071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به بلژیک 2023

مهاجرت به بلژیک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور بلژیک در سال های اخیر به یکی از مقاصد مهاجرتی برای متقاضیان ایرانی تبدیل شده است. بر این اساس در این مقاله به بررسی چگونگی مهاجرت به بلژیک می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • چرا مهاجرت به بلژیک؟
  • دلایل مهاجرت ایرانی ها به بلژیک
  • رضایتمندی مهاجران از مهاجرت به بلژیک
  • مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت دائم بلژیک از طریق تحصیل
  • مهاجرت به بلژیک از طریق کار
  • شرایط و مدارک لازم اخذ ویزای کار بلژیک
  • انواع ویزای کار بلژیک
  • مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج
  • مهاجرت به بلژیک از طریق تولد
  • مهاجرت به بلژیک از طریق کارآفرینی
  • مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی
  • اخذ اقامت و تابعیت بلژیک از طریق مهاجرت
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد مهاجرت به بلژیک

تحصیل در بلژیک

مهاجرت کاری به بلژیک

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به بلژیک

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در بلژیک

شهروندی و تابعیت بلژیک

چرا مهاجرت به بلژیک؟

کشور اروپایی بلژیک به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان محسوب می شود. بالا بودن استانداردهای جهانی، بالا بودن کیفیت زندگی، بالا بودن سطح بهداشت و آموزش و همچنین بالا بودن شاخص های توسعه انسانی از مهم ترین دلایل انتخاب این کشور برای مهاجرت به شمار می آید. علاوه بر این موارد می توان بالا بودن درآمدها و زندگی همراه با صلح و آرامش مردم این کشور را نام برد. کشور بلژیک که در بخش غربی اروپا قرار دارد، یکی از مهم ترین کشورهای اروپایی محسوب می شود. این کشور توسعه یافته و صنعتی دارای عضویت اتحادیه اروپا، سازمان ناتو، سازمان همکاری و توسعه، سازمان تجارت جهانی و منطقه یورو می باشد.کشور بلژیک از لحاظ اقتصادی در مهم ترین منطقه صنعتی جهان قرار گرفته است. زبان های متنوع مردم این کشور امکان فراگیری چندین زبان همزمان را برای متقاضیان فراهم می کند.

 زبان مردم بلژیک در شمال این کشور زبان هلندی، در جنوب زبان فرانسوی و در شرق زبان آلمانی است. دانشگاه های بلژیک از برترین دانشگاه های جهان محسوب می شوند و مدارک آن ها در تمامی کشورهای جهان دارای اعتبار و ارزش ویژه ای است.از دلایل مهاجرت متقاضیان به این کشور می توان بالا بودن کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی و امنیت و سطح بالای استانداردهای زندگی را نام برد. بر این اساس کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر ) این مقاله کامل و دقیق را تهیه کرده اند تا چگونگی مهاجرت به این کشور اروپایی را توضیح دهند. اگر قصد مهاجرت به بلژیک را دارید، این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

دلایل مهاجرت ایرانی ها به بلژیک

متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به بلژیک دلایل فراوانی دارند. از جمله مهم ترین دلایل انتخاب این کشور برای مهاجرت این است که کشور بلژیک به دلیل قرار گرفتن در مرکز تجارت جهانی و بین المللی به عنوان جامعه ای پویا و فعال و زنده یکی از کشورهای فعال اقتصادی و تجاری جهان محسوب می شود. شهر بروکسل به دلیل دارا بودن امکانات زندگی دانشجویی در رتبه ۳۸ بهترین شهرهای دانشجویی جهان قرار دارد.از دیگر عوامل مهم در مهاجرت ایرانی ها به کشور بلژیک می توان به پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل، تنوع زبان و فرهنگ و جذابیت های این کشور اشاره کرد.

 دانشگاه های بلژیک بورسیه های دولتی و خصوصی و کمک هزینه های دانشجویی خوبی ارائه می دهند و متقاضیان فرصت تحصیل و زندگی در یکی از جذاب ترین کشورهای جهان را خواهند داشت.علاوه بر این دانشجویان در حین تحصیل علاوه بر زبان انگلیسی فرصت فراگیری زبان های بین المللی فرانسوی، انگلیسی، هلندی و آلمانی را خواهند داشت. دانشجویان با زندگی در این کشور امکان زندگی در باکیفیت ترین کشور جهان را پیدا خواهند کرد. متقاضیان با مهاجرت به بلژیک امکان رفت و آمد به شهرهای لندن، پاریس، آمستردام و شهرهای مطرح جهان با قطار از بلژیک در کمتر از ۲ ساعت را خواهند داشت.

رضایتمندی مهاجران از مهاجرت به بلژیک

کشور بلژیک از دیرباز مورد توجه مهاجران بوده است و در سال های اخیر روند این گرایش افزایش یافته است. بیشتر افراد مهاجر در این کشور از طریق شغل و کار به این کشور مهاجرت کرده اند. در کشور بلژیک مهاجران و شهروندان بر اساس علم و دانش و توانایی خود به اشتغال و کار و فعالیت مشغول می شوند. رونق و رشد بازار تجاری و کسب و کار و همچنین امنیت بازار موجب شده است تا مهاجران سرمایه گذار با درآمدزایی زندگی خوبی در این برترین کشور جهان برای زندگی داشته باشند. 

ویزاهای اخذ شده

رایگان بودن تحصیل دانشگاهی و همچنین بالا بودن کیفیت و مدارک دانشگاه ها موجب شده است تا متقاضیان تحصیلی با اطمینان از آینده ای درخشان در این کشور مشغول تحصیل شوند.سطح امنیت و رفاه در کشور بلژیک بسیار بالا می باشد و افراد به راحتی می توانند با اشتغال بخشی از درآمد خود را پس انداز کنند. وجود آزادی های مدنی و مردم آرام و شاد و مهربان این کشور و همچنین شرایط اقتصادی بسیار خوب شهروندان و وجود بیمه های درمانی عالی این کشور موجب رضایت مندی مهاجران از زندگی و اقامت در این کشور را فراهم کرده است. دولت بلژیک با اتخاذ سیاست های جدید در راستای حمایت از سرمایه گذاران فرصتی را فراهم کرده است تا سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در این کشور به سوددهی برسند.

مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل

کشور بلژیک با دارا بودن دانشگاه های معتبر و جهانی، امکانات پزشکی، امنیت و رفاه اجتماعی و بالا بودن امید به زندگی از جمله مقاصد مهاجرت تحصیلی جهان به شمار می آید. کیفیت بالای آموزشی دانشگاه ها، بالا بودن استانداردهای آموزشی، اخذ پذیرش آسان و دانشگاه های معتبر در بلژیک موجب شده است تا این کشور مقصد بسیار خوبی برای مهاجران تحصیلی محسوب شود.متقاضیانی که قصد تحصیل در کشور بلژیک را دارند، باید دارای مدرک ۱۲ ساله دیپلم متوسطه باشند. شرکت در آزمون ورودی و دارا بودن مدرک مهارت زبان رسمی این کشور برای متقاضیان تحصیل در بلژیک الزامی می باشد.دانشگاه های بلژیک تحصیل را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند. نظام آموزشی بلژیک بر اساس سیستم بولونیا می باشد و طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در حدود ۳ سال، مقطع کارشناسی ارشد در حدود یک تا ۲ سال و مقطع دکترا در حدود ۳ سال می باشد. زبان مردم بلژیک زبان های آلمانی، هلندی و فرانسوی می باشد و بر این اساس متقاضیان باید علاوه بر مدرک مهارت زبان انگلیسی به یکی از این زبان ها نیز مسلط باشند. زبان تحصیل در دانشگاه های بلژیک زبان رسمی هلندی است. زبان آزمون های پذیرش نیز زبان هلندی می باشد. البته برخی از دروس در دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.زبان رسمی کشور بلژیک در برخی شهرها و نقاط این کشور هلندی و در برخی مناطق فرانسوی و یا آلمانی می باشد. متقاضیان تحصیل در دوره های پزشکی دانشگاه های بلژیک باید علاوه بر مدرک مهارت زبان انگلیسی به یکی از این زبان ها نیز مسلط باشند. دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس برای تحصیل در بلژیک الزامی است. زبان تحصیل در برخی دانشگاه ها انگلیسی و در برخی دیگر فرانسوی و هلندی و اسپانیایی می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در دانشگاه های کشور بلژیک فراگیری چندین زبان بین المللی برای دانشجویان می باشد.

 

مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل
 مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل

اخذ اقامت دائم بلژیک از طریق تحصیل

دانشجویان با تحصیل در دوره های تحصیلی دانشگاه های بلژیک می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی پاره وقت به کار و اشتغال بپردازند. دانشجویان مقطع کارشناسی تا ۱۰ساعت در هفته و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا ۲۰ ساعت در هفته مجاز به انجام کار پاره وقت دانشجویی می باشند. در مقاطع بالاتر تا هفته ای ۳۰ ساعت دانشجویان می توانند به کار بپردازند.دانشجویان با کار پاره وقت دانشجویی در بلژیک به ازای هر ساعت کاری در حدود ۷ یورو تا ۹ یورو دریافت می کنند. در واقع کار دانشجویی نه تنها مقدمات لازم در جهت کسب تجربه کاری و حرفه ای برای اشتغال در آینده و پس از فارغ تحصیلی را فراهم می کند، بلکه با تامین بخشی از هزینه های زندگی به دانشجو کمک می کند تا بتواند هزینه های تحصیل و زندگی خود در مدت تحصیل و اقامت در بلژیک را تامین کند. 

متقاضی با تمام شدن دوره تحصیلی می تواند با یافتن کار مناسب ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند. در این روش متقاضی پس از فارغ تحصیلی در فرصت ۶ ماه تا یک سال می تواند در مهلت یک ساله جست و جوی کار در این کشور کار مورد نظر خود را پیدا کند و با یافتن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و پس از ۳ تا ۵ سال کار و اشتغال اقامت دائم این کشور را اخذ کند.

مهاجرت به بلژیک از طریق کار

کشور بلژیک نیازمند متخصصان حرفه ای و شغلی مجرب و ماهر می باشد و بر این اساس متقاضی دریافت ویزای کار بلژیک باید دارای تخصص حرفه ای و کاری باشد. اگر متقاضی دارای تخصص حرفه ای و مهارت شغلی در حوزه های مهندسی و فنی باشد، در اولویت استخدام در این کشور قرار دارند. متقاضیان کار و اشتغال در هر کشور باید بر اساس شغل های مورد نیاز آن کشور برای اخذ ویزای کار اقدام کنند. کشور بلژیک نیز از این امر مستثنا نیست. البته کارفرمایان بلژیکی بر اساس قوانین کار این کشور باید در ابتدا نیروی کار بلژیکی و اروپایی را مد نظر قرار گیرند.

 اما با این وجود متقاضیانی که دارای تخصص کاری ویژه و مهارت خاص در حوزه شغلی خود می باشند، شانس بیشتری برای استخدام دارند.نظام کاری کشور بلژیک نظام سرمایه داری است و بیشتر درآمد افراد بر اساس صنعت و کمتر بر پایه کشاورزی و تولید است. نرخ بیکاری این کشور از سال ۲۰۱۴ روند کاهشی داشته است و در حال حاضر در حدود ۳.۵ می باشد. به منظور اخذ ویزای کار بلژیک دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی، سوابق کاری حرفه ای درخشان و مدرک مهارت زبان الزامی می باشد. علاوه بر این محدودیت سنی زیر ۴۰ سال از شرایط مهم اخذ ویزای کار کشورهای اروپایی به ویژه بلژیک می باشد.اخذ ویزای کاری یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور است چرا که وجود امنیت شغلی و حرفه ای و همچنین فرصت های شغلی فراوان و بالا بودن سطح درآمد از اولویت های افرادی است که قصد مهاجرت شغلی به دیگر کشورهای جهان را دارند. متقاضی برای اخذ ویزای کار بلژیک می تواند به دو طریق پیشنهاد کارJob Offer و جست و جوی کار Job Seeker اقدام کند:

مهاجرت به بلژیک از طریق کار
 مهاجرت به بلژیک از طریق کار

ویزای کار بلژیک از طریق پیشنهاد کارJob Offer

متقاضی می تواند با یافتن کارفرمای بلژیکی و دارا بودن دعوتنامه کاری از طرف کارفرمای بلژیکی و امضای قرارداد با این کارفرما ویزای کار بلژیک را اخذ کند. البته کارفرماهای بلژیکی در وهله اول و دوم متقاضیان بومی بلژیکی و یا اروپایی را برای استخدام مد نظر دارند و سپس در صورت عدم وجود نیروی کار بلژیکی و یا اروپایی با متقاضی خارجی قرارداد امضا می کنند.شرایط اخذ ویزای کار از این روش برای متقاضیان ایرانی چندان راحت به نظر نمی رسد به این دلیل که کارفرمای بلژیکی در صورتی با متقاضی ایرانی قرارداد امضا می کند که در کشور بلژیک و کشورهای اتحادیه اروپا شهروندی برای این فرصت شغلی درخواست ندهد و یا این که دانشجوی شهروند این کشور و یا پناهنده جویای کار در بلژیک خواهان پر کردن این فرصت شغلی نباشند که برای متقاضیان ایرانی شرایط پیچیده به نظر می رسد.

ویزای کار بلژیک از طریق جست و جوی کار Job Seeker

متقاضی در این روش می تواند از طریق مهلت جست و جوی کار یک ساله در کشور بلژیک به جست و جوی کار بپردازد و از این طریق ویزای کار این کشور را اخذ کند. دولت بلژیک در راستای کمک به مهاجران شغلی در جهت یافتن شغل مورد نظر به آنان مهلت یک ساله جست و جوی کار را ارائه می دهد تا متقاضی با یافتن شغل در این مدت بتواند ویزای کار بلژیک را دریافت کند.

شرایط و مدارک لازم اخذ ویزای کار بلژیک

از جمله شرایط مهم اخذ ویزای کار بلژیک می توان به دارا بودن مهارت کاری و تجربه حرفه ای اشاره کرد. سوابق حرفه ای و کاری متقاضی و همچنین تحصیلات دانشگاهی و مدرک معتبر از دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر به عنوان امتیاز مثبت و موثری در جهت اخذ ویزای کاری در نظر گرفته می شود. متقاضی اخذ ویزای کار بلژیک باید در کشور خود به مدت ۳ سال به فراگیری مهارت حرفه ای و کاری پرداخته باشد و تجربه کاری و حرفه ای را در این مدت کسب کرده باشد. آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی، سوابق و رزومه کاری مبنی بر حداقل ۳ سال سابقه کار با بیمه، ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای کاری بلژیک و دعوتنامه از طرف کارفرمای بلژیکی از مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای کار بلژیک می باشد.

شرایط و مدارک لازم اخذ ویزای کار بلژیک
 شرایط و مدارک لازم اخذ ویزای کار بلژیک

انواع ویزای کار بلژیک

به طور کلی دولت بلژیک ۳ نوع ویزای کار را به متقاضیان اخذ ویزای کار در این کشور ارائه می دهد. این ۳ نوع ویزای کار عبارتند از:

ویزای کار نوع A بلژیک

این نوع ویزای کار برای متقاضیانی صادر می شود که با دارا بودن پیشنهاد کاری از کارفرمای بلژیکی به مدت ۴ سال از ۱۰ سال اقامت را در این کشور به کار پرداخته اند. این متقاضیان در صورتی می توانند این نوع ویزا را دریافت کنند که که در طول اقامت و کار در بلژیک بیشتر از یک سال را در خارج این کشور نگذرانده باشند.

ویزای کار نوع B بلژیک

این نوع ویزا در صورتی برای متقاضی صادر می شود که از کارفرمای بلژیکی دارای پیشنهاد کاری باشد. این ویزا جدا از مدت زمان قرارداد کاری با کارفرمای بلژیکی دارای مدت اعتبار یک ساله می باشد. متقاضی می تواند در صورت دارا بودن همه شرایط این ویزا را تمدید کند.

ویزای کار نوع C بلژیک

این نوع ویزا که برای دانشجویان و اعضا خانواده آن ها و دیپلمات ها و پناهجویان صادر می شود، مختص متقاضیانی است که مجوز اقامت دائمی آن ها هنوز تائید نشده است. در واقع این ویزا مجوز عقد قرارداد با کارفرماهای بلژیکی و برخورداری از حقوق شهروندی بلژیک را ارائه می دهد. مدت اعتبار این ویزا ۵ ساله و قابل تمدید می باشد.

مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری

کشور بلژیک بر اساس شاخص های سرمایه گذاری مانند نرخ تورم و نرخ بیکاری و مصادره اموال و شاخص های دیگر از جمله کشورهای فعال در عرضه اقتصاد و تجارت و مناسب برای سرمایه گذاری می باشد. در واقع این کشور به عنوان یکی از قطب های اقتصادی اروپا دارای رتبه ۲۴ در سرمایه گذاری فعال می باشد. سرمایه گذاران با توجه به پایین بودن نرخ تورم و ثبات اقتصادی و امنیت اقتصادی و سیاسی این کشور با سرمایه گذاری در این کشور نه تنها از سوددهی این سرمایه گذاری اطمینان حاصل می کنند، بلکه می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند. این کشور از لحاظ اقتصادی کشوری سالم است و در مقایسه با دیگر کشورهای جهان کمتر دچار فساد اداری و اقتصادی شده است.بر این اساس برای سرمایه گذاری از امنیت بالایی برخوردار است. امنیت اقتصادی، عدم وجود فساد اداری و اقتصادی و پایین بودن نرخ بیکاری و تورم از مهم ترین شاخص های اقتصادی هر کشور محسوب می شود که سرمایه گذاران خارجی بر اساس آن ها تصمیم به سرمایه گذاری در آن کشور می کنند. وجود قوانین مالیاتی مناسب و عدم محدودیت تابعیت دوگانه از مهم ترین دلایل سرمایه گذاری در کشور بلژیک می باشد. عدم محدودیت برای داشتن تابعیت دوگانه از موارد مهم در سرمایه گذاری خارجی می باشد، زیرا سرمایه گذاران بدون نیاز به ترک تابعیت قبلی خود می توانند تابعیت و شهروندی کشور بلژیک را دریافت کنند. در ادامه به بررسی روش های سرمایه گذاری در بلژیک می پردازیم:

مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری

ثبت شرکت سهامی عام در بلژیک

متقاضی سرمایه گذاری و مهاجرت به بلژیک می تواند با ثبت شرکت در این کشور اقامت این کشور را اخذ کند. متقاضی بدین منظور باید محل مناسبی برای شرکت تجاری فراهم کند. متقاضی باید طرح تجاری و اقتصادی خود را ارائه دهد که دارای توجیه اقتصادی می باشد. این نوع سرمایه گذاری برای ثبت شرکت هایی با کسب و کارهای بزرگ می باشد. سرمایه گذار باید برای ثبت شرکت در بلژیک در حدود ۶۱۵۰۰ یورو سرمایه گذاری کند. متقاضی باید برای شرکت یک سهامدار و هیئت مدیره انتخاب کند. علاوه بر این متقاضی باید برای ثبت شرکت حساب بانکی افتتاح کند و این شرکت را در دفتر اسناد رسمی ثبت کند.

ثبت شرکت با مسولیت محدود در بلژیک

این نوع شرکت ها با مسولیت محدود برای کسب و کارهای خرد و کوچک می باشد. متقاضی برای ثبت چنین شرکت هایی باید در حدود ۱۸۵۵۰ یورو سرمایه گذاری کند که نیمی از این سرمایه باید در ابتدای تاسیس این شرکت هزینه شود. مدیریت این نوع شرکت ها می تواند توسط چند مدیر اداره شود.

خرید خانه و ملک در بلژیک

هزینه لازم برای خرید خانه و ملک به طور کلی در کشور بلژیک از دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است و در گران ترین شهر این کشور، بروکسل نیز قیمت خانه و ملک ارزان تر از دیگر شهرهای اروپایی است. دولت بلژیک در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی تمهیدات فراوانی را برای سرمایه گذاری در خرید خانه و ملک در این کشور برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است. یکی از این موارد عدم محدودیت در خرید خانه و ملک برای متقاضیانی است که فاقد تابعیت و شهروندی بلژیک می باشند. متقاضی با سرمایه گذاری ۳۵۰.۰۰۰ یورو تا ۵۰۰.۰۰۰ یورو برای خرید خانه و ملک در این کشور می تواند مجوز اقامت را برای خود و اعضای خانواده خود فراهم کند. متقاضی با خرید خانه در بلژیک می تواند بدون نیاز به حضور در بلژیک اقامت این کشور را اخذ کند و بدون نیاز به اخذ ویزا به کشورهای حوزه شینگن رفت و آمد کند.

خرید اوراق قراضه دولتی در بلژیک

متقاضی سرمایه گذاری در بلژیک از طریق خرید اوراق قراضه دولتی بلژیک می تواند نه تنها هر ساله به سوددهی برسد بلکه اقامت این کشور را اخذ کند. متقاضی از طریق خرید اوراق قراضه دولتی اقدام به سرمایه گذاری بدون ریسک می کند که نیاز به صرف هزینه های بالا نمی باشد. متقاضی برای خرید اوراق قراضه دولتی از حداقل ۲۵ یورو در ماه شروع می کند که قیمت اصلی این اوراق در زمان صدور تعیین می شود.

مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج

متقاضی مهاجرت به کشور بلژیک می تواند از طریق ازدواج با تبعه و شهروند بلژیک اقامت این کشور را اخذ کند. ویزای ازدواج بلژیک از راحت ترین روش های اخذ اقامت این کشور می باشد. متقاضی ازدواج باید با ارائه گواهی و اسناد مالی اثبات کند که توانایی تامین هزینه های زندگی خود و همسر خود در طی زندگی مشترک در کشور بلژیک را دارا می باشد. متقاضی و طرف دوم ازدواج باید قبل از ازدواج یکدیگر را دیده و شناخته باشند و با ارائه مدارک مانند فیلم ها و عکس های نامزدی و دوستی این آشنایی را اثبات کنند.ازدواج متقاضی خارجی و تبعه بلژیک باید به صورت واقعی و رسمی باشد و برای اخذ اقامت این کشور انجام نگرفته باشد. اگر به طریقی مشخص شود که این ازدواج فقط برای اخذ اقامت و مهاجرت به بلژیک انجام گرفته است، متقاضی نمی تواند برای اخذ اقامت این کشور اقدام کند. در صورتی که در طی ۵ سال هر دو طرف ازدواج با هم و در کشور بلژیک زندگی کنند و متقاضی مرتکب جرم و جنایتی در این کشور نشده باشد، می تواند برای اخذ اقامت دائم بلژیک اقدام کند. کشور بلژیک از کشورهایی است که اجازه ازدواج همجنسگراها را مجاز می داند، در صورتی که یکی از طرفین بلژیکی باشند و یا بیش از ۳ سال در بلژیک اقامت داشته باشند. از دیگر شرایط مهم در ازدواج متقاضی با تبعه بلژیک موارد زیر را می توان نام برد:

  • یکی از طرفین ازدواج باید دارای تابعیت بلژیک باشد و بیش از ۳ سال در این کشور زندگی کرده باشد.
  • هر دو طرف ازدواج بیش از ۱۸ سال داشته باشند.
  • هر دو طرف ازدواج در زمان ازدواج مجرد باشند.
  • متقاضی خارجی حداقل ۶ ماه در کشور بلژیک اقامت داشته باشد.
  • متقاضی گواهی تمکن مالی و رسید حقوق ماهانه را برای اثبات تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در بلژیک ارائه دهد.
  • هر دو طرف ازدواج گواهی سوپیشینه و گواهی سلامت جسمی و عدم ابتلا به بیماری های مسری و بیمه درمانی با پوشش ۳۰.۰۰۰ یورو را ارائه دهند.

مهاجرت به بلژیک از طریق تولد

به طور کلی کشورهای جهان به منظور اعطای تابعیت بر اساس دو قانون خون و خاک عمل می کنند. بر اساس قانون خون اگر کودکی در یک کشور مشخص از پدر و مادری متولد شود که دارای تابعیت آن کشور باشند، آن کودک نیز تابعیت آن کشور را اخذ می کند. بر اساس قانون خاک اگر کودکی در خاک یک کشور مشخص متولد شود، صرف نظر از تابعیت پدر و مادر، این کودک تابعیت آن کشور را بر اساس تولد در خاک آن کشور اخذ می کند. کشور بلژیک از این لحاظ بر اساس قانون خون عمل می کند.
کشورهای کانادا، آمریکا، پرتغال و برزیل بر اساس قانون خاک عمل می کنند. بر طبق قوانین اعطای تابعیت بلژیک اگر کودکی که دارای پدر و مادر بلژیک است در این کشور متولد شود، این کودک تابعیت بلژیک را دریافت خواهد کرد. کودکی که از پدر و مادر ازدواج نکرده در این کشور متولد می شوند، در صورتی که پدر و مادر دارای تابعیت و شهروندی بلژیک باشند، کودک نیز این تابعیت را دریافت خواهد کرد. بر اساس قانون خون کودکی که در خاک بلژیک متولد شود بر اساس تابعیت پدر و مادرش می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند. علاوه بر این اگر زن و مرد اهل بلژیک سرپرستی یک کودک زیر ۱۸ سال را بپذیرند، این کودک می تواند تابعیت بلژیک را دریافت کند.

مهاجرت به بلژیک از طریق کارآفرینی

متقاضیان مهاجرت به بلژیک می توانند از طریق کارآفرینی و ارائه طرح تجاری اقتصادی خود اقامت این کشور را اخذ کنند.متقاضی باید با ارائه اسناد و گواهی های معتبر سوددهی این طرح تجاری را اثبات کند و سودآوری این طرح تجاری تا حدود ۳۵.۰۰۰ یورو در سال را ثابت کند. به طور کلی مجوز اقامت از طریق کارآفرینی در بلژیک در حدود ۳ تا ۸ ماه زمان می برد. مدت اعتبار این مجوز اقامت در حدود یک سال می باشد و متقاضی می تواند تا ۳ سال این مجوز را تمدید کند و سپس مجوز اقامت دائم را اخذ کند.

مهاجرت به بلژیک از طریق کارآفرینی
مهاجرت به بلژیک از طریق کارآفرینی

مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی

متقاضی اخذ اقامت دائم بلژیک از طریق پناهندگی می تواند اقامت بلژیک را اخذ کند. البته موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) به هیچ عنوان گزینه پناهندگی را به متقاضیان مهاجرت به کشورهای جهان پیشنهاد نمی دهند و ذکر این مطلب در این مقاله صرفا در جهت آگاهی و اطلاع متقاضیان از روش های اخذ اقامت دائم این کشور می باشد و هدف دیگری ندارد.بر اساس کنوانسیون ژنو پناهندی فردی است که بنا به داشتن عقاید مذهبی، اجتماعی، سیاسی و قومی متفاوت در کشور خود امنیت جانی ندارد و در صورت برگشت به کشور خود مورد آسیب و تهدید و حتی مرگ قرار می گیرد. بر این اساس اگر متقاضی قصد پناهندگی به کشور بلژیک را داشته باشد، دولت بلژیک مدارک و دلایل متقاضی پناهندگی را بررسی می کند و در صورت تائید دلایل متقاضی به وی مجوز اقامت اعطا می شود. اگر درخواست پناهندگی متقاضی پذیرفته نشود، متقاضی باید این کشور را سریع ترک کند. به طور کلی گزینه پناهندگی گزینه مناسبی برای اخذ اقامت کشور بلژیک نمی باشد.

اخذ اقامت و تابعیت بلژیک از طریق مهاجرت

دانشجویان پس از فارغ تحصیلی از دانشگاه های بلژیک یک سال فرصت دارند تا با یافتن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. در واقع کشور بلژیک با ارائه مهلت یک ساله جست و جوی کار پس از تمام شدن دوره تحصیلی امکان یافتن کار را برای دانشجویان فراهم می کند. در صورتی که دانشجو موفق به یافتن کار شد، می تواند با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری در این کشور مشغول کار و اشتغال شود. در صورتی که متقاضی در مدت ۵ سال اقامت در این کشور همه مالیات های خود را بپردازد، می تواند در پایان سال پنجم برای اخذ مجوز اقامت دائم بلژیک درخواست دهد. متقاضی پس از گذشت ۵ تا ۷ سال کار و اشتغال و اقامت در بلژیک می تواند برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام کند.از رایج ترین راه های اخذ اقامت کشورهای اروپایی تحصیل، اشتغال و سرمایه گذاری در این کشورها می باشد. در واقع متقاضی با تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشورها و با اخذ مدرک معتبر و مورد پذیرش می تواند پس از فارغ تحصیلی در این کشورها با فرصت جست و جوی کار و یافتن کار مناسب مشغول کار شود و مقدمات اخذ اقامت این کشورها را پس از چند سال کار و اقامت فراهم کند. کشور بلژیک با دارا بودن نرخ پایین بیکاری از کشورهایی است که دارای نرخ بیکاری مناسب می باشند و بر این اساس مهاجران شغلی و حرفه ای می توانند به سرعت وارد بازار کار و اشتغال این کشور شوند.

اخذ اقامت و تابعیت بلژیک از طریق مهاجرت
اخذ اقامت و تابعیت بلژیک از طریق مهاجرت

متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت بلژیک می توانند پس از ۳ تا ۵ سال کار و اشتغال و زندگی در این کشور برای اخذ تابعیت بلژیک اقدام کنند. اگر متقاضی در مدت ۵ سال کار و اقامت در بلژیک در مجموع در حدود یک سال در خارج از کشور بلژیک زندگی و اقامت کرده باشد و مالیات و بیمه خود را به موقع پرداخت کرده باشند، می توانند برای اخذ تابعیت کشور بلژیک اقدام کنند.پس از ۶ تا ۷ سال کار و اقامت و دریافت مجوز اقامت دائم بلژیک متقاضیان می توانند برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام کنند. آشنایی با یکی از زبان های رسمی کشور بلژیک، سازگاری و ادغام با محیط و اجتماع مردم بلژیک و پرداخت مالیات و بیمه از شرایط اخذ پاسپورت کشور بلژیک می باشد. پاسپورت بلژیک از نظر رتبه و اعتبار جهانی در آخرین رتبه بندی معتبرترین پاسپورت های جهان در رتبه چهارم قرار گرفته است. متقاضی با اخذ پاسپورت می تواند بدون نیاز به اخذ ویزا به ۱۲۶ کشور جهان رفت و آمد کند.

سخن آخر

در این مقاله روش های مهاجرت به بلژیک مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که متقاضی از طریق روش های سرمایه گذاری در خرید خانه و ملک، خرید اوراق قراضه دولتی و ثبت شرکت، اخذ ویزای کار، تحصیل و ازدواج و اخذ ویزای کارآفرینی می تواند به این کشور اروپایی برتر مهاجرت کند. رونق و رشد بازار تجاری و کسب و کار و همچنین امنیت بازار، درآمدزایی بالا، رایگان بودن تحصیل دانشگاهی، بالا بودن کیفیت و مدارک دانشگاه ها، بالا بودن سطح امنیت و رفاه، وجود آزادی های مدنی و مردم آرام و شاد و مهربان، شرایط اقتصادی بسیار خوب شهروندان و وجود بیمه های درمانی عالی تنها گوشه کوچکی از مزیت های مهاجرت به کشور بلژیک می باشد. در واقع جمع همه این مزایای شگفت موجب شده است تا موجب رضایت مندی مهاجران از زندگی و اقامت در این کشور فراهم شود.

اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به بلژیک می باشید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر ) بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران و شیراز با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند و از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرت تحصیلی تا رسیدن به مقصد در کنار آن ها خواهند بود تا این مسیر دشوار و پیچیده را با راهنمایی ها و مشاوره های مفید هموار سازند.این مقاله به توضیح روش های مهاجرت به بلژیک پرداخت. یکی از مهم ترین و بزرگترین مزیت های تحصیل در بلژیک پایین بودن هزینه های تحصیل در این کشور می باشد. اگر قصد سرمایه گذاری در امن ترین و سالم ترین کشور جهان را دارید، اگر قصد تحصیل در دانشگاه های مطرح و برتر با رتبه زیر صد در سطح جهان را دارید، اگر قصد اخذ ویزای کار با شرایط مناسب را دارید، ما مهاجرت و اخذ اقامت کشور بلژیک را پیشنهاد می دهیم. با سرمایه گذاری در کشور بلژیک امکان اخذ اقامت و تابعیت بلژیک و رفت و آمد به کشورهای حوزه شینگن برای شما فراهم می شود. با مهاجرت به بلژیک امکان زندگی در باکیفیت ترین کشور اروپایی را پیدا می کنید. اگر قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر ) را دنبال کنید و بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به بلژیک

قرار گرفتن در مرکز تجارت جهانی و بین المللی، جامعه ای پویا و فعال و زنده و پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل، تنوع زبان و فرهنگ ها و جذابیت های این کشور

دارا بودن آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی، سوابق و رزومه کاری مبنی بر حداقل ۳ سال سابقه کار با بیمه، ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای کاری بلژیک و دعوتنامه از طرف کارفرمای بلژیکی

دارا بودن پیشنهاد کار(Job Offer) از طرف کارفرمای بلژیکی و فرصت جست و جوی کار

سرمایه گذار باید برای ثبت شرکت در بلژیک در حدود ۶۱۵۰۰ یورو سرمایه گذاری کند.

خرید خانهثبت شرکتخرید اوراق قراضه دولتیکارآفرینی

سرمایه گذاری ۳۵۰.۰۰۰ یورو تا ۵۰۰.۰۰۰ یورو

نیاز به صرف هزینه های بالا نمی باشد و متقاضی برای خرید اوراق قراضه دولتی از حداقل ۲۵ یورو در ماه شروع می کند که قیمت اصلی این اوراق در زمان صدور تعیین می شود.

یکی از طرفین ازدواج باید دارای تابعیت بلژیک باشد و بیش از ۳ سال در این کشور زندگی کرده باشد هر دو طرف ازدواج بیش از ۱۸ سال داشته باشندهر دو طرف ازدواج در زمان ازدواج مجرد باشند.

متقاضی باید با ارائه اسناد و گواهی های معتبر سوددهی این طرح تجاری را اثبات کند و سودآوری این طرح تجاری تا حدود ۳۵.۰۰۰ یورو در سال را ثابت کند.

صرفا تحصیل در بلژیک موجب اخذ اقامت نمی شود، دانشجو پس از فارغ تحصیلی با پیدا کردن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار می تواند مقدمات اخذ اقامت این کشور را فراهم کند.

اخبار های مرتبط

اعزام دانشجو به بلژیک

اعزام دانشجو به بلژیک

این روز ها دانشجویان بسیاری برای مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیلات خود در کشوری جدید اقدام می کنند. معمولا دانشجویان

مشاهده
اسکرول به بالا