071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مطالعه پزشکی، زیست پزشکی و مراقبت های بهداشتی، برای هر دانشگاه کرواسی به عنوان یک ارتباط بین جامعه علمی و حرفه ای است. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی 6 سال و دارای آزمون است که دانش آموز باید دیپلم تجربی داشته باشد و نمرات بالایی در دروس تخصصی مانند زیست و شیمی و ریاضی و زبان داشته باشد.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه زاگرب کرواسی تنها مدرسه دانشگاهی است و یکی از مؤسسات برجسته در این کشور می باشد که در فعالیت های آموزشی، علمی و حرفه ای در پزشکی و دندانپزشکی فعالیت می کند. آموزش پزشکان و دندانپزشکان نیازمند استفاده از آخرین دانش، فن آوری ها و مراقبت های درمانی در سطح بالا است. بنابراین، ما در تلاش برای نوآوری و جستجو برای راهکارها و راهبردهای عملی و تحقیقاتی جهت پیگیری از استانداردهای سیستم آموزش عالی اروپایی هستیم. اولویت ما آموزش جوانان حرفه ای برای تبدیل شدن به کارشناسان و دانشمندان است که قادر خواهند بود با چالش های حرفه ای سیستم آموزش عالی اروپا مواجه شوند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه زاگرب کرواسی

دانشگاه زاگرب کرواسی نیاز به یک نمایه تحقیق واضح و مشخص دارد که بر اساس تعالی تحقیقاتی که در سطح بین المللی و برنامه آموزشی مبتنی بر شواهد گرا به آینده ترسیم شده، شناخته شده است. با ایجاد ایده های جدید و راه حل های تکنولوژیکی و با استفاده از تفکر انتقادی، ما می خواهیم دانش و خلاقیت را ارتقاء دهیم، که به اعتقاد ما پایه و اساس رفاه اجتماعی است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه زاگرب کرواسی

از زمان تاسیس این دانشگاه یکی از اهداف اصلی آن، ارتقاء سیستماتیک تحقیق در رشته های پزشکی و دندانپزشکی بوده است. دانشکده دندانپزشکی با مشارکت در پروژه های پژوهشی مختلف تلاش می کند تا کیفیت تحقیقات و آموزش مبتنی بر تحقیق را بهبود بخشد.

تحقیق پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی

به منظور بهبود بهره وری تحقیق و کیفیت تحقیق در دانشگاه زاگراب، تعداد اعضای پژوهش، دانشجویان پزشکی را به طور مداوم افزایش می دهد. ما در تعداد روزافزونی از پروژه های تحقیقاتی، به خصوص بین المللی، شرکت می کنیم و به موازات سرمایه گذاری را به زیرساخت افزایش می دهیم، تا از چارچوب سازمانی و مالی مورد نیاز برای اجرای این اهداف اطمینان حاصل شود.

بسیاری از کارشناسان جوان که در مدرسه ما تحصیل کرده بودند، موفقیت خود را در بسیاری از دانشگاه ها و موسسات در سراسر جهان و به خصوص در نظام آموزش عالی اروپا ادامه دادند. دانشکده پزشکی دانشگاه زاگرب (UZSM / ZSM) قدیمی ترین، محترم ترین و بزرگترین نهادی است که مطالعات پزشکی در جمهوری کرواسی ارائه می دهد.

دوره های پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی

تصمیم در مورد تاسیس دانشگاه زاگراب توسط مجلس کرواسی در ژانویه سال 1917 تصویب شد که یک سابقه در آموزش عالی در کرواسی است و نشان می دهد که در حال حاضر پس از آن آگاهی از اهمیت پزشکی دانشگاهی در زمین ملی وجود دارد، نه تنها برای توسعه حرفه پزشکی، بلکه از کل جامعه است. گروه آناتومی، مؤسسه زیست شناسی، موسسه پزشکی شیمیایی، موسسه فیزیولوژیکی و تشریحی، گروه عمومی آسیب شناسی و فارماکولوژی و موسسه بهداشت عمومی موسساتی بودند که در دانشگاه زاگرب کرواسی تاسیس شدند.

دوره های پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی

مراقبت های بهداشتی در کرواسی

در دوره 1920 تا 1922، بیشتر بخش های بالینی دانشگاه زاگراب تاسیس شد. در سال 1927، دانشکده پزشکی زاگرب دارای 17 موسسه آموزشی بود. توسعه پزشکی و مراقبت های بهداشتی در کرواسی از دانشکده پزشکی دانشگاه زاگرب جدا نیست. در میان اعضای متمایز طب کرواسی در طول تاریخ و تا امروز، اکثر پزشکانی که اساتید بوده اند و یا از آنها هستند، از دانشکده پزشکی زاگرب می آیند. برای چندین دهه، این تنها نهاد برای پزشکان در کشور کرواسی بود. یکی از ویژگی های دانشکده پزشکی دانشگاه زاگرب، آموزش و عمل، تغییر در سیستم عملکرد، چالش ها و مشکلات در سال های پس از آن می باشد.

دانشگاه های پزشکی کرواسی

University of Zagreb: برای تحصیل در این دانشگاه دانشجویان فارغ التحصیل از مقاطع عالی، بر اساس نتایج آزمون های دبیرستان ارزیابی می شوندونتایج آزمون دبیرستان آنها بعنوان مبنا برای پذیرش در این دانشگاه قرار می گیرند. موارد مورد توجه در پذیرش و گزینش دانشجویان به شرح زیر می باشد:

  • مدارک تحصیلی (تحصیلات تکمیلی)
  • دستاوردهای آموزش قبلی (نمرات کسب شده) و همچنین امتحانات دولتی برای تحصیل در مقطع کارشناسی
  • نتایج آزمون ورودی، در صورت درخواست توسط موسسه آموزش عالی
  • مهارت ها و توانایی های خاص، در صورت درخواست توسط موسسه آموزش عالی

The University of Rijeka: این دانشگاه در سال 1973 به عنوان یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی در غرب کرواسی تاسیس شد. از زمان تأسیس آن، یک سری تغییرات رخ داده است که عمدتا نتیجه تغییراتی است که توسط سیاست های آموزش عالی ملی مطرح شده است. The University of Split: به طور رسمی در 15 ژوئن 1974 تأسیس شد، زمانی که واحدهای پیش از آن در زمینه های حرفه ای، علمی و آموزشی خود تأثیر گذارده بودند، به ساختار آن وارد شدند. در سالهای اخیر، دانشگاه Split به عنوان یک موسسه دولتی علمی و تدریس غالب در منطقه، شامل یازده دانشکده، یک آکادمی هنر و چهار بخش دانشگاهی است.

ویزای تحصیلی کرواسی

ملیت فرد متقاضی یکی از عوامل مهم در دریافت ویزا تحصیلی کشور کرواسی است. اطلاعات مورد نیاز مربوط به کشورهای در رابطه با درخواست ویزا را می توان در وب سایت وزارت امور خارجه کرواسی پیدا کرد. درخواست ویزا (Visa C) باید توسط اداره مهاجرت یا کنسولگری جمهوری کرواسی در کشور دیگر ارسال شود. درخواست ویزا تحصیلی می تواند بصورت پستی یا از طریق ایمیل باشد. شهروندان خارجی می توانند درخواست اقامت خود را به دو صورت انجام دهند:

  • به مامور دیپلماتیک در کنسولگری جمهوری کرواسی در کشور خودشان
  • در صورت ورود دانشجویان به کرواسی برای تحصیل در موسسات آموزش عالی به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در مقطع کارشناسی، و کارشناسی ارشد، فرد باید پس از ورود به کشور کرواسی به نزدیک ترین اداره پلیس مراجعه کند و ثبت نام نماید.

ویزای تحصیلی کرواسی

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا دانشجویی کرواسی:

  • یک قطعه عکس گذرنامه رنگی 45*35 میلی متر
  • گذرنامه معتبر و فتوکپی گذرنامه (شهروندان غیر اتحادیه اروپا) و یا کارت شناسایی (شهروندان اتحادیه اروپا)
  • اثبات داشتن مسکن یا محل اقامت امن (به عنوان مثال شواهد کتبی در مورد داشتن مکان زندگی در خوابگاه دانشجویی یا اجاره آپارتمان و اثبات مالکیت. (لطفا توجه داشته باشید که پس از ورود به کرواسی، ظرف 48 ساعت، شما باید آدرس خود را در اداره پلیس محلی ثبت کنید. اگر شما در خوابگاه دانشجویی اقامت دارید، آدرس به طور خودکار ثبت می شود.

اثبات بیمه درمانی:

کارت بیمه اروپا (EHIC) یا اگر یک توافقنامه دوجانبه امضا شده بین کشور خود و کرواسی وجود داشته باشد، فرم چند زبانه که توسط شرکت بیمه شما پر شده است و مهر خورده باشد مورد نیاز است. سپس این فرم باید به صندوق بیمه درمانی کشور کرواسی تحویل داده شود تا سند بیمه بهداشت معتبر در این کشور برای شما صادر گردد. مهاجرانی که دارای توافق نامه فوق نیستند، بایستی به موسسه بیمه درمانی کرواسی (HZZO – Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje) گزارش دهند تا حق بیمه درمانی آنها طبق مقررات بیمه درمانی کرواسی پرداخت شود.

اثبات منبع مالی مناسب برای حمایت از خود: بورس تحصیلی یا مدرک مبنی بر داشتن منبع مطمئن مالی با حداقل مبلغ 1000 کونا در هر ماه. دریافت کمک هزینه تحصیلی نیز توسط شخص حقوقی اعطا می شود و مدارک مالی آن توسط بانک در قالب بیانیه و صورت وضعیت بانکی صادر می شود. اثبات پذیرش از موسسه آموزش عالی در کرواسی.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در کرواسی

در کل سیستم آموزشی کرواسی در مقایسه با دیگر کشورهای جهان جایگاه مناسبی دارد. در این کشور برای دانشجویان بین المللی دوره های آموزش پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. کشور کرواسی به دلیل کیفیت آموزش بسیار بالا و هزینه های نسبتا پایین در سال های اخیر به مقصدی مهم برای دانشجویان تبدیل شده است. دانشجویان رشته های پزشکی در کرواسی می بایست پس از تحصیل مهارت های زیر را کسب کرده باشند:

  • دانش کافی در رابطه با پایه های علوم پزشکی و فهم مناسب از روش های علمی شامل اصول عملکردهای بیولوژیکی و ارزیابی حقایق علمی و تحلیل داده ها.
  • درک کافی از فیزیک، عملکرد و رفتار افراد سالم و بیمار و هچنین رابطه بین سلامتی یک بیمار با محیط اجتماعی
  • دانش کافی در زمینه ی فرایندها و روش های بالینی از نقطه نظر پیش گیرانه
  • تجربه ی بالینی کافی در مراکز بهداشتی و تحت نظارت مناسب

درکرواسی دانشجویان رشته ی پزشکی علاوه بر آموزش در حوزه های مرتبط با شغل آینده شان، در رابطه با مهارت های حل مساله، استقلال فکری، ارزیابی بحرانی آموزش های لازم را می بینند و توانایی توسعه و کار علمی را می آموزند. رشته ی پزشکی در کرواسی در سطح استاندارد های اروپا آموزش داده می شود و مطابق معومل به دسته های آموزش عالی و تکمیلی تقسیم نمی شود. همانند دیگر کشورهای اروپایی در کرواسی نیز رشته ی پزشکی ظرف مدت 6 سال و طی 5500 ساعت آموزش مستقیم ارائه می شود. عموما سال تحصیلی از اول ماه اکتبر آغاز شده و تا پانزدهم جولای ادامه می یابد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در کرواسی

در کشور کرواسی دپارتمان دندانپزشکی دانشگاه ریجکا، دانشکده ی دندانپزشکی دانشگاه اسپلیت، و دانشکده ی علوم دندان دانشگاه زاگرب به ارائه ی دوره های دندانپزشکی می پردازند. موضوعات تحصیلی رشته ی دندان پزشکی در این کشور متشکل از دوره های پایه ای (16%) دوره های پزشکی عمومی (20%) و موضوعات بالینی و پیش بالینی دندانپزشکی (64%) می شود. این دوره ها شامل 59 دوره ی اجباری و 30 دوره ی اختیاری است که طی آن دانشجویان در حدود 1000 ساعت آموزش پیش بالینی، 2100 ساعت آموزش بالینی و 2000 تدریس را می گذرانند که در مجموع 6 سال به طول می انجامد.

دوره های آموزش دندان پزشکی در کرواسی بیشتر بر روی آموزش علمی متمرکزند تا این امکان برای دانشجویان فراهم آید که دانش آموخته شده در کلاس را به شکل عملی اعمال نمایند. این آموزش های عملی عمدتا در سه سال آخر تحصیلی و در مراکز درمانی انجام می شود. دانشجویان همچنین طی ترم دوازدهم باید 500 ساعت آموزش عملی را نیز بگذرانند. به علاوه این دوره ها به زبان انگلیسی نیز برگزار می شوند تا دانشجویان خارجی نیز بتوانند از آنها بهره ببرند.

این دوره ها منطبق بر سیستم ECTS (سیستم تجمیع و انتقال واحدهای اروپا) استند و دانشجو می تواند در صورت نیاز به تحصیل در دانشگاهی دیگر در اروپا واحد های گذرانده شده را تطبیق دهد. جهت شرکت در دوره های دندانپزشکی کرواسی متقاضیان می بایست حداقل شرایط نمره ای دروس دبیرستان را داشته باشند. این شرایط به این ترتیب است که دانش آموز در دوره ی دبیرستان می بایست حداقل یک درس در سطح A و دو درس در سطح B (شامل شیمی و زیست شناسی) گذرانده باشد. در صورت داشتن این شرایط درخواست متقاضیان بررسی می شود اما در هر صورت مهم ترین معیار پذیرش آزمون ورودی است. این آزمون شامل سوالاتی در زمینه های زیست شناسی، شیمی، ریاضیات یا فیزیک است.

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی

شهریه های مربوط به هر دوره در کرواسی توسط خود موسسات آموزش عالی تایین می شوند که میزان آنها به سطح و مدت زمان هر دوره ی آموزشی وابسته است. از این رو بسیار مهم است که دانشجویان با موسسات آموزشی مورد نظر خود تماس برقرار کرده تا از میزان دقیق آن مطلع شوند. برای دوره های پزشکی هزینه ی سالانه چیزی در حدود 3600 یورو است.

هزینه های رشته ی دندانپزشکی از این مبلغ هم فراتر می رود و می تواند سالانه به 10000 یورو هم برسد. نا گفته پیداست که این هزینه ها صرف پرداخت شهریه ی دانشگاه ها می شود و هزینه های زندگی در این کشور را هم باید به این مبلغ افزود. به طور معمول یک دانشجو در کشورکرواسی در ماه با مجموع هزینه ای بین 400 تا 700 یورو روبه رو خواهد شد.

مدارک و شرایط اخذ پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی

فرآیند پذیرش برای تمام متقاضیان به این شرح است، متقاضیان باید در امتحانات ورودی شرکت کنند که از سؤالات زیست شناسی، فیزیک و شیمی در سطح دبیرستان تشکیل شده اند. امتحانات از 120 سؤال شامل 40 سؤال از هر موضوع تشکیل شده اند. برای قبولی در امتحان متقاضیان باید حداقل به 14 سؤال از هر موضوع و در مجموع 65 سؤال پاسخ دهند. متقاضیانی که شرایط زیر را دارند نیازی به شرکت در امتحان ورودی ندارند:

  • متقاضیانی که دوره ی پیش دانشگاهی پزشکی را تکمیل کرده اند یا در امتحانات شناخته شده ی بین المللی شرکت کرده اند (MCAT با حداقل نمره ی 125 برای هر بخش)
  • متقاضیانی که مدرک کارشناسی خود در علوم طبیعی با نمرات خوب در زیست شناسی، فیزیک و شیمی اخذ کرده اند.
  • متقاضیانی که امتحانات اس ای تی را در رشته های زیست، فیزیک و شیمی با حداقل نمره ی 600 گذرانده باشند.

حداکثر مهلت متقاضیان شامل شرایط بالا برای درخواست 20 آوریل 2019 است. جایگاه موجود برای متقاضیان شامل شرایط بالا 10 نفر است. متقاضیان تا تاریخ 20.5.2019 از نتیجه ی درخواست خود مطلع خواهند شد. متقاضیانی که انگلیسی را به صورت مادری یاد نگرفته اند و از دبیرستان های انگلیسی زبان هم فارغ التحصیل نشده اند، بایستی در امتحانات بین المللی مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند (تافل نمره ی 500 در امتحان کتبی، 60 در امتحان اینترنتی 170 در امتحان کامپیوتری). فرآیند ثبت نام :

  • حداکثر تعداد دانشجویان پذیرفته شده در هر سال 50 نفر است.
  • نامه ی قبولی و قرارداد برای دانشجویان پذیرفته شده ارسال خواهد شد.
  • ثبت نام در ماه سپتامبر در زاگرب و پیش از شروع ترم زمستان انجام می شود. لطفا تمام تدابیر لازم را انجام دهید (ویزا، محل اقامت و سابقه ی واکسناسیون)

متقاضیانی که مدرک دبیرستان را در خارج از کرواسی دریافت کرده اند باید برای تأیید مدرک خود در کرواسی اقدام کنند.  برای دریافت ویزای تحصیلی کرواسی با مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز همراه باشید.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی

برای دوره های پزشکی هزینه سالانه چیزی در حدود 3600 یورو است.

تدریس تمام دروس رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی به همراه سایر گرایش‌های آن‌ها در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی است و افراد برای موفقیت در دروس باید حتماً به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند.

متقاضیان باید در امتحانات ورودی شرکت کنند که از سوالات زیست شناسی، فیزیک و شیمی در سطح دبیرستان تشکیل شده اند. امتحانات از 120 سوال شامل 40 سوال از هر موضوع تشکیل شده اند. برای قبولی در امتحان متقاضیان باید حداقل به 14 سوال از هر موضوع و در مجموع 65 سوال پاسخ دهند.

در کرواسی رشته پزشکی ظرف مدت 6 سال و طی 5500 ساعت آموزش مستقیم ارائه می شود.

دانشجو می تواند تنها چند ساعت را به مشاغل پاره وقت اختصاص دهد.

به طور معمول یک دانشجو در کشور کرواسی در ماه با مجموع هزینه ای بین 400 تا 700 یورو روبرو خواهد شد.

  • یک قطعه عکس گذرنامه رنگی 45*35 میلی متر
  • گذرنامه معتبر و فتوکپی گذرنامه (شهروندان غیر اتحادیه اروپا) و یا کارت شناسایی (شهروندان اتحادیه اروپا)
  • اثبات داشتن مسکن یا محل اقامت امن (به عنوان مثال شواهد کتبی در مورد داشتن مکان زندگی در خوابگاه دانشجویی یا اجاره آپارتمان و اثبات مالکیت. (لطفا توجه داشته باشید که پس از ورود به کرواسی، ظرف 48 ساعت، شما باید آدرس خود را در اداره پلیس محلی ثبت کنید. اگر شما در خوابگاه دانشجویی اقامت دارید، آدرس به طور خودکار ثبت می شود.

بله، افرادی که نمرات درسی بالا، معدل خوب و رزومه تحصیلی قوی داشته باشند می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا