071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در فیلیپین

سرمایه گذاری در فیلیپین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از راه های مهاجرتی که برای افراد مختلف در دسترس می باشد، سرمایه گذاری می باشد. قوانین سرمایه گذاری در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت می باشد و دارای شرایط مختلفی است. از این رو اگر تمایل دارید برای دریافت اقامت از کشور های مختلف جهت سرمایه گذاری وارد شوید، لازم است تا به دقت قوانین و شرایط این کشور ها را بدانید. علاوه بر آن لازم است تا به دقت به بررسی شرایط اقتصادی کشور مورد نظر خود بپردازید. بررسی این شرایط در زمینه انواع روش های سرمایه گذاری به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله ما در ارتباط با سرمایه گذاری در فیلیپین صحبت خواهیم کرد.

مهاجرت به فیلیپین از راه ها و روش های مختلفی امکان پذیر است که هر کدام از آن ها می تواند برای افراد دارای شرایط مختلفی باشد. مهاجرت به فیلیپین از راه های مختلفی امکان پذیر است که عبارتند از: مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به فیلیپین، مهاجرت کاری به فیلیپین، مهاجرت سرمایه گذاری به فیلیپین، مهاجرت از طریق ازدواج در فیلیپین، مهاجرت از طریق تولد فرزند در فیلیپین و … . هر روش مهاجرتی برای افراد مختلف شرایط گوناگونی دارد که لازم است تا هر فرد از این شرایط اطلاع داشته باشد. برای کسب اطلاع در ارتباط با قوانین مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

سرمایه گذاری در فیلیپین

فیلیپین دوازدهمین جمعیت بزرگ جهان را دارد و چهل و سومین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می شود. از این رو کشور فیلیپین برای سرمایه گذاری به مقصدی محبوب تبدیل شده است. براساس گزارش سرمایه گذاری جهانی UNCTAD در سال دو هزار و بیست میلادی، جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) به فیلیپین در سال دو هزار و نوزده میلادی نسبت به سال دو هزار و هجده میلادی کاهش یافته است.

سرمایه گذاری به شما این امکان را می دهد تا از درآمد فعال یا غیرفعال خود نهایت استفاده را ببرید. استفاده از پس انداز خود به عنوان سرمایه برای تأمین بودجه مشاغل کوچک نوعی درآمد فعال است. نمونه آن خرید سهام شرکت های فیلیپینی است که سود سالانه خود را تقسیم می کنند یا پول اضافی شما را به حساب سپرده گذاری تان ماهیانه واریز می نمایند. البته به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر سرمایه گذاری در فیلیپین می توانید از روش های دیگری هم برای حضور در این کشور اقدام نمایید.

به طور مثال شما می توانید برای کار در فیلیپین و دریافت ویزای کاری فیلیپین اقدام نمایید. البته شما می توانید برای تحصیل در فیلیپین به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین هم اقدام نمایید. سرمایه گذاری به شما امکان می دهد تا درآمد کسب کنید و راه های زیادی هم د رفیلیپین وجود دارد که می توانید برای سرمایه گذاری در آن ها اقدام نمایید. شما می توانید به روش هایی همچون خرید ملک در فیلیپین، ثبت شرکت در فیلیپین، خرید سهام در فیلیپین و .. برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایید.

اگر در سه سال یا کمتر به پول نیاز دارید ، بهتر است در سرمایه گذاری های ایمن تر و با نقدینگی بیشتر در فیلیپین سرمایه گذاری کنید. دارایی های نقدینگی آن هایی هستند که خرید و فروش آن آسان است ، مانند سپرده گذاری های کوتاه مدت و خرید سهام.

بخش های اصلی سرمایه گذاری در فیلیپین

سرمایه گذاری در فیلیپین در بخش های مختلفی امکان پذیر است و به مدل های مختلفی امکان پذیر می باشد. اما برخی از بخش ها هستند که بیسترین شرایط سرمایه گذاری در این کشور را دارند. قبل از آن باید این نکته را ارائه دهیم که کشور های اصلی که در فیلیپین سرمایه گذاری کرده اند کدام ها هستند. بیشترین سرمایه گذاری ها مربوط به کشور های چین ، سنگاپور ، ژاپن، جزایر ویرجین انگلیس، مالزی و ایالات متحده می باشد. به طور مثال میزان سرمایه گذاری در این کشور برای چین با سهم بیست و هشت و سه دهم درصدی می باشد.

بخش های اصلی سرمایه گذاری در فیلیپین
بخش های اصلی سرمایه گذاری در فیلیپین

اما باید دید که بیشترین سرمایه گذاری ها در کدام بخش های این کشور و کدام صنایع هستند. بیش ترین سرمایه گذاری ها در بخش های ساخت و ساز، منابع برق ، گاز ، بخار و تهویه مطبوع، فعالیت های خدمات اداری و پشتیبانی ، املاک و مستغلات، تولید و تجارت عمده فروشی و خرده فروشی می باشد. این سرمایه گذاری ها برای بخش تولید بیشترین درصد را دارد که برابر است با چهل و هفت و شش دهم درصد و پس از آن بخش منابعی مانند برق و گاز این گه شانزده و هفت دهم درصد را به خود اختصاص می دهد. از این رو شما می توانید در این بخش ها برای خود سرمایه گذاری نمایید. سرمایه گذاری می تواند در حالت های کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدت باشد.


مزایا و معایب سرمایه گذاری در فیلیپین

سرمایه گذاری در فیلیپین مزایا و معایب مختلفی دارد که می تواند هر کدام برای تصمیم گیری کمک کننده باسد. در ابتدا با معرفی مزایای سرمایه گذاری در فیلیپین شروع می کنیم. اصلی ترین نقاط قوت کشور فیلیپین برای سرمایه گذاری شامل موارد زیر است: نیروی کار جوان، ماهر و انگلیسی زبان در فیلیپین، بازار بزرگ داخلی با جمعیتی بیش از صد و سه میلیون نفر، دروازه ای به کشور های دیگر منطقه که روند سرمایه گذاری را بهبود می بخشد، اقتصادی که با موفقیت برون سپاری سازمانی را با شرایط مناسب و نتیجه مطلوب ادغام کرده است، یک سیستم حقوقی بسیار پیشرفته و ثروت طبیعی قابل توجهی.

اما برای سرمایه گذاری در این کشور معایب و نقاط ضعف خاصی هم موجود می باشد. از جمله نقاط ضعف اصلی کشور فیلیپین عبارتند از: بی ثباتی سیاسی،  کیفیت پایین زیرساخت های مختلف کشور فیلیپین،‌ محدودیت در سرمایه گذاری خارجی در بخش های خاص، عدم قطعیت قانونی و عدم شفافیت رویه ها، ایجاد تنش و عدم اعتماد جامعه تجارت نسبت به سیستم قانونی، سطح بالای فساد در دولت و سازمان های مختلف دولتی و نابرابری درآمدی و امنیتی. ب بررسی این مزایا و معایب بهتر می توان برای سرمایه گذاری در این کشور تصمیم گیری نمود.

بررسی روش های سرمایه گذاری در فیلیپین

همان طور که گفتیم روش ها و راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در فیلیپین وجود دارد و به واسطه آن ها شما می توانید با روش های مختلف سرمایه خود را چندین برابر کنید. در واقع می توانید با این روش ها و اطلاعات به بهترین نتیجه در زمینه سرمایه گذاری دست پیدا کنید. اما باید دید که این روش ها برای سرمایه گذاری در فیلیپین کدامند؟ْ در نهایت به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا سرمایه گذاری در فیلیپین منجر به دریافت اقامت دائم فیلیپین یا تابعیت و شهروندی فیلیپین می شود یا خیر؟!

خرید ملک در فیلیپین برای سرمایه گذاری

یکی از روش های سرمایه گذاری در فیلیپین از طریق خرید ملک در فیلیپین می باشد. در واقه شما می توانید با خرید ملک در فیلیپین برای سرمایه گذاری اقدام نمایید. املاک و مستغلات نیز در میان بهترین سرمایه گذاری ها برای اهداف بلند مدت شما است اما باید در این زمینه احتیاط لازم را داشته باشید و با دقت به همه اطلاعات موجود بپردازیو توجه داشته باشید که برای خرید ملک در این کشور لازم است تا پول نقد داشته باشید. البته شما می توانید یک وام مسکن هم دریافت نموده که بازپرداخت آن برای مدت زمان ده سال خواهد بود.

علاوه بر این ، بازار املاک و مستغلات چرخه ای رو به بالا و پایین را دنبال می کند. روند صعودی زمانی است که مردم در حال خرید ملک هستند و روند نزولی آن زمانی است که مردم ملک خود را می فروشند و قیمت آن پایین می آید. اگر در اوج روند صعودی خرید کنید و در جریان روند نزولی بفروشید تمام سرمایه خود را از دست خواهید داد. خرید ملک در فیلپین نیاز به بررسی مراحل بسیاری است. اما باید دید که آیا خرید ملک در این کشور منحر به دریافت اقامت فیلیپین یا اخذ تابعیت و شهروندی فیلیپین می شود؟!

خرید برای افراد بین المللی همراه با مخدودیت هایی می باشد. به طور مثال خرید یک آپارتمان در فیلیپین زمانی امکان پذیر است که شصت درصد از کل بلوک مربوط به فردی بومی باشد. خرید زمن در این گشور سخت تر از هر کار دیگری است. در واقع خرید زمین در این کشور برای افراد غیر بومی امکان پذیر نمی باشد. دقت کنید که خرید ملک در فیلیپین منجر به اخذ اقامت این کشور و یا دریافت تابعیت و پاسپورت فیلیپین نخواهد شد.


ثبت شرکت در فیلیپین برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری در فیلیپین، ثبت شرکت در این کشور می باشد. شرکت های مختلفی را با انواع گوناگون می توان در فیلیپین ثبت نمود. از جمله شرکت هایی که می توان در فیلیپین ثبت نمود عبارتند از: شرکت با مالکیت شخصی، شرکت شراکتی، شرکت همکاری، شرکت شاخه، دفتر نمایندگی و … . هر کدام از این شرکت ها به جهت ثبت شدن همراه با شرایط خاصی خواهند بود و قوانین به خصوصی دارند. به طور مثال شرکت با مالکیت شخصی مخصوص فردی است که تنها دارنده خواهد بود و مسئولیت هر چیزی به عهده او می باشد.

ثبت شرکت در فیلیپین
ثبت شرکت در فیلیپین

ثبت شرکت در فیلیپین دارای مراحل مختلفی می باشد. در ابتدا برای ثبت شرکت در این کشور لازم است تا ساختار تحاری مورد نظر خود را انتخاب نمایید. پس از آن می بایست برای ثبت نام شرکت اقدام نموده و سپس حداقل مبلغ پنج هزار پزو را پرداخت نمایید تا بتوانید مشغول به سرمایه گذاری در این کشور شوید.در مرحله بعد لازم است تا در کمیسیون بورس و اوراق بهاردار ثبت نام نمایید و سپس اسنا خود را رسمی کنید. پس از تمام این کار ها می بایست شماره مالیات TIN را به دست آورید و شرکت را برای شروع فعالیت های مورد نظر در دفتری محلی ثبت نمایید. یک نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مهم ترین بخش ثبت شرکت در فیلیپین، ثبت نام در کمیسیون بورس اوراق بهادار یا SEC می باشد.

دریافت اقامت فیلیپین از طریق سرمایه گذاری

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا اخذ اقامت فیلیپین از طریق سرمایه گذاری در این کشور امکان پذیر می باشد؟ برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در فیلیپین قوانین خاصی تصویب شده است. یکی از این قوانین با عنوان Omnibus 1987 شناخته می شود. این قانون برای دریافت ویزای سرمایه گذاری فیلیپین با عنوان SIRV می باشد. با داشتن این ویزا فرد می تواند به مدت نامحدود و تا زمانی که روند سرمایه گذاری خود را در فیلیپین انحام می دهد در این کشور حضور داشته باشد.

این فرد با داشتن این مدل ویزا می تواند تا سقف هفت هزار دلار بدون هیچ گونه مالیات و عوارضی کالا وارد نماید. یک نکته بسیار مهم این است که شما با در دست داشتن این ویزا می توانید برای دریافت اقامت دائم فیلیپین اقدام نمایید. برای اخذ اقامت فیلیپین لازم است تا حداقل بیست و یک سال سن داشته باشید. هیچگونه پرونده فسادی نداشته باشید، بیماری خطرناکی نداشته باشید و حداقل میزان سرمایه گذاری شما هفتاد و پنج هزار دلار باشد. دقت کنید که با این ویزا شما می توانید برای همسر و فرزندان زیر بیست و یک سال خود نیز ویزای همراه دریافت نمایید.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در فیلیپین

بله فیلیپین کشوری مناسب برای زندگی و سرمایه گذاری است.

روش های سرمایه گذاری در فیلیپین عبارتند از: خرید ملک در فیلیپین، ثبت شرکت در فیلیپین، خرید سهام در فیلیپین و …

بیشترین سرمایه گذاری در فیلیپین مربوط به کشور های چین ، سنگاپور ، ژاپن، جزایر ویرجین انگلیس، مالزی و ایالات متحده می باشد.

مهم ترین بخش های سرمایه گذاری در فیلیپین عبارتند از: ساخت و ساز، منابع برق ، گاز ، بخار و تهویه مطبوع، فعالیت های خدمات اداری و پشتیبانی ، املاک و مستغلات، تولید و تجارت عمده فروشی و خرده فروشی.

مزایای سرمایه گذاری در فیلیپین عبارتند از: نیروی کار جوان، ماهر و انگلیسی زبان در فیلیپین، بازار بزرگ داخلی با جمعیتی بیش از صد و سه میلیون نفر، دروازه ای به کشور های دیگر منطقه و …

معایب سرمایه گذاری در فیلیپین عبارتند از: بی ثباتی سیاسی،  کیفیت پایین زیرساخت ها، محدودیت در روند های سرمایه گذاری و …

معروف ترین مدل ویزای سرمایه گذاری با عنوان ویزای SIRV شناخته می شود.

بله در این صورت می توان همسر و فرزندان زیر بیست و یک سال را وارد کرد.

بله خرید ملک در این کشور همراه با سوددهی مناسبی می باشد.

حداقل میزان سرمای گذاری در این کشور باید هفتاد و پنج هزار دلار باشد.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا