071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

تحصیلتحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

چهار دانشگاه برتر ایرلندی کالج ترینیتی دوبلین (TCD)، دانشگاه کالج کورک (UCC)، دانشگاه کالج دوبلین (UCD)، و دانشگاه ملی ایرلند گالوی (NUI) هر کدام دارای یک دانشکده پزشکی می باشند. علاوه بر این، کالج ترینیتی دوبلین و دانشگاه و کالج کورک هر کدام دارای یک دانشکده دندانپزشکی نیز می باشند. این مقاله که مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز آماده کرده اند، اطلاعات مفیدی در رابطه با شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند در اختیار علاقه مندان قرار می دهند.

اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

چهار دانشگاه از دانشکده های پزشکی و دو مدرسه دندانپزشکی در هر سال حدود 400 فارغ التحصیل پزشکی و 80 دانش آموز دندانپزشکی دارند. درصد در حال رشد از فارغ التحصیلان کشورهای خارج از این کشور می باشند. رابرت گریوز، ویلیام استوکس، دومینیک کوریگان و سر پیتر FREYER در میان تعداد قابل توجه از برجسته ایرلندی و دانشمندان پزشکی از قرن 19 می باشند. نام گریوز به عنوان محقق بیش فعالی غده تیروئید، با نام بیماری گریوز در ارتباط است.

ویلیام استوکس و همکارش، جان چیون، در رابطه با بیماری تنفسی و شین-استوکس در ارتباط با بیماری ترمینال فعالیت داشتند. استوکس و رابرت آدامز در رابطه با یک ناهنجاری قلبی در سراسر جهان به عنوان سندرم استوکس آدامز شناخته شده و توضیح داده شده است، و پالس کوریگان با بیماری دریچه های قلب در ارتباط است. پیتر FREYER، پزشک به نواب رامپور، در رابطه با غدد فوق عانه پروستاتکتومی تحقیقات انجام می داد.

شاید مهم ترین سهم این چهره های مشهور ایرلندی جهان پزشکی بود، برای زمان خود، یک فرم جدید انقلابی آموزش پزشکی را ابداع کردند که به موجب آن دانش آموزان در کنار تخت بیمار آموزش داده می شدند. این نوع از آموزش بالینی عملی امروزه در بیمارستان مدرن مجهز و گروه های دانشگاهی که در آن آموزش کامل در ساختار و عملکرد بدن انسان و در پایه و اساس علمی بیماری انجام می شود. که این ترکیبی از علم پزشکی و تخصص بالینی باعث می شود آموزش پزشکی دانشگاه ایرلندی یک رهبر جهانی باشد.

دوره پزشکی در ایرلند

دوره های پزشکی در مقطع کارشناسی شش سال طول می کشد. دانش آموزان با شرایط ورودی بالا در موضوعات علوم آزمایشگاهی معافیت از تحصیل در سال اول هستند و پنج سال تحصیلی را بایستی دنبال کنند. در طول سال های اولیه تاکید بر موضوعات علوم پزشکی و آناتومی عمومی، بیوشیمی و فیزیولوژی است و در ساختمان های پزشکی در دانشگاه متمرکز است. در همان زمان، توسعه مدرن این دوره آموزشی و ویژگی های یکپارچه سازی بالینی نوآورانه در این افراد صورت می گیرد، با بازدید از بیمارستان ها و مهارت های آموزشی در آزمایشگاه بالینی همراه است.

دوره پزشکی در ایرلند

در طول سه سال گذشته غلظت آموزش دانش آموزان در پزشکی بالینی و پاراکلینیکی افراد مانند پاتولوژی، فارماکولوژی و بهداشت پزشکی عمومی و ارتقاء سلامت همراه است. دانش آموزان هم اکنون بیشتر وقت خود را در بیمارستان های آموزشی دانشگاه صرف می کنند. در این بیمارستان ها گروه ها پزشکی، جراحی، زنان / زنان و زایمان، پزشکان اطفال و بهداشت کودک، آسیب شناسی و روانپزشکی می باشد. در ایرلند هدف دانشگاه تولید فارغ التحصیلانی است که قادر باشند به طبابت مبتنی بر شواهد و همچنین مهارت های ارتباطی بسیار عالی باشد.

برخی از تغییرات از دانشگاه به دانشگاه در ساختار دوره وجود دارد، تقویم دانشگاه باید برای جزئیات دوره دقیق اطلاعات لازم را ارائه دهد. از ویژگی های متمایز آموزش پزشکی در دانشکده های پزشکی دانشگاه ایرلندی گروه های کوچک بیمار محور و تدریس آن به دانش آموزان جهت یادگیری مهارت های گوش دادن و برقراری ارتباط، گرفتن شرح حال و معاینه بالینی زیر نظر ناظر و استادان بالینی مجرب است.

دانشگاه ها و مدارس کنسرسیوم پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

دانشگاه ها و مدارس کنسرسیوم پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند شامل مدارس پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند در دانشگاه دوبلین، کالج ترینیتی و سه مؤسسه از دانشگاه ملی ایرلند می باشد؛ دانشگاه و کالج کورک، دانشگاه کالج دوبلین و دانشگاه ملی ایرلند گالوی جزو این موارد می باشند.

دانشگاه ایرلندی دارای سابقه طولانی و برجسته و ارائه آموزش و پرورش با بالاترین استاندارد است. یک اخلاق قوی در تحقیق پیشگامانه و تعهد به آموزش و پرورش به عنوان موتور توسعه وجود دارد. در حال حاضر، یک برنامه گسترده توسعه پژوهش دولتی در زمینه هنر وجود دارد، مؤسسات پژوهشی در هر دانشگاه و دانشکده پزشکی در ایرلند ساخته شده است.

ثبت نام پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

دانش آموزان دانشگاه دوبلین در سال سوم دوره با موفقیت کامل به آنها درجه BA عادی اعطا می گردد و در دانشگاه ملی ایرلند دانشگاه تشکیل دهنده آنها این فرصت را دارند تا از درجه  BMedSc برخوردار شوند. پس از اعطای درجه پزشکی MB BCH BAO، دکتر به تازگی واجد شرایط پست کارآموز خدمات بهداشت در بیمارستان آموزشی مورد تایید اعمال می شود. در تکمیل این کارورز (شش ماه پزشکی و شش ماه جراحی) با ثبت نام کامل در این دوره ها شخص عنوان یک پزشک کامل را می توان بدست آورد.

درجه MB، BCH، BAO همراه با ثبت نام کامل جهت پیشرفت عمومی آموزش حرفه ای و پس از آن با اخذ  تخصص کارشناسی ارشد برنامه آموزش اعمال می شود، برای امتحانات کارشناسی ارشد در ایرلند، انگلستان و تمام E.U. دیگر کشورها اعمال می گردد. دانشگاه ملی ایرلند و دانشگاه پزشکی دوبلین در سراسر شمال امریکا و استرالیا شناخته شده است.

آموزش پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

دو دانشکده ی دندانپزشکی در ایرلند، یکی در دوبلین در کالج ترینیتی و از سوی دیگر در در دانشگاه و کالج کورک وجود دارد. توصیه می شود مقاله بیمارستان ها و دانشگاه های پزشکی ایرلند را مطالعه فرمایید. هدف از برنامه آموزشی دوره کارشناسی دندان پزشکی ارائه یک برنامه ساخت یافته است که تضمین می کند فارغ التحصیلان درست کار را با ارائه طیف گسترده ای از مراقبت های اولیه دندان به طور موثر و با خیال راحت برای حفظ روابط مراقبت با بیماران خود، همکاران خود و جامعه می باشند.

آموزش پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

در تمام پنج سال از این دوره آموزشی یکپارچه، نتایج برنامه ریزی شده چند رشته در تسهیل یادگیری دانش آموزان در این زمینه به کارگرفته می شود. در سال اول و دوم تاکید بر مطالعه علوم پایه و بیولوژیکی مناسب مانند، آناتومی و فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، آسیب شناسی، فیزیک و شیمی است. دوره های این سال همچنین به مهارت های عمومی از جمله مهارت های ارتباطی و فن آوری محاسبات / اطلاعات و همچنین مهارت های خاص مرکزی دندانپزشکی قابل توجه می باشد.

دانش آموزان در درمان بیمار در محیط بالینی در سال دوم در کالج ترینیتی و کالج کورک شروع به کار می کنند. در طول سال های بعد از این دوره تمرکز فزاینده ای به سمت آموزش بالینی و توسعه مهارت های روانی می باشد. یک رویکرد مبتنی بر شواهد در مدیریت بهداشت دهان و دندان و بیماری شناخت مسائل بهداشت عمومی مرتبط برای فرد و جامعه است می باشد.

مسائل مورد مطالعه در این سال عبارتند از؛ بیماری های انسان از جمله هر دو جنبه پزشکی و جراحی، دندانپزشکی بهداشتی، ارتودنسی و پیدودنتیست، دندانپزشکی ترمیمی از جمله پریودنتیکس، پروتز، علم مواد و گریودنتولوژی، جراحی دهان و بیماریهای دهان می باشد. برخی تغییرات از دانشگاه به دانشگاه دیگر در ساختار دوره ها وجود دارد، تقویم دانشگاه باید جزئیات دوره ها را به طور دقیق در اختیار دانشجویان قرار دهد.

دوره پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

روش های درسی و یادگیری دانش آموزان در کالج ترینیتی، در بیشتر قسمت ها، از طریق آموزش گروه های کوچک، بحث های دانشجویی بر اساس موضوعات و مشکلات ارائه شده و با بهره گیری از کارکنان تشکیل شده است. این موضوعات آموزش به توسعه مهارت های عملی و بالینی در آزمایشگاه و کلینیک هماهنگ شده می پردازند. سخنرانی ها، شبیه سازی، سمعی و بصری و فرصت های یادگیری الکترونیکی در دسترس به عنوان موقعیت های مناسب هستند.

روش های تدریس جمعی دانشجو در دانشگاه کالج کورک یک برنامه مبتنی بر شایستگی است. با تاکید بر تعالی بالینی و استفاده از سخنرانی می باشد، آموزش گروه های کوچک، وسایل کمک آموزشی سمعی و بصری، که در آن دانش آموزان از طریق طیف وسیعی از سطوح شایستگی به نهایت دستیابی به عنوان یک فارغ التحصیل امین برای عمل مستقل می شوند.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در ایرلند

پزشکی، یکی از محبوب ترین رشته ها برای دانشجویان بین المللی می باشد. بسیاری از دانشجویان، کشور ایرلند را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، زیرا اخیرا دولت ایرلند سرمایه گذاری های زیادی در بخش آموزش انجام داده است. شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در رشته پزشکی هر دانشگاه متفاوت است. با این حال حداقل تحصیلات برای دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی دارند، داشتن گواهی دیپلم تجربی می باشد. اما باید نسبت به شرایط و مدارک اختصاصی دانشگاه مورد نظر خود اطلاع داشته باشید.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در ایرلند

تمام دانشجویان ایرانی پیش از درخواست برای رشته پزشکی به دانشگاه های ایرلند، باید مهارت زبان انگلیسی خود را ثابت کنند. راه های زیادی برای این کار وجود دارد، اما ساده ترین روش شرکت در آزمون IELTS می باشد. دانشجویان باید حداقل نمره 6 _ 6.5 را در این آزمون کسب کنند و نمره آنها در هر بخش نباید کمتر از 6 باشد. شرکت در آزمون ارزیابی HPAT برای تمام متقاضیان الزامی است. این آزمون میزان مهارت های استدلال منطقی، توانایی های حل مسئله و سطح ارتباطی را بررسی و ارزیابی می کند.

نمره آزمون HPAT و نمرات سایر مدارک تحصیلی برای تعیین صلاحیت و واجد شرایط بودن تحصیل در رشته پزشکی، مورد استفاده قرار می گیرد. در سال 2016 حداقل نمره کل مورد نیاز 480 می باشد. تکمیل رشته پزشکی در ایرلند 4 _ 6 سال طول می کشد که به برنامه و دانشگاه انتخابی و پیش زمینه آموزشی شما بستگی دارد. برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در ایرلند باید یک سال دوره کارآموزی تحت نظارت کادر پزشکی و جراحی را بگذرانید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایرلند

همه دانشگاه های ایرلند در رتبه بندی جهانی رتبه ای کمتر از ۷۰۰ دارند و ارتباط آنها با دانشجویان بین المللی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند ساده می باشد. دانشگاه های ایرلندی دارای سابقه طولانی در ارائه آموزش با بالاترین استاندارد هستند. در واقع چهار دانشگاه و دانشکده ی پزشکی و دو مدرسه دندانپزشکی هر سال حدود ۴۰۰ پزشک و ۸۰ دندانپزشک از آنها فارغ التحصیل می شوند. درصد بالا و در حال رشدی از فارغ التحصیلان از کشورهای خارج می باشند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایرلند 5 سال به طول خواهد انجامید و هدف از برنامه آموزشی دوره کارشناسی دندانپزشکی پرورش فارغ التحصیلان کاربلد را با دانش مراقبت های اولیه دندان به طور موثر می باشند. در طول تحصیل دندانپزشکی در ایرلند در سال اول و دوم علوم پایه و بیولوژیکی مانند آناتومی و فیزیولوژی- بیوشیمی میکروبیولوژی آسیب شناسی- فیزیک و شیمی تدریس خواهد شد.

همچنین به مهارت های عمومی از جمله مهارت های ارتباطی و فن آوری محاسبات و اطلاعات و همچنین مهارت های خاص مرکزی دندان پزشکی توجه می شود. دروس دانشگاهی در دانشگاه های ایرلند به دو صورت ایرلندی و انگلیسی تدریس می شوند. داوطلبان می توانند در دانشگاه های انگلیسی زبان تحصیل کنند. افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند می بایستی توانایی زبانی خود را ثابت کنند و ساده ترین راه این است که مدرک آیلتس با نمره ۶.۵ را به دانشگاه ارائه دهند.

همچنین برای ورود به هر دانشگاه دندانپزشکی در ایرلند ارایه مدرک تحصیل 12 ساله از کشور مبدا به صورت ترجمه شده یا مدرک معتبری مشابه ان الزامی است. آزمون پذیرش بهداشت حرفه ای ایرلند، این تست دانش اکادمیک را ارزیابی نمی کند. نتیجه ی تست مجوز گواهی امتحان برای انتخاب برنامه ی ورود به مقطع کارشناسی دانشکده پزشکی است. این تست شامل 2.5 ساعت امتحان کتبی است که سه بخش دارد:

  • بخش اول استدلال منطقی
  • بخش دوم توانایی حل مسئله
  • بخش سوم استدلال غیر کلامی است
  • همه ی سوال ها به صورت 4 گزینه ای می باشد که متقاضی باید بهترین جواب را انتخاب کند.
  • این ازمون در ۲۵ فوریه هر سال برگزار و با بدست آوردن حداقل ۴۸۰ امتیاز در این آزمون شرکت کننده قبول می شود.
  • هزینه مقطع دکترا برای دانشجویان بین المللی 12000 و کارشناسی ارشد تمام وقت 11620 و پاره وقت 3875 می باشد.

دانشگاه های معتبر پزشکی ایرلند

اصول دانشکده پزشکی در Royal College of Surgeons in Ireland بر اساس این اصل است که علاقه بیمار در آموزش بالینی، تمرینات پزشکی و پژوهش مورد توجه قرار می گیرد. برنامه درسی به شکلی طراحی شده است تا دانش آموزان را با دانش صحیح از اصول علم و هنر از پزشکی آشنا نماید. امروز دانشگاه کالج دوبلین یکی از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی در اروپا است و در سطح 1٪ از موسسات عالی در سراسر جهان قرار دارد. در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2018 تحت موضوع علوم دامپزشکی ؛در UCD رتبه 24 در جهان را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه های معتبر پزشکی ایرلند

دانشگاه کالکور کرک – دانشگاه ملی ایرلند است، کرک یک دانشگاه معتبر از بین دانشگاه های ملی ایرلند است و در شهر کرک واقع شده است. این دانشگاه در سال 1845 به عنوان یکی از سه کالج کوئین واقع در بلفاست، کرک و گالوی تاسیس شد. دانشگاه ملی ایرلند گالوی: ایرلندی در شهر Galway در ایرلند واقع شده است. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2018 رتبه 249 را کسب کرده و پنج ستاره QS کامل را برای برتری به دست آورده است. دانشگاه لیمریک ایرلند است. لیمریک در سال 1972 به عنوان مؤسسه ملی آموزش عالی تاسیس شد.

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

هزینه ی تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایرلند و همچنین دندانپزشکی با توجه به دانشگاه مورد نظر و ملیت و محل زندگی دانشجو همچنین مقطع تحصیلی بسیار متفاوت می باشد. به طور کلی دانشجویان اروپایی و یا دانشجویانی که به مدت 3 سال پی در پی در یک دوره ی 5 ساله مقیم این کشور بوده اند از پرداخت شهریه ی دانشگاه معاف می باشند. این در حالیست که در صورت تکرار یک ترم یا سال تحصیل و یا تحصیل مجدد در یک مقطع پس از اتمام دوران تحصیل دانشجو موظف است شهریه پرداخت کند.

همچنین این دانشجویان باید 3 هزار یورو جهت مخارج دانشجویی برای مثال هزینه ی آمون ورودی پرداخت نمایند. دانشجویان غیر اروپایی و غیر مقیم برای شرکت در رشته ی پزشکی و دندانپزشکی در مقطع کارشناسی باید شهریه ای در حدود 9000 تا 54000 یورو و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 16000 تا 45000 یورو سالیانه پرداخت نمایند.

مدارک و شرایط اخذ پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

شرایط و مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های مختلف جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند با یکدیگر تفاوت دارند و بستگی به دانشگاه مد نظرتان دارد. بنابراین پیشنهاد می شود قبل از اقدام برای اخذ پذیرش، با دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید تماس بگیرید و در مورد جزییات شرایط اخذ پذیرش با آنها مشورت نمایید. در حال حاضر در کشور ایرلند 6 دانشکده پزشکی وجود دارند : کالج ترینیتی دابلین، کالج کورک، دانشگاه ملی گالوی ایرلند، کالج رویال ایرلند، کالج دانشگاه دابلین و دانشگاه لیمریک. درخواست های دانشجویان از طریق CAO یا همان دفتر مرکزی پذیرش دانشجو بررسی و پیگیری میگردد.

اکثر دانشگاه های ایرلند برای پذیرش دانشجو داشتن حداقل امتیاز 480، شرکت در آزمون ورودی HPAT و داشتن نمره های بالا در دروس علوم دبیرستان را معیار قرار می دهند. HPAT آزمون ورودی رشته های پزشکی و زیر شاخه های آن در کشور ایرلند است و انتخاب دانشجویان و پذیرش آنها به وسیله ی این آزمون صورت می گیرد. سوالات این آزمون از 3 بخش تشکیل می شوند: مهارت های حل مساله و استدلال منطقی، روابط میان فردی، استدلال غیر کلامی. این آزمون در کل 110 سوال دارد و دانشجویان 150 دقیقه زمان برای پاسخگویی خواهند داشت. این آزمون در 23 فوریه 2019 برگزار خواهد شد و دانشجویان تا نوامبر مهلت ثبت نام دارند.

مدارک و شرایط اخذ پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

هزینه ثبت نام در این آزمون 140 دلار است. با پرداخت این هزینه می توانید در یک آزمون آزمایشی نیز شرکت کنید. این ازمون در شهر های دابلین، گالوی، لیمریک، واترفورد، اسلیگو، کورک برگزار می شود. تحصیل در رشته پزشکی به طور معمول 5 یا 6 سال طول می کشد. اینکه شما در کدامیک از این دوره ها پذیرفته شوید بستگی به سوابق تحصیلی شما از جمله دروسی که گذرانده اید و نمرات شما خواهد داشت. برای ورود به دانشگاه دو راه وجود دارد:

  • ورود مستقیم: پس از اتمام دوره دبیرستان می توانید به طور مستقیم به دانشگاه وارد شوید. علاوه بر نمراتی که در دبیرستان در دروس مختلف کسب کرده اید باید در یک آزمون ورودی رشته های پزشکی نیز شرکت کنید و نمره لازم را کسب نمایید.
  • ورود غیر مستقیم: افرادی که در یک رشته دیگر به تحصیلات دانشگاهی پرداخته اند می توانند تحت شرایطی برای ورود به دانشکده پزشکی درخواست دهند.

داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و گذراندن دروس زیست شناسی، شیمی و یکی از دروس فیزیک و یا ریاضی و داشتن حداقل نمره H4 جزو شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی کشور ایرلند است. (سیستم جدید نمره گذاری به این صورت است که نمره بین 1 تا 8 به افراد داده می شود، 1 بیشترین مقیاس و 8 کمترین آن است. به عبارتی اگر به 60 تا 70 درصد نمره دست یافته باشید نمره شما بالای H4 خواهد بود) همچنین باید به زبان انگلیسی و یا یک زبان دوم دیگر تسلط داشته باشید و مدرکی که نشانگر تسلط شما باشد به دانشگاه تحویل دهید.

درخواست برای اخذ پذیرش به صورت اینترنتی و با پرداخت مبلغی و پیوست مدارک مورد نیاز صورت می گیرد. برای اطلاع از راه های دریافت ویزای تحصیلی ایرلند بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز به گفت و گو بنشینید.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

  • کالج ترینیتی دوبلین
  • دانشگاه کرک
  • دانشگاه ملی ایرلند ( گالوی )
  • کالج سلطنتی جراحان ایرلند
  • دانشگاه دوبلین
  • دانشگاه لیمریک

دانشجویان غیر اروپایی و غیر مقیم برای شرکت در رشته ی پزشکی و دندانپزشکی در مقطع کارشناسی باید شهریه ای در حدود 9000 تا 54000 یورو و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 16000 تا 45000 یورو سالیانه پرداخت نمایند.

تمام دانشجویان ایرانی پیش از درخواست برای رشته پزشکی به دانشگاه های ایرلند، باید مهارت زبان انگلیسی خود را ثابت کنند. راه های زیادی برای این کار وجود دارد، اما ساده ترین روش شرکت در آزمون IELTS می باشد. دانشجویان باید حداقل نمره 6 _ 6.5 را در این آزمون کسب کنند.

ماهیانه در حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ یورو در هر ماه خواهد بود.

تمام دانشگاه های کشور ایرلند برای ورود دانشجویان به رشته های پزشکی نیاز به ارایه نتیجه آزمون HPAT دارند. Health Professions Admissions Test یک آزمون سراسری است که در تاریخ اول فوریه هر سال برگزار می شود. برای اقدام به تحصیل در رشته های پزشکی متقاضی باید حداقل نمره ۴۸۰ را در این آزمون کسب کرده باشد.

دانش آموزان باید از ۲۰ ژانویه برای آزمون HPAT ثبت نام کنند ، این آزمون در ۲۵ فوریه هر سال برگزار می شود.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایرلند 5 سال به طول خواهد انجامید.

دانشجویانی که ویزای تحصیلی ایرلند را دریافت می نمایند و به تحصیل مشغول می شوند می توانند به مدت ۱۰ ساعت در هفته به کار مشغول شوند.

دوره های پزشکی در مقطع کارشناسی شش سال طول می کشد.

  • فرم ویزای تحصیلی که از سایت سفارت قابل دانلود است
  • دو قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ بایومتریک
  • ترجمه مدارک تحصیلی قبلی متقاضی
  • پذیرش از یکی از مراکز آموزشی معتبر کشور ایرلند
  • برای اخد ویزای دانشجویی دوره مورد نظر شما باید تمام وقت بوده باشد. (حداقل ۱۵ ساعت در هفته)
  • مدرک پرداخت شهریه دانشگاه توسط متقاضی
  • مدرک زبان انگلیسی متناسب با دوره و رشته تحصیلی انتخاب شده توسط متقاضی
  • نامه تمکن مالی و گردش حساب ۳ ماهه با موجودی حداقل هفت هزار یورو
  • البته این مبلغ حداقل می باشد و برای متقاضیان ایرانی توصیه می شود که این مبلغ به میزان حداقل ۲ برابر افزایش یابد
  • مدارکی دال بر تمکن مالی متقاضی (مانند سند ملکی و …)
  • بیمه نامه مسافرتی
  • مدارک شغلی فرد متقاضی که نشان دهنده این باشد که وی بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار بوده است

هزینه های تحصیل در کشور ایرلند نسبت به کشور انگلستان پایین ولی نسبت به کشورهای اروپایی بالا می باشد . مبلغ بورسیه برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی ۳۱ الی ۵۰ هزار یورو می باشد.

اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند سخت است. به طور کلی متقاصیان کمی موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه های پزشکی ایرلند می شوند.

بله، متقاضیان تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ایرلند برای اثبات توانایی خود باید مدرک زبان ارائه دهند.

هزینه زندگی در ایرلند بسته به سبک زندگی و منطقه ای که شخص زندگی می کند، دارد. به طور کلی حدود 500-800 یورو در هر ماه خواهد بود.

برای شرکت در دوره های تحصیلی پزشکی در ایرلند باید در آزمون ورودی HPAT شرکت کرده و نمره قبولی را دریافت نمایند.

تاریخ آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ایرلند(HPAT)، در سال یکبار است که در 25 فوریه برگزار می شود. دانشجویان باید هر ساله از ژانویه برای شرکت در این آزمون ثبت نام نمایند.

مدت زمان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند، 5 و 6 سال است.

بله، مانند سایر کشور ها اجازه کار پاره وقت دارند. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند اجازه کار 10 ساعت در هفته را دارند.

مدارکی که باید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند ارائه دهید، شامل: ارائه فرم درخواست، کپی از پاسپورت، گواهی سلامت جسمی و روحی، قبولی در آزمون HPAT، گواهی عدم سوء پیشینه

هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند نسبت به سایر کشور های اروپایی بالاتر است. با توجه به رزومه علمی متقاضی امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای افراد وجود دارد.

حداقل نمره ای که باید برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ایرلند در آزمون HPAT کسب نمایم، 480 است.

دانشگاه های ایرلند که در سال 2020-2021 مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است، به شرح زیر است:

  • دانشگاه شهر دوبلین
  • دانشگاه ملی ایرلند
  • دانشگاه ملی ایرلند گالوی
  • کالج سلطنتی جراحان در ایرلند (RCSI)
  • کالج ترینیتی دوبلین
  • پنل کالج دانشگاه
  • کالج دانشگاه دوبلین
  • دانشگاه لیمریک

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا