071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در تاجیکستان

تحصیل در تاجیکستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور تاجیکستان واقع در آسیای میانه و با افغانستان، ازبکستان و چین همسایه می باشد. زبان رسمی مردم تاجیکستان، فارسی تاجیکی است. شرایط علمی و تحصیلی در این کشور در چند سال اخیر پیشرفت های بسیاری داشته و افراد بسیاری از سراسر جهان جهت ادامه تحصیل در تاجیکستان به این کشور زیبا مهاجرت کرده اند. اغلب دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند و به دلیل فرهنگ نزدیک تاجیکستان به ایران و البته هزینه های تحصیل و زندگی پایین دانشجویان ایرانی بسیاری به تاجیکستان مهاجرت کرده اند و در دانشگاه های معتبر به تحصیلات خود ادامه می دهند.

تحصیل دندانپزشکی در تاجیکستان

تحصیل پزشکی در تاجیکستان

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در تاجیکستان

تحصیل در تاجیکستان به دلیل ارائه مدارک معتبر در جهان، هزینه های پایین تحصیل و زندگی، دانشگاه های معتبر و دارای استانداردهای جهانی و امنیت بالای اجتماعی، طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. اغلب دانشگاه های تاجیکستان مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات ایران می باشند که همگی در پایتخت تاجیکستان یعنی شهر دوشنبه قرار دارند که شرایط تحصیلی بسیار مطلوبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. آموزش عالی در تاجیکستان عمدتا توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش ارائه می شود. زبان تحصیل و تدریس در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تاجیکستان عموعا روسی و تاجیک می باشد. البته برای دانشجویان خارجی که با زبان های روسی و تاجیک آشنایی ندارند جای نگرانی نیست زیرا دانشگاه های تاجیکستان برای دانشجویان خارجی دوره های آموزشی زبان برگذار می کنند.

راه­ های مهاجرت به تاجیکستان

یکی از راه­ های مهاجرت به تاجیکستان اقدام از طریق اقامت تحصیلی است. این روش در کنار روش­های دیگر اعزام مثل سرمایه­ گذاری و اخذ ویزای کار تاجیکستان می­باشد. در همه روش­های فوق شخص پس از مهاجرت به تاجیکستان باید نسبت به اخذ اقامت و نهایتا تابعیت یا شهروندی تاجیکستان اقدام نماید.

تحصیل در تاجیکستان در مقطع لیسانس

تحصیل در این مقطع 4 سال به طول می انجامد. برای تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های تاجیکستان دانشجویان میبایست مدرک دیپلم دبیرستان را داشته باشند و در امتحان ورودی دانشگاه مربوطه نیز نمره قبولی را کسب نمایند. در حال حاضر 24 موسسه آموزش عالی در تاجیکستان ارائه دهنده مقطع لیسانس در 130 رشته تخصصی وجود دارد. دولت تاجیکستان در حال حاضر با کمبود نیروی متخصص در زمینه راه آهن، حمل و نقل هوایی و صنعت مواجه می باشد از این رو پذیرش دانشجو در رشته های فوق بیشتر می باشد اما اغلب متقاضیان تحصیل در تاجیکستان خواهان تحصیل در رشته های اقتصاد، مدیریت، کسب و کار، زبان های خارجی و تجارت می باشند. اما هیچکدام از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران نمی­باشد.

ویزاهای اخذ شده

تحصیل در تاجیکستان در مقطع فوق لیسانس

معمولا 2 سال به طول می انجامد. مقطع فوق لیسانس در تاجیکستان در 6 دانشگاه و 8 موسسه تحقیقاتی ارائه می شود که ارائه دهنده 114 رشته تخصصی می باشند. در اغلب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تاجیکستان مقطع فوق لیسانس به صورت آنلاین نیز ارائه می شود. دروس در دانشگاه های تاجیکستان و موسسات آموزش عالی تاجیکستان در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی ارائه می شوند از این رو متقاضیان تحصیل در تاجیکستان در مقطع فوق لیسانس میبایست مدرک زبان آیلتس حداقل 6 را داشته باشند البته برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان انگلیسی ندارند جای نگرانی نیست زیرا دانشگاه های تاجیکستان برای دانشجویانی که مدرک زبان انگلیسی ندارند دوره های آموزشی زبان انگلیسی نیز برگزار می کنند. دانشجویان پس از اتمام مقطع تحصیلی فوق لیسانس یا می توانند وارد بازار کار شوند و یا در مقطع دکترا به تحصیلات خود ادامه دهند.

تحصیل در تاجیکستان در مقطع دکترا

بیشتر جنبه پژوهشی و تحقیقاتی دارد و دانشجویان علاوه بر شرکت در کلاس های درسی موظف به نوشتن پایان نامه می باشند و میبایست در پایان دوره تحصیلی از پایان نامه خود دفاع کنند سپس موفق به اخذ مدرک دکترا می شوند. تحصیل در مقطع دکترا به دانشجویان فرصتی جهت بهبود مهارت های ارتباطی بین فرهنگ های متفاوت می باشدکه در دنیای در حال جهانی شدن امروز بسیار حائز اهمیت می باشد. تحصیل دکترا در دانشگاه های معتبر تاجیکستان برای دانشجویان آینده شغلی بسیار مناسبی را پیش رو دارد. دانشجویان مقطع دکترادر تاجیکستان می توانند این مقطع تحصیلی را نیز به صورت آنلاین سپری نمایند.

بورسیه تحصیلی در تاجیکستان

دولت تاجیکستان برای آن دسته از دانشجویان خارجی که توانایی پرداخت هزینه های تحصیل را ندارند و با توجه به شرایط تحصیلی دانشجو، کمک هزینه های تحصیلی تا سقف 5000 دلار اعطا می کند. دانشجویان مقطع دکترا که یک برنامه تحقیقاتی معتبر و کار آمد برای نکمیل پایان نامه خود ارائه می دهند می توانند از کمک هزینه های تحصیلی تا سقف 10000 دلار نیز استفاده نمایند.

مهاجرت تحصیلی به تاجیکستان

هزینه های تحصیل و زندگی در تاجیکستان

 هزینه تحصیل در دانشگاه های تاجیکستان حدود 2000 تا 3000 دلار در سال می باشد که البته با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متفاوت می باشد. هزینه زندگی دانشجویی در تاجیکستان تقریبا همانند ایران می باشد. هزینه اجاره منزلی 2 خوابه با تمامی امکانات از جمله: مبل، تخت خواب، اینترنت، تلوزیون و… تقریبا از 300 دلار به بالا می باشد. هزینه شهریه دانشگاه در تاجیکستان در مقطع لیسانس از 1500 دلار تا 2500 دلار در سال و برای مقطع فوق لیسانس 2500 دلار و برای دکترا 2500 تا 3000 دلار در سال می­باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی تاجیکستان

  • ارائه اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • 2 قطعه عکس 4*6 رنگی زمینه سفید
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • معرفی یک حساب بانکی معتبر جهت اثبات پشتوانه مالی
  • تایید مدارک توسط سفارت تاجیکستان

اگر شما هم متقاضی تحصیل در تاجیکستان هستید می توانید با مراجعه به موسسات حقوقی معتبر و موسسات اعزام دانشجو در کوتاه ترین زمان و به صورت تضمینی ویزای تحصیلی تاجیکستان را دریافت نمایید و در دانشگاه های معتبر این کشور زیبا به تحصیلات خود ادامه دهید.

سوالات متداول درباره تحصیل در تاجیکستان

زبان تحصیل و تدریس در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تاجیکستان عموعا روسی و تاجیک می باشد.

برای تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های تاجیکستان دانشجویان می بایست مدرک دیپلم دبیرستان را داشته باشند و در امتحان ورودی دانشگاه مربوطه نیز نمره قبولی را کسب نمایند.

دروس در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تاجیکستان در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی ارائه می شوند از این رو متقاضیان تحصیل در تاجیکستان در مقطع فوق لیسانس می بایست مدرک زبان آیلتس حداقل 6 را داشته باشند البته برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان انگلیسی ندارند جای نگرانی نیست زیرا دانشگاه های تاجیکستان برای دانشجویانی که مدرک زبان انگلیسی ندارند دوره های آموزشی زبان انگلیسی نیز برگزار می کنند.

بله، دولت تاجیکستان برای آن دسته از دانشجویان خارجی که توانایی پرداخت هزینه های تحصیل را ندارند و با توجه به شرایط تحصیلی دانشجو، کمک هزینه های تحصیلی تا سقف 5000 دلار اعطا می کند.

بله، دانشجویان مقطع دکترا که یک برنامه تحقیقاتی معتبر و کارآمد برای تکمیل پایان نامه خود ارائه می دهند می توانند از کمک هزینه های تحصیلی تا سقف 10000 دلار نیز استفاده نمایند.

هزینه شهریه دانشگاه در تاجیکستان در مقطع لیسانس از 1500 دلار تا 2500  در سال می باشد.

هزینه شهریه دانشگاه در تاجیکستان برای مقطع فوق لیسانس 2500 دلار در سال می باشد.

هزینه شهریه دانشگاه در تاجیکستان برای مقطع دکتری 2500  تا 3000 دلار در سال می باشد.

  • ارائه اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • 2 قطعه عکس 4*6 رنگی زمینه سفید
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • معرفی یک حساب بانکی معتبر جهت اثبات پشتوانه مالی
  • تایید مدارک توسط سفارت تاجیکستان

اخبار های مرتبط

اسکرول به بالا