071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی 2023

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

کلیه دروس در دانشگاه های مالزی به زبان انگلیسی ارائه می شوند اما به دلیل وجود دانشجویان از سراسر دنیا، دانشجویان فرصت یادگیری زبان های دیگر را نیز دارند. متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی حتما میبایست تسلط کامل به زبان انگلیسی و حداقل مدرک زبان آیلتس 6 یا 6.5 را داشته باشند البته برای آن دسته از متقاضیانی که مدرک زبان ندارند جای نگرانی نیست زیرا دانشگاه های مالزی برای آن ها دوره های آموزشی زبان انگلیسی برگذار می کند. البته پیشنهاد ما به متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی این است که دانشجویان پیش از رفتن به مالزی مدرک زبان خود را اخذ نمایند زیرا در این صورت هنگام ورود به مالزی راحت تر می توانند با افراد ارتباط برقرار نمایند و احتیاجات خود را برطرف کنند.

تحصیل در مالزی

مهاجرت تحصیلی به مالزی

امروزه افراد در سراسر دنیا خواهان تحصیل در کشورهای پیشرفته و مدرنی می باشند که مدارک آن ها از اعتبار بین المللی برخوردار باشد زیرا تحصیل و آموزش و پرورش در دنیای امروز یک سرمایه گذاری می باشد. مالزی واقع شده در جنوب شرقی آسیا که از نظر علمی پیشرفت های چشمگیری داشته و دارای دانشگاه های بسیار پیشرفته و بزرگی می باشد که مدارک آن ها در سراسر جهان شناخته شده و دارای اعتبار می باشد.از جمله رشته های بسیار پرطرفدار در دانشگاه های مالزی پزشکی و دندانپزشکی می باشد که همه ساله افراد بسیاری از سراسر جهان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی به این کشور پیشرفته و مدرن مهاجرت می کنند.

تحصیل پزشکی در مالزی بسیار پرطرفدار و رقابتی می باشد و تحصیل در این رشته پرطرفدار 5 تا 6 سال به طول می انجامد که به سه مرحله اصلی تقسیم می شود: مرحله اول شامل دو سال اول تحصیل می باشد که شامل آموزش یکپارچه دروس مربوط به پزشکی می باشد. مرحله دوم شامل سال سوم تحصیلی می باشد که دانشجویان دروس تخصصی تر را می گذرانند و مرحله سوم تحصیل پزشکی در مالزی که شامل سال چهارم و پنجم می شود دانشجویان مشغول گذراندن مهارت های بالینی و دوره کارآموزی در رشته های مختلف بالینی می شوند. در حال حاضر 21 دانشکده پزشکی خصوصی و دولتی در مالزی تاسیس شده که همگی دارای اعتبار بین المللی می باشند و از سوی هیئت اعتبار بخشی ملی و شورای پزشکی مالزی تایید شده و مجوز رسمی دریافت کرده اند.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در مالزی

تحصیل پزشکی در مالزی می ‌تواند به شما یک آموزش و پرورش در سطح جهانی ارائه دهد. مالزی از زمان به رسمیت شناختن توسط مجله بین ‌المللی سفر پزشکی (IMTJ) یک مقصد محبوب برای گردشگران برای درمان و پزشکی شده است.
چند شعبه از دانشگاه‌های خارجی در مالزی وجود دارند که استاندارد های بالاتری از آموزش پزشکی را در مالزی ارائه می‌کنند. برای پذیرش پزشکی نمره قبولی در دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و شیمی مورد نیاز است. هنگامی که دانشگاه مورد نظر را برای تحصیل پزشکی انتخاب می کنید، مطمئن شوید که توسط شورای پزشکی مالزی به رسمیت شناخته شده است.

تکمیل دوره تحصیلی در رشته پزشکی در مالزی ۵ سال به طول می انجامد. با این حال، برای اینکه به یک متخصص پزشکی کامل در مالزی تبدیل شود، باید آموزش بیشتری برای کسب تجربه به عنوان یک “housemanship” انجام دهید. این دوره آموزشی که به نام “housemanship” در مالزی شناخته می‌شود، یک دوره آموزشی دو ساله است که نقش‌ های خدماتی و آموزشی را با هم ترکیب می‌ کند. این دوره تضمین می کند که دانش، مهارت، تجربه و بالاتر از همه، نگرش درست را کسب کنید تا یک متخصص پزشکی ماهر، دلسوز و حرفه ای باشید. پس از تکمیل housemanship، شما یک پزشک واجد شرایط (MO)خواهید بود.

ویزاهای اخذ شده

پس از آن، اغلب پزشکان قبل از رفتن به رشته تخصصی به مدت چند سال کار خواهند کرد. برای اینکه یک متخصص ثبت ‌شده باشید، باید ۴ تا ۵ سال دیگر از تحصیلات تکمیلی به علاوه ۴ – 2 سال آموزش نظارت شده به عنوان یک متخصص را انتخاب کنید. به طور کلی ۷ سال طول می‌کشد تا یک پزشک کامل با شماره ثبت‌ شوید و بیش از ۱۰ سال تا به یک متخصص تبدیل شوید. برخی از تخصص ‌های پزشکی در بیمارستان‌ های اصلی در مالزی عبارتند از: هوشبری، طب داخلی، طب اورژانسی، طب سوزنی ، ارتوپدی، جراحی زنان و زایمان، طب اطفال و جراحی.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مالزی

یک درجه تحصیلی در دندانپزشکی در مالزی به طور معمول ۵ سال به طول می انجامد. با این حال، درست مانند پزشکان، باید یک سال خدمت اجباری با دولت را قبل از اینکه بتوانید یک دندانپزشک ثبت‌ شده و دندان ‌پزشکی را در مالزی شروع کنید، تکمیل کنید.
بعد از آن، شما می‌توانید متخصص شوید، فرآیند تخصص معمولا ۳ سال طول می‌کشد.
به طور خلاصه، معمولا ۶ سال طول می‌کشد تا به یک دندان ‌پزشک ثبت ‌شده کامل و ۳ سال دیگر برای تبدیل شدن به یک متخصص زمان لازم است.

برخی از زمینه های اصلی تخصص در مالزی عبارتند از:

جراحی دهان، ارتودنسی، دندان ‌پزشکی اطفال، پریودنتولوژی، پزشکی دهان و آسیب ‌شناسی دهان، بهداشت عمومی دندان ‌پزشکی، دندان ‌پزشکی ترمیمی.
برای پذیرش نمره قبولی در دروس زیست‌ شناسی، فیزیک، ریاضیات و شیمی مورد نیاز است.

دوره ۵ ساله دندان‌ پزشکی در مالزی به طور کلی به ۲ بخش تقسیم می‌شود:

  • بخش اول که حدودا ۲ تا ۲.۵ سال است، مربوط به آموزش پیش از بالینی است که در یک محیط دانشگاهی تنظیم شده‌ است.
  • بخش ۲، که از پنج سال باقی مانده شما تشکیل شده‌ است، مربوط به آموزش بالینی است. در طی دوره آموزشی بالینی، شما در بیمارستان آموزشی یا مدارس بالینی آموزش خواهید دید.

هنگام انتخاب دانشگاه مورد نظرتان برای تحصیل دندان پزشکی مطمئن شوید که مورد تائید شورای دندان پزشکی مالزی است.

دانشگاه پزشکی پردانا اولین دانشگاه پزشکی در مالزی می باشد که تحصیلات تکمیلی و تخصصی را ارائه می دهد و در سطح جهانی معتبر می باشد و با دانشگاه های پزشکی معتبر در استرالیا و انگلیس همکاری مستقیم دارد. در دانشگاه پزشکی پردانا هدف اصلی، آموزش و تربیت دانشجویان پزشکی مطابق با بالاترین استانداردهای حرفه ای که قادر به شناسایی و پاسخ به سوالات اساسی در پیشگیری و درمان بیماری ها و همچنین به عنوان سمبل علوم پایه در بهبود و مراقبت های بهداشتی می باشد. تحصیل دندانپزشکی در مالزی حدود 5 سال به طول می انجامد که منجر به اخذ مدرک دکترای دندانپزشکی می شود. در دو سال اول تحصیل دندانپزشکی در مالزی دانشجویان مشغول یادگیری علم دندانپزشکی و علوم پزشکی عمومی می باشند و در سه سال تحصیلی بعد دانشجویان فرصت تمرین مهارت های خود در خصوص دندانپزشکی را دارند.

دانشگاه های معتبر پزشکی مالزی

  • University of Malaya (UM)
    دانشگاه مالایا، اولین دانشگاه کشورمالزی است، محوطه دانشگاه 309 هکتارمیباشد و در جنوب غربی کوالالامپور، پایتخت مالزی واقع شده است. پیشینیان این دانشگاه، دانشکده پزشکی پادشاه ادوارد VII است که در سال 1905 تاسیس شد . رشد دانشگاه در سالهای اول تاسیس بسیار سریع بود و این امر منجر به تشکیل دو بخش مستقل آموزشی در سال 1959 شد که یکی در سنگاپور و دیگری در کوالالامپور انجام گرفت.
  • International Medical University (IMU)
    اولین و معتبرترین دانشگاه خصوصی و پزشکی در مالزی است که بیش از 22 سال تمرکز ویژه در آموزش و پرورش در زمینه مراقبت های بهداشتی دارد. این دانشگاه اولین دانشگاه در مالزی است که طب سنتی و مکمل را ارائه می دهد.دانشگاه در سال 1992 تاسیس شده و شهرت بین المللی دارد.
  • Monash University
    این دانشگاه در کووالالامپور واقع شده است و غنی از فرهنگ و هنر و تمدن های جهانی است.
  • Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM)
    دانشگاه ملی مالزی در سال 1971 تاسیس شد و در مجاورت اداره ملی شهر پوتراجایا در حومه شهر مالزی واقع شده است. مأموریت دانشگاه، هدایت و توسعه ی جامعه ای پویا همراه با اصول اخلاقی است. UKM، به عنوان یک دانشگاه عمومی شناخته شده است و تنها دانشگاه ملی مالزی است که دانشجویان بومی و بین المللی را با ارائه رشته های مختلف در سطوح کارشناسی و ارشد جذب می کند.
  • Universiti Sains Malaysia (USM)
    یکی از قدیمی ترین دانشگاه های مالزی و یکی از برجسته ترین دانشگاه های این کشور است. USM تنها دانشگاه APEX در مالزی است، که دارای رتبه ویژه وزارت آموزش عالی است.
  • University Malaysia Sarawak (UNIMAS)
    دانشگاه ایالتی مالاج Sarawak (UNIMAS)، دانشگاه هشتم مالزی است که به طور رسمی در 24 دسامبر سال 1992 به ثبت رسیده است. دانشگاهی که به لحاظ معاصر و چشم انداز پیشرو است.
  • UCSI University
    دانشگاه UCSI در رتبه بندی دانشگاه های آسیا در رتبه 300برتر سال 2015 قرار گرفت و همچنین رتبه 5 را با نتیجه عالی و بالاترین امتیاز در دانشگاه های مالزی به دست آورد. علاوه بر این از بین بهترین دانشجویان این دانشگاه هر ساله برای برنامه های تحقیقاتی دانشگاه هاروارد و کالج امپریال کالج لندن انتخاب می شوند.
 

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

هزینه تحصیل پزشکی در مالزی حدود 30 تا 40 میلیون تومان به ازای هر سال تحصیلی و هزینه تحصیل دندانپزشکی در مالزی به ازای هر سال تحصیلی حدود 35 تا 50 میلیون تومان می باشد که این مبلغ با توجه به دانشگاه خصوصی یا دولتی متغیر می باشد.

از مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی می توان به اعطای مدارک معتبر در سطح بین المللی، دانشگاه های بسیار پیشرفته و مدرن، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه های تحصیل و زندگی بسیار ارزان نسبت به سایر کشورهای پیشرفته، اشاره کرد که سالیانه دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می نماید.

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

شرایط و مدارک مورد نیاز برای پذیرش و تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های مالزی متفاوت است.
در اینجا به بررسی شرایط چند دانشگاه می پردازیم:

  • دانشگاه نیوکاسل مالزی
    در این دانشگاه باید معیارها و مدارک زیر را داشته باشید :
    1. ارائه نتایج امتحانات پیش دانشگاهی ( دروس زیست شناسی ، فیزیک ، ریاضی و شیمی سطح A )
    2. مهارت زبان انگلیسی ( حداقل نمره 7 در آزمون IELTS)
    3. عملکرد شما در مصاحبه
    4. گواهی پزشکی
    5. گواهی عدم سوابق کیفری
    6. حداقل سن مجاز برای ثبت نام 18 سال می باشد.
  • دانشگاه بین المللی مالزی
    در این دانشگاه باید شرایط زیر را داشته باشند :
    آزمون های سطح A : داشتن رتبه BBB یا ABC در دروس زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات یا معادل آن
    داشتن یکی از مدارک زبان انگلیسی زیر :
    نمره 6.5 در آزمون IELTS
    نمره 180 در آزمون CAE
    نمره 4 در آزمون MUET
    نمره 200 در آزمون CPE
    نمره 58 در آزمون PTE
  • دانشگاه تیلور
    باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند :
    آزمون پایه در علوم دانشگاه تیلور (FIS) :قبولی با حداقل CGPA 3 در زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات
    دیپلم علوم بهداشت : حداقل نمره 3.5 CGPA
    داشتن یکی از مدارک زبان انگلیسی زیر :
    IELTS با نمره 6
    TOEFL با نمره 79
    MUET با نمره 4
    UEC English با نمره B4
    1119 (GCE-O) با رتبه B
    یا تکمیل دوره پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی

– تمامی داوطلبان باید در مصاحبه پیش از ورود به دانشگاه شرکت کنند.
– داشتن گواهی سلامت پزشکی نیز الزامی است.

مقایسه تحصیل پزشکی مالزی و فیلیپین

در حال حاضر وزارت بهداشت تعداد بسیار کمی از دانشگاههای مالزی و فیلیپین را تایید کرده است. تحصیل در فیلیپین از نظر هزینه تحصیلی و همچنین مخارج زندگی بسیار مقرون به صرفه است. هزینه زندگی در فیلیپین به صورت میانگین برای یک نفر در حدود 600 تا 800 دلار در ماه می باشد که 200 تا 300 دلار مربوط به هزینه اسکان است که سالانه چیزی در حدود 9000 الی 10000 دلار می باشد. شهریه تحصیل در رشته های پزشکی به نسبت دیگر کشورها بسیار ارزانتر می باشد. شهریه های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی و پردیس های بین المللی مالزی با یکدیگر تفاوت دارد و به طور کلی شهریه تحصیل در مالزی از بسیاری از کشور های دیگر جهان ارزان تر است و به طور متوسط سالانه 4000 دلار میباشد. که به نسبت فلیپین هزینه بسیار پایین تری دارد.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

  • University of Malaya (UM)
  • Monash University
  • Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM)
  • Universiti Sains Malaysia (USM) 
  • Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS) 
  • UCSI University

هزینه تحصیل پزشکی در مالزی حدود 30 تا 40 میلیون تومان به ازای هر سال تحصیلی می باشد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مالزی به ازای هر سال تحصیلی حدود 35 تا 50 میلیون تومان می باشد.

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی حتما میبایست تسلط کامل به زبان انگلیسی و حداقل مدرک زبان آیلتس 6 یا 6.5 را داشته باشند البته برای آن دسته از متقاضیانی که مدرک زبان ندارند، دانشگاه های مالزی برای آن ها دوره های آموزشی زبان انگلیسی برگزار می کند.

  • تسلط کامل به زبان انگلیسی
  • دارا بودن تمکن مالی با گواهی صورتحساب بانکی به مبلغ۱۰۰۰۰دلار در یکی از بانکهای معتبر .
  • مدرک فارغ التحصیل در مقطع قبلی با معدل مناسب.

تحصیل در این رشته پرطرفدار 5 تا 6 سال به طول می انجامد

 دندانپزشکی در مالزی به طور معمول ۵ سال به طول می انجامد.

دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه های مالزی می توانند تا ۲۰ ساعت در هفته و به صورت پاره وقت کار کنند.

هزینه زندگی در مالزی به غیر از هزینه تحصیل بطور متوسط برای یک نفر ماهانه 250 تا 300 دلار است.

  • گذرنامه معتبر
  • سوابق علمی و گواهینامه‌ ها
  • نامه پذیرش
  • گواهی پزشکی
  • فرم مهاجرت ۱۴
  • عکس
  • داشتن دیپلم معتبر و مورد تایید
  • داشتن نمرات عالی در دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک یا ریاضی
  • داشتن مدرک زبان آیلتس (حداقل نمره لازم، دانشگاه به دانشگاه متفاوت است)
  • شرکت در مصاحبه (شاید لازم شود)

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا