071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مطلب از وب سایت موسسه حقوقی میرداماد مروری خواهیم داشت بر تحصیل در قبرس ضمن اینکه شما عزیزان برای اطلاع در خصوص شرایط تحصیل در این کشور به صورت رایگان و اخذ ویزای تحصیلی، می توانید با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز از طریق ارتباط تلفنی تماس داشته باشید.

شرایط تحصیل در قبرس و اعزام دانشجو

کشور قبرس در قسمت شرقی مدیترانه واقع شده است که دارای جزایر فراوانی می باشد. به علت زیبایی این کشور، متقاضیان زیادی برای مهاجرت اقدام می کنند اما برای مهاجرت تحصیلی به قبرس نکته ی جالبی که وجود دارد این است که نیازی به پرداخت هزینه ی فرم تقاضای تحصیل ندارند و به صورت آنلاین می توانند به راحتی در خواست تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور کنند.

هر دانشجو با توجه به رزومه ی تحصیلی خود سنجیده می شود و اولویت با کسانی است که رزومه ی قوی پژوهشی و علمی داشته باشند. مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های این کشور وجود دارد. برای دانشجویانی که می خواهند در مقطع تحصیلی لیسانس درس بخوانند آخرین مدرک دبیرستان (دیپلم) باید آماده باشد واعتبار آن معادل با مدرک دیپلم کشور قبرس باشد. برای دانشجویانی که میخواهند در مقطع فوق لیسانس و دکترا به تحصیل بپردازند باید آخرین مدرک تحصیلی معتبر در دست داشته باشند.

ویزاهای اخذ شده

بنابراین اول رشته ی تحصیلی خود را در وبسایت دانشگاه های قبرس سرچ کنند و با توجه به نوع رشته، اقدام به شرکت در امتحان ورودی دانشگاه کنند. پس از اخذ نمره ی قبولی و دریافت نامه ی پذیرش از ریاست دانشگاه، به راحتی می توانند برای تحصیل در کشور قبرس خود را آماده کنند. از آنجایی که تنها راه قانونی برای تحصیل، اخذ ویزای تحصیلی می باشد پس از مشخص کردن رشته و مقطع تحصیلی باید به سفارت قبرس بروید.

مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه های قبرس

سالانه متقاضیان زیادی برای ادامه ی تحصیل در کشور قبرس به آنجا مهاجرت می کنند. نکته ی جالبی که در روند درخواست تحصیلی این کشور وجود دارد این است که نیازی به پرداخت هزینه ی فرم تقاضای تحصیل ندارید و به صورت آنلاین میتوانید به راحتی در خواست تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور را کنید.

مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه های قبرس

هر دانشجو با توجه به رزومه ی تحصیلی خود سنجیده می شود و اولویت با کسانی است که رزومه ی قوی پژوهشی و علمی داشته باشند. مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های این کشور وجود دارد. برای دانشجویانی که میخواهند در هر مقطع تحصیلی درس بخوانند مدارک زیر باید آماده شود:

  • آخرین مدرک تحصیلی متقاضی باید مشخص شده باشد ( مدرک دیپلم معادل مدرک کشور قبرس باشد)
  • نامه ی قبولی از دانشگاه قبرس مبنی بر اینکه صلاحیت تحصیل در این کشور را دارید.
  • پرداخت شهریه ی ترم اول تحصیلی و ضمیمه کردن رسید واریزی
  • پرداخت هزینه ی اقامت در کشور قبرس و ضمیمه کردن رسید واریزی
  • اگر برای مقطع فوق لیسانس اقدام می کنید اصل مدرک لیسانس لازم است
  • اگر برای مقطع دکترا اقدام می کنید اصل مدرک فوق لیسانس لازم است
  • مدرک معتبر زبان ( آیلتس با نمره ی 5.5 قابل قبول است)
  • شرکت در امتحان ورودی دانشگاه و اخذ نمره ی قبولی
  • گواهی سلامت یا گواهی پزشکی مبنی بر نداشتن مشکلی خاص

زمانی که تمامی مدارک را آماده کردید پس از بررسی مدارک توسط سفارت قبرس، رئیس دانشگاه نیز مدارک شما را بررسی میکند و در صورت نبود مشکل نامتان برای تحصیل در دانشگاه نوشته می شود. از آنجایی که سیستم ثبت نام اینترنتی است در وارد کردن اطلاعات دقت کنید تا مشکلی پیش نیاید تا از دوره ی تحصیلی خود عقب نمانید.

شرایط پذیرش و تحصیل در قبرس لیسانس و کارشناسی ارشد

کشور قبرس سالانه پذیرای عده ی بیشماری از دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می باشد. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید درخواست شرکت در آزمون ورودی دانشگاه قبرس دهید و پس از اخذ نمره ی قبولی و دریافت نامه ی پذیرش از دانشگاه، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنید. شرایط لازم برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس، داشتن آخرین مدرک تحصیلی معتبر است که معمولا لیسانس می باشد و اصل آن را باید ارائه دهید. نمره ی قبولی باید بالا باشد و باید به زبان یونانی و انگلیسی مسلط باشید.

مدرک معتبر زبان داشته باشید (آیلتس با نمره ی 5.5) و سعی کنید پژوهش یا مقاله ای را به نام خود ثبت کرده باشید تا امتیاز بگیرید. دوره ی تحصیلی فوق لیسانس معمولا 2 ساله است که پس از دفاع از پایان نامه ی خود، میتوانید مدرک فوق لیسانس بین المللی بگیرید. برای گرفتن مجوز تحصیل در هر دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس باید شهریه ی تمامی دوره ی تحصیل و هزینه ی اقامت را بپردازید و رسید واریزی را ضمیمه ی پرونده ی خود کنید.

برای تحصیل در مقطع لیسانس باید به صورت آنلاین تقاضای ثبت نام کنید. برای اینکه در یکی از دانشگاه های برتر قبرس در مقطع لیسانس تحصیل کنید، باید دوره ی 4 ساله ی درسی را سپری کنید. دانشگاه های قبرس بهترین روشهای آموزشی برای دانشجویان لیسانس ارائه می دهند. دانشجویانی که در این کشور مقطع تحصیلی لیسانس را انتخاب میکنند با توجه به نوع شهروندی، هزینه ی تحصیلشان متفاوت می شود.

نامه ای که هدف تحصیل شما در آن نوشته شده باشد باید به دولت قبرس ارائه دهید و ضمانت حمایت مالی از خود در طی دوره ی تحصیلی و اقامت در کشور الزامیست چه در مقطع لیسانس چه در مقطع فوق لیسانس. نامه ی قبولی از دانشگاه قبرس مبنی بر اینکه صلاحیت تحصیل در این کشور را دارید را باید به سفارت تحویل دهید تا ویزای تحصیلی لیسانس بگیرید.

پذیرش و تحصیل در قبرس دکتری

کشور قبرس سالانه پذیرای عده ی بیشماری از دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مقطع دکترا می باشد. برای تحصیل در مقطع دکترا باید به صورت آنلاین تقاضای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه کنید. مقالات و پژوهش های علمی انجام شده توسط هر دانشجو رزومه ی خوبی محسوب می شود. اما برای رسیدن به چنین هدفی باید سخت تلاش کرد زیرا رقیبهای بسیاری خواهید داشت. در صورت قبولی در این امتحان می توانید مدارک خود را به دانشگاه قبرس تحویل دهید تا نامتان به عنوان دانشجوی دکترا نوشته شود. شروط لازم برای ثبت نام در مقطع دکترا بدین گونه است:

  • پر کردن فرم تقاضای تحصیل
  • نامه ی قبولی از دانشگاه قبرس
  • رشته ی مورد نظر خود را ذکر کنید
  • فتوکپی از صفحات پاسپورت
  • یک قطعه عکس به ابعاد عکس پاسپورت
  • آخرین مدرک تحصیلی (مدرک فوق لیسانس باید معتبر باشد و اصل آن را ارائه دهید)
  • گواهی سلامت جسمی و ذهنی
  • مدرک معتبر زبان ( آیلتس با نمره ی 5.5 یا تاقل)

زمانی که دانشجوی دکترا شدید باید دو مرحله ی مهم را پشت سر بگذارید تا مدرک تحصیلی بگیرید: اولین مرحله انجام کارهای علمی پژوهشی و ثبت مقالات مربوطه می باشد و دومین مرحله تکمیل پایان نامه و دفاع از تز خود می باشد. برای هر مقاله ی پژوشهی یا کنفرانسی باید زحمت زیادی بکشید تا بتوانید امتیاز کسب کنید و رزومه ی تحصیلی خود را قوی کنید.

برنامه های درسی مقطع دکترا معمولا به زبان انگلیسی یا یونانی آموزش داده می شوند و برای هر درس، کار پژوهشی باید انجام داد. تعداد کمی از موسسات و دانشگاه های قبرس، دروس تحصیلی را به زبان انگلیسی آموزش می دهند و تنها برای دانشجویان بین المللی قابل استفاده است. در بعضی از دانشگاه ها، دوره ی زبان یونانی برگزار میشود تا دانشجویان قبل از شروع ترم تحصیلی، این زبان را بیاموزند.

کالج ها و دانشگاه های معتبر و برتر قبرس

دانشگاه قبرس در سال 1989 بنا شد، 3 مقطع تحصیلی را دارد و رتبه ی 1 را به خود اختصاص داده است. در ادامه به دانشگاه های دیگر در قبرس اشاره شده است:

  • دانشگاه مدیترانه ی شرقی: در سال 1979 ساخته شد در حدود 14000 دانشجو دارد و رتبه ی 2 را از آن خود کرده است.
  • دانشگاه نیکوزیا: رتبه ی 3 گرفته و در سال 1980 بنا شد. در حدود 5000 دانشجو دارد و سه مقطع فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس دارد.
  • دانشگاه بین المللی قبرس: در سال 1997 تاسیس شد در حدود 14000 دانشجو دارد و رتبه ی 4 گرفته است.
  • دانشگاه آمریکایی گیرنه: دانشگاه خصوصی 7000 دانشجو در سال 1985 ساخته شد و رتبه 5 را از آن خود کرده است.
  • دانشگاه شرقی: دانشگاه خصوصی با 4 مقطع تحصیلی فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا که در سال 1988 ساخته شد و رتبه ی 6 را از به نام خود کرده است.
  • دانشگاه فنی خاورمیانه: رتبه ی 7 را دارد و در سال 2005 ساخته شده. در حدود 2000 دانشجو دارد.
  • دانشکده ی صنعت قبرس:با 3000 دانشجو در سال 2004 ساخته شده و 3 مقطع تحصیلی اصلی را دارد.
  • دانشگاه اروپایی قبرس: در سال 2007 بنا شد. دانشگاه خصوصی با 11 سال سابقه ی خدمت به بشریت و دارای هر 3 مقطع تحصیلی اصلی می باشد.
  • دانشگاه مدیریت بین المللی قبرس: این دانشگاه خصوصی در سال 1990 تاسیس شد و در حدود 500 دانشجو دارد و بیشتر مقطع فوق لیسانس دارد.
  • دانشگاه فردریک
  • دانشگاه نپولیس
  • دانشگاه اروپایی لفکه
  • دانشگاه الکساندر
  • دانشگاه مرکزی لانکشیر، قبرس

هزینه تحصیل در قبرس

کشور قبرس یکی از کشورهای پرطرفدار برای تحصیل می باشد. هر متقاضی ادامه ی تحصیل در این کشور باید از راه قانونی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کند تا از طرف دولت حمایت شود. بنابراین برای تحصیل در این کشور مهمترین مسائلی که باید درنظر بگیرید این است که شما توانایی حمایت مالی از خود در طول دوره ی تحصیلی و اقامت در قبرس را داشته باشید. زیرا تمامی هزینه های تحصیلی و اقامت را باید پرداخت کنید.

هزینه تحصیل در قبرس

هزینه ی تحصیل برای دانشجویان بین المللی که در مقطع لیسانس درس میخوانند در حدود 3500 یورو می شود که باید سالانه پرداخت شود. فقط برای رشته ی داروسازی هزینه مقدار بالا می رود و در حدود 7000 یورو می شود. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا باید هزینه ای در حدود 2000 تا 2500 یورو سالانه پرداخت کنید. علاوه بر هزینه ی شهریه، هزینه های دیگری نیز باید برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه قبرس بپردازید.

بورسیه تحصیل در قبرس

ادامه ی تحصیل در خارج از کشور آرزوی هر جوانی است. تجربه ی زندگی مستقل، کشور جدید، فرهنگ نو و معاشرت با مردمی جدید برای هر دانشجوی متقاضی تحصیل در خارج از کشور جالب به نظر می آید. زمانی که میخواهید برای تحصیل در کشور قبرس بورسیه بگیرید باید یکی از دانشگاه های برتر قبرس مد نظر باشد مثلا دانشگاه مدیترانه ی شرقی. هر ماه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی تقاضای بورسیه ی تحصیلی 100 % می کنند اما تنها عده ی کمی از این دانشجویان در حد 25 % از مزایای بورسیه ی تحصیلی را می گیرند. اگر شرایط زیر را داشته باشید می توانید بورسیه ی تحصیلی خوبی را با درصد بالا در حدود 50 تا 75 % بگیرید.

در صورتی که میخواهید برای مقطع لیسانس بورسیه بگیرید اصل مدرک دیپلم، شناسنامه، پاسپورت معتبر لازم است. اگر بورسیه ی تحصیلی 100 % باشد تمامی هزینه های درسی توسط دولت پرداخت می شود و نیازی به حساب بانکی نیست اما اگر 100 درصد نباشد باید حساب بانکی خود را پرینت کرده و ضمیمه ی پرونده کنید. در حدود 6000 یورو شهریه ی مقطع لیسانس هر دانشجو می شود در صورتی که بورسیه ی تحصیلی رایگان نگرفته باشد.

در صورتی که میخواهید برای مقطع فوق لیسانس بورسیه بگیرید اصل مدرک لیسانس و ریز نمرات تحصیلی، شناسنامه، پاسپورت معتبر لازم است. اگر بورسیه ی تحصیلی 100 % باشد تمامی هزینه های درسی توسط دولت پرداخت می شود و نیازی به حساب بانکی نیست اما اگر 100 درصد نباشد باید حساب بانکی خود را پرینت کرده و ضمیمه ی پرونده کنید.در حدود 6000 تا 6500 یورو شهریه ی دانشگاهی مقطع فوق لیسانس برای کسانی می شود که بورسیه ی تحصیلی رایگان ندارند. با توجه به درصد بورسیه از این هزینه ها کم می شود.

در صورتی که میخواهید برای مقطع دکترا بورسیه بگیرید اصل مدرک فوق لیسانس همراه با ریز نمرات، موضوع پایان نامه، تعداد مقالات علمی پژوهشی چاپ شده یا مقالات کنفرانسی ارائه شده را ذکر کنید، شناسنامه، پاسپورت معتبر لازم است. اگر بورسیه ی تحصیلی 100 % بتوانید بگیرید تمامی هزینه های درسی توسط دولت پرداخت می شود و نیازی به حساب بانکی نیست اما اگر 100 درصد نباشد باید حساب بانکی خود را پرینت کرده و ضمیمه ی پرونده کنید. در حدود 8000 یورو شهریه ی دانشجویانی می شود که بورسیه ی رایگان ندارند اما با توجه به درصد بورسیه از این مقدار کم می شود.

ابتدا باید به دانشگاه مورد نظر درخواست ادامه ی تحصیل کنید و مدارک تحصیلی خود را ارسال کنید. در صورتی که از طرف دانشگاه قبرس برایتان نامه ی پذیرش ارسال کنند می توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید اما توجه داشته باشید برای اخذ بورسیه ی تحصیلی رایگان، رزومه ی هر شخص نشان دهنده ی سطح دانش و سواد اوست بنابراین اول رزومه ی خود را قوی کنید بعد درخواست بورسیه ی تحصیلی کنید. جهت مهاجرت به قبرس و تحصیل در این کشور بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل در قبرس

  • دانشگاه قبرس
  • دانشگاه مدیترانه شرقی دانشگاه نیکوزیا
  • دانشگاه بین المللی قبرس
  • دانشگاه آمریکایی گیرنه
  • دانشگاه شرقی
  • دانشگاه فنی خاورمیانه
  • دانشکده صنعت قبرس
  • دانشگاه اروپایی قبرس
  • دانشگاه مدیریت بین المللی قبرس
  • دانشگاه فردریک
  • دانشگاه نپولیس
  • دانشگاه اروپایی لفکه
  • دانشگاه الکساندر
  • دانشگاه مرکزی لنکشایر، قبرس

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی که در مقطع لیسانس درس می خوانند در حدود 3500 یورو می شود.

  • جهت تحصیل مقطع کارشناسی در قبرس دانشجو باید دارای آیلتس ۵٫۵ یا ۶ باشد اگرچه تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان وجود دارد و متقاضی می تواند از طریق مصاحبه با دانشگاه تعیین سطح گردد و با توجه به نیاز او دوره زبان را در کشور قبرس بگذراند.
  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6 را ارائه کنید.
  • برای تحصیل در مقطع دکتری باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ۷ را ارائه کنید.

برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا باید هزینه ای در حدود 2000 تا 2500 یورو سالانه پرداخت کنید.

  • پر کردن فرم تقاضای تحصیل
  • نامه قبولی از دانشگاه قبرس
  • رشته مورد نظر خود را ذکر کنید
  • فتوکپی از صفحات پاسپورت
  • یک قطعه عکس به ابعاد عکس پاسپورت
  • آخرین مدرک تحصیلی (مدرک فوق لیسانس باید معتبر باشد و اصل آن را ارائه دهید)
  • گواهی سلامت جسمی و ذهنی
  • مدرک معتبر زبان ( آیلتس با نمره 5.5 یا تافل)
  • پی رنگی از صفحه اول پاسپورتی که حداقل دارای ۲ سال اعتبار باشد، جهت اخذ ویزای تحصیلی قبرس ضروری می باشد.
  • ۴ قطعه عکس سایز عکس پاسپورت جهت اخذ ویزای تحصیلی قبرس
  • پر کردن فرم تقاضای تحصیل در یکی از دانشگاه های مورد نظر کشور قبرس
  • پرداخت مبلغ ۵۵ تا ۱۵۰ یورو بسته به قوانین هر دانشگاهی جهت ثبت نام که این مبلغ غیر قابل برگشت می باشد.
  • ترجمه ریز نمرات تحصیلی و مدرک تحصیلی دبیرستان فرد جهت اخذ ویزای تحصیلی قبرس که باید مهر وزارت امور خارجه و سفارت قبرس در ایران در آن درج شده باشد.
  • جهت اخذ ویزای تحصیلی قبرس، گرفتن برگه عدم سوء پیشینه و به تایید رسیدن سفارت قبرس در ایران و وزارت امور خارجه ایران ضروری می باشد.
  • جهت اخذ ویزای تحصیلی قبرس گرفتن نامه ای از بانک جهت تایید توان مالی دانشجو و ارائه آن به سفارت قبرس در ایران لازم می باشد.
  • ارائه تاییدیه پزشکی و انجام آزمایشات برای نشان دادن سلامت فرد متقاضی و ارائه ترجمه آن به سفارت قبرس در ایران جهت اخذ ویزای تحصیلی قبرس ضروری می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در کشور قبرس حدود 250 تا 500 دلار می باشد.

دانشجو در طول ترم و تحصیل اجازه ۲۰ساعت کار در هفته را دارد و در طول تعطیلات تابستانی و فراغت تحصیلی می تواند ۳۸ ساعت در هفته کار کند.

دوره تحصیلی فوق لیسانس معمولا 2 ساله است.

مدت زمان تحصیل دکتری در قبرس ۴ تا ۵ سال می باشد.

اخبار های مرتبط

تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس

در این مطلب از وب سایت موسسه حقوقی میرداماد مروری خواهیم داشت بر تحصیل در قبرس ضمن اینکه شما عزیزان

مشاهده
دندانپزشکی قبرس

دندانپزشکی قبرس

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] بیش از 50 سال است که آموزش های بی نظیری را در زمینه ی بهداشت دهان و

مشاهده

اسکرول به بالا