071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در اسپانیا + شرایط اخذ اقامت دائم 2023

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

موسسه حقوقی میرداماد طبق قوانین اداره مهاجرت می تواند بهترین و راحت ترین شرایط اخذ اقامت دیگر کشورها را به شما عزیزان مشاوره و ارائه نماید. شما می توانید جهت هرگونه اطلاعات مخصوص به مهاجرت با کارشناسان ما در این زمینه تماس گرفته و از راهنمایی های آنها بهره مند شوید. در اینجا به بررسی شرایط اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری می پردازیم.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

اقامت در اسپانیا تحت ویزای سرمایه گذار جدید برای سرمایه گذاران که حداقل 500،000 یورو در املاک و مستغلات خرید ملک خرج کرده اند، اعطا می شود. اقامت به معنی حق زندگی در اسپانیا و سفر آزادانه به اسپانیا است که در منطقه ی ویزای شنگن اروپاست. نه تنها اسپانیا بلکه تابعیت آلمان نیز از سوی کشور آلمان و همچنین اخذ تابعیت انگلستان هم ارائه می شود. شهروندی ارائه نمی شود، که می تواند در تاریخ بعد برای آن درخواست داده شود.

ویزاهای اخذ شده

شهروندی در اسپانیا می تواند به اقامت در کشورهای دیگر اروپا منجر شود. اقامت در اسپانیا تحت برنامه ی ویزای سرمایه گذار طلایی اجازه می دهد تا یک سرمایه گذار املاک و مستغلات و خانواده ی درجه ی یک او در اسپانیا زندگی کنند. این قانون هیچ دوره ی حداقلی برای اقامت ندارد.

از این رو یک سرمایه گذار می تواند یک ملک در اسپانیا بخرد، سفر آزادانه به اسپانیا در هر نقطه داشته باشد و خانواده اش نیز می توانند همین کار را انجام دهند. خانواده می تواند در اسپانیا به طور دائم با دسترسی به مدارس دولتی و خصوصی تحت برنامه ی درسی انگلیسی زندگی کنند. در نهایت دسترسی شهروندی به تحصیل در جای دیگر در دانشگاه های اروپا از جمله انگلستان اعطا می شود.

ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا

اول از همه یک ویزای 90 روزه ی عادی دریافت می کنید، بنابراین شما می توانید به اسپانیا آمده و برای ملک جستجو کنید، و یک بار در اسپانیا یک وکالتنامه (poder) ثبت کنید که این قدرت را به وکیل شما می دهد تا  از جانب شما در روند قباله و اقامت عمل کند .البته در تمام کشور ها روند تحقیقات برای اعطای اقامت وجود دارد. برای مثال در آلمان نیز اگر فردی به دنبال اخذ اقامت باشد می تواند با توجه به بررسی شرایط مهاجرت به آلمان از سوی دولت؛ دست به اقدام بزند.

با این حال، اگر شما هم برای آمدن به اسپانیا زمان ندارید، و شما یک ملک پیدا کرده اید که آماده ی خرید بدون مراجعه می باشید، شما می توانید یک وکالتنامه از کشور خود سازماندهی کنید(این برای همه ی کشورها ممکن نیست) این قدرت را به وکیل خود بدهید تا از طرف شما در روند قباله و اقامت عمل کند. وکیل شما می تواند از طرف شما، خرید ملک داشته باشد بنابراین شما حتی نیازی نیس در این مرحله به اسپانیا بیایید.

زمانی که شما خانه ای با معیارهای سرمایه گذاری (بیش از € 500،000 در سند) را خریداری کرده اید، نیاز به درخواست یک ویزای سرمایه گذار یک ساله دارید، که اجازه می دهد تا شما یک سال در اسپانیا بمانید، و سفر آزادانه در منطقه ی شنگن به مدت 90 روز از 180 روز را داشته باشید. وکیل شما می تواند این کار را برای شما انجام دهد. هنگامی که شما این ویزا رابه دست آوردید، موظف به صرف حداقل زمان در اسپانیا در طول سال نسیتید. با این حال، برای دریافت اجازه ی اقامت در پایان سال، شما نیاز به بازدید از اسپانیا حداقل یک بار در سال دارید.

اقامت از طریق ویزای طلایی اسپانیا

طرح ویزای طلایی اسپانیا از سال 2013 برای حمایت از کارآفرینان و بین المللی شدن اسپانیا اجرا شد. هدف اصلی ایجاد ویزای طلایی، ارتقاء اقتصاد اسپانیا و حمایت از ایجاد مشاغل جدید و ورود استعداد های جدید بود. در سال 2015 این قانون مناسب با نیازهای بازار بین المللی فعلی و خانواده سرمایه گذاران اصلاح شد. برای سرمایه گذاران و کار آفرینان واجد شرایط، این یک مسیر خوب و سریع برای اخذ مجوز اقامت اسپانیا و مجوز کار است.

ویزای طلایی برای چه کسانی است؟ افراد غیر شهروندی اتحادیه اروپا که مقدار قابل توجهی در اوراق قرضه اسپانیا، مشاغل و املاک و مستغلات اسپانیا سرمایه گذاری کنند یا کسب و کار جدید در اسپانیا ایجاد کنند می توانند برای درخواست اقامت درخواست دهند. مزایای طرح ویزای طلایی چیست؟

  • سرمایه گذار اجازه دارد به صورت آزاد در سراسر اروپا( منطقه شنگن) سفر کند و در هر بخشی در اسپانیا کار کند، در حالی که برای اقامت در اسپانیا نیازی به حفظ و تجدید مجوز اقامت ندارد.
  • بعد از پنج سال امکان اقامت دائم و بعد از ده سال امکان درخواست برای تابعیت اسپانیا وجود دارد
  • سرمایه گذاران میتوانند برای همه فرزندان خود درخواست اقامت دهند تا تمام خانواده بتوانند در اسپانیا ساکن شوند و کار کنند. کودکان میتوانند در مدارس اسپانیا تحصیل کنند.
  • ویزای اقامت ممکن است برای اعضای خانواده(immediate family) از جمله همسر یا شریک زندگی که هنوز با آن ازدواج نکرده اید صادر شود.

در سال 2015 تعریف ” immediate family” اصلاح شد. اعضای خانواده که بیشتر از 18 سال سن دارند و به فرد سرمایه گذار وابسته هستند را نیز شامل می شود. این شامل فرزندانی است که بالای 18 سال سن دارند و از لحاظ مالی به سرمایه گذار وابسته اند و هنوز ازدواج نکرده اند. ویزای طلایی می تواند برای هر فردی که:

  • در املاک و مستغلات اسپانیا حداقل 500.000 یورو سرمایه گذاری کرده باشد
  • در اوراق قرضه اسپانیا 20 میلیون یورو سرمایه گذاری کرده باشد
  • در شرکت های اسپانیایی ( سهام) 1 میلیون یورو سرمایه گذاری کرده باشد
  • 1 میلیون یورو سپرده در بانک اسپانیا داشته باشد
  • در یک شرکت اسپانیایی به عنوان یک متخصص حرفه ای استخدام شده باشد
  • برنامه ای در پروژه کاری اسپانیا داشته باشد که از نظر اقتصادی سومند است
  • ویزا برای کار آفرینانی که مشاغل جدید ایجاد کرده اند که از نظر عموم مورد توجه قرار گرفته است و دارای میزان قابل توجهی تاثیر مثبت بر اقتصاد و اجتماع اسپانیا است. یا یک نوع اختراع علمی/ نوآوری
  • در مورد سرمایه گذاری در املاک باید ثابت شود که سرمایه گذار یک گواهی ثبت املاک که توسط مالکان امضا شده است است را در اختیار دارد.
  • اگر مالکیت هنوز ثبت نشده باشد باید یک کپی از مالکیت سند و اثبات ثبت سند در دفتر ثبت اسناد موجود باشد.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

خارجیانی که در املاک اسپانیا به مبلغ 500.000 یورو و یا بیشتر سرمایه گذاری کنند ، می توانند اقامت اسپانیا را دریافت کنند. شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری اسپانیا از طریق خرید ملک :

  • درخواست برای ویزا باید شخصا و یا از طرف یک نماینده معتبر انجام شود.
  • فرم درخواست باید 90 روز پیش از سفر متقاضی به اسپانیا ارسال شود.
  • مجوز اقامت به سرمایه گذار امکان کار و زندگی در کل کشور اسپانیا را می دهد.
  • 365 روز در صورتی ملک خریداری شده رسمی شده باشد.
  • 6 ماه در صورتی که هنوز ملک خریداری شده رسمی نشده باشد، اما اقدامات و قراردادهای اولیه برای رسمی کردن آن انجام شده باشد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست سرمایه گذاری اسپانیا از طریق خرید ملک :

  • اصل و کپی فرم درخواست ویزا: فرم درخواست باید تکمیل و امضا شود.
  • یک قطعه عکس در سایز عکس پاسپورت الحاق به فرم درخواست( پشت زمینه سفید در سایز 2*2 )
  • اصل و کپی صفحه اصلی پاسپورت .
  • اصل و کپی کارت شناسایی که مکان اقامت شما را در حوزه اختیارات کنسول گری اسپانیا در لس انجلس قرار می دهد.
  • داشتن تمکن مالی برای حمایت از خود و خانواده در طول دوره اقامت در اسپانیا
  • اثبات داشتن بیمه که خدمات درمانی، حوادث، خدمات اورژانسی، بازپرداخت پزشکی با تمام پوشش های بین المللی را پوشش دهد. این بیمه باید از یک شرکت معتبر در اسپانیا دریافت شود.

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

در مورد مهاجرت به اسپانیا و اخذ اقامت این کشور از طریث تمکن مالی باید بگوییم که  افراد با صدور یک مجوز خارجی می توانند در اسپانیا تجارت کنندتا بتوانند ملیت اسپانیایی را کسب کند و در این روش مهاجرتی فرایندهای بازبینی یا نظارتی وجود ندارد. با این وجود، طبق قانون اسپانیا، یک شماره شناسایی مالیات شخصی(N.I.F)، توسط افراد یا اشخاص حقوقی برای انجام هر گونه معاملات مالی(مالیات) یا موارد مربوط در اسپانیا، مورد نیاز است. یک N.I.F (شماره شناسی مالیات شخصی) برای تشکیل یک شرکت و ارائه یا تایید مدارک مورد نیاز و یا صادر شده توسط مقامات دولتی اسپانیا لازم است. در نتیجه، مجوز های خارجی و سرمایه گذاری های مشترک با صدور یک مجوز خارجی ممكن است لازم باشد تا از آن، آژانس مالياتي اسپانيا بدست آورد.

اتباع بیگانه خارجی که قصد ورود به اسپانیا را برای سرمایه گذاری قابل توجه دارند، می توانند برای ویزای اقامت، یا در صورت لزوم،یک ویزای اقامت برای سرمایه گذاران،درخواست کنند. برای سرمایه گذاری، باید یکی از این معیارها، در نظر گرفته شود، سرمایه گذاری اولیه، ارزشی برابر یا بیش از 2 میلیون یورو، در اوراق بهادار، اوراق قرضه دولت اسپانیا یا ارزشی برابر، بیشتر از 1 میلیون یورو در سهام یا سهام شرکت های اسپانیا یا سپرده های بانکی در موسسات مالی اسپانیا دارد.

خرید املاک و مستغلات در اسپانیا ارزش سرمایه گذاری برابر یا بیشتر از500/000 یورو برای هر متقاضی دارد. یک پروژه کسب و کار در نظر گرفته شده در اسپانیا انجام می شود که مورد توجه عمومی قرار گرفته است و با یکی از شرایط زیر مواجه می شود تا بتوان آن را این چنین در نظر گرفت. سرمایه گذاری تاثیرات اجتماعی و اقتصادی مربوط به منطقه جغرافیایی دارد که در آن فعالیت انجام می شود، یا سهم قابل توجه در نوآوری های علمی و فناوری خواهد داشت.

یک کشور خارجی که برای ویزا درخواست می کند،نیز قابل درک است که سرمایه گذاری قابل توجهی را در زمانی که سرمایه گذاری توسط یک شخص قانونی در قلمرو ایجاد شده است به وجود آورد، که تحت قانون اسپانیا محسوب نمی شود و در آن کشور خارجی، مستقیما یا غیرمستقیم از حقوق رای دهی برخوردار است و دارای اختیارات یا اعطای اکثریت اعضای هیئت مدیره است. (به این معنی که می تواند اکثریت اعضای هیئت را تعیین یا حذف نماید). البته شرایط کلی را در صورت نیاز می توانید از طریق مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی میرداماد به دست آورید.

در صورتی که علاقمند به اخذ ویزای کار اسپانیا هستید می توانید با مشاوران ما در موسسه میرداماد تماس یگیرید.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در اسپانیا

اقامت در اسپانیا تحت ویزای سرمایه گذار جدید برای سرمایه گذاران که حداقل 500،000 یورو در املاک و مستغلات خرید ملک خرج کرده اند، اعطا می شود.

کشور اسپانیا از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و عضو کشور های معاهده شنگن می باشد که در جنوب غرب اروپا قرار دارد و یکی از اعضای ناتو می باشد. پایتخت اسپانیا شهر مادرید و جمعیت این کشور در سال ۲۰۱۷ چهل و شش میلیون و ۳۵۰ هزار نفر و واحد پول این کشور یورو می باشد.

اول از همه یک ویزای 90 روزه ی عادی دریافت می کنید، بنابراین شما می توانید به اسپانیا آمده و برای ملک جستجو کنید، و یک بار در اسپانیا یک وکالتنامه (poder) ثبت کنید.

طرح ویزای طلایی اسپانیا از سال 2013 برای حمایت از کارآفرینان و بین المللی شدن اسپانیا اجرا شد. هدف اصلی ایجاد ویزای طلایی، ارتقاء اقتصاد اسپانیا و حمایت از ایجاد مشاغل جدید و ورود استعداد های جدید بود.

افراد غیر شهروندی اتحادیه اروپا که مقدار قابل توجهی در اوراق قرضه اسپانیا، مشاغل و املاک و مستغلات اسپانیا سرمایه گذاری کنند یا کسب و کار جدید در اسپانیا ایجاد کنند می توانند برای درخواست اقامت درخواست دهند.

  • سرمایه گذار اجازه دارد به صورت آزاد در سراسر اروپا( منطقه شنگن) سفر کند.
  • بعد از پنج سال امکان اقامت دائم و بعد از ده سال امکان درخواست برای تابعیت اسپانیا وجود دارد
  • سرمایه گذاران میتوانند برای همه فرزندان خود درخواست اقامت دهند تا تمام خانواده بتوانند در اسپانیا ساکن شوند و کار کنند. کودکان میتوانند در مدارس اسپانیا تحصیل کنند.
  • ویزای اقامت ممکن است برای اعضای خانواده(immediate family) از جمله همسر یا شریک زندگی که هنوز با آن ازدواج نکرده اید صادر شود.
  • درخواست برای ویزا باید شخصا و یا از طرف یک نماینده معتبر انجام شود.
  • فرم درخواست باید 90 روز پیش از سفر متقاضی به اسپانیا ارسال شود.
  • مجوز اقامت به سرمایه گذار امکان کار و زندگی در کل کشور اسپانیا را می دهد.
  • 365 روز در صورتی ملک خریداری شده رسمی شده باشد.
  • 6 ماه در صورتی که هنوز ملک خریداری شده رسمی نشده باشد، اما اقدامات و قراردادهای اولیه برای رسمی کردن آن انجام شده باشد.
  • اصل و کپی فرم درخواست ویزا: فرم درخواست باید تکمیل و امضا شود.
  • یک قطعه عکس در سایز عکس پاسپورت الحاق به فرم درخواست( پشت زمینه سفید در سایز 2*2 )
  • اصل و کپی صفحه اصلی پاسپورت .
  • اصل و کپی کارت شناسایی که مکان اقامت شما را در حوزه اختیارات کنسول گری اسپانیا در لس انجلس قرار می دهد.
  • داشتن تمکن مالی برای حمایت از خود و خانواده در طول دوره اقامت در اسپانیا
  • اثبات داشتن بیمه که خدمات درمانی، حوادث، خدمات اورژانسی، بازپرداخت پزشکی با تمام پوشش های بین المللی را پوشش دهد. این بیمه باید از یک شرکت معتبر در اسپانیا دریافت شود.

ارزشی برابر یا بیش از 2 میلیون یورو، در اوراق بهادار، اوراق قرضه دولت اسپانیا لازم می باشد.

ارزشی برابر، بیشتر از 1 میلیون یورو در سهام شرکت های اسپانیا یا سپرده های بانکی در موسسات مالی اسپانیا نیاز می باشد.

هزینه های معمولی زندگی در اسپانیا بطور تقریبی برای یک خانواده ۴ نفره ۲۰۰۰ یورو در ماه می باشد.

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • توسط مرتضی
    تاریخ: اردیبهشت 16, 1398
    نفر
    نفر

    با سلام. حداقل میزان سرمایه ای که واسه سرمایه گذاری اسپانیا لازمه چه قدره؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 18, 1398
      نفر
      نفر

      سلام میانگین سرمایه اولیه در اسپانیا از 5000 تا 7000 دلار برآورد می گردد.

      • توسط زی زی
        تاریخ: آذر 15, 1399
        نفر
        نفر

        سلام ویزای تمکن مالی یا خود حمایتی رو توضیح ندادین؟

        • توسط مهدی کیوانی
          تاریخ: آذر 16, 1399
          نفر
          نفر

          سلام وقتتون بخیر
          در صورت گردش حساب، حقوق، اجاره منزل و یا غیره بالا می توانید برای ویزای تمکن مالی اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا