071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان + هزینه ها 2023

تحصیل پزشکی در مجارستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

امروزه اغلب دانشجویان تمایل به ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی و پیشرفته‌ای را دارند که مدرک تحصیلی آنها در همه جای دنیا قابل تایید باشد. در این مقاله از موسسه حقوقی میرداماد به بررسی کاملی از تحصیل پزشکی در مجارستان پرداخته خواهد شده است. دانشگاه‌های پزشکی مجارستان یکی از معتبر‌ترین و پرطرفدارترین دانشگاه‌ها در جهان است که هر ساله دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. مدارک دانشگاهی کشور مجارستان به ویژه در رشته پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران و سازمان بهداشت جهانی است. کشور مجارستان با قدمتی 1100 ساله در اروپای مرکزی واقع شده و پایتخت آن شهر بوداپست می‌باشد. زبان رسمی مردمان مجارستان، مجاری است و واحد پول آنها فورینت می‌باشد.

تحصیل در مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان 2 ترم در سال است که شروع آنها در ماه‌های سپتامبر و ژانویه می‌باشد. البته متقاضیان ادامه تحصیل در دوره‌های پیش دانشگاهی و کارشناسی می‌بایست از 1 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی اقدام به ثبت نام کنند و دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا باید از 3 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی اقدام به ثبت نام در دانشگاه مورد نظر کنند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان

لازمه تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی داشتن مدرک دیپلم دبیرستان است. دانشجویان در مقطع کارشناسی می‌توانند 20 ساعت در هفته کار کنند و در هفته مبلغی حدود 160 تا 200 یورو حقوق دریافت کنند که این حقوق می‌توانند بخش زیادی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو را تامین کند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های مجارستان 1 تا 2 سال زمان برده و دانشجویان در این مدت میتوانند 20 ساعت در هفته را کار کنند و در مقطع دکترا که حدود 3 سال زمان می‌برد دانشجو می‌تواند 30 ساعت در هفته را کار کند.

مزایای تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی این کشور دارای مزایای زیادی می‌باشد که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم:

  • عضویت کشور مجارستان در شینگن باعث می‌شود که دانشجویان در زمان تحصیلات خود بتوانند به راحتی و بدون ویزا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مسافرت کنند.
  • با توجه به رنکینگ دانشگاه‌های مجارستان در دانشگاه‌های پزشکی این کشور کلیه رشته‌های پزشکی به تمامی دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می‌شود.
  • دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور مجارستان کافی است تنها به زبان انگلیسی مسلط باشند و نیازی به یادگیری زبان‌های دیگر ندارند. لازم به ذکر است که دانشجویان می‌بایست مدرک آیلتس 6.5 را داشته باشند.
  • هزینه‌های زندگی و تحصیل در مجارستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر است.
  • دانشجویان در دانشگاه‌های مجارستان از امکانات بسیار عالی برخوردار می‌شوند و مدارک آنها در سراسر جهان قابل تایید است.
  • کسانی که خواهان مهاجرت به کشور مجارستان از طریق تحصیل هستند، می‌توانند حتی با مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی به راحتی پذیرش تحصیلی این کشور را بگیرند.
  • دانشجویان در مدت تحصیل از بیمه درمانی بهره مند می‌شوند.
  • به دانشجویان پزشکی پس از اتمام تحصیلات مدرک دکترای حرفه‌ای داده می‌شود.
ویزاهای اخذ شده

کسانی که مدرک کارشناسی و آیلتس ندارند می‌بایست برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی مجارستان یک دوره یکساله را در کالج‌های مجارستان به تحصیل بپردازند اما متقاضیانی که مدرک کارشناسی و آیلتس داشته باشند میتوانند مستقیما وارد دانشگاه شوند. مدارک مورد نیاز برای دانشجویانی که خواهان دریافت پذیرش دوره‌های کالج رشته‌های پزشکی هستند: ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، ترجمه کارنامه دوره‌های دبیرستان و پیش دانشگاهی و کپی پاسپورت
متقاضیان پس از اخذ پذیرش از کالج مورد نظر جهت ثبت نام باید اصل مدارکی که برای پذیرش تحویل داده اند به همراه 4 قطعه عکس و سوابق تحصیلی خود را ارائه بدهند.

مهاجرت به مجارستان

شرایط عمومی کشور مجارستان

کشور مجارستان در اروپای مرکزی و منطقه پانونی قرار گرفته است. مساحت کشور مجارستان 93.030 کیلومتر مربع است و دارای جمعیتی نزدیک به 10 میلیون نفر است که 98 درصد جمعیت این کشور به زبان مجاری صحبت می‌کنند.  کشور مجارستان با کشورهای اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، اسلوونی و اتریش همسایه است. پایتخت کشور مجارستان شهر بوداپست است که در شمال این کشور قرار گرفته است. شهر بوداپست پرجمعیت‌ترین شهر کشور مجارستان محسوب می‌شود و پس از آن شهرهای دبرتسن، سگد، میشکولتس، پچ و دیور بزرگترین و مهم‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شوند.

مهاجرت به مجارستان از طریق روش‌های مختلفی امکان پذیر است. مهاجرت کاری به مجارستان، مهاجرت تحصیلی به مجارستان، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق ازدواج انواع روش‌های مهاجرت محسوب می‌شوند. کشور مجارستان از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا شده است و از سال 2007 در منطقه شنگن قرار گرفته است به همین دلیل تبدیل به یکی از مقاصد برتر برای مهاجرت شده است.

دانشگاه‌های برتر پزشکی در مجارستان

دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی کشور مجارستان جز دانشگاه‌های برتر در سطح جهانی هستند و رتبه‌های خوبی را به خود اختصاص داده‌اند. سیستم آموزشی کشور مجارستان از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش علمی تشکیل شده است که برنامه‌های آموزشی مختلفی را تا مقاطع دکتری ارائه می‌دهد. سیستم آموزشی این کشور به کارهای تحقیقاتی اهمیت بالایی می‌دهد و شرایط مورد نیاز دانشجو برای انجام کارهای تحقیقاتی مربوط به رشته خود را فراهم می‌کند. تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان یکی از بیشترین متقاضیان را در جهان دارد و هر ساله افراد زیادی برای تحصیل پزشکی، مهاجرت تحصیلی به مجارستان را انتخاب می‌کنند. در جدول زیر 4 دانشگاه پزشکی برتر موجود در مجارستان را نام خواهیم برد.

دانشگاه‌های پزشکی برتر مجارستان        رتبه جهانی
دانشگاه پزشکی سملوایز 200
دانشگاه علوم پزشکی سگد528
دانشگاه پزشکی پچ512
دانشگاه دبرسن596

در ادامه به معرفی دانشگاه‌های پزشکی معتبر در مجارستان می‌پردازیم:

دانشگاه پزشکی سملوایز

دانشگاه پزشکی سملوایز یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی اروپا می‌باشد که در پایتخت کشور مجارستان یعنی شهر بوداپست قرار دارد. این دانشگاه قدمتی 400 ساله دارد که به نام کاشف وایتکس یعنی پروفسور سملوایز نامگذاری شده است. دروس در دانشگاه علوم پزشکی سملوایز به زبان‌های: مجاری، آلمانی و انگلیسی تدریس می‌شوند. دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی سملوایز هستند می‌بایست دوره پیش دانشگاهی این دانشگاه را در کالج اویسینا یا اینترنشنال واقع در شهر بوداپست گذرانده و درصورت قبولی در آزمون پایان دوره می‌توانند به تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه سملوایز بپردازند.

دانشگاه پزشکی سملوایز و درمانگاه آن بخش اعظمی را از شهر بوداپست به خود اختصاص داده است. کتابخانه این دانشگاه با 250 هزار جلد کتاب و انتشار بیشترین مقالات یکی از بزرگترین کتابخانه های اروپا می‌باشد. دانشجویان جهت اخذ پذیرش و ثبت نام در این دانشگاه می‌بایست مبلغ 400 دلار پرداخت کنند. شهریه سالانه دانشگاه پزشکی سملوایز حدود 16000 دلار می‌باشد. هزینه امتحان ورودی این دانشگاه حدود 250 دلار است.

دانشگاه علوم پزشکی سگد

در دانشگاه علوم پزشکی سگد رشته‌های داروسازی، دندانپزشکی و پزشکی تدریس می‌شود که البته رشته داروسازی این دانشگاه بسیار معروف است و متقاضیان بیشتری دارد. دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی و مجاری آموزش داده می‌شود. دانشجویان در این دانشگاه می‌توانند در مقاطع پیش دانشگاهی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول تحصیل بشوند. هزینه‌هایی که دانشجویان برای پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی سگد می‌بایست پرداخت کنند عبارتند از: مبلغ 400 یورو جهت صدور پذیرش و ثبت نام. مبلغ 220 یورو جهت شرکت در امتحان ورودی دانشگاه. مبلغ 500 تا 1000 یورو جهت شرکت در دوره‌های کارورزی. شهریه دوره پیش دانشگاهی حدود 5200 یورو.

در رشته پزشکی دانشجویان در سال حدود 13500 دلار بابت شهریه پرداخت می‌کنند اما این هزینه در سال آخر حدود 6750 دلار می‌باشد. شهریه سالانه رشته دندانپزشکی 13200 دلار و هزینه مواد و لوازم مربوط به دندانپزشکی حدود 1300 دلار در سال است. دانشجویانی که تمایل به اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی را دارند در ماه می‌بایست مبلغی حدود 300 یورو پرداخت کنند.

کالج دانشگاه پزشکی پچ

کالج دانشگاه پزشکی پچ در شهر پچ مستقر شده است. در کالج دانشگاه پزشکی پچ علاوه بر دوره پیش دانشگاهی، دوره رشته‌های علوم پزشکی در دسته‌های داروسازی، پزشکی و دندانپزشکی نیز برگذار می‌شود که طول دوره پزشکی 6 سال و دوره‌های دندانپزشکی و داروسازی 5 سال می‌باشد. در دانشگاه پزشکی پچ هزینه‌های تحصیلی نسبت به دیگر کالج‌ها بیشتر است به همین دلیل اغلب دانشجویان تنها دوره لیسانس یا دکترا را در این کالج می‌گذرانند.

در این کالج دانشجویان می‌توانند از خوابگاه استفاده کنند که در ماه مبلغی حدود 300 یورو باید پرداخت کنند. در دوره پیش دانشگاهی کالج دانشگاه پزشکی پچ شهریه دانشجویان 8100 دلار در سال و در دوره پزشکی 15000 دلار در سال، در دوره دندانپزشکی 16000 دلار و دوره داروسازی 10000 دلار در سال می‌باشد. متقاضیان جهت ثبت نام در این کالج میبایست مبلغ 350 یورو پرداخت کنند.

تحصیل در دانشگاه دبرسن

دانشگاه پزشکی دبرسن

دانشگاه پزشکی دبرسن در دومین شهر بزرگ کشور مجارستان یعنی شهر دبرسن واقع شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و برترین دانشگاه‌های کشور مجارستان است و در سال 1912 تاسیس شده است. دانشکده پزشکی دانشگاه دبرسن از 22 دپارتمان علوم پایه و 25 دپارتمان بالینی تشکیل شده است که رشته‌های مختلفی مانند شیمی بالینی، طب داخلی، جراحی، روانپزشکی، اطفال رادیولوژی، مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، زنان و زایمان، قلب و ریه و غیره را ارائه می‌دهند. هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند.

در دانشگاه دبرسن بیشتر رشته‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. برای اولین بار حدود 40 سال پیش رشته پزشکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه داده شد. تحصیلات پزشکی در دانشگاه دبرسن مجارستان از طرف سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کشور ایران مورد تایید قرارا گرفته است. پس از تحصیل در کشور مجارستان می‌توانید به کشور ایران برگردید و در اینجا به کار بپردازید، به دلیل اینکه وزارت بهداشت کشور ایران مدرک این دانشگاه را قبول دارد می‌توانید به راحتی در این کشور مشغول به کار شوید و یا به کشورهای دیگری مهاجرت کنید.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در مجارستان

تحصیل رشته پزشکی در مجارستان با استاندارد‌های اروپایی هم سطح است، و صاحب بالاترین کیفیت تحصیلی است. شرایط پذیرش نسبتا آسان و شهریه دانشگاه های پزشکی مجارستان ، این کشور را به یکی از گزینه‌های مطلوب تحصیل برای بسیاری از دانشجویان تبدیل کرده است. کشور مجارستان در رشته‌های پزشکی، داروشناسی و دندان پزشکی در دانشگاه سملویس، دانشگاه دبرکن، دانشگاه سگد و دانشگاه پچ دانشجو می پذیرد.

دوره‌های تحصیلی دندانپزشکی 5 ساله، پزشکی عمومی 6 ساله و دوره‌های داروشناسی 5 ساله هستند و به زبان‌های انگلیسی و آلمانی تدریس می‌شوند. مدرک پزشکی صادر شده به وسیله دانشگاه‌های کشور مجارستان، در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و ایالات متحده به رسمیت شناخته می‌شود، که همین موضوع دانشجویان بسیاری را به تحصیل پزشکی در مجارستان ترغیب کرده است.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در مجارستان
شرایط تحصیل رشته پزشکی در مجارستان

دانش آموزان باید در آزمون ورودی که شامل یک جلسه دو و نیم ساعته با سوالات چند گزینه‌ای در زیست شناسی، شیمی، انگلیسی باشد شرکت کنند. برای بخش شفاهی آزمون، استاد دانشگاه با دانشجویان درباره موضوعات پزشکی مصاحبه می‌کند. هزینه زندگی در مجارستان نسبتاَ کمتر از دیگر کشور‌های اروپایی است، هرچند اگر قصد زندگی در بوداپست را داشته باشید، هزینه زندگی شما بیشتر از دیگر مناطق این کشور خواهد بود.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان با استانداردهای اروپا برابری دارد و با بالاترین کیفیت همراه است. شرایط پذیرش نسبتا ۀسان و شهریه منطقی، مجارستان را به گزینه ای مطلوب برای بسیاری از دانشجویان تبدیل کرده است. مجارستان به دانشجویان بین المللی چهار دانشگاه را پیشنهاد می کند که رشته های پزشکی، داروشناسی، و دندان پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه م‌ کنند: دانشگاه Semmelweis، دانشگاه Debrecen، دانشگاه Szeged، دانشگاه Pecs. مدرک پزشکی دانشگاه های مجارستانی توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده شناخته شده می‌باشد و این امر موجب هجوم دانشجویان بین المللی، جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه های کشور مجارستان شده است.

دریافت پذیرش از مدرسه پزشکی در بسیاری از کشورها بسیار رقابتی می‌باشد. با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش مدارس پزشکی سراسر دنیا و متقاضیان بسیار، رسیدن به رویای پزشک شدن امری چالش برانگیز شده است، اما ممکن است این امر برای بسیاری از دانشجویان باهوش و دانشجویان واجد شرایط غیر ممکن نباشد. چنانچه همواره پزشک شدن رویای شما بوده است، اما تحقق آن در کشور شما به امکان پذیر نمی‌باشد، دوره شش ساله پزشکی به زبان انگلیسی در کشور مجارستان را در نظر داشته باشید.

دوره‌های عمومی پزشکی 6 ساله است و شهریه آن‌ها معمولا کمتر از هزینه‌ای است که برای تحصیل پزشکی در سایر کشور‌ها باید بپردازید. مجارستان به گرمی از دانشجویان بین المللی استقبال می کند. این کشور منطبق بر استانداردهای اروپایی است و تحصیلات پزشکی در مجارستان بالاترین کیفیت را دارد. اگر تصمیم دارید که در مجارستان تحصیل کنید، پس از تحصیل مدرکی دریافت خواهید کرد که در سلیر کشور‌های اتحادیه اروپا نیز معتبر است. هزینه زندگی نسبتا پایین و شهریه‌های ارزان، مجارستان را به اولین انتخاب بسیاری از دانشجویان تبدیل کرده است.

هزینه زندگی در کشور مجارستان

کشور مجارستان یکی از کشورهای واقع در کشور اروپا است که عضو اتحادیه شنگن است ولی نسبت به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شنگن هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین‌تر است. هزینه زندگی در مجارستان برای بک فرد مجرد حداکثر ماهی 800 یورو است؛ البته این هزینه نسبت به سبک زندگی و شهری که در آن زندگی می‌کنند متفاوت است.  میانیگن درآمد در کشور مجارستان به صورت میانگین 1350 یورو در ماه است و این درآمد خوبی است و نشان دهنده این است که قدرت خرید در کشور مجارستان متوسط است. کشور مجارستان تنها کشور اروپایی است که هزینه مسکن در آن نسبت به کشور ایران پایین‌تر است و هزینه اجاره یک مسکن 70 متری در پایتخت کشو مجارستان بوداپست 300 یورو است.

کالاقیمت به فارینت مجاری
شیر(یک لیتر)۲۴۲.۷۸ فارینت
 فیله مرغ (یک کیلوگرم)۱.۴۷۹ فارینت
 آب (بطری ۱.۵ لیتری) ۱۱۴.۶۲ فارینت
 گوشت گاو (یک کیلوگرم)۲.۵۳۳ فارینت
 برنج(یک کیلو) ۳۸۳.۶۸ فارینت
 تخم‌مرغ(شانه۱۲ عددی) ۵۶۷.۰۸ فارینت

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان

هزینه‌های زندگی در مجارستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر است. یک بودجه معقول ماهانه چیزی حدود 750 یورو (تقریبا 950 دلار آمریکا) در ماه است. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم به تحصیل در بوداپست دارید؛ بسیار گران تر از دیگر قسمت های کشور است. هزینه تحصیل در کشور مجارستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا کمتر است و با وجود هزینه کم می‌توانید مدارک معتبر در سطح جهانی دریافت کنید. 

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان

  • دانشگاه پِچ– Pecs Medical University
  • دانشگاه سِمِلوایز– Semmelweis Medical University
  • دانشگاه سِگد Medical University of Szeged

شهریه برای یک برنامه پزشکی عمومی شش ساله به زبان انگلیسی چیزی حدود 18.000 دلار آمریکا است.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی به صورت میانگین بین 16.000$ الی 20.000 $ دلار در سال است.

شهریه دوره ی داروسازی در مجارستان بین 9.000 $ الی 12.000 $ در سال است.

دوره تحصیلی پزشکی عمومی 6 ساله می باشد.

تحصیل داروسازی در مجارستان 5/5 سال به طول می انجامد.

هزینه زندگی ماهانه چیزی حدود 750 یورو (تقریبا 950 دلار آمریکا) در ماه است.

  • شرکت در امتحان ورودی دانشگاه
  • تکمیل فرم درخواست ثبت نام
  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • گزارش واکسیناسیون برای هپاتیت ب، سرخک، اوریون
  • بیانیه مالی رسمی
  • رزومه خلاصه به زبان انگلیسی
  • کپی صفحات مرتبط پاسپورت
  • عکس در اندازه پاسپورتی

تحصیلات پزشکی در دانشگاه دبرسن مجارستان از طرف سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کشور ایران مورد تایید قرارا گرفته است.

هزینه تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه سگد مجارستان 16 هزار دلار آمریکا در یک سال است.

تمام هزینه‌های زندگی در کشور مجارستان برای یک فرد مجرد، ماهیانه در حدود 500 تا 700 یورو می‌باشد.

دانشجو با توجه به مقطع تحصیلی اجازه کار به مدت 20 الی 30 ساعت در هفته را دارد.

اخبار های مرتبط

شرایط پذیرش پزشکی مجارستان

شرایط پذیرش پزشکی مجارستان

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] ارزیابی آزمون های ورودی و شرایط پذیرش پزشکی مجارستان توسط شورای دانشگاه انجام می شود،که پیشنیازهای ورودی

مشاهده
دانشگاه علوم پزشکی گرجستان

دانشگاه علوم پزشکی گرجستان

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] در تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی گرجستان یک دفتر مشترک بین دانشکده پزشکی جورجیا در دانشگاه آگوستا

مشاهده
دانشگاه پزشکی مجارستان

دانشگاه پزشکی مجارستان

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] فعالیت آموزشی در دانشگاه پزشکی مجارستان متعهد به ارائه بالاترین سطح مراقبت های بهداشتی می باشد که روایط

مشاهده
پزشکی در مجارستان

پزشکی در مجارستان

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] دانشکده های پزشکی در مجارستان از لحاظ کیفیت دارای استاندارد بین المللی و اروپایی بوده و در

مشاهده

اسکرول به بالا