071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در مالزی

سرمایه گذاری در مالزی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

سرمایه گذاری یکی از روش هایی است که افراد مختلف به جهت آینده نگری خود انجام می دهند. در واقع افراد مختلف با سرمایه گذاری به مدل های گوناگون سعی در افزایش سرمایه خود دارند و همزمان برای بهبود شرایط آینده خود تلاش می کنند. عده ای برای سرمایه گذاری روند کوتاه مدت را انتخاب می کنند و در روش های سرمایه گذاری کوتاه مدت و زود بازده پیش می روند. عده ای دیگر نیز برای سرمایه گذاری های میان مدت و بلند مدت اقدام می نمایند. هر کدام از این روند های مختلف می تواند در زمینه افزایش سرمایه کمک بسیار زیادی گند. در این مقاله نیز ما به بررسی دقیق قوانین و شرایط مربوط به سرمایه گذاری در مالزی می پردازیم.

مهاجرت به مالزی می تواند به مدل های مختلفی برای هر فرد پیش رود. در واقع برای مهاجرت به مالزی شما به عنوان یک فرد متقاضی می توانید اقدامات گوناگونی را انجام دهید. مهاجرت به مالزی از راه هایی مانند مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به مالزی، مهاجرت کازی به مالزی، مهاجرت سرمایه گذاری به مالزی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در مالزی، مهاجرت از طریق ازدواج در مالزی و … امکان پذیر است. اگر تمایل دارید در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهید بهترین کار مراجعه به کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد می باشد. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

سرمایه گذاری در مالزی

همان طور که گفتیم یکی از روش های مهاجرت به مالزی از طریق سرمایه گذاری در مالزی می باشد. سرمایه گذاری در مالزی به روش ها و راه های مختلفی امکان پذیر است. به طور مثال می توان برای سرمایه گذاری در این کشور از روش هایی مانند خرید ملک در مالزی، ثبت شرکت در مالزی، کارآفرینی در مالزی، خرید سهام در مالزی و … اقدام نمود. البته برای مهاجرت به مالزی می توان از روش های دیگری هم اقدام نمود.

به طور مثال می توان با کار در مالزی و اخذ ویزای کاری مالزی این روند مهاجرتی را پیش برد. در ادامه این که می توان برای تحصیل در مالزی به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی نیز اقدام نمود. اما توجه داشته باشید که برای سرمایه گذاری در مالزی باید به سوالات بسیاری پاسخ داد. به طور مثال شما باید در زمینه اخذ اقامت مالزی از طریق سرمایه گذاری یا دریافت تابعیت مالزی نیز اطلاعات خود را جمع آوری نمایید.

سرمایه گذاری خارجی در مالزی از سال دو هزار و ده میلادی بین نه تا دوازده میلیارد دلار در نوسان بوده و این کشور را به یکی از بالاترین دریافت کنندگان سرمایه های مستقیم خارجی در منطقه تبدیل کرده است. البته طبق گزارش سرمایه گذاری جهانی UNCTAD در سال دو هزار و بیست میلادی، جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی طی دو سال گذشته کاهش یافته. در میان افزایش تنش های تجاری در سراسر جهان ، مالزی همچنان یک مقصد جذاب برای سرمایه گذاری است. دولت و مقامات مالزی نیز از سرمایه گذاری ها حمایت بسیار ویژه ای می کنند.

کشور مالزی در سال دو هزار و بیست میلادی با کسب جایگاه های مختلف در بین دوازده اقتصاد برتر دنیا قرار گرفته است. سرمایه گذاری در مالزی همراه با مزایا و معایب مختلفی است و به شرایط گوناگونی صورت می گیرد. بخش های مختلفی هم برای سرمایه گذاری در مالزی وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای مزایای خاصی هستند. مولفه های مختلفی که بر روند سرمایه گذاری در این کشور تاثیر می گذارند مانند اقتصاد، مالیات ها، روند ثبت شرکت ها و … هر کدام ویژکی های خاص خود را دارند. 

بخش ها و کشور های سرمایه گذار اصلی در مالزی

سرمایه گذاری در مالزی در بخش ها و صنایع مختلفی امکان پذیر است و در نقطه دیگر این که کشور های مختلفی برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام می کنند. بر اساس داده های اداره توسعه سرمایه گذاری مالزی (MIDA) ، بیشتر سرمایه گذاری ها از چین ، سنگاپور ، ژاپن و ایالات متحده انجام شده است. در حقیقت ، چین برای سه سال متوالی برترین منبع سرمایه گذاری مستقیم خارجی بود و سرمایه گذاری زیادی در صنعت تولید کرده است.

بخش ها و کشور های سرمایه گذار اصلی در مالزی
بخش ها و کشور های سرمایه گذار اصلی در مالزی

در واقع کشور چین با حدود بیست و دو و نیم درصد سرمایه گذاری در این کشور رتبه نخست را دارد و پس از آن کشور های دیگری مانند اندونزی با ده و سه دهم درصد، هلند با نه و نیم درصد، ژاپن با چهار و هفت دهم درصد و ایالات متحده با سه و شش دهم درصد در رتبه های بعدی هستند. اما مهم ترین بخش های موجود برای سرمایه گذاری را هم در ادامه بیان می کنیم.

بیشترین بخش هایی که در سال های اخیر در مالزی سرمایه گذاری شذه است عبارتند از: املاک و مستغلات، صنعت فراورده های نفتی، صنعت فلزات اساسی، محصولات برقی و الکترونیکی و صنعت استخراج. در این میان املاک و مستغلات با بیست و سه و هفت دهم درصد بهترین رتبه را دارد. در واقع بیشترین سرمایه گذاری خارجی در این بخش بوده است. 

مزایای سرمایه گذاری در مالزی

همان طور که گفتیم سرمایه گذاری در مالزی به روش های بسیاری امکان پذیر است و در بخش های مختلفی می توان این سرمایه گذاری ها را انجام داد. اما نکته مهم دیگر این است که سرمایه گذاری در مالزی مزایای بسیار زیادی دارد. اقتصاد مالزی در حال حاضر نسبتاً بین المللی شده و به تنوع بسیار و رشد صادرات متکی است. این کشور همچنین موفق به ایجاد یک فضای سالم تجاری شده است ، که از نظر سهولت در انجام تجارت در رتبه بسیت و چهارم قرار دارد.

در واقع مالزی در تلاش است که با اجرای سیاست سرمایه گذاری گسترده و شفاف اقتصاد خود را به روز نماید. اما از مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در مالزی می توان به رقابت پذیری بالا، حمایت های بسیار از سرمایه گذاران، زیرساخت های توسعه یافته، موقعیت استراتژیک مرتبط با مجاورت این کشور با بازار های اصلی آسیا، منابع طبیعی بسیار، پویایی قوی در بخش خدمات و نیروی کار بسیار بالا همراه با سرانه بیکاری پایین اشاره نمود. 

نقاط ضعف و معایب سرمایه گذاری در مالزی

ما در بخش قبلی مقاله نقاط قوت سرمایه گذاری در مالزی را بیان کردیم اما در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی نقاط ضعف و معایب سرمایه گذاری در مالزی بپردازیم. اصلی ترین نقاط ضعف سرمایه گذاری در مالزی عبارتند از: روند های اداری و نظارتی چالشی، کمبود نیروی کار متخصص و ماهر، افزایش کلی در هزینه های کار و ایجاد خطر فرسایش رقابت قیمت های موجود و … .

نکته بسیار مهم دیگر این است که اقتصاد این کشور همچنان در مقابل کاهش سرعت تقاضا از سوی چین ، شریک اصلی تجاری آن و همچنین از قیمت منابع طبیعی (گاز و نفت) آسیب پذیر است. البته باید ضعف های سیستمی و کشوری را هم در این زمینه در نظر داشت. با این وجود می توان گفت که دولت مالزی با هدف تثبیت اقتصاد خود سرمایه گذاران خارجی را تشویق می کند.

به عنوان مثال ، مالزی در تلاش است تا سیستم اشتغال خارج از کشور را در بخش تولید آزاد کند تا انتقال فن آوری را ترویج دهد و ورود پرسنل واجد شرایط به خاک خود را راحت تر نماید. تمام این ها باعث می شود تا روند سرمایه گذاری در مالزی از سیستم ضعف خود خارج شود. 

روش های سرمایه گذاری در مالزی

سرمایه گذاری در مالزی همان طور که گفتیم به راه ها و روش های مختلفی امکان پذیر است. در واقع شما می توانید با خرید ملک در مالزی، ثبت شرکت در مالزی، خرید سهام و اوراق قرضه در مالزی، کارآفرینی در مالزی و … برای حضور در این کشور اقدام نمایید. دقت کنید که در مالزی، آژانس ارتقاء سرمایه گذاری خارجی به شما اجازه می دهد تا در مورد مجوز های لازم برای راه اندازی مشاغل اطلاعاتی کسب کنید. از این رو می توانید در این زمینه به راحتی پیش بروید. 

خرید ملک در مالزی برای سرمایه گذاری

خرید ملک در مالزی به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور دارای شرایط و قوانین خاصی است. به طور کلی ، خارجی ها فقط مجاز به خرید املاکی هستند که از حداقل قیمت های خاص فراتر رود ، که از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است. به طور مثال افراد خارجی که برای خرید ملک به مالزی می آیند می توانند در کوالالامپور مرکز این کشور املاک با قیمت بالای یک میلیون رینگت مالزی خریداری نمایند.

البته این رقم برای ساختمان های آپارتمانی در سال دو هزار و بیست میلادی به ششصد هزار رینگت مالزی کاهش یافته است. یک فرد خارجی که مایل به خرید ملک در مالزی است ، لازم است برای این کار از مقامات ایالتی درخواست تأیید کند. روند های حرید ملک در این کشور همراه با هزینه های ثبتی خاصی هم می باشد. خریداران باید هزینه های جانبی را که معمولاً قبل از خرید ملک متحمل می شوند ، در نظر بگیرند زیرا بیشتر این هزینه ها باید همزمان با امضای توافق نامه پرداخت شود.

دقت کنید که برای خرید ملک در مالزی می توان وام هم از بانک های این کشور دریافت نمود. دقت کنید که برای خرید ملک در مالزی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و فرد متقاضی می تواند هر تعداد املاک را در این کشور خریداری نماید. خرید ملک در مالزی با عنوان طرح خانه دوم شناخته می شود . با استفاده از این روش می توان برای خود و خانواده اقامت مالزی را دریافت نمود. اخذ اقامت از این روش ده ساله می باشد. ویزای مالزی از این روش به نام ویزای MM2H  معروف است. 

ثبت شرکت در مالزی برای سرمایه گذاری

همان طور که گفتیم سرمایه گذاری در مالزی به روش ها و راه های مختلفی امکان پذیر است و شما می توانید با استفاده از روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایید. یکی از این روش ها ثبت شرکت در مالزی می باشد. برای ثبت شرکت در مالزی لازم است تا در ابتدا هزینه های دولتی را پرداخت نمود. این هزینه ها مبلغی بین سه هزار و پانصد رینگت تا پنج هزار رینگت مالزی می باشند.

ثبت شرکت در مالزی
ثبت شرکت در مالزی

با روند ثبت شرکت در مالزی هر فردی می تواند برای اخذ اقامت مالزی نیز اقدام نماید و از این روش اقامت مالزی را اخذ کند. البته این اقامت در ابتدا یک ساله است و باید تمدید شود. برای ثبت شرکت در این کشور لازم است تا در ابتدا سرمایه مناسب را تهیه نموده و مبلغ مورد نظر را برای حساب شرکت انتقال داد و سپس با ارائه بیزنس پلنی قوی برای سرمایه گذاری اقدام نمود.

خرید اوراق قرضه در مالزی برای ثبت شرکت

یکی دیگر از روش هایی که منجر به اخذ اقامت مالزی می شود و با توجه به آن به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری در مالزی می توان در این کشور زندگی کرد. شما از این روش می بایست سهام هایی که دولت مالزی با تعرفه خاصی ارائه داده است را خریداری نمایید. البته دقت داشته باشید که میزان اقامت شما کاملا به سهام خریداری شده بستگی دارد. اما نهایت اقامتی که داده می شود ده ساله است.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در مالزی

بله مالزی یکی از بهترین کشور های آسیایی برای زندگی و سرمایه گذاری می باشد.

سرمایه گذاری در مالزی به روش هایی چون خرید ملک در مالزی، ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه و .. امکان پذیر است.

بیشتر سرمایه گذاری ها از چین ، سنگاپور ، ژاپن و ایالات متحده انجام می شود.

بیشترین بخش ها عبارتند از:  املاک و مستغلات، صنعت فراورده های نفتی، صنعت فلزات اساسی، محصولات برقی و الکترونیکی و صنعت استخراج.

مزایای سرمایه گذاری در مالزی عبارتند از: فضای سالم تجاری، رشد اقتصاد و روند تجارت و …

از جمله معایب سرمایه گذاری در مالزی عبارتند از: روند های اداری و نظارتی چالشی، کمبود نیروی کار متخصص و ماهر، افزایش کلی در هزینه های کار و … 

برخی از روش های سرمایه گذاری همراه با اخذ اقامت این کشور می باشد.

اخذ تابعیت مالزی در کل روندی سخت و چالش برانگیز است.

بله با خرید ملک در مالزی به روش هایی خاص می توان اقامت این کشور را اخذ نمود.

خرید اوراق قرضه در شرایط خاصی می تواند منجر به اخذ اقامت شود و به میزان سهام خریداری شده بستگی دارد.

بله ثبت شرکت در مالزی یکی از راه های اخذ اقامت این کشور است.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا