071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به ایرلند

مهاجرت به ایرلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

از دیدگاه کلی زندگی در ایرلند برای افراد زیادی لذت بخش می باشد اما، برای متقاضیان مهاجرت به ایرلند موضوع لذت بردن از زندگی مقداری قابل بحث و گفتگو می باشد. در این مقاله مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز به بررسی راه های مهاجرت به این کشور پرداخته اند. امیدواریم تا کارشناسان موسسه در بالا بردن سطح آگاهی شما نسبت به تصمیم تان درباره مهاجرت مفید باشند.

تحصیل در ایرلند

مهاجرت کاری به ایرلند

مهاجرت تحصیلی به ایرلند

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایرلند

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ایرلند

هزینه های زندگی در ایرلند

مزایای زندگی و مهاجرت به ایرلند

اقامت در ایرلند با هر بودجه ای امکان پذیر است. بیشتر مکان های اقامت با وسایل خانه شامل مبل، میز، کمد و تشک اجاره داده می شوند. به دلیل موقعیت مکانی عالی ایرلند، جای بسیار عالی برای سفر رفتن است، این کشور 2 ساعت تا بارسلونا، 3 ساعت تا رم و 25 دقیقه تا انگلیس فاصله دارد. طبق قانون به هر شخصی که به صورت تمام وقت در ایرلند کار کند، 20 روز مرخصی سالانه تعلق می گیرد. معمولا استفاده از این مرخصی ها اجباری است، و بیشتر کارفرما ها به کارمندان با سابقه تعطیلات اضافی اختصاص می دهند.

ایرلند کشور بسیار امنی است. حمل اسلحه در ایرلند ممنوع است، مگر اینکه صاحب مزرعه باشید. طبیعتا اسلحه هایی به داخل این کشور قاچاق می شود. با اینحال در مقایسه با ایالات متحده جرائم مسلحانه بسیار ناچیز هستند و آمار جرم سالانه منتشر شده توسط اداره ی آمار مرکزی این موضوع را تأیید می کند. اما در همه ی کشور ها مناطق خطرناکی وجود دارند که در آن مناطق بایستی جوانب احتیاط را رعایت کرد. مراقبت های بهداشتی در ایرلند در دسترس هستند. سیستم مراقبت های بهداشتی توسط مالیات های عمومی حمایت می شوند.

مهاجرت به ایرلند از طریق تحصیل

تحصیل در ایرلند به معنی درس خواندن در یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در جهان است. با درس خواندن در این کشور شما این فرصت را خواهید داشت که زندگی در یکی از امن ترین و صمیماانه ترین کشور های دنیا را تجربه کنید و به موقعیت های تحقیقاتی بسیار خوب در سطح جهانی دسترسی داشته باشید. در حال حاضر 35000 دانشجوی بین المللی از 161 کشور مختلف در حال تحصیل در دانشگاه های ایرلند می باشند. دولت ایرلند هرساله بیش از 782 میلیون در دانشگاه ها و تحقیقات کشورش سرمایه گذاری می کند.

قبل از ارسال درخواست پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های ایرلند تا حد ممکن در مورد رشته مد نظرتان، موسسات و دانشگاه ها و وضعیت شهریه و معیار های صدور ویزا تحقیق کنید و بعد از اینکه از انتخاب خود مطمئن شدید می توانید فرآیند آن را آغاز کنید و برای اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه ها درخواست دهید. مثل خیلی از کشور های دیگر ایرلند از دانشجویانی که تبعه ی کشور هایی غیر از کشور های عضو اتحادیه اروپا هستند، ویزای تحصیلی می خواهد.

مهاجرت به ایرلند از طریق تحصیل

برای دریافت ویزای تحصیلی ایرلند بعد از اینکه از دانشگاه ایرلندی مدنظرتان پذیرش گرفتید و در دانشگاه ثبت نام کردید، مدارک مورد نیازتان را جمع آوری کرده و آنلاین و یا از طریق سفارت درخواست خود را ثبت می نمایید. اگر تحصیل شما در ایرلند بیش از 9 روز طول می کشد می بایست در GNIB ( دفتر پلیس مهاجرت ) نیز، ثبت نام کنید و گواهی ای دریافت کنید. این گواهی برای مدت 1 سال به شما اجازه ی زندگی در ایرلند را می دهد و تا 3 سال می تواند تمدید شود. یکی دیگر از مواردی که به آن احتیاج خواهید داشت، بیمه ی سلامت است. طبق قانون مهاجرت تمامی دانشجویان می بایست برای تحصیل در ایرلند بیمه ی خصوصی خود را داشته باشند و در صورت وقوع تصادف یا بیماری، بیمه می بایست هزینه های بیمارستان شما را پرداخت کند.

ویزاهای اخذ شده

مهاجرت کاری به ایرلند از طریق تخصص

در سال 2014 بیش از 40000 نفر از سرتاسر دنیا به قصد کار کردن به ایرلند مهاجرت کردند و به این تعداد هرساله اضافه شد. اگر فرد متخصصی هستید که به دنبال مهاجرت کاری به ایرلندید یا قصد دارید ایرلند را محل زندگی خودتان کنید خواهید فهمید که ایرلند پروسه ی مهاجرتی بسیار راحتی دارد. افراد عضو کشورهای شهروندی اتحادیه اروپا نیازی به ویزا و مجوز کاری نخواهند داشت اما اگر از بیرون از این محدوده میخواهید به ایرلند سفر کنید و میخواهید بیشتر از 3 ماه در این کشور بمانید به ویزای کاری ( ویزای بلند مدت نوع D ) حتیاج خواهید داشت.

ویزا به شما اجازه ی ورود به کشور را میدهد و مجوز کار، کار کردن در ایرلند را برای شما ممکن میسازد. مجوز کار از طریق دفتر تجارت، کارآفرینی و نوآوری صادر میشود. هنگامی که یک کارمند، مجوز کار بگیرد و مشغول به فعالیت شود، همان حقوقی را خواهد داشت که شهروندان ایرلند از آن برخوردارند. تعداد زیادی مجوز کار وجود دارند. اما دو نوع اصلی آن عبارتند از: مجوز کاری تخصص های ضروری، مجوز کار کلی.

مورد اول، جایگزین گرین کارت در ایرلند شده است و مربوط به کسانی است که به مشاغل و تخصص آنها در ایرلند بسیار نیاز است. اگر شغل شما یکی از این مشاغل باشد احتیاجی به ارزیابی و شرکت در آزمون نخواهید داشت و بلافاصله میتوانید برای خانوادتان نیز اقامت بگیرید و بعد از 2 سال میتوانید درخواست شهروندی ایرلند را بدهید. سایر افراد میبایست 5 سال صبر کنند.درآمد سالیانه ای که به شما پیشنهاد شده میبایست حداقل 30000 یورو باشد و باید حداقل 1 سال برای کارفرمایی که شما را استخدام کرده است کار کنید. بعد از آن میتوانید اگر خواستید شغلتان را عوض کنید.

اما نوع دوم مجوز که در بالا به آن اشاره شد تعداد مشاغل و تخصص های بیشتری را پوشش میدهد و برای آن احتیاجی ندارید که شغلتان در لیسا مشاغل مورد نیاز ایرلند باشد. برای این نوع مجوز هم باید دستمزد پیشنهادی بیش از 30000 یورو در سال باشد مگر در موارد استثنا. این نوع مجوز برای 6 ماه تا 2 سال صادر میشود و بعد از 1 سال میتوانید اعضا خانوادتان را به ایرلند بیاورید و بعد از 5 سال اقامت بگیرید.

مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری

کمیته ی ارزیابی برای بررسی متقاضیانی وجود دارد که مایل هستند از طریق برنامه ی مهاجران سرمایه گذار در ایرلند ساکن شوند. این کمیته هر یک از درخواست ها را در زمینه ی مشخصات افراد و جزئیات سرمایه گذاری های ذکر شده ی آنها بررسی می کند.کمیته ی ارزیابی در این مرحله و در صورت نیاز متقاضیان را احضار می کند و مصاحبه ی مختصری را شخصا با آنها یا نماینده ی قانونی آنها انجام می دهد.

مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری

رعایت شرایط اولیه ی سرمایه گذاری مستقیما اجازه ی اقامت را به متقاضیان نمی دهد، و کمیته ی ارزیابی اطلاعات ضروری از متقاضیان را به دست می آورد، سپس تصمیم می گیرد و پرونده ی افراد واجد شرایط برنامه ی مهاجران سرمایه گذار را به وزیر تحویل می دهد. همانطور که پیشتر گفته شد، سرمایه گذاری در سهام دولت ایرلند یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری برای مهاجران است. بایستی مدارکی را به کمیته نشان دهید که ثابت شود توان خرید سهام را دارا هستید.

خلاصه ی پروژه های موجود

  • 500000 یورو – پروژه ی عمومی که سود آن به هند، ورزش، سلامت، فرهنگ یا آموزش و پرورش برسد.
  • 1000000 یورو برای سرمایه گذاری در کسب و کاری در ایرلند برای حداقل 3 سال
  • 2000000 یورو برای سرمایه گذاری 5 ساله ی مهاجران سرمایه گذارکه سالانه 1 درصد از آن سود می گیرید.
  • ترکیبی از سرمایه گذاری 500 هزار یورو بصورت املاک و 500 هزار یورو بصورت سهام
  • 75000 یورو برای شروع و ایجاد 10 شغل، و 1 میلیون یورو از درآمد نهایی شما

تحقق این برنامه ها 2 سال اقامت اولیه به شما اختصاص می دهد، و سه 3 سال آنرا تمدید می کند. نیازی به اقامت در ایرلند نیست، و این موضوع بسیار مهمی است، چرا که بسیاری از کشور های دیگر اقامت شما در ایرلند را طلب می کنند. کشور ایرلند تنها پول و زمان شما را در شکل های مختلفی درخواست می کند.

مهاجرت به ایرلند از طریق ازدواج

اگر شخصی غیر ایرلندی و همسر یک شهروند ایرلند هستید، ممکن است بتوانید با رعایت چند شرط یک شهروند ایرلندی شوید. اشخاصی با ملیت های خارجی که به ازدواج یک شهروند ایرلندی درآمده اند می توانند از طریق اعطای طابعیت برای شهروندی ایرلند درخواست دهند.

فرآیند درخواست برای افراد خارجی که همسر یک شهروند ایرلندی بیستند یکسان است، اما شرایط دیگی در مورد اقامت در ایرلند برای آنها وجود دارد. وزیر عدالت و برابری اختیار کامل را در خصوص رد یا قبول کردن درخواست شما در اختیار دارد. برای دریافت شهروندی باید شرایط زیر را رعایت کنید:

  • باید حداقل 3 سال از ازدواج شما با شخصی که شهروندی ایرلند را دارد گذشته باشد.
  • ازدواج شما باید از نظر قانون کشور ایرلند به رسمیت شناخته شود.
  • شما و همسرتان بایستی باید بعنوان یک زوج با هم زندگی کنید.
  • باید به سن قانونی رسیده باشید، شخصیت مناسبی داشته باشید و قصد ادامه ی زندگی در ایرلند را داشته باشید.
  • باید سوگند وفاداری به مردم و کشور ایرلند یاد کرده باشید.

بایستی حداقل یک سال پیش از مطرح کردن درخواست شهروندی بصورت قانونی در کشور ایرلند اقامت کرده باشید، و در 4 سال پیش از آن، 2 سال در ایرلند اقامت کرده باشید. در مجموع باید در 5 سال قبل از درخواست شهروندی، 3 سال سابقه ی قانونی داشته باشید. اگر سوالی در زمینه های گفته شده دارید بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز همراه باشید.

سوالات متداول درباره مهاجرت به ایرلند

تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری ، ازدواج

در حال حاضر 35000 دانشجوی بین المللی از 161 کشور مختلف در حال تحصیل در دانشگاه های ایرلند می باشند.

مثل خیلی از کشور های دیگر ایرلند از دانشجویانی که تبعه ی کشور هایی غیر از کشور های عضو اتحادیه اروپا هستند، ویزای تحصیلی می خواهد.

برای دریافت ویزای تحصیلی ایرلند بعد از اینکه از دانشگاه ایرلندی مدنظرتان پذیرش گرفتید و در دانشگاه ثبت نام کردید، مدارک مورد نیازتان را جمع آوری کرده و آنلاین و یا از طریق سفارت درخواست خود را ثبت می نمایید.

اگر میخواهید بیشتر از 3 ماه در این کشور بمانید به ویزای کاری ( ویزای بلند مدت نوع D ) حتیاج خواهید داشت.

ویزا به شما اجازه ی ورود به کشور را میدهد و مجوز کار، کار کردن در ایرلند را برای شما ممکن میسازد.

مجوز کار از طریق دفتر تجارت، کارآفرینی و نوآوری صادر میشود.

هنگامی که یک کارمند، مجوز کار بگیرد و مشغول به فعالیت شود، همان حقوقی را خواهد داشت که شهروندان ایرلند از آن برخوردارند.

جایگزین گرین کارت در ایرلند شده است و مربوط به کسانی است که به مشاغل و تخصص آنها در ایرلند بسیار نیاز است.

این نوع مجوز برای 6 ماه تا 2 سال صادر میشود.

اخبار های مرتبط

تحصیل در ایرلند

تحصیل در ایرلند

ایرلند یکی از کشورهای شمال غربی قاره اروپاست که به دلایلی همچون زبان انگلیسی، رشد تکنولوژی و سطح رفاه بالای

مشاهده
بورسیه تحصیلی ایرلند

بورسیه تحصیلی ایرلند

امروزه کشور ایرلند به دلیل امکانات ویژه‌ای که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد با روند صعودی مهاجرت‌ تحصیلی روبه‌رو شده

مشاهده

اسکرول به بالا