071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به ترکیه با کم ترین هزینه ها | شرایط + مدارک 2023

روش ها و هزینه های مهاجرت به ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور ترکیه به عنوان پل ارتباطی قاره های آسیا و اروپا و با دارا بودن جذابیت های فرهنگی و تاریخی و معماری خاص از دیرباز مورد توجه متقاضیان ایرانی بوده است. مجاورت با سه دریای مهم و قرار گرفتن در غرب آسیا و جنوب شرقی اروپا و موقعیت استراتژیک این کشور در جهان موجب شده است تا هر روز به رشد و رونق اقتصادی این کشور افزوده شود. در حال حاضر ترکیه به عنوان قطب اقتصادی و سیاسی در میان کشورهای اروپایی و آسیایی از امتیازهای ویژه ای برخوردار است. ما کارشناسان موسسه مهاجرتی میرداماد با آگاهی از قوانین مهاجرت به کشور تاریخی و زیبای ترکیه سعی کرده ایم تا در این مقاله همه موارد ضروری در مورد روش های مهاجرت به ترکیه را ارائه دهیم. اگر قصد مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه را دارید، اما از روش های آن آگاهی ندارید، کافی است کمی وقت صرف کنید و این مقاله کامل را مطالعه کنید و یا در نهایت سؤالات خود را با مشاوران رایگان موسسه مهاجرتی میرداماد در میان بگذارید.  

وکیل مهاجرت

مشاوره و وکیل مهاجرت به ترکیه

تحصیل در ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ترکیه

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه

شهروندی و تابعیت ترکیه

مهاجرت به ترکیه از صفر تا صد

کشور ترکیه با جمعیتی بالغ بر 84 میلیون نفر و با دارا بودن اقتصاد توسعه یافته و صنعتی بر پایه صنعت توریسم و گردشگری عضو کشورهای گروه 20، سازمان ناتو و سازمان شورای اروپا و سازمان همکاری اقتصادی و دیگر سازمان های معتبر جهانی است. متقاضیان از روش های مختلف می توانند به این کشور مهاجرت کنند و شرایط اخذ اقامت دائم ترکیه را فراهم کنند.

کشور ترکیه به دلیل آب و هوای چهار فصل، پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی و ثبات اقتصادی در حال تبدیل به یکی از مقصدهای مهم مهاجرت برای متقاضیان بین‌المللی است. متقاضیان ایرانی با مهاجرت به کشور ترکیه و فراهم کردن شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور اوراسیایی از مزایای بسیاری برخوردار می شوند. متقاضیان می توانند از طریق روش های مهاجرت به کشور ترکیه در این کشور به کار و اشتغال و تحصیل بپردازند.

روش های مهاجرت به ترکیه

متقاضیان با دارا بودن شرایط لازم می توانند از روش های مختلف به کشور ترکیه مهاجرت کنند. از اصلی ترین روش های مهاجرت به کشور ترکیه روش تحصیلی و کاری و سرمایه گذاری را می توان نام برد. هر یک از روش های مهاجرت به کشور ترکیه دارای شرایط و الزامات خاصی می باشند و علاوه بر این متقاضیان برای اخذ ویزای اقامت از هر یک از روش های مهاجرتی باید مدارک و اسناد مالی ویژه ای را ارائه دهند. در ادامه به ارائه فهرست‌وار روش های مهاجرت به کشور ترکیه می پردازیم و سپس هر یک از این روش ها را به اختصار شرح می دهیم:

·       مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تحصیل

·       مهاجرت به کشور ترکیه از طریق کار

·       مهاجرت به کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری

·       مهاجرت به کشور ترکیه از طریق ثبت شرکت تجاری

·       مهاجرت به کشور ترکیه از طریق خرید املاک و مستغلات

·       مهاجرت به کشور ترکیه از طریق اجاره املاک

·       مهاجرت به کشور ترکیه از طریق ازدواج

·       مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تولد فرزند

·       مهاجرت به کشور ترکیه از طریق پناهندگی

·       مهاجرت به کشور ترکیه از طریق توریستی

ویزاهای اخذ شده

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تحصیل

در سال های اخیر گرایش تحصیل در دانشگاه های ترکیه برای متقاضیان ایرانی روز به روز در حال افزایش بوده است. پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در مقایسه با آلمان، کانادا و فرانسه، بالا بودن کیفیت نظام آموزشی و اعتبار مدرک تحصیلی ترکیه از دلایل تحصیل در کشور ترکیه به عنوان یکی از 10 قطب تحصیلی جهان محسوب می شود. متقاضیان با مهاجرت تحصیلی به ترکیه از مزایایی مانند اخذ مجوز کار دانشجویی و کار تا حدود 30 ساعت در هفته و امکان تأمین بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه، برخورداری از بورسیه های فول فاند و تحقیقی و در نهایت اخذ مجوز اقامت دائم این کشور برخوردار می شوند.

متقاضیان با اخذ ویزاي تحصیلي ترکیه و تحصیل در دانشگاه های برتر مانند دانشگاه کوچ، دانشگاه استانبول، دانشگاه آنکارا، دانشگاه سابانچی، دانشگاه حاجت تپه و دانشگاه بیلکنت فرصت کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی در این کشور را برای خود فراهم می کنند. از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به ترکیه و اخذ اقامت تحصیلي ترکیه تبدیل ویزای تحصیلی به ویزاي کار ترکیه با یافتن کار مناسب می باشد. علاوه بر این متقاضیان پس از 6 سال کار و اشتغال در ترکیه می توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند. متقاضیان با دارا بودن شرایط لازم می توانند در مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف دانشگاه های ترکیه تحصیل کنند.

هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل در دانشگاه های دولتی سالانه از حدود 500 تا 2.200 دلار آمریکا، در دانشگاه های خصوصی سالانه از حدود 4.000 تا 20.000 دلار آمریکا و دانشگاه های پزشکی سالانه از حدود 15.000 تا 25.000 دلار آمریکا می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه

متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه و تحصیل در مقطع کارشناسی نیازمند مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک زبان انگلیسی یا ترکی و همچنین نامه پذیرش از رشته و دانشگاه مورد نظر در ترکیه می باشند. از شرایط اخذ اقامت تحصیلي ترکیه در مقطع کارشناسی دارا بودن معدل تحصیلی مناسب در دوره دیپلم و دارا بودن نمره های لازم آزمون های ورودی دانشگاه مانند آزمون یوس YOS و آزمون ست SAT و آزمون تومر TOMER را می توان نام برد. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی با اخذ اقامت تحصیلي ترکیه از حدود 3 تا 4 سال می باشد.

بیشتر رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی ارائه می شوند، اما متقاضیان می توانند برنامه ها و رشته های انگلیسی زبان را نیز انتخاب کنند. برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ترکیه دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 5 تا 6.5 الزامی است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید دارای شرایط مهاجرت به ترکیه از لحاظ تحصیلی باشند. اخذ ویزاي تحصیلي ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد با دارا بودن مدرک کارشناسی از دانشگاه های مورد تأیید ترکیه امکان پذیر است. اگر متقاضی مدرک مقطع کارشناسی خود را از دانشگاه های خارج از ترکیه دریافت کرده باشد، باید این مدرک را در کشور ترکیه معادل سازی کند و پس از اخذ تاییدیه تحصیلی می تواند تحصیل در دانشگاه های ترکیه را شروع کند.

متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه باید دارای مدرک زبان انگلیسی و مقاله های منتشر شده و صلاحیت های علمی و تحصیلی باشند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه در حدود 4 سال است. متقاضیان با اخذ اقامت تحصیلي ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد می توانند در رشته های معماری، مدیریت، مهندسی و روابط بین‌الملل تحصیل کنند.

 

تحصیل در مقطع دکترا در ترکیه

متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد با کسب نمره لازم در آزمون های ورودی برخی دانشگاه های ترکیه می توانند اقامت تحصیلي ترکیه در مقطع دکترا را دریافت کنند. از جمله آزمون های مهم برای تحصیل در مقطع دکترا ترکیه آزمون های آلس ALES و آزمون GRE می باشد. آزمون آلس ALES دارای دو بخش ارزیابی کلامی و ارزیابی محاسباتی است. علاوه بر این متقاضیان باید از استاد راهنما یا سوپروایزر علمی در دانشگاه های ترکیه تاییدیه مدارک تحصیلی و پذیرش تحصیلی را دریافت کنند.

مدت زمان تحصیل در ترکیه در مقطع دکترا در حدود 4 سال می باشد. متقاضیان با اخذ ویزاي تحصیلي ترکیه در مقطع دکترا می توانند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه ترکیه دریافت کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق کار

متقاضیان برای مهاجرت به کشور ترکیه از طریق کار باید در ابتدا مجوز کار را از وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه دریافت کنند. بدین منظور متقاضی باید مدارک خود را به سفارت ترکیه در کشور خود ارائه دهد. سپس کارفرمای ترکیه ای باید مدارک لازم را به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه تحویل دهد. اگر وزارت کار و امور اجتماعی و کارفرمای ترکیه ای صحت مدارک متقاضی را تائید کنند، متقاضی می تواند با حضور در این کشور مقدمات اخذ ویزاي کار ترکیه را فراهم کند.

از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای کار کشور ترکیه می توان به اصل پاسپورت، اصل مجوز صادر شده توسط وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه و رسید پرداخت هزینه های صدور ویزای کاری ترکیه اشاره کرد. علاوه بر این ارائه دعوتنامه کاری از طرف کارفرمای ترکیه ای، مجوز اقامت در ترکیه و گواهی تائید مدارک متقاضی از طرف شرکت ترکیه ای نیز الزامی است.

متقاضی پس از حضور در ترکیه باید در بازه زمانی 30 روز درخواست اخذ ویزای کاری ترکیه را ارائه دهد. این درخواست برای کارفرمای ترکیه ای ارسال می شود و متقاضی با دریافت ویزاي کار ترکیه و مجوز اقامت ترکیه می تواند کار خود در این کشور را شروع کند. مدت زمان دریافت ویزاي کار ترکیه در حدود 3 ماه می باشد. پردرآمدترین مشاغل در ترکیه در حوزه های مدیریتی مانند مدیریت اجرایی MBA است که سالانه تا حدود 32.000 دلار درآمد دارند. کم درآمدترین مشاغل در ترکیه نیز در حوزه های کارگری و منابع انسانی با درآمد سالانه 5000 دلار می باشد.

انواع ویزای کار ترکیه

متقاضیان برای کار و اشتغال در کشور ترکیه و همچنین اخذ اقامت این کشور باید دارای شرایط مهاجرت به ترکیه باشند تا بتوانند یکی از انواع ویزاهای کاری این کشور را دریافت کنند. متقاضیان از روش های مختلف می توانند ویزای کاري ترکیه را دریافت کنند. انواع ویزاهای کاری ترکیه به همراه مدت زمان اعتبار این ویزاها در این کشور عبارت است از:

·        ویزای کاری با اخذ پیشنهاد کار Job Offer: متقاضیانی که از طرف کارفرمای ترکیه ای پیشنهاد کاری Job Offer دریافت کرده اند، می توانند با مراجعه به اداره کار این کشور مجوز کار را دریافت کنند.

·       ویزای کار دائم ترکیه: متقاضیانی که دارای مجوز اقامت دائم ترکیه هستند و در حدود ۸ سال در این کشور به کار و اشتغال پرداخته اند، می توانند ویزای کار دائم ترکیه را دریافت کنند.

·       ویزای کار موقت یک ساله ترکیه: متقاضیانی که بر اساس قوانین جدید اداره مهاجرت ترکیه در مورد ویزای کاری با کارفرمای ترکیه ای قرارداد کاری منعقد کرده اند، می تواند ویزای کار موقت با اعتبار یک سال را دریافت کنند.

·       ویزای کاری موقت ویژه ترکیه: هنرمندان و ورزشکارانی که برای شرکت در مسابقه های هنری و فرهنگی و ورزشی عازم ترکیه می شوند، می توانند ویزای کاری موقت ویژه ترکیه را دریافت کنند. اعتبار این ویزای کاری تا پایان مسابقات هنری و ورزشی در ترکیه است.

·       ویزای کاری کارت فیروزه ای ترکیه: متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکترا و سوابق کاری درخشان می باشند، می توانند ویزای کاری کارت فیروزه ای ترکیه را دریافت کنند. مدت زمان اعتبار این ویزای کاری ترکیه در حدود 3 است که در صورت دارا بودن شرایط لازم به اقامت دائم ترکیه قابل تبدیل است.

·        ویزای کاری ویژه ترکیه: متقاضیان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا، سرمایه گذاران در حوزه های علم و فناوری و صنعت ترکیه، متقاضیان دارای نسل و اجداد ترک، متقاضیان دارای تابعیت و شهروندی اتحادیه اروپا و یا پناهندگان می توانند ویزای کاری ویژه ترکیه را دریافت کنند.

·        ویزای کاری مستقل ترکیه: متقاضیانی که از اقامت قانونی آن ها در ترکیه حدود ۵ سال می گذرد، می توانند برای راه اندازی کسب و کار جدید ویزای کاری مستقل ترکیه را دریافت کنند.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری

دولت ترکیه در سال 2017 جدیدترین برنامه سرمایه گذاری در ترکیه با هدف صدور تابعیت و شهروندی این کشور را برای متقاضیان بین‌المللی اجرا کرد. متقاضیان از طریق سرمایه گذاری در این برنامه سرمایه گذاری در ترکیه از مزایای شگفت انگیزی از جمله اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه، اخذ پاسپورت معتبر ترکیه و اخذ ویزای غیرمهاجرتی E2 آمریکا برخوردار می شوند.

متقاضیان برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ترکیه و در نهایت اخذ تابعیت این کشور می توانند از روش های زیر در این کشور سرمایه گذاری کنند:

·       سرمایه گذاری حداقل 400.000 دلاری برای خرید خرید خانه و ملک در ترکیه یا

·       سرمایه گذاری حداقل 500.000 دلار آمریکا و حفظ این سپرده در بانک های ترکیه یا

·       سرمایه گذاری حداقل 500.000 دلار آمریکا یا معادل آن ارز خارجی یا لیر ترکیه به یک حساب بانکی معتبر ترکیه یا

·       سرمایه گذاری حداقل 500.000 دلار آمریکا یا معادل آن ارز خارجی یا لیر ترکیه در صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات یا صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر ترکیه یا

·       سرمایه گذاری حداقل 500.000 دلار آمریکا یا معادل آن ارز خارجی یا لیر ترکیه در سیستم بازنشستگی خصوصی برای حداقل دوره 3 ساله یا

·       ایجاد شغل برای حداقل 50 نفر به تأیید وزارت خانواده، کار و خدمات اجتماعی ترکیه

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق ثبت شرکت

متقاضیان برای مهاجرت به کشور ترکیه از روش سرمایه گذاری در ثبت شرکت می توانند در ابتدا مجوز کار، مجوز اقامت دائم و در نهایت تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت کنند. ویزای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت تجاری در ترکیه تا حدود 2 سال اعتبار دارد و قابل تمدید می باشد.

متقاضیان پس از 5 سال کار در شرکت تجاری و اثبات سودآور بودن این کسب و کار می تواند مجوز اقامت دائم ترکیه را دریافت کند. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در ترکیه در حدود 100.000 لیر ترکیه می باشد. از مهم ترین مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت تجاری در ترکیه موارد زیر را می توان نام برد:

·       دارا بودن طرح تجاری با اثبات سوددهی مطلوب پس از راه اندازی در ترکیه

·       دارا بودن حداقل سرمایه لازم در حدود 100.000 لیر ترکیه

·       ارائه توضیحات لازم در مورد شرکت تجاری، نام شرکت، تعیین درصد سهام سهامداران، تعیین مدیر، تعیین نوع فعالیت تجاری شرکت و آدرس دفتر شرکت

·       ارائه مدارک هویتی، پاسپورت متقاضی به عنوان مؤسس شرکت تجاری و دیگر سهامداران و دو قطعه عکس رنگی

انواع شرکت ها در ترکیه

متقاضیان با دارا بودن شرایط لازم می توانند در ترکیه شرکت شخصی، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تعاونی یا سهامی را ثبت کنند. مراحل ثبت شرکت در کشور ترکیه برای انواع شرکت ها با کمی تفاوت یکسان است و متقاضی می تواند شرکت شخصی در ترکیه را با 100% سهام متعلق به خود ثبت کند.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود Limited Liability Company

·       بر اساس قوانین جدید اداره مهاجرت ترکیه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در این کشور تعداد سهامداران می تواند از 2 نفر تا 50 نفر باشد.

·       هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه حدود 5000 لیر است.

·       به هنگام بروز مشکلات مالی برای شرکت های با مسئولیت محدود در ترکیه سرمایه سهامداران از بین می رود و طلبکاران نمی توانند طلب خود را از شرکت پس بگیرند.

 

شرکت سهامی Joint Stock Company

·       بر اساس قوانین جدید مهاجرت به کشور ترکیه تعداد سهامداران برای شرکت های سهامی در این کشور تا 5 نفر می باشد.

·       انواع شرکت های سهامی در ترکیه شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام می باشد.

·       سرمایه شرکت های سهامی به بخش های مساوی تقسیم می شود و هر یک از شرکا می توانند هر مقدار سهام را خریداری کنند.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق خرید ملک

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت قانونی ترکیه خرید املاک و مستغلات در این کشور می باشد. در گذشته متقاضیان برای مهاجرت به کشور ترکیه و دریافت اخذ اقامت دائم این کشور از طریق خرید املاک باید حداقل حدود یک میلیون تا 3 میلیون دلار را برای خرید خانه و ملک در این کشور سرمایه گذاری می کردند.

اما بر اساس قوانین جدید اداره مهاجرت ترکیه از سال 2018 حداقل میزان سرمایه گذاری برای خرید خانه و املاک در ترکیه به حدود 250.000 دلار کاهش یافت. متقاضیانی که با خرید خانه در ترکیه قصد اخذ تابعیت و شهروندی این کشور را دارند، به نکات زیر توجه کنند:

·       متقاضیان با خرید املاک در کشور ترکیه با این میزان سرمایه گذاری می توانند مجوز اقامت دائم و در نهایت تابعیت ترکیه را در مدت زمان کوتاه 2 تا 4 ماه دریافت کنند.

·       متقاضیان می توانند به جای یک خانه 250.000 دلاری دو خانه 125.000 دلاری در ترکیه خریداری کنند.

·       اگر هدف از خرید ملک و خانه در ترکیه اخذ تابعیت و شهروندی این کشور باشد، متقاضی تا 3 سال حق فروش و یا هر گونه معامله در مورد این ملک را ندارد.

·       اگر متقاضی ملک و خانه ای را در ترکیه خریداری کند و به مدت 5 سال مداوم (هر سال 185 روز) در این کشور زندگی کند، می تواند پس از 5 سال برای اخذ تابعیت و شهروندی و پاسپورت ترکیه درخواست دهد.

شرایط اخذ تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک

جدیدترین قانون ترکیه در مورد اقامت از طریق خرید خانه و ملک 2023

اداره مهاجرت استانبول در 15 ژانویه 2021 اعلام کرد که برای برخی از مناطق استانبول چه از طریق خرید خانه و ملک و چه از طریق اجاره خانه مجوز اقامت صادر نخواهد شد. از جمله مناطقی که جدیدترین قوانین ترکیه در مورد اخذ اقامت در مورد آن ها اعمال می شود، موارد زیر را می توان نام برد:

منطقه فاتح Fatih: مجوز اقامت ترکیه حتی با خرید خانه و ملک در این منطقه صادر نمی شود. اجاره خانه در این منطقه ممنوع است و فقط دانشجویان می توانند برای اقامت دانشجویی در این منطقه اقدام کنند.

منطقه اسنیورت Esenyurt: در منطقه اسنیورت که یک منطقه نوساز در استانبول است بر اساس قانون جدید فقط به خریداران خانه و ملک اقامت داده می شود و مجوز اقامت از طریق اجاره خانه برای متقاضیان صادر نمی شود. این قانون برای اولین بار از 15 ژانویه 2021 به بعد برای اقامت توریستی قابل اجرا است.

نحوه خرید ملک در ترکیه

متقاضیان برای مهاجرت به کشور ترکیه از طریق خرید خانه و ملک باید در ابتدا به این کشور سفر و املاک مورد نظر را بررسی کنند. بررسی ملک از نظر دارا بودن سرمایه لازم برای خرید و ارزیابی اعتبار سند آن اهمیت زیادی دارد. متقاضیانی که به زبان ترکی مسلط نیستند، می توانند از یک مترجم ترکی برای بررسی ملک و ارزیابی سند آن استفاده کنند.

متقاضیان پس از انتخاب ملک و خانه باید قیمت گذاری را به یک کارشناس شهرداری بسپارند. پس از تعیین قیمت، قرارداد خرید ملک در دو نسخه انگلیسی و ترکی بین خریدار و فروشنده تنظیم می شود. در این قرارداد باید همه جزئیات لازم از جمله تاریخ تحویل خانه، مبلغ فروش، امکانات خانه و دیگر موارد ثبت شود. متقاضی در اولین مرحله خرید ملک در ترکیه باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به فروشنده پرداخت کند.

متقاضی با حضور در دفتر رسمی مبلغ خرید خانه و ملک را به حساب املاک واریز می کند و پس از آماده شدن مدارک انتقال ملک، متقاضی به همراه فروشنده به اداره ثبت اسناد و املاک ترکیه مراجعه و ملک را منتقل می کنند.

متقاضی پس از امضا سند ملک را تحویل می گیرد و پس از تحویل فیش واریز همه مبالغ باقی مانده و سند ملک برای اخذ پاسپورت ترکیه اقدام می کند. متقاضی برای اخذ پاسپورت ترکیه باید در کمتر از یک ماه در مصاحبه حضوری شرکت کند و با ارائه مدارک لازم به اداره مهاجرت ترکیه پاسپورت ترکیه را دریافت کند.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق اجاره ملک

امکان اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه و ملک در این کشور نیز وجود دارد. البته مدت زمان اعتبار این ویزای اقامت تا حدود یک سال و غیرقابل تمدید است. متقاضی می تواند در مدت یک سال اقامت در ترکیه اقدام به خرید خانه و ملک کند یا کار و شغل مناسب پیدا کند و یا از روش های دیگر مهاجرت به کشور ترکیه مقدمات اخذ اقامت دائم این کشور را فراهم کند.

متقاضی برای اجاره خانه و ملک در ترکیه باید اجاره نامه را به صورت قانونی در دفتر اسناد رسمی اجرا و ثبت کند تا خدمات امنیتی ترکیه بتوانند در مورد آن استعلام بگیرند. متقاضی از طریق اخذ ویزای توریستی می تواند وارد ترکیه شود و برای کرایه خانه در این کشور اقدام کند. هیچ گونه محدودیتی در میزان اجاره خانه برای متقاضیان وجود ندارد. نکته قابل توجه در مورد مهاجرت به کشور ترکیه از طریق اجاره ملک این است که اجاره خانه برای خارجی ها در ترکیه کمی دشوار است، مگر اینکه متقاضیان خارجی دارای ضامن باشند و یا از طرف فرد مورد اعتماد معرفی شوند و یا اینکه اجاره 6 ماه یا یک سال را پیش پرداخت کند.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تولد فرزند

کشور ترکیه در مورد اعطای تابعیت به کودکان متولد شده در این کشور بر اساس قانون خون عمل می کند. بر اساس ماده 66 قانون اساسی ترکیه اگر پدر یا مادر کودکی که در ترکیه متولد شده است، دارای تابعیت و شهروندی ترکیه باشند، این کودک از همان زمان تولد می تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند. کودکان دارای پدر و مادری که شهروند ترکیه باشند اما در خارج از کشور ترکیه متولد شوند نیز تابعیت ترکیه را دریافت می کنند.

اما اگر پدر و مادر کودک متولد شده در خاک ترکیه شهروند ترکیه نباشند، این کودک نمی تواند از همان زمان تولد تابعیت این کشور را دریافت کند و اخذ تابعیت ترکیه برای این کودک نیازمند زمان و فراهم شدن شرایط می باشد.

متقاضیان ایرانی که قصد زایمان در ترکیه برای اخذ اقامت این کشور را دارند، باید در ابتدا وضعیت اقامت خود از لحاظ قانونی بودن مجوز اقامت را مشخص کنند. بر این اساس پدر و مادر کودک متولد شده در ترکیه باید حداکثر تا 30 روز پس از تولد به اداره امور جمعیت و ثبت احوال ترکیه مراجعه و تولد کودک خود را ثبت کنند.

علاوه بر این باید تولد کودک خود را در اداره مهاجرت استانبول یا اداره مهاجرت انکارا و یا هر شهر محل اقامت خود ثبت کنند. پس از 6 ماه دولت ترکیه برای این کودک گواهی تولد صادر می کند و کودک مجوز اقامت در ترکیه را دریافت می کند. این کودک پس از 18 سالگی می تواند برای دریافت شناسنامه ترکیه ای اقدام کند.


قوانین ترکیه در مورد مهاجرت از طریق تولد فرزند

متقاضیانی که قصد دارند کودک خود را در ترکیه به دنیا بیاورند تا از این طریق مجوز اقامت دائم و در نهایت تابعیت ترکیه را دریافت کنند، به این قوانین توجه کنند:

·       بر اساس قوانین جدید مهاجرت ترکیه و ماده 3/7 قانون تولد کودک در این کشور، اگر پدر کودک متولد شده در ترکیه شهروند این کشور باشد، اما مادر شهروند کشور دیگری باشد و ازدواج این دو به صورت رسمی در دفاتر رسمی ترکیه ثبت نشده باشد، در صورتی که نسبیت این دو به طور قانونی اثبات شود، کودک می تواند تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت کند.

·       اما اگر پدر کودک متولد شده در ترکیه شهروند ترکیه باشد، اما مادر شهروند کشور دیگری باشد و ازدواج این دو به صورت رسمی در دفاتر رسمی ترکیه ثبت شده باشد، این کودک از همان بدو تولد و بدون هیچ محدودیتی می تواند تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت کند.

·       تولد کودک از مادر دارای شهروندی ایران در ترکیه هیچ گونه آثار تابعیت و شهروندی برای این پدر و مادر کودک ندارد و فقط در شناسنامه کودک محل تولد ترکیه ثبت می شود و پدر و مادر این کودک باید بر اساس قانون ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه برای کودک خود اقدام کنند.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق ازدواج

از دیگر روش های اخذ اقامت ترکیه ازدواج با تبعه و شهروند این کشور است. کشور ترکیه به دلیل پایین بودن هزینه های ازدواج و عدم نیاز به اعلام مهریه یکی از مقاصد مهم مهاجرتی برای متقاضیان ایرانی است. گرچه به نظر می رسد ازدواج با شهروند ترکیه ای و دریافت مجوز اقامت این کشور بسیار راحت است؛ اما قوانین جدید اداره مهاجرت ترکیه این روند را با کمی پیچیدگی همراه کرده است.

متقاضی برای ازدواج با شهروند ترکیه باید مدارک و اسنادی را مبنی بر واقعی بودن ازدواج ارائه دهد. علاوه بر این متقاضی باید ثابت کند که این ازدواج صرفاً به منظور اخذ اقامت این کشور انجام نشده و این ازدواج بر پایه علاقه متقابل و تعهد می باشد. پس از گذشت چند سال از ازدواج در صورتی که واقعی بودن ازدواج ثابت شود، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند.

قوانین ازدواج با شهروند ترکیه ای

متقاضی از طریق ازدواج با شهروند و تبعه ترکیه می تواند در نهایت مجوز اقامت ترکیه را دریافت کند؛ اما برای این ازدواج در ترکیه قوانین و الزامات خاصی وجود دارد که در ادامه به ارائه برخی از آن ها می پردازیم:

·       متقاضی باید با ارائه اسناد مالی تأیید شده توانایی تأمین هزینه های زندگی خود و همسر خود در طی زندگی مشترک در کشور ترکیه را ثابت کند.

·       ازدواج متقاضی با شهروند ترکیه باید بر طبق قوانین ترکیه به رسمیت شناخته شود.

·       متقاضی و شهروند ترکیه باید بیشتر از ۱۸ سال داشته باشند.

·       ارائه گواهی طلاق و گواهی فوت همسر سابق متقاضی یا شهروند ترکیه الزامی است.

·       در صورتی که متقاضی ایرانی (مرد) قصد ازدواج با شهروند ترکیه را داشته باشد، متقاضی ایرانی باید از کنسولگری ایران گواهی تجرد دریافت کند و این گواهی را برای تأیید به وزارت امور خارجه ترکیه ارسال کند.

·       در صورتی که متقاضی ایرانی (زن) قصد ازدواج با شهروند ترکیه را داشته باشد، متقاضی ایرانی باید اجازه پدر و در صورت فوت پدر، گواهی فوت را به کنسولگری ایران ارائه دهد.

·       متقاضی پس از گذشت 3 سال از ازدواج در صورتی که با همسر خود در صلح و دوستی زندگی کند، می تواند برای اخذ اقامت دائم ترکیه و در نهایت تابعیت و شهروندی ترکیه اقدام کند.

·       متقاضی پس از گذشت ۵ سال از ازدواج در صورتی که فاقد سوءپیشینه و سوابق کیفری باشد و با همسر خود در صلح و دوستی زندگی کند، می تواند برای اخذ پاسپورت ترکیه اقدام کند.

ارزان ترین روش مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق پناهندگی

یکی از روش های مهاجرت به کشور ترکیه روش پناهندگی است؛ اما از آن جا که موسسه مهاجرتی میرداماد به هیچ وجه خدمات مربوط به پناهندگی ترکیه را به متقاضیان ارائه نمی دهد، ذکر این روش در این مقاله فقط به دلیل آگاهی بخشی شما متقاضیان گرامی از همه روش های مهاجرت به کشور ترکیه می باشد و هدف دیگری ندارد. بر این اساس بهتر است متقاضیان روش های قانونی برای مهاجرت به کشور ترکیه را امتحان کنند.

ترکیه از کشورهای عضو کنوانسیون ژنو است و بسیاری از متقاضیان واجد شرایط می توانند از طریق پناهندگی ویزای اقامت این کشور را دریافت کنند. بر اساس کنوانسیون ژنو متقاضیانی که به دلیل وجود جنگ، نابرابری های نژادی، قومی و جنسیتی و یا ترس از تهدید و شکنجه و مرگ نمی توانند در کشور خود زندگی و اقامت کنند، می توانند از طریق پناهندگی به ترکیه مهاجرت کنند. از شرایط مهم برای پناهندگی به ترکیه وجود شرایط خطرناک زندگی در کشور متقاضی است. متقاضیان می توانند از روش پناهندگی و با طی کردن مراحل سخت زندگی در کمپ های پناهندگان مجوز اقامت ترکیه را دریافت کنند.

 

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق توریستی

متقاضیان بین‌المللی بنا به مقاصد گردشگری و توریستی با اخذ ویزای توریستی می توانند مجوز اقامت موقت این کشور را دریافت کنند. مدت زمان اعتبار ویزای توریستی ترکیه در حدود 3 ماه می باشد که قابل تمدید نیست، مگر اینکه متقاضی از روش های دیگر مهاجرتی مجوز اقامت بلند مدت را دریافت کند.

متقاضی با دریافت مجوز اقامت توریستی ترکیه نمی تواند در این کشور به کار یا تحصیل بپردازد، مگر اینکه مجوز کار و تحصیل را با تغییر نوع اقامت خود دریافت کند. به عبارت دیگر متقاضی در مدت 3 ماه اقامت در ترکیه می تواند برای اخذ ویزای کار و یا اخذ ویزای تحصیلی و یا ازدواج با شهروند ترکیه و همچنین خرید خانه و ملک اقدام کند و این گونه روش اقامتی خود را تغییر دهد.

مشاوره رایگان مهاجرت به ترکیه از مشاوران میرداماد

مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد با آگاهی از جدیدترین قوانین مهاجرت به کشور ترکیه و اشراف کامل به نحوه اخذ ویزای اقامت ترکیه دارای سوابق درخشان در میان موسسه های مهاجرتی می باشند.

وکیل و مشاوران برجسته موسسه ما با ارائه خدمات مهاجرتی از جمله مشاوره رایگان مهاجرت به ترکیه، ارسال مدارک لازم برای اخذ ویزای اقامت ترکیه، تهیه انگیزه نامه تحصیلی و رزومه کاری برای متقاضیان و همراهی تا آخرین مرحله اخذ ویزای این کشور متقاضیان را در این مسیر ناهموار تنها نمی گذارند.

ارائه مشاوره های رایگان مهاجرتی تنها گوشه ای از خدمات وکلا و مشاوران تحصیل در موسسه مهاجرتی ما است. علاوه بر این در این موسسه خدمات مهاجرتی ارائه می شود که در کمتر موسسه مهاجرتی دیده شده است. همین حالا برای مشاوره رایگان مهاجرت به کشور ترکیه با ما تماس بگیرید.

ارزان ترین و بهترین روش مهاجرت به ترکیه

ارزان ترین روش مهاجرت به کشور ترکیه روشی است که متقاضی نیاز به سرمایه گذاری های کلان و یا ارائه تمکن مالی بالایی نباشد. از میان روش های ذکر شده اخذ ویزای کار ترکیه، اخذ ویزای تحصیلی این کشور و همچنین ازدواج با شهروند ترکیه از ارزان ترین روش های مهاجرت به این کشور محسوب می شود. متقاضی برای اخذ ویزای کار ترکیه نیاز به ارائه تمکن مالی بالا نمی باشد و دارا بودن رزومه کاری قدرتمند کافی است. برای ازدواج با شهروند ترکیه نیز متقاضی فقط نیاز به اثبات تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه های زندگی مشترک و هزینه های ازدواج دارد.

البته متقاضی از طریق اجاره یک خانه در ترکیه نیز می تواند مجوز اقامت قانونی این کشور را دریافت کند. از آن جا که اجاره خانه در ترکیه کمتر از ایران است، متقاضی با اخذ ویزای توریستی و ورود به این کشور می تواند خانه مناسب را اجاره کرده و از این طریق مجوز اقامت یک ساله ترکیه را دریافت کند که یکی از ارزان ترین روش های مهاجرت به کشور ترکیه است.

اما بهترین روش مهاجرت به کشور ترکیه که جزء گران ترین روش های مهاجرتی نیز محسوب می شود، قطعاً روش سرمایه گذاری و به ویژه خرید خانه و ملک در این کشور است؛ زیرا علاوه بر این که در کوتاه ترین زمان ممکن متقاضی می تواند تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت کند، با این سرمایه گذاری می تواند سود خوبی نیز کسب کند.

مراحل مهاجرت به کشور ترکیه

مراحل مهاجرت به کشور ترکیه بر اساس روش های مهاجرتی و اخذ اقامت این کشور متفاوت می باشد. مثلاً روند مهاجرت برای متقاضی که از طریق اخذ ویزای تحصیلی قصد اخذ اقامت ترکیه را دارد با روند مهاجرت برای متقاضی سرمایه گذاری در این کشور هم از لحاظ شرایط و هم مدارک لازم بسیار متفاوت است؛ اما به طور کلی صرف نظر از شرایط ویژه هر روش مهاجرتی مراحل مهاجرت به کشور ترکیه عبارت است از:

انتخاب بهترین روش مهاجرتی

متقاضی بر اساس شرایط تحصیلی، سنی، اقتصادی و خانوادگی خود باید بهترین روش مهاجرتی را برای اخذ اقامت ترکیه انتخاب کند. بر اساس نوع روش مهاجرتی، شرایط مهاجرت متفاوت و با ارسال مدارک خاص آن روش مهاجرتی همراه است.

تعیین مدت زمان اقامت در ترکیه

تعیین مدت زمان اقامت در ترکیه بر اساس روش مهاجرتی متفاوت است. متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه نیاز به مجوز اقامت تحصیلی تا زمان تمام شدن تحصیل در این کشور دارد. متقاضی که از طریق سرمایه گذاری قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارد با اخذ ویزای سرمایه گذاری می تواند مدت زمان طولانی تری در این کشور اقامت کند. متقاضیان برای اخذ مجوز اقامت بیشتر از 3 ماه در ترکیه باید مجوز اقامت بلند مدت این کشور را دریافت کنند.

اقدام برای تمدید مجوز اقامت قانونی ترکیه

متقاضیان تا قبل از انقضای ویزای اقامت ترکیه باید برای تمدید آن درخواست دهند. بدین منظور متقاضیان می توانند با مرکز iResidence تماس بگیرند و شرایط درخواست تمدید مجوز اقامت ترکیه را بپرسند.

انجام مصاحبه در اداره مهاجرت دولتی

متقاضی پس از دارا بودن شرایط تمدید مجوز اقامت و تهیه یک بیمه درمانی معتبر باید در اداره مهاجرت دولتی ترکیه حاضر و برای انجام مصاحبه آماده شود. این مصاحبه از ساعت 8:30 تا 16:30 روزهای دوشنبه تا جمعه در اداره مهاجرت دولتی انجام می شود.

پرداخت هزینه دولتی

پس از انجام مصاحبه متقاضی باید هزینه کارت اقامت الکترونیکی e-ikamet را نیز پرداخت کند. متقاضی از طریق مراجعه به وب سایت اداره پست PTT می تواند مراحل پردازش و زمان ارائه کارت اقامت الکترونیکی ترکیه را پیگیری کند.

مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه

متقاضیان برای مهاجرت به کشور ترکیه از هر روش مهاجرتی نیازمند ارائه مدارک خاصی می باشند. مثلاً متقاضی که قصد تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارد، برای اخذ اقامت تحصیلي ترکیه و ویزای دانشجویی باید مدارک تحصیلی و مدرک زبان را ارائه دهد. در حالی که متقاضی سرمایه گذاری در این کشور بیشتر از هر مدرک دیگری باید مدارک و گواهی های مالی برای اثبات دارا بودن سرمایه لازم را ارائه دهد؛ اما به طور کلی جدا از مدارک خاص هر روش مهاجرتی متقاضیان باید این مدارک را برای مهاجرت به کشور ترکیه ارائه دهند:

·       گواهی تمکن مالی و ارائه اسناد بانکی معتبر برای اثبات توانایی تأمین هزینه های زندگی در ترکیه

·       اصل و کپی پاسپورت با اعتبار کافی به همراه صفحات پردازش شده پاسپورت های قبلی

·       مدارک هویتی و شناسنامه و 4 قطعه عکس گرفته شده در 6 ماه اخیر با پس زمینه سفید

·       گواهی سلامت جسمی متقاضی و یا مدرک بیماری تحت درمان توسط پزشک معالج

·       گواهی عدم سوء پیشینه و سوابق کیفری صادر شده از مقامات کشور مقصد

·       آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمره ها برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ترکیه

·       دعوتنامه یا پیشنهاد کار از طرف کارفرمای ترکیه ای برای متقاضیان کار و اشتغال در ترکیه

·       آدرس محل اقامت در ترکیه و در صورت تغییر آدرس اطلاع به ریاست مدیریت مهاجرت استانی و اداره مهاجرت استانبول یا اداره مهاجرت انکارا یا هر شهر دیگر محل اقامت متقاضی

·       بیمه درمانی معتبر بر اساس قرارداد تأمین اجتماعی با پوشش مدت اقامت متقاضی در ترکیه

هزینه مهاجرت و اقامت در ترکیه

هزینه مهاجرت به ترکیه بر اساس روش های مهاجرتی متفاوت است. در واقع در پاسخ به سوال این که برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟ باید گفت که متقاضی بر اساس روش مهاجرتی که انتخاب می کند، نیاز به سرمایه و تمکن مالی خاصی دارد. مثلاً هزینه مهاجرت به کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری در خرید املاک متقاضی نیاز به 1000 تا 250.000 دلار آمریکا دارد. یا هزینه مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تحصیل که بر اساس نوع دانشگاه، انگلیسی یا ترکی بودن زبان تدریس دانشگاه و نوع مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است.

هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل برای هزینه های زندگی در حدود 10.000 دلار در سال می شود. این هزینه خورد و خوراک، پوشاک، محل اقامت دانشجویی و شهریه دانشگاه را پوشش می دهد. گرچه با دریافت بورسیه های تحصیلی متقاضی می تواند بخشی از این هزینه ها را تأمین کند.

نحوه پیدا کردن کار پس از مهاجرت به ترکیه

کشور ترکیه به دلیل کمبود نیروی کار ماهر و متخصص به کارگران و متخصصان در حوزه های مختلف کاری نیاز دارد. از شرایط کار و اشتغال در ترکیه با مهاجرت به این کشور تسلط به زبان ترکی و دارا بودن مهارت کاری و حرفه ای را می توان نام برد. متقاضیان برای پیدا کردن کار در ترکیه پس از مهاجرت به این کشور می توانند از طریق روش مهاجرتی خود کار مناسب را پیدا کنند. به طور کلی متقاضیان از روش های زیر می توانند در کشور ترکیه کار و شغل مناسب را پیدا کنند:

از طریق تحصیل در دانشگاه های ترکیه (مهاجرت از طریق تحصیل)

متقاضیان از طریق فارغ التحصیلی از دانشگاه های ترکیه و پیدا کردن کار در مهلت جستجوی کار می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزاي کار ترکیه تبدیل کنند. متقاضیان از طریق اخذ ویزای کار ترکیه و کار و اشتغال در این کشور به مدت 6 سال مداوم می توانند مجوز اقامت دائم و تابعیت ترکیه را دریافت کنند.

از طریق اخذ پیشنهاد کاری (مهاجرت از طریق کار)

متقاضی با دریافت پیشنهاد کاری Job Offer از طرف کارفرمای ترکیه ای و ارائه مدارک لازم به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه MLSS می تواند کار مورد نظر را در ترکیه پیدا کند. مدت زمان اخذ ویزای کار پس از ارائه درخواست و مدارک لازم در حدود 3 ماه می باشد. متقاضیانی که دارای مجوز اقامت موقت 6 ماهه ترکیه باشند و در زمان ارائه درخواست ویزای کار در این کشور اقامت داشته باشند، می توانند از داخل کشور ترکیه برای دریافت مجوز کار اقدام کند.

از طریق موسسه های کاریابی (مهاجرت به روش های مختلف به ترکیه)

متقاضیان از هر روش مهاجرتی که برای اخذ اقامت ترکیه استفاده کرده باشند، از طریق موسسه های کاریابی و یا وب سایت های کاریابی در ترکیه می توانند کار مورد نظر خود را پیدا کنند. همه متقاضیان صرف نظر از تحصیلات و سوابق کاری حرفه ای و یا بدون مهارت کاری و تحصیلات می توانند از این طریق به کار و اشتغال در ترکیه بپردازند. از معتبرترین و شناخته شده ترین موسسه های کاریابی ترکیه موارد زیر را می توان نام برد:

ü     موسسه کاریابی Kariyer

ü     موسسه کاریابی Jobs Turkey

ü     موسسه کاریابی Elman

ü     موسسه کاریابی Elemanonline

ü     موسسه کاریابی Xing

ü     موسسه کاریابی Secretcv

ü     موسسه کاریابی Iskur

ü     موسسه کاریابی Yenibiris

ü     انجمن کاریابی ترکیه

ü     موسسه کاریابی سازه های دریایی

از طریق ویزای توریستی (مهاجرت از طریق ویزای توریستی)

متقاضی با دریافت ویزای توریستی ترکیه به این کشور سفر می کند و از طریق آگهی های کاریابی و یا به صورت حضوری به جستجوی کار مناسب می پردازد. گرچه متقاضیان با دریافت ویزای توریستی نمی توانند مجوز کار ترکیه را دریافت کنند، اما در مدت زمان اقامت در این کشور از طریق ویزای توریستی می توانند یک کارفرمای ترکیه ای را پیدا کنند و از او پیشنهاد کاری دریافت کنند و سپس با مراجعه به کشور خود با دارا بودن این پیشنهاد کاری برای دریافت ویزای کار ترکیه اقدام کنند.

از طریق سفارت ترکیه

متقاضیان از روش مراجعه به سفارت ترکیه در ایران و ارائه مدارک و رزومه کاری و یا مدارک تحصیلی قصد خود را از یافتن کار در ترکیه اعلام می کنند. سفارت ترکیه پس از تحویل مدارک و تأیید آن ها متقاضی را به یک کارفرمای ترکیه ای معرفی می کند. نحوه پیدا کردن کار پس از مهاجرت به کشور ترکیه از طریق سفارت مانند روند اخذ ویزای کاری این کشور و امضای قرارداد کاری با کارفرمای ترکیه ای است.

امکان اخذ تابعیت ترکیه از طریق مهاجرت

متقاضیان از طریق روش های ذکر شده در این مقاله می توانند در نهایت تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت کنند؛ اما برای دریافت تابعیت و شهروندی ترکیه متقاضیان باید بر اساس روش مهاجرت چند سال را در این کشور اقامت کرده باشند، مالیات و بیمه های خود را پرداخت کرده باشند و به زبان ترکی تسلط کامل داشته باشند. علاوه بر این آشنایی با تاریخ و آداب و فرهنگ و هنر ترکیه نیز الزامی است. در ادامه به نحوه اخذ تابعیت ترکیه از روش های مهاجرتی مختلف می پردازیم:

روش مهاجرت به کشور ترکیه

شرایط اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه

سرمایه گذاری در خرید ملک

-خرید یک ملک به ارزش 250.000 دلار آمریکا

سرمایه گذاری در  ترکیه از طریق ثبت شرکت

-سرمایه گذاری حدود 100.000 لیر ترکیه

-استخدام 50 نیروی کاری ترکیه ای در شرکت تجاری

سرمایه گذاری از طریق سپرده گذاری در بانک ترکیه

-سپرده گذاری 500.000 دلار آمریکا به مدت 3 سال

کار و اشتغال در ترکیه

-اخذ ویزای کار ترکیه

-کار و اشتغال به مدت 5 سال مداوم در ترکیه

ازدواج با شهروند ترکیه

گذشت 3 سال از ازدواج و اثبات زندگی در صلح و دوستی با همسر خود

دریافت پاسپورت ترکیه

-خرید خانه و ملک

سرمایه گذاری در بانک ها یا صندوق سرمایه گذاری ترکیه

-سرمایه گذاری در ثبت شرکت در ترکیه و استخدام 50 شهروند ترکیه ای

تحصیل در دانشگاه های ترکیه

-فارغ التحصیلی از دانشگاه های ترکیه

یافتن کار مناسب و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری ترکیه

-کار و اشتغال پس از چند سال و پرداخت بیمه و مالیات

در صورتی که علاقمند به تحصیل پزشکی در ترکیه هستید می توانید به این کشور مهاجرت کرده و برای تحصیل اقدام نمایید. در این خصوص می توانید راهنمایی های لازم را از مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد دریافت نمایید.

مزایای مهاجرت به کشور ترکیه

متقاضی با مهاجرت به کشور ترکیه از روش های مختلف مهاجرتی می تواند از مزایای اقامت و زندگی و کار در یک کشور پیشرفته، زیبا و اروپایی-آسیایی برخوردار شود. از مزایای مهم مهاجرت به کشور ترکیه موارد زیر را می توان نام برد:

·       با مهاجرت به کشور ترکیه امکان سفر به بسیاری از کشورهای اروپایی بدون اخذ ویزا وجود دارد و اخذ ویزای آمریکا و کانادا و کشورهای اروپایی راحت تر انجام می شود.

·       متقاضی با مهاجرت به این کشور می تواند از تسهیلات و وام های بانکی کشور این کشور برای خرید ملک و خودرو استفاده کند.

·       متقاضی با مهاجرت به کشور ترکیه و اخذ تابعیت و شهروندی می تواند در خارج از کشور ترکیه زندگی کند و فقط چند روز را در یک سال در این کشور حضور داشته باشد، بدون آن که مجوز تابعیت ترکیه وی باطل شود.

·       متقاضی با مهاجرت به کشور ترکیه و دریافت تابعیت این کشور در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری حق رأی دارد و می تواند در مشاغل خدمات عمومی ترکیه مشغول کار و اشتغال شود.

·       متقاضی با مهاجرت به کشور ترکیه و دریافت تابعیت و شهروندی می تواند برای اخذ تابعیت و شهروندی همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز اقدام کند.

·       متقاضی با مهاجرت به کشور ترکیه و اخذ تابعیت می تواند بدون نیاز به اخذ ویزا از 1 تا 3 ماه در بسیاری از کشورهای جهان اقامت کند. علاوه بر این متقاضی می تواند پس از ورود به یک کشور درخواست اخذ ویزای خود را ارائه دهد.

·       متقاضیان دارای تابعیت ترکیه می توانند پاسپورت قرمز ترکیه را نیز دریافت کنند و از همه حق و حقوق شهروندان ترکیه برخوردار شوند.

در صورتی که قصد تحصیل در ترکیه را دارید می توانید با تماس با کارشناسان ما از مشاوره های لازم بهره مند شوید.

اداره مهاجرت ترکیه در تهران کجاست؟

متقاضیان برای اطلاع از همه موارد مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه می توانند سؤالات خود را از سایت رسمی اداره مهاجرت ترکیه بپرسند. آدرس وب سایت اداره مهاجرت کشور ترکیه www.goc.gov.tr می باشد. متقاضیان می توانند جواب واضح همه ابهامات خود در مورد مهاجرت به کشور ترکیه، شرایط اخذ اقامت قانونی ترکیه، شرایط مهاجرت غیرقانونی و این که برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است را از این سایت دریافت کنند.

اداره مهاجرت ترکیه در بیشتر استان های ترکیه دارای شعب و نمایندگی است. از مهم ترین اداره های مهاجرت ترکیه اداره مهاجرت استانبول و اداره مهاجرت انکارا را می توان نام برد. آدرس و تلفن و ایمیل این دو مرکز اداره مهاجرت کشور ترکیه عبارت است از:

آدرس سفارت ترکیه در تهران: خیابان فردوسی، شماره 337 صندوق پستی: 11365-8758 تهران

تلفن: 00982133118997-33115299982133115351-3311120200982135951100-99

فکس: 00982133117928

ایمیل: embassy.tehran@mfa.gov.tr

وب سایت: http://Tehran.emb.mfa.gov.tr

 

اداره مهاجرت استانبول در ترکیه: منطقه فاتیح، محله Hirka-I Serif Mah، بلوار Adnan MENDERES

تلفن: 0040499021

ایمیل: istanbul@goc.gov.tr

 

اداره مهاجرت انکارا در ترکیه: منطقه بارباروس، خیابان بیناز، پلاک 2، چانکایا

تلفن: 40404393120

ایمیل: ankara@goc.gov.tr

سخن آخر

در این مقاله شرایط مهاجرت به ترکیه و روش های اصلی مهاجرت به این کشور در سال 2023-2024 مورد بررسی دقیق قرار گرفت. علاوه بر این به این سوال پاسخ داده شد که برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟ متقاضیان دارای تمکن مالی بالا برای اخذ اقامت ترکیه می توانند از طریق سرمایه گذاری در خرید خانه و ملک و یا ثبت شرکت در این کشور اقدام کنند. خرید ملک در ترکیه سریع ترین روش مهاجرت به این کشور است. متقاضیان فاقد تمکن مالی کافی می توانند از طریق اخذ ویزای تحصیلی، یا اخذ ویزای کاری یا ازدواج با شهروند ترکیه مجوز اقامت این کشور را دریافت کنند.

برای آگاهی از جزئیات اخذ اقامت ترکیه همین حالا با مشاور مهاجرت به کشور ترکیه و وکلای موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید

سوالات متداول در مورد مهاجرت به ترکیه

ارزان ترین روش مهاجرتی به کشور ترکیه اخذ پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای ترکیه ای و اخذ ویزای تحصیلی و سومین روش ازدواج با شهروند ترکیه ای است.

سرمایه گذاری از طریق خرید املاک و مستغلات در کوتاه ترین زمان ممکن مجوز اخذ [Ma11] اقامت دائم و در نهایت تابعیت ترکیه را برای متقاضی فراهم می کند.

بله؛ اما مدت زمان اعتبار ویزای اقامت ترکیه با اجاره خانه یک سال است.

بررسی وب سایت ها و موسسه های کاریابی می باشد.

بله؛ اما متقاضی باید پس از تحصیل در این کشور مشغول کار شود و با پرداخت مالیات و بیمه و کار مداوم و مستمر در ترکیه شرایط اخذ اقامت را فراهم کند.

اخبار های مرتبط

تحصیل در مدارس ترکیه

تحصیل در مدارس ترکیه

بسیاری از خانواده ها با هدف تضمین آینده فرزندان خود و فراهم نمودن شرایط مناسب برای آنها، مهاجرت تحصیلی را

مشاهده

اسکرول به بالا