071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار بلاروس

ویزای کار بلاروس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

پیدا کردن کار در کشورهای خارجی از راه های مهاجرتی برای افراد دارای تخصص است، یکی از کشورهای دارای اقتصاد روبه رشد بلاروس است. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد نوشته شده به بررسی موارد زیر پرداخته ایم:

  • شرایط و مدارک ویزا در بلاروس،
  • بازار کار و میزان دستمزد ها در این کشور بلاروس
  • همچنین بهترین مشاغل موجود در بلاروس

شرایط دریافت ویزای کار بلاروس

مطابق قانون، اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا حق دارند در صورت اخذ مجوز کار و فعالیت خود در بلاروس آغاز کند و با کارفرمای خود قرارداد کار منعقد کند. مجوز کار برای مدت یک سال با حق تمدید برای مدت پنج سال امکان پذیر خواهد بود، پس از تمدید دریافت مجوز کار جدید لازم خواهد بود.بعد از اخذ مجوز کار، کارفرما باید با یک شهروند خارجی قرارداد کار منعقد کند. لازم است مقررات قانون مربوط به بیگانگان تحت قرارداد کار را در نظر بگیرید. این قانون لازم است مفاد خاصی را در یک قرارداد کار با یک شهروند خارجی مانند اطلاعات مربوط به خدمات پزشکی، بیمه و غیره درج کند.

ویزاهای اخذ شده

توجه به این نکته ضروری است که قانون قرارداد کار با یک شهروند خارجی باید در اداره مهاجرت ثبت شود. به عنوان یک قاعد ، مجوز کار در بلاروس برای مدت زمان یک سال صادر می شود. در صورت استخدام پرسنل بسیار ماهر، صدور مجوز کار می تواند از مدت یکسال به مدت دو سال تغییر خواهد کرد. پس از صدور پروانه کار، باید یک کار با اشتغال کامل همراه با یک کارمند خارجی منعقد شود. این قرارداد کاری منوط به ثبت نام MANDATORY در وزارت تابعیت و مهاجرت است که مجوز کار صادر کرده است. در صورت عدم ارائه قرارداد برای ثبت نام، سازمان جریمه ای را پرداخت می کند. 

شرکت ها حق دارند مجوزهای کار را برای کارمندان خود طولانی کنند. برای انجام این کار، آنها همچنین باید یک ماه قبل از انقضای پروانه کار، به وزارت شهروندی و مهاجرت مراجعه کنند.اگر کارمند کار خود را در شرکت متوقف کند، مجوز کار باید بلافاصله به وزارت تابعیت و مهاجرت برگردانده شود. در صورت عدم تصویب مجوز کار، سازمان جریمه ای را پرداخت می کند.اخذ مجوز کار و انعقاد قرارداد کار با اتباع خارجی این امکان را به اتباع خارجی می دهد که اجازه اقامت موقت در جمهوری بلاروس را بدست آورند و این به وی اجازه می دهد تا در کل دوره مجوز کار در جمهوری بلاروس بماند.

مدارک لازم ویزای کار بلاروس

برای دریافت ویزای کار کشور بلاروس باید مدارکی را آماده و تحویل سامانه مهاجرتی بلاروس کنید:

1- یک فرم درخواست ویزا به درستی تکمیل شده باشد

2- یک عکس، که شرایط زیر را برآورده می کند:

  • بیشتر از 6 ماه از گرفتن آن نگذشته باشد.
  • اندازه 4*6 میلی متر باشد
  • صورت کامل (7080 of از تصویر) بدون عینک آفتابی، کلاه یا پوشش دیگر، مگر اینکه به دلایل قومی یا مذهبی
  • پس زمینه ساده، یکنواخت روشن و کم نور
  • کیفیت بالا
  • هیچ خط یا جوهر روی عکس مجاز نیست

3- یک گذرنامه معتبر اصلی یا سند مسافرتی که معتبر باشد

  • حاوی عکسی از درخواست دهنده است.
  • حداقل دو صفحه خالی در نظر گرفته شده برای ویزا داشته باشد.
  • حداقل 90 روز پس از تاریخ عزیمت پیش بینی شده از جمهوری بلاروس معتبر باشد
  • از نظر اصالت یا تملک مشکوک نباشد
  • حاوی صفحات، مارک ها ، مدخل ها، پاک کننده ها و تصحیحاتی که توسط مجوزهای صادر کننده دولت خارجی مربوطه تأیید نشده باشند، پارگی نداشته باشد.

4- یک نسخه معتبر از مجوز اشتغال ویژه یک مهاجر در جمهوری بلاروس که توسط اداره تابعیت و مهاجرت اداره امور داخلی کمیته اجرایی شهر مینسک صادر شده، وزارت امور داخلی کمیته اجرایی منطقه ای.

5- بیمه نامه پزشکی یا نامه تأییدیه بیمه پزشکی صادر شده توسط شرکت بیمه (نسخه قابل قبول است) که شرایط زیر را رعایت می کند:

  • شامل نام و آدرس شرکت بیمه، شماره تلفن یا شماره تلفن شرکت کمک های بین المللی است.
  • دارای نام کامل شخص بیمه شده است که برای بلاروس معتبر است (معتبر در سراسر جهان یا برای اروپا نیز قابل قبول است).
  • برای مدت اقامت در بلاروس معتبر است
  • شامل حداقل حد مسئولیت بیمه پزشکی به مبلغ 10000 یورو (مقدار برابر با سایر ارزهای خارجی قابل قبول است)

6- ارسال هزینه پستی (فقط برای برنامه های پستی)

7- نامه معمولی (چهار یورو به هزینه ویزا اضافه کنید)

OR TNT Express (20 یورو به هزینه ویزا اضافه کنید و “+ EXP.MAIL” را در جزئیات پرداخت نشان دهید)

توجه: هزینه پستی TNT به مکانهای از راه دور خاص هزینه اضافی دارد.

سندی که پرداخت هزینه ویزا را تأیید می کند.

8- اسناد اضافی

  • اگر متقاضی زیر 28 سال باشد، نسخه ای از شناسنامه و کپی گذرنامه های والدین متقاضی (نمایندگان قانونی)
  • اگر متقاضی قبلاً تابعیت اتحاد جماهیر شوروی یا بلاروس را داشته باشند، سندی که گواهی بدهد این افرادشهروندی اتحاد جماهیر شوروی یا شهروندی بلاروس را دارد، باید به سفارت ارسال شود
مدارک لازم ویزای کار بلاروس
مدارک لازم ویزای کار بلاروس

پس از ورود به بلاروس با ویزای کار کوتاه مدت مطابق با قوانین یک اتباع خارجی، باید درخواست مجوز اقامت و در صورت لزوم برای ویزای ورود و خروج چندگانه صادر شده توسط اداره تابعیت و مهاجرت وزارت کشور را کنید.

شرایط بازار کار کشور بلاروس

بلاروس دارای 7.7 میلیون نفر جمعیت است و سه چهارم آن در شهرها زندگی می کنند که تقریباً به همان نسبت جمعیت دارای مشاغل مختلف هستند. از تاریخ 1 سپتامبر 2009، نرخ رسمی بیکاری 1٪ است، اما برآوردهای مستقل آن را 5.5٪ اعلام می کند.

میزان سواد بزرگسالان در بلاروس از بالاترین سطح در جهان است و 28 دانشگاه در بلاروس و هشت دانشگاه فنی وجود دارد، جمعیت دانشجویی ساکن 340 نفر در هر 10،000 است که یکی از بالاترین ها در اروپا می باشد. تقریبا نیمی از شاغلان دارای مدرک تحصیلات عالی هستند.طبق آمار رسمی، حدود 55٪ از نیروی کار برای دولت کار می کنند، 48.4٪ شاغل در بخش خصوصی و 1.6٪ در بنگاه های خارجی هستند.

به نظر می رسد بسیاری از اقتصاددانان از گفتن اینکه بلاروس به اصلاحات ساختاری نیاز دارد، خسته شده اند. با این حال، مقامات بلاروس برای امیدوار کردن مدل اقتصادی فعلی که می تواند بلاروس را به یک بحران عمیق سوق دهد، سعی در اختراع دوباره چرخه ای مناسب دارند.برای جلوگیری از این سرنوشت، مقامات بلاروس باید اقتصاد بلاروس را اصلاح کنند. این یعنی خرید یک دستگاه جدید برای طرح بنگاههای انفرادی، بلکه تغییر اساسی در قوانین اقتصاد بلاروس نیست.

شرایط بازار کار کشور بلاروس
شرایط بازار کار کشور بلاروس

مسئولان باید براساس مکانیسم بازار، افزایش دستمزدها را با رشد تولید گره بزنند و شرایط مطلوبی را برای توسعه تجارت ایجاد کنند. بیشتر شرکت هایی که در بلاروس ضرر می کنند، مانند کارخانه فرآوری گوشت بارسو یا کارخانه مجموعه تلویزیون ویتاس، باید خصوصی شوند تا بازار کار این کشور پیشرفت بیشتری داشته باشد.در صورت آزادسازی بازار کار، مسئولان باید کیفیت و ظرفیت مؤسسات آموزش فنی و حرفه ای و خدمات اشتغال دولتی را بهبود بخشند. این مؤسسات و ارگان ها باید برای هجوم بلاروسی های بیکار در عین حال مشتاق به کار آماده شوند. آنها باید بتوانند چیزهای اساسی را برای شهروندان بلاروس پیشنهاد دهند و بتوانند مجموعه مهارتهای خود را آموزش دهند، بازیابی و بهبود ببخشند.اتحادیه اروپا می تواند نقش زیادی در نوسازی بازار کار بلاروس داشته باشد. کشورهایی مانند لهستان و لیتوانی قبلاً بسیاری از مبارزات دشوار را که امروز بلاروس با آن روبرو شده اند، پشت سر گذاشته اند و مشاغل زیادی برای افراد ایجاد کرده اند.کشورهای اروپایی می تواند دانش خود را به همسایه خود منتقل کنند و به ابتکار عمل و انجام این اصلاحات کمک کند. در حالی که غرب و بلاروس هنوز در مراحل مقدماتی برای گفتگو جدید هستند، بروکسل می تواند دستور کار و اولویت های خود را با مینسک مشخص کند. بازار کار می تواند یکی از آنها باشد.

وضعیت دستمزد و بهترین مشاغل کشور بلاروس

شخصی که در بلاروس کار می کند به طور معمول در حدود 300 BYN (500 دلار) در ماه درآمد دارد. حقوق از 520 BYN (208 دلار پایین ترین میانگین) تا 17،100 BYN (6000 دلار بالاترین میانگین، حداکثر حقوق) است.این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین شغل های مختلف به شدت متفاوت است.

  • کارگرانی که دارای گواهینامه یا دیپلم هستند، به طور متوسط 17٪ بیشتر از همسالان خود که فقط به مقطع دبیرستان رسیده اند، درآمد کسب می کنند.
  • کارمندانی که موفق به اخذ مدرک لیسانس شده اند، 24٪ بیشتر از کسانی که فقط موفق به کسب مدرک دانشگاهی کوتاه مدت یا دیپلم شدند، درآمد کسب می کنند.
  • به افراد حرفه ای که موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شده اند، حقوق هایی دریافت می شود که 29٪ بیشتر از افرادی که دارای مدرک لیسانس هستند، می شوند.
  • سرانجام، دارندگان دکترا به طور متوسط در حالی که همان کار را انجام می دهن ، 23٪ بیشتر از دارندگان درجه کارشناسی ارشد کسب می کنند.
  • کارمندان مرد در بلاروس 9٪ بیشتر از همکاران زن خود درآمد دارند.
وضعیت دستمزد و بهترین مشاغل کشور بلاروس
وضعیت دستمزد و بهترین مشاغل کشور بلاروس

براساس اعلام وزارت کار، نرخ بیکاری ثبت شده در تاریخ 1 سپتامبر سال 2020، 5.5٪ بوده که 11900 نفر است.این شاخص در مناطق برست، ویتبسک، گروودنو و موگیلف بالاترین میزان (5.5٪) و کمترین آن در مینسک (0.9٪) است. یک ماه قبل 12000 بیکار بودند، و در اوایل ژوئن 13،700.در همین زمان، کارفرمایان به 90400 کارمند (در اوایل ماه اوت 90500 نفر در اوایل ژوئن) احتیاج داشتند. تقاضا برای کارمندان دارای بلو کارت اروپا 65.3 درصد از کل جای خالی ها را تشکیل می داد.به عنوان مثال، بانک ملی کاریابی بلاروس 4700 جای خالی برای رانندگان، 2400 نفر برای فروشندگان، 1800 مورد برای آشپزها، تقریباً 1900 مورد برای نظافتچیان، تقریبا 1100 برای حمل و نقل، کمی بیشتر از هزار مورد برای پرستاران و حدود 500 مورد برای کارگران جاده ای ارائه می دهد.هنوز هم کمبود سازندگان و مهندسین عمران وجود دارد. تقریباً 1400 مورد برای نجاران، 1100 برای گچ کاری ها و 940 برای نقاشان مشاغل مختلفی وجود داردبلاروس نیز فاقد پزشک است. برای پزشکان، بیش از 3100 جای خالی در دسترس است، برای پرستاران کمی بیشتر از 3000. خارجیانی که به بلاروس می آیند نیز نمی توانند شکافی در نیروی کار پر کنند زیرا جای خالی زیاد است اما می تواند این نوید را به خارجی ها داد که کار پیدا کردن در این کشور نسبتا آسان است.

با مطالعه مطالب فوق با شرایط و مدارک ویزای کار بلاروس، شرایط کار و بازار کار، وضعیت دستمزد و محبوب ترین کارها آشنا شدید. بلاروس کشوری است که ورودی مهاجران به آن راحت بوده اما زبان این کشور از چالش های موجود می باشد. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه میرداماد در شهرهای تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

سوالات متداول درباره ویزای کار بلاروس

میزان درصد بیکاری در کشور بلاروس طی سال های اخیر بسیار پایین آمده و در سال 2019 حدود 6% جمعیت بیکار وجود دارد.

میزان درآمدها در مشاغل مختلف می تواند متفاوت باشد اما به طور میانگین در کل کشور بلاروس سال 2020 حدود 500 دلار در ماه است.

بهترین مشاغل بلاروس که بیشترین تقاضا ها را دارند پزشکی، فروشندگی، رانندگان و … می باشد که جایگاه های خالی متفاوتی را می توان یافت.

بله، افراد از کشورهای مختلف اروپا می توانند با داشتن جاب آفر برای اخذ ویزای کار بلاروس اقدام کنند.

این کشور اقتصاد روبه رشدی دارد و از کشورهایی همچون اوکرایی، استونی و غیره برای کار بهتر می باشد.

مشاغلی که نیازمند مهارت های انگلیسی هستند در این کشور وجود دارد اما در صورت مهارت بلاروسی امکان بیشتری برای کار وجود دارد.

کشور بلاروس اقتصاد بلاروس 72 درصد بزرگترین اقتصاد جهان براساس تولید ناخالص داخلی مبتنی بر برابری قدرت خرید (PPP) است که در سال 2019 به 195 میلیارد دلار یا 20.900 دلار برای سرانه رسیده است.

مدت زمان این ویزا به صورت یک ساله و قابل تمدید می باشد.

هزینه اخذ ویزای بلاروس حدود 20 یورو می باشد.

حداقل دستمزد در کشور بلاروس حدود 115 دلار است.

خیر، این کشور جزو اتحادیه اروپا نمی باشد.

اخبار مرتبط

ویزای کار بلاروس

ویزای کار بلاروس

پیدا کردن کار در کشورهای خارجی از راه های مهاجرتی برای افراد دارای تخصص است، یکی از کشورهای دارای اقتصاد

مشاهده

اسکرول به بالا