071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

 

در این مطلب به بررسی تحصیل در رومانی می پردازیم و به شما خواهیم گفت که هزینه تحصیل در این کشور چقدر می باشد. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تخصصی این مشاوران در باب مسائل ویزای رومانی نیز بهره مند شوید.

تحصیل دندانپزشکی در رومانی

تحصیل پزشکی در رومانی

شرایط تحصیل در رومانی

دانشگاه های رومانیایی انتخاب بزرگی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان های رومانیایی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی را ارائه می دهند. دانشجویان بین المللی می توانند مهندسی (مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، الکترونیک، ارتباطات، ناوبری هوایی، هوش مصنوعی، مهندسی مواد، شیمی و مهندسی مواد شیمیایی آلی، نفت و زغال سنگ، مهندسی نرم افزار) ، پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی ، داروسازی، داروهای دامپزشکی)، اقتصادی (مدیریت بازرگانی، امور مالی و مدیریت بحران، تجارت بین الملل، علوم کامپیوتری برای اقتصاد)، ریاضیات، فیزیک، شیمی، مطالعات سیاسی، مدیریت دولتی و غیره را انتخاب کنند.

برای درخواست تحصیل در رومانی، گذرنامه معتبر اجباری است. کپی آن باید همراه با فرم درخواست و سایر مدارک مورد نیاز ارسال شود. داشتن دیپلم دبیرستان (یا مدرک لیسانس و غیره) یا معادل آن برای دسترسی به تحصیلات دانشگاهی در رومانی لازم است. شما باید از طریق منابع مالی شخصی، وام های دانشجویی، والدین ثروتمند یا حامیان سخاوتمندانه یا سایر راه های مناسب، هزینه های تحصیلی و هزینه زندگی در طول اقامت در رومانی را تامین کنید. متقاضیان تحصیل در رومانی بایستی در سلامت کامل، رفتار خوب اجتماعی و همچنین تعامل با مردم از هر ملیت داشته باشند.

به عنوان الزامات پذیرش در دانشگاه های رومانی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ EEA و سوئیس، باید برای اولین بار فرم درخواست را همراه با تمام مدارک مورد نیاز به دانشگاه ارسال کنند. این دانشگاه نامه پذیرش را که باید توسط وزارت آموزش و پرورش تصویب شود، صادر می کند. شناخت تحصیلی در رومانی هنگام ورود دانشجویان با ارائه سند اصلی به وزارت آموزش و پرورش انجام می شود.

تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی

رومانی دارای 49 دانشگاه دولتی و 8 دانشگاه خصوصی است که مجموعه ی وسیعی از دوره های دانشگاهی به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، رومانیایی و مجاری دارد. در این موسسات آموزش تحصیلات عالی دولتی و خصوصی دانشجویان بین المللی می توانند مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترای مورد تایید اتحادیه ی اروپا را دریافت کنند.

تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی

لازم به توضیح نیست که بیشتر دانشگاه های این کشور دروس را به زبان رومانیایی ارائه می دهند و دانشجویان پیش از اقدام برای دانشگاه های این کشور می بایست از طریق وب‌سایت دانشگاه های مختلف از ارائه دروس به زبان های دیگر مطمئن شوند. به عنوان مثال، دانشگاه بابِس بولیایی که بزرگترین موسسه تحصیلات تکمیلی رومانی به شمار می رود، علاوه بر زبان رومانیایی دوره هایی به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی نیز برگزار می کند.

ویزاهای اخذ شده

برای تحصیل در رومانی دانشجویان از سراسر کشورهای دنیا پذیرفته می شوند. این کشور در مقاطع مختلف، از دیپلم تا دکتری، دانشجو می پذیرد. در برنامه های تحصیلی این کشور تا هفت سال فاصله بین تحصیل قابل پذیرش بوده و دانشجویان ملزم به ارائه مدارک زبانی نظیر TEFOL یا IELTS نیستند.

تحصیل مقطع فوق لیسانس در رومانی

کارشناسی ارشد در رومانی می تواند یک تجربه منحصر برای دانشجویانی باشد که به دنبال تحصیلات تکمیلی در رومانی هستند. حدود 23،000 دانشجوی بین المللی در حال حاضر در رومانی تحصیل می کنند. دلایل اصلی تحصیل در مقطع فوق لیسانس در رومانی:

  • هزینه های کم تحصیل، در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، هزینه های بیشتر برنامه های کارشناسی ارشد در رومانی مقرون به صرفه است، و این با هزینه پایین زندگی در کشور همسان است.
  • تحصیل در زبان های مختلف، زیرا رومانی کشوری از فرهنگ های مختلف است، بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد را می توان در چندین زبان مختلف مانند انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، رومانیایی و مجارستان تحصیل کرد.
  • مدارک بین المللی شناخته شده، دانشگاه های رومانیایی در فرایند بولونیا شرکت می کنند، بنابراین مدارک تحصیلی اعطا شده در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده اند.

تحصیل در رومانی مقطع دکترا

تحصیلات دکترا در دانشگاه بخارست یک سنت طولانی و غنی دارد. دانشگاه بخارست در 19 رشته تحصیلی – علوم زیست شناسی، شیمی، علوم ارتباطات، مطالعات فرهنگی، علوم ریاضی، علوم محیطی، جغرافیا، زمین شناسی، تاریخ، علوم کامپیوتری، حقوق، ریاضیات، فلسفه، فیزیک، علوم سیاسی، روانشناسی، جامعه شناسی و الهیات مدرک دکترا را اعطا می کند. دانشگاه بخارست در مرکز زندگی علمی در رومانی قرار دارد و همچنین بخشی از بسیاری از اولویت های شبکه های پژوهشی و نوآوری بین المللی است.

برنامه های دکترا شامل برنامه های آموزشی بر اساس دوره های پیشرفته (عموما حدود 3 ماه) و یک برنامه تحقیقاتی می شوند. آنها معمولا به مدت 3 سال (180 ECTS) برنامه ریزی شده اند. اگر فارغ التحصیل شده اید، فرصت های کاری عالی پیش روی شما است، زیرا این شهر 23 درصد تولید ناخالص داخلی رومانی را تشکیل می دهد. خدمات و صنعت بزرگترین زمینه های مالی بخارست، به ویژه در فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

دانشگاه های معتبر در رومانی

دانشگاه ها، دانشکده ها، دانشکده های پزشکی، مدارس مهندسی و مدارس حقوقی رومانی بسیار محترم و شناخته شده در جوامع آموزشی و دانشگاهی هستند و همچنان برنامه های تحصیلی کارشناسی، ارشد و برنامه های Ph. D برای دانشجویان بین المللی هستند. بهترین دانشگاه های رومانی به قرار زیر می باشد:

  • دانشگاه ترانسیلوانیا براسو
  • دانشگاه بخارست
  • دانشگاه پلی تکنیک بخارست
  • آکادمی مطالعات اقتصادی بخارست
  • دانشگاه Babes-Bolyai
  • دانشگاه فنی Cluj-Napoca
  • دانشگاه الکساندرو ایوان کوزا
  • دانشگاه فنی Gheorghe Asachi
  • دانشگاه غرب Timişoara
  • دانشگاه پلی تکنیک Timişoara
دانشگاه های معتبر در رومانی

هزینه تحصیل در رومانی

هزینه زندگی دانشجویان در رومانی نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان است. اقامت دانشجویی شامل: خوابگاه دانشجویی اجاره حدود 50 یورو در هر ماه، آپارتمان مشترک در حدود 100 تا 150 یورو در هر ماه، شامل برق، آب و غیره که البته بین دو الی سه نفر تقسیم می شود. آپارتمان های خصوصی مجهز به تمام امکانات لازم از قبیل تلویزیون هستند، هزینه آپارتمان معمولا بین 100 تا 300 یورو در هر ماه می باشد.

هزینه تحصیل برای تخصص پزشکی در رومانی بین 3800 تا 7000 یورو بسته به دانشگاه ها و تخصص ها برای دانشجویان غیر شهروندی اتحادیه اروپا متفاوت است. برای اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید تا در این زمینه شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

سوالات متداول درباره تحصیل در رومانی

  • دانشگاه ترانسیلوانیا براسو
  • دانشگاه بخارست
  • دانشگاه پلی تکنیک بخارست
  • آکادمی مطالعات اقتصادی بخارست
  • دانشگاه Babes-Bolyai
  • دانشگاه فنی Cluj-Napoca
  • دانشگاه الکساندرو ایوان کوزا
  • دانشگاه فنی Gheorghe Asachi
  • دانشگاه غرب Timişoara
  • دانشگاه پلی تکنیک Timişoara

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور دانمارک حدودا از 1980 تا 9500 یورو سالیانه می باشد.

دانشجویان ملزم به ارائه مدارک زبانی نظیر TEFOL یا IELTS نیستند.

هزینه های تحصیل در این مقطع بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو می باشد.

میانگین هزینه زندگی در کشور رومانی بین بازه ۵۰۰-۴۰۰ یورو و البته در شهرهای بزرگتر مثل بخارست کمی هزینه ها بالاتر است و به ماهیانه ۶۰۰ یورو هم میرسد.

دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل در رومانی هستند یک مجوز کار بدون درخواست می توانند دریافت کنند که طبق این مجوز روزی ۴ ساعت و هفته ای ۲۰ ساعت می توانند مشغول به کار شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی به طور معمول 4 سال زمان میبرد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به طور معمول 2 سال زمان میبرد.

تحصیل در مقطع دکتری به طور معمول 5 سال زمان میبرد.

اخبار های مرتبط

نظرات کاربران

  • توسط Iman Rezaei
    تاریخ: مهر 1, 1400
    نفر
    نفر

    چطوری میشه برای تحصیل در رومانی اقدام کرد؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مهر 1, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در رومانی نیاز به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را دارید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا