071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در بلژیک

سرمایه گذاری در بلژیک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با سرمایه گذاری در بلژیک صحبت کنیم. یکی از روش هایی که برای مهاجرت موجود است، روش سرمایه گذاری می باشد. سرمایه گذاری خود نیز به راه های مختلفی امکان پذیر می باشد. در حقیقت شما می توانید با روش هایی همچون خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و … برای سرمایه گذاری اقدام نمایید. در روند های سرمایه گذاری لازم است تا به قوانین کشور مورد نظر خود توجه دقیقی داشته باشید و برای هر کدام از این روش ها بتوانید مسیر درستی را در بر بگیرید. سرمایه گذاری نیاز به مشورت و پیشبرد شرایط بسیار خاصی با توجه به قوانین و مقررات هر کشور دارد.

برای مهاجرت به بلژیک راه های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها با توحه به شرایط شخصی، شرایط مهاجرتی و قوانین کشور بلژیک متفاوت از دیگری خواهد بود. از جمله راه های مهاجرت به بلژیک می توان به مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به بلژیک، مهاجرت کاری به بلژیک، مهاجرت سرمایه گذاری به بلژیک، مهاجرت از طریق تولد فرزند در بلژیک، مهاجرت از طریق ازدواج در بلژیک و … . برای مهاجرت به این کشور می توانید با کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مشورت نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

سرمایه گذاری در بلژیک

یکی از روش های مهاجرتی که این روز ها دارای شرایط بسیار مناسبی است و مزایای بسیار زیادی هم برای متقاضیان مهاجرت به بلژیک دارد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در بلژیک می باشد. سرمایه گذاری در بلژیک به روش های گوناگونی در دسترس متقاصیان و علاقه مندان است. به طور مثال شما می توانید برای سرمایه گذاری در بلژیک از طریق خرید ملک در بلژیک، ثبت شرکت در بلژیک، کارآفرینی در بلژیک، خرید سهام در بلژیک و … اقدام نماید.

هر کدام از این روش ها قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارند. از این رو لازم است تا برای روش های سرمایه گذاری در بلژیک به درستی اقدام نمایید. البته به جز سرمایه گذاری در برزیل می توانید برای روش های دیگری همچون تحصیل در بلژیک مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک و کار در بلژیک یا اخذ ویزای کاری بلژیک هم اقدام نمایید. بلژیک دارای اقتصاد باز با طیف وسیعی از گزینه های سرمایه گذاری است که برای هر فرد ساکن بلژیک و همچنین برخی برای افراد غیر مقیم باز است.

این کشور از نظر آزادی اقتصادی در رتبه چهل و هشت جهان است و دارای اقتصاد پایدار ، بازار آزاد و سطح بالای آزادی سرمایه گذاران است. با این حال ، سطح مالیات بر درآمد بالا است. در نتیجه ، اگر می خواهید بیشترین سرمایه گذاری را در بلژیک به دست آورید ، برنامه ریزی مؤثر است. موقعیت جغرافیایی بلژیک ، جمعیت چند فرهنگی و تاریخ از ویژگی های بسیار بین المللی این کشور است. این کشور بسیار مدرن و دارای زیرساخت های بسیار توسعه یافته و زندگی عالی است.

از لحاظ استراتژیک در قلب اروپا قرار دارد. این کشور که میان آلمان ، هلند ، فرانسه و لوکزامبورگ قرار دارد و در مرکز ثروتمند ترین و پرجمعیت ترین منطقه اروپا قرار دارد. بلژیک از دسترسی عالی به بازار های اصلی و تأمین کنندگان اروپا برخوردار است. بلژیک با داشتن زیرساخت های بسیار توسعه یافته در فرودگاه ها ، راه ها ، راه آهن و بنادر ، به عنوان مثال بندر آنتورپ ، دومین بندر بزرگ دریایی در اروپا است.

شروع روند سرمایه گذاری در بلژیک

در این بخش ما در ارتباط با شروع روند سرمایه گذاری در بلژیک صحبت خواهیم کرد. شما در وب سایت بیزنس بلژیک دسترسی ساده ، سریع و کاربر پسند به تعداد زیادی از خدمات عمومی را برای مشاغل فراهم می کنید. این هدف برای کمک به فعالان تجاری ، هم در بلژیک و هم در نقاط دیگر اروپا ، برای یافتن اطلاعات مفید در مورد مراحل اداری مربوط به راه اندازی یا توسعه مشاغل مختلف است. اگر می خواهید شرکت خود را در بلژیک راه اندازی کنید ، قبل از اینکه بتوانید فعالیت خود را انجام دهید ، باید یک سری مراحل را طی کنید.

شروع روند سرمایه گذاری در بلژیک
شروع روند سرمایه گذاری در بلژیک

اقتصاد بلژیک به طور سنتی با سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) مشخص می شود. در روند سرمایه گذاری در بلژیک باید لیست کاملی از رویه ها مربوط به نوع سرمایه گذاری خود را داشته باشید و سپس برای روند سرمایه گذاری خود اقدام نمایید. شما باید روند مالیات دهی و حسابداری ها را نیز بدانید و به بررسی صلاحیت های حرفه ای بپردازید تا بتوانید تجارتی پایدار یا سرمایه گذاری مناسبی در بلژیک داشته باشید. اما ببینیم روش های مختلف سرمایه گذاری در بلژیک چگونه است؟!


سرمایه گذاری حساب پس انداز در بلژیک

حساب های پس انداز یک روش محبوب برای سرمایه گذاری در بلژیک است. اگرچه ، مانند سایر کشور ها ، به دلیل این که ریسک پایین تری دارند، بازده کم تری هم خواهند داشت. بیشتر بانک ها در بلژیک انواع بسیاری از گزینه های حساب پس انداز را برای شما ارائه می دهند. هرچند برخی ممکن است به حداقل سپرده احتیاج داشته باشند. حساب ها غالباً برای افراد غیر مقیم نیز در دسترس است. نحوه کسب درآمد در حساب پس انداز از طریق سی و پنج صدم درصد سود می باشد. بانک هایی در بلژیک که گزینه های حساب پس انداز را ارائه می دهند عبارتند از: بانک ING بلژیک، بانک KBC بروکسل، بانک Belfius  و بانک BNP Paribas Fortis.

سرمایه گذاری املاک در بلژیک

یکی از راه های سرمایه گذاری در بلژیک خرید ملک در بلژیک می باشد. پس از رونق مسکن در اوایل قرن بیست و یک، بازار املاک بلژیک در سال های اخیر کند شده است. سرمایه گذاران املاک و مستغلات می توانند از قیمت ملک نسبتاً پایین در مقایسه با کشورهای همسایه بلژیک و همچنین نرخ وام پایین استفاده کنند. هزینه های معامله و مالیات های مربوط به املاک بسیار بالا است. هیچ محدودیتی برای مهاجران برای سرمایه گذاری در املاک در بلژیک وجود ندارد. پول را می توان از طریق خرید و فروش ملک و اجاره مسکن در این گشور سرمایه گذاری کرد.

اگرچه بازار در حال کند شدن است ، قیمت خانه همچنان رو به افزایش است و شاخص قیمت خانه بلژیک چه برای خرید و چه برای اجاره در حال افزایش است. از این رو می توان گفت خرید خانه در بلژیک به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب شناخته می شود. متوسط قیمت فعلی یک خانه نیمه تمام در بلژیک صد و نود و پنج هزار یورو می باشد. گران ترین هر برای خرید ملک در بلژیک، شهر بروکسل است که میانگین قیمتی آن سیصد و شصت و پنج هزار یورو می باشد.

شهر فلاندر در رده دوم است که دویست و بیست و پنج هزار یورو را باید برای خرید هر خانه به طور میانگین پرداخت نمود .و پس از آن شهر والونیا است که باید برای هرید ملک در آن صد و سی و هفت هزار یورو پرداخت نمود. شما با خریپ ملک در این کشور می توانید اقامت خانواده خود را هم دریافت نمایید و همچنین بدون محدودیت به کشور های حوزه شنگن سفر کنید.

سرمایه گذاری های تجاری و ثبت شرکت در بلژیک

بلژیک مکان خوبی برای شروع یا سرمایه گذاری در تجارت است. هیچ محدودیتی در تجارت برای بلژیک و علاقه مندان به سرمیاه گذاری در این کشور موجود نیست. اگر به دنبال راه اندازی یک تجارت در بلژیک هستید ، این روند کاملاً ساده است. برای سرمایه گذاری در مقیاس بزرگتر ، دولت بلژیک دارای پورتال سرمایه گذاری در تجارت با اطلاعات و پیوند هایی به آژانس های سرمایه گذاری منطقه ای می باشد.

در کل می توان گفت که ثبت شرکت در بلژیک دارای مسیری آسان و ساده تر می باشد. برای این که بتوانید شرکتی در بلژیک ثبت نمایید لازم است تا مراحلی را طی کنید. شما باید در ابتدا حسابی را برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باز کنید. ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارای هزینه های کم تری هم خواهد بود. در این حالنت هیئت مدیره می تواند بدون نیاز به مشورت با سایر شرکا تصمیم گیری کند.

برای این کار لازم است تا طرح مالی و بیزنس پلنی دقیق را ارايه دهبد و میزان سرمایه خود را نیز مشخص کنید. پیش نویس های مقرراتی کشور را باید نوشته و شرکت را در دفتر اسناد رسمی ثبت کنید. به غیر از این مدل شما می توانید مدل های دیگری همچون شرکت سهامی عام و شرکت های تعاونی را هم تاسیس کنید و حتی شعبه ای از یک شرکت را در بلژیگ راه اندازی نمایید.

صندوق های سرمایه گذاری در بلژیک

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در بلژیک، صندوق های سرمایه گذاری می باشد. صندوق های سرمایه گذاری پول سرمایه گذاران را جمع می کنند و آن را طبق استراتژی های مالی تعیین شده سرمایه گذاری می کنند. این یک نوع سرمایه گذاری پرخطر و پر هزینه تر است اما می تواند بازده بهتری را به همراه آورد. تعداد زیادی از صندوق های سرمایه گذاری یا بانک ها در بلژیک وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند از میان آن ها برای خود انتخاب کنند.

صندوق های سرمایه گذاری در بلژیک
صندوق های سرمایه گذاری در بلژیک

به طور مثال می توان به صندوق معاملاتی بورس یا ETF اشاره نمود که دارایی های مختلف را با هم ترکیب می کند اما هیچ تضمینی برای بازده ندارد. نوع دیگر صندوق های سهامی هستند که به طور عمده در سهام سرمایه گذاری می کنند. آن ها معمولاً رشد بلند مدت را از طریق سود سرمایه ارائه می دهند. نوع دیگر با عنوان صندوق مختلط شناخته می شود که بر مبنای آن سرمایه گذاران در ترکیبی از سهام و اوراق قرضه سرمایه گذاری می کنند. هزینه ها ، مبلغ سرمایه گذاری و بازده احتمالی صندوق های سرمایه گذاری بسته به نوع صندوق و ارائه دهنده آن ها متفاوت است. در نتیجه باید بتوانید مناسب ترین گزینه ها را انتخاب نمایید.


اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در بلژیک

یکی از سوالاتی که عموما برای متقاضیان سرمایه گذاری در بلژیک و سایر کشور ها به وجود می آید این است که آیا می توان از طریق سرمایه گذاری در بلژیک برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمود؟! بلژیک طرح های بسیار جذابی را برای دریاقت اقامت دائم بلژیک جهت سرمایه گذاران ارائه می دهد. یکی از مهم ترین طرح های موجود برای سرمایه کذاری و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در بلژیک با عنوان ویزای طلایی یا گلدن ویزای بلژیک شناخته می شود.

این ویزای که یکی از مدل های ویزای سرمایه گذاری در بلژیک می باشد، به این معنا است که باید شما بین سیصد و پنجاه هزار تا پانصد هزار یورو سرمایه گذاری کنید. در این حالت ویزایی پنج ساله دریافت می کنید. در نهایت پس از پنج سال اقامت دائم هر در این کشور می توانید تابعیت بلژیک را دریافت نمایید.

البته دقت داشته باشید که شما هم می توانید با اسنفاده از روش ثبت شرکت در بلژیک هم که به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری در بلژیک شناخته می شود، اقامت بلژیک را دریافت نمایید. دقت داشته باشید که برای دریافت شهروندی و تابعیت بلژیک لازم است تا در آزمون زبان آلمانی، هلندی و با فرانسوی هم شرکت کرده باشید.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در بلژیک

بله بلژیک کشوری مناسب برای سرمایه گذاری و زندگی است.

از جمله این روش ها عبارتند از خرید ملک، خرید سهام، ثبت شرکت و … 

بله با سرمایه گذاری در بلژیک می توان اقامت دائم این کشور را کسب کرد.

بله پس از پنج سال اقامت دائم می توان برای تابعیت بلژیک اقدام کرد.

در این حالت باید بین پانصد هزار تا سیصد و پنجاه هزار یورو سرمایه گذاری کرد.

باید به زبان های آلمانی، هلندی یا فرانسوی تسلط داشت.

بله با ثبت شرکت می توان اقامت دائم این کشور را دریافت.

میانگین قیمت در هر کشور متفاوت است که میانگین قیمتی آن در بروکسل سیصد و شصت و پنج هزار یورو می باشد.

این بانک ها عبارتند از: بانک ING بلژیک، بانک KBC بروکسل، بانک Belfius  و بانک BNP Paribas Fortis.

زیرا بلژیک دارای اقتصاد پایدار ، بازار آزاد و سطح بالای آزادی سرمایه گذاران است.

در ابتدا شما باید لیست کاملی از رویه ها مربوط به نوع سرمایه گذاری را بررسی نمایید.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا