071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت سرمایه گذاری در نروژ

اقامت سرمایه گذاری در نروژ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور نروژ در شمال غربی اروپا در سال های اخیر مقصد سرمایه گذاری بسیاری از متقاضیان ایرانی بوده است. بر این اساس در این مقاله به بررسی روش های اقامت سرمایه گذاری نروژ می پردازیم.

اهمیت سرمایه گذاری در نروژ

کشور نروژ در زمینه صنعت نفت و گاز از کشورهای قدرتمند جهان است و در حوزه های فناوری، صنعت و تکنولوژی پیشرفت های بی نظیری داشته است. سرمایه گذاران با توجه به پایین بودن نرخ تورم و ثبات اقتصادی و امنیت اقتصادی و سیاسی این کشور با سرمایه گذاری در این کشور نه تنها از سوددهی این سرمایه گذاری اطمینان حاصل می کنند، بلکه می توانند اقامت نروژ را اخذ کنند.امنیت اقتصادی، عدم وجود فساد اداری و اقتصادی و پایین بودن نرخ بیکاری و تورم از مهم ترین شاخص های اقتصادی هر کشور محسوب می شود که سرمایه گذاران خارجی بر اساس آن ها تصمیم به سرمایه گذاری در آن کشور می کنند. کشور نروژ دارای پایین ترین نرخ بیکاری در حدود ۳ درصد در میان کشورهای اروپایی می باشد.وجود برابری جنسیتی، پایین بودن جرم و جنایت و وجود امنیت اجتماعی و مالی از دیگر عوامل مهاجرت متقاضیان به کشور نروژ می باشد.کشور نروژ با دارا بودن دانشگاه های معتبر و جهانی، امکانات پزشکی، امنیت و رفاه اجتماعی و بالا بودن امید به زندگی از جمله مقاصد مهاجرت تحصیلی و شغلی جهان به شمار می آید.این کشور از لحاظ اقتصادی کشوری سالم است و در مقایسه با دیگر کشورهای جهان کمتر دچار فساد اداری و اقتصادی شده است. بر این اساس برای سرمایه گذاری از امنیت بالایی برخوردار است.

در این راستا و به منظور آشنایی متقاضیان با روش های سرمایه گذاری و اخذ اقامت نروژ، متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر) این مقاله کامل را تهیه کرده اند. اگر قصد سرمایه گذاری و اخذ اقامت نروژ را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید. 

ویزاهای اخذ شده

شاخص های سرمایه گذاری در نروژ

دولت نروژ با اتخاذ سیاست هایی شرایط مناسب را برای سرمایه گذاری خارجی متقاضیان فراهم کرده است. متقاضیان سرمایه گذاری در کشورهای خارجی بر اساس معیارها و شاخص های خاصی اقدام به سرمایه گذاری در آن کشور می کنند.از جمله مهم ترین شاخص های سرمایه گذاری خارجی امنیت شغلی، نرخ تورم، میزان فساد اداری، نرخ مالیات، برابری رفتار در سیستم قضایی و نرخ مصادره اموال را می توان نام برد.نرخ پایین مصادره اموال و حفظ سرمایه توسط دولت نروژ در سال های اخیر فضای امن و مناسب را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند. برابری رفتار در سیستم قضایی میان سرمایه گذاران خارجی و داخلی این اطمینان را به سرمایه گذار خارجی می دهد که بدون نگرانی در این کشور سرمایه گذاری کند.کاهش نرخ مالیات بر درآمد در نروژ از 30 درصد به 20 درصد نوید سرمایه گذاری سودآوری را به سرمایه گذاران خارجی در این کشور می دهد.

شرایط اقامت سرمایه گذاری در نروژ

متقاضی با سرمایه گذاری در کشور نروژ می توان اقامت این کشور را اخذ کند. متقاضی با لحاظ شرایط سرمایه گذاری می تواند در ابتدا مجوز اقامت یک ساله را دریافت کند و پس از یک سال اقامت خود را تمدید کند و تا 3 سال دیگر در این کشور اقامت کند.
حداقل میزان سرمایه گذاری در این کشور در حدود ۱۰۰.۰۰۰ یورو می باشد. سرمایه گذاران پس از ۳ سال از سرمایه گذاری می توانند اقامت نروژ را اخذ کنند و پس از ۷ سال زندگی و اشتغال در این کشور برای اخذ پاسپورت نروژ اقدام کنند. متقاضی با سرمایه گذاری در این کشور می تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود مجوز اقامت را اخذ کند.

اقامت سرمایه گذاری در نروژ از طریق خرید خانه و ملک

متقاضی به منظور اخذ اقامت نروژ از طریق سرمایه گذاری نمی تواند با خرید خانه و ملک اقامت این کشور را دریافت کند. متقاضی باید از طریق اخذ ویزای تحصیلی نروژ و یا ازدواج با تبعه نروژی و یا اخذ ویزای کاری اقامت این کشور را اخذ کند و سپس اقدام به خرید خانه در این کشور کند. علی رغم بالا بودن هزینه های خانه و ملک در کشور نروژ، این سرمایه گذاری سودآور می باشد.بر اساس اعلامیه صندوق بین المللی پول، کشور نروژ دارای دومین حباب مسکن در جهان می باشد و هزینه های خرید و اجاره بهای خانه و ملک روز به روز در حال گران شدن است.متقاضی برای خرید ملک و خانه و اخذ اقامت این کشور باید اسناد مالکیت خانه را تا 5 سال حفظ کند و حق خرید و فروش آن و یا دخل و تصرف دیگری را تا 5 سال ندارد. متقاضی برای خرید هر متر مربع خانه در این کشور باید در حدود 565.000 یورو هزینه کند.

اقامت سرمایه گذاری در نروژ از طریق ثبت شرکت

متقاضیان برای ثبت شرکت در کشور نروژ باید دارای طرح تجاری Business Plan باشند. پس از تائید طرح تجاری توسط اداره تجارت نروژ متقاضی می تواند به کشور نروژ وارد شده و فعالیت تجاری خود را آغاز کند.دولت نروژ در ابتدا مجوز اقامت موقت یک ساله به متقاضی سرمایه گذار ارائه می دهد و در صورتی که فعالیت تجاری و اقتصادی شرکت تجاری در طی این مدت یک سال به سوددهی مطلوب برسد و از گردش مالی خوبی برخوردار باشد، مجوز اقامت متقاضی تا 2 سال تمدید می شود. پس از 5 سال فعالیت اقتصادی موفق و اقامت در این کشور متقاضی می تواند مجوز اقامت دائم نروژ را اخذ کند.سرمایه گذاری در کشور نروژ از طریق ثبت شرکت به چند روش امکان پذیر می باشد. ثبت شرکت با مسولیت محدود AS، ثبت شرکت عمومیASA و ثبت دفتر و نمایندگی شعبه. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها می پردازیم:

اقامت سرمایه گذاری در نروژ از طریق ثبت شرکت
اقامت سرمایه گذاری در نروژ از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در نروژ به روش ثبت شرکت با مسولیت محدودAS

متقاضی سرمایه گذاری و مهاجرت به نروژ می تواند با ثبت شرکت در نروژ اقامت این کشور را اخذ کند. متقاضی بدین منظور باید محل مناسبی برای شرکت تجاری فراهم کند. متقاضی باید طرح تجاری و اقتصادی خود را که دارای توجیه اقتصادی می باشد ارائه دهد.این نوع سرمایه گذاری برای ثبت شرکت هایی با کسب و کارهای کوچک می باشد. سرمایه گذار باید برای ثبت شرکت AS در نروژ در حدود ۴۰۰.۰۰۰ یورو سرمایه گذاری کند.متقاضی باید برای شرکت AS یک سهامدار و هیئت مدیره انتخاب کند. علاوه بر این ۵۰ درصد پرسنل این شرکت باید شهروند و تبعه نروژ باشند.

سرمایه گذاری در نروژ به روش ثبت شرکت عمومیASA

متقاضی سرمایه گذاری در نروژ می تواند از طریق ثبت شرکت عمومی ASA برای کسب و کارهای جهانی و بین المللی اقدام کند. سرمایه گذار برای این شرکت باید یک سهامدار و هیئت مدیره انتخاب کند و ۵۰ درصد از اعضا و پرسنل شرکت را از افراد بومی و شهروند نروژ انتخاب کند.سرمایه گذار باید به صورت مشارکتی حداقل یک میلیون کرون سوئد برای ثبت این نوع شرکت سرمایه گذاری کند و همه این هزینه را یک جا و کامل پرداخت کند.

سرمایه گذاری در نروژ به روش ثبت دفتر نمایندگی و شعبه

متقاضی سرمایه گذاری در کشور نروژ که دارای تمکن مالی کمتری می باشد، می تواند یک شعبه از شرکت خود را در این کشور راه اندازی کند. متقاضی باید این شعبه را در اداره ثبت سازمان کسب و کار ثبت کند. برآورد سود و زیان شعبه های دفتر بر اساس شرکت اصلی و مادر انجام می شود.سرمایه گذاران به منظور ثبت این نوع شرکت باید در کشور خود شرکت تجاری را ثبت کرده باشند و آن شرکت در حال فعالیت تجاری و اقتصادی باشد. در این نوع شرکت ها متقاضی سرمایه گذار می تواند تبعه و شهروندان نروژ را برای کار در این شرکت استخدام کند.هزینه سرمایه گذاری در ثبت این نوع شرکت به نوع فعالیت تجاری و اقتصادی شرکت بستگی دارد.

اقامت سرمایه گذاری در نروژ از طریق خرید اوراق قراضه دولتی

متقاضی اخذ اقامت نروژ از طریق سرمایه گذاری در این کشور می تواند با خرید اوراق قراضه دولتی به این مهم نائل شود. متقاضیان سرمایه گذاری در نروژ از طریق خرید اوراق قراضه می توانند به 2 روش عمل کنند:

خرید اوراق قراضه با سرمایه قابل برگشت

در این نوع سرمایه گذاری متقاضی با دریافت اجاره نامه از دولت نروژ مجوز خرید اوراق قراضه را اخذ می کند. در این روش سرمایه گذار با خرید اوراق قراضه دولتی این کشور تا 5 سال این سرمایه را حفظ می کند و آن را به دولت نروژ واگذار می کند و پس از گذشت مدت زمان 5 سال علاوه بر بازگشت اصل پول اقامت نروژ را نیز اخذ می کند.

خرید اوراق قراضه با سرمایه غیرقابل بازگشت

در این نوع سرمایه گذاری متقاضی سرمایه گذار مبلغ مشخصی را با حذف مدت زمان بازگشت صرف خرید اوراق قراضه دولتی نروژ می کند. در واقع سرمایه متقاضی بدون بازگشت می باشد اما متقاضی از ابتدای این نوع سرمایه گذاری می تواند مجوز اقامت دائم نروژ را دریافت کند.

اقامت سرمایه گذاری در نروژ از طریق کارآفرینی

از آن جا که اقتصاد کشور نروژ بر پایه نفت و گاز و صنایع جانبی می باشد، متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور می توانند از طریق سرمایه گذاری در این صنایع نه تنها به سوددهی مطلوب برسد بلکه اقامت این کشور برتر اروپایی را نیز اخذ کنند. متقاضیان می توانند با ارائه طرح تجاری و کارآفرینی و اخذ تائیدیه از اداره تجارت نروژ فعالیت کارآفرینی خود در این کشور را راه اندازی کنند. متقاضی برای سرمایه گذاری در این طرح باید در حدود 100.000 یورو هزینه کند.متقاضی با سرمایه گذاری این مبلغ و اجرای فعالیت کارآفرینی و راه اندازی طرح تجاری در کشور نروژ پس از 3 سال کار و فعالیت تجاری مداوم می تواند برای اخذ اقامت دائم نروژ اقدام کند.

اقامت سرمایه گذاری در نروژ از طریق کارآفرینی
اقامت سرمایه گذاری در نروژ از طریق کارآفرینی

اخذ تابعیت نروژ از طریق سرمایه گذاری

متقاضی بر اساس روش های سرمایه گذاری گوناگون می تواند اقامت کشور نروژ را اخذ کند. سرمایه گذاران پس از ۳ سال از سرمایه گذاری می توانند اقامت نروژ را اخذ کنند و پس از ۷ سال زندگی در نروژ و اشتغال در این کشور برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام کنند.متقاضی با سرمایه گذاری در این کشور می تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود مجوز اقامت را اخذ کند. متقاضی که مجوز اقامت نروژ را دریافت کرده است، در صورتی که به مدت ۷ سال در این کشور زندگی و کار کرده باشد، می تواند برای اخذ تابعیت نروژ اقدام کنند.تا قبل از سال ۲۰۲۰ کشور نروژ تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناخت اما بر اساس قوانین جدید از فوریه ۲۰۲۰ متقاضیان می توانند با حفظ تابعیت فعلی خود تابعیت نروژ را نیز دریافت کنند.

شرایط اخذ تابعیت نروژ از طریق سرمایه گذاری

متقاضی به منظور اخذ تابعیت و شهروندی نروژ باید به مدت ۷ سال در این کشور به کار و اشتغال و زندگی مشغول باشد. یکی از موارد مهم در اخذ تابعیت هر کشور موضوع تابعیت مضاعف می باشد.کشور نروژ اخیرا تابعیت مضاعف را به رسمیت می شناسد و متقاضیان می توانند با دارا بودن تابعیت فعلی خود تابعیت نروژ را نیز دریافت کنند. با اخذ تابعیت و شهروندی نروژ متقاضی می تواند برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام کند.پاسپورت نروژ از لحاظ اعتبار و ارزش در رتبه چهارمین پاسپورت معتبر دنیا قرار دارد و متقاضیان با این پاسپورت می توانند به ۱۷۰ کشور جهان بدون اخذ ویزا رفت و آمد کنند.متقاضیانی که قصد اخذ تابعیت و شهروندی نروژ را دارند، باید واجد شرایط باشند. یکی از مهم ترین شرایط اخذ تابعیت و شهروندی نروژ دارا بودن اقامت دائم این کشور می باشد. برخی از مهم ترین شرایط اخذ تابعیت نروژ عبارت است از:

  • عدم سوپیشینه و عدم ارتکاب جرم و جنایت در مدت زندگی در نروژ
  • دارا بودن اقامت دائم نروژ
  • تسلط و مهارت به زبان نروژی و شرکت در کلاس های آموزش زبان نروژی
  • زندگی و کار و اشتغال به مدت ۷ سال در نروژ
  • پرداخت منظم و به موقع مالیات ها

دلایل سرمایه گذاری در نروژ

کشور نروژ از دیرباز مورد توجه متقاضیان ایرانی بوده است و در سال های اخیر روند این گرایش افزایش یافته است. از مجموع تعداد افراد مهاجر در این کشور در حدود یک سوم از طریق شغل و کار به این کشور مهاجرت کرده اند.

  1. در کشور نروژ مهاجران و شهروندان بر اساس علم و دانش و توانایی خود به اشتغال و کار و فعالیت مشغول می شوند.
  2. رونق و رشد بازار تجاری و کسب و کار و همچنین امنیت بازار موجب شده است تا مهاجران سرمایه گذار با درآمدزایی زندگی خوبی در این شادترین کشور جهان داشته باشند.
  3. رایگان بودن تحصیل دانشگاهی و عملی بودن واحدهای درسی دانشگاهی و همچنین بالا بودن کیفیت و مدارک دانشگاه ها موجب شده است تا متقاضیان تحصیلی با اطمینان از آینده ای درخشان در این کشور مشغول تحصیل شوند.
  4. سطح امنیت و رفاه در کشور نروژ بسیار بالا می باشد و افراد به راحتی می توانند با اشتغال بخشی از درآمد خود را پس انداز کنند.
  5. وجود آزادی های مدنی و مردم آرام و شاد و مهربان این کشور و همچنین شرایط اقتصادی بسیار خوب شهروندان و وجود بیمه های درمانی عالی این کشور موجب رضایت مندی مهاجران از زندگی و اقامت در این کشور را فراهم کرده است.
  6. دولت نروژ با اتخاذ سیاست های جدید در راستای حمایت از سرمایه گذاران فرصتی را فراهم کرده است که سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در این کشور کمتر از یک سال به سوددهی می رسند.

مزایای اقامت سرمایه گذاری در نروژ

کشور نروژ که از برترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان محسوب می شود، دارای بالاترین سطح رفاه و برابری اجتماعی و بالاترین میزان رضایت مندی و امید به زندگی می باشد. سازمان ملل متحد کشور نروژ را به عنوان دارنده بالاترین استانداردهای جهانی برای زندگی در میان کشورهای جهان معرفی کرده است.متقاضی با روش های مختلف سرمایه گذاری در نروژ و اخذ اقامت این کشور می تواند از مزیت های زندگی و اقامت در این کشور برخوردار شود. از مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری در نروژ موارد زیر را می توان برشمرد:

  • دارنده بالاترین استانداردهای جهانی برای زندگی در میان کشورهای جهان
  • زندگی در اجتماعی با برابری جنسیتی، جرم و جنایت پایین و وجود امنیت اجتماعی و مالی
  • وجود دانشگاه های معتبر و جهانی، امکانات پزشکی، امنیت و رفاه اجتماعی
  • بالا بودن امید به زندگی در میان مردم نروژ و بالا بودن سطح امنیت برای سرمایه گذاری خارجی
  • وجود اقتصاد سالم نروژ که در مقایسه با دیگر کشورهای جهان کمتر دچار فساد اداری و اقتصادی شده است.
  • پایین بودن نرخ تورم و بیکاری و وجود فرصت های شغلی و برخورداری از برابری اجتماعی و مدنی در کار و زندگی
  • زندگی در کشوری اروپایی با بالاترین سطح رفاه اجتماعی و زندگی در دومین کشور شاد جهان
  • محاسبه ساعت های کاری بیش تر از ۴۰ ساعت به عنوان اضافه کاری و مرخصی با حقوق به مدت ۱۰ ماه برای مادرانی که تازه صاحب فرزند شده اند.
مزایای اقامت سرمایه گذاری در نروژ
مزایای اقامت سرمایه گذاری در نروژ

معایب اقامت سرمایه گذاری در نروژ

در کنار همه مزیت های سرمایه گذاری و زندگی در کشور نروژ ذکر این نکته ضروری است که کشور نروژ دارای آب و هوای خاصی است که ممکن است چند ماه سال کاملا شب و چند ماه سال کاملا روز باشد. از مهم ترین معایب سرمایه گذاری در این کشور موارد زیر را می توان نام برد:

  • عدم تنوع در اقتصاد نروژ و وابستگی زیاد اقتصاد این کشور به نفت
  • مسافت و دوری جغرافیایی زیاد کشور نروژ با دیگر کشورهای جهان و هزینه های فراوان حمل و نقل کالا و خدمات به کشورهای دیگر
  • وجود قوانین کار سخت گیرانه و افزایش دستمزدها
  • وابستگی کشور نروژ به شریک اقتصادی خود کشور انگلستان و وجود مشکلات فراوان در صورت خروج انگلستان از بازار نفتی نروژ

سخن آخر

در این مقاله اقامت سرمایه گذاری در نروژ مورد بررسی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که متقاضی از روش های گوناگون سرمایه گذاری، ثبت شرکت و خرید اوراق قراضه و همچنین کارآفرینی می تواند اقامت نروژ را اخذ کند.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی اخذ اقامت سرمایه گذاری نروژ، مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) در شعبه های تهران و شیراز با ارائه خدمات مشاوره ای مهاجرتی بهترین گزینه مهاجرتی را به شما ارائه می دهند. مشاوران و کارشناسان مجرب و برجسته موسسه میرداماد با آگاهی از جدیدترین قوانین مهاجرتی و حقوقی کمک می کنند تا پروسه سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی بر اساس قوانین آن کشور به پیش رود و تا آخرین مرحله اخذ اقامت در کنار متقاضی خواهند بود.این مقاله به چگونگی اقامت سرمایه گذاری در نروژ پرداخت. اگر قصد اخذ اقامت کشور اروپایی با بالاترین سطح رفاه اجتماعی را دارید، اگر می خواهید در دومین کشور شاد جهان سرمایه گذاری و کار کنید، اگر قصد سرمایه گذاری در کشوری با نرخ تورم پایین و نرخ مالیات و فساد اداری پایین و برابری نظام قضایی و سلامت سیستم اداری را دارید، ما به شما سرمایه گذاری درکشور نروژ را پیشنهاد می کنیم. کشور نروژ با بالاترین استانداردهای جهانی برای زندگی و بالا بودن امید به زندگی بهترین کشور اروپایی برای سرمایه گذاری و کار و اقامت محسوب می شود.اگر می خواهید با چگونگی سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی آشنا شوید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) را دنبال کنید و از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر در سطح کشور برخوردار شوید.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در نروژ

به منظور موفقیت در امر سرمایه گذاری خارجی مشاوره و کمک موسسه های مهاجرتی و حقوقی بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد و قطعا متقاضی به تنهایی قادر به انجام این کار دشوار نمی باشد.

خیر. متقاضی می تواند با خرید ملک در این کشور فقط سرمایه گذاری سودآوری کند.

بله از سال ۲۰۲۰ این کشور تابعیت مضاعف و دوگانه را رسمی و قانونی می داند.

متقاضی باید محل مناسبی برای شرکت تجاری فراهم کند و طرح تجاری و اقتصادی خود را که دارای توجیه اقتصادی می باشد ارائه دهد ودر حدود ۴۰۰.۰۰۰ یورو سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاران به منظور ثبت این نوع شرکت باید در کشور خود شرکت تجاری را ثبت کرده باشند و آن شرکت در حال فعالیت تجاری و اقتصادی باشد.

خرید اوراق قراضه با سرمایه قابل برگشتخرید اوراق قراضه با سرمایه غیرقابل بازگشت

ارائه طرح تجاری و کارآفرینی و سرمایه گذاری در حدود 100.000 یورو

سرمایه گذاران پس از ۳ سال از سرمایه گذاری می توانند اقامت نروژ را اخذ کنند و پس از ۷ سال زندگی و اشتغال در این کشور برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام کنند.

عدم سوپیشینه و عدم ارتکاب جرم و جنایت در مدت زندگی در نروژدارا بودن اقامت دائم نروژتسلط و مهارت به زبان نروژی و شرکت در کلاس های آموزش زبان نروژی

ثبت شرکت با مسولیت محدودAS، ثبت شرکت عمومیASA و ثبت دفتر شعبه

عدم تنوع در اقتصاد نروژ و وابستگی زیاد اقتصاد این کشور به نفتمسافت و دوری جغرافیایی زیاد کشور نروژ با دیگر کشورهای جهان و هزینه های فراوان حمل و نقل کالا و خدمات به کشورهای دیگر

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • توسط شاپور
    تاریخ: خرداد 21, 1399
    نفر
    نفر

    با عرض سلام و خسته نباشید..برای مهاجرت با سرمایه گذاری چطور میشه اقامت نروژ را دریافت کرد.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 24, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و خسته نباشید
      سرمایه گذاری در نروژ یکی از روش های مهاجرت است که بسته به نوع سرمایه گذاری که انواع مختلفی نیز دارد، متفاوت است.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا