071-91009294  | 021-88724227  |

بازار کار فیلیپین

بازار کار فیلیپین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بررسی شرایط بازار کار در فیلیپین، یکی از مهم ترین گزینه‌های مورد بررسی برای اخذ ویزای کار در کشور فیلیپین است.داشتن اطلاعات در خصوص وضعیت اقتصادی و همین طور متوسط میانگین درآمد در این کشور ،اسامی مشاغل مورد نیاز در فیلیپین و همین طور نرخ بیکاری در بازار کار در فیلیپین تاثیر مستقیم دارد. میزان مهاجرت به کشور فیلیپین با توجه به تغییرات شرایط اقتصادی در این کشور و همین طور فراهم بودن نسبی شرایط کار امروز بیشتر از قبل رو به افزایش است. در این مقاله سعی داریم شرایط بازار کار در فیلیپین را مورد بررسی قرار دهیم.

  • شرح مختصری از اقتصاد و کار در کشور فیلیپین
  • بازار کار در فیلیپین
  • مشاغل مورد نیاز در فیلیپین
  • متوسط درآمد مشاغل مختلف در فیلیپین
  • مشاغل پر در آمد در فیلیپین
  • نرخ بیکاری در فیلیپین
  • میانگین ساعات کار در فیلیپین
  • یافتن کار و موسسات کاریابی در فیلیپین
  • شرایط اخذ ویزای کار در فیلیپین
  • سوالات متداول درباره بازار کار در فیلیپین

هر فردی برای مهاجرت به کشور فیلیپین برای زندگی و کسب و کار، باید شرایط بازار کار این کشور را مورد تحقیق قرار دهد، سپس متناسب با شرایط پیش رو برای اخذ ویزای کار و اقامت در کشور فیلیپین اقدام نماید. کشور فیلیپین به نسبت گذشته بر اساس رشد اقتصادی و فناوری در این کشور تقریبا با 6% افزایش پذیرش مهاجر را داشته است. شرایط زندگی در فیلیپین به گونه‌ای است که حتی با وجود درآمد کم و حقوق پایین کارمندی در این کشور خیلی از افراد تمایل به اخذ ویزای این کشور را دارند. برای داشتن اطلاعات به روز و کامل درباره بازار کار در فیلیپین با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

شرح مختصری از اقتصاد و کار در کشور فیلیپین

فیلیپین یکی از کشورهایی است که افراد زیادی آن را برای کارکردن انتخاب می کنند. نرخ اشتغال در کشور فیلیپین در حدود 95.40 درصد اعلام شده است. آمار‌ها و بررسی‌ها نشان می دهد که میزان حقوق و درآمد در کشور فیلیپین معیار‌های مشخصی دارد و اینطور که معلوم است افراد بر اساس مهارت خود دسته بندی می شوند. میزان حقوق بر اساس شرایط کار سنجیده شده و پرداختی‌ها در نهایت بر اساس سختی و آسانی کار متفاوت است. درصد افزایش سرمایه در کشور فیلیپین در سال 2018 به میزان 56.334 درصد گزارش شده است،این درصد در کمترین حالت ممکن به عدد 4/37 درصد رسیده است. شغل‌هایی که زیر نظر نظام پزشکی و داروسازی هستند، مثل پرستاری و پزشکی و پیراپزشکی در کشور فیلیپین درآمد‌های بالایی را به خود اختصاص داده اند. بطور مثال درآمد یک پزشک در کشور فیلیپین 13 درصد بیشتر از ایران می‌باشد. این میزان درآمد برای تیم‌های برنامه نویسی به دلیل رشد فناوری در این کشور رتبه خوبی را به خود اختصاص داده و وضعیت دریافتی یک برنامه نویس در این کشور نسبتا عالی گزارش شده است.

افرادی که متقاضی دریافت ویزای کار در کشور فیلیپین هستند، باید مدارک لازم در این زمینه را ارائه دهند، هر شخص باید دو قطعه عکس 6 در 4 با پس زمینه سفید و تمام رخ داشته باشد. افراد باید نامه ای مبنی بر تمکن مالی شخص ارائه دهند. نیاز به اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماهه بوده است و می بایست نامه ای مبنی بر مهارت فرد نیز ارائه شود. برای دریافت ویزای کاری فیلیپین شخص تقاضا دهنده باید برای مصاحبه به سفارت مراجعه کند و حضور او الزامی است.برای پرداخت اجاره خانه در کشور فیلیپین یک سری قوانین را باید رعایت کنند، باید بر اساس شرایط زندگی و دریافتی منزلی مناسب انتخاب کنند، این مساله بر اساس شرایط در نظر گرفته شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.از یاد نبرید که خانه ها هر یک از سوی صاحب خانه مورد اجاره قرار می گیرد پس بهتر است که از روش های غیر قانونی در این زمینه پرهیز نمایید.در این کشور اغلب مردم بومی خود نیازمند کار هستند و درصد بیکاری در آن نسبتا بالا می باشد و تا حد امکان سعی بر این است که شهروندان فیلیپینی را در شرکت ها و مراکز تجاری به کار بگیرند، در صورتی که شرکتی اعلام کند نیاز به یک نیروی کار خارجی متخصص دارد، باید ثابت کند که آن کار توسط شهروندان انجام نمی گیرد.

نتیجه‌ای که می توان از این مطلب گرفت این است که، برای داشتن شرایط کاری مناسب در فیلیپین حتما مهارت‌هایی را در نطر بگیرید که در بین نیرو‌های بومی متقاضی کار ندارد و یا با کمبود نیروی متخصص در این زمینه مواجه هستند.در این قسمت با یک دید اجمالی شرایط و بازار کار و همین طور نحوه اقدام دریافت ویزای کار در این کشور پرداختیم، در ادامه مطلب هر کدام از این موارد را به شرح و با در نظر گرفتن نکات مهم با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بازار کار در فیلیپین

فیلیپین یک کشور تازه قدم گذاشته در حوزه صنعت می‌باشد، به همین دلیل اقتصاد این کشور چون گذشته بیشتر بر پایه کشاورزی و خدمات و تولید قرار گرفته و در این زمینه پیشرفت داشته است. این کشور خیلی کمتر از کشور‌های همسایه با بحران بیکاری مواجه بوده است به گونه ای که از سال 2004 به بعد بیکاری در این کشور بسیار کاهش یافته و در اواخر سال 2018 این نرخ به کمترین درصد خود در سالهای اخیر یعنی 3/7 درصد رسیده است. بیشتر مهاجران با تکیه بر حرفه قبلی خود وارد کشور فیلیپین می‌شوند، به این دلیل که این شیوه روند اخذ ویزای کار را برای افراد راحت تر کرده زیرا شرکت مد نظر شرایط کاری شما را تضمین می‌کند، اما اگر با ورود به فیلیپین به دنبال حرفه ای هستید ،مطلع باشید که اولویت با نیرو‌های بومی فیلیپینی است، مگر اینکه مهارت و حرفه‌ای پیشرفته شما برای کارفرما اثبات گردد.

بازار کار در فیلیپین
بازار کار در فیلیپین

اکثر مهاجرانی که قبل از ورود به کشور فیلیپین شغل مشخصی ندارند، باید خود را برای کار در مناطق خاص که اصولا برای نیرو‌های غیر بومب در هر کشوری در نظر گرفته می‌شود آماده کنند. مهارت شما و همین طور جایگاهی که در آن به دنبال کار هستید، در یافتن راحت و سخت کار تاثیر دارد. بنا به تحقیقات انجام شده بازار‌های شغلی مورد علاقه بیشتر مهاجران در کشور فیلیپین مراکز تلفن (call center) و آموزش زبان است. میزان حقوق دریافتی در کشور فیلپین بر اساس رشد اقتصادی این کشور رو به رشد بوده و متخصصان فناوری اطلاعات و یا کارمندان پشتیبانی فناوری و همین طور پشتیبانی در مراکز تلفن به طور متوسط نسبت به کشور‌هایی مثل به استرالیا، ایالات متحده، کانادا و اروپا حقوق کمتری دریافت می‌کنند.گزینه های بسیار کمی برای مهاجران مایل به کار در فیلیپین وجود دارد و بازار کار با توجه به مهارت‌های کم مورد توجه در این کشور برای مهاجرت  در حالت متوسط قرار دارد. بنابراین برای داشتن اطلاعات بهتر در زمینه کسب و کار در کشور فیلیپین بهتر است، با همکاران و مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز برای اخذ اقامت کاری در فیلیپین در ارتباط باشید.

مشاغل مورد نیاز در فیلیپین

در بخش معرفی بازار کار در فیلیپین به اختصار بخشی از کارهای مورد نیاز در فیلیپین را نام بردیم. از آنجایی که داشتن پیش زمینه و اطلاعات در خصوص مشاغل مورد نیاز در فیلیپین برای افرادی که تصمیم به اخذ اقامت کاری در این کشور را دارند از اهمیت بالایی بر خوردار است. در این قسمت به بررسی حرفه‌های مورد نیاز بازار کار در فیلپین می‌ پردازیم. این اطلاعات بر اساس آمار و ارزیابی وضعیت کار در فیلپین جمع آوری شده و در اختیار کاربران و متقاضیان اخذ ویزای کار در فیلیپین قرار داده می‌شود.

لیست مشاغل مورد نیاز در کشور فیلیپن

نیروی پشتیبان وپاسخگوی مرکز تماس (BPO)

مراکز تماس یا شرکتهای BPO در حال حاضر در فیلیپین تاسیس شده اند. مورد نیاز نبودن مدارک دانشگاهی خاص و یا تحصیلات دانشگاهی در این نوع مشاغل علاوه بر نیاز فراوان از دلایل پر طرفدارن بودن این مشاغل است. هر فردی با داشتن فن بیان بالا و توانایی زبان متوسط رو به بالا می‌تواند برای شاغل شدن در این مراکز اقدام نماید.

مشاغل زیر مجموعه فناوری اطلاعات (IT)

مشاغل وابسته به فناوری اطلاعات نه تنها در فیلیپین بلکه در کل دنیا مورد نیاز زندگی رو به رشد انسانی است. به دلیل آمیخته شدن خیلی از حرفه‌ها با رشته‌های فناوری اطلاعات و نرم افزار نیاز شرکت‌ها وسازمان ها به استخدام برنامه نویسان کامپیوتری برای بالا بردن رونق کسب و کارشان بیش از پیش شده است. به دلیل وجود نداشتن نیروی متخصص به حد کافی در کشور فیلیپین تا اندازه زیادی این نوع کسب و کار‌ها برون سپاری می‌شود، که می‌توان آن را یک فرصت طلایی برای مهاجران به فیلیپین دانست.

مهندس کامپیوتر/ نرم افزار

تبدیل شرکت‌های خدماتی به نرم افزار‌های خدماتی و همین طور جایگزین شدن عرضه و تقاضای مستقیم با سیستم آنلاین خرید، و با توجه به اینکه تمام کارهایی که به صورت آنلاین انجام می شود نیاز به خدمات سریع از طریق اینترنت دارد. این یکی از دلایلی است که باعث شده تقاضا برای مهندسین کامپیوتر و نرم افزار در سراسر کشور وجود داشته باشد. نیاز به تکنسین‌های فنی نرم افزار برای راه اندازی شبکه‌های عظیم خرید و پشتیبانی از این سرور‌ها و علاوه بر این موارد، پشتیبانی از نرم افزار‌های نوشته شده در این حوزه در کشور فیلیپین منجر به بالا رفتن آمار نیاز این کشور به مشاغل فنی در این رشته می‌باشد.

مهندس کامپیوتر/ نرم افزار در فیلیپین
مهندس کامپیوتر/ نرم افزار در فیلیپین

حقوق و وکالت امور قانونی

با پیشرفت اقتصاد و رونق گیری مشاغل جدید در سطح کشور فیلیپین نیاز به تنظیم موارد حقوقی و قرارداد‌های همکاری و علاوه بر این موارد، نظم دادن به قانون و مسائل حقوقی در کشور فیلیپین به نسبت نیروی کاربلد در زمینه حقوق نیاز کشور فیلیپین را به جذب نیروی کار در این رشته بیشتر از قبل کرده است. به گونه‌ای که حقوق و قانون را در بین پردرآمدترین مشاغل فیلیپین قرار داده است. وکالت در میان مشاغل برتر مورد نیاز کشور قرار دارد. کارهای آنها تقریبا در تمام بخش های زندگی قابل اجرا است.

طراحی و معماری

افزایش جمعیت، تمایل به ایجاد مدرنیته در سبک ساختمان‌ها و بکارگیری متد‌های جدید معماری در پیشرفت وضعیت ساخت و ساز در کشور فیلیپین، نیاز به حضور معماران کاربلد در سراسر کشور را بیش از پیش کرده است. این سبک کار‌ها در کشور فیلیپین بیشتر به مهاجران کار در این کشور سپرده می‌شود؛ و سبک کار معماران در به این شکل است که در کنار مهندسین، کارگران، سرکارگرها و مدیران ساختمان کار می کنند.

طراحی و معماری در فیلیپین
طراحی و معماری در فیلیپین

حسابداری / مدیریت بازرگانی/ امور مالی

در سال 2019 حسابداری، امور مالی و مدیریت بازرگانی در دسته مشاغل مورد نیاز و پر تقاضای کشور فیلیپین قرار داشته اند.البته با توجه به مستندات ارائه شده در خصوص شرایط این مشاغل در فیلیپین آنها را در رده مشاغل با حقوق نسبتا کم قرار داده اند.

حوزه پزشکی و کادر درمانی

بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2019 تخصص های مربوط به حوزه پزشکی در کشور فیلیپین بسیار مورد تقاضا است. بازار کار در فیلیپین در حوزه خدمات درمانی و پزشکی در وضعیت نیاز فراوان به سر می‌برد از این رو حقوق‌های نسبتا بالایی برای افرادی که با تخصص خود در این حوزه تصمیم به جذب نیروی کار در این کشور شود در نظر گرفته‌اند. بطوری که امروزه پرستاران و پزشکان زیادی درصدد مهاجرت کاری به کشور فیلیپین و ادامه فعالیت خود در این کشور هستند.

کسب و کار در رشته‌های مهندسی

تقاضای بالایی در خصوص رشته‌های مهندسی برای جذب در بازار کار کشور فیلیپین از سمت کارفرمایان وجود دارد؛ که بیانگر کمبود نیروی متخصص با مهارت بالای مهندسی در این کشور است. البته تقاضا برای مهندسین نه تنها در فیلیپین بلکه در کانادا و خاورمیانه نیز وجود دارد. بیشترین حجم تقاضا در رشته مهندسی برای کار در فیلیپین مربوط به رشته‌های معماری و نرم افزار می‌باشد.

مشاوره بازاریابی و مدیریت فروش

در لیست مشاغل مورد نیاز سال 2019 کشور فیلیپین که کمبود آن در بازار کار این کشور حس می‌شود، می‌توان به مشاوره بازاریابی و مدیریت فروش اشاره کرد. در بازار کارفیلیپین نیاز به فروش مناسب نسبت به تولید بسیار حس می‌شود. بنابراین افرادی که در این حوزه تخصص دارند می‌توانند شانس خود را برای جذب کار شدن در این کشور امتحان نمایند.

مشاوره بازاریابی و مدیریت فروش در فیلیپین
مشاوره بازاریابی و مدیریت فروش در فیلیپین

نویسندگی (مقاله نویسی؛ جمع آوری گزارش؛ روزنامه نگاری و….)

کتاب اینترنتی، وبلاگ نویسی و وب سایت‌ها در میان تمایلات اینترنتی قرار دارند؛ تهیه گزارش در بخش‌های مدیریتی هر سیستم کاری، تولید محتوای سایت‌های فروش آنلاین، جمع آوری گزارش برای آنالیز کسب و کار‌های اینترنتی و حضوری، و دیگر جنبه‌های نویسندگی مثل روزنامه نگاری و خبر نویسی همگی در لیست مشاغل مورد نیاز کشور فیلیپین قرار دارد. داشتن مهارت در این زمینه‌ها، می‌تواند برای متقاضیان کار در فیلیپین یک امتیاز محسوب شود.

ما در این قسمت 10 عنوان شغلی و میزان نیاز بازار کار فیلیپین به این رشته‌ها را مورد بررسی قرار دادیم، می‌توانید برای تهیه لیست به روزرسانی شده این مشاغل با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط بوده و اطلاعات خود را در این مورد آپدیت نمایید.

متوسط درآمد مشاغل مختلف در فیلیپین

بر اجرای قوانین کار در شرکت‌های فعال در فیلیپین، وزارت کار و اشتغال (DOLE) و آژانس وابسته به آن،کمیسیون ملی دستمزد و بهره وری (NWPC) نظارت دارد. این سازمان‌ها در حالت کلی مقررات و قوانین کار را برای شرکت‌های مشغول به فعالیت در فیلیپین وضع کرده و نسبت به پرداخت به موقع حق و حقوق کارمندان و علاوه بر آن رعایت قوانین کار از طرف آنها حساس می‌باشند.حقوق کارمندان و نیرو‌های شاغل زیر نظر اداره کار در فیلیپین بین 1200 پزوی فیلیپین یا 23.20154 دلار آمریکا در هر ماه (حداقل حقوق و دستمزد) تا 550000 پزوی فیلیپین یا با 10634.04095 دلار آمریکا در هر ماه (حداکثر حقوق و دستمزد) در حال تغییر است. شرایط اقتصادی، میزان کار انجام شده، اضافه کاری، تخصص و رشته کاری هر فرد در دریافتی خالص حقوق در این کشور تاثیر دارد.متوسط حقوق و دستمزد 29000 پزوی فیلیپین یا 560.70398 دلار در هر ماه است، این بدین معنی است که نیمی (50 درصد) از مردم کمتر از 29000 پزو و نیمی دیگر بیش از 29000 پزو کسب درآمد می کنند. بین نیروی پر درآمد و کم درآمد در کشور فیلیپین یک تعادل نسبی برقرار است، این مقدار متوسط، میزان میانگین حقوق و دستمزد را نشان می دهد.
برای داشتن اطلاعات کافی در خصوص تغییرات صورت گرفته در دستمزد و میزان حقوق دریافتی در فیلیپین بر اساس بحران‌ها و پیشرفت‌های اقتصادی دنیا ،می‌توانید قبل از اقدام به اخذ ویزای کار در این کشور با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر شیراز و تهران ارتباط داشته باشید.

متوسط درآمد مشاغل مختلف در فیلیپین
متوسط درآمد مشاغل مختلف در فیلیپین

مشاغل پر در آمد در فیلیپین

در این قسمت و در ادامه مطلب بررسی بازار کار در فیلیپین با یک سری مشاغل پر درآمد در این کشور آشنا می‌شویم./ در صورت داشتن تخصص و تمایل به مهاجرت به فیلیپین، می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط اخذ ویزای کار در این کشور برای فعالیت در این مشاغل برنامه ریزی کنید.

لیست مشاغل پر درآمد در فیلیپین با شرح شرایط اشتغال در این رشته

1-خلبانان هواپیما، ناوبرها و مهندسان پرواز
وظیفه اصلی این افراد جابجایی هواپیما به منظور حمل مسافر، پست و کالاهای حمل و نقل از یک نقطه به نقطه دیگر است. وظایف آنها شامل کنترل وضعیت قبل از پرواز وهنگام پرواز است. تهیه و ارسال طرح پرواز و کنترل عملکرد تجهیزات هواپیما.
رشته‌های مورد نیاز برای این حرفه‌ها: کارشناسی هوانوردی، کارشناسی مهندسی هوانوردی، کارشناسی حمل و نقل هوایی، کارشناسی فناوری تعمیر و نگهداری هواپیما
حقوق برآورد شده: 230000 دلار در سال
2- فروشندگان اوراق بهادار و دارایی و کارگزاران
وظیفه اصلی این افراد انجام معاملات بازار مالی به نمایندگی از شرکتی که در آن فعالیت دارند می‌باشد، خرید اوراق بهادار، سهام و اوراق قرضه و فروش آنها و همین طور اجرای ساسیت‌های ارزی در کنار مذاکره در مورد شرایط وام و جایگاه های سهام برای جمع آوری سرمایه برای شرکت، از دیگر وظایف آنهاست.
رشته‌های مورد نیاز برای این حرفه‌ها: کارشناسی امور مالی، کارشناسی مدیریت، کارشناسی اقتصاد
حقوق برآورد شده: 150000 دلار در سال
3- مهندسان عمران
وظیفه اصلی مهندسان عمران بین موارد بیان شده تقسیم شده است: شاخه‌ها و گرایشات مهندسی عمران از پروژه‌های كوچك تا مقیاس بزرگ از صنایع مختلف متغیر است. آنها پروژه‌های ساختمانی مانند تعمیرات زیرساخت، تغییرات زیر بنا، برنامه‌های زیست محیطی و تحولات حمل و نقل را طراحی، برنامه ریزی و مدیریت می‌کنند.
رشته‌های مورد نیاز برای این حرفه‌ها: کارشناسی مهندسی عمران با تمامی گرایشات
حقوق برآورد شده: 100000 دلار در سال
4- تحلیل گران بازار و بررسی کننده‌گان نواسانات تولید در بازار

تحلیلگران بازار از تئوری های ریاضی و آماری استفاده می‌کنند تا خطر مالی را که ممکن است یک حرکت تجاری خاص متحمل شود، اندازه گیری کنند. تحلیلگران به مشاغل و مشتریان را راهنمایی کرده تا استراتژی هایی را تهیه کنند که هزینه ریسک را کاهش دهد.

رشته‌های مورد نیاز برای این حرفه‌ها: کارشناسی حسابداری، کارشناسی ریاضیات،کارشناسی اقتصاد

حقوق برآورد شده: 50000 دلار در سال
5- برنامه نویسان کامپیوتر
وظیفه اصلی این افراد به این صورت است که برنامه‌های طراحی شده توسط مهندسین را به دستورالعمل‌های قابل اجرا و پیروی یک کامپیوتر تبدیل می‌کنند. آنها کدها را برای اجرای نرم افزار و همچنین طراحی، اشکال زدایی، عیب یابی و حفظ این کدهای منبع برای ارتقا و پشتیبانی این نرم افزار‌ها در آینده می‌نویسند.
رشته‌های مورد نیاز برای این حرفه‌: کارشناسی علوم کامپیوتر، کارشناسی فناوری اطلاعات
حقوق برآورد شده: 50000 دلار در سال
6- سرپرستان تولید
وظیفه اصلی سرپرستان تولید، نظارت بر فعالیت‌های خطوط مختلف تولیدی است، و هر آنچه در سایت‌های ساخت وساز وجود دارد. آنها تمام فن مدیریت خود را در ایجاد یک فضای یکپارچه در راستای تولید با کیفیت و مجاز به کار می‌گیرند. ایجاد هماهنگی بین گروه‌های مختلف کار دیگر وظیفه مهم سرپرستان تولید است.
رشته‌ی مورد نیاز برای این حرفه‌: کارشناسی مهندسی صنایع
حقوق برآورد شده: 40000 دلار در سال

این مشاغل از بین کارهایی که علاوه بر درآمد بالا در راس مشاغل مورد نیاز کشور فیلیپین هستند، انتخاب شده و ارزیابی انجام شده بر اساس میزان کار یک ساله افراد را در این حوزه‌ها جمع آوری شده است.

نرخ بیکاری در فیلیپین

برای بررسی نرخ بیکاری در این کشور بازار کار در فیلیپین به مدت یک سال مورد بررسی قرار داده شده که بر اساس آمارهای به دست آمده و طبق بررسی ماهانه نیروی کار فیلیپین (LFS) ، در ژانویه سال 2019، نتایج زیر به دست آمده است:

این کشور 67 میلیون نفر در سن 15 سال و بالاتر داشته است که 63.3٪ از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. از بین این افراد 94% شاغل و مابقی یعنی 8/5% بیکار هستند. میزان اشتغال در بین گروه سنی 15 سال به بالا 56% و بیکاری در بین این افراد 7/19% تخمین زده شده است. در حالت کلی نرخ بیکاری در فیلیپین بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2019 ، 8% اعلام شده است.

میانگین ساعات کار در فیلیپین

ساعت کار در کشور فیلیپین مثل هر شکور دیگر تحت نظارت اداره کار و بر اساس قوانین تنظیم شده در این اداره می‌باشد.طبق بندهای قانون 82 کار در فیلیپین، ساعات کار برای کارکنان در تمامی موسسات و شرکت‌های خصوصی و غیرخصوصی به جز یک سری مشاغل خاص اعمال می‌شود.بر اساس قانون کار کشور فیلیپین، ساعت معمول کار برای یک فرد شاغل نباید از 8 ساعت در روز فراتر رود و باید شامل 1 ساعت زمان برای ناهار باشد. هر چند که قوانین کارهای کمتر از 8 ساعت را شامل جریمه نمی‌داند و برای این نمونه کار‌ها اضافه کاری در نظر می‌گیرد.ساعات کاری شامل موارد زیر است:

میانگین ساعات کار در فیلیپین
میانگین ساعات کار در فیلیپین
تمام مدت زمانی که کارمند به انجام وظایف روزانه خود می پردازد یا در محلی مشخص شده حضور پیدا می کند.
تمام مدت زمانی که کارمند اجازه کار دارد و مدت زمان استراحت کوتاه مدت در ساعات کاری مدت زمان وعده غذایی

هر کارفرما متعهد است که طبق قانون کار برای یک وعده غذای معمولی کمتر از 60 دقیقه زمان اختصاص دهد. در شیفت روز این زمان معمولا ساعت 12 است.

  • پرداخت های متغیر برای شیفت شب :هر کارمند برای هر ساعت از شیفت شب که کار انجام می دهد ( بین ساعت 10 شب تا 6 صبح) کمتر از 10 درصد حق بیمه دریافت می کند.
  • اضافه کاری:کار ممکن است بیشتر از 8 ساعت باشد. کارفرما باید برای ساعات اضافی حقوق پرداخت کند. اضافه کاری معادل با دستمزد عادی بعلاوه حداقل 25% از حقوق روزانه می شود.

تا این قسمت از مقاله جوانب مختلف بازار کار در فیلیپین را مورد بررسی قرار دادیم، در ادامه مطلب شما را با روش‌های کاریابی در کشور فیلیپین آشنا می‌کنیم.

یافتن کار از طریق موسسات کاریابی و سایت‌های کار در فیلیپین

برای اطلاع از فرصت‌های شغلی مناسب در کشور فیلیپین دو راه وجود دارد، که یکی استفاده از موسسات کاریابی بصورت آنلاین و دومی سایت‌های کار در فیلیپین است. یک سری از این موسسات و سایت‌ها را در این قسمت معرفی می‌کنیم.وب سایت های مفیدی مانند Jobstreet و البته Craigslist Manila آدرس‌های اینترنتی مفیدی برای جستجوی کار در فیلیپین هستند.

20موسسه معتبر برای یافتن یک کار مناسب در فیلیپین

Monster Philippines
Careerjet Philippines
Pinoyjobs
Kalibrr
Jobsphilippines
Job finder Philippines
Indeed Philippines
Google for jobs
Jora
Bestjobs.ph
Jobs Bulletin
JobStreet
JobIsland
LinkedIn
HireMe
HiringVenue
BPO Jobs
Itproasia.com
Glassdoor
Myfuturejob

برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره این موسسات و نحوه استعلام گیری از آنها باهمکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

شرایط اخذ ویزای کار در فیلیپین

آخرین موردی که بررسی وضعیت کار در کشور فیلیپین و باید مورد بررسی قرار گیرد شرایط اخذ ویزای کار در این کشور است. در این قسمت به نکات ضروری در این مورد می‌پردازیم:در کشور فیلیپین دو نوع ویزای کاری به شرح زیر در دسترس وجود دارد:

  • ویزای g9 یا ویزای از پیش تنظیم شده جهت اشتغال
  • ویزای (d)9 یا ویزای تعهد تجاری
شرایط اخذ ویزای کار در فیلیپین
شرایط اخذ ویزای کار در فیلیپین

برای افرادی که تصمیم دارند کمتر از شش ماه در فیلیپین زندگی کنند، باید جهت دریافت مجوز کار ویژه درخواست کنند. اگر کار این افراد در کشور فیلیپین به مدت بیش از 6 ماه اقامتشان طول بکشد، باید برای دریافت مجوز اشتغال به کار افراد خارجی (AEP) اقدام نمایند.مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز اشتغال به کار افراد خارجی به شرح زیر می باشد:

تکمیل شده‌ی فرم درخواست رسمی اشتغال
کپی پاسپورت یا گذرنامه فرد متقاضی که اصولا شامل ویزای فرد یا برگه تشخیص هویت افراد پناهنده
برگه ی قرارداد یا تاییدیه استخدام فرد متقاضی که به امضا و یا تایید هیئت مدیره شرکت یا سازمان مورد نظر رسیده باشد.
یک برگ کپی از مجوز دریافت شده از شهرداری یا شهردار؛ در صورتی که مجوزی برای یک مکان تعیین شده در یک حوزه اقتصادی دریافت کرده اید، باید برای صدور و دریافت مجوز و گواهی مخصوص از سازمان مشخص(PEZA) یا همان منطقه اقتصادی که شرکت مدنظر در آن واقع است اقدام نمایید. زیرا داشتن گواهی ذکر شده برای فعالیت در این مناطق اقتصادی ضروری می‌باشد.
یک برگ کپی از مجوز اشتغال به کار افراد خارجی یا (AEP)، در صورت اتمام تاریخ اعتبار این مجوز نسبت به تمدید مجدد آن اقدام نمایید.
مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز کار ویژه به شرح زیر است:
درخواست نامه دریافت مجوز کار بصورت ثبت و تنظیم شده در یک دفتر اسناد رسمی
تهیه و تنظیم فرم درخواست عمومی مجوز کار ثبت شده در دفتر اسناد رسمی (CGAF)
فتوکپی پاسپورت (برگه تعیین کننده مشخصات زیستی فرد،  مدارک مشخص کننده آخرین تاریخ ورود به کشور فیلیپین و مدرک نشان دهنده مجوز دار بودن اقامت فرد متقاضی در این کشور)
رزومه و سوابق کاری و تحصیلی فرد متقاضی اخذ مجوز کار در کشور فیلیپین
تهیهی فتوکپی مدرک ثبت نام SEC، مقررات و اساسنامه الحاق به شرکت مد نظر
یک برگ از قرارداد قانونی و تکمیل شده استخدام
داشتن شماره شناسه مالیاتی فرد متقاضی (TIN)
دریافت گواهی ترخیص BI
مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز کار موقت به شرح زیر می باشد:
مدرک مربوط به اطلاعات شخصی و زیستی فرد متقاضی کار موقت
کپی گذرنامه بهمراه ویزای معتبر فرد متقاضی
مدرک اثبات درخواستg9 یا ویزای از پیش تنظیم شده جهت اشتغال
داشتن مدرک مربوط به مجوز استخدام افراد خارجی (AEP)
قرارداد استخدام در شرکت و یا سازمان مدنظر بر اساس قوانین تعیین شده
مشخصات شرکت متقاضی نیروی کار و داشتن درخواست نامه شرکت مورد نظر
داشتن یک گواهی تعیین کننده نیاز شرکت متقاضی به کار موقت فرد در آن شرکت(استشهاد نامه در مورد پشتیبانی شرکت خواهان فرد متقاضی)
مدرک مربوط به ثبت SEC شرکت
مدرک مربوط به ITR شرکت

در این قسمت شرایط اخذ مدارک ویزای کار به شکل‌های مختلف در کشور فیلیپین مورد بررسی قرار گرفت، برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه با همکاران ما در موسسه مهاجرتی فیلیپین در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.در این قسمت یک سری سوالات کلیدی در خصوص شرایط کار در کشور فیلیپین مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ داده شده است. برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

سوالات متداول درباره بازار کار فیلیپین

شغل‌هایی که زیر نظر نظام پزشکی و داروسازی هستند، مثل پرستاری و پزشکی و پیراپزشکی در کشور فیلیپین درآمد‌های بالایی را به خود اختصاص داده اند. بطور مثال درآمد یک پزشک در کشور فیلیپین 13 درصد بیشتر از ایران می‌باشد. این میزان درآمد برای تیم‌های برنامه نویسی به دلیل رشد فناوری در این کشور رتبه خوبی را به خود اختصاص داده و وضعیت دریافتی یک برنامه نویس در این کشور نسبتا عالی گزارش شده است.

این درصد در پایین ترین وضعیت خود به میزان 37.84 درصد بوده است.

بنا به تحقیقات انجام شده بازار‌های شغلی مورد علاقه بیشتر مهاجران در کشور فیلیپین مراکز تلفن(call center) و آموزش زبان است

میزان حقوق دریافتی در کشور فیلپین بر اساس رشد اقتصادی این کشور رو به رشد بوده و متخصصان فناوری اطلاعات و یا کارمندان پشتیبانی فناوری و همین طور پشتیبانی در مراکز تلفن به طور متوسط نسبت به کشور‌هایی مثل به استرالیا، ایالات متحده، کانادا و اروپا حقوق کمتری دریافت می‌کنند.

برای پاسخگویی به این سوال می‌توان 10 عنوان شغلی را به صورت زیر بر اساس آمار‌های بدست آمده در سطح جهانی معرفی نمود: نیروی پشتیبان وپاسخگوی مرکز تماس (BPO)، مشاغل زیر مجموعه فناوری اطلاعات (IT)، مهندس کامپیوتر/ نرم افزار، حقوق و وکالت امور قانونی ، طراحی و معماری، حسابداری / مدیریت بازرگانی/ امور مالی، حوزه پزشکی و کادر درمانی، کسب و کار در رشته‌های مهندسی، مشاوره بازاریابی و مدیریت فروش ، نویسندگی (مقاله نویسی؛ جمع آوری گزارش؛ روزنامه نگاری و….)

متوسط حقوق و دستمزد هر فرد به ازای یک ماه کار، 29000 پزوی فیلیپین یا 560.70398 دلار در هر ماه است

خلبانان هواپیما، ناوبرها و مهندسان پرواز، فروشندگان اوراق بهادار و دارایی و کارگزاران، مهندسان عمران، تحلیل گران بازار و بررسی کننده‌گان نواسانات تولید در بازار، برنامه نویسان کامپیوتر،سرپرستان تولید در دسته مشاغل پر درآمد کشور فیلیپین به شمار می‌آیند.

نرخ بیکاری درکشور فیلیپین بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2019 ، 8% اعلام شده است.

بر اساس قانون کار کشور فیلیپین، ساعت معمول کار برای یک فرد شاغل نباید از 8 ساعت در روز فراتر رود و باید شامل 1 ساعت زمان برای ناهار باشد. هر چند که قوانین کارهای کمتر از 8 ساعت را شامل جریمه نمی‌داند و برای این نمونه کار‌ها اضافه کاری در نظر می‌گیرد.

وب سایت های مفیدی مانند Jobstreet و البته Craigslist Manila آدرس‌های اینترنتی مفیدی برای جستجوی کار در فیلیپین هستند.

در کشور فیلیپین دو نوع ویزای کاری به شرح زیر در دسترس وجود دارد:

  • ویزای g9 یا ویزای از پیش تنظیم شده جهت اشتغال
  • ویزای (d)9 یا ویزای تعهد تجاری

اخبار مرتبط

کار در فیلیپین

کار در فیلیپین

فیلیپین یکی از کشورهای آسیایی است که صنعت گردشگری قوی و اقتصاد رو به رشدی دارد. کار در این کشور

مشاهده
بازار کار فیلیپین

بازار کار فیلیپین

بررسی شرایط بازار کار در فیلیپین، یکی از مهم ترین گزینه‌های مورد بررسی برای اخذ ویزای کار در کشور فیلیپین

مشاهده

اسکرول به بالا