071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در بلاروس

سرمایه گذاری در بلاروس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از روش هایی که برای مهاجرت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد. سرمایه گذاری خود نیز می تواند دارای روش های مختلفی باشد که عبارتند خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و … . هر روشی برای خود دارای جزئيات و شرایط مهمی است. این جزئیات و شرایط بر مبنای روند سرمایه گذاری می تواند متفاوت باشد. از این رو اگر تمایل به سرمایه گذاری داشته باشید باید با توجه به قوانین کشوری که قصد دارید در آن سرمایه گذاری را انجام دهید و همچنین با توجه به نوع سرمایه گذاری خود اقدام نمایید. از این رو در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با سرمایه گذاری در بلاروس صحبت کنیم.

مهاجرت به بلاروس انواع راه ها را پیش پای هر فرد متقاضی مهاجرت می گذارد. از این رو اگر تمایل دارید برای مهاجرت به بلاروس اقدام کنید در ابتدا لازم است تا از روند مهاجرتی و شرایط مهاجرتی اطلاع کافی داشته باشید. از جمله راه ها و روش های مهاجرتی به این کشور می توان به مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به بلاروس، مهاجرت کاری به بلاروس، مهاجرت سرمایه گذاری به بلاروس، مهاجرت از طریق ازدواج در بلاروس، مهاجرت از طریق تولد فرزند در لاروس و …اشاره نمود. برای این روش های مهاجرتی می توانید به کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

سرمایه گذاری در بلاروس

همان طور که بیان نمودیم یکی از انواع روش های مهاجرتی، سرمایه گذاری در بلاروس می باشد. از این رو شما می توانید برای سرمایه گذاری در بلاروس اقدام نمایید. از جمله راه ها و روش های سرمایه گذاری در بلاروس می توان به خرید ملک در بلاروس، ثبت شرکت در بلاروس، کارآفرینی در بلاروس و … اشاره نمود. البته شما علاوه بر سرمایه گذاری در بلاروس می توانید از روش های دیگری هم برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید.

به طور مثال شما می توانید با کار در بلاروس و دریافت ویزای کاری بلاروس یا اخذ ویزای تحصیلی بلاروس برای تحصیل در بلاروس به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس اقدام نمایید. بلاروس امروز کشوری است که برای سرمایه گذاری های خارجی آماده است و شرایط تجاری مطلوبی را ارائه می دهد. بلاروس بهترین مکان برای سرمایه گذاری شما است و می تواند در روند های مختلفی برای سرمایه گذاری شما موجود باشد.

اقتصاد بلاروس به حدی رسیده است که امید بسیاری به آینده می دهد. اصلاحات مهمی آغاز شده است که باعث می شود بلاروس در سطح بین المللی به عنوان یک مکان و بازار فروش رقابتی تر شود. نه تنها اقتصادی بلکه گشایش سیاسی به سمت غرب نیز در حال پیگیری است. در واقع می توان گفت که بلاروس شهرت بسیاری را به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد تجاری منطقه برای سرمایه گذاران خارجی کسب نموده است. از این رو می توان گفت با کنترل شرایط ارز در این کشور و پایین بودن نرخ تورم رسمی در بلاروس، شرایط سرمایه گذاری در این کشور همراه با مزایای بسیار زیادی خواهد بود.

مزایای سرمایه گذاری در بلاروس

سرمایه گذاری در کشور بلاروس دارای مزیای بسیار زیادی برای افراد خارجی است. از جمله مزایایی که می توان برای سرمایه گذاری در بلاروس در نظر گرفت عبارتند از: موقعیت جغرافیایی استراتژیک، دسترسی مستقیم به بازار های بلاروس ، روسیه ، قزاقستان ، ارمنستان ، قرقیزستان، زیرساخت های به خوبی توسعه یافته در بلاروس مانند حمل و نقل ، تدارکات و ارتباطات، قوانین سرمایه گذاری بسیار پیشرفته در بلاروس، تضمین حقوق سرمایه گذاران و حمایت از سرمایه گذاری در بلاروس، فضای سرمایه گذاری جذاب و سیاست های مالیاتی مطلوب، حمایت دولت از سرمایه گذاران در قالب ضمانت ، مزایا و … ، فرصت های خصوصی سازی، کشوری با شش منطقه آزاد اقتصادی، نیروی کار بسیار ماهر و کیفیت خوب زندگی.

مزایای سرمایه گذاری در بلاروس
مزایای سرمایه گذاری در بلاروس

توجه داشته باشید که شورای مشورتی سرمایه گذاری خارجی تحت شورای وزیران جمهوری بلاروس در این کشور فعالیت می کند که پیشنهاد هایی را برای بهبود مقررات سرمایه گذاری ارائه می دهد. این سازمان در بررسی قوانین نظارتی و حقوقی ، تنظیم روابط ، مرتبط با فعالیت های سازمان های تجاری با سرمایه گذاری های خارجی شرکت می کند. از این رو می توان گفت که سرمایه گذاری در بلاروس دارای شرایط بسیار مناسبی است.

 

وضعیت و پتانسیل های سرمایه گذاری در کشور بلاروس

بلاروس به دلیل موقعیت جغرافیایی خود ، یک مرکز ایده آل برای تجارت بین اتحادیه اروپا و کشور های مشترک المنافع است. علاوه بر این ، عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) این کشور را برای همه آن شرکت هایی که به دنبال یک مکان سودمند به عنوان بازار های منطقه گمرکی مشترک هستند مانند روسیه ، بلاروس ، قزاقستان هستند ، بسیار جذاب می کند. علاوه بر تمام این ها کشور بلاروس دارای حدود صد و نود میلیون مصرف کننده در بازار داخلی است. اقدامات بودجه دولت همچنان به طور عمده متمرکز بر شرکت های بزرگ و شرکت های دولتی است که سهم آنها در اقتصاد بلاروس حدود هفتاد درصد می باشد.

با این حال بنگاه های کوچک از نظر سیاسی نادیده گرفته می شوند. اما هنوز هم پتانسیل قابل توجهی برای رشد را ارائه یم دهد. در سال های اخیر فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفت کرده و به عنوان پیشرو در بلاروس درآمده است. این پیشرفت با تأسیس پارک فن آوری های عالی بلاروس در سال دو هزار و پنج میلادی تقویت شده است که شرایط مطلوبی را برای توسعه نرم افزار و همچنین فناوری های اطلاعات و ارتباطات در جمهوری بلاروس ایجاد کرد و به طور قابل توجهی رقابت بین المللی آنها را تقویت کرد.

کار های نوسازی و گسترش اساسی مربوط به تاسیسات صنعتی و سایر تجهیزات تولیدی (شیشه ، چوب و فلزات ، تولید مواد غذایی ، صنایع شیمیایی و صنعت نفت) فرصت هایی را برای تولید کنندگان و تأمین کنندگان فناوری فراهم می کند.

پروژه های سرمایه گذاری در بلاروس

همه بخش های اقتصاد بلاروس به جز تولید سلاح ، مواد مخدر و مواد سمی برای سرمایه گذاری های خارجی باز است. سرمایه گذاران خارجی ممکن است شرکت هایی را در بلاروس با هر میزان سرمایه گذاری خارجی به هر شکل قانونی و همچنین شعب و دفاتر نمایندگی خود ایجاد کنند. ترجیحات و امتیازات تضمین شده دولت موجب افزایش همکاری متقابل می شود.

پروژه های سرمایه گذاری در بلاروس که از اهمیت بالایی برخوردارند عبارتند از: صنعت داروسازی، صنعت بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و نانومواد، فن آوری های بالا در صنعت، صنایع پتروشیمی و شیمیایی، صنعت مهندسی مکانیک و تولید ماشین آلات و تجهیزات، زیرساخت های حمل و نقل و ناوبری، مهندسی عمران، تولید مصالح ساختمانی، کشاورزی، صنایع غذایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و جهانگردی. سرمایه گذاران اصلی در بلاروس از کشور های روسیه ، انگلستان ، قبرس ، لهستان ، اتریش ، اوکراین ، لیتوانی ، چین ، آلمان و هلند می باشد.

آژانس ملی سرمایه گذاری و خصوصی سازی توسط دولت به طور خاص برای کمک به جذب سرمایه گذاری خارجی به بلاروس تأسیس شده است. سرمایه گذاران خارجی ، مایل به اداره مشاغل در بلاروس ، می توانند از آژانس ملی سرمایه گذاری و خصوصی سازی درخواست کمک کنند.

ثبت شرکت در بلاروس

یکی از روش های سرمایه گذاری در بلاروس ثبت شرکت در بلاروس می باشد. سرمایه گذاران خارجی برای ثبت شرکت در این کشور می توانند با سرمایه صد و پنجاه هزار دلاری کسب و کار خود را راه اندازی کنند. زمانی که سود و گردش مالی در این راه مناسب اشد متقاضیان می توانند اقامت دائم بلاروس را دریافت کند. در ابتدا به متقاضیان ویزای بلاروس با مدت زمان سه ماهه داده می شود و از این رو این افراد می توانند وارد کشور بلاروس شده و کار خود را آغاز کنند.

زمانی که شرکت ثبت شد و روند به سود دهی رسید سرمایه گذار می تواند پس از هفت سال درخواست اقامت دائم این کشور را دهد. انواع شرکت هایی که می توان در بلاروس به ثبت رساند عبارتند از شرکت های با مسئولیت محدود یا LLC، شرکت های اعتباری یا ALC، شرکت های سهامی مشترک یا سهامی باز، و شرکت های یکپارجه سازمانی یا UE. برای ثبت شرکت در این کشور لازم است تا به سارمان ثبت شرکت ها در بلاروس مراجعه نموده و اقدامات لازم را با تعیین سرمایه داران و پر کردن فرم ها انجام دهید که همزمان با مشخص نموده حوزه فعالیتی شرکت می باشد.

در این راستا لازم است تا اساسنامه مربوط به شرکت خود را نیز ارائه نمایید. شما در این حالت حتی می توانید فرزند بالای هجده سال خود را در پروسه ثبت شرکت به عنوان یکی از شریکان خود معرفی نمایید و اقامت او را هم دریافت کنید.

خرید ملک در بلاروس برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در بلاروس، خرید ملک در این کشور می باشد. شرایط خرید ملک در بلاروس برای سرمایه گذاران خارجی بسیار مناسب می باشد . شرایط خرید ملک بسیار جذاب است. به دلیل این که کشور بلاروس از نظر استاندارد های زندگی در جایگاه مناسبی در میان صد و هشتاد و هفت کشور دنیا قرار دارد، یه همین دلیل می توان گفت که سرمایه گذاری در خرید املاک دارای مزایای بسیاری می باشد.

خرید ملک در بلاروس
خرید ملک در بلاروس

دقت کنید که قیمت خرید ملک در بلاروس خصوصا برای پایتخت این کشور در هر متر مربع حدودا مابین هزار و پانصد تا دو هزار و پانصد دلار می باشد. یکی از مزیت های بسیار مناسب خرید ملک در بلاروس این است که شما می توانید حق فروش ملک خود را در بلاروس داشته باشید و علاوه بر آن حتی می توانید حق مالکیت زمین داشته و برای مقاصد تجاری هم از آن استفاده ببرید. خرید ملک در بلاروس می تواند منجر به اقامت دايم بلاروس برای افراد مختلف شود اما لازم است تا شرطی را در این زمینه رعایت نمود.

این شرط مهم این است که شما باید ملکی با ارزش بالای صد و پنجاه هزار دلار را در این کشور خریداری نمایید. در این حالت است که شما می توانید اقامت هفت ساله بلاروس را دریافت نمایید. دقت کنید که هر گونه اقامت در این کشور همراه با اقامت همسر و فرزندان زیر هجده سال فرد خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این کشور

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با مدارک مورد نیزا برای دریافت ویزای سرمایه گذاری بلاروس صحبت کنیم. برای دریفات ویزای سرمایه گذاری بلاروس لازم است تا مدارکی را ارائه دهید.

این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر دارای اعتبار حداقل سه ساله، فرم تقاضای ویزا، دو قطعه عکس، دعوت نامه از شزکتی در بلاروس، طرح تجاری برای ثبت شرکت در بلاروس، رزومه شخصی، بیمه درمانی، گواهی تمکن مالی و …. . هر کدام از این مدارک دارای اهمیت بسیار زیادی هستند و باید به دقت تهیه شوند. از این رو در جهت تهیه این مدارک دقت بسیاری داشته باشد.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در بلاروس

بله بلاروس کشوری با مزایای بسیار برای زندگی و سرمایه گذاری می باشد.

از جمله این روش ها عبارتند از: خرید ملک در بلاروس، ثبت شرکت در بلاروس، کارآفرینی در بلاروس و …

بله در این روش م چی توان اقامت بلاروس را دریافت کرد.

این پروژه ها عبارتند از: صنعت داروسازی، صنعت بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و نانومواد، فن آوری های بالا در صنعت، صنایع پتروشیمی و شیمیایی و …

مهم ترین این کشور ها عبارتند از: روسیه ، انگلستان ، قبرس ، لهستان ، اتریش ، اوکراین ، لیتوانی ، چین ، آلمان و هلند.

از جمله این شرکت ها عبارتند از: شرکت های با مسئولیت محدود یا LLC، شرکت های اعتباری یا ALC، شرکت های سهامی مشترک یا سهامی باز، و شرکت های یکپارجه سازمانی یا UE.

بله از این روش می توان اقامت دائم بلاروس را دریافت نمود.

بله اما در صورتی که ملک بالای صد و پنجاه هزار دلار ارزش داشته باشد.

بله از این روش امکان به همراه بردن همسر و فرزندان زیر هجده سال می باشد.

بله اما در حالتی که با عنوان سهامدار ثبت شرکت معرفی شود.

از جمله این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر دارای اعتبار حداقل سه ساله، فرم تقاضای ویزا، دو قطعه عکس، دعوت نامه از شزکتی در بلاروس و …

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا