071-91009294  | 021-88724227  |

روش های مهاجرت به روسیه | بررسی شرایط و قوانین اقامت در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور روسیه از گذشته های دور یکی از مقاصد مهاجرتی متقاضیان ایرانی بوده است. بر این اساس در این مقاله به بررسی روش های مهاجرت و اخذ اقامت این کشور سردسیر می پردازیم. مردم کشور روسیه از تحصیل کرده ترین و باسوادترین مردم جهان محسوب می شوند. درخشش این کشور در علوم هوا فضا و نانوتکنولوژی و قرار گرفتن در میان پیشرفته ترین کشورهای جهان، اعطای بورسیه های تحصیلی روسیه و برخورداری دانشجویان از تحصیل نسبتا رایگان و جایگاه علمی عالی در میان دیگر کشورهای جهان، موجب شده است تا متقاضیان از سرتاسر جهان به این کشور مهاجرت کنند.

تحصیل در روسیه

مهاجرت کاری به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به روسیه

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در روسیه

هزینه های زندگی در روسیه

بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاهی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، اعتبار مدارک دانشگاهی در همه کشورهای جهان و کیفیت بالای زندگی در این کشور موجب شده است تا متقاضیان فراوانی از سرتاسر جهان برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند. در راستای آشنایی متقاضیان ایرانی که قصد مهاجرت به روسیه را دارند، مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر ) این مقاله کامل و جامع را تهیه کرده اند تا روش های مهاجرت به روسیه را برای متقاضیان توضیح دهند. اگر قصد مهاجرت به روسیه را دارید، این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

مهاجرت به کشور روسیه همان طور که اشاره شد از راه‌های متفاوتی امکان پذیر است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. هر کدام از راه‌ها و روش‌های مهاجرت به روسیه دارای قوانین، شرایط، محدودیت و مزایای مختلفی هستند و هر ساله قوانین آن‌ها تغییر می‌کند؛ به همین دلیل به روز رسانی اطلاعات می‌تواند در بهتر و سریع‌تر شدن روند مهاجرت شما تاثیر گذار باشد. با توجه به وجود ویروس کرونا در سطح جهانی، هر کشور شرایط و قوانین مخصوص به خود را برای مقابله با این ویروس دارد. شرایط کووید بر روی زمان و شرایط روش‌های مختلف مهاجرت به روسیه تاثیر گذاشته است. در ادامه به روز‌ترین اطلاعات را درمورد چگونگی شرایط کووید در کشور روسیه و مراحل ورود به این کشور را بررسی خواهیم کرد.

شرایط و قوانین ورود به کشور روسیه با توجه به کووید 19

اگر قصد سفر یا ورود به کشور روسیه را دارید به شما توصیه می‌شود به صورت روزانه توصیه‌ها و اطلاعات رسمی ارائه شده توسط مقامات این کشور را از طریق وب سایت سفارت روسیه در دوبلین و یا با آژانس مسافرتی و/یا شرکت هواپیمایی خود چک کنید. دولت روسیه تعدادی از اقدامات پیشگیرانه و محدودیت‌های سفر را برای محدود کردن شیوع COVID-19 در داخل مرزهای خود معرفی کرده است. این اقدامات به طور منظم به روز می‌شوند و در یک اطلاعیه کوتاه ممکن است تغییر کنند. توجه داشته باشید که در حال حاضر محدودیت‌های کووید-19 به صورت منطقه‌ای و شهری تصمیم‌گیری و اجرا می‌شوند و قوانین در سراسر کشور می‌تواند متفاوت باشد.

همه افراد خارجی که می‌خواهند به کشور روسیه وارد شوند(از جمله مسافران ترانزیتی) باید گواهی پزشکی ارائه دهند که نشان دهد در 72 ساعت گذشته آزمایش COVID-19 آنها منفی بوده است. آزمایش باید یک آزمایش (PCR) باشد و گواهی باید به زبان انگلیسی یا روسی ترجمه شده باشد و زمان و تاریخ آزمایش به وضوح مشخص باشد. اتباع خارجی همچنین ملزم به تکمیل فرم ویژه مسافر در طول پرواز خود هستند که یکی از شروط ورود به کشور روسیه است.

ویزاهای اخذ شده

رضایتمندی ایرانی‌ها از مهاجرت به روسیه

ایرانی ها از دیرباز توجه خاصی به مهاجرت به کشور روسیه داشته اند. به طور کلی بر اساس آمار کشور روسیه چهارمین کشور مناسب برای مهاجرت ایرانی ها محسوب می شود. از دلایل ایرانی ها در انتخاب کشور روسیه برای مهاجرت ،تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های مختلف از جمله تحصیل پزشکی در روسیه، وجود فرصت های شغلی و فرهنگ و سواد مردم روسیه می باشد. از دیگر عوامل مهم در مهاجرت ایرانی ها به این کشور می توان نزدیکی جغرافیایی این دو کشور، شباهت نسبی فرهنگ و آداب و رسوم، مناسب بودن هزینه های زندگی و وجود دانشگاه های برتر جهانی را و از همه مهم تر مورد تائید بودن دانشگاه های این کشور از لحاظ وزارت بهداشت و علوم ایران را نام برد.وجود دانشگاه های معتبر پزشکی و دندانپزشکی در روسیه به عنوان یک عامل قوی در جذب جوانان ایرانی مایوس از تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایران می باشد. نیاز این کشور به افراد متخصص و ماهر حرفه ای موجب شده است تا جوانان زیادی از کشورهای مختلف برای کار و اشتغال به این کشور مهاجرت کنند.

جمعیت مهاجر ایرانی در سال‌های مختلف به خارج از کشور

در نمودار زیر می‌توانید با نگه داشتن ماوس روی رنگ هر سال، مقدار جمعیتی که در هر سال از ایران به خارج از کشور مهاجرت کرده اند را ببینید. این آمار علاوه بر مهاجرانی که به روسیه مهاجرت کرده اند شامل تمام مهاجرانی که از ایران به خارج از کشور مهاجرت کرده اند می‌شود.

کشور روسیه

روسیه از نظر وسعت به عنوان پهناور‌ترین کشور دتیا است. این کشور در شمال آسیا و همچنین قسمت شرقی اروپا واقع شده است. کشور روسیه با 14 کشور دارای مرز مشترک است. زبان اصلی مردم در ککشور روسیه زبان روسی است؛ اما مردم در این کشور برای معاملات، صادرات خارجی و همچنین در زمینه کسب و کار به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

شرایط عمومی کشور روسیه

مورد مهمی که هنگام مهاجرت به تمام کشور‌ها باید به آن توجه کنید، شرایط آب و هوایی کشور مقصد است. با توجه به آب و هوای بسیار متفاوت کشور روسیه در نقاط مختلف آن، شما می‌توانید در قسمتی از روسیه زندگی کنید که مطابق با علاقه شما نسبت به آب و هوا باشد. دلایل این تفاوت زیاد هوا در روسیه بزرگی کشور روسیه است. شما در این کشور می‌توانید آب و هوای بسیار سرد و یا آب و هوای معتدل را تجربه کنید. شاید برای شما نیز جالب باشد که در برخی از مناطق کشور روسیه، اختلاف زمانی 9 ساعته وجود دارد. علاوه بر وسعت زیاد در کشور روسیه، جمعیت زیادی ننیز در آن ساکن هستند. جمعیت ساکنان روسیه 142 میلیون نفر می‌باشد. در نقشه زیر شما می‌توانید قبل از مهاجرت به روسیه، موقعیت جغرافیایی روسیه و پایتختش، مسکو را در نقشه جهان ببینید.

پایتخت کشور روسیه

مسکو، پایتخت کشور روسیه است. این شهر به عنوان بزرگ‌ترین شهر در قاره اروپا نیز شناخته می‌شود. جمعیت افراد ساکن در شهر مسکو بیش از 15 میلیون نفر است. آب و هوای بسیار خوب و همچنین امنیت زیاد در شهر مسکو، از جمله دلایل جذابیت این شهر هستند. جالب است بدانید که کشور روسیه به علت داشتن جاذبه‌های گردشگری زیاد به ویژه در شهر مسکو، مقصد بسیاری از سفر‌های توریستی است. همچنین طبیعت شهر مسکو در فصل بهار و تابستان نیز بسیار جذاب و فوق العاده است.
از جمله مناطق گردشگری در شهر مسکو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میدان سرخ
  • کلیسای سنت باسیل
  • موزه هنر پوشکین
  • عمارت کوسکوا
  • فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف

مهاجرت به روسیه

ویدئو معرفی مکان‌های دیدنی در مسکو

با دیدن ویدئو زیر می‌توانید مکان های دیدنی در مسکو رابشناسید و پس از مهاجرت به روسیه از آن ها بازدید کنید !

هزینه زندگی در روسیه

هزینه‌های زندگی می‌توانند شامل هزینه‌های خورد و خوراک، هزینه‌های رفت و آمد، هزینه‌های خرید پوشاک و متعلقات آن، هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های درمان،‌ هزینه‌های مسکن و غیره باشند. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که تعداد اعضای خانواده هم بر هزینه‌ها تاثیر خواهد داشت. اگر تعداد اعضای خانواده بالا باشد، هزینه زندگی بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن نوع و سبک زندگی هم بر هزینه‌ها تاثیر دارند. دقت داشته باشید که هزینه زندگی در روسیه 24/6 درصد کم‌تر از ایران می‌باشد. اجاره مسکن در این کشور نیز 48/30 درصد کم‌تر از ایران است. تمام هزینه‌هایی زندگی در روسیه را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

هزینه های زندگی در روسیه در مقایسه با دیگر کشورهای جهان کمتر می باشد. اما هزینه های زندگی در کشور روسیه نیز متفاوت است. در شهرهای بزرگ مانند سن پترزبورگ هزینه های زندگی به مراتب بسشتر می باشد. به طور کلی هزینه های زندگی در کشور روسیه جدا از اجاره بهای خانه ماهانه در حدود ۴۰۰ دلار می باشد. اجاره بهای یک آپارتمان یک طبقه در مرکز شهر روسیه در حدود ۲۳.۶۵۰.۷۰ روبل روسیه می باشد. هزینه یک پرس غذا در رستوران در روسیه در حدود ۵۰۰ روبل است.

نوع خدمات یا کالاقیمت
غذا در رستوران ارزان قیمت روسیه برای یک وعده غذاییبین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ روبل
سه وعده غذایی برای دو نفر در رستورانی ارزان قیمت در شهر‌های مختلف روسیه۱۴۵۰ تا ۴۰۰۰ روبل
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر‌های روسیهبین ۱۴۵۸۳ روبل تا ۶۴۸۹۰ روبل
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر‌های روسیهبین ۹۵۰۰ تا ۳۵۱۹۱ روبل
تاکسی در ‌ترافیک نرمال۱۰۰ روبل
هزینه هر یک ساعت انتظار در ‌ترافیک نرمال۳۰۰ روبل
هر لیتر بنزین۴۵ روبل
مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل
مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل

مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل

پایین بودن هزینه های تحصیل، بالابودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها و همچنین وجود دانشگاه هایی با رتبه و رنکینگ های جهانی موجب شده است تا این کشور به عنوان یکی از مقاصد مهم مهاجرت برای تحصیل در روسیه محسوب شود. متقاضیان تحصیل پزشکی در کشور روسیه از این مزیت برخوردار می باشند که بدون کنکور و آزمون ورودی می توانند در این رشته تحصیل کنند.دانشگاه های این کشور در زمره برترین دانشگاه های جهان قرار دارد و خبر خوب این که بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تائید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشد.

مدارک پزشکی صادر شده از دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تائیدسازمان بهداشت جهانی(WHO) و سازمان یونسکو( UNESCO) و MCI و دیگر سازمان ها و نهادهای بین المللی می باشد. بیشتر رشته های تحصیلی در روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی ارائه می شوند و عامل مهم در جذب افراد از کشورهای دیگر به دانشگاه های روسیه، عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی است.متقاضیان تحصیل در کشور روسیه در صورتی که فاقد تمکن مالی کافی به منظور تامین هزینه های تحصیل خود می باشند، می توانند با استفاده از بورسیه های تحصیلی گوناگون این کشور بخش زیادی از هزینه های تحصیلی خود در این کشور را تامین کنند. به طور کلی هزینه های تحصیل در این کشور سالانه در حدود ۶۰۰۰ دلار تا ۱۰.۰۰۰ دلار می باشد.

متقاضیان ایرانی در کشور خود با سد عظیمی به نام کنکور سراسری و یا هزینه های بالای کنکور دانشگاه های خصوصی و آزاد روبه رو می باشند که عملا تحقق آرزوی علاقمندان به این رشته را نقش بر آب می کند. در حالی که تحصیل پزشکی در کشور روسیه هیچ یک از این موانع و مشکلات را به همراه ندارد. عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی، پایین بودن هزینه های زندگی و هزینه تحصیل در روسیه، عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان و عدم نیاز به ارائه گواهی تمکن مالی از مزیت های تحصیل پزشکی در کشور روسیه می باشد. ذکر این نکته ضروری است که صرف تحصیل در کشور روسیه موجب اخذ اقامت دائمی این کشور نمی شود، بلکه دانشجو پس از فارغ تحصیلی با جست و جوی کار و اشتغال و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری و یا خرید ملک و ثبت شرکت می تواند پس از اخذ اقامت کاری مقدمات اخذ اقامت دائم روسیه را فراهم کند.

ویدیو مزایای تحصیل در روسیه

در ویدیو زیر مزایای تحصیل در روسیه نسبت به سایر کشورها مانند: هزینه کم تحصیل در روسیه و امکان دریافت سریع ویزای تحصیلی روسیه و … بیان شده است.

شرایط تحصیل رایگان در روسیه

دانشجویانی که می‌خواهنذ در کشور روسیه به تحصیل رایگان بپردازند می‌توانند از راه‌های موجود برای تحصیل رایگان و دریافت بورسیه استفاده کنند. به عنوان مثال، متقاضیان می توانند در المپیاد هایی که توسط دانشگاه های روسی برگزار می شود شرکت کنند و برندگان این مسابقات می توانند بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی در دانشگاه پذیرش بگیرند و واجد شرایط تحصیل رایگان و یا برخی دیگر از مزیت های تحصیلی می باشند. اتباع خارجی می توانند برای دریافت بورسیه دولتی روسیه نیز اقدام نمایند. برخی از افراد خارجی می توانند در صورت ایجاد شرایط مشابه برای روسها، در این کشور رایگان تحصیل کنند.

اما باید توجه داشته باشید که در بورسیه‌های تحصیلی کشور روسیه فقط هزینه تحصیل رایگان است . هزینه‌های مثلسفر به روسیه، بیمه پزشکی و سلامت، مسکن و مخارج روزانه خود را خودشان تامین کنند. 15000 دانشجوی خارجی می توانند از امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های کشور روسیه بهره مند شوند. مهاجرت تحصیلی به روسیه محبوب‌ترین روش مهاجرت به این کشور است.

براس آشنایی با شرایط تحصیل در روسیه و تحصیل رایگان در کشور روسیه به مقاله‌های مربوطه مراجعه کنید. در سایت مهاجرتی میرداماد درمورد رشته‌های مختلفی که می‌توانید در روسیه تحصیل کنید و دانشگاه‌‌های برتر کشور روسیه مقاله‌های متنوعی داریم. همچنین سعی کنید پیش از مراجعه به کشور روسیه برای تحصیل، از مزایا و معایب تحصیل در روسیه آگاه شوید. در جدول زیر تعدادی از دانشگاه های روسیه را می‌بینید که تحصیل در آن ها رایگان است و میتوانید برای تحصیل رایگان در روسیه از آن ها استفاده کنید!

ردیفنام دانشگاه رایگان
1دانشگاه هرزن
2دانشگاه ایالتی آلتایی
3دانشگاه فدرال جنوبی
4دانشگاه ایالتی کازان
5دانشگاه پلی تکنینک تامسک

دلایل مهاجرت تحصیلی به روسیه

متقاضیان تحصیل در روسیه از مزیت های فراوان این انتخاب خود بهره مند می شوند. مهم ترین دلیل تحصیل در کشور روسیه این است که دولت روسیه با درنظرگرفتن یارانه ۵۰ تا ۸۰ درصدی برای تامین شهریه رشته پزشکی کمک مالی فراوانی به متقاضیان در تامین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می کند. از مهم ترین دلایل تحصیل در روسیه موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • عدم نیاز به پرداخت همه هزینه های شهریه و استفاده از کمک هزینه دانشجویی، در صورتی که عملکرد تحصیلی دانشجو رضایت بخش باشد.
  • اشتغال و کار در روسیه بلافاصله پس از تمام شدن دوره تحصیلی
  • استفاده از وام های دانشجویی کم بهره و دریافت حقوق ماهانه دانشجویی
  • اخذ ویزای کار پس از تمام شدن دوره تحصیلی و ورود به بازار کار
  • اخذ ویزای تحصیلی به سهولت و سرعت و عدم نیاز به پذیرش در آزمون ورودی و کنکور پزشکی
  • بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاهی و پایین بودن هزینه های تحصیل و پایین بودن هزینه های زندگی
  • اعتبار بالای دانشگاه های دندانپزشکی و مدارک معتبر پزشکی مورد تائید سازمان های جهانی
  • برخورداری از امکانات دانشگاهی و آزمایشگاه های مجهز
  • ثبات و امنیت اجتماعی جامعه و نزدیکی جغرافیایی و رفت و آمد سریع و راحت به ایران
  • مورد تائید بودن دانشگاه های روسیه از نظر وازرت بهداشت و علوم ایران
  • عدم محدودیت سنی برای تحصیل
  • امکان برخورداری از بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی
مهاجرت به روسیه
مهاجرت به روسیه

معرفی دانشگاه‌های برتر روسیه

کشور روسیه از جمله کشور‌هایی است که دانشگاه‌های زیادی با رتبه علمی بالا در سطح جهان دارد. به همین علت اقامت تحصیلی یکی از روش‌های پرطرفدار مهاجرت به این کشور است. دانشگاه‌های برتر روسیه شامل موراد زیر هستند:

     10 دانشگاه برتر روسیه          رتبه کشوری          رتبه جهانی
  دانشگاه دولتی مسکو(Moscow State University)          1          123
دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی          2          264
دانشگاه ایالتی سن‌پترزبورگ(Petersburg State University)          3          304
آکادمی اقتصاد ملی و اداره عمومی ریاست جمهوری روسیه          4          397
دانشگاه فدرال کازان(Kazan Federal University)          5          423
 دانشگاه فدرال اورال(Ural Federal University)          6          486
دانشگاه دولتی تومسک(Tomsk State University)          7          547
دانشگاه پلی‌تکنیک تومسک          8          615
دانشگاه ITMO (ITMO University)          9          679
دانشگاه فدرال سیبری          10

          736

دانشگاه لومونسوف

این دانشگاه دولتی رتبه 108 جهانی و رتبه 7 را در رتبه بندی QS دارد. دانشگاه لومونسوف از نظر وسعت بسیار بزرگ است. ساختمان دانشگاه دارای 5000 اتاق می‌باشد. دانشکده‌های موجود در دانشگاه لومونسوف عبارتنداز:

  • مکانیک و ریاضیات
  • فلسفه
  • جامعه شناسی
  • روانشناسی
  • علوم سیاسی
  • کسب و کار

در این دانشگاه، 38000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

نووسیبریک

این دانشگاه دومین دانشگاه مطرح کشور روسیه است و برای تحصیل در رشته پزشکی بسیار مقرون به صرفه است. تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه نووسیبریک بیش از 72 هزار نفر است. در این دانشگاه، 15 گرایش مختلف ارائه می‌شود. همچنین این دانشگاه به 70 آزمایشگاه نیز مجهز است.

دانشگاه سن پتزربورگ

یکی از دانشگاه‌های بسیار پرطرفدار، مهم و بسیار افتخار آفرین دانشگاه سن پترزبورگ است. بیشتر رشته‌های فعال در این کشور رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی است. به همین علت سالیانه متقاضیان زیادی برای تحصیل به این دانشگاه مراجعه می‌کنند. دانشگاه سن پترزبورگ در رشته‌های علوم پزشکی افتخارات زیادی کسب کرده است.

مهاجرت تحصیلی به روسیهکازان

این دانشگاه، برترین دانشگاه فنی و مهندسی در کشور روسیه است. بیش از 30 هزار دانشجو در دانشگاه سن پتزربورگ مشغول به تحصیل هستند. برخی از رشته‌ها و همچنین موسسات تحقیقاتی همکار این دانشگاه را در ادامه برای شما شرح می‌دهیم:

  • هواپیماسازی
  • ابزار و الکترونیک ارتباطات و کنترل از راه دور
  • موسسه هواپیمایی، حمل و نقل زمینی و مهندسی نیرو
  • دانشگاه فیزیک و ریاضیات
  • موسسه مخصوص اتوماسیون و ابزار الکترونیکی
  • دانشکده فناوری‌های رایانه‌ای

دانشگاه باومان مسکو

مهم‌ترین و بهترین ویژگی دانشگاه باومان مسکو، داشتن اساتیدی برتر است. این دانشگاه همچنین به کتابخانه‌ای بسیار بزرگ با 100 کارمند و سه سالن مطالعه مجهز است. موسسه مهاجرتی میرداماد به صورت تخصصی در زمینه مهاجرت برای تحصیل در روسیه فعالیت می‌کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع به شعب موسسه ما در نقاط مختلف کشور مراجعه نمایید.

مهاجرت به روسیه از طریق کار
مهاجرت به روسیه از طریق کار

مهاجرت به روسیه از طریق کار

کشور روسیه بنا به رشد و رونق سریع اقتصادی نیازمند نیروی کار متخصص و ماهر خارجی است تا چرخ های اقتصادی خود را به گردش درآورد و نرخ رشد توسعه را افزایش دهد. بر این اساس متقاضیان بامهارت و متخصص در زمینه حرفه و کار که قصد اشتغال در کشور روسیه را دارند، می توانند از طریق اخذ ویزای کار به کار و اشتغال در این کشور بپردازند. بدین منظور متقاضی باید یک پیشنهاد کار(Job Offer) از طرف کارفرمای روسی داشته باشد. به طور کلی هر فرصت شغلی خالی در وهله اول متعلق به ساکنان و شهروندان آن کشور است. کارفرمای روسی در ابتدا شغل مورد نظر را به مدت ۳ ماه در کشور روسیه آگهی می کند. اگر فرد مناسبی برای پر کردن این فرصت شغلی یافت نشد، کارفرما این شغل را برای بار دوم در کشورهای اتحادیه اروپا آگهی می کند، اگر این بار نیز فرد مناسب پیدا نشد، کارفرمای روسی با متقاضی خارجی قرارداد کاری امضا می کند.بدین منظور متقاضی باید سوابق کاری حرفه ای، مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تائید، مجوز اقامت موقت روسیه و گواهی کار خود را به کارفرمای روسی ارائه دهد. ویزای کار روسیه تا ۳ ماه معتبر است. مجوز کار روسیه باید از طرف اداره مهاجرت روسیه صادر شود. در ادامه می‌توانید در صفحه کار در روسیه در این باره بیشتر بخوانید.

دریافت ویزای کاری روسیه 

پس از دریافت دعوتنامه کاری از یک کارفرما در روسیه باید برای دریافت ویزای کاری روسیه اقدام کنید. اگر مجوز کاری مخصوص نیروی متخصصان و کارکنان ماهر باشد، فرد متخصص می‌تواند سریعا با دریافت یک ویزای کاری مولتی با اعتبار 1 تا 3 ساله شروع به کار در کشور روسیه کند. مدت زمان ویزای کاری روسیه به شرایط شخص و نوع و زمان قرارداد کاری بستگی دارد. برای دریافت ویزای کاری روسیه نیاز به مدارکی دارید که شامل:

  • مدارک هویتی( شناسنامه، پاسپورت، دعوت‌نامه کاری و بیمه)
  • پرداخت هزینه ویزا
  • ارسال مدارک و درخواست به کنسولگری روسیه
  • دعوتنامه از طرف کارفرما روسیه‌ای
  • بیمه سلامت
  • شرح مختصری از زندگی نامه و رزومه کاری خود به زبان روسی

سرمایه گذاری در روسیه

مشاغل مورد نیاز و حقوق آن‌ها در روسیه

هر ساله مشاغل مورد نیاز در یک کشور با توجه به پتانسیل اقتصادی، موقعیت جغرافیایی و موقعیت‌های کاری تغییر می‌کند. کشور روسیه از دسته کشورهایی است که در دهه‌های اخیر به دنبال پیشرفت در مسائل اقتصادی و صنایع مختلف خود بوده است و در حال رقابت با کشورهای قدرتمند جهان است به همین دلیل شغل‌هایی که مربوط به پیشرفت در اینترنت و شغل‌های مدیریتی هستند؛ بسیار مورد توجه قرار گرفته است. البته کشور روسیه در تمام شغل‌ها به نیروی کار نیاز دارد و اگر مهارت کافی در شغل مربوطه داشته باشید و به زبان روسی مسلط باشید می‌توانید شغل مورد نظر خود را در کشور روسیه پیدا کنید.

  • مهندس IT
  • مدیر منابع انسانی
  • مدیر فروش
  • مدیر مالی
  • مهندس عمران
  • حسابدار
  • مدیر تجاری
  • مهندس نفت و گاز
  • مترجم چند زبانه

میزان حقوق در روسیه به عوامل مختلفی مانند نوع شغل، شهر، ساعات کاری، شرکت جذب کننده نیرو و … بستگی دارد اما به طور کلی قضات، وکلاء،  اساتید دانشگاه، خلبانان و مدیران امور مالی در کشور روسیه از درآمد نسبتا خوبی برخوردارند. مسئله ای که لازم است در اینجا مطرح شود این است که شهر مسکو به عنوان پایتخت روسیه، از فرصت‌های شغلی و در مقابل از درآمد بیشتری برخوردار است اما زندگی در این شهر نیز نسبتا هزینه‌های بالاتری را به دنبال دارد.

معرفی شغلمیانگین درآمد
قاضی324 هزار روبل در ماه
وکیل265 هزار روبل در ماه
استاد دانشگاه185 هزار روبل در ماه
خلبان154 هزار روبل در ماه
مدیر امور مالی216 هزار روبل در ماه
مهندس کامپیوتر100 هزار روبل در ماه

مهاجرت به روسیهمهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری

کشور روسیه با ایجاد فضای سرمایه گذاری امن و حمایت از سرمایه گذاران و با وجود زیرساخت های توسعه یافته زمینه لازم در جهت سرمایه گذاری خارجی را برای متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور فراهم کرده است. سرمایه گذاران می توانند در حوزه های نفت و گاز، انرژی، دارو، نساجی، معادن و فلزات، فناوری اطلاعات، تحقیقات و مواد خوراکی سرمایه گذاری های خرد و کلان انجام دهند. مدت اعتبار ویزای سرمایه گذاری روسیه از یک تا ۵ سال می باشد و پس از ۳ سال اقامت و کار در این کشور متقاضی می تواند اقامت دائم روسیه را اخذ کند.متقاضی با دارا بودن مهارت زبان روسی پس از ۵ سال می تواند تابعیت و شهروندی روسیه را دریافت کند. کشور روسیه دارای کمترین نرخ مالیات در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی می باشد. مالیات شرکت ها ۲۰ درصد و مالیات اشخاص در حدود ۱۳ درصد می باشد.متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور می توانند با سرمایه گذاری ۱۲۸.۰۰۰ دلار در روش های گوناگون سرمایه گذاری در این کشور اقامت دائم روسیه را اخذ کنند و پس از ۳ سال تابعیت این کشور را نیز دریافت کنند. سرمایه گذاری در کشور روسیه به روش های زیر انجام می شود:

سرمایه گذاری در خرید خانه و ملک

متقاضیان سرمایه گذاری در کشور روسیه می توانند با خرید خانه اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. مناسب بودن قیمت خرید خانه و ملک و رشد و رونق بازار املاک در روسیه موجب ترغیب سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در خرید املاک و مستغلات این کشور می شود.سرمایه گذاری در املاک به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور در روسیه محسوب می شود. بدین منظور متقاضی می تواند با هزینه بالغ بر ۱۵ میلیون روبل اقدام به خرید خانه در این کشور کند. متقاضی با سرمایه گذاری این مبلغ و خرید خانه واجد شرایط اخذ ویزای اقامت ۳ تا ۵ ساله می شود. متقاضی از طریق این ویزا می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز درخواست اقامت کند. از طریق خرید خانه و ملک در روسیه متقاضی می تواند در عرض ۲ تا ۳ ماه پاسپورت این کشور را دریافت کند.

سرمایه گذاری در ثبت شرکت

متقاضی سرمایه گذاری در روسیه می تواند از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت به این کشور مهاجرت کند. اگر متقاضی ایرانی دارای شرکت تجاری در ایران می باشد، می تواند با انتقال این شرکت به روسیه این شرکت را ثبت کند. به منظور ثبت شرکت در روسیه الزامی برای شراکت با شهروند روسی وجود ندارد اما متقاضی ایرانی نمی تواند تا سه ماه اول شروع به کار شرکت تجاری به عنوان مدیر عامل این شرکت مشغول به کار باشد. متقاضی باید برای ۳ ماه اول کار شرکت از کمک مدیرعامل روسی بهره گیرد و پس از گذشت ۳ ماه به عنوان مدیر شرکت مشغول کار و فعالیت شود.

سرمایه گذاری در خرید سهام

متقاضی مهاجرت به کشور روسیه می تواند از طریق خرید سهام اقامت این کشور را اخذ کند. بدین منظور متقاضی می تواند ۱۰ درصد از ۱۰۰ درصد سهام شرکت تجاری را خریداری کند و با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون روبل یا حدود ۱۶۰.۰۰۰ دلار آمریکا، مالک ۱۰ درصد سهام این شرکت شود. در این نوع سرمایه گذاری در ابتدا متقاضی می تواند ویزای طولانی مدت تجاری را اخذ کند که در حدود ۲ سال اعتبار دارد.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت سرمایه گذاری به روسیه

پس از انتخاب نوع سرمایه گذاری در روسیه باید مدارک مورد نیاز را آماده کنید و برای ویزای سرمایه گذاری در روسیه درخواست دهید. ویزای سرمایه گذاری در روسیه انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع سرمایه گذاری و شرایط فردی مناسب‌ترین ویزا برای شما صادر خواهد شد. مدارک مورد نیاز شامل:

  1. یک سرمایه گذار باید قادر به تهیه مدارک کامل تصویب شده پیش از اقدام به درخواست باشد
  2. اثبات سلامتی کامل متقاضی و بیمه درمانی
  3. اثبات عدم سوء پیشینه متقاضی
  4. اثبات میزان بودجه قانونی متقاضی
  5. فتوکپی از پاسپورت متقاضی و اعضای خانواده وی
  6. ارائه گواهی ازدواج متقاضی و همسرش در صورت وجود
  7. فتوکپی گواهی اصلی تولد متقاضی

سرمایه گذاری در ثبت شرکت در روسیه

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

متقاضی مهاجرت به کشور روسیه از طریق ازدواج با تبعه و شهروند روسی می تواند اقامت این کشور را اخذ کند. متقاضی به منظور ازدواج با تبعه روسی باید واجد شرایطی باشد. از جمله شرایط مهم ازدواج با تبعه روسی این است که متقاضی باید از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشد و با ارائه مدارکی واقعی بودن این ازدواج را ثابت کند. علاوه بر این متقاضی باید گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و همسر خود در مدت زندگی در روسیه را ارائه دهد. متقاضی برای ثبت ازدواج خود نیازمند مجوز اقامت روسیه و ویزا می باشد.متقاضی باید اثبات کند که این ازدواج صرفا به منظور اخذ تابعیت و اقامت دائم کشور روسیه انجام نشده است و بر اساس علاقه و تعهد متقابل شکل گرفته است. پس از گذشت ۳ سال از ازدواج در صورتی که متقاضی واجد شرایط باشد، می تواند برای اخذ تابعیت و اقامت دائم کشور روسیه اقدام کند.

همان طور که اشاره شد روش‌های مهاجرت به روسیه متنوع است اگر می‌خواهید اطلاعات خود را درمورد هر روش بالا ببرید به سایت موسسه مهاجرتی میرداماد مراجعه کرده و مقاله‌های تجارت و کار در روسیه، اقامت در روسیه از طریق سرمایه گذاری، ویزای تحصیلی روسیه و شرایط تحصیل در روسیه 2021 ، اقامت روسیه از طریق ازدواج و ثبت شرکت در روسیه را مطالعه کنید.

مهاجرت به روسیه از طریق تولد
مهاجرت به روسیه از طریق تولد

مهاجرت به روسیه از طریق تولد

به طور کلی همه کشورهای جهان در اعطای حق تابعیت و شهروندی به متقاضیان بر اساس دو قانون عمل می کنند، قانون خون و قانون خاک. بر اساس قانون خون اگر کودکی که در خاک یک کشور مشخص متولد می شود، دارای پدر و مادری باشد که تابعیت و شهروندی آن کشور مشخص را داشته باشند، این کودک بر طبق تابعیت پدر و مادرش تابعیت آن کشور مشخص را دریافت خواهد کرد. بر اساس قانون خاک اگر کودکی در خاک یک کشور مشخص متولد شود، صرف نظر از تابعیت و شهروندی پدر و مادرش تابعیت آن کشور را دریافت خواهد کرد.کشور روسیه از این نظر بر اساس قانون خون عمل می کند. اگر کودکی در این کشور از پدر و مادری با تابعیت و شهروندی روسیه متولد شود، این کودک نیز تبعه و شهروند روسیه خواهد شد. تولد در خاک این کشور نیز به طریقی موجب اخذ تابعیت این کشور می شود. اگر یکی از والدین و یا هر دو والد تبعه خارجی باشند و کودک آن ها در خاک روسیه متولد شود، در صورتی که کشور والدین به کودک تابعیت اعطا نکند، کودک می تواند تابعیت روسیه را دریافت کند.

آیا اخذ اقامت کشور روسیه از طریق کارآفرینی امکان پذیر است؟

این سوالی است که ممکن است در ذهن خیلی از افراد به ویژه افراد جوان باشد. اولین شرط کارآفرینی در کشور روسیه و اخذ اقامت از این طریق داشتن یک طرح تولیدی خوب و مفید است. البته ارائه طرح تولیدی که شامل واردات، صادرات و واسطه گری است از نظر کشور روسیه معمول و قابل قبول نیست.

شما می‌توانید از طریق ارائه همین طرح تولیدی برای اخذ مجوز کاری خود اقدام نمایید. مرحله بعدی مربوط به ثبت شرکت است. یکی از روش‌های سرمایه گذاری در کشور روسیه ثبت شرکت در این کشور است. شما باید در سهام شرکت ثبت شده سهیم باشید. حداقل و حداکثر سهامی که هر فرد می‌تواند در شرکت‌ها کشور روسیه داشته باشد 10 و 100 درصد است. البته سود سالیانه‌ای نیز به سرمایه اولیه شرکت و درآمد‌های بعدی شرکت تعلق خواهد گرفت. این سود سالیانه مبلغ ده میلیون روبل است.

البته کارآفرینی و ثبت شرکت در کشور روسیه دارای قوانین و شرایط دیگری نیز می‌باشد. با توجه به اینکه دو مورد مذکور به عنوان سرمایه گذاری در کشور روسیه به شمار می‌آیند فرد سرمایه گذار موظف به پرداخت دو میلیون روبل مالیات است. مبلغ مذکور باید به مدت دو سال توسط شخص پرداخت شود. افرادی که شرایط و قوانین ذکر شده را رعایت کنند موفق به اخذ اقامت دائم روسیه(VNZH) خواهند شد. همچنین این افراد می‌توانند پس از گذشت سه سال، تابعیت و شهروندی کشور روسیه را کسب نمایند.

معرفی ویزا‌های مختلف کاری در کشور روسیه

در صورتی که قصد دارید از طریق مهاجرت کاری به کشور روسیه مهاجرت کنید می‌توانید چند نوع ویزای کاری را دریافت نمایید. در کشور روسیه دو نوع ویزای کاری زیر وجود دارند:

  • ویزای نیروی کار معمولی
  • مجوز کار نیروی متخصص

افرادی که ویزای نیروی کار معمولی اخذ می‌کنند می‌توانند فقط به مدت یک سال و به صورت موقت در کشور روسیه اقامت داشته باشند. این نوع ویزا به هیچ عنوان به تابعیت کشور روسیه تبدیل نخواهد شد.

نوع دیگری از ویزای کاری در کشور روسیه، جواز کار نیروی متخصص است. این نوع ویزا به دو صورت به اشخاص ارائه می‌شود. در نوع اول افراد پس از اخذ ویزای جواز نیروی کار متخصص می‌توانند سه سال و به صورت موقت در کشور روسیه اقامت داشته باشند. افرادی که این ویزا را اخذ می‌کنند می‌توانند به کشور روسیه رفت و آمد کنند. همچنین خانواده آن شخص نیز می‌توانند ویزای همراه را برای اقامت کشور روسیه دریافت نمایند. نوع دیگری از ویزای نیروی کار متخصص روسیه وجود دارد که می‌تواند پس از گذشت سه الی 6 ماه، اقامت موقت افراد را به اقامت دائم تبدیل نماید.

مهاجرت به روسیه از طریق شرایط خاص

مهاجرت به روسیه از طریق شرایط خاص

به طور کلی اگر متقاضی قصد شرکت در مسابقه های ورزشی، فرهنگی و هنری را در روسیه داشته باشد، می تواند از طریق ویزای شرایط خاص به این کشور سفر کند. متقاضیانی که دارای طرح های کارآفرینی و اشتغال زایی می باشند نیز می توانند از طریق ویزای شرایط خاص به این کشور سفر کنند. شرایط لازم به منظور اخذ ویزای کارآفرینی دارا بودن توجیه اقتصادی طرح کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی برای مردم بومی روسیه الزامی می باشد. دولت روسیه برای اعطای ویزای کارآفرینی و ویزای شرایط خاص سخت گیری های کمتری را اعمال می کند و این ویزا سریع تر و ارزان تر از سایر ویزاها صادر می شود.

مهاجرت به روسیه از طریق ویزای همراه

متقاضی مهاجرت به کشور روسیه می تواند با روش های سرمایه گذاری، کار و تحصیل برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه در کشور روسیه را اخذ کند. در روش مهاجرت به روسیه از طریق کار متقاضی می تواند پس از ۶ ماه همسر و فرزندان خود را در روسیه همراه داشته باشد. همسر متقاضی تا زمان مشخص از طرف دولت روسیه مجوز کار در روسیه را ندارد اما فرزندان متقاضی می توانند در این کشور تحصیل کنند. در روش مهاجرت تحصیلی متقاضی می تواند برای یکی از اعضا خانواده خود ویزای همراه تهیه کند. به طور کلی روند اخذ ویزای همراه روسیه در مقایسه با دیگر ویزاها سخت گیری های کمتری دارد.

مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی

به طور کلی موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر ) به هیچ عنوان گزینه اخذ اقامت کشورهای جهان از طریق پناهندگی را پیشنهاد نمی دهد و ذکر این مطلب در این مقاله صرفا به منظور آگاهی و اطلاع متقاضیان از انواع روش های اخذ تابعیت و شهروندی کشور روسیه می باشد. پناهنده بر اساس کنوانسیون ژنو فردی است که در صورت بازگشت به کشور خود به دلیل داشتن نظر و عقیده سیاسی، مذهبی و اجتماعی متفاوت مورد آزار و اذیت و تهدید و یا حتی مرگ قرار می گیرد. به منظور ارائه درخواست پناهندگی متقاضی باید در کشور روسیه حضور داشته باشد. در صورتی که با درخواست متقاضی موافقت نشود، باید کشور روسیه را ترک کند و در صورت حضور در خاک روسیه دستگیر و به کشور خود برگردانده می شود.

اخذ تابعیت و شهروندی روسیه از طریق مهاجرت

به طور کلی متقاضی می تواند از روش های ذکر شده مانند ازدواج با تبعه روسیه، سرمایه گذاری در خرید ملک و خانه و ثبت شرکت و یا تحصیل در این کشور اقامت دائم این کشور را دریافت کند. به طور کلی دانشجویان پس از فارغ تحصیلی و یافتن شغل مناسب و پرداخت مالیات می توانند پس از ۵ سال اقامت دائم روسیه را دریافت کنند. سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در ثبت شرکت و خرید خانه و سرمایه گذاری در صنایع و طرح های تجاری درصورتی که طرح آن ها به سوددهی مناسبی برسد و از گردش مالی خوبی برخوردار باشد، پس از ۳ تا ۵ سال می توانند اقامت دائم روسیه را اخذ کنند.پس از اخذ اقامت دائم روسیه و گذشت چند سال متقاضی واجد شرایط می تواند برای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور اقدام کند. مهم ترین شرایط اخذ تابعیت کشور روسیه این است که متقاضی به زبان روسی تسلط کامل داشته باشد و بتواند به خوبی با اجتماع مردم روس سازگاری پیدا کند و از قوانین و مقررات کشور روسیه تبعیت کند. متقاضی با اخذ تابعیت و شهروندی روسیه می تواند بدون مجوز کار در روسیه به کار و اشتغال بپردازد. علاوه بر این متقاضی می تواند بدون نیاز به اخذ ویزا به کشور روسیه رفت و آمد کند. دستریس داشتن به خدمات اجتماعی روسیه و حق رای در انتخابات محلی و رفراندم ها از دیگر حقوق شهروندی است که متقاضی با اخذ تابعیت روسیه از آن برخوردار می شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم روسیه

پس از داشتن TRP به مدت حداقل دو سال، شما می توانید برای مجوز اقامت دائم اقدام نمایید. این کار باید حداقل 6 ماه پیش از  انقضای TRP انجام شود. این مجوز با اعتبار 5 سال صادر می شود و به صورت نامحدود می تواند تمدید شود. این مجوز به شما حق کار در روسیه بدون نیاز به مجوز کار و سفر به داخل و خارج روسیه بدون نیاز به ویزا را می دهد. درست همانند TRP، مجوز اقامت دائم هم باید هر سال تایید شود. در این صورت هم شما نمی توانید به مدت بیش از سه ماه خارج از کشور باشید، اما بر خلاف TRP برای خروج نیازی به ویزا ندارید.

اخذ پاسپورت روسیه
اخذ پاسپورت روسیه

کارت مهاجرت روسیه(Migration Card)

کارت مهاجرت باید توسط همه شهروندان خارجی پر شودفرقی ندارد که این افراد با ویزا و یا بدون ویزا وارد کشور روسیه شده‌اند. این فرم‌ها به صورت رایگان در هواپیما، قطار و قبل از کنترل گذرنامه در فرودگاه(یا ایستگاه راه آهن) توزیع می‌شود. کارت مهاجرت گواهی عبور قانونی شما از مرز روسیه است و همراه با پاسپورت شما، یک مدرک ضروری برای اقامت شما در روسیه است. اگر این کارت را نداشته باشید، نمی توانید در سرویس مهاجرت ثبت نام کنید. هنگام پر کردن کارت سعی کنید هیچ خطایی نداشته باشید و اطلاعات را با دقت بالایی وارد کنید. کارت مهاجرت باید به زبان روسی(یا اگر روسی بلد نیستید به خط لاتین) به صورت خوانا و بدون پاک کردن یا اصلاح پر شود. پس از آن شما کارت را به افسر کنترل مرزی تحویل می‌دهید. کارت مهاجرت برای مدت اقامت شما در روسیه معتبر است.

اخذ پاسپورت روسیه از طریق مهاجرت

متقاضیان مهاجرت به کشور روسیه که از روش های گوناگون مجوز اقامت این کشور را اخذ کرده اند، می توانند برای اخذ پاسپورت روسیه اقدام کنند. پاسپورت روسیه از لحاظ قدرتمندی در رتبه ۴۰ پاسپورت های جهان قرار دارد. متقاضی با اخذ اقامت دائم و سپس شهروندی روسیه می تواند پاسپورت این کشور را نیز دریافت کند. متقاضی برای اخذ پاسپورت روسیه باید با ارائه اسناد و مدارک مالی تمکن مالی خود در تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در کشور روسیه را اثبات کند. علاوه بر این دارا بودن مهارت زبان روسی و آشنایی با قوانین و مقررات این کشور و همچنین شناخت تاریخ روسیه الزامی می باشد. گواهی پزشکی مبنی بر سلامتی جسمی و روحی متقاضی و ارائه آدرس محل اقامت در روسیه نیز از دیگر مدارک لازم در جهت اخذ پاسپورت روسیه می باشد.

مزایای مهاجرت به روسیه

متقاضی با مهاجرت به روسیه از روش های گوناگون و اخذ اقامت این کشور از مزایای فراوانی برخوردار می شود. به هنگام بررسی معایب و مزایای مهاجرت به روسیه، کفه مزایای آن سنگین تر از معایب آن می باشد. از مهم ترین مزیت های مهاجرت و اخذ اقامت روسیه موارد زیر را می توان نام برد:

  • پایین بودن هزینه های تحصیل در مقایسه با کشورهای اروپایی
  • رعایت نظم و قانون در جامعه
  • روند سهل و راحت اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش دانشگاه ها
  • رابطه علمی نزدیک دانشگاه های روسیه با دیگر دانشگاه های برتر جهان
  • ارائه رشته های مختلف تحصیلی در دانشگاه ها و بالا بودن کیفیت آموزشی
  • مدارک دانشگاهی معتبر و پیروی دانشگاه ها از نظام بولونیا
  • اعطای مدرک روسی از دانشگاه روسیه و مدرک اروپایی از دانشگاه اروپایی به دانشجویان
  • قرابت و نزدیکی جغرافیایی با ایران
  • دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران
مزایای مهاجرت به روسیه
مزایای مهاجرت به روسیه

معایب مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه مانند هر کشور دیگری سختی ها و دشواری های خود را دارد. از جمله مهم ترین معایب اقامت و زندگی در این کشور می توان به آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم سخت و دشوار مردم روس، طبیعت سرد مردم روسیه و عدم صمیمیت آن ها، بالا بودن قیمت مواد غذایی و سختی یادگیری زبان روسی را نام برد. علاوه بر این موارد سردی آب و هوا در بیشتر روزهای سال و شرکت در دوره آمادگی زبان روسی برای تحصیل در دانشگاه های زبان روسی را نیز می توان به عنوان دشواری های زندگی در کشور روسیه به شمار آورد.

شرایط اخذ تابعیت کشور روسیه چیست؟

همه کشور‌ها از جمله روسیه برای اخذ اقامت دائم و تابعیت شرایط ویژه‌ای دارند. شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت نسبت به روش مهاجرتی که انتخاب کرده‌اید متفاوت است. به صورت کلی افراد پس از 5 سال اقامت در کشور روسیه می‌توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. البته درایفت اقامت دائم کشور روسیه از این طریق مستلزم پرداخت مالیات و بیمه است.

دریافت تابعیت یا شهروندی کشور روسیه نیز شرایط خاصی دارد. افرادی که تمایل دارند تابعیت کشور روسیه را کسب کنند باید پس از 5 سال زندگی در کشور روسیه و اخذ اقامت دائم این کشور، مجددا 5 سال دیگر نیز در کشور روسیه اقامت داشته باشند. در این صورت اخذ تابعیت یا شهروندی کشور روسیه حتمی است.

سخن آخر

در این مقاله روش های مهاجرت به کشور روسیه مورد بررسی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که به طور کلی متقاضی با روش های گوناگون سرمایه گذاری، تحصیل، کار و اشتغال و ازدواج می تواند زمینه لازم در جهت مهاجرت و اخذ اقامت کشور روسیه را فراهم کند. اگر قصد مهاجرت به روسیه را دارید، می توانید از مشاوره های مهاجرتی مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) برخوردار شوید. وکلا و کارشناسان برجسته موسسه ما در شعبه های تهران و شیراز با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به شما ارائه می دهند.در این مقاله به بررسی روش های مهاجرت به روسیه پرداختیم. با مهاجرت به روسیه می توانید اقامت دائم و سپس تابعیت و شهروندی روسیه را اخذ کنید. رابطه علمی نزدیک دانشگاه های روسیه با دیگر دانشگاه های برتر جهان و بالا بودن کیفیت آموزشی از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی به روسیه محسوب می شود. از مزیت های مهاجرت به روسیه می توان بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاهی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، اعتبار مدارک دانشگاهی در همه کشورهای جهان و کیفیت بالای زندگی در این کشور را نام برد.رعایت نظم و قانون در جامعه، قرابت و نزدیکی جغرافیایی با ایران و دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران از جمله مهم ترین دلایل متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به روسیه می باشد. اگر برای سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی و کانادا و استرالیا نیاز به مشاوره با متخصصان مهاجرت دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به روسیه

سوالات متداول درباره

تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های مختلف از جمله پزشکی و دندانپزشکی، وجود فرصت های شغلی و فرهنگ و سواد مردم روسیه

بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاهی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، اعتبار مدارک دانشگاهی در همه کشورهای جهان و کیفیت بالای زندگی

متقاضی باید یک پیشنهاد کار(Job Offer) از طرف کارفرمای روسی داشته باشد.

متقاضی می تواند ۱۰ درصد از ۱۰۰ درصد سهام شرکت تجاری را خریداری کند و با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون روبل یا حدود ۱۶۰.۰۰۰ دلار آمریکا، مالک ۱۰ درصد سهام این شرکت شود.

از جمله شرایط مهم ازدواج با تبعه روسی این است که متقاضی باید از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشد و با ارائه مدارکی واقعی بودن این ازدواج را ثابت کند.

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم سخت و دشوار مردم روس، طبیعت سرد مردم روسیه و عدم صمیمیت آن ها، هزینه زیاد مواد غذایی و سختی یادگیری زبان روسی

صرفا تحصیل در روسیه موجب اخذ اقامت نمی شود، دانشجو پس از فارغ تحصیلی با پیدا کردن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار می تواند مقدمات اخذ اقامت این کشور را فراهم کند.

 

ردیفنام دانشگاه رایگان
1دانشگاه هرزن
2دانشگاه ایالتی آلتایی
3دانشگاه فدرال جنوبی
4دانشگاه ایالتی کازان
5دانشگاه پلی تکنینک تامسک

 

  • زیست شناسی
  • مهندسی
  • جغرافیا
  • هنر
  • مدیریت
  • سایر رشته های هنری

بله، روسیه یکی از کشور‌های مقرون به صرفه برای زندگی است.

هزینه زندگی در روسیه 24.6 درصد کم‌تر از ایران است.

هزینه اجاره به طور میانگین حدود 23000 روبل می‌باشد.

هزینه برای هر متر مربع آپارتمان‌های مسکونی خارج از مرکز شهر بین ۳۷۹۰۹ روبل تا ۱۸۱۶۶۱ روبل می‌باشد.

هزینه هر لیتر بنزین در کشور روسیه ۴۵ روبل است.

به طور میانگین برای آن باید ۵۰۰ روبل روسیه پرداخت کرد.

اجاره مسکن در این کشور نیز ۴۸.۳۰ درصد کم‌تر از ایران است.

شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت نسبت به روش مهاجرتی که انتخاب کرده‌اید متفاوت است. به صورت کلی افراد پس از 5 سال اقامت در کشور روسیه می‌توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. البته درایفت اقامت دائم کشور روسیه از این طریق مستلزم پرداخت مالیات و بیمه است.

مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی از طرف موسسه مهاجرتی میرداماد به شما توصیه نمی‌شود؛ زیرا که جان و مال متقاضی را در خطر قرار می‌دهد و روش حتمی نیست.

  • مدارک هویتی( شناسنامه، پاسپورت، دعوت‌نامه کاری و بیمه)
  • پرداخت هزینه ویزا
  • ارسال مدارک و درخواست به کنسولگری روسیه
  • دعوتنامه از طرف کارفرما روسیه‌ای
  • بیمه سلامت
  • شرح مختصری از زندگی نامه و رزومه کاری خود به زبان روسی
  • مهندس IT
  • مدیر منابع انسانی
  • مدیر فروش
  • مدیر مالی
  • مهندس عمران
  • حسابدار
  • مدیر تجاری
  • مهندس نفت و گاز
  • مترجم چند زبانه

 

معرفی شغلمیانگین درآمد
قاضی324 هزار روبل در ماه
وکیل265 هزار روبل در ماه
استاد دانشگاه185 هزار روبل در ماه
خلبان154 هزار روبل در ماه
مدیر امور مالی216 هزار روبل در ماه
مهندس کامپیوتر100 هزار روبل در ماه

اخبار های مرتبط

شرایط تحصیل در روسیه 2021

شرایط تحصیل در روسیه 2023

تحصیلات یکی از اصلی‌ترین راه‌های موجود برای علاقه‌مندان به مطالعه می‌باشد. هر دانشجو و دانش‌آموزی برای ادامه روند مطالعاتی خود

مشاهده
اسکرول به بالا