071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشگاه ارمنستان پس از فارغ التحصیلی دوره های تحصیلات تکمیلی را در زمینه تخصص و فوق تخصص ارائه می دهد. تخصص های محبوب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان عبارتند از: رادیولوژی، ارتوپدی، پوست، بیهوشی، اطفال، قلب و عروق، نفرولوژی، مغز و اعصاب، اورولوژی و ارتودنسی. اطلاعات بیشتر در زمینه های گفته شده را می توانید از مشاورین موسسه میرداماد بخواهید.

تحصیل در ارمنستان

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

یکی از محبوب ترین مکان های آموزش پزشکی در اروپا، دانشگاه ایالتی ایروان (YSMU) است که جزء دانشگاه های ارمنستان می باشد، که بیش از 650 دانش آموز هندی در آنجا تحصیل می کنند. دکتر دالجیت سینگ چووهن، نماینده YSMU در هند می گوید: ” YSMU جایگزین مقرون به صرفه برای دانش آموزان هند با زیر ساخت های به خوبی توسعه یافته و استانداردهای آموزش عالی است. مخصوصا این که آموزش ها به زبان انگليسی ارائه می شود و مقصدي را به دست مي آوريد که مقرون به صرفه است.”

تحصیل پزشکی در ارمنستان

دانشگاه علوم پزشکی ایالتی ایروان یکی از موسسات آموزشی پزشکی پیشرو در شرق اروپا است. این دانشگاه در سال 1919 به عنوان یک هیئت علمی تاسیس شد و در سال 1930 به عنوان یک موسسه مستقل خود را نشان داد. این دانشگاه در فهرست مدارس عالی پزشکی توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) پذیرفته شده است.

تحصیل پزشکی در ارمنستان

یونسکو عضو انجمن بین المللی دانشگاه ها است که فرصتی عالی در زمینه توسعه روابط بین الملل، مبادله دانش آموزان، دوره آزمایشی در خارج از کشور، مشارکت در برنامه های کمک رسانی تحت نظارت کار تحقیق و کنفرانس های مشترک یونسکو است. با داشتن ساختار سازمانی، دانشگاه برنامه های آموزشی و تحقیقاتی خود را اجرا کرده است.

ویزاهای اخذ شده

فارغ التحصیلان پزشکی در ارمنستان

ارمنستان از 17 ژانویه سال 2001 عضو شورای شهروندی اتحادیه اروپا است. این اولین کشور در جهان است که مسیحیت را به عنوان دین دولتی خود پذیرفته است. میراث زیاد، زیرساخت های توسعه یافته، استانداردهای آموزش عالی و مهمان نوازی مردم ارمنی محیط زیست سالم را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند و به عنوان یک مقصد ترجیحی برای آموزش پزشکی محسوب می شود. امروز دانش آموزان از بیش از 40 کشور برای تکمیل فارغ التحصیلی خود از این دانشگاه به نفع خود استفاده می کنند.

دوره های پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

ارمنستان مجالس مشارکت مستقیم را در قالب همکاری گسترده با حدود 30 دانشگاه بین المللی در سراسر جهان، از جمله تعدادی از دانشگاه های برجسته مانند دانشگاه بوستون، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه فیلادلفیا و غیره در ایالات متحده آمریکا و بسیاری از دانشگاه های دیگر اروپا تاسیس کرد. در چارچوب این موافقت نامه های همکاری، برنامه های مختلف دانشگاهی، تبادل دانشجویان و فعالیت های پژوهشی مشترک انجام می شود. پس از اتمام دوره دوم مدرسه پزشکی، دانش آموزانی که به خوبی عمل می کنند، می توانند در آثار پزشکی علمی مرکز تحقیقات علمی دانشگاه شرکت کنند.

دانشگاه های پزشکی ارمنستان

دانشگاه پزشکی ایروان جزء دانشگاه های پزشکی در کشور ارمنستان می باشد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ارمنستان

هیچ دانشگاهی در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای سال 2018-2019 مورد تایید وزارت بهداشت واقع نشده است، سال های قبل دانشگاه ایروان مورد تایید بود.

ویزای تحصیلی ارمنستان

دانشجویانی که مایل به ورود به جمهوری ارمنستان هستند باید یک ویزای توریستی داشته باشند. دانشجویانی که این ویزا را دارند می توانند برای موسسات آموزش عالی ارمنستان درخواست کنند. پس از پذیرش، موسسه خاص به بخش کنسولی وزارت امور خارجه (MFA) برای مجوز ورود برای شما درخواست خواهد کرد. پس از اخذ مجوز ورود از طرفMFA، دانشجویان باید برای دریافت ویزا به نزدیکترین سفارت ارمنستان درخواست کنند.

ویزای تحصیلی ارمنستان

سفارت یک ویزای سینگل اینتری را صادر می کند که دانشجو باید هزینه ها را شخصا در سفارت بپردازد. هنگامی که یک دانشجو در ارمنستان است، او یک کارت اقامت ارمنستان دریافت می کند و هزینه ای ندارد. دانشجویان بین المللی باید دارای پاسپورت معتبر، ویزای وزودی یا مدرکی برای اقامت باشند. دانشگاه ایروان حدود یک قرن طول کشید تا بیش از 30000 پزشک و داروساز را آموزش دهد. YSMU دارای دانش یار خوب و با تجربه 700 استاد است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان

تحصیل دندانپزشکی در کشور ارمنستان در بیشتر دانشگاه ها به زبان انگلیسی است. مدت تحصیل دوره دندانپزشکی در این کشور ٥ ساله می باشد. در سال های اول و دوم تمرکز اصلی آموزش دانشجویان بر اصول نظری دندانپزشکی است و در سال های بعد تمرکز اصلی بر آموزش های کلینیکی است که شامل يك دوره ٣ الی ٥ ساله می باشد. در دوره تحصیل دندانپزشکی این کشور دانشجویان مطالعات پیش دندانپزشکی و فرق دندانپزشکی را فرا می گیرند.

پس از تکمیل این دوره های تحصیلی دانشجو بعنوان دندانپزشکی شناخته می شود و مدرک فوق لیسانس خود را دریافت می کند. برخی از فارغ التحصيلان که تمایل به اقامت و فعالیت كاري در کشور ارمنستان را دارند می تواند در این کشور مشغول به کار شوند. هزینه های زندگی در کشور ارمنستان بسیار پایین است و این فرصت مناسبی برای کار و زندگی دندانپزشکان در این کشور می باشد. ضمنا دانشجویان فارغ التحصيل می توانند برای کار در کشور های دیگر از قبیل آمریکا، انگلستان ، هند و … نیز درخواست بدهند.

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

هزینه تحصیل در ارمنستان در دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی بسیار مقرون به صرفه است و این باعث شده که ارمنستان مقصد شگفت انگیزی برای دانشجویان بین المللی باشد که می‌خواهند آموزش با کیفیت عالی را دریافت کنند. هزینه دوره پزشکی که یک دوره شش ساله است در دانشگاه های ارمنستان 2100 یورو و برای دوره های دندانپزشکی که یک دوره پنج ساله است 2100 یورو در سال است. هزینه تحصیل بعد از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه و وزارت آموزش ارمنستان به حساب بانکی دانشگاه واریز می شود. هزینه های تحصیلی باید در هر سال به طور کامل در ابتدای سال یا در دو دوره پرداخت شود.

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

 

مدارک و شرایط اخذ پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

برای تحصیل در رشته های پزشکی در ارمنستان، هر متقاضی باید دارای گواهی تاییدیه تحصیلات دوره متوسطه داشته باشد تا به وی اجازه تحصیل در این رشته ها داده شود.(در صورتی که فرد دارای تحصیلات دانشگاهی؛ لیسانس یا فوق لیسانس باشد،مدارک آن ها مورد نیاز است)هم چنین داشتن مدرک مهارت زبان انگلیسی حائز اهمیت بوده و برای متقاضیانی که مدرک زبان انگلیسی ندارند، دوره های آمادگی زبان قبل از دوره های اصلی برگزار می شود.

علاوه بر این تمام متقاضیان باید دارای گواهی سلامت بوده که ثابت کند از نظر جسمی و ذهنی در سلامت کامل هستند و توانایی تحصیل در این رشته را دارند، سپس این گواهی ها را با سایر اسناد مورد نیاز برای گرفتن اجازه ی اقامت و تحصیل در این کشور ارسال کنند. مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی عمومی در ارمنستان 6 سال و مدت زمان تحصیل در رشته ی دندان پزشکی در این کشور 5 سال بوده و آموزش این رشته در ارمنستان علاوه بر زبان انگلیسی، زبان روسی نیز می باشد.

در طول تحصیل این رشته، دانشجویان هم آموزش تئوری و هم آموزش عملی در کلینیک را تجربه می کنند. در نهایت پس از گذراندن دوره 5 ساله، به فارغ التحصیلان دانشکده دندانپزشکی، مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی اعطا شده و پس از آن آن ها می توانند تحصیلات تکمیلی خود را به مدت 1 تا 3 سال در ارمنستان یا خارج از آن کشور دنبال کنند. اسناد و مدارک مورد نیاز برای پذیرش در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در ارمنستان:

  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • مدارک پزشکی که حاوی تاییدیه وضعیت سلامت متقاضی است و توسط مراکز پزشکی صادر می شود.
  • کپی پاسپورت یا گواهی تولد (از جمله تمام صفحاتی که دارای تمبر هستند) و توسط دفتر اسناد رسمی تایید شده باشند
  • مدرک دیپلم دبیرستان و کپی آن که توسط دفتر اسناد رسمی تایید شده باشد
  • 6 قطعه عکس در سایز پاسپورت(6.4)

برای دریافت اقامت در ارمنستان بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید، مشاورین ما اطلاعات به روزی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

  • دانشگاه پزشکی دولتی ایروان
  • دانشگاه هایبوساک
  • دانشگاه UTAM

هزینه تحصیل در رشته پزشکی 2100 یورو در هر سال می باشد.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی 2100 یورو در سال است.

خیر، برای تحصیل در رشته پزشکی در این کشور، نیازی به شرکت در کنکور و یا آزمون پزشکی نمی باشد.

داشتن مدرک مهارت زبان انگلیسی حائز اهمیت بوده و برای متقاضیانی که مدرک زبان انگلیسی ندارند، دوره های آمادگی زبان قبل از دوره های اصلی برگزار می شود. زبان ارائه دروس برای رشته ی دندان پزشکی علاوه بر زبان انگلیسی، زبان روسی نیز می باشد.

مدت تحصیل دوره دندانپزشکی در این کشور ٥ ساله می باشد.

دانشجویان دندانپزشکی در ارمنستان همزمان با تحصیل اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته دارند . 

حدود 3500 دلار سالانه هزینه در بر دارد.

  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • مدارک پزشکی که حاوی تاییدیه وضعیت سلامت متقاضی است و توسط مراکز پزشکی صادر می شود.
  • کپی پاسپورت یا گواهی تولد (از جمله تمام صفحاتی که دارای تمبر هستند) و توسط دفتر اسناد رسمی تایید شده باشند
  • مدرک دیپلم دبیرستان و کپی آن که توسط دفتر اسناد رسمی تایید شده باشد
  • 6 قطعه عکس در سایز پاسپورت(6.4)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • توسط نگین
    تاریخ: تیر 1, 1399
    نفر
    نفر

    سلام ببخشید خواستم بدونم
    ۲۱۰۰یورو سالانه که میپردازیم فقط برای شهریه دانشگاه است ؟
    هزینه خوابگاه و خوردوخوراک حدودا چقدر در میاد در سال

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 3, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      بله، شهریه دانشگاست. هزینه زندگی و خورد و خوراک بسته به سک زندگی و شهر انتخابی شما دارد.

  • توسط محمدعلی
    تاریخ: آذر 22, 1399
    نفر
    نفر

    وقت سفارت آلمان از ارمنستان چقدر طول می کشد؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: آذر 23, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      وقت سفارت آلمان از کشور ثالث مانند ارمنستان 1-3 ماه طول می کشد.

  • توسط مرتضی
    تاریخ: آذر 29, 1399
    نفر
    نفر

    با سلام
    آیا بدون پایان خدمت می توان در کشور ارمنستان رشته پزشکی خواند؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: آذر 30, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام
      خیر، برای خروج از کشور نیاز به ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت تحصیلی دارید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا