071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار لیتوانی

ویزای کار لیتوانی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای کار لیتوانی صحبت کنیم. مهاجرت به کشور های مختلف برای کار دارای شرایط خاصی است که می تواند برای هر فرد متفاوت باشد. کار کردن در هر کشوری نیاز به مجوز های خاصی دارد و می بایست با توجه به این شرایط اقدام نمود. کار در کشور های گوناگون می تواند با شرایطی مانند بررسی کارفرما ها به پیش برود. از این رو اگر تمایل به اخذ ویزای کاری برای هر کشوری دارید، لازم است تا با شرایط کاری در این کشور آشنا شوید. پس از آن می توانید برای دریافت ویزای خود اقدام نمایید.

برای مهاجرت به لیتوانی روش های مختلفی وجود دارد که می توان برای آن اقدام نمود. روش های بسیاری برای مهاجرت به لیتوانی وجود دارد. برای مهاجرت به لیتوانی می توان علاوه بر اعزام دانشجو به لیتوانی و مهاجرت تحصیلی به لیتوانی روش های دیگری هم داشت. از جمله این روش ها می توان به مهاجرت کاری به لیتوانی، مهاجرت سرمایه گذاری به لیتوانی، مهاجرت از طریق ازدواج در لیتوانی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در لیتوانی، ثبت شرکت در لیتوانی و …. اشاره نمود. برای مهاجرت می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

ویزای کار لیتوانی

در سال های گذشته تعداد افرادی که وارد کشور لیتوانی شده اند و قصد دارند در این کشور مشغول به کار شوند، روز به روز در حال افزایش است. باید به این نکته توجه داشت کسانی که از کشور های غیر اتحادیه اروپا وارد کشور لیتوانی می شوند، لازم است تا مراحل خاصی را برای کار در لیتوانی طی کنند. این مراحل شرایط خاصی برای این افراد دارد و مهم ترین آن ها این است که ابتدا یک کارفرما پیدا کرده و اجازه کار یا تصمیم در مورد رعایت نیازهای بازار کار را دریافت کنید. دقت کنید که مجوز و ویزای کار برای هر فردی که در کشور های دیگر اتحادیه اروپا یا سوئیس ساکن است، نیازی نمی باشد.

اگر شما این شرایط را دارید، فقط می توانید با پر کردن فرم مناسب ، وضعیت خود را در کشور لیتوانی برای کار و زندگی تثبیت نمایید. البته دقت داشته باشید همان طور که گفتیم، شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد کار در لیتوانی را دارند باید مجوز کار دریافت کنند. توجه داشته باشید که مهاجرت به لیتوانی تنها از روش کاری نخواهد بود و همان طور که گفتیم روش های دیگری برای حضور در این کشور و اقامت در لیتوانی پیش روی شما خواهد بود. به طور مثال شما می توانید با تحصیل در لیتوانی به نتیجه علمی مناسب خود برسید.

اعزام دانشجو به لیتوانی می تواند در هر مقطع تحصیلی و برای رشته های مختلفی مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی اتفاق بیفتد. در زمینه کاری به این نکته دقت داشته باشید که اگر مطمئن نیستید که حرفه یا فعالیت های حرفه ای شما در لیتوانی به رسمیت شناخته شده است ، پایگاه داده مشاغل تنظیم شده اتحادیه اروپا را بررسی کنید ، که در آن هر کشور عضو اتحادیه اروپا حرفه های تنظیم شده خود را اعلام می کند.

مراحل اخذ ویزای کاری لیتوانی

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با مراحل اخذ ویزای کاری لیتوانی صحبت کنیم. به طور خلاصه ، برای اینکه یک شهروند خارجی برای کار به لیتوانی بیاید ، باید مراحل خاصی را طی کند که می تواند با اطلاع از این مراحل شرایط کاری خود را به نحوی بهتر رقم بزند. از این رو اطلاع از این مراحل برای متقاضیان کار در لیتوانی گزینه ای بسیار مناسب محسوب می شود. در ابتدای راه خود و در مرحله اول اخذ ویزای لیتوانی برای کار در این کشور لازم است تا برای خود یک شغل در لیتوانی یا به عبارتی کارفرما پیدا کنید.

روش کلی برای انجام این کار با جستجوی وب سایت های مختلفی است که مرتباً جای خالی شغل های موجود در شهر های مختلف لیتوانی را بارگذاری می کنند. اما پس از یافتن کار، مرحله بعدی، اخذ مجوز کار است. هنگامی که برای شما یک کارفرما یا محل کار در لیتوانی پیدا شد، کارفرمایان مجبور به انجام مراحل لازم برای اخذ مجوز کاری خواهند بود. فردی که قصد دارد در این کشور مشغول به کار شود، لازم است تا اسناد مورد نیاز مانند اسناد مربوط به اثبات صلاحیت، اطلاعات شخصی و … را برای کارفرما ارسال نماید.

مراحل اخذ ویزای کاری لیتوانی
مراحل اخذ ویزای کاری لیتوانی

این روش معمولاً حدوداً یک ماه طول می کشد ، هر چند که بر اساس شرایط خاص شغل یا خود شغل استثنائاتی هم وجود دارد. مثلا اگر در روند استخدام کارگر ماهر باشد ممکن است از کل این روند مستثنا شود. در اصل ، این مرحله بیشتر توسط کارفرما انجام می شود. در نهایت هنگامی که شخص اجازه کار یا سندی مشابه صادر شده توسط بورس کار را در لیتوانی بدست آورد ، می تواند برای ویزا یا اجازه اقامت لیتوانی اقدام کند.


مجوز کار و ویزای D برای کار در لیتوانی

همان طور که گفتیم اگر فردی قصد داته باشد که در کشور لیتوانی مشغول به کار شود، می بایست در ابتدا برای خود یک کارفرما پیدا کند و یا شرکتی را بیابد که مایل به استخدام وی است. پس از یافتن کارفرما، شخص می بایست در ارتباط با مجوز کار در جمهوری لیتوانی و ویزای ملی D اقدام کند. قبل از ارائه مدارک برای صدور پروانه کار در لیتوانی ، ادارات کل کار در لیتوانی می بایست این جای خالی نیاز به کار برای این شرکت را ثبت کرده باشند. جای خالی باید حداقل پنج روز کاری قبل از ارسال اسناد برای صدور پروانه کار در لیتوانی ثبت شده باشد.

دقت داشته باشید که در این دوره ، شهروندان لیتوانی و ساکنان با اقامت دائم لیتوانی ، با رعایت شرایط کارفرما ، حق دارند که برای جای خالی درخواست کنند. اگر در این دوره ، کارفرما یا شرکت لیتوانیایی نتواند نامزد مناسبی برای جای خالی کاری خود پیدا کند، شخص متقاضی کار در لیتوانی از کشور دیگر می تواند اسناد مربوط به صدور پروانه کار در لیتوانی را به کارفرما ارسال نماید. فردی که از کشوری دیگر برای کار در لیتوانی اقدام می نماید و قصد دارد برای اخذ ویزای لیتوانی جهت کار در این کشور اقدام نماید، می بایست برخی از شرایط لازم را داشته باشد.

اما این شرایط برای مشغول به کار شدن در لیتوانی چیست؟! این الزامات اساسی برای فردی که قصد کار در لیتوانی را دارد به این شرح ارائه شده است. اولی این که شخصی که قصد کار در لیتوانی را دارد می بایست مدارک تحصیلی معتبری مانند گواهی های پایان دوره ها ، سمینارها ، آموزش عملی ، دیپلم ها و غیره را ارائه دهد. در مورد دوم شخص می بایست حداقل دو سال سابقه کار در دو سال گذشته در مکانی مناسب داشته باشد و در این زمینه مدارکی را برای پشتیبانی خود ارائه نماید. علاوه بر آن این شخص می بایست کپی از گذرنامه خود را برای کارفرما ارسال نماید.

کارفرما هم لازم است تا در ارتباط با صلاحیت شخصی که قصد کار در این پوزیشن شغلی را دارد نامه ای به عنوان تاییدیه ارائه دهد. نامه کارفرما باید حاوی صلاحیت های شخص، مکان هایی که فرد در آن ها مشغول به کار بوده، مدت زمانی که در هر شکرت در دو سال گذشته بوده ، عنوان شغلی و … را داشته باشد. از این رو کارفرما باید اطمینان حاصل کند که فرد دارای صلاحیت های لازم برای کار در این بخش می باشد. اسناد خارجی باید مطابق رویه تعیین شده با Apostille قانونی شوند یا تأیید شوند. مدت زمان لازم برای صدور مجوز فعالیت هفت روز و برای صدور ویزا پانزده روز می باشد. 

نحوه یافتن کار در لیتوانی برای دریافت ویزای کاری

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با نحوه یافتن کار در لیتوانی صحبت کنیم. اطلاع از شرایط کاری در این کشور و روش های مختلف برای یافتن کار در لیتوانی در این مسیر بسیار کمک کننده است. در لیتوانی یکی از راه های یافتن کار، روزنامه های هستند یعنی پیشنهادات شغلی در روزنامه ها منتشر می شود. از این رو شخصی که به دنبال شغل است نیز می تواند برنامه آموزشی خود را (CV) مستقیماً به یک کارفرمای منتخب ارسال کند.

در لیتوانی ، فرایند جستجوی کار در بزرگترین شهرها ، مانند ویلنیوس ، کائوناس و کلایپدا ، زمان کم تری را از شما خواهد گرفت و در کوتاه ترین زمان ممکن اتفاق می افتد. افرادی که سابقه کار بین شش تا ده ساله دارند و افراد بالای سی سال نیز معمولاً سریع ترین شرایط کار را دریافت می کنند و به عبارتی راحت تر از سایرین مشغول به کار می شوند. البته در کشور لیتوانی در برخی بخش ها (مانند بخش های قانون ، اقتصاد و غیره) بازار کار تحت الشعاع قرار گرفته است ، بنابراین جستجوی شغل به طرز چشمگیری طولانی تر است.

این بخش ها عموما از نیروی کار اشباع شده اند. اما یکی دیگر از راه های یافتن کار در لیتوانی استفاه از وب سایت ها است. در لیتوانی ، پیشنهادات شغلی با توصیف موقعیت های ارائه شده توسط کارفرمایان در تعدادی از وب سایت ها منتشر می شود. معروف ترین این وب سایت ها عبارتند از: cvmarket، .cvonline، ec.europa، ldb و … . از این رو شما با مراجعه به این وب سایت ها هم می توانید برای شغل مورد نظر خود جستجو نموده و برای اشتغال در لیتوانی تلاش کنید.


پس از یافتن کار در لیتوانی با استفاده از هر کدام از روش های زیر می توانید برای طی کردن مراحل اخذ مجوز کار در لیتوانی توسط کارفرمای خود اقدام نمایید. در نهایت و پس از دریافت این مجوز می بایست برای دریافت ویزای کار لیتوانی نیز اقدامات لازم را انجام دهید.

یافتن کار در لیتوانی
یافتن کار در لیتوانی

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار لیتوانی

پس از یافتن کار در لیتوانی و طی کردن مراحل دریافت مجوز کار در این کشور، شما وارد پروسه دریافت ویزای کار لتونی خواهید شد. در این راستا لازم است تا مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار لتونی را ارائه دهید. از این رو در این بخش از مقاله ما قصد داریم در ارتباط با ویزای کار لتونی و مدارک مورد نیاز برای دریافت آن صحبت کنبم.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای لتونی برای کار در این کشور عبارتند از: گذرنامه معتبر، عکس، مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی، انگیزه نامه مهاجرتی، رزومه شخصی، رزومه کاری، ارائه مدارک تحصیلی مرتبط، گواهی عدم سو پیشینه، قرار داد کاری در کشور لیتوانی، گواهی تمکن مالی، مدارک بیمه و … .

توجه داشته باشید ه متوسط ساعات کاری در کشور لیتوانی حدوده چهل ساعت است. به عبارتی هر فرد برای کار در لیتوانی می بایست هشت ساعت در هفته مشغول به کار شود. دقت داشته باشید که در این کشور دانشجویانی که برای تحصیل در لیتوانی هم اقامت در لیتوانی را دارند می توانند برای کار در زمان تحصیل در این کشور اقدام نموده و بیست تا سی ساعت کار پاره وقت داشته باشند. میانگین درآمدی در این کشور نیز حدود نهصد یورو می باشد.

سوالات متداول درباره ویزای کار لیتوانی

بله لیتوانی یکی از کشور های اروپایی مناسب برای کار و زندگی می باشد.

میانگین درآمدی در این کشور حدودا نهصد یورو در ماه می باشد.

با دریافت ویزای کار لیتوانی فرد می بایست چهل ساعت در هفته کار کند.

از جمله این مدارک عبارتند از: گذرنامه، مدارک هویتی، گواهی اشتغال به کار، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی و … .

ویزای کار لیتوانی با نام ویزای D شناخته می شود.

اولین مرحله برای دریافت ویزای کار لیتوانی یافتن کارفرما یا شرکت در لیتوانی است.

افرادی که بین شش تا ده سال سابقه کار داشته و سن بالای سی سال دارند.

مراجعه به وب سایت های مختلف یا روزنامه ها می توان برای کار در این کشور اقدام کرد.

فرد می بایست مدارک تحصیلی و اثبات توانمندی خودرا همراه با اثبات کار در این زمینه ارائه دهد.

مراحل دریافت ویزای کار لیتوانی حدودا یک ماه به طول می انجامد.

خیر در ابتدا می بایست استخدامی برای افراد تبعه لیتوانی و اتحادیه اروپا قرار گیزد و پس از آن پوزیشن در اختیار افراد بین المللی خواهد بود.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا