071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قطر

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قطر

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شرایط پذیرش تحصیلی در کشور قطر رقابتی است. دانشجویان بین المللی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قطر باید ویزای دانشجویی را در اختیار داشته باشند. وکلای مجرب ما در موسسه میرداماد می توانند به شما در اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های خارج از کشور کمک کنند.

شرایط کلی رشته پزشکی در قطر

کشور قطر یک کشور غنی از نفت می باشد که به سرعت در حال گسترش است و فرصت های بسیاری برای پزشکان با امکانات پزشکی مدرن ارائه می دهد. این سرمایه گذاری به شدت به بخش مراقبت های بهداشتی خود کمک می کند تا مراکز جدید بسیار عالی را ایجاد کند، بنابراین پزشکان متخصص در معرض تقاضای بالا هستند. قطر یک سیستم مراقبت بهداشتی ملی را در اختیار دارد و امکانات خصوصی نیز دارد. انگلیسی زبان کار است، اما آشنایی با زبان عربی نیز کارساز است. زبان عربی برای سلامت روانی و برخی از حوزه های اطفال مورد نیاز است. تحصیل در قطر به دلیل بسته های بسیار عالی ارائه شده، گزینه ای محبوب برای متخصصان سلامت است.

شرایط تحصیل پزشکی در قطر

پذیرش به کالج پزشکی برای متقاضیان قطری و غیر قطری بسیار رقابتی است. با توجه به تعداد بالای درخواست نامه ها، ورودی دانشجویان با داشتن حداقل شرایط ورودی پذیرفته نمی شود. پذیرش نهایی براساس تعداد کرسی های هر دو شهروندان و غیر شهروندان خواهد بود. حداقل شرایط پذیرش برای متقاضیان دبیرستانی:

  • 85% زبان انگلیسی IELTS ،5.5 و TOEFL ،500
  • ریاضیات: SAT 500 و ACT 21
  • تکمیل 2 درس 3 از درس علمی در دبیرستان (زیست شناسی، شیمی و فیزیک)
  • گذراندن دوره های زیست شناسی در دبیرستان بسیار توصیه می شود.
  • بیانیه شخصی (حدود 350 کلمه) که انگیزه متقاضی را برای مطالعه پزشکی توصیف می کند.
  • مدارک حمایتی از تجربه داوطلبانه قبلی متقاضی در بخش مراقبت های بهداشتی، کارآموزی پزشکی یا علمی یا کار اجتماعی.
  • مصاحبه شخصی با کمیته پذیرش کالج (در صورت وجود)

پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در قطر

دانشجوی بین المللی که علاقه مند به ثبت نام در QU است به دنبال یک مجوز اقامت معتبر قطری، به عنوان مقررات پذیرش دانشگاه باشند. دانشجویان بین المللی که مجوز اقامت معتبر دولتی قطر را ندارند، برای شرایط پذیرش QU مجاز نیستند. کالج پزشکی یک برنامه شش ساله پزشکی را ارائه می دهد. برنامه درسی مبتنی بر شایستگی امکان ادغام افقی و عمودی بین علوم پایه پزشکی و علوم بالینی را در سرتاسر جهان فراهم می کند. معرفی زود هنگام آموزش مهارت های بالینی، با تاکید بر ارتباط و استفاده از دانش علمی زیست پزشکی به مراقبت از بیمار، تضمین شده است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در قطر

پس از تکمیل دوره های دندانپزشکی، می توانید در هر بخش از صنعت دندانپزشکی ثبت نام کنید و کاری داشته باشید. این شغل ممکن است شامل، انجام دندانپزشکی عمومی( NHS / خصوصی) و خدمات دندانپزشکی بیمارستان، کار تخصصی و محیط ارتقاء سلامت باشد. لیسانس دندانپزشکی (BDS) در داندی به شما کمک خواهد کرد که دانش، مهارت و تجربه لازم را به عنوان یک متخصص دندانپزشکی که قادر به حفظ سلامت دهان و دندان بیماران است را توسعه دهد. نه تنها شما مهارت های بالینی را در سراسر رشته های دندانپزشکی توسعه می دهید، بلکه پایه ای از دانش علمی که بر اساس آن تمرین بالینی است، ایجاد خواهید کرد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در قطر

لیسانس پرستاری دندان در دانشگاه پورث موث، در این دوره در کنار بهداشت دهان و دندان، شما درمان دندان و مهارت های کارآمدی تیمی را فرا خواهید گرفت. یادگیری و تجربه روش های و تکنیک های دندانپزشکی، همگام بودن یادگیری با کار عملی در کنار حرفه ای های واجد شرایط این دوره ها توسط شورای عمومی دندانپزشکی تأیید شده است. بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در قطر عبارتند از:

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در قطر

هیچ دانشگاهی از کشور قطر مورد تایید وزارت بهداشت نیست. البته انتخاب قطر برای ادامه تحصیل رشته های علوم پزشکی به نظر انتخاب صحیحی هم نیست.

ویزای تحصیلی قطر

دانشجویان بین المللی که اجازه اقامت معتبر دولتی قطر را ندارند، (به استثنای شهروندان GCC) برای پذیرش در دانشگاه قطر واجد شرایط نیستند. دانشجوی بین المللی که علاقه مند به ثبت نام در دانشگاه قطر هستند باید مجوز اقامت معتبر قطری دریافت کنند یا برای ویزای دانشجویی از دانشگاه قطر درخواست کنند.

بخش دانشجویان بین المللی دانشگاه قطر به دانشجویان بین المللی واجد شرایط که به دنبال دریافت ویزای قطر و دانشجویی هستند، کمک می کند تا در یک برنامه دانشگاهی در دانشگاه قطر مانند (فوق دیپلم، فارغ التحصیل و برنامه های درسی به زبان عربی برای غیر بومی ها) ثبت نام کنند.

مدارک مورد نیاز: صفحه تاییدیه آنلاین، کپی پاسپورت دانشجو، تأیید اعتبار حامی مالی، ارزیابی سلامت و گواهی عدم سو پیشینه می باشد. برای اطلاع از شرایط پذیرش دانشگاه های بین المللی قطر با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید، مشاورین ما می توانند شما را در این راستا به صورت کامل راهنمایی کنند.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا