071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به برزیل

مهاجرت به برزیل

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

همواره یکی از بهترین گزینه ها برای زندگی در خارج از کشور مخصوصا کشور برزیل مهاجرت است. روش های مختلفی برای مهاجرت به برزیل وجود دارد که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم و شما عزیزان می توانید جهت هرگونه سوال و اطلاع از جزئیات با کارشناسان ما در موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تماس گرفته و از راهنمایی آنها استفاده نمایید.

مزایای زندگی و مهاجرت به برزیل

یکی از پیشرفته ترین و بزرگترین کشورهای آمریکای جنوبی، کشور برزیل است که بخاطر زمین های کشاورزی گسترده و جنگلهای استوایی طبیعتی زیبا دارد و نیروی کار غنی در این کشور باعث رشد اقتصادی و قدرتمند شدن اقتصاد آمریکای جنوبی شده است.

تحصیل در برزیل

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به برزیل

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در برزیل

 از جمله ی مزایای مهاجرت به کشور برزیل:

  • کشور برزیل چهارمین کشور دموکراتیک، پنجمین کشور بزرگ و نهمین کشور بزرگ از لحاظ اقتصادی به حساب می آید که زندگی مرفه و پیشرفته ای را برای مردم کشورش فراهم کرده است.
  • کسانی که شهروند کشور می شوند آزادی سیاسی و اجتماعی دارند.
  • آمار بیکاری در کشور بسیار پایین و در حدود 5.3% است.
  • داشتن پاسپورت برزیل به شما اجازه ی سفر به 153 کشور جهان بدون نیاز به ویزا می دهد.
  • امنیت کشور بسیار بالاست مخصوصا برای زندگی، سیستم های پیشرفته ی امنیتی در هر خانه یا آپارتمانی که میخواهید زندگی کنید گذاشته شده تا نگران دزدی و بی نظمی نباشید.
  • در هر جای کشور که بروید بابت نژاد و مذهب خود نگران نباشید زیرا کشور برزیل چند نژادی است.
  • جهت رفاه حال مهاجرین، مراسم ها و جشن هایی برگزار می شود که مهاجرین و خارجی ها را جذب کند.
  • خرید خوراکی و پوشاکی در این کشور ارزان و مقرون به صرفه است.
  • از نظر تحصیلی و امکانات اموزشی، کشور بسیار پیشرفته و از اینترنت و وسائل مجهز برای آموزش استفاده می شود.
  • هزینه های درمانی بسیار پایین و در صورتی که توانایی پرداخت درمان را نداشته باشید بیمه و دولت حساب می کنند.

در صورتی که به زبان پرتغالی مسلط باشید به راحتی می توانید کار کنید و از فرصت های شغلی بیشماری بهره خواهید برد (تنها شرط لازم مدرک لیسانس و مهارت در رشته ی تحصیلی است). کشور برزیل اجازه تابعیت مضاعف به تمامی شهروندانش میدهد.

ویزاهای اخذ شده

مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل

کشور برزیل یکی از پرطرفدار ترین کشورهای جهان برای ادامه ی تحصیل می باشد. در سیستم آموزشی کشور علاوه بر دوره های نوین آموزش، گردشگری و طبیعت شناسی نیز قرار داده شده است. تحصیل در برزیل بهترین راه برای تجربه ی جدیدی از زندگی است و با این کار میتوان مهارتهای خود را ارتقا داد. بیشترین امار سرمایه گذاری کشور بر روی سیستم آموزشی و تحصیلی بوده است و حتی برای دانشجویان بین المللی کمک هزینه های درسی نیز درنظر گرفته شده است.

جهت اخذ ویزای تحصیلی اولین مرحله انتخاب رشته ی تحصیلی و سپس شرکت در امتحان ورودی دانشگاه می باشد تا بتوانید نامه ی پذیرش از رئیس دانشگاه دریافت کنید. دومین مرحله اقدام به فرستادن مدارک به دانشگاه جهت پذیرش و ثبت نام می باشد. سپس باید مدارک و اسناد لازم را همراه با نامه ی پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی به سفارتخانه ی برزیل در کشور خود برده و به مسئولین سفارت تحویل دهید.

مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل

نوع ویزای خود را باید به درستی انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی مهاجرت کنید. برای تحصیل باید ویزای نوع دی را انتخاب کنید که بیش از 90 روز بتوانید بمانید. اولین اعتباری که برای ویزایتان مشخص میکنند یک ساله است پس از اتمام آن دوباره باید تاریخ اعتبار ویزا را تمدید کنید. شروط لازم برای مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی بدین گونه است:

  • در صورتی که زیر 18 سال سن دارید باید تعهدنامه از والدین خود بگیرید.
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی را پر کرده و امضا کنید
  • پاسپورت بین المللی معتبر (حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد)
  • 1 قطعه عکس رنگی
  • نامه ی قبولی از دانشگاه و کپی از تمامی مدارک
  • پرداخت هزینه ی شهریه ی دانشگاه و ویزای تحصیلی
  • گواهی عدم سوپیشینه از کشور خود لازم است (اگر بالای 18 سال سن داشته باشید)
  • گواهی سلامت برای مدت زمان اقامت جهت پوشش هزینه های درمانی
  • کپی از شناسنامه ی خود و والدین
  • اظهارنامه ی بانکی (شخص متقاضی اخذ ویزای تحصیلی، باید مبلغ مشخصی در حساب بانکی شخصی خود داشته باشد و اطلاعاتی درمورد ویزا کارت یا مستر کارت بانکی خود ضمیمه ی اظهارنامه کند.)

مهاجرت کاری به برزیل از طریق تخصص

زمانی که فکر مهاجرت به خارج از کشور به سرتان میزند و میخواهید از طریق حرفه ی کاری خود اقدام به اخذ ویزا کنید تا به طور قانونی در کشور مقصد زندگی کنید باید ابتدا شرایط کاری و حقوقی آن کشور را بدانید. به طور مثال کشور برزیل برای مهاجرت کاری از طریق ویزای تخصص و مهارت انتخاب خوبیست زیرا برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان، ششمین کشور از لحاظ پیشرفت در اقتصاد و سرمایه گذاری به حساب می آید و فرصتهای شغلی زیادی برای کار فراهم کرده است.

دولت برزیل به دنبال نیروی کار متخصص با توانایی بالا بوده و از خارجیانی که با توجه به حرفه و تخصصشان بتوانند در بازار کار این کشورکار کنند و در رشد اقتصادی کشور سهیم باشند دعوت به عمل می آورد. در صورتی که از طرف دولت یا دفتر ریاست جمهوری کشور برزیل بتوانید نامه ی پذیرش یا قرارداد کاری بگیرید می توانید با ویزای مخصوص و ویژه وارد کشور شوید. تجربه ی کاری، مدرک تحصیلی، میزان پیشرفت در کار و پروژه هایی که مدیریت کرده اید را باید به دولت ارائه دهید تا با توجه به نوع رشته و تخصصتان پرونده ی شما بررسی شود و تقاضای ویزای کارتان قبول یا ریجکت شود.

از سال 2011 تا به حال در حدود 51353 مجوز کار از طرف دولت به خارجیانی که در رشته های وکالت، اقتصاد، مدیریت، طراحی، مهندسی مکانیک و جامعه شناسی تخصص دارند، داده شده اما در صورتی که رزومه ی کاری و تحصیلی خوبی داشته باشند و بتوانند با توجه به مهارت و تخصص خود برای کشور برزیل نیز مفید واقع شوند. یکی از شرایط کاری با ویزای تخصص و مهارت , همچنین شخص متقاضی باید از طریق شرکتی دولتی و معتبر معرف نامه داشته باشد مبنی بر اینکه صلاحیت کار در کشور برزیل را دارد.

مهاجرت به برزیل از طریق سرمایه گذاری

کشور برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان و ششمین کشور از لحاظ پیشرفت در اقتصاد و سرمایه گذاری به حساب می آید. این کشور سرمایه گذاری کلانی بر روی صنعت صادرات غذایی کرده است. در صورتی که در این کشور سرمایه گذاری پایداری کنید از 100 % زمین و املاک کشور بهره خواهید برد. بنابراین اگر بخواهید به کشور برزیل مهاجرت کنید و به طور قانونی وارد کشور شوید باید ویزای سرمایه گذاری بگیرید که بتوانید برای کار خاصی اقامت 4 ساله بگیرید و در کشور برزیل به طور قانونی زندگی کنید.

مهاجرت به برزیل از طریق سرمایه گذاری

حتی پس از گذشت 4 سال دیگر از زندگی با اقامت دائم، اقدام به اخذ تابعیت شهروندی هم می توانید بکنید. جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری یا کارآفرینی، ابتدا باید نوع سرمایه ی خود را مشخص کنید و شهری را که می خواهید سرمایه گذاری کنید به دولت برزیل اطلاع دهید. اولین تاریخ اعتباری که برای ویزایتان می گذراند در حدود 1 سال می شود. بنابراین به وبسایت سفارتخانه ی برزیل رفته و از شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری مطلع شوید. مدارک لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری بدین گونه است:

  • حداقل سن قانونی 18 سال
  • نداشتن سوابق کیفری
  • فرم درخواست ویزای سرمایه گذاری را پر کرده و امضا کنید
  • پاسپورت
  • گواهی سلامت
  • حساب بانکی

مبلغی که باید برای سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت در کشور برزیل هزینه کرد حداقل 150 هزار تا 160 هزار دلار یا معادل 500000 رآل برزیلی است و باید یا با شخصی از کشور برزیل شریک شوید یا در شرکتی یا نهادی دولتی این مبلغ را سرمایه گذاری کنید. پس از یک سال، میزان سرمایه ی شما توسط دولت سنجیده می شود که آیا پیشرفتی در کار داشته اید یا خیر.

زمانی که سرمایه گذاری کردید و کارتان را شروع کردید، اگر برای اقتصاد کشور مفید باشید به راحتی می توانید کارت زردی دریافت کنید که نشان دهنده ی اقامت دائم شما در برزیل است و قوانین و حقوق شما همانند یک شهروند برزیلی می شود و پس از 4 سال می توانید برای تابعیت این کشور تقاضا کنید و پاسپورت را اخذ کنید.

مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج

اگر کشور برزیل را برای مهاجرت انتخاب می کنید برای اینکه بطور قانونی وارد کشور شده و تقاضای اقامت کنید باید از طریق ویزای خاصی اقدام کنید. از نمونه ویزایی که می توانید استفاده کنید ویزای ازدواج با شهروندی از برزیل می باشد. با این نوع ازدواج می توانید پس از دو سال زندگی در کشور و اخذ اقامت دائم، تقاضای تابعیت کنید ولی شرایط خاصی دارد.

هنگامی که با شخصی که شهروند برزیل است ازدواج می کنید باید شناسنامه، تابعیت شهروندی همسر، گواهی ضمانت حمایت مالی از همسر خود طی مدت زمان اقامتش در برزیل و پاسپورت هر دو نفر را آماده کرده و به کنسولگری برزیل در کشور خود تحویل دهید. نامزد شما باید علت مهاجرت خود و ازدواج را با دلیل به دولت برزیل توضیح دهد. اول باید هزینه ی پردازش اطلاعات و پرونده ی خود را برای کنسولگری برزیل واریز کنید تا از طرف دولت صلاحیت ازدواج برای مهاجرت به کشور برزیل را بگیرید.

اولین مدت اعتباری که برایتان مشخص می کنند 90 روز است. پس از ورود به کشور، باید به اداره ی پلیس فدرال برزیل بروید و تقاضای اقامت دائم کنید. شرط این کار، یادگیری زبان پرتغالی است تا راحت تر بتوانید اقدامات تابعیت را انجام دهید. باید با همسرتان 2 سال زندگی کنید و در این مدت تمامی ضوابط و قوانین کشور برزیل را رعایت کنید تا در صورت لازم گواهی عدم سوپیشینه به دولت ارائه دهید. در این 2 سال، باید مکان اقامت خود را به شهرداری گزارش دهید.

اگر خواستید کار کنید و یا به تحصیل بپردازید مدارک لازم را به دولت تحویل دهید تا مجوز بگیرید و پس از گذشت دو سال، مدارک لازم جهت اخذ تابعیت تهیه نموده و به سفارت برزیل تحویل دهید و منتظر اقامت دائم خود باشید. در صورتی که نتوانید به زبان پرتغالی صحبت کنید وکیلی بگیرید تا در مصاحبه ی حضوری از حق شما دفاع کند. اقامت برزیل با خرید ملک نیز امکان پذیر است، برای دریافت اطلاعات به روز بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز همراه باشید.

سوالات متداول درباره مهاجرت به برزیل

اقتصاد خوب ، نرخ بیکاری پایین ، اعتبار بالای پاسپورت ، امنیت بالا ، هزینه های زندگی پایین و…

داشتن مدرک لیسانس و سابقه کار مرتبط و تسلط به زبان پرتغالی.

تحصیلی ، کاری ، سرمایه گذاری ، ازدواج.

یک ساله است که می بایست آن را تمدید کنید.

از 100 درصد زمین و املاک کشور بهره خواهید برد.

4ساله که می توانید آن را تمدید کنید یا درخواست شهروندی دهید.

2سال زندگی در برزیل و رعایت قوانین کشور برزیل.

اخبار های مرتبط

اقامت برزیل

اقامت برزیل

برزیل بزرگ ترین کشور آمریکای جنوبی و پرجمعیت‌ ترین کشور منطقه نیز می باشد. شهر برزیلیا پایتخت این کشور است

مشاهده
مهاجرت به برزیل

مهاجرت به برزیل

همواره یکی از بهترین گزینه ها برای زندگی در خارج از کشور مخصوصا کشور برزیل مهاجرت است. روش های مختلفی

مشاهده
تحصیل در برزیل

تحصیل در برزیل

کشور برزیل می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تحصیلات و اخد اقامت باشد. مشاوران ما در موسسه حقوقی میرداماد در

مشاهده

نظرات کاربران

  • توسط pedram
    تاریخ: دی 30, 1398
    نفر
    نفر

    سلام خواستم ببینم شما معرفی ازدواج صوری بریزاقامت برزیل رو میکنید. اگر اره با هزینه وکالت چقدر میشه

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 30, 1398
      نفر
      نفر

      سلاک
      خیر موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد اقدامی در این زمینه انجام نمی دهد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا