071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط تحصیل در لهستان

شرایط تحصیل در لهستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اگر شما فردی جدی و متفکر می باشید و حافظه ای وسیع در خصوص صحبت در آینده دارید، پیشنهاد می شود که قبل از عزیمت کردن به لهستان مواردی کلیدی در رابطه با لهستان بدانید. این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با تحصیل در لهستان در اختیار شما قرار می دهد. تمامی دانشجویان آراسموس را به خاطر داشته باشید! اگر شما می خواهید که از دانشجویان آراسموس لهستان آگاه شوید پیشنهاد می شود که به بخش آراسموس بروید.

اعزام دانشجو و تحصیل در لهستان

اولین چیزی که بی شک می خواهید از آن آگاه شوید، شناخت نوع مدرک تحصیلی مورد نظر شما قبل از تحصیل خواهد بود. معمولا اخذ مدرک کارشناسی سه سال به طول می انجامد، این درحالیست که روی هم رفته اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد 5 سال زمان خواهد برد. علاوه بر اتمام تمامی درس ها در دانشگاه شما قادر به ملاقات کردن با افراد جدید، شرکت کردن در مهمانی ها و تکرار تمامی این ها به مدت یک و یا دو سال خواهید بود. علاوه بر این امکان کارکردن به صورت سخت در طول مطالعات برای شما وجود خواهد داشت. پس از اخذ مدرک تحصیلی و فارغ التحصیلی شما قادر به تسخیر کردن کل جهان خواهید بود.

 

موسسات آموزش عالی در لهستان

موسسات آموزش عالی متعددی در کشور لهستان وجود خواهد شد این در حالیست که رایج ترین آن ها دانشگاه و یا دانشگاه فناوری می باشد. با وجود دانشگاه و دانشگاه های فناوری، دانشکده های متعددی وجود خواهند داشت که امکان تمرکز بر روی آنان وجود دارد. برای مثال دانشکده هنر برای کسانی که علاقه بسیاری به هنر دارند نیز طراحی شده است.

موسسات آموزش عالی در لهستان

یک مسئله دیگر اینکه، این دانشگاه ها معمولا بر مباحث نظری و علوم تمرکز خواهند داشت این در حالیست که دانشگاه های فناوری اغلب بر مهارت های عملی تاکید خواهند داشت. همانطور که گفتیم تمامی این موارد کلی می باشند و تنها استثناهای کمی در این موارد مشاهده خواهد شد.

تحصیل در لهستان در موسسات خصوصی و دولتی

در زمان های گذشته تمامی موسسات آموزش عالی ساختاری دولتی داشتند. اما امروزه این امر تفاوت بسیاری کرده است چرا که شما قادر به گزینش دانشگاه های دولتی و یا خصوصی خواهید بود. اما این سوال مطرح می شود که تفاوت اصلی مابین این دو دانشگاه چیست؟ تفاوت اصلی ما بین این دو دانشگاه در مبلغ شهریه و مدت زمان شرکت در دوره ها می باشد. یک مسئله وجود دارد که بایستی از آن آگاه شوید آن هم این است که بسیاری از افراد دانشگاه های خصوصی را انتخاب می نمایند چرا که به سطح کمتری از تخصص نیاز خواهند داشت.

به عبارت دیگر این نوع دانشگاه فرصت بیشتری را برای شرکت افراد در دانشگاه فراهم خواهد کرد با این تفاوت که آنان ملزم به پرداخت شهریه بیشتری خواهند بود. اگر شما قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی را در سر دارید پیشنهاد می شود که از ثبت نام شدن در دانشگاه های غیر دولتی  وزارت آموزش و پرورش اطمینان حاصل کنید. در این خصوص شما بایستی مدرک دیپلم خود را در اختیار داشته باشید، مدرکی که در کشور لهستان و دیگر کشورهای خارجی به رسمیت شناخته شود.

 دوره های رایگان در لهستان

این بند تنها به دانشگاه های دولتی مربوط خواهد شد. همانطور که قبلا گفته شد تحصیل در لهستان و این نهاد به صورت رایگان خواهد بود و اگر در آن پذیرفته شوید می توانید از مزیت مطالعه رایگان (برخی از هزینه های ممکن است بسته به دانشگاه و منشاء به دانشجو اعمال گردد) برخوردار شوید.

این قانون تنها در خصوص دوره روزانه / تمام وقت صدق خواهد کرد. برای مثال اگر شما فردی هستید که از دوشنبه تا جمعه کار می کند و می خواهد به صورت پاره وقت تحصیل نماید مجبور به پرداخت شهریه خواهد بود. این مبلغ شهریه چقدر خواهد بود؟ در پاسخ باید گفت که این مبلغ تا حد بسیاری بستگی به نظر اعضای هیئت علمی و دانشگاه منتخب خواهد داشت. یافتن پست های بیشتر در وب سایت دانشگاه منتخب امکان پذیر خواهد بود.

پذیرش از دانشگاه های لهستان

مبحث پذیرش به صورت آنچه که شما در ذهن دارید نمی باشد. جهت دانشجو شدن در ابتدا شما ملزم به تکمیل فرایند پذیرش خواهید بود.

  1. بررسی کنید که چه شرایطی در فرایند پذیرش نقش خواهد داشت.
  2. رویاهای خود را در دانشکده بیابید.
  3. گواهی فارغ التحصیلی / مدرک کارشناسی / نتایج
  4. دانش زبانی مورد نیاز
  5. فارغ التحصیل شدن از مدرسه / دانشکده ای خاص
  6. دیگر شرایط را در وب سایت دانشگاه بررسی نمایید.
  7. فرم درخواست را تکمیل نمایید. (امروزه این امر از طریق آنلاین امکان پذیر خواهد بود).
  8. پرداخت تمامی هزینه های مربوطه
  9. منتظر ماندن برای نتایج

اگر شما فردی خوش شانس می باشید تمامی رویاهای شما در محیط دانشکده به حقیقت خواهد پیوست. پس از تمامی این موارد، اگر شما فردی متاهل می باشید پیشنهاد می شود که دیگر مدارک اضافی را دفتر دانشگاه انتخابی ارائه دهید. جهت آگاه شدن از نوع مدارک پیشنهاد می شود که به وب سایت دانشگاه انتخابی مراجعه نمایید.

بخاطر داشته باشید که اطلاعات کمتر و یا بیشتر مواردی نظیر: تمام چیزهایی که بایستی جهت تحصیل در لهستان بدانید، تصمیم گیری در خصوص مکان تحصیلی در لهستان و دانشکده ای که شما بایستی آن را در زمان اقامت در لهستان انتخاب نمایید را در بر خواهد گرفت.

هزینه تحصیل در لهستان

هزینه تحصیل در کشور لهستان کمتر از متوسط هزینه ها در کشور های اروپاییست در حالی که مزایای تحصیل در لهستان بیشتر است. شهروندان لهستانی برای تحصیل در دانشگاه های دولتی هزینه ای پرداخت نمی کنند اما شهریه ی دانشجویان بین المللی باید هزینه ای که از سوی دانشگاه ها مشخص شده را پرداخت نمایند که حداقل شهریه از این قرار است:

  • 2000 یورو برای تحصیل در مقطع لیسانس، دوره های کارشناسی ارشد و تحصیلات تخصصی
  • 3000 یورو جهت تحصیل در مقطع دکتری ، دوره های تخصصی و حرفه ای

میانگین شهریه دانشگاه های خصوصی 50000 یورا در سال می باشد. همچنین شما می توانید برای ورود به دانشگاه های دالتی با سایر دانشجویان لهستانی رقابت کنید. ولی لازم است بدانید که ورود به این دانشگاه ها سخت تر می باشد و در طول دوره اموزشات به زبان انگلیسی خواهد بود. دانشگاه های لهستانی که هزینه ی ثبت نام کمتری دارند عبارتند از:

  • دانشگاه تکنولوژی Warsaw
  • دانشگاه تکنولوژی لطلاعات و مدیریت
  • دانشگاه علوم زیستی Poznan
  • دانشگاه تکنولوژی Poznan
  • داشگاه پزشکی Lodz
  • Warsaw University of Technology
  • University of Information Technology and Management
  • University of Life Sciences
  • University of Technology
  • Medical University of Lodz

هزینه تحصیل در لهستان

لهستان کشوری قابل ورود با شرایط اقتصادی ثابت می باشد. هزینه ی زندگی ماهیانه در این کشور بین 450 تا 650 یورو می باشد. هزینه ی شما با توجه به منطقه و محل تحصیلتان متفاوت خواهد بود.شهرهای بزرگی چون Krakow یا Warsaw بین 500 تا 850 یورو در ماه می باشد.هزینه ی مسکن در لهستان کمی بیشتر از میانگین هزینه ی مسکن در اروپا می باشد. هزینه مسکن در اغلب شهرهای لهستان:

  • برای دانشجویانی که تنها زندگی می کنند: 350 تا 400 یورو در ماه
  • برای دانشجویانی که همراه یا فرزند دارند 450 یورو در ماه
  • برای دانشجویانی که در خوابگاه دانشگاه زندگی می کنند 169 یورو در ماه

تحصیل مقطع کارشناسی و فوق لیسانس در لهستان

هزینه های تحصیل در لهستان در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار رقابتی است .هزینه تحصیل دانشجویان از 2000 تا 6000 یورو در سال است و به موسسه و برنامه تحصیلی بستگی دارد. میانگین طول برنامه تحصیلی تمام وقت در لهستان :دوره کارشناسی: 3 تا 3.5 سال/برنامه کارشناسی ارشد: 2 تا 6 سال/دکترا: 3 سال می باشد. با توجه به شرایط زبان برای پذیرش دانشگاه در لهستان با انتخاب یک دوره آمادگی برای زبان انگلیسی ارائه می شود.

با در نظر گرفتن دوره آموزش امتحان انگلیسی، مهارت های زبان خود را به منظور گرفتن نمرات مورد نیاز برای آیلتس، تافل و یا سایر امتحانات انگلیسی ارتقا می دهید. این دوره های طولانی مدت در مقطع کارشناسی شروع می شود و پس از حدود پنج یا شش سال تحصیلی، معدل مدرک کارشناسی را به خود اختصاص می دهد.سال تحصیلی لهستان از اکتبر تا ژوئن آغاز می شود و دو ترم طول می کشد. که هر ترم شامل حدود 15 هفته از دوره های آموزشی به همراه دوره های آزمون تشکیل شده است. دوره های تعطیلات کوتاه در کریسمس و عید پاک برگزار می شود.

برای دانشجویان دانشگاه های لهستانی که از تعطیلات تابستانی برای تدریس خصوصی یا کارآموزی مربوط به تحصیل خود استفاده می کنند.به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد در برنامه چرخه دوم، ممکن است خود را تشویق کنید که بین سال های اول و دوم تحصیلتان این کار را انجام دهید. بسته به موضوع شما، موسسه شما ممکن است مشارکت و روابط را با کسب و کار یا موسسات پژوهشی برای دانش آموزان خود ارائه دهد.شما اکثر وقت خود را در رشته کارشناسی ارشد در لهستان می گذرانید و تکمیل واحد های تحصیلی در ترم های خاص.روش های آموزش معمولا شامل جلسات گروهی کوچک، تکالیف مستقل مطالعات و کارهای آزمایشگاهی یا کارگاه عملی می باشد.

تحصیل دکترا در لهستان

به عنوان یک دانشجوی دکترا در لهستان، شما شانس انجام تحقیق در کشوری دارید که دارای ریشه های فکری و خلاق معتبر در رشته های مختلف است و کیفیت مدرک دکترا در لهستان در سراسر جهان شناخته شده است. لهستان مطابق دستورالعمل های فرایند بولونیا در آموزش عالی اروپا است. فرایند تکمیل یک مدرک دکترا در لهستان ممکن است میزان بالایی از نظارت و مشارکت فعال از طرف سرپرست شما را دریافت کند. این امر شما را ملزم می کند که نظارت دقیقی بر اهداف تعیین شده و ارسال گزارش تحقیقاتی تان داشته باشید، اما شما از مشارکت یک مربی بهره مند خواهید شد که تخصص آن معمولا با نیازهای خاص شما سازگار است.

تحصیل دکترا در لهستان

یک برنامه دکترای لهستانی ممکن است شامل اجزای ارزیابی مختلف علاوه بر دفاع نهایی یک پایان نامه تحقیقاتی باشد. این معمولا شامل مجموعه ای از امتحانات دکترا در موسسه شما می شود و در ارتباط با دوره های آموزشی مورد نظر یا ضروری توسط سرپرست و هیئت علمی شما می باشد. در پایان برنامه تحصیلی شما، سرپرست شما تایید خواهد کرد که پایان نامه شما از استاندارد مناسب برای ارائه آزمون برخوردار است. مدرک دکترا به کاندیدایی اعطا می شود که پایان نامه دکترا را اعطا کند و از آن با موفقیت در مقابل هیئت پایان نامه دفاع کند و در آزمون دکترا قبول شود.

ویزای تحصیلی لهستان

دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در لهستان هستند ممکن است نیازی به ویزا نداشته باشند. پست زیر را بخوانید تا در مورد شرایط و مدارک لازم برای ویزای تحصیلی لهستان را بدانید. دانش آموزانی که جز یکی از کشورهای شهروندی اتحادیه اروپا هستند برای ورود به کشور لهستان و شروع یک دوره ی تحصیلی نیازی به ویزا ندارند. به تنها مدرکی که نیاز دارند یک سند مسافرتی است که هویت و ملیت آن ها را تایید کند.

اما اگر اقامت آن ها برای یک دوره کمتر از سه ماه باشد، در این صورت به هیچ الزامات رسمی نیاز ندارند. اما دانشجویانی که برای مدت بیشتر از نود روز مایل به اقامت و ادامه تحصیل هستند در برخی موارد باید درخواست ویزای تحصیلی کنند. دانش آموزانی که جز کشورهای اتحادیه اروپا نیستند، برای ورود به لهستان برای ادامه تحصیل باید درخواست ویزای دانشجویی دهند. برای درخواست این ویزا باید در کنسولگری لهستان در کشور خود اقدام کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه تحصیل و زندگی در لهستان بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

سوالات متداول درباره تحصیل در لهستان

  • University of Warsaw
  • Jagiellonian University
  • Warsaw University of Technology
  • Adam Mickiewicz University، Poznań
  • AGH University of Science and Technology

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی 2000 تا 3000 در سال می باشد.

  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی نیاز به مدرک آیلتس 6 می باشد.
  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به مدرک آیلتس 5/6 می باشد.
  • برای تحصیل در مقطع دکتری نیاز به مدرک آیلتس 7 به بالا می باشد.

1- در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر

۲- اخذ مدرک دال بر تسلط کافی بر زبان انگلیسی (حداقل آیلتس 7)

۳- جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor) که تز دکترا فرد را حمایت نماید.

۴- داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی ، کتاب و …

3000 یورو جهت تحصیل در مقطع دکتری و دوره های تخصصی می باشد.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 3 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • ارائه مدارک شناسایی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه مدارک تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • پرداخت هزینه های مربوط به ترم اول تحصیلی و ارائه رسید
  • ارائه 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه بیمه درمانی

هزینه زندگی در کشور لهستان ماهیانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو می باشد.

دانشجویان در کشور لهستان حق کار دانشجویی دارند که در مقاطع مختلف بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته می باشد.

معمولا اخذ مدرک کارشناسی سه سال به طول می انجامد.

برنامه کارشناسی ارشد 2 تا 6 سال زمان می برد.

مدت زمان تحصیل در این مقطع 3 سال می باشد.

اخبار های مرتبط

نظرات کاربران

  • توسط فروغ
    تاریخ: خرداد 2, 1400
    نفر
    نفر

    سلام . خوب هستین؟ ببخشید ما ویزای تایپ d لهستان داریم . ولی اقامت موقت نداریم. میخواستیم بدونیم چگونه میتونیم برای ویزای همسر در این شرایط کرونا اقدام کنیم. ایا امیدی هست؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 4, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      با توجه به شرایط کرونا ممکن است پروسه طولانی تر شده باشد، اما لغو نشده است.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا