071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به نروژ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

نروژ کشوری در شمال اسکاندیناوی است که در بین کشورهای اروپایی بهترین کشور از جهت حفظ استانداردهای زندگی می‌باشد. پایتخت نروژ اسلو و واحد پول این کشور کرون است. نرخ بیکاری پایین، کیفیت بالای آموزشی، امید به زندگی، خدمات درمان و سلامت عالی این کشور، از مهم‌ترین دلایل برای مهاجرت به نروژ می باشد. در ادامه ما در مجموعه مهاجرتی میرداماد با ارائه مقاله‌ای در مورد همه چیز درباره مهاجرت به نروژ قصد داریم، مسیر مهاجرت به این کشور را برای شما عزیزان هموار نماییم.

تحصیل در نروژ

مهاجرت کاری به نروژ

مهاجرت تحصیلی به نروژ

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به نروژ

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در نروژ

هزینه های زندگی در نروژ

شهروندی و تابعیت در نروژ

شرایط مهاجرت به نروژ (به‌صورت جدول)

شرایط مهاجرت نروژ بسیار عالی می‌باشد و با کیفیت رفاه اجتماعی بالای آن علاقه‌مندان به مهاجرت را وادار می‌کند، تا از روش‌های مختلف به این کشور مهاجرت کنند. با هر هدفی که می‌خواهید به نروژ مهاجرت کنید، چه کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، کارآفرینی، خرید ملک و غیره ابتدا باید برای اخذ ویزا اقدام کنید. با اخذ ویزا در کشور نروژ شما این امکان را دارید که باتوجه‌به شرایطتان در این کشور بمانید، کار کنید یا به تحصیل ادامه دهید. همچنین امکان سفر به سایر کشورهای عضو شنگن را در مدت زمان اعتبار ویزای خود نیز دارید.

شاید این سوال در ذهن خیلی از افراد باشند که شرایط مهاجرت به نروژ چگونه است. در جدول زیر مهم‌ترین شرایط را برایتان ذکر کرده ایم:

شرایط مهاجرت

توضیحات

هزینه

اقامت موقت

فرد متقاضی، این نوع از مجوز را در هنگامی دریافت می‌کند که برای اولین بار به کشور نروژ وارد شود. مدت اعتبار این نوع ویزاها معمولا یک تا سه سال بوده و قابل تمدید است.

اجازه اقامت برای کار: 6300 کرون

اقامت برای تحصیل: 4900 کرون

اقامت دائم

این نوع مجوز پس از گذشت سه سال زندگی مستمر در نروژ به فرد متقاضی داده اعطا می‌شود و فرد می‌تواند به طور دائم در نروژ زندگی و کار کند.

۳,۸۰۰ کرون (۳۶۵ دلار آمریکا)

درخواست شهروندی

فرد متقاضی می‌تواند پس از گذشت حداقل هفت سال زندگی متوالی در این کشور درخواست دریافت پاسپورت و تابعیت این کشور را بدهد.

۳۷۰۰ کرون (۳۵۰ دلار آمریکا)

برای اخذ هر ویزایی متناسب با شرایط خاص آن نیز نیاز به ارائه مدارکی می‌باشد. به طور مثال برای اخذ ویزای تحصیلی، ارائه مدارک تحصیلی، برای ثبت شرکت، ارائه مدارک ثبت شرکت و معرفی اعضای آن و غیره الزامی است. راه‌های گرفتن اقامت نروژ زیاد است اما اینکه شما کدام راه را انتخاب می‌کنید، کاملا به هدف و شرایط شما بستگی دارد. ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در این مقاله می‌خواهیم با راهنمای مهاجرت به نروژ که معرفی انواع راه‌های مهاجرت به نروژ، اخذ ویزا و شرح شرایط هر یک از روش‌ها مسیر مهاجرت به این کشور می‌باشد مسیر مهاجرت به این کشور کمی آسان‌تر کنیم. با توجه به اهمیت انتخاب روش درست برای اخذ ویزا، موسسه ما تمام تلاش خود را در گردآوری بهترین مشاورین و وکلا در زمینه مهاجرت دارد تا با مشاوره و انتخاب راه‌های مطمئن، شما را در مسیر رسیدن به اهدافتان یاری کنند.

راه‌های مهاجرت به نروژ

کشور نروژ واقع در حوزه شنگن، در چند دهه اخیر تبدیل به یکی از مهاجر پذیر ترین کشورهای اروپا تبدیل شده است. شاید سوال خیلی‌ها باشد که چگونه به نروژ مهاجرت کنیم. مهاجرت به نروژ از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است که مجموع بهترین راه‌های مهاجرت به این کشور عبارت‌اند از:

  • مهاجرت کاری به نروژ
  • مهاجرت تحصیلی به نروژ
  • مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به کشور نروژ از طریق ازدواج
  • مهاجرت به کشور نروژ به واسطه خرید ملک
  • مهاجرت به کشور نروژ از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت به کشور نروژ برای هنرمندان
  • مهاجرت به کشور نروژ از طریق ویزای توریستی
  • مهاجرت به کشور نروژ از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به کشور نروژ از طریق تولد
ویزاهای اخذ شده

 مهاجرت کاری به نروژ

اگر شما هم در کار یا حرفه‌ای ماهر هستید و می‌خواهید از این طریق به نروژ مهاجرت کنید. بایستی با شرایط مهاجرت از طریق کار به این کشور آگاه باشید.

ویزای کار یکی از بهترین راه‌ها در نحوه مهاجرت به نروژ می‌باشد. ویزای کار نروژ به متقاضیانی که دارای تحصیلات در زمینه‌های تحقیقاتی یا سابقه کار در مؤسسات مختلف را دارند تعلق می‌گیرد.

برای یافتن کار در نروژ، متقاضیان باید یک سال اقامت موقت داشته باشند که در این مدت می‌توانند به صورت پاره‌وقت یا تمام وقت کار کنند، اما برای اخذ اقامت دائم نروژ باید شغلی مرتبط با تحصیلات دانشگاهی خود پیدا کنند.

روش دیگری که در جذب نیروی کار در نروژ استفاده می‌شود، جذب نیروی کار ماهر از طریق سیستم Skilled Worker . به این ترتیب، نروژ به افرادی که تحصیلات عالی داشته و می‌توانند کسب و کاری داشته باشند، ویزای کار می‌دهد. برای دریافت ویزا از طریق اسکیل ورکر داشتن شرایط زیر الزامی است:

  • متقاضی باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرما، سازمان یا شرکت در نروژ داشته باشید.
  • پیشنهاد کاری که به متقاضی پیشنهاد می‌شود، باید تمام وقت باشد.
  • همچنین رشته تحصیلی و کاری که متقاضی درخواست می‌دهد باید با یکدیگر مرتبط باشند.
  • درآمد پیشنهادی کار نباید از حد متوسط درآمد جامعه پایین‌تر باشد.

 

مهاجرت تحصیلی به نروژ

با تحصیل در یکی از دانشگاه‌های نروژ می‌توانید هزینه مهاجرت به نروژ را بسیار کاهش دهید. با وجود امکانات عالی این کشور، رایگان بودن تحصیل، گذراندن دوره آموزشی به زبان انگلیسی و دانشگاه‌هایی با سطح علمی بالا، پذیرش در دانشگاه‌های نروژ یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

نروژ برای مهاجرت تحصیلی به دلیل رایگان بودن تحصیل در دانشگاه‌های دولتی در تمامی مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، پزشکی و دندان‌پزشکی بسیار پرمتقاضی است. به طور کلی شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های نروژ به شرح زیر می‌باشد:

  • ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • تسلط به زبان نروژی برای برخی رشته‌ها ضروری است. البته برای دانشجویان بین‌المللی در برخی دانشگاه‌ها دوره‌های زبان رایگان برگزار می‌شود.
  • میزان تمکن مالی جهت پذیرش حدودا ۱۲۶,۳۵۷ کرون نروژ معادل با ۱۳,۲۴۲ یورو در سال می‌باشد.
  • دارابودن رزومه علمی و پژوهشی قوی برای شرکت در مقطع دکتری
  • معدل بالای 16 به همراه ریز نمرات مقاطع قبل
  • داشتن استاد راهنما و مقالات ISI در مقطع دکتری
  • ارائه انگیزه نامه قوی
  • برای دریافت بورسیه تحصیلی نیز معمولا دانشگاه 40 درصد شهریه را به عنوان کمک هزینه و مابقی را به صورت وام به دانشجو اعطا می‌کند. برای اطلاع دقیق از نحوه بورسیه می‌توانید به سایت دانشگاه و سایت رسمی اداره مهاجرت نروژ مراجعه نمایید.

 

مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری

چگونگی مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری کمی پیچیدگی دارد. با توجه به اینکه نروژ یکی از گران‌ترین کشورهای جهان است، نباید نگران سرمایه گذاری در این کشور باشید. این کشور از نظر ثبات اقتصادی و سیاسی بسیار قدرتمند است و هیچ نگرانی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود ندارد. نروژ به دلیل حضور در اتحادیه شنگن و اروپا فرصت‌های زیادی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد و افرادی که در این کشور سرمایه گذاری می‌کنند به راحتی می‌توانند شاهد رشد چشمگیر سرمایه خود باشند. این کشور برای کسانی که قصد سرمایه گذاری را دارند، قوانین و مالیات‌های خاصی تعیین می‌کند.

امتیاز بندی مهاجرت به نروژ و شرایط کلی سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران ایرانی به این صورت است که برای سرمایه گذاری نیاز به مدرک زبان یا مدرک خاصی نبوده و حداقل هزینه رفتن به نروژ از طریق سرمایه گذاری 100000 یورو نیاز است. پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی برای کشور نروژ باید بر اساس اصول زیر باشد تا با سایر قوانین و مقررات نروژ برای فعالیت‌های تولیدی در بخش‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی مطابقت داشته باشد.

  • سرمایه گذاری شما باید منجر به رشد اقتصادی، توسعه تکنولوژی، بهبود کیفیت کالا، افزایش فرصت‌های شغلی یا افزایش صادرات و ورود کشور به بازارهای جهانی شود.
ویژگی روش های سرمایه گذاری

مهاجرت به نروژ از طریق خرید خانه

یکی دیگر از شرایط اخذ اقامت نروژ از طریق خرید ملک است که فرد باید حداقل سرمایه تعیین شده برای را داشته باشد تا به او اقامت بدهند. برای مهاجرت به نروژ از طریق خرید ملک، محدودیتی برای محل آن وجود ندارد. تنها به این نکته دقت داشته باشید که در پایتخت نروژ یعنی شهر اسلو، قیمت خانه‌ها نسبت به سایر مکان‌ها بیشتر است.

در نروژ، نماینده املاک و مستغلات نماینده فروشنده و خریدار است. هزینه وی معمولاً توسط خریدار پرداخت می‌شود. مدت زمان برای تکمیل مراحل مورد نیاز برای ثبت املاک در نروژ، حدود سه روز طول می‌کشد. هزینه‌های کلی شامل کلیه هزینه‌های خرید و فروش مجدد ملک، حق‌الزحمه وکلا، هزینه دفتر اسناد رسمی، هزینه ثبت نام، مالیات، کارگزاران و غیره است. این نکته را به یاد داشته باشید که در روش خرید ملک در نروژ نمی‌تواند اقامت دائم بگیرد و فقط با این کار می‌تواند در این کشور سرمایه گذاری کند. برای اقامت دائم در نروژ باید از راه‌های دیگری اقدام کنید.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در نروژ

ثبت شرکت در نروژ یکی از راه‌های عالی برای مهاجرت ب نروژ است؛ زیرا این کشور جزو یکی از کشورهایی می‌باشد که بالاترین استانداردهای زندگی را دارد. همچنین از نظر رشد اقتصادی در جایگاه خوبی قرار دارد و سرعت رشد اقتصادی آن بالاست. همین دلایل کافی است تا افراد زیادی از طروق مختلف نروژ را برای مهاجرت انتخاب کنند. ثبت شرکت در نروژ از چند طریق امکان پذیر است که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

ثبت شرکت در نروژ به صورت دولتی: ساختار این نوع شرکت‌ها اغلب برای شرکت‌های بزرگ و تحت حمایت دولت طراحی می‌شود. این گونه شرکت‌ها باید حداقل یک سهام‌دار داشته باشند. در ساختار این شرکت‌ها نیمی از افراد هیئت رئیسه باید افراد مقیم نروژ باشند. سرمایه اولیه تأسیس این شرکت حدود 130 هزار یورو است که باید در ابتدا به طور کامل پرداخت شود.

ثبت شرکت در نروژ با مسئولیت محدود: تأسیس این نوع شرکت در سراسر دنیا بسیار محبوب می‌باشد. این شرکت‌های برای کسب و کارهای کوچک گزینه‌ای مناسب است. قوانین ثبت و راه اندازی این شرکت نیز مانند سایر شرکت‌ها می‌باشد، یعنی وجود حداقل یک سهام‌دار الزامی است و در هیئت سرپرستان شرکت باید چند عضو مقیم دائم نروژ باشند.

ثبت شرکت در نروژ از طریق تأسیس شعبه: این نوع ثبت شرکت برای افرادی مناسب است که در کشور خود یا کشور دیگری موفق به ثبت شرکت شده‌اند و کسب و کاری راه اندازی کرده‌اند. حالا می‌خواهند بدون آن که شرکت اصلی را منحل کنند، در نروژ شعبه یا نمایندگی از همان شرکت داشته باشند. اگر این شرکت در خارج از اتحادیه اروپا ثبت شده باشند، برای اخذ مجوز تأسیس شعبه باید مجوزی از وزارت صنعت بگیرید. همچنین باید با ارائه مدارک لازم از گردش مالی شرکت مادر ثابت کنید که تأسیس شعبه می‌تواند باعث رشد اقتصادی در نروژ شود.

مزایای ثبت شرکت در نروژ

  • با ثبت شرکت در نروژ بعد از گذشت 3 سال می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. همچنین بعد از گذشت 5 سال می‌توانید برای پاسپورت کشور نروژ اقدام کنید.
  • با ثبت شرکت می‌توانید خانواده خود را نیز به نروژ برده و برای آن‌ها نیز اقامت دائم دریافت کنید.
  • با این ویژگی‌ها شما آینده خود و خانواده‌تان را برای همیشه تضمین کرده‌اید و بدون تحریم می‌توانید وارد بازارهای جهانی شوید و رشد کنید.

مهاجرت از طریق کارآفرینی در نروژ

کشور نروژ برای مهاجرت راه‌های زیادی را پیش روی مهاجران می‌گذارد که یکی از آنها مهاجرت از طریق کارآفرینی می‌باشد. برای این کار شما باید یک طرح تجاری و بیزنس پلن خود را به سازمان‌های مرتبط در نروژ ارائه دهید. اگر طرح تجاری شما مورد تأیید بود و دولت نروژ متقاعد شد که این طرح باعث اشتغال زایی و سودآوری می‌شود، بعد از آن شما می‌توانید برای اقامت کارآفرینی نروژ اقدام کنید.

زمینه سرمایه گذاری شخص متقاضی باید در یکی از شاخه‌های فناوری اطلاعات، حمل و نقل دریایی، پرورش ماهی و صدف دریایی، انرژی سبز، نفت، گاز و پتروشیمی باشد.

دریافت اقامت نروژ

اهمیت و ویژگی‌های بیزنس پلن در مهاجرت کارآفرینی

  • مهم‌ترین مرحله برای پذیرش شما در مهاجرت از طریق کارآفرینی ارائه یک بیزنس پلن واقعی و قابل‌اجراست
  • بهتر است بیزنس پلن در حوزه‌ای باشد که شخص متقاضی تجربه کاری یا اطلاعات زیادی در این باره داشته باشد.
  • بیزنس پلن در واقع تمام جزئیاتی که فرد سرمایه گذار برای معرفی ایده تجاری خود نیاز دارد را شامل می‌شود. در واقع یک معرفی کامل از طرح تجاری است که شخص متقاضی یا سرمایه گذاری بین‌المللی می‌خواهد، در کشور نروژ راه اندازی کند.
  • در بیزنس پلن باید تمامی مراحل کار، اهداف، حتی مسیر آینده و تخمین درآمد را با تمام جزئیات آورده شود.

مهاجرت از طریق استارتاپ در نروژ

شرایط اقامت در نروژ برای ایرانیان از طریق ویزای استارتاپ بسیار عالی می‌باشد. هر سال سرمایه گذاران زیادی برای راه اندازی کسب و کار خود به این کشور مهاجرت می‌کنند. استارتاپ در نروژ برای دولت اهمیت زیادی دارد به‌طوری‌که در سال 2021 دارای رتبه چهارم از لحاظ راحتی راه اندازی استارتاپ بود.

شخص متقاضی طرحی که برای اجرای ایده خود می‌خواهد راه اندازی کند را باید با تمام ویژگی‌ها و چشم انداز آینده ارائه دهد. اگر طرح جدید و نو باشد و در نروژ ظرفیت رشد اقتصادی و درآمد زایی داشته باشد از طرف دولت مورد حمایت واقع شده و تأیید می‌شود.

بعد از تایید برای اخذ ویزا فرد متقاضی باید در کشور نروژ شرکت را تأسیس کند و حتما یکی از مدیران شرکت از شهروندان خود کشور نروژ باشند.

مهاجرت به نروژ از طریق خود حمایتی

مهاجرت از طریق خود حمایتی نوعی اقامت مالی است که فرد تنها با نشان دادن وضعیت مالی مناسب و کسب درآمد کافی در کشور مبدأ می‌تواند برای اقامت در آن کشور بدون سرمایه گذاری اقدام کند. در هر کشوری، فرد و خانواده‌اش برای دریافت ویزای خود حمایتی باید واجد شرایط خاصی باشند و کشور مقصد شرایط زندگی ویژه‌ای را برای آنها فراهم می‌کند. کشورهای جهان سوم مانند ایران که می‌خواهند زندگی آرامی را بعد از بازنشستگی داشته باشند، نروژ انتخاب خوبی برای آنها خواهد بود.

در اکثر کشورهایی که خود حمایتی را به عنوان روشی برای اقامت برای متقاضیان سایر کشورها ارائه می‌دهند، معمولاً شش ماه شرط حضور دائم و کار نکردن در این مدت از الزامات اصلی جهت دریافت اقامت می‌باشد.

مزایای اصلی مهاجرت از طریق ویزای خود حمایتی

  • شرایط مهاجرت خانوادگی به نروژ از این طریق وجود دارد.
  • امکان سفر به 28 کشور عضو شنگن بدون نیاز به دریافت ویزا
  • امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت در نروژ
  • با ارزش بودن کارت اقامت خود حمایتی و تأثیر مثبت برای اخذ ویزای بسیاری از کشورهای دیگر مانند کانادا و آمریکا
  • اجازه تحصیل در دانشگاه‌های مختلف کشور مقصد برای تمامی دارندگان کارت اقامتی

 مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

قوانین مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج نیز مانند سایر کشورها، خاص کشور نروژ می‌باشد. مهاجرت ازدواج نیز یکی از چندین راه مهاجرت به نروژ است. برای ازدواج با یک شهروند نروژی قوانینی وجود دارد که می‌خواهیم در این قسمت به آنها اشاره کنیم.

  • با ازدواج با زن یا مرد نروژی امکان اقامت دائم و شهروندی به شما داده می‌شود.
  • یکی از شرایط گرفتن اقامت نروژ داشتن زندگی مشترک به مدت 3 الی 4 سال است که برای این منظور باید به اداره مهاجرت نروژ مدارک لازم ارائه شود.
  • ازدواج شما باید به طور رسمی ثبت شود و همسر شما دارای خانه و شغل مناسبی باشد. در صورت صوری بودن ازدواج طبق قوانین نروژ هر دو فرد از کشور اخراج می‌شوند.
ویزا از طریق ازدواج

مهاجرت به نروژ از طریق تولد

مهاجرت به کشور نروژ از طریق تولد فرزند کمی متفاوت می‌باشد. هرچند که اخذ ویزای تولد یکی از راه‌های رفتن به نروژ می‌باشد. اما اگر یکی از والدین تابعیت این کشور را نداشته باشند، اقامت دائم به فرزند تعلق نمی‌گیرد. به عبارت دیگر کشور نروژ از قانون خون پیروی می‌کند و شما نمی‌توانید با تولد فرزند در خاک نروژ اقامت این کشور را دریافت کنید.

شرط اصلی برای گرفتن تابعیت در نروژ این است که یکی از والدین نروژی باشد تا کودک بتواند مقیم کشور نروژ شود. علاوه بر این اگر فردی که تابعیت این کشور را دارد در کشور دیگری فرزندش را به دنیا بیاورد، می‌تواند با ارائه مدارک تولد و تابعیت خود، برای اقامت دائم و شهروندی فرزندش اقدامات لازم را انجام دهد. نروژ برای اخذ اقامت از طریق فرزند قوانینی وجود دارد که ما در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • فرد متقاضی نباید هیچ‌گونه سابقه کیفری داشته باشد.
  • برای کشورهای جهان سوم و برخی کشورهای آسیایی شرایط سخت‌تری وجود دارد. افراد ساکن این کشورها باید به مدت 4 سال در نروژ زندگی کنند تا بتوانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند.
  • تابعیت در نروژ از طریق فرزند خواندگی نیز امکان پذیر است. افراد زیر 18 سال که توسط یک خانواده نروژی به فرزند خواندگی گرفته شوند، شهروند دائم این کشور به حساب می‌آیند. اگر کودک خارجی باشد برای دریافت اقامت، خانواده‌ای که او را تحت سرپرستی گرفته‌اند، باید مدارک لازم را به دولت نروژ ارائه دهند.

اقامت نروژ برای هنرمندان

نوعی اقامت در نروژ وجود دارد که به افراد فعال و شاغل در زمینه‌ها و رشته‌های ورزشی یا هنری اعطا می‌شود. البته این اقامت و شرایط رفتن به نروژ با یک سری شرایط موقت است و به فرد اجازه می‌دهد تا 14 روز بدون ویزای کار نروژ وارد این کشور شود. هنرمندان، بازیگران، نوازندگان اگر بخواهند برای کنسرت یا اجرا وارد نروژ شوند، می‌توانند حداکثر به مدت 14 روز (سالانه) از این امتیاز استفاده کنند.

البته این نوع اقامت در نروژ به برخی از ورزشکاران حرفه‌ای نیز اعطا می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد تا حداکثر 3 ماه بدون نیاز به ویزای کاری در این کشور اقامت داشته باشند. برای این کار متقاضی برای امرار معاش باید ورزشکار باشد.

همچنین هنرمندان می‌توانند برای کار آزاد در نروژ با رعایت شرایط قانونی و به شرط داشتن شغل تمام وقت و درآمد سالانه حداقل 397100 کرون می‌توانند درخواست دهند.

مهاجرت به نروژ از طریق پناهندگی

طریقه مهاجرت به نروژ از مسیر پناهندگی آخرین انتخاب و پرریسک‌ترین روش مهاجرتی محسوب می‌شود. در واقع منظور از پناهنده شخصی است که در کشور خود به دلایل مختلفی مانند تغییر مذهب، فعالیت‌های سیاسی، جنسیتی و غیره جانش در خطر است و نمی‌تواند در کشور خود با آرامش و امنیت زندگی کند. این افراد برای رسیدن به کشور مقصد از راه‌های غیر قانونی و مسیرهای سخت عبور می‌کنند. سپس با اعلام پناهندگی به کشور مقصد دلایل خود را ارائه و در صورت پذیرش از دادگاه، کشور مقصد اقامت او را تأیید می‌کنند. مؤسسه مهاجرتی میرداماد هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ارائه نمی‌دهد و هدف از نگارش این قسمت برای اطلاع بیشتر خوانندگان عزیز است. پیشنهاد ما در مؤسسه میرداماد به شما این است که برای مهاجرت به نروژ از راه‌های قانونی و مناسبی که در این مقاله به آنها اشاره شد، اقدام کنید.

هزینه مهاجرت به نروژ

اگر شما می‌خواهید به نروژ مهاجرت کنید، باید بدانید مسیرهای متعددی برای این کار وجود دارد. با وجود مسیرهای مختلفی حتما هزینه‌های مختلفی نیز برای مهاجرت در نظر گرفته می‌شود. در جدول زیر به هزینه مهاجرت به کشور نروژ با راه‌های مختلف اشاره کرده‌ایم:

راه مهاجرتی

حدود هزینه

اجازه اقامت برای کار

6.300 کرون نروژ

اقامت برای تحصیل

5.800 کرون نروژ

ویزای همراه برای خانواده

7.500 تا 11.000

هزینه اقامت دائم

6.500 کرون نروژ

هزینه برای پذیرش شهروندی

6.500 کرون نروژ

هزینه پاسپورت و مدارک مهاجرتی

2.500 کرون نروژ

هزینه زندگی در نروژ

هزینه‌های زندگی در نروژ به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار زیاد است. با این حال درآمد و حقوق شهروندان نیز بالاست. گران‌ترین اقلام، مربوط به مواد غذایی و بعد از آن حمل‌ونقل می‌باشد. شاید برای کسانی که در ماه‌های اول به این کشور مهاجرت می‌کنند، به نظر تجربه مهاجرت به نروژ را خوب معنی نکنند؛ اما با پیدا کردن کار مناسب با حقوق بالا و بهره‌مندی از امکانات بالای نروژ به مرور عاشق این کشور می‌شوند. برای اطلاع بیشتر شما از هزینه‌های زندگی در نروژ جدول زیر که بر اساس مهم‌ترین اقلام مصرفی تهیه شده است آورده‌ایم.

مهم‌ترین اقلام مصرفی

قیمت به کرون نروژ

بطری آب

26.26

نان

27

برنج نیم کیلو

28

تخم مرغ 12 عددی

38.60

پنیر

110

مرغ یک کیلو

125022

گوشت یک کیلو

260

کاهو

20.80

سیب زمینی یک کیلوگرم

21.27

گوجه فرنگی یک کیلوگرم

33.70

  مدارک لازم جهت اخذ ویزا نروژ

برای دریافت ویزای کشور نروژ به مدارک مهمی نیاز دارید که این مدارک عبارت‌اند از:

  • داشتن پاسپورت با حداقل ۳ ماه اعتبار بعد از تاریخ شروع سفر
  • پرکردن فرم درخواست ویزا برای سفارت
  • دارابودن انگیزه نامه در صورت مهاجرت تحصیلی
  • ارائه مدارک تحصیلی و ترجمه تمام مدارک خود به زبان انگلیسی و نروژی
  • ارائه کپی بلیط هواپیما و شرایط اسکان (اجاره نامه خانه یا رزرو هتل)
  • در صورت مهاجرت خانوادگی ارائه مدارک ازدواج، گواهی هویتی تمام افراد خانواده، شناسنامه تمام افراد
  • تأییدیه گردش حساب مالی در 6 ماه گذشته
  • فرم و گواهی پرداخت مالیات‌ها در کشور خود
  • نامه پذیرش از سمت دانشگاه یا کارفرما
  • گواهی مدارک بازنشستگی برای بازنشستگان

مزایای مهاجرت به نروژ

کشور نروژ یکی از برترین و زیباترین کشورهای جهان برای مهاجرت است. مزایای مهاجرت به نروژ آن‌قدر زیاد است که به راحتی می‌توان از معایب آن چشم پوشی کرد. در ادامه به مهم‌ترین مزایای زندگی و مهاجرت این کشور اشاره می‌کنیم:

  • رفتار مردم نروژ با مهاجران بسیار خوب و صمیمانه می‌باشد
  • خدمات عالی و سریع بانک‌ها و مؤسسات مالی نروژ
  • شرایط اقتصادی فوق‌العاده با کمترین تورم
  • خدمات بهداشتی و درمانی با هزینه‌ای نسبتاً پایین
  • پیشرو و موفق در صنایع مختلف و فضای زیاد برای رشد اقتصادی
  • زندگی در کشوری با فرهنگ عمومی بالا
  • بالا بودن امید به زندگی در بین مردم
  • کم بودن آلودگی هوا
  • پایین بودن خطرات جرم و بزهکاری
  • وجود مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های عالی با رتبه‌های بین‌المللی بالا
  • امکان تحصیل رایگان
  • امنیت شغلی بالا

 معایب مهاجرت به نروژ

اگر تمام شرایط مهاجرت ب نروژ و زندگی در این کشور را پذیرفته باشید، حتماً می‌دانید که این کشور معایبی نیز دارد که عبارت‌اند از:

  • هزینه‌های مالیات در این کشور بالاست
  • آب و هوای نروژ خیلی خوب نیست، زمستان‌های سختی دارد.
  • پیدا کردن بهترین شغل در نروژ نسبتاً دشوار است؛ اما اگر شغل مناسب پیدا کردید، نگران اخراج شدن نباشید؛ چرا که امنیت شغلی در نروژ بالاست.
  • هزینه‌های مسکن به خصوص در شهرهای بزرگ زیاد است.
  • اقلام خوراکی، هزینه حمل‌ونقل نیز گران می‌باشد.
  • برای کار کردن در شرکت‌های نروژی بایستی به زبان نروژی مسلط باشید؛ بنابراین، یادگیری زبان نروژی با وجود سخت بودن این زبان الزامی است
  • سخت‌گیری دولت نروژ برای اخذ ویزا

مشاوره و وکیل مهاجرت به نروژ

داشتن یک وکیل مهاجرتی برای رسیدن هدف شما و مهاجرت به کشور زیبای نروژ می‌تواند کمک زیادی به روند اخذ مجوز اقامت کند. یک وکیل مهاجرت خوب می‌تواند مدارک مورد نیاز جمع آوری کرده و به ترتیب مورد نیاز به سفارت ارائه دهد. داشتن وکیل در موارد سرمایه گذاری در کشورهای خارجی می‌تواند از ضرر و زیان‌های فراوان متقاضی در این راه جلوگیری کند.

مشاوران میرداماد

سخن پایانی

نروژ به دلیل داشتن رفاه و امنیت بالا، وسیع بودن بازارهای شغلی، سطح در آمد بالا، کیفیت و سطح علمی بسیار خوب دانشگاه‌ها، مقصد عالی برای مهاجرت به شمار می‌آید. برای مهاجرت به نروژ چندین روش وجود دارد که در این مقاله به بررسی کامل آنها پرداختیم و امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید باشد.

سوالات متداول درباره مهاجرت به نروژ

نروژ دارای بالاترین قیمت‌های مواد غذایی در اروپا است و به طور کلی هزینه‌های زندگی در نروژ بالاست.

از مهم‌ترین معایب آن می‌توان به آب و هوای سرد و کوهستانی آن اشاره کرد. از مهم‌ترین مزیت نروژ می‌توان به امنیت شغلی و سطح کیفی زندگی بالا آن اشاره کرد.

اخذ ویزای تحصیلی و در کنار آن بورسیه تحصیلی، یکی از ارزان‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور می‌باشد.

اخبار های مرتبط

تحصیل در نروژ

تحصیل در نروژ

تحصیل در نروژ برای تمامی افراد از جمله مهاجران، در همه مقاطع تحصیلی رایگان می باشد و همین موضوع باعث

مشاهده
پاسپورت نروژ

پاسپورت نروژ

اگر مایل به گرفتن تابعیت نروژی هستید، اما به دلایل مختلفی نمی توانید از شهروندی قبلی خود رها شوید. برای

مشاهده
تحصیل در نروژ 2019

تحصیل در نروژ 2023

در دهه های اخیر، مهاجرت از کشور های مختلف به نروژ افزایش چشمگیری داشته است و به یکی از بهترین

مشاهده
ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی نروژ

مهاجرت به نروژ به شیوه‌های مختلفی امکان‌پذیر بوده که یکی از آسانترین آن‌ها، مهاجرت تحصیلی می‌باشد. بدیهی است برای کسب

مشاهده
اسکرول به بالا