071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در طول تاریخ، پزشکی یکی از رشته های مورد تقاضا و پر طرفدار در سراسر جهان بوده است. بسیاری از افراد به دلیلی سختی پذیرش در دانشگاه های پزشکی ایران و همچنین دست یابی به فرصت های شغلی بهتر و تحصیل در دانشگاه های معتبر جهان تحصیل پزشکی در خارج از کشور را انتخاب می نمایند. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی میرداماد شرایط تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان را بررسی می نمایند.

تحصیل در انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان

اگر در نظر دارید برای تحصیل در انگلستان در شاخه پزشکی درخواست دهید، تحقیقات شما بیش از اینکه پاسخ های شما را بیابد، شما را با سؤالات بیشتری روبرو می کند. تقریباً نزدیک به 300 سال است که پزشکان در دانشگاه انگلستان آموزش داده می شوند و بسیاری از موفقیت ها در اینجا کشف و توسعه یافته است، بنابراین مشخص است که چرا انگلیس چنین تقاضای زیادی از سوی دانشجویان کانادایی دریافت می کند. علاوه بر این، تحصیل پزشکی در انگلیس جدول زمانی متفاوتی در مقایسه با کانادا دارد.

معمولاً دانش آموزان در پاییز آخرین سال تحصیلی مدرسه متوسطه برای پزشکی درخواست می دهند. سپس 5 یا 6 سال از تحصیلات پزشکی در دانشگاه را تکمیل کرده و 2 سال تحصیلات مقدماتی را پیش از ورود به تخصص خود آغاز می کنند. قبل از تصمیم گیری، هر مدرسه را به صورت جداگانه بررسی و شرایط ورود و جزئیات برنامه را ارزیابی کنید. به طور معمول نیاز به نمرات بالا در زیست شناسی، شیمی، ریاضی و انگلیسی دارید.

از آنجایی که اکثر مدارس انگلیسی تحت قوانین دولتی قرار دارند که در نتیجه آنها را محدود به پذیرش تنها 7.5% از کل جمعیت دانش آموزان خارج از کشور می کند، برنامه ها فوق العاده رقابتی هستند. علاوه بر این برخی از مدارس مسیر انتقالی از علوم زیست پزشکی به پزشکی را پیشنهاد می دهند. دانش آموزان می توانند برای دوره B.Sc (کارشناسی علوم) در زیست پزشکی درخواست دهند و اگر نمرات واقعاً خوبی داشته باشند می توانند به پزشکی منتقل شوند.

این کار به دانش آموزانی که نمرات سخت برنامه پزشکی را به دست نمی آورند فرصتی برای اثبات خود در دانشگاه ارائه می دهد؛ در حالی که هنوز هم در دوره زمانی مشابهی فارغ التحصیل می شوند. اگر تاکنون مدرک کارشناسی یا بالاتر دریافت کرده اید واجد شرایط درخواست برای برنامه ورودی 4 ساله که حداقل نیمی از مدارس پزشکی انگلیس پیشنهاد داده اند هستید. مجدداً شرایط ورودی متفاوت می باشد، بنابراین برای بررسی تمام گزینه های برنامه وقت بگذارید.

ویزاهای اخذ شده

یکی از دانشگاه های محبوب انگلستان دانشگاه ریدینگ می باشد و افراد می توانند برای تحصیل در دانشگاه reading انگلستان نیز اقدام نمایند و در این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های انگلستان

برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان در حوزه اتحادیه اروپا میانگین هزینه تحصیل در انگلیس در شاخه پزشکی درجه یک بالغ بر 38000 پوند در سال بسته به مدارک پزشکی و تخصص پزشک است. به عنوان مثال، در دانشگاه پزشکی لستر، دانشجویان بریتانیا و اتحادیه اروپا از جمله IBSc مبلغ 9000 پوند در هر سال، را پرداخت می کنند، اما اگر در یک کشور غیر اتحادیه اروپا زندگی می کنید، هزینه تحصیل در رشته پزشکی 17270 پوند در سال برای دو سال اول، و برای سال های آینده 35،170پوند برای هر سال می باشد.

 

تحصیل پزشکی در انگلستان به زبان انگلیسی

دوره های زبان انگلیسی دانشگاهی در رشته پزشکی برای حرفه ای های پزشکی و دانشجویان به نحوی طراحی شده اند که دانشجویان را قادر میسازند تا مهارت های زبان انگلیسی خود را در یک زمینه خاص ا رتقاء و بهبود دهند. اگر شما دانشجوی رشته تخصصی یا دانشجوی پزشکی هستید و می خواهید مهارت های زبان انگلیسی خود را در زمینه کاری و تخصص خود بهبود دهید، این دوره برای شماست.

برای کسانی که در رشته پزشکی کار می کنند، مهم است که در ارتباطات خود افراد با زبان انگلیسی فصیح بسیار واضح صحبت کنند ، اما آنها نیز باید بتوانند افکار و حساسیت خود را به صراحت نشان دهند. در طی دوره آموزشی شما میتوانید این مهارت های زبان انگلیسی را در زمینه های مختلف افزایش دهید. این امر در هنگام برقراری ارتباط با بیماران و خانواده های آنها و همچنین با همکاران، به شما در افزایش اعتماد به نفس کمک می کند. در پایان دوره، شما دوره های زیر را سپری کردید :

  • دوره های آموزشی زبان پزشکی را در زمینه های مختلف مطالعه کردید و با موفقیت سپری کردید.
  • آموخته اید که به طور موثر با بیماران و همکاران ارتباط برقرار کنید.
  • شما با اصطلاحات تخصصی رشته خود کاملا آشنا شدید.
  • شما توانسته اید با سناریوهای واقعی مواجه شوید و آنها را به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.
  • و نحوه و چگونگی مقابله با شرایط چالش برانگیز را فراگرفته اید.

شرایط تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان

اگر می خواهید در یک دانشکده پزشکی در انگلستان تحصیل کنید، باید به طور کامل از تمام هزینه هایی احتمالی در دوره تحصیلی و بودجه مربوطه مطلع شوید.علاوه بر هزینه های مرتبط با دوره مخارج و هزینه های تحصیل اعم از هزینه ، کتاب های درسی و تجهیزات،به همراه هزینه های زندگی مانند اقامت، غذا و مسافرت نیز باید لحاظ شوند.

حتی اگر شما بتوانید سال های دوره کارشناسی خود را بدون بدهی سپری کنید ، احتمال ارائه صورتحساب دانشکده پزشکی هنوز در آینده برایتان وجود دارد. خوشبختانه، کمک هزینه مالی برای دانشجویان مشمول بورسیه تحصیلی نیز ارائه میشود . اکثر دانشجویان نمی توانند هزینه های تحصیلی خود را برای تمام دوره‌های آموزشی رشته پزشکی بپردازند و ارائه دهندگان بورسیه های تحصیلی نیز این را می دانند.

تمام دانشکده های پزشکی بریتانیادر کلیه رشته های تحصیلی برای دانش آموزانی کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهند که ممکن است در طول تحصیل خود به حمایت مالی نیاز داشته باشند. اگر شما در یک دوره معتبر پذیرفته شده باشید، ممکن است واجد شرایط دریافت کمک مالی از N.HS، خدمات پزشکی و بهداشتی انگلستان باشید. بنابراین کمک هزینه مالی می تواند به صورت زیر به شما ارائه شود :

  • وام کمک هزینه تحصیل
  • بورسیه تحصیلی
  • کمک هزینه N.H.S
  • وام مخارج و هزینه های زندگی
  • کمک هزینه تحصیلی خصوصی
  • وام تحصیلی رشته های تخصصی

امتحان ورودی رشته پزشکی در انگلستان

اگر شما به فکر درخواست برای مدرسه پزشکی در انگلستان هستید، تحقیق و بررسی شما باعث بروز سوالات بسیاری می شود. پزشکان توسط دانشگاه های UK برای بیش از 300 سال آموزش دیده اند و بسیاری از پیشرفت های پزشکی در اینجا کشف شده و توسعه یافته است، بنابراین بسیار واضح است که چرا UK مورد علاقه بسیار دانشجویان کانادایی است. علاوه بر نمرات بالا، اکثر دانش آموزان باید در آزمون ورودی شرکت کنند.

برای ورودی مستقیم از دبیرستان، آزمون استعداد بالینی انگلستان (United Kingdom Clinical Aptitude Test (UK.CAT و شرکت در آزمون b.mat پذیرش زیست پزشکی (Biomedical Admission Test) مورد نیاز است. برنامه های ورودی فارغ التحصیلی ممکن است یکی از این آزمون ها را قبول کنند، اما معمولا آنها باید در آزمون ورودی مدارس پزشکی در مقطع کارشناسی (Graduate Medical School Admissions Test)، یا در موارد نادر در آزمون ورودی کالج های پزشکی (Medical College Admissions Test) شرکت کنند.

آزمون استعداد بالینی انگلستان (UK.CAT) یک آزمون پذیرش ورودی است، که توسط کنسرسیوم دانشگاه های انگلستان برای برنامه های تحصیلی با مدرک پزشکی و دندانپزشکی آنها بکار می رود. UK.CAT یک تست کامپیوتری است که در مراکز آزمایشگاهی Pearson V.U.E در سراسر انگلستان و سطح بین المللی برگزار می شود. M.CAT یا آزمون ورودی کالج های پزشکی یک آزمون چند گزینه ای استانداردی است، که برای ارزیابی تفکر انتقادی، حل مسئله و دانش متقاضی درباره مفاهیم علوم و گرایش های مربوطه و مهارت های نوشتاری طراحی شده است، که همه این موارد پیش نیاز تحصیل پزشکی است.

نمره ها در این آزمون به صورت استدلال شفاهی، علم فیزیکی، علوم زیست شناسی و نمونه نوشتاری گزارش می شوند.
آزمون ورودی مدارس پزشکی استرالیا در مقطع کارشناسی (که بیشتر به عنوان G.A.M.S.A.T معروف است) برای انتخاب متقاضیان درخواست تحصیل پزشکی، دندان پزشکی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی، پا پزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه های استرالیا، انگلستان و ایرلند برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی بکار می رود.

آزمون پذیرش زیست پزشکی (B.MAT) برای پذیرش متقاضیان دوره های تحصیلی پزشکی، علوم زیست شناسی و دندان پزشکی در دانشگاه های خاصی استفاده می شود. B.MAT یک آزمون دوساعته کاغذی تقسیم شده به سه قسمت جداگانه است. دانشگاه های پزشکی انگلستان و برنامه تحصیل در مدارس و کالج های انگلستان آماده پذیرش دانشجو از اقصی نقاط دنیا می باشد و شما عزیزان که مایلید تا در این برنامه شرکت کنید، می توانید با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد گفت و گو کنید تا مشاوره کاملی را به شما بدهند.

اخبار مرتبط

آزمون پزشکی UK

آزمون پزشکی UK

از جمله آزمون هایی که بواسطه دانشگاه های انگلیس جهت ورود به دانشکده های پزشکی و دندان پزشکی برگزار می

مشاهده

نظرات کاربران

  • توسط اکبر شیرینی فرد
    تاریخ: دی 30, 1396
    نفر
    نفر

    سلام
    دختر من متولد 1377 است و در معدل کتبی نهایی دیپلم رشته علوم تجربی 19.38 و معدل کل دوره پیش دانشگاهی 19.21 می باشد. در کنکور 1395 رتبه کل در سهمیه منطقه یک 3728 شد و در رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه دولتی شیراز و رشته علوم تغذیه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات قبول شده و چون ساکن تهران هستیم رشته علوم تغذیه را انتخاب کرده و ترم سوم می باشد. نهایتا آیا امکان پذیرش در رشته پزشکی برای دخترم درانگلستان وجود دارد
    با تشکر

    • توسط مشاور بخش تحصیل و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 6, 1396
      نفر
      نفر

      سلام
      بله با توجه به سن، اگر مدرک زبان داشته باشند، می‌توانند وارد دانشگاه های پزشکی انگلستان شوند.

  • توسط Rosha moarefi
    تاریخ: دی 23, 1397
    نفر
    نفر

    سلام ممنون از اطلاعات خوبتون
    من ۱۶ سالمه(متولد ۱۳۸۱) و کلاس یازدهم هستم (سوم دبیرستان)
    درباره دوره هایی که قبل از ورود به دانشگاه هست
    ایا سطح درسی از ایران بالاتره ؟
    بعنی اگر من بخوام برای پیش دانشگاهی اقدام کنم باید درس های خیلی سطح بالاتر از پیش دانشگاهی ایران بخونم؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: دی 23, 1397
      نفر
      نفر

      سلام
      ببینید شما هرجایی که مراجعه کنید و یا ثبت نام بشید برای ادامه تحصیل، طبیعتا باید طبق چارچوب تحصیلی همان کشور مطالعه داشته باشید. اما امکان ادامه تحصیل به زبان بین المللی انگلیسی نیز در کشور هایی فراهم است که اکنون ما در حال اقدام هستیم. از لحاظ درجه سختی هم تقریبا می توان گفت که هم سطح مقاطع تحصیلی خودتان است.

  • توسط رها
    تاریخ: دی 26, 1397
    نفر
    نفر

    سلام ، من دانشجوی رشته زیست شناسی سلولی مولکولی دانشگاه تهران هستم و در مورد داشتن مقاله و معدل بالا برای بورس شدن مشکلی ندارم . فقط می خواستم بدانم آیا با مدرک لیسانسم با شرایط گفته شده می توانم در رشته ی پزشکی یا دندانپزشکی بورسیه بگیرم و بدون گذراندن دوره ی مقدماتی مستقیما وارد دانشکده ی پزشکی‌شوم ؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: دی 29, 1397
      نفر
      نفر

      سلام دوست عزيز برای كورس مستقيم پذيرش دانشگاه در خصوص رشته های ذكر شده، می توانيد اقدام کنید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا