071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار پرتغال

ویزای کار پرتغال

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

همانطور که میدانید اخذ ویزای کار پرتغال یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد که می تواند به اخذ اقامت و پاسپورت این کشور نیز بیانجامد. جهت اخذ ویزای کار و یا گلدن ویزای پرتغال می توانید پس از مطالعه مقاله فوق و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر به موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد تماس حاصل فرمایید.

ویزا و اجازه کار در کشور پرتغال

شهروندان غیر اتحادیه اروپا ابتدا باید استخدام شوند؛ از طریق لیست مشاغل در پرتغال جستجو کنید یا راهنما در مورد چگونگی پیدا کردن شغل در پرتغال را بخوانید. هنگامی که شغلی پیدا کردید، اگر مدت زمان اشتغال شما بیش از سه ماه باشد، کارفرمای شما برای اجازه کار پرتغالی (Autorização de Trabalho) به مقامات کارگری پرتغال درخواست می کند.

پس از تصویب یک قرارداد کار یا مجوز کار، اتباع غیر اتحادیه اروپا باید برای موارد زیر درخواست کنند:

  • ویزای کار پرتغال در صورتی که تابعیت (تابعیت پرتغال) آنها برای ورود به پرتغال نیاز به ویزا داشته باشد یا اشتغال آنها کمتر از شش ماه است.
  • اگر قصد دارند در دراز مدت در پرتغال کار کند، نیاز به دریافت اجازه اقامت دارید. نوع اجازه اقامت مورد نیاز شما بستگی به اشتغال شما دارد.
ویزاهای اخذ شده

ویزاهای کاری پرتغالی

اینکه به ویزای کاری پرتغال نیاز دارید، بستگی به ملیت و مدت زمان استخدام شما دارد. ویزاهای کاری پرتغالی زیر برای اتباع غیر اتحادیه اروپا در دسترس است.

  • ویزای کار پرتغال کوتاه مدت

این ویزای کاری پرتغال برای قراردادهای موقتی کوتاه مدت که کمتر از شش ماه طول بکشد مورد نیاز است. این ویزا در معرض ارزیابی توسط مقام کار (IEFP) برای کارمندان و کارگران خود اشتغال در دسترس است. ویزای اقامت موقت تا یک سال قابل تمدید است، در صورتی که مشغول تحقیق علمی، تدریس دانشگاهی یا فعالیتهای حرفه ای بسیار ماهرانه یا برخی از موارد آموزش و خدمات خاصی هستید که توسط اعضای کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی ارائه می شود.

ویزاهای کاری پرتغالی
ویزاهای کاری پرتغالی

اگر برای اهداف تجاری مدت کوتاهی به پرتغال می روید، می توانید به جای ویزای اشتغال، درخواست ویزای بیزینس پرتغال کنید.

  • ویزای کار طولانی مدت در پرتغال

این ویزای کار پرتغال توسط اتباع غیر اتحادیه اروپا که قصد کار طولانی تر از شش ماه در پرتغال را دارند لازم است. از آنجا که پرتغال در منطقه شینگن قرار دارد، ویزای کار به شکل ویزای بلند مدت شینگن (نوع D) است و برای دارنده ویزا امکان سفر به 26 کشور منطقه شینگن را فراهم می کند. اطلاعات بیشتر در مورد منطقه شینگن در راهنمای برای ویزا و مجوزهای پرتغالی موجود است.

با توجه به توافق های دو جانبه، شهروندان ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و اسرائیل می توانند ظرف 90 روز از ورود، درخواست خود را از داخل پرتغال انجام دهند. سایر اتباع غیر اتحادیه اروپا قبل از سفر به پرتغال باید درخواست کنند. پس از تامین ویزا، باید روند اخذ مجوز اقامت پرتغال را از داخل کشور شروع کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری پرتغال

اتباع اتحادیه اروپا / اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA) تنها در صورتی که بیش از سه ماه در پرتغال کار کنند می توانند درخواست گواهی اقامت از خدمات مهاجرت و مرزهای پرتغال (Serviço de Estrangeiros e Fronteiras, SEF) کنند.

اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا پس از دریافت تاییدیه درخواست کارفرمایان برای دریافت مجوز کار در پرتغال، باید برای ویزای کار پرتغالی در سفارتخانه یا کنسولگری در کشور خود درخواست کنند. لیستی از سفارتخانه های پرتغال در سراسر جهان را می توان در اینجا یافت.

همراه با فرم درخواست ویزای کار پرتغالی، موارد زیر را باید ارائه دهید:

  • عکس پاسپورتی
  • گذرنامه و کپی ویزاهای قبلی خود
  • جزئیات رزرو پرواز (اگرچه همیشه نیست)
  • سیاست بیمه پزشکی هزینه های 30.000 یورو را پوشش می دهد
  • اثبات اسکان
  • قرارداد کار بین شما و کارفرمای تان

ویزای کاری پرتغال شما برای مدت زمانی که در پرتغال کار می کنید یا تا زمانی که بتوانید درخواست خود را برای ویزای اقامت پرتغال ارائه دهید، معتبر خواهد بود. درخواست نامه ها می توانند در کل از دو هفته تا حدود دو تا سه ماه طول بکشد.

پس از ورود به پرتغال، برای ثبت نام در تامین اجتماعی در پرتغال و دریافت شماره مالیات پرتغال باید اقدام کنید. شما می توانید این کار را از طریق دفتر تامین اجتماعی پرتغال انجام دهید. اثبات این ثبت معمولاً هنگام درخواست اجازه اقامت پرتغال مورد نیاز است.

مدارک لازم برای کار ماهر در پرتغال

اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا که پیگیری میکنند و یا مایل به دنبال استخدام حرفه ای ماهر در پرتغال هستند می توانند جهت کسب اطلاعات در مورد دریافت مدارک و گواهینامه های خارجی مورد تایید و پذیرفته شده در پرتغال با مرکز اطلاعات ملی تایید علمی دانشگاهی پرتغال (NARIC) تماس بگیرند.

وضعیت کار در کشور پرتغال

بررسی های پرتغال در مورد شرایط کار، برای اولین بار، در سالهای 1999 و 2000، توسط اداره آمار (Departamento de Estatística do Trabalho، Emprego e Formação Professional- DEEP) وزارت کار (Ministério do Trabalho e de Solidaridad – MTS) انجام شد. دومین بررسی ها در سال 2005 انجام شد.

وضعیت کار در کشور پرتغال
وضعیت کار در کشور پرتغال

 اهداف اصلی اولین بررسی ها عبارتند از:

  • شرح شرایط کار و عوامل موثر بر سلامت و ایمنی کارگران.
  • شناسایی عوامل اصلی خطرناکی که کارگران در معرض آنها قرار دارند، همچنین فعالیت ها، مشاغل و گروه هایی که در معرض خطر های آسیب پذیر هستند.
  • ارزیابی میزان دسترسی به خدمات پیشگیری و تجهیزات حفاظتی در برابر خطرات شغلی در محیط کار.

مشخصات و ویژگی های کارگران و محل کار:

عمده بخش خدمات در اقتصاد پرتغال در نوع کار گزارش شده توسط کارگران منعکس شده است. اگرچه تعداد قابل توجهی از کارگران (33.2%) در مشاغل دستی (trabalho manual-artesanal ) فعالیت دارند یا با ماشین آلات دستی کار می کنند (26.9%)، اما تعداد زیادی از کارگران معمولا در بخش خدمات مشغول هستند: به عنوان مثال، مشاغلی که با مردم در ارتباط هستند (43.6%)،مشاغلی که با تجهیزات کامپیوتری سرو کار دارند (38.9%) و مشاغل اداری (31.6 %).

مردان نسبت به زنان کاری دستی بیشتری انجام می دهند و تعداد زنانی که در بخش خدمات (ارتباط با مردم، تجهیزات کامپیوتری و کارهای اداری) مشغول به فعالیت هستند، از مردان بیشتر است.

حدود 43.3% از کارگران اظهار داشتند که با همکاران خود کار می کنند و 35.4% از کارگران به طور مستقل اما با گروهی از همکاران کار می کنند. از هر 5 نفر یک نفر (21%) به صورت گروهی فعالیت و 20.8% به تنهایی کار می کنند. طبق آنالیزهایی که بر اساس جنسیت انجام شده، زنان بیشتری (42.0%) نسبت به مردان (29.7%) به طور مستقل ولی با گروهی از همکاران کار می کنند.

وضعیت و آمار بیکاری در پرتغال

میزان بیکاری در پرتغال در سه ماه سوم (6.1%) سال 2019 نسبت به سه ماه گذشته (6.3%) کاهش پیدا کرده و کمتر از میانگین سال گذشته (6.7%) شده است. این رقم پایین ترین میزان بیکاری از سه ماهه سوم 2003 را نشان می دهد که تعداد بیکاران نسبت به سه ماه گذشته 1.5 % کاهش یافته و به 323400 نفر رسید و میزان اشتغال 0.9% افزایش داشته و به 4.95 میلیون رسیده است.

میزان بیکاری جوانان با سرشماری جویندگان کار بین 15 الی 24 سال انجام می شود که از 18.1 % در دوره قبلی به 17.9 % کاهش یافته است. میانگین بیکاری در پرتغال از سال 1983 تا 2019 به طور متوسط 7.78 % و بالاترین میزان آن مربوط به سه ماهه اول سال 2013 که 17.50% و کمترین میزان مربوط به سه ماهه دوم سال 2000 و 3.70% بوده است.

آمار بیکاری پرتغال از 1998 – 2019 طبق اداره آمار این کشور:

میزان بیکاری پرتغال در اکتبر 2019 حدود 6.50% در مقایسه با گزارشات قبلی سپتامبر 2019 ثابت باقی مانده است. آمار بیکاری در این کشور هر ماه به روز رسانی می شود و از فوریه 1998 تا اکتبر 2019 موجود می باشد که میانگین آن 8.80% است. بالاترین میزان بیکاری مربوط به ژانویه 2013 که 17.40% و کمترین میزان آن مربوط به دسامبر 2000 و 4.80% بوده است. این اطلاعات از سوی اداره آمار پرتغال گزارش شده اند.

طبق آخرین گزارشات،جمعیت پرتغال در دسامبر 2018 به 10.28 میلیون رسیده است. میانگین درآمد ماهیانه پرتغالی ها در دسامبر 2017 حدود 1277.77 دلار بوده است. میزان مشارکت نیروی کار این کشور در جون 2019 افزایش یافت و به 59.20 % رسید.

حقوق و دستمزد پزشک و دندانپزشک در پرتغال
حقوق و دستمزد پزشک و دندانپزشک در پرتغال

حقوق و دستمزد پزشک و دندانپزشک در پرتغال

میانگین حقوق پزشک عمومی در پرتغال 5850 یورو است. این میزان هزینه هایی از جمله مسکن، حمل و نقل و غیره را پوشش می دهد. حقوق پزشک عمومی بر اساس سابقه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی می تواند متفاوت باشد. رنج حقوق پزشک عمومی بین 2574 یورو (حداقل حقوق) و 8834 یورو (حداکثر حقوق) در ماه است.

حد میانه حقوق 5909 یورو در ماه است، این بدان معناست که نیمی از پزشکان کمتر از 5909 یورو و نیمه دیگر بیش 5909 یورو درآمد دارند. حد میانه همان میانگین حقوق است. همه افراد در تلاشند تا در گروه درآمد بالاتر قرار بگیرند.

 دو ارزش 25 درصدی و 75 درصدی مرتبط با حد میانه وجود دارد. با توجه به نمودار توزیع حقوق، 25% پزشکان کمتر از 3817 یورو و 75% آنها بیش از 3817 یورو درآمد دارند. همچنین طبق نمودار، 75% آنها کمتر از 7519 یورو و 25% آنها بیش 7519 یورو درآمد دارند.

میانگین حقوق دندانپزشکان در پرتغال:

میانگین حقوق دندانپزشکان در پرتغال حدود 6596 یورو است. این میزان هزینه هایی از جمله مسکن، حمل و نقل و غیره را پوشش می دهد. حقوق دندانپزشکان براساس سابقه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی می تواند متفاوت باشد.

رنج حقوق دندانپزشکان بین 2704 یورو (حداقل حقوق) و 10158 یورو (حداکثر حقوق) در ماه است.

حد میانه حقوق 6860 یورو در ماه است، این بدان معناست که نیمی از دندانپزشکان کمتر از 6860 یورو و نیمه دیگر بیش 6860 یورو درآمد دارند. حد میانه همان میانگین حقوق است. همه افراد در تلاشند تا در گروه درآمد بالاتر قرار بگیرند.

 دو ارزش 25 درصدی و 75 درصدی مرتبط با حد میانه وجود دارد. با توجه به نمودار توزیع حقوق، 25% دندانپزشکان کمتر از 4304 یورو و 75% آنها بیش از 4304 یورو درآمد دارند. همچنین طبق نمودار، 75% آنها کمتر از 9190 یورو و 25% آنها بیش 9190 یورو درآمد دارند.

حقوق کارگر ساده در پرتغال

میانگین و حداقل حقوق در لیسبون پرتغال شاخص های مهمی درباره چگونگی مواجه اقتصاد پرتغال با چالش های فعلی خود است. اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید، باید بدانید که میانگین و حداقل حقوق در لیسبون، می تواند ایده خوبی در مورد اقتصاد این کشور به شما بدهد. حتی اگر پرتغال همچنان فقیرترین کشور اروپای شرقی محسوب شود، اما باید گفت که جذابیت آن اخیرا بیشتر شده است.

لیسبون پایتخت پرتغال است که در سال های اخیر یکی از جذاب ترین شهرهای اروپا شناخته شده است.آب و هوای دلپذیر و زیرساخت های خوب آن دلیل اصلی جذب خارجیان برای بازدید و مهاجرت به پرتغال است.

حداقل حقوق در لیسبون

حداقل حقوق رسمی در لیسبون در سال 2019 حدود 600 یورو در ماه بوده است. این مبلغ برای سایر شهرهای پرتغال به استثنای آزورس و مادیرا نیز صدق می کند. در این جزایر، حداقل حقوق رسمی کمی بیشتر از سایر بخش های پرتغال است. منبع: Economies (به زبان پرتغالی).

پایین ترین میزان حداقل حقوق رسمی در اروپای شرقی متعلق به پرتغال است؛ حتی از برخی کشورهای اروپای مرکزی مانند اسلوونی نیز پایین تر است.

میانگین حقوق در لیسبون

میانگین حقوق در لیسبون به طور قابل توجهی بیشتر از حداقل حقوق رسمی است. میانگین حقوق در لیسبون حدود 860 یورو است که بالاترین میزان در پرتغال می باشد. رنج حقوق در پرتغال بین 381 یورو (حداقل حقوق) و 12474 یورو (حداکثر حقوق) در ماه است.

حد میانه حقوق 2761 یورو در ماه است، این بدان معناست که نیمی از جمعیت کشور کمتر از 2761 یورو و نیمه دیگر بیش از 2761 یورو درآمد دارند. حد میانه همان میانگین حقوق است. همه افراد در تلاشند تا در گروه درآمد بالاتر قرار بگیرند.

 دو ارزش 25 درصدی و 75 درصدی مرتبط با حد میانه وجود دارد. با توجه به نمودار توزیع حقوق، 25% جمعیت کمتر از 1414 یورو و 75% آنها بیش از 1414 یورو درآمد دارند. همچنین طبق نمودار، 75% آنها کمتر از 7313 یورو و 25% آنها بیش از 7313 یورو درآمد دارند.

حقوق و دستمزد مهندس در پرتغال

میانگین درآمد ماهیانه مهندسین در پرتغال در حدود 2506 یورو است. این میانگین حقوق هزینه هایی از جمله مسکن، حمل و نقل و غیره را پوشش می دهد. رنج حقوق مهندسین در پرتغال بین 1386 یورو (حداقل حقوق) و 3326 یورو (حداکثر حقوق) در ماه است.

حد میانه حقوق 2456 یورو در ماه است، این بدان معناست که نیمی از مهندسین کمتر از 2456 یورو و نیمه دیگر بیش 2456 یورو درآمد دارند. حد میانه همان میانگین حقوق است. همه افراد در تلاشند تا در گروه درآمد بالاتر قرار بگیرند.

 دو ارزش 25 درصدی و 75 درصدی مرتبط با حد میانه وجود دارد. با توجه به نمودار توزیع حقوق، 25% مهندسین کمتر از 1729 یورو و 75% آنها بیش از 1729 یورو درآمد دارند. همچنین طبق نمودار، 75% آنها کمتر از 2776 یورو و 25% آنها بیش 2776 یورو درآمد دارند. متوسط حقوق ساعتی در پرتغال برای مهندسین 14 یورو است. این بدان معناست که هر مهندس در پرتغال به طور متوسط برای هر ساعت کار تقریبا 14 یورو درآمد دارد. حقوق ساعتی به مبلغی گفته می شود که در ازای یک ساعت کار پرداخت می گردد.

معمولا مشاغل به دو دسته تقسیم می شوند: مشاغل با حقوق ثابت و مشاغل با حقوق ساعتی

حقوق مشاغل با دستمزد ثابت بدون در نظر گرفتن ساعات کاری پرداخت می شود. حقوق مشاغل ساعتی با توجه به ساعات کار پرداخت می شود. برای تبدیل حقوق ساعتی می توان از فرمول زیر استفاده کرد (با در نظر گرفتن 5 روز کاری در هفته و 8 ساعت در روز):

  • حقوق هفتگی = میزان حقوق ساعتی * 8* 5

 محاسبه حقوق ساعتی کمی متفاوت تر از ساعات کاری ماهانه همراه با مرخصی های سالانه است. با فرمول فوق می توان میزان حقوق هفتگی مشاغل ساعتی را به صورت تقریبی محاسبه کرد که به عنوان استاندارد در نظر گرفته می شود.

وضعیت بیمه کاری در پرتغال
وضعیت بیمه کاری در پرتغال

وضعیت بیمه کاری در پرتغال

کارگران ساکن پرتغال که تحت پوشش طرح کلی تامین اجتماعی هستند، می توانند در شرایط زیر از مزایای بیمه بیکاری بهره مند گردند:

  1. در صورتی که قرارداد کاری داشته اند و به تازگی بیکار شده اند؛
  2. در صورتی که قرارداد کاری خود را به دلیل عدم پرداخت به موقع حقوق به تعلیق درآورده اند؛
  3. در صورتی که ناخواسته کار خود را متوقف کرده اند. (کارگران خود اشتغالی که از لحاظ مالی وابسته هستند.)
  4. در شرایطی که قبلا به دلیل از کار افتادگی حقوق دریافت می کردند و در حال حاضر با ارزیابی توانایی ها قادر به انجام کار هستند.

کارگران می توانند از مزایای بیمه بیکاری مبلغی که به کارگران بیکار پرداخت می شود به منظور جبران کمبود درآمد به دلیل بیکاری ناخواسته بهره مند شوند. اگر آنها شرایط مزایای بیمه بیکاری را برآورده نکنند و یا پس از پرداخت بیمه بیکاری الزامات لازم انجام نشود، این مزایا به کارگران تعلق نخواهد گرفت.

کارگران می توانند از نیمی از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند، یعنی مبلغی که به کارگران بیکاری که به صورت نیمه وقت کار می کردند و یا خود اشتغال بوده اند، پرداخت می شود. کمک هزینه و کمک های جزئی بیکاری به گروه خاصی از کارگران خود اشتغال تعلق می گیرند. این افراد عبارتند از:

کارگرانی که از لحاظ مالی به یک شرکت پیمانکار وابسته هستند و قرارداد آنها خلاف میلشان فسخ شده است، و همچنین کارگرانی که بیزینسی را راه اندازی کرده اند و مدیر شرکت هایی که کار و بیزینس خود را به دلایل قابل توجیه متوقف نموده اند.

شرایط لازم برای دریافت بیمه بیکاری:

  • افراد باید در پرتغال اقامت داشته باشند؛
  • باید بطور غیر ارادی و ناخواسته بیکار شده باشند؛
  • باید قادر به انجام کار باشند؛
  • نام آنها باید به عنوان جویندگان کار در Centro de Emprego (مرکز کار) محل اقامت ثبت شده باشد؛
  • آنها باید حداقل الزامات بازه زمانی واجد شرایط بودن را برآورده سازند: 360 روز کار با حقوق (با درآمد ثبت شده) طی 24 ماه پیش از تاریخ بیکاری انجام داده باشند.

روزهایی که فرد بیکار در کشورهای زیر کار کرده است،جز حداقل بازه زمانی واجد شرایط محسوب می شود:

  • کشورهای اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، لیختن اشتاین یا سوئیس.
  • کشورهایی که توافق نامه تامین اجتماعی را با پرتغال امضا کرده اند، در نتیجه مدت اشتغال فرد در آن کشورها برای بیمه بیکاری محاسبه می شود.

ارزش بیمه بیکاری:

  • مبلغ روزانه برابر با 65% حقوق پایه است، كه براساس ماه 30 روزه محاسبه می شود.

مبالغ مربوط به دریافت کنندگان سابق که حقوق از کار افتادگی دریافت می کردند، و اکنون قادر به کار کردن می باشند به صورت زیر محاسبه می شود:

  • 80٪ از IAS (343.12 یورو در ماه) برای افرادی که به تنهایی زندگی می کنند، یا
  • 100٪ از IAS (428.90 یورو) برای افرادی که با خانواده زندگی می کنند.

حقوق پایه به صورت زیر محاسبه می شود:

  • جمع تمام درآمدهای ثبت شده ( از جمله حقوق تعطیلات و پاداش کریسمس) که به مدت 12 ماه به موسسه تامین اجتماعی اعم از حقوق تعطیلات و پاداش کریسمس اعلام شده، تا ماه قبل از تاریخ بیکاری، تقسیم بر 360.
  • حقوق تعطیلات و پاداش کریسمس تنها در صورتی حساب می شود که در بازه زمانی محاسبه حقوق پایه قرار داشته باشد.

حداقل نرخ ماهیانه:

  • 428.90 یورو (100٪ IAS)، مگر اینکه حقوق خالص پایه کمتر از IAS باشد.

حداکثر نرخ ماهانه:

  • 1072.25 یورو (2.5 برابر IAS)؛
  • 75% حقوق خالص پایه که محاسبه بیمه بیکاری براساس آن بوده است.

در مورد دریافت کنندگان سوابق بیمه از کار افتادگی، حداکثر میزان برابر با همان مبلغ از کارافتادگی است که پیشتر دریافت می کرده اند. کشور پرتغال کشوری زیبا در غرب اروپاست که اقتصادی پویا و مبتنی بر خدمات دارد که طی سال های گذشته به یکی از مقاصد اصلی جهت مهاجرت کاری تبدیل شده است. اگر شما نیز قصد مهاجرت به پرتغال از راه اخذ ویزای کار و یا سایر راه ها را دارید، با موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید.

سوالات متداول درباره ویزای کار پرتغال

از طریق ویزای کار که در نهایت به اخذ اقامت و پاسپورت این کشور منجر میشود.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا ابتدا باید استخدام شوند، هنگامی که شغل مورد نظر را پید ا کردند اگر مدت زمان اشتغال شما بیش از سه ماه باشد، کارفرمای شما برای اجازه کار پرتغالی به مقامات کارگری پرتغال درخواست میکنند.

میانگین حقوق در لیسبون به طور قابل توجهی بیشتر از حداقل حقوق رسمی است. میانگین حقوق در لیسبون حدود 860 یورو است .

این ویزای کار توسط اتباع خارجی که قصد کار طولانی تر از شش ماه در پرتغال ر ا دارند لازم است. از انجایی که کشور پرتغال در منطقه شینگن قرار دارد امکان سفر به 26 کشور منطقه شینگن ا فراهم میکند.

  • عکس پاسپورتی
  • گذ رنامه و کپی ویزاهای قبلی خود
  • جزئیات رزرو پرواز
  • سیاست بیمه پزشکی هزینه های 30.000 یورو را پوشش میدهد
  • اثبات اسکان
  • قرارداد کار بین شما و کارفرمایتان

به مدت دو هفته تا حدود الی دو – سه ماه طول میکشد .

حقوق مشاغل با دستمزد ثابت بدون در نظر گرفتن ساعات کاری پرداخت میشود . حقوق مشاغل ساعتی با توجه به ساعت کار پرداخت میشود.( با در نظر گرفتن 5 روز کاری در هفته و 8 ساعت در روز با توجه به فرمول:حقوق هفتگی= میزان حقوق ساعتی*8*5

حدود 6596 یورو است . حقوق دندانپزشکان بر اساس مهارت ، جنسیت ، موقعیت مکانی میتواند متفاوت باشد .متوسط حقوق دندانپزشکان بین 2704 یورو حداقل حقوق و 10158 یورو حداکثر حقوق میباشد .

میزان بیکاری در پرتغال در سه ماه سوم سال6.1 درصد نسبت به سه ماه گذشته6.3 درصد کاهش پیدا کرده است . این رقم پایین ترین میزان بیکاری از سه ماه سوم 2003 را نشان میدهد که تعداد بیکاران نسبت به سه ماه گذشته 1.5 درصد کاهش یافته و به323400 نفر رسیده و میزان اشتغال 0.9 درصد افزایش داشته و به 4.95 میلیون رسیده است .

میانگین حقوق پزشک عمومی در کشور پرتغال 5850 یورو است .این میزان هزینه هایی از جمله مسکن ، حمل و نقل و غیره را پوشش می دهد. حقوق پزشک عمومی بر اساس سابقه ، مهارت و جنسیت یا موقعیت مکانی میتواند متفاوت باشد . متوسط حقوق پزشک عمومی بین 2574 یورو حداقل حقوق و 8834 یورو حداکثر حقوق در ماه است.

میانگین در آمد ماهیانه مهندسین در پرتغال در حدود 2506 یورو است. متوسط حقوق مهندسین در کشور پرتغال بین 1386 یورو حداقل حقوق و 3326 یورو حداکثر حقوق در ماه است.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا