071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به ژاپن

مهاجرت به ژاپن

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

همواره یکی از بهترین گزینه ها برای زندگی در خارج از کشور مهاجرت به ژاپن است. کشور ژاپن با داشتن مناطق بکر و آثار تاریخی بسیار یکی از کشورهای مناسب جهت زندگی و اقامت می باشد. مهاجرت به این کشور از روش های مختلف مانند سرمایه گذاری، تحصیلی و همچنین ازدواج صورت می گیرد که در این مقاله مشاورین موسسه میرداماد به بخشی از آنها پرداخته اند.

مزایای زندگی و مهاجرت به ژاپن

به دلیل موثر بودن وسایل نقلیه عمومی و آسانی دسترسی به اتوبوس شهری منظم ودقیق این کشور شما در ژاپن نیازی به داشتن اتومبیل نخواهید داشتار و قطار شهری هر هفت دقیقه یکبار می آیند و متروی شهری نیز در توکیو در دو دقیقه یکبار میرسند در صورت نیاز به ماشین نیز کرایه یک روز ماشین هم ارزان است. پاسپورت این کشور بر اساس آمار و ارقام در سال 2019 برای سفر به اقسی نقاط دنیا بدون ویزا قویترین پاسپورت دنیاست و در کمال تعجب در رتبه اول در سال 2019 قرار گرفته است.

تحصیل در ژاپن

مهاجرت کاری به ژاپن

مهاجرت تحصیلی به ژاپن

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ژاپن

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ژاپن

بازیافت زباله در ژاپن بسیار آسان و راحت هست ، شما حس خیلی خوب خواهید داشت در کشوری زندگی کنید که مردم آن بسیار تمیز هستند و زباله ها تفکیک شده را درب منزل منزلشان بگذارند و به هیچ وجه آشغال در خیابان نمیریزند و شهرها این کشور بسیار تمیز هستند و نظافت تبدیل به رسمی نوین در این کشور مبدل شده است.

ژاپن بیشترین سرانه این ماشین ها را (vending machine) در کل دنیا را داراست یعنی به ازای هر 23 نفر یک ماشین وجود دارد.به هر ترتیب که باشد مطمئنا راحتی بسیار را برای شهروندان این کشور فراهم آورده است. بیشتر این ماشین ها انواع و اقسام نوشیدنی برای مردم مهیا می کنند. (نوشیدنی گرم در زمستان و نوشیدنی سرد در تابستان ) که در پر ترافیک ترین نقاط شهری این ماشین ها در دسترس عموم قرار دارند.

مهاجرت به ژاپن از طریق تحصیل

اولین و مهم ترین تحصیل در این کشور تجربه فرهنگ ژاپن است. فرهنگ این کشور ریشه در فرهنگ آسیای شرقی دارد و با تحصیل در این کشور می توانید فرهنگی را تجربه کنید که شباهتی به فرهنگ سایر کشور های دنیا ندارد. این کشور مرکز و زادگاه بسیاری از شرکت ها و برند های معتبر دنیا مثل سونی ، نیکون، تویوتا ، نیسان و غیره است و هر کاری در ژاپن معادل است با تجربه ی تکنولوژی و فناوری ای جدید. علاوه بر آن این کشور، کشور بسیار امنی است و آمار جرم و جنایت در آن به شدت پایین است ، مردمانی مودب دارد و مخارج زندگی و غذا در آن بالا نیست.

مهاجرت به ژاپن از طریق تحصیل

دانشگاه های ژاپن: بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند ابتدا در کلاس های زبان ژاپنی شرکت کنند و دوره ی 2 تا 12 هفته ای و یا دوره های بلند مدت زبان ژاپنی را پشت سر می گذارند. مردم ژاپن به زبان انگلیسی مسلط نیستند و تنها تعداد کمی از دانشگاه های ژاپن به زبان انگلیسی درس ارائه میدهند. بنابراین اگر قصد مهاجرت به ژاپن را دارید بهتر است تجربه خود را با یادگیری زبان ژاپنی شروع کنید. پس از اینکه به این زبان تسلط پیدا کردید می توانید در دانشگاه ها و یا کالج های این کشور مشغول به تحصیل شوید.

سال تحصیل در ژاپن در ماه آوریل شروع می شود و ترم دوم در اکتبر آغاز می شود. اگر قصد دارید در دوره های تحصیلی بلند مدت شرکت کنید بهتر است از 6 ماه قبل برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید. دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر می توانند روند دریافت ویزا را برای شما سرعت ببخشند اما در هر صورت 6 ماه قبل از شروع ترم مهلت درخواست به پایان می رسد. برخی از دانشگاه ها تنها برای مدت کوتاهی درخواست پذیرش دانشجویان را قبول میکنند. بنابراین بهتر است از قبل با دانشگاه مدنظر خود این موارد را چک کنید. برای تحصیل طولانی مدت در این کشور باید ویزا دریرافت کنید.

ویزاهای اخذ شده

پس از درخواست پذیرش و دریافت نامه پذیرش دانشگاه باید با در دست داشتن نامه و سایر مدارک به سفارت ژاپن مراجعه کنید و برای دریافت ویزا اقدام نمایید. اگر قصد دارید برای مدت بیشتر از سه ماه در دانشگاه های ژاپن به تحصیل بپردازید به ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت. برای دریافت ویزای تحصیلی و دانشجویی ژاپن ابتدا باید دانشگاهی که میخواهید در آن به تحصیل مشغول شوید را انتخاب نمایید و پس از دریافت پذیرش دانشگاه، فرم درخواست ویزا را تکمیل نمایید.

مهاجرت کاری به ژاپن از طریق تخصص

به منظور ترویج ورود متخصصان خارجی با مهارت بالا، یک سیستم مبتنی بر امتیاز که رفتار مهاجرتی افراد متخصص با مهارت بالا را امتیاز بندی می کند، در 7 مه سال 2012 معرفی شد. فعالیت های افراد حرفه ای خارجی بسیار متخصص، در سه دسته طبقه بندی می شوند: “فعالیت های پیشرفته تحقیقات علمی”، “فعالیت های پیشرفته تخصصی / فنی” و “فعالیت های پیشرفته مدیریت کسب و کار”.

با توجه به ویژگی های مشخصه هر طبقه از این فعالیت ها، امتیازات به هر آیتم، مانند “پیشینه علمی”، “کار تخصصی” “حقوق سالانه” و غیره اختصاص می یابد. اگر کل امتیازات به یک مقدار خاص (70 امتیاز) برسد، امتیاز مهاجرت به فرد مربوطه، با هدف ارتقا پذیرش متخصصان خارجی بسیار متخصص در ژاپن، اعطا خواهد شد. جزییات روند امتیازی مهاجرت:

  • مجوز فعالیت های متعدد
  • اعطای دوره اقامت 5 ساله
  • رفع نیازهای اقامت دائم
  • اجازه کار برای همسر فرد مورد نظر
  • امکان اجازه اقامت برای پدر و مادر فرد مورد نظر، تحت شرایط خاص
  • امکان استخدام یک مستخدم (کارگر خانگی) توسط فرد مورد نظر تحت شرایط خاص
  • پروسه امتیازی ورود و اقامت
  • متخصص با مهارت بالا (بخش دوم)
  • در ارتباط با فعالیت های “متخصص با مهارت بالا (بخش اول)”، فرد مجاز به دستیابی به تقریبا تمام فعالیت های اقامتی براساس اشتغال می شود.
  • اعطای مدت نامحدود اقامت
  • “متخصص با مهارت بالا (بخش دوم)” برای کشورهای خارجی است که در فعالیت های “متخصص با مهارت بالا (بخش اول)” برای مدت سه سال یا بیشتر مشغول به فعالیت هستند.

فاکتورهایی که مورد ارزیابی قرار می گیرند و امتیازاتی که در سیستم امتیازدهی به آنها اختصاص می یابد، در دستور کار وزارت امور خارجه تعریف می شود. افراد متخصص با مهارت بالا، باید الزامات فعلی وضعیت اقامت برای کار را برآورده کنند و وضعیت اقامت “متخصصان بسیار متخصص” اعطا می شوند.

مهاجرت به ژاپن از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاران خارجی ظرف مدت یکسال میتوانند از طریق (investors business manager visa) ویزای سرمایه گذاری صاحب کسب و کار ، اقامت دائم این کشور رو اخذ نمایند .یک از مزایای سرمایه گذاران با اقامت دائم این است که آنها به وامهای بانکی با سود پایین برای خرید منزل از بانکهای ژاپنی دریافت خواهند کرد. خارجیان ماهر و آموزش دیده با مدارک تحصیلی یا کاری معتبر میتوانند از طریق روشی که بر اساس امتیازدهی است. خیلی سریعتر برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند بشرطی که امتیاز آنها به حد نصاب لازم برسد.

این سیستم امتیازدهی توسط سیستم قضایی این کشور در سال 2012 اعلام شد که براساس آن متقاضیان ویزا به سه گروه تقسیم می شونند: تحقیقات آکادمیک پیشرفته، مهارت فنی یا حرفه ای پیشرفته ، مدیریت بازرگانی یا کسب و کار پیشرفته. بر این اساس امتیازدهی حداقل زمان لازم برای درخواست اقامت دائم این کشور برای کسانی که امتیاز بالای 70 رو کسب کنند سه سال است و افرادی که امتیاز بالای 80 رو کسب کنند در ظرف یکسال میتوانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

مهاجرت به ژاپن از طریق سرمایه گذاری

موفقیت ها کاری و تحصیلی و هرگونه دست آوری که توسط متقاضیان بدست بیاید طبق قوانین جدید به کسب امتیاز بیشتری برای آنها منجر خواهد شد این دست آوردها شامل کار کردن در بخش تکنولوژی و سایر صنایع در حال پیشرفت ، اخذ مدرک معتبر تحصیلی توسط یک دانشگاه معتبر و یا کار کردن در بخشهای سرمایه گذاری با سود سالیانه بالا باعث کسب امتیازات بیشتر برای متقاضیان خواهد بود.

چرا کشور ژاپن رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم ؟ بدلیل داشتن پاسپورت قوی ، شما می توانید به 175 کشور بدون ویزا سفر کنید. طبق قوانین سرمایه گذاری ژاپن، سرمایه گذارانی کسب و کار خود را در ژاپن ایجاد کنند باید یک شرکت در ژاپن ثبت کنند و یک دفتر بصورت فیزیکی و با سرمایه 5 میلیون ین ژاپن و یا دو کارمند تمام وقت ژاپنی استخدام کنند. سرمایه گذاران اگر بخواهند یک کسب و کاری که قبلا در این کشور موجود بوده است رو مدیریت کنند باید حداقل سه سال سابقه مدیریتی یا عملیاتی با حقوق یکسان یا بیشتر از یک شهروند ژاپنی داشته باشند.

مهاجرت به ژاپن از طریق ازدواج

ازدواج خارجیان با شهروندان ژاپنی رو به افزایش بوده است اگر شما با یک شهروند ژاپنی ازدواج کرده اید یا قصد زندگی در این کشور را دارید شما نیاز به (ویزای همسر) یا (فرزند یک ژاپنی) خواهید داشت و مثل گذشته با ویزای توریستی قادر به ثبت ازدواجتان نخواهید و باید ویزای همسر (spouse visa ( را اخذ نمایید .بسیار مهم هست که ازدواج شما در ژاپن قانونی باشد این بدین معناست که ازدواج شما در شهرداری محل سکونت شما ثبت شده باشد و مورد تایید قرار گرفته باشد.

ارزیابی در مواردی که زوجین چندبار بیشتر همدیگه رو ملاقات نکرده باشند سخت خواهد شد بدلیل اینکه مسئولین اداره مهاجرت ممکن است فکر کنند که شما ازدواج مصلحتی یا سوری انجام داده اید بنا براین بسیار مهم هست که حتی در مواقعی عشق حقیقی خودتان به یکدیگر به مسئولین همراه مدارکی چون ایمیل یا نامه به اثبات برسانید.

مدارک ازدواج شما باید در کشور خودتان ثبت و تایید گردد که این کار را می توانید از طریق سفارت به شرطی که در ژاپن به سر می برید و زندگی می کنید می توانید انجام دهید و شما باید وقتی ازدواجتان در ژاپن ثبت می کنید مدارک را تحویل شهرداری محل سکونتان در ژاپن بدهید، این مدرکی خواهد بود دال براینکه ازدواج شما قانونی است و مشکلی ندارد.

این مدارک باید به ژاپنی ترجمه و تحویل مقامات گردد ضمنا شما باید ثابت کنید که سن قانونی ازدواج را در کشور خودتان نیز دارا می باشید که این کار را میتوانید از طریق یک نامه تاییدیه از کنسولگری کشورتان با امضا سر کنسول انجام بدهید در پایان شما با ازدواج با یک شهروند ژاپنی میتوانید به راحتی دراین کشور زندگی و کار کنید. اگر قصد مهاجرت به ژاپن برای کار را دارید، مطمئنا مشاورین موسسه میرداماد شما عزیزان را به صورت تضمینی کمک خواهند کرد.

سوالات متداول درباره مهاجرت به ژاپن

به دلیل موثر بودن وسایل نقلیه عمومی و آسانی دسترسی به اتوبوس شهری منظم ودقیق این کشور شما در ژاپن نیازی به داشتن اتومبیل نخواهید داشتار و قطار شهری هر هفت دقیقه یکبار می آیند و متروی شهری نیز در توکیو در دو دقیقه یکبار میرسند در صورت نیاز به ماشین نیز کرایه یک روز ماشین هم ارزان است. پاسپورت این کشور بر اساس آمار و ارقام در سال 2019 برای سفر به اقسی نقاط دنیا بدون ویزا قویترین پاسپورت دنیاست و در کمال تعجب در رتبه اول در سال 2019 قرار گرفته است.بازیافت زباله در ژاپن بسیار آسان و راحت هست ، شما حس خیلی خوب خواهید داشت در کشوری زندگی کنید که مردم آن بسیار تمیز هستند و زباله ها تفکیک شده را درب منزل منزلشان بگذارند و به هیچ وجه آشغال در خیابان نمیریزند و شهرها این کشور بسیار تمیز هستند و نظافت تبدیل به رسمی نوین در این کشور مبدل شده است.

اولین و مهم ترین تحصیل در این کشور تجربه فرهنگ ژاپن است. فرهنگ این کشور ریشه در فرهنگ آسیای شرقی دارد و با تحصیل در این کشور می توانید فرهنگی را تجربه کنید که شباهتی به فرهنگ سایر کشور های دنیا ندارد. این کشور مرکز و زادگاه بسیاری از شرکت ها و برند های معتبر دنیا مثل سونی ، نیکون، تویوتا ، نیسان و غیره است و هر کاری در ژاپن معادل است با تجربه ی تکنولوژی و فناوری ای جدید. علاوه بر آن این کشور، کشور بسیار امنی است و آمار جرم و جنایت در آن به شدت پایین است ، مردمانی مودب دارد و مخارج زندگی و غذا در آن بالا نیست.

سرمایه گذاران خارجی ظرف مدت یکسال میتوانند از طریق (investors business manager visa) ویزای سرمایه گذاری صاحب کسب و کار ، اقامت دائم این کشور رو اخذ نمایند .یک از مزایای سرمایه گذاران با اقامت دائم این است که آنها به وامهای بانکی با سود پایین برای خرید منزل از بانکهای ژاپنی دریافت خواهند کرد. خارجیان ماهر و آموزش دیده با مدارک تحصیلی یا کاری معتبر میتوانند از طریق روشی که بر اساس امتیازدهی است. خیلی سریعتر برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند بشرطی که امتیاز آنها به حد نصاب لازم برسد.

به منظور ترویج ورود متخصصان خارجی با مهارت بالا، یک سیستم مبتنی بر امتیاز که رفتار مهاجرتی افراد متخصص با مهارت بالا را امتیاز بندی می کند، در 7 مه سال 2012 معرفی شد. فعالیت های افراد حرفه ای خارجی بسیار متخصص، در سه دسته طبقه بندی می شوند: “فعالیت های پیشرفته تحقیقات علمی”، “فعالیت های پیشرفته تخصصی / فنی” و “فعالیت های پیشرفته مدیریت کسب و کار”.با توجه به ویژگی های مشخصه هر طبقه از این فعالیت ها، امتیازات به هر آیتم، مانند “پیشینه علمی”، “کار تخصصی” “حقوق سالانه” و غیره اختصاص می یابد. اگر کل امتیازات به یک مقدار خاص (70 امتیاز) برسد، امتیاز مهاجرت به فرد مربوطه، با هدف ارتقا پذیرش متخصصان خارجی بسیار متخصص در ژاپن، اعطا خواهد شد.

  • مجوز فعالیت های متعدد
  • اعطای دوره اقامت 5 ساله
  • رفع نیازهای اقامت دائم
  • اجازه کار برای همسر فرد مورد نظر
  • امکان اجازه اقامت برای پدر و مادر فرد مورد نظر، تحت شرایط خاص
  • امکان استخدام یک مستخدم (کارگر خانگی) توسط فرد مورد نظر تحت شرایط خاص
  • پروسه امتیازی ورود و اقامت
  • متخصص با مهارت بالا (بخش دوم)
  • در ارتباط با فعالیت های “متخصص با مهارت بالا (بخش اول)”، فرد مجاز به دستیابی به تقریبا تمام فعالیت های اقامتی براساس اشتغال می شود.
  • اعطای مدت نامحدود اقامت
  • “متخصص با مهارت بالا (بخش دوم)” برای کشورهای خارجی است که در فعالیت های “متخصص با مهارت بالا (بخش اول)” برای مدت سه سال یا بیشتر مشغول به فعالیت هستند.

همواره یکی از بهترین گزینه ها برای زندگی در خارج از کشور مهاجرت به ژاپن است. کشور ژاپن با داشتن مناطق بکر و آثار تاریخی بسیار یکی از کشورهای مناسب جهت زندگی و اقامت می باشد. مهاجرت به این کشور از روش های مختلف مانند سرمایه گذاری، تحصیلی و همچنین ازدواج صورت می گیرد

سال تحصیل در ژاپن در ماه آوریل شروع می شود و ترم دوم در اکتبر آغاز می شود.

اگر قصد دارید در دوره های تحصیلی بلند مدت شرکت کنید بهتر است از 6 ماه قبل برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید. دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر می توانند روند دریافت ویزا را برای شما سرعت ببخشند اما در هر صورت 6 ماه قبل از شروع ترم مهلت درخواست به پایان می رسد. برخی از دانشگاه ها تنها برای مدت کوتاهی درخواست پذیرش دانشجویان را قبول میکنند. بنابراین بهتر است از قبل با دانشگاه مدنظر خود این موارد را چک کنید. برای تحصیل طولانی مدت در این کشور باید ویزا دریرافت کنید.

باید با در دست داشتن نامه و سایر مدارک به سفارت ژاپن مراجعه کنید و برای دریافت ویزا اقدام نمایید. اگر قصد دارید برای مدت بیشتر از سه ماه در دانشگاه های ژاپن به تحصیل بپردازید به ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت. برای دریافت ویزای تحصیلی و دانشجویی ژاپن ابتدا باید دانشگاهی که میخواهید در آن به تحصیل مشغول شوید را انتخاب نمایید و پس از دریافت پذیرش دانشگاه، فرم درخواست ویزا را تکمیل نمایید.

فعالیت های افراد حرفه ای خارجی بسیار متخصص، در سه دسته طبقه بندی می شوند: “فعالیت های پیشرفته تحقیقات علمی”، “فعالیت های پیشرفته تخصصی / فنی” و “فعالیت های پیشرفته مدیریت کسب و کار”.

اخبار های مرتبط

ویزای کار ژاپن

ویزای کار ژاپن

هدف ما در این مقاله بررسی ویزای کار ژاپن می باشد. چه قصد داشته باشید برای اقامت کشوری جدید اقدام

مشاهده
مهاجرت به ژاپن

مهاجرت به ژاپن

همواره یکی از بهترین گزینه ها برای زندگی در خارج از کشور مهاجرت به ژاپن است. کشور ژاپن با داشتن

مشاهده
تحصیل در ژاپن

تحصیل در ژاپن

به دلیل سطح علمی و آموزشی عالی در دانشگاه ها ژاپن، هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان متقاضی تحصیل

مشاهده
اقامت ژاپن

اقامت ژاپن

بر اساس گزارشات وزارت دادگستری، تعداد اتباع خارجی که به طور غیرقانونی به ژاپن مهاجرت کرده اند و اقامت غیر

مشاهده
زبان ژاپنی

زبان ژاپنی

کسانی که وارد کشور ژاپن می شوند و زبان این کشور را نمی دانند، مثلا در مورد ادای احترام در

مشاهده

اسکرول به بالا