071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در فرانسه | هزینه ها + شرایط پذیرش 2023

تحصیل در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

فرانسه یکی از کشورهای پیشرفته و بسیار زیبا در اروپا می باشد. این کشور از نظر اقتصادی شرایط بسیار مناسبی دارد و دانشگاه های آن از نظر علمی، دارای جایگاه خوبی در جهان می باشند. ما در این مقاله از موسسه مهاجرتی میرداماد، قصد داریم شما را با شرایط تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی و فرانسوی در رشته های مختلف آشنا کنیم. اگر متقاضی تحصیل در پاریس و سایر شهرهای فرانسه هستید این مقاله را از دست ندهید. 

تحصیل پزشکی در فرانسه

همه چیز درباره تحصیل در فرانسه + شرایط و هزینه ها

فرانسه یکی از کشورهای اروپای غربی می باشد و در سال های اخیر از جمله انتخاب های اصلی مهاجران بوده است. دلایلی همچون تحصیل رایگان، حضور در دانشگاه های برتر و تراز اول و اخذ ویزای تحصیلی در کوتاه ترین زمان ممکن، باعث شده اند تا فرانسه یکی از گزینه های پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی باشد.

در این کشور فرصت های بسیار ارزشمندی در زمینه تحقیق و توسعه وجود دارد. همین باعث می شود تا دانشجویان بین المللی تمایل زیادی به ادامه تحصیلات خود در آن داشته باشند. از طرفی آمارها نشان می دهد که از هر ده دانشجوی بین المللی حاضر در فرانسه، ۹ نفر از آنها این کشور را به عنوان یک مقصد تحصیلی مناسب به سایر دانشجویان توصیه می کنند و این موضوع نشان می دهد افرادی که به فرانسه مهاجرت کرده اند از شرایط تحصیل و زندگی خود در این کشور رضایت دارند.

ویزاهای اخذ شده

با توجه به این موارد ما در ادامه این مطلب شما را با شرایط تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم و سایر مدارک تحصیلی آشنا خواهیم کرد و به مواردی همچون هزینه های تحصیل در این کشور نیز می پردازیم. متقاضیان حصیل در کشور فرانسه این امکان را دارند تا در مقاطع دبستان، کالج، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی کنند.

تحصیل در مدارس فرانسه

به طور کلی سن آغاز دوران پیش دبستانی و دبستان در فرانسه از ۳ سالگی می باشد. از سن ۶ سالگی نیز آغاز دوران دبستان برای کودکان اجباری است. آیا تحصیل در فرانسه رایگان است؟ پاسخ مثبت می باشد. اغلب خانواده های فرانسوی فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام می کنند تا از تحصیل رایگان بهره مند شوند.

مهاجران نیز چنانچه به زبان فرانسوی مسلط باشند می توانند از این تحصیلات رایگان برخوردار شوند. در غیر این صورت باید در مدارس بین المللی به زبان انگلیسی تحصیل کنند. نا گفته نماند که سال تحصیلی در مدارس فرانسه از ابتدای شهریور ماه آغاز می شود. دوران مدرسه در این کشور به سه دوره دبستان، راهنمایی و دبیرستان تقسیم می گردد.

تحصیل کارشناسی در فرانسه

یکی از برنامه های مهاجرتی محبوب میان مهاجران، تحصیل مقطع کارشناسی در کشور فرانسه می باشد. افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در فرانسه رایگان هستند، باید بعد از اتمام دوران دبیرستان و با ارائه مدارک تحصیلی خود بتوانند از یکی از کالج ها یا دانشگاه های کشور فرانسه در مقطع کارشناسی پذیرش تحصیلی دریافت کنند. سال تحصیلی در دانشگاه های این کشور از نیمه سپتامبر تا پایان ژوئن سال بعد می باشد. البته برخی از موسسات ممکن است در طول سال نیز دانشجویان را ثبت نام کنند.

در سال های اخیر، کشور فرانسه رشته های کارشناسی خود را به زبان انگلیسی ارائه می کند و همین موضوع باعث شده تا دانشجویان بین المللی به آسانی بتوانند در دوره های کارشناسی شرکت کنند.

تحصیل به زبان انگلیسی

طول دوره لیسانس در فرانسه چهار سال است و دانشجویان بعد از دریافت ویزای تحصیلی این امکان را دارند که به، تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی یا انگلیسی مشغول شوند.

تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه

دانشگاه های فرانسه امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را به دانشجویان بین المللی می دهند. طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور معمولاً دو سال است. بر خلاف برخی کشورها همچون انگلیس که 9 ماه تحصیلی در آن بدون وفقه طی می شود، برنامه های تحصیلات کارشناسی ارشد در فرانسه به سال های تحصیلی با تعطیلات قابل توجه تقسیم می شوند. سال تحصیلی در این کشور از سپتامبر یا اکتبر آغاز شده و تا مه یا ژوئن ادامه می یابد.

امتحانات هم در پایان هر ترم برگزار می شوند و در پایان دوره تحصیلی، دانشجو موظف است که یک پایان نامه یا پروژه تحقیقات توسعه یافته را به دانشگاه ارائه دهد. دانشجویان این مقطع، بسته به دوره و رشته ای که انتخاب می کنند باید مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی را ارائه دهند.

تحصیل دکتری در فرانسه

دانشجویان این امکان را دارند تا بعد از سپری کردن دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، برای تحصیل در مقطع دکترا از دانشگاه های فرانسه پذیرش تحصیلی دریافت کنند. دانشجویانی که در مقطع دکترا مشغول به تحصیل می شوند باید بتوانند در پایان تحصیلات یک پایان نامه یا طرح تحقیقاتی قوی و حرفه ای ارائه کنند. دانشجویان طی این دوره ها جلسات تدریس، سمینار ها و کلاس های آموزشی و عملی زیادی را می گذرانند.

چنانچه فرد متقاضی از رزومه علمی پربار و قوی برخوردار باشد، این امکان وجود دارد که از فاند تحصیلی و بورسیه های موجود استفاده کند. شما در هر مرحله می توانید برای دریافت راهنمایی و پرسیدن سوالات خود با مشاوران و کارشناسان زبده ما در موسسه میرداماد تماس حاصل فرمایید تا بر اساس جدیدترین اطلاعات مهاجرت به فرانسه شما را راهنمایی کنند.

شرایط سنی تحصیل در فرانسه

یکی از شرایط مهم، محدودیت سنی برای تحصیل در فرانسه می باشد. افرادی که دارای گپ تحصیلی زیادی باشند و نتوانند این گپ تحصیلی را با کار یا سایر فعالیت های مورد قبول تکمیل کنند، شانس زیادی برای دریافت ویزا نخواهند داشت. علیرغم این که دانشگاه های کشور فرانسه برای پذیرش تحصیلی محدودیت سنی خاصی قائل نیستند؛ اما سفارت این کشور برای صدور ویزا محدودیت های سنی زیادی را اعمال می کند.

بر اساس قوانین موجود، برای تحصیل در کشور فرانسه در مقطع لیسانس حداکثر تا سن ۲۳ و در مقطع فوق لیسانس حداکثر تا ۲۷ سال مورد قبول می باشد. افرادی که متقاضی تحصیل در فرانسه پزشکی هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که هرچه سن آنها کمتر باشد شانس بیشتری برای دریافت ویزا خواهند داشت.

مدرک زبان برای تحصیل در فرانسه

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در فرانسه چیست؟ یکی از دغدغه های مهم تمام کسانی که به دنبال تحصیل در آلمان یا فرانسه هستند، مدرک زبان می باشد. داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی برای اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور کاملاً ضروری است. افرادی که متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی هستند باید مدرک زبان آیلتس یا تافل با حداقل نمره ۶ یا ۷۶ را ارائه دهند. چنانچه افراد بخواهند به زبان فرانسوی تحصیل کنند نیز باید مدرک زبان فرانسوی در سطح ب 2 را ارائه دهند.

اگر علاقه مند به زبان فرانسوی هستید و از طرفی به دنبال راهی برای کاهش هزینه تحصیل در فرانسه می باشید، می توانید در دوره های آموزش زبان فرانسوی در این کشور شرکت کنید. به این ترتیب فرصت کافی برای یادگیری زبان فرانسوی را دارید و در ادامه می توانید به تحصیل در یک رشته متفاوت در فرانسه مشغول شوید.

تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه

مهاجرانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست و متقاضی تحصیل در کشور فرانسه هستند می توانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی، در رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند شرکت کنند. بیش از ۱۱۰۰ برنامه تحصیلی در فرانسه وجود دارد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. به این ترتیب دانشجویان بین المللی با تکیه بر زبان انگلیسی این امکان را دارند تا وارد دانشگاه های فرانسه شده و در صورت تمایل بعد از ورود به این کشور، مهارت های زبان فرانسوی خود را تقویت کنند.

با این حال اگر متقاضی ادامه حصیل در کشور فرانسه به صورت رایگان هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که دوره های انگلیسی در این کشور رایگان نیستند و چنانچه کسی بخواهد به تحصیل در مدارس فرانسه یا دانشگاه های این کشور به صورت رایگان بپردازد باید به زبان فرانسوی مسلط باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه را دارند تمایل دارند که در رشته های پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی مشغول به تحصیل شوند. دوره های آموزش و تحصیل پزشکی در فرانسه به دوره های پزشکی عمومی بخش کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم می شوند. امکان تحصیل در دوره تخصص نیز برای پزشکان وجود دارد.

متقاضیان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه و ورود به این رشته ها  در دانشگاه های فرانسه باید بتوانند نمره قبولی را در آزمون های ورودی این رشته ها به دست بیاورند. دوره پزشکی عمومی 3 سال و پزشکی تخصصی ۴ تا ۶ سال به طول می انجامد و در نهایت دانشجویان می توانند مدرک پزشکی و دندانپزشکی خود را از دانشگاه های فرانسه دریافت کنند. لازم به ذکر است که دوره های پزشکی در فرانسه منحصراً به زبان فرانسوی ارائه می شوند.

شرایط تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم

افرادی که متقاضی تحصیل در رشته طراحی لباس در فرانسه یا سایر رشته ها در این کشور هستند، می توانند پس از پایان دوره دبیرستان و با داشتن مدرک دیپلم، برای دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور اقدام کنند. خوشبختانه در حال حاضر طیف گسترده ای از رشته های مختلف در دانشگاه های کشور فرانسه تدریس می شود و از این نظر هیچ گونه محدودیتی برای مهاجران وجود ندارد.

افراد می توانند بنا بر علاقه و استعداد خود، دوره های مختلفی را برای تحصیل در این کشور انتخاب کنند. از مهمترین شرایط برای، تحصیل در کشور فرانسه با مدرک دیپلم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مدرک زبان تافل، آیلتس یا مدرک زبان فرانسوی مورد تایید
  • داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ارائه انگیزه نامه مورد تایید

بورسیه های تحصیلی فرانسه

به طور کلی هزینه های زندگی در کشور فرانسه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی چندان بالا نیست. با این حال، دولت فرانسه شرایطی را فراهم کرده است که بر اساس آن دانشجویان بین المللی بتوانند از بورسیه های تحصیلی بهره مند شوند. این بورسیه ها که توسط وزارت تحصیلات عالی و تحقیقات فرانسه ارائه می شوند شرایط خاصی دارند. به عنوان مثال دانشجو باید حداقل به مدت دو سال در فرانسه اقامت داشته باشد و مالیات خود را به صورت منظم پرداخت نموده باشد. در بسیاری از مواقع، دانشجویان دکترا واجد شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی هستند.

با این حال دانشجویان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز می توانند از بورسیه های تحصیلی کشور فرانسه استفاده کنند. به طور کلی دو نوع بورسیه در کشور فرانسه وجود دارد که دانشجویان می توانند از آن بهره مند شوند:

  1. بورسیه ارائه شده از سوی دانشگاه

برخی از دانشگاه های کشور فرانسه بورس های تحصیلی ارائه می دهند که شامل دانشجویان مقطع دکترا می شوند. دانشجویان بین المللی با ارائه مدارک و احراز شرایط مورد نیاز می توانند از بورسیه های ارائه شده از سوی دانشگاه بهره مند شوند.

  1. بورسیه ارائه شده از سوی نهادها و موسسات خاص

در مقطع کارشناسی ارشد، امکان استفاده از بورسیه هایی وجود دارد که از سوی نهادها و موسسات خاص ارائه می شوند. در واقع در این حالت، دانشگاه ها به صورت مستقیم به دانشجویان بورسیه اعطا نمی کنند، بلکه دانشجویان از طریق نهادها و موسسات دیگر حمایت می شوند. این نهادها و موسسات معمولاً شرکت های خصوصی، پژوهشکده ها یا مراکز تحقیقاتی هستند که با هدف های تحقیقاتی یا حمایت از دانشجویان کشورهای جهان سوم، بورسیه های تحصیلی را به آنها ارائه می دهند.

هزینه مهاجرت تحصیلی به فرانسه

یکی از موضوعات بسیار مهم برای همه افرادی که متقاضی مهاجرت تحصیلی به فرانسه هستند بحث هزینه ها می باشد. بخش زیادی از هزینه هایی که متقاضی پرداخت می کند مربوط به شهریه دانشگاه و هزینه های صدور ویزا می باشد؛ اما بخش دیگری از این هزینه ها مربوط به مخارج زندگی شخصی می باشد. هزینه های شخصی در کشور فرانسه با توجه به سبک زندگی و شهر محل سکونت متفاوت خواهند بود.

تجربه نشان داده است که شهریه دانشگاه های فرانسه برای دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا هستند نسبت به دانشجویان اتحادیه اروپا بیشتر می باشد.  

هزینه اجاره آپارتمان

البته دانشجویان می توانند در شهرهای کوچکتر فرانسه آپارتمان هایی با قیمت ۳۰۰ یورو در ماه نیز پیدا کنند. همچنین در صورت استفاده از خوابگاه ها و پانسیون ها نیز هزینه ها تا حدود بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

دلایل تحصیل در فرانسه

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که هنوز برای تحصیل در کشور فرانسه تصمیم خود را قطعی نکرده اید حتماً باید نگاهی به لیست دلایل تحصیل در این کشور اروپایی غربی بیاندازید. مهمترین دلایل برای ادامه تحصیل در این کشور زیبا عبارت است از:

  1. برخورداری از فرصت های طلایی تحقیق و توسعه در این کشور
  2. حضور در یک قدرت اقتصادی در سطح جهانی
  3. برخورداری از آموزش عالی با کیفیت و متناسب با نیازهای دانشجو
  4. حضور در کشوری که میزبان نشست ها و شرکت های بین المللی برجسته است
  5. ورود به بازار کار در بخش های نوآوری و کارآفرینی
  6. یادگیری زبان فرانسوی به عنوان سومین زبان رایج دنیا
  7. تحصیل در دانشگاه های برتر و برجسته فرانسه و دریافت مدرک از این دانشگاه ها
  8. زندگی در یک کشور زیبا با فرهنگی مهاجر پذیر و مردمی خونگرم

ویزای همراه برای تحصیل در کشور فرانسه

شخصی که می خواهد درخواست ویزای همراه برای بستگان خود بدهد، باید دست کم ۱۸ ماه در فرانسه زندگی کرده باشد. همچنین باید بتواند مدارک تمکن مالی خود را ارائه داده و ثابت کند که می تواند از نظر مالی، همراهان خود را ساپورت کند. همچنین فرد متقاضی باید به دولت فرانسه ثابت کند که فضای کافی برای زندگی خود و همراهانش دارد. در صورت داشتن این شرایط، فرد امکان این را دارد که برای همراهان خود درخواست ویزای همراه بدهد.

مهمترین مدارک برای دریافت ویزای همراه عبارت است از:

  • مدارک مربوط به محل اقامت در فرانسه
  • عکس متقاضی و همراهان
  • فرم درخواست ویزا برای تمامی همراهان
  • پرینت حساب بانکی جهت اثبات تمکن مالی
  • ترجمه مدارک هویتی همه افراد
  • سند ازدواج

معرفی دانشگاه های برتر فرانسه

برای افرادی که به دنبال تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان یا با مدرک زبان هستند، شناخت دانشگاه های برتر و معتبر این کشور اهمیت زیادی دارد. ما در این جدول شما را با برترین دانشگاه های کشور فرانسه آشنا می کنیم.

نام دانشگاه

شهر

رتبه در QS

دانشگاه PSL

پاریس

۲۶

دانشگاه پلی تکنیک پاریس

پاریس

۴۸

دانشگاه سوربن

پاریس

۶۰

دانشگاه پاریس-ساکلی

ژیف سور ایوت

۶۹

دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون

لیون

۱۱۱

دانشگاه پاریس تک

پاریس

۱۷۴

دانشگاه پاریس سیته

پاریس

۲۴۸

دانشگاه ساینس پو فرانسه

پاریس

۲۵۹

دانشگاه پانتئون-سوربن (پاریس 1)

پاریس

۳۰۰

دانشگاه گرونوبل آلپ

گرونوبل

۳۱۷

 

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

مهاجرانی که قصد تحصیل در کشور فرانسه را دارند باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. مهمترین مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه عبارت است از:

  • نامه پذیرش از دانشگاهی در فرانسه
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • عکس مخصوص
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • ارائه مدارک تمکن مالی
  • مدارک و معاینات پزشکی
  • رسید پرداخت بیمه درمانی به مبلغ ۲۰ تا ۵۰ یورو در ماه

کار پس از تحصیل در کشور فرانسه

یکی از دغدغه های بسیار مهم دانشجویان، پیدا کردن کار بعد از تحصیل در کشور فرانسه می باشد. دانشجویان بین المللی بعد از پایان تحصیلات تمایل دارند تا در فرانسه مشغول به کار شوند. به طور کلی مهاجران برای پیدا کردن کار در فرانسه با مشکلات زیادی مواجه هستند؛ زیرا در این کشور رقابت برای پیدا کردن شغل بسیار زیاد است.

اجازه کار پس از تحصیل

 گرچه در سال های اخیر نرخ بیکاری در فرانسه افزایش یافته است؛ اما در هر صورت افراد متخصص، شانس زیادی برای پیدا کردن کار در فرانسه خواهند داشت.

اخذ تابعیت پس از تحصیل در فرانسه

بسیاری از افرادی که اقدام به مهاجرت به فرانسه می نمایند و تحصیلات خود را در فرانسه می گذرانند یا در این کشور مشغول به کار می شوند، در نهایت به دنبال راهی هستند تا بتوانند اقامت و تابعیت فرانسه را به دست بیاورند. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا چنانچه فردی ۵ سال در فرانسه کار کرده باشد و مالیات خود را به صورت منظم بپردازد، این امکان را دارد تا اقامت را نیز دریافت کند.

برای دریافت پاسپورت فرانسه علاوه بر شرط پنج سال کار مداوم و پرداخت مالیات، مواردی همچون نداشتن سوء پیشینه کیفری، یادگیری زبان فرانسوی و انطباق با فرهنگ این کشور نیز مورد نیاز می باشد. افراد بعد از دریافت تابعیت فرانسه از مزایای شهروندی در این کشور بهره مند می شوند و گرچه نمی توانند رای بدهند اما از مواردی همچون تحصیلات رایگان و خدمات بهداشتی و درمانی و خدمات مالی و بانکی استفاده می کنند.

سخن آخر

ما در این نوشته تلاش کردیم تا شما را با شرایط مهاجرت تحصیلی به فرانسه در مقاطع مختلف و محدودیت سنی برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا کنیم. افرادی که متقاضی تحصیل در کشور فرانسه هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که قوانین اداره مهاجرت این کشور در مواردی همچون تمکن مالی برای تحصیل در فرانسه، سالانه تغییر می کند؛ لذا توصیه می کنیم در این زمینه حتماً قوانین جدید و به روز با خبر باشید. ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین و دقیق ترین مشاوره تحصیل در فرانسه را به شما عزیزان ارائه دهیم. برای پرسیدن سوالات خود و رزرو وقت مشاوره، از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با ما در تماس باشید.

سوالات متداول درباره تحصیل در فرانسه

 تحصیل در دانشگاه های فرانسه رایگان نیست اما هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار ناچیز می باشد.

خیر دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های مختلف فرانسه دست کم باید مدرک زبان انگلیسی با نمره آیلتس ۶ را ارائه دهند.

 در سال های اخیر نرخ بیکاری در کشور فرانسه افزایش یافته و دانشجویان برای پیدا کردن کار در این کشور با مشکلات زیادی مواجه هستند.

 بله. دانشجویان در صورت داشتن شرایط مورد نیاز می توانند از بورسیه های تحصیلی این کشور استفاده کنند. اغلب بورسیه ها برای دانشجویان در مقطع دکترا ارائه می شوند.

 متقاضیان می توانند بعد از پایان دوره دبیرستان و با مدرک دیپلم برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های فرانسه اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • توسط mani
    تاریخ: خرداد 17, 1399
    نفر
    نفر

    سلام با گرفتن دیپلم تجربی میتوان در فرانسه تحصیل کرد در رشته پزشکی؟؟دانشگاه پزشکی رایگان است و هزینه های زندگی چقدر است.؟در مقایسه با المان کدام گزینه مناسب تری است از لحاظ مالی و گرفتن پذیرش؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 20, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      مقایسه دانشگاه های فرانسه و آلمان بسته به شرایط شما دارد. تحصیل در دانشگاه های فرانسه به طور کلی رایگان است و پزشکی به زبان فرانسوی ارائه می شود.

  • توسط ILIA
    تاریخ: بهمن 25, 1400
    نفر
    نفر

    سلام؛ ببخشید خواستم بدونم که ادامه تحصیل توی فرانسه در رشته پزشکی چه شرایطی داره؛ آیا واحد هایی که توی ایران پاس کردم مورد پذیرش اونجا هست؟ یا کلا پذیرشم توی فرانسه چه مراحل و شرایطی داره؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: بهمن 26, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      امکان تطبیق واحد های سپری شده در ایران برای دانشگاه های فرانسه بسیار پایین است. برای تحصیل در فرانسه نیاز به ارائه مدرک زبان فرانسوی دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا