071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

امروزه کشورهای بسیاری هستند که میتوانند مقصد مناسبی برای تحصیل دانشجویان باشند، به همین دلیل شما قبل از انتخاب کشور مورد نظرتان باید اطلاعات زیادی کسب کنید. یکی از کشور های مورد توجه مهاجران آفریقای جنوبی است که دارای دانشگاه های انگلیسی زبان ومعتبری هستند که اتفاقا بسیاری از آن ها مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده است به معرفی معتبرترین دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی، هزینه تحصیل در این دانشگاه ها، شرایط و مدارک لازم برای ورود، امکان کار همزمان با تحصیل همچنین تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی را بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه میرداماد در شهر های تهران و شیراز تماس حاصل کنید.

بهترین دانشگاه های آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی دارای دانشگاه های متفاوتی است، در اینجا ما به معرفی 10 دانشگاه برتر این کشور به همراه جایگاه جهانی آن ها پرداخته ایم.

دانشگاه کیپ تاون

دانشگاه کیپ تاون (UCT) به طور مداوم در رده های شماره یک قرار دارد و این موسسه با رتبه 22 در رده بندی BRICS و 200 در رده بندی جهان قرار دارد و در بین 15 موسسه برتر از این نظر هم برای ارتباط دانشجویان با کارفرمایان صنعت و هم برای شاخصه های کیفیت تحصیلی امتیاز کسب کرده است. UCT قدیمی ترین دانشگاه در این کشور است و قدمت آن به سال 1829 برمی گردد که به عنوان کالج آفریقای جنوبی تأسیس شد. در طول تاریخ طولانی خود نقش مهمی در مخالفت با آپارتاید بازی کرده است و هم اکنون یکی از متنوع ترین اجتماعات دانشجویی در آفریقای جنوبی را دارد همچنین دارای رشته های متعدد مهندسی، پزشکی، علوم انسانی است. دانشگاه کیپ تاون با نگاهی به رتبه های موضوعی به ویژه برای مطالعات حوزه علوم انسانی، موضوعات مرتبط با ورزش و جغرافیا، معتبر است و در هر بخش رتبه 50 در بین دانشگاه های جهان قرار دارد.

دانشگاه ویتواترزند

دانشگاه ویت واترزرند که با نام دانشگاه ویتس یا به اختصار Wits در جهان شناخته می شود، در رتبه 40 ام در جهان قرار دارد که در ژوهانسبورگ شمالی واقع شده است. این دانشگاه از نظر بین المللی به عنوان یک نهاد پیشرو در علوم شناخته شده و دارای بزرگترین مجموعه های فسیلی در نیمکره جنوبی است. همچنین ریشه اصلی در صنعت معدن دارد و در جدیدترین رتبه بندی های دانشگاه QS که توسط Subject 2018 برای مهندسی مواد معدنی و معدنی در رتبه 15 قرار گرفت.

ویزاهای اخذ شده

دانشگاه پرتوریا

دانشگاه پرتوریا (UP) در رتبه 45 بریکس قرار دارد، اما با این وجود در رتبه سوم کشور و همچنین 561 570 در جهان قرار دارد. یکی از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های آفریقای جنوبی که در سال 1908 تأسیس شد، UP برای دو شاخص BRICS 20 امتیاز برتر کسب کرد: یکی شهرت در بین کارفرمایان و دیگری دانشکده بین المللی. این موسسه بیش از 1800 برنامه را به زبان های آفریقایی و انگلیسی ارائه می دهد و هفت پردیس و همچنین سایت های دیگر مانند بیمارستان دانشگاهی پرتوریا را اداره می کند.

دانشگاه استلنبوس

با بازگشت به استان کیپ غربی، دانشگاه استلنبوس، واقع در شهر کوچک به همین نام، در رتبه 51 در BRICS در بین دانشگاه های آفریقا قرار دارد و همچنین 405 در بین دانشگاه های جهان را می بینیم . استلنبوس یکی از قدیمی ترین مؤسسات کشور است که در سال 1918 تأسیس شده است (هرچند که از سال 1864 شروع به تاسیس کرده است). هم اکنون بیش از 29000 دانشجو و پنج دانشکده وجود دارد و شهرت خود را به عنوان یک موسسه در سطح جهانی جلب کرده است.

دانشگاه ژوهانسبورگ

یکی دیگر از دانشگاه های برتر آفریقای جنوبی که با ادغام چندین موسسه تشکیل شده است، دانشگاه ژوهانسبورگ در BRICS امسال در رتبه 61 در آفریقا و در رده بندی دانشگاه های جهانی در جایگاه 551 600 قرار دارد. بخشی از این نمره به دلیل وجود اعضای هیئت علمی خارجی است و همچنین برای داشتن دانشجویان بین المللی در بین 50 نفر برتر در BRICS قرار گرفت. بیش از 3000 از 50000 دانشجو خارجی هستند.

دانشگاه ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی
دانشگاه ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی

دانشگاه كوازولو ناتال

یکی از دانشگاه های جوان آفریقای جنوبی، دانشگاه KwaZulu Natal (UKZN) با رتبه 85 در BRICS در سال 2019 و 751 800 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی قرار دارد. UKZN در سال 2004 از ادغام دانشگاه ناتال، که قدمت آن به سال 1910، و دانشگاه دوربان وستویل تشکیل شد و هم اکنون بیش از 46500 دانشجو در پنج دانشکده این دانشگاه ثبت نام کرده اند.

دانشگاه رودز

با رفتن به استان کیپ شرقی به دانشگاه های برتر آفریقای جنوبی، دانشگاه رودس امسال از 14 مکان صعود کرد تا رتبه 124 در رده بندی BRICS را کسب کند، همچنین در رده بندی دانشگاه های جهانی نیز با رتبه 801 1000 به نمایش درآمد. رودس در سال 1904 تأسیس شد و جمعیت دانشجویی کمی به تعداد 8200 نفر دارد که 18 درصد آنها خارجی هستند و با توجه شاخص حضور دانشجویان بین المللی بالاترین امتیاز را برای این کشور بدست آورده است.

دانشگاه کیپ غربی

در پنج مکان برای کسب رتبه مشترک 139، دانشگاه کیپ غربی (UWC) بهترین امتیاز خود را برای استناد به اعضای هیئت علمی (اندازه گیری تأثیر تحقیق) و درصد اعضای هیئت علمی بین المللی کسب کرده است. UWC به دلیل نقش مهمی که در مبارزه با تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی دارد، ذکر شده است که در ابتدا فقط در دوره آپارتاید برای دانشجویان سیاه پوست تأسیس شده.

دانشگاه شمال غربی

دانشگاه شمال غربی (NWU) از 181 190 به مقام 170 در BRICS امسال صعود کرد، و همچنین در محدوده 801 1000 از آخرین رتبه بندی های دانشگاه QS جهانیبه نمایش درآمده. NWU که توسط ادغام دو دانشگاه در سال 2004 به عنوان بخشی از برنامه دولت آفریقای جنوبی برای تغییر آموزش عالی تشکیل شده است، اکنون یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور است و میزبان بیش از 68300 دانشجو است و تمامی رشته ها را در خود دارد.

دانشگاه ایالت آزاد

امسال با رتبه 180 در رده بندی دانشگاه QS Brics، دانشگاه ایالتی آزاد (UFS) با شاخص اندازه گیری درصد دانشجویان بین المللی (رتبه 59)، قوی ترین امتیاز خود را کسب کرد. UFS یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آفریقای جنوبی است که در سال 1904 با عنوان کالج خاکستری تأسیس شد. این مرکز عمدتا در بلومفونتین، پایتخت ایالت آزاد و مرکز قضایی آفریقای جنوبی قرار دارد، اما همچنین یک پردیس ماهواره ای در Qwaqwa نیز دارد و بیشتر به علت داشتن رشته های علوم ادارای و قضایی معتبر است

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در آفریقای جنوبی

دانشگاه های عمومی در آفریقای جنوبی به سه دسته تقسیم می شوند: دانشگاه های سنتی، که از نظر دانشگاهی دارای تمرکز بر اصول تئوری هستند. دانشگاه های فناوری و صنعتی که حرفه ای تر هستند. و دانشگاه های جامع، که ترکیبی از هر دو نوع مهارت عملی و تئوری را ارائه می دهند. اداره آموزش عالی مسئولیت آموزش های فنی و حرفه ای از جمله مراکز آموزش پایه بزرگسالان (ABET) را بر عهده دارد. استان های آفریقای جنوبی همچنین دپارتمانهای آموزشی خود را دارند که هم سیاستهای ملی و هم محلی را پیاده سازی می کنند.اگر در آفریقای جنوبی تحصیل کنید، معمولاً سه سال تحصیل تمام وقت را برای گذراندن لیسانس و یک یا دو سال برای تکمیل مدرک کارشناسی ارشد مشغول خواهید بود . سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود، ترم زمستان از اوایل بهمن و ترم بهار تقریبا از اواسط مرداد شروع می شود. اکثر دانشگاه های آفریقای جنوبی جوامع دانشجویی چند فرهنگی، امکانات دانشگاهی خوب، طیف وسیعی از فعالیت های اجتماعی و کلوپ ها و سیستم های پشتیبانی مناسب را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. اگر تمایل دارید با آفریقای جنوبی فراتر از مرزهای دانشگاه آشنا شوید، بسیاری از دانشگاه های آفریقای جنوبی نیز دارای برنامه های داوطلبانه در جامعه هستند که فرصت هایی را برای شرکت در توسعه منطقه محلی و حتی آشنایی با محیط کار فراهم می آورد. بعضی موسسات از شما می خواهند در آزمون ورود به دانشگاه شرکت کنید و در رقابت با سایرین قرار بگیرید.مدارک مورد نیاز به موسسه و رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارید بستگی دارد. دانشگاه های آفریقای جنوبی به طور کلی یک فرم درخواست آنلاین دارند که به راحتی برای شروع روند ثبت نام قابل تکمیل است.

با این وجود ، توجه به این نکته مهم است که متقاضیان غیر آفریقای جنوبی باید الزامات معافیت بلوغ را رعایت کنند. این امر معمولاً با اخذ مدرک دیپلم دبیرستان با نمرات خوب و به دست آوردن نمره خوب در هر آزمون استاندارد شده ارائه شده در کشور خود می تواند حاصل شود.همچنین ممکن است مجبور شوید مهارت های زبان انگلیسی خود را ثابت کنید، زیرا بیشتر دانشگاه های آفریقای جنوبی دوره های خود را به زبان انگلیسی می گذرانند. دانشجویان بین المللی از یک کشور غیر انگلیسی زبان می توانند مهارت خود را از طریق نمره خوب در TOEFL (آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) یا IELTS (سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی) ثابت کنند.توجه داشته باشید که دانشگاهها در طول سال متقاضیان زیادی را می پذیرند، بنابراین مهم است که درخواست خود را قبل از مهلت داده شده ارسال کنید و مدارکتان را به دقت آماده کنید.

زبان تحصیل در آفریقای جنوبی

تحصیل در کشور آفریقای جنوبی به هر دو زبان آفریقایی و انگلیسی امکان پذیر است اما بیشتر دانشگاه ها رشته های زیادی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند و شما می توانید به راحتی و اثبات میزان توانید خود در زبان وارد یکی از این رشته ها شوید. کلیه دانشجویان بین المللی که زبان انگلیسی، زبان مادری یا زبان تحصیلشان نبوده ات یا مدارک تحصیلی مقطع متوسطه از یک موسسه آموزش انگلیسی انگلیسی ندارند، باید مهارت زبان انگلیسی خود را اثبات کنند. آزمون های مختلفی مورد تایید دانشگاه هستند، که در اینجا به معرفی این آزمون ها و میانگین نمره ها پرداخته ایم.

  • آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (TOEFL): اعتبار نمره برای حداکثر دو سال است و نمره مد نظر نیز TOEFL iBT با نمره کلی 88 یا بالاتر، با حداقل 19 در لیسنسنگ، 19 در رایتینگ، 20 در ریدینگ و 22 در اسپیکینگ.
  • آیلتس: فرم معتبر برای دو سال معتبر است. گزارش گزارش آزمون علمی آیلتس با نمره کلی باند 6.5 یا بالاتر، با حداقل نمره 6.0 در هربخش.
  • Pearson PTE آزمون آکادمیک: گزارش معتبر دانشگاهی PTE با نمره کلی 67 یا بالاتر، و حداقل 59 در هر بخش از مهارتهای ارتباطی.
  • آزمون ملی معیار (NBT): گزارش معتبر دانشگاهی (NBT) بیش از 3 سال معتبر است .

هزینه های تحصیل در آفریقای جنوبی

شهریه دانشگاه در آفریقای جنوبی بسته به دانشگاه، سطح تحصیلات و موضوع تحصیل متفاوت است. می توان گفت به صورت متوسط هزینه دانشگاه ها حدود 8000 – 4000 دلار در سطح کارشناسی. در سطح کارشناسی ارشد در سراسر کشو ، هزینه ها از 5000 – 1800 دلار در سال است. دوره های تخصصی تحصیلات تکمیلی و MBA می تواند تا 30000 دلار نیز هزینه داشته باشد. بسیاری از دانشگاه های آفریقای جنوبی بر اساس شایستگی دانشگاهی و یا نیاز مالی، بورسیه ها و جایزه های مالی تحصیلی خود را برای دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف ارائه می دهند. جزئیات معمولاً در وب سایت دانشگاه ذکر شده است. دانشجویان ورودی ممکن است بطور خودکار قادر به دریافت کمک هزینه باشند یا ممکن است نیاز به ارسال یک فرم جداگانه داشته باشند.

هزینه های تحصیل در آفریقای جنوبی
هزینه های تحصیل در آفریقای جنوبی

هزینه های زندگی نسبتاً ارزان است ، به ویژه هنگامی که با کشورهایی مانند ایالات متحده یا انگلیس مقایسه شود. به طور متوسط ، شما برای تأمین هزینه های اقامت، غذا، مسافرت و سایر هزینه ها در سال حدود 8000 دلار نیاز دارید. بیشتر دانشگاه های آفریقای جنوبی نوعی مسکن را برای دانشجویان ارائه می دهند. ممکن است خوابگاه های مشترک، آپارتمان های مشترک یا اتاقهای خصوصی باشد ارائه می شود. برخی از اقامتگاه های دانشجویی همچنین دارای برنامه های غذایی هستند که در هزینه صرفه جویی کرده و دسترسی آسان به امکانات ناهار خوری دانشجویی می توانند ازمزایای دیگر آن باشد.اگر دانشجوی بین المللی باشید که می خواهید با سایر دانشجویان در فعالیت های اجتماعی شرکت کنید، ممکن است خوابگاه ها نیز ایده خوبی باشد. همچنین اگر نمی خواهید هزینه زیادی را برای مبله کردن یک آپارتمان پرداخت کنید. هزینه خوابگاه های دانشجویی حدود 200 – 100 دلار در ماه است اما آپارتمان های خصوصی حدود 600 – 300 دلار هزینه بر میدارد. هزینه خورد و خوراک نیز ماهانه حدود 200 – 100 دلار و هزینه حمل و نقل عمومی برای دانشجویان حدود 50 – 30 دلار است. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس حاصل کنید.

ویزای دانشجویی برای تحصیل در آفریقای جنوبی

برای اخذ ویزای تحصیلی برای آفریقای جنوبی، خود دانشکده یا کالج باید ابتدا به عنوان موسسه آموزشی معرفی شود. این بدان معناست که باید در وزارت آموزش عالی ثبت شده باشد. بنابراین اگر می خواهید در یک مدرسه زبان خصوصی یا مکانهایی که دوره های فنی کوتاه مدت را ارائه می دهند ، شرکت کنید ، ممکن است واجد شرایط ویزای تحصیل در آفریقای جنوبی نباشید.ممکن است یک مدرسه یا کالج به شما پذیرش مشروط ارائه دهند، اما این شیوه تضمین نمی کند که ویزای تحصیل آفریقای جنوبی به شما داده شود همچنین نمی توانید بدون داشتن مدرک ثبت نام درخواست ویزا کنید. توجه داشته باشید شما نمی توانید با ویزای یک بازدید کننده به آفریقای جنوبی بیایید و سپس اقدام به درخواست ویزای دانشجویی در آفریقا را کنید.ویزای تحصیل در آفریقای جنوبی هیچگاه واجد شرایط اقامت دائم نیست، فارغ از این که در این کشور با این ویزا زندگی کنید. ابتدا باید وضعیت خود را به نوع ویزا تغییر دهید که اجازه اخذ اقامت، مانند ویزای کاری یا کاری را می دهد. شما می توانید این کار را پس از پایان تحصیل از داخل آفریقای جنوبی انجام دهید.برای مدارک لازم ابتدا می بایست فرم درخواست اقامت موقت B1 1738 را تکمیل کنید و آن را شخصاً به سفارت، کنسولگری یا کمیسیون عالی آفریقای جنوبی در کشور خود بفرستید. مدارک لازم به شرح زیر است:

  • گذرنامه معتبر حداقل 30 روز پس از پایان دوره شما، با دو صفحه برای تمبر ورود و خروج.
  • پرداخت هزینه ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی.
  • دو عکس با اندازه گذرنامه.
  • نامه رسمی موسسه آموزشی آفریقای جنوبی با تأیید مدت زمان دوره شما، به علاوه تأیید اینکه در صورت عدم موفقیت در ثبت نام، به مسئولین اطلاع می دهید، از ثبت نام خارج شده یا اخراج شده اید یا پس از اتمام دوره یا تمدید دوره.
  • اثبات منابع مالی لازم برای تأمین شهریه و هزینه های زندگی برای مدت اقامت خود، در حدود در200 دلار ماه (صورت های بانکی ، چک مسافرتی و غیره) و واریز وجه نقدی برای تأمین هزینه بلیط برگشت.
  • گواهی خدمات درمانی یا بیمه درمانی که توسط مقامات آفریقای جنوبی به رسمیت شناخته شده اس ، به علاوه نامه ای که تأیید می کند هر سال برای مدت زمان اقامت شما تمدید می شود

کار همزمان با تحصیل در آفریقای جنوبی

اگر ویزای دانشجویی در آفریقای جنوبی را دارید و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی یا دکترا هستید، به شما اجازه داده می شود حدود 20 ساعت در هفته در طول مدت ترم و به طور تمام وقت در تعطیلات کار کنید. اگر می خواهید بیش از این ساعت کار کنید، باید برای ویزای کار در آفریقای جنوبی اقدام کنید.در هر صورت، اگر می خواهید به عنوان بخشی از مطالعات خود کار کنید یا تجربه کار کسب کنید، باید با وزارت امور خارجه تماس بگیرید و مدارک زیر را فراهم کنید:

  • نامه ای که تأیید می کند هنوز دانشجوی هستید و دانشگاه رضایت خود را برای کار به شما می دهد.
  • پیشنهاد کار از یک کارفرما

این کشور دارای کارهای پاره وقت زیادی برای دانشجویان است حتی کارهای تخصصی، میزان درآمد دانشجویان ممکن است حدود 200 – 600 دلار در ماه باشد که با این میزان میتوان مخارج زندگی دانشجویی تان را تامین کنید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

برای دریافت مدرک پزشکی و دندان پزشکی در مدارس پزشکی آفریقای جنوبی شش سال طول می کشد. به طور کلی، دو سال اول با آموزش علوم پایه (مانند شیمی، فیزیک و زیست شناسی) و همچنین علوم پایه پزشکی (مانند روانشناسی، آناتومی، ایمونولوژی و غیره) به ایجاد یک پایه محکم برای پزشکی حرفه ای اختصاص می یابد. سال سوم و چهارم به دانش بالینی عمیق و همراه با تجربه حضوری در بخشهای مختلف بیمارستانهای مختلف اختصاص دارد در حالی که سالهای پنجم و ششم برای کارآموزی دانشجویی طراحی شده است.به دو روش می توان تحصیل پزشکی و دندان پزشکی را شروع کرد:

شروع تحصیل پس از دریافت دیپلم

این گزینه برای کسانی است که مطمئن هستند که می خواهند پس از دبیرستان پزشکی بخوانند. طی کردن این مسیر بدان معنی است که شما باید دارای نتایج SGCSE استثنایی و همچنین سطح A در سه درس یعنی ریاضیات، علوم فیزیکی و علوم زیستی باشید. معدل کل شما نیز باید قابل توجه باشد.

شروع تحصیل پزشکی با یک پایه کارشناسی

این گزینه برای کسانی است که نمی توانند سطح A را در نتایج دیپلم خود تضمین کنند اما می خواهند پزشکی بخوانند. ایده این است که برای شروع مطالعه رشته ای که نزدیک به پزشکی است را انتخاب کرده و بعد از سال اول یا در آغاز سال دوم خود را به دانشکده پزشکی منتقل کنید. معمولاً تعداد مشخصی از ظرفیت ها برای افرادی که مایل به انتقال هستند، وجود دارد و دانشگاه ها شما را با توجه به نمره هایتان در دانشگاه ارزیابی می کنند.هزینه دانشکده های پزشکی در آفریقای جنوبی متفاوت است اما اگر به دنبال تحصیل در این کشورهستید، 8000 – 4000 دلار سالانه باید هزینه کنید. دانشجویان بین المللی معمولاً به طور قابل توجهی هزینه بالاتر از دانشجویان بومی می پردازند، اما هزینه دقیق آن بستگی به دانشگاه انتخابی شما دارد.

مزایای تحصیل در آفریقا جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی می تواند فرصت های متعددی را برای شما فراهم کند که هم به تحصیل در محیط پیشرفته بپردازید و هم از زندگی خود در این کشور لذت ببرید. مزایای مهاجرت تحصیلی به کشور آفریقای جنوبی به شرح زیر است:

کیفیت آموزش

به عنوان دانشجویان بین المللی در آفریقای جنوبی، شما می توانید از استانداردهای بالای آموزش عالی در آفریقای جنوبی بهره مند شوید. بهترین کالج های آفریقای جنوبی در مرحله جهانی جایگاه برجسته ای دارد که چهار دانشگاه در رده بندی دانشگاه های جهانی در رتبه بندی 2020 جایگاه های ویژه ای دارند. به طور مثال دانشگاه کیپ تاون یکی از موسسات دارای رنکینگ عالی در این کشور است.

محیط چند فرهنگی

زندگی، تحصیل و کار در آفریقای جنوبی برای شما آسان تر خواهد بود زیرا از این کشور به عنوان “ملت رنگین کمان” یاد می شود.آیا می دانید تنوع جمعیت، این مکان برای دانشجویان بین المللی که تحصیل در آفریقای جنوبی را دنبال می کنند، تا چه اندازه بالا است ؟ جایی که فرهنگ ها و سنت های مختلف به طور هم زمان می توانند در کنار یکدیگر آزادی بیان داشته باشند.

ارتباط دوستانه با ملل دیگر

اقتصاد رو به رشد آفریقای جنوبی چشم انداز بی نظیری را برای شما به وجود آورده و تشویق می کند تا به طور موثر در بازار جهانی مشارکت کنید به عنوان جدیدترین عضو در گروه BRICS از اقتصادهای بزرگ در حال ظهور، تصویر این کشور برای رشد و توسعه و روابط دوستانه با سایر کشورها یک عامل مهم است که دانشجویان بین المللی مانند شما را به سمت انتخاب آفریقای جنوبی به عنوان تحصیل در خارج از کشور می کشاند.

شرایط راحت برای زندگی

آب و هواي راحت و مناظر متنوع، فرصت هاي بي انتهايي را براي دانشجويان بين المللي مانند برنامه ريزي براي تفریح پس از درس در آفريقاي جنوبي فراهم مي كند. شما می توانید همراه با تحصیلات عالی خود در دانشگاه های پیشرو آفریقای جنوبی ازسفر به ساحل های عجیب و غریب به کوههای باشکوه با منابع طبیعی قابل توجهی لذت ببرید.هزینه زندگی و تحصیل مقرون به صرفه در آفریقای جنوبی باعث می شود تا دانشجویان با ملیت های متفاوت این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند.

شرایط راحت برای زندگی در آفریقای جنوبی
شرایط راحت برای زندگی در آفریقای جنوبی

پس از مطالعه این مقاله با دانشگاه های معتبر کشور آفریقای جنوبی و رنکینگ آن ها آشنا شدید، شرایط و مدارک لازم برای تحصیل همچنین زبان و مهارت لازم برای ادامه تحصیل در این کشور را بررسی کردیم . یکی از پرچالش ترین مباحث یعنی هزینه را نیز مورد بحث قرار دادیم . پس از مطالعه این مطالب شما میتوانید نسب به انتخاب این کشور برای تحصیل تصمیم بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد در شهرهای تهران و شیراز تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در آفریقای جنوبی

برای ورود به هر یک از دانشکده های پزشکی، شما باید در مقطع دبیرستان سطح A یا بسیار عالی را در سه درس ریاضیات، علوم فیزیکی و علوم زیستی اخذ کرده باشید.

ویزای دانشجویی در آفریقای جنوبی به دانشجویان اجازه می دهد تا ضمن ادامه تحصیل، کار کنند. با این حال، دانشجویان بین المللی فقط ممکن است حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. دانشجویان می توانند بعد از اتمام ویزای دانشجویی برای ویزای کار تمام وقت اقدام کنند.

این هزینه در دانشگاه های مختلف متفاوت است اما به طور میانگین می توان عنوان کرد که 8000 – 4000 دلار هزینه تحصیل سالانه رشته پزشکی است.

بله. این کشور دارای 12 دانشگاه عتبر و مورد پذیرش وزارت علوم ایران دارد که شما می توانیید این موسسات را برای تحصیل انتخاب کنید.

شما برای اخذ ویزای دانشجویی کشور آفریقای جنوبی باید اثبات کنید که برای هر ماه 200 دلار بودجه دارید اما در واقعیت هزینه زندگی از این بیشتر می شود که حدود 800 – 300 دلار بسته به نوع زندگی شما متغیر است.

بعضی دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی از شما میخواهند پس از ارائه مدرک دیپلم در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنید اما موسسات معتبری نیز هستند که شما را بدون آزمون می پذیرند.

مردم آقریقای جنوبی به دلیل سال ها مستعمره بودن این کشور با زبان انگلیسی آشنایی دارند و حتی مدارس و دانشگاه های زیادی هستند که تحصیل را به زبان انگلیسی ارائه می دهند اما زبان آفریقای نیز در دانشگاه ها استفاده می شود.

هزینه تحصیل شما به رشته انتخابیتان بستگی دارد اما می توان گفت این میزان به طور متوسط بین 2000 تا 8000 دلار می باشد.

بله. این کشور دانشگاه های زیادی دارد که در بین آن ها نیز موسسات با رنک جهانی به چشم میخورند. تقریبا 8 دانشگاه این کشو دارای رنکینگ کمتر از 1000 هستند.

بله. پس از تحصیل به شما اجازه داده می شود مدتی را به دنبال کار بگردید و پس از اخذ ویزای کار می توانید تا زمانی که اقامتتان معتبر است در این کشور بمانید.

با توجه به میزان هزینه برای تحصیل و زندگی می توان گفت که با همین مبالغ شما میتوانید در بعضی کشورهای اروپایی نیز تحصیل کنید. اما از لحاظ مقایسه جایگاه دانشگاه ها می تواند گفت که موسسات آفریقای جنوبی به انداره کافی معتبر هستند.

اخبار های مرتبط

تحصیل در آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی

امروزه کشورهای بسیاری هستند که میتوانند مقصد مناسبی برای تحصیل دانشجویان باشند، به همین دلیل شما قبل از انتخاب کشور

مشاهده

اسکرول به بالا