071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار نیوزلند

ویزای کار نیوزلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از روش های مهاجرتی برای افرادی که قصد دارند به کشور های مختلف مهاجرت کنند، مهاجرت کاری می باشد. مهاجرت کاری به کشور های مختلف با قوانین و قوائد مختلفی امکان پذیر است. برای کار در کشور های مختلف لازم است تا مولفه های تاثیر گذار بر قوانین و شرایط کاری را به دقت مورد بررسی قرار داد. کار در هر کشوری نیازمند یافتن شغل می باشد. در واقع برای این که بتوانید در یک کشور جدید مشغول به کار شوید لازم است تا در ابتدا با یک کارفرما در کشور مورد نظر قرارداد ببنید و سپس برای اخذ ویزای کاری اقدام نمایید. در این مقاله نیز هدف ما بررسی روند و شرایط مربوط به اخذ ویزای کاری نیوزلند می باشد.

برای این که بتوانید مهاجرت به نیوزلند را در برنامه های خود قرار دهید لازم است تا قبل از هر چیز در ارتباط با روند های مهاجرتی به این کشور اطلاع کامل داشته باشید. مهاجرت به نیوزلند از راه ها و روش های مختلفی امکان پذیر است. شما می توانید برای حضور در این کشور مهاجرت را به روش های مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به نیوزلند، مهاجرت کاری به نیوزلند، مهاجرت سرمایه گذاری به نیوزلند، مهاجرت از طریق تولد فرزند در نیوزلند، مهاجرت از طریق ازدواج در نیوزلند و … انتخاب نمایید. برای تحلیل و اطلاع از هر روند مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

ویزای کار نیوزلند

افراد زیادی برای بهبود شرایط زندگی خود و افزایش درآمد برای کار وارد کشوری جدید می شوند. نیوزلند یکی از کشور هایی است که افراد زیادی متقاضی کار در آن هستند. برای کار در نیوزلند لازم است تا قوانین مربوط به کار در این کشور و اخذ ویزای کاری این کشور را بدانید و در ارتباط با دامنه های شغلی مرتبط با آن نیز اطلاع داشته باشید. اخذ ویزای نیوزلند جهت کار در این کشور همراه با مقررات و قوانین بسیاری خواهد بود.

البته برای مهاجرت و حضور در نیوزلند شما می توانید به روش های دیگری هم اقدام نمایید. به طور مثال می توانید با سرمایه گذاری در نیوزلند مانند خرید ملک در نیوزلند یا ثبت شرکت در نیوزلند در این زمینه اقدام نمایید. البته می توان با تحصیل در نیوزلند به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند و یا تحصیل دامپزشکی در نیوزلند برای حضور در این کشور اقدام نمایید. اگر می خواهید در نیوزیلند کار کنید نیاز به ویزای کار یا اقامت دارید.

همه کارفرمایانی که مایل به استخدام شهروندان غیر نیوزلند یا دارندگان ویزای مقیم هستند وظیفه دارند فقط افرادی را استخدام کنند که حق کار در نیوزیلند را دارند. اگر کسی را که ویزای کار لازم را ندارد به کار بگیرند و استخدام کنند، تحت ماده سیصد و پنجاه قانون مهاجرت د. هزار و نه تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند. نیوزیلند کشوری دورافتاده است که شامل دو جزیره اصلی در قلب اقیانوس آرام جنوبی است. نیوزیلند کشوری زیبا با آب و هوای متنوع است. نیوزیلند به دنبال هزاران کارگر ماهر در بسیاری از زمینه ها ، به ویژه در ساخت و ساز و پزشکی است.

این کشور دارای استاندارد عالی زندگی و سطح جرم و جنایت کم است. نیوزیلند طیف وسیعی از ویزا های کاری را ارائه می دهد. همه مدل ویزا های نیوزلند موقت هستند ، گرچه بعضی از آن ها می توانند منجر به اقامت کشور نیوزلند شوند. با این توصیفات می توان گفت که کار در نیوزلند و اخذ ویزای کاری نیوزلند همراه با شرایط ویژه ای است و در مواردی می تواند منجر به اخذ اقامت و یا تابعیت نیوزلند هم شود.

انواع ویزای کاری نیوزلند

برای مهاجرت کاری به نیوزلند و کار در این کشور ویزای های کاری مختلفی صادر می شود. در واقع ویزای کاری نیوزلند انواع گوناگونی در این کشور دارد. از این رو شما بر مینای نوع کار خود می توانید یکی از انواع مدل های ویزای کاری نیوزلند را انتخاب نمایید.

انواع ویزای کاری نیوزلند
انواع ویزای کاری نیوزلند

از جمله ویزای های کاری که می توان در نیوزلند دریافت نمود عبارتند از: ویزای مذهبی کاری، ویزای کاری فصلی باغبانی، ویزای کار با اعداف خاص، ویزای کاری و اقامتی، ویزای مشارکتی، ویزای مطالعات کاری و .. . متداول ترین نوع ویزا های کاری صادر شده در نیوزلند برای افراد مختلف Essential Skills Work Visa می باشد. البته دقت داشته باشید که دو دسته اصلی ویزای کاری نیوزلند هم وجود دارد. اولین مدل اقامت از طریق ویزای کار است.


این مدل یک طرح ویزای موقت است که به دارندگان ویزا اجازه می دهد پس از مدت دو سال برای اقامت دائم قانونی در نیوزیلند اقدام کنند. مدل دیگر برای مهاجران ماهر است که همان اسنشیال اسکیلز می باشد. این مدل برای جذب مهاجران بسیار ماهر به نیوزیلند ، به ویژه در صنایع و مناطقی از نیوزیلند که دچار کمبود رشد و مهارت هستند ، طراحی شده است. دقت کنید که عموم ویزا های کاری در نیوزلند منجر به حضور همسر و فرزندان هم می شود و در واقع می توانید ویزای همراه نیزولند را هم دریافت نمایید. دقت داشته باشید که با ویزای ماهر همسر شما نیز اجازه کار در این کشور را خواهد داشت. در کل بیش از هشتاد نوع ویزای کاری در نیوزلند وجود دارد که با داشتن آن ها می توان برای کار در نیوزلند اقدام نمود. 

ویزای کاری نیوزلند برای افراد ماهر

ویزای کاری ماهر یا همان Essential Skills Work Visa یکی از متداول ترین انوع ویزا های موجود برای نیوزلند می باشد. اخذ این مدل ویزای کاری نیوزلند همانند سایر ویزا های کاری این کشور نیاز به شرایط خاصی دارد. از این رو اگر می خواهید تحت این سیاست درخواست ویزای کار خود را ثبت کنید ، باید پیشنهاد اشتغال ارائه دهید. سپس بعد از آن لازم است تا در صورت وجود شرایط و مهیا شدن روند، برای ثبت نام در سیستم کاری فعال شوید.

سپس لازم است تا موارد مورد نیاز را مهیا کنید و شواهدی را ارائه دهید که نشان می دهد هیچ فرد یا شهروند نیوزیلندی برای انجام کار پیشنهادی به شما در دسترس نیست. هنگام ثبت درخواست ویزای کار خود ، باید پیشنهاد استخدام تمام وقت در نیوزیلند را به همراه سایر مدارک ارائه دهید. با این حال ، هنگام جستجوی کار در نیوزیلند به احتمال زیاد با مطلب زیر هم مواجه می شوید: “فقط متقاضیانی که ویزای کار معتبری دارند می توانند درخواست دهند.” در واق می توان گفت که شما نمی توانید بدون کار برای ویزا اقدام کنید و بدون ویزا نمی توانید یک پیشنهاد کاری دریافت کنید.

از این رو متقاضیان علاوه بر ارائه پیشنهاد اشتغال ، باید مدارکی را ارائه کنند که کارفرمای احتمالی آن ها تلاش های واقعی برای جذب و استخدام کارگران مناسب در نیوزیلند را داشته است ، اما هیچ شهروند یا ساکن نیوزلند با آموزش و تجربه موجود واجد شرایط این پوزیشن کاری نیست. اگر یک درخواست مبتنی بر پیشنهاد اشتغال در مشاغلی باشد که در لیست کمبود مهارت های فوری یا لیست کمبود مهارت های بلند مدت موجود است افسر ویزا می پذیرد که هیچ شهروند یا فرد مقیم نیوزلند با شرایط مناسب در دسترس این شغل نبوده است. 

ویزای کار مبتنی بر مشارکت و همراهی در نیوزلند

یکی دیگر از انواع مدل های ویزا های کاری در نیوزلند ویزای کاری مبتنی بر مشارکت است. اگر شریک زندگی شما ویزای کار Essential Skills دارد یا مقیم یا شهروند نیوزلند است ، ممکن است براساس پارتنری خود بتوانید برای ویزای کار اقدام کنید. برای ویزای کاری مبتنی بر مشارکت ، نیازی نیست که ثابت کنید هیچ نیوزیلندی برای انجام کار خاصی که می خواهید انجام دهید پیدا نمی شود.

از این رو شما موانع بسیاری را پشت سر خواهید گذاشت و شرایط مناسب تری را در این زمینه خواهید داشت. با این وجود ویزای کاری مبتنی بر مشارکت شما فقط تا زمانی که ویزای کاری شریک زندگی شما برقرار باشد معتبر خواهد بود. این فقط برای ویزای کار همسر شما در صورت نیاز به مهارت های ضروری اعطا می شود و اگر او کار خود را ترک کند یا کار خود را از دست بدهد ، یا اگر زندگی شما پایان یابد ، حق کار شما در نیوزیلند نیز منقضی می شود. از این رو می توان گفت این مدل ویزای کاری برای افرادی مناسب است که به عنوان همراه وارد این کشور می شوند. 

ویزای کاری همراه با اقامت نیوزلند

یک مدل ویزای کاری برای حضور در نیوزلند است که مزایای بسیار زیادی را دارد. اگر واقعاً می خواهید در طولانی مدت در نیوزیلند کار و زندگی کنید ، می توانید برای ویزای کاری همراه با اقامت دائم اقدام کنید. مزایای دریافت ویزای اقامت دائم بسیار زیاد است زیرا به شما آزادی بیشتری می بخشد و همچنین وضعیت شما را در نیوزیلند برای آینده تضمین می کند. در این حالت شما می توانید تا زمانی که دوست دارید در نیوزیلند بمانید و ویزای اقامت شما محدود به کارفرمای خاصی نباشد ، به این معنی که شما می توانید حرفه خود را ادامه دهید و شغل خود را به دلخواه تغییر دهید.

هرگونه تغییر در شرایط شما ، یعنی وضعیت سلامتی یا زندگی ، حق شما برای ماندن در نیوزیلند را به خطر نمی اندازد و به عنوان دارنده ویزای بلند مدت ، تحت پوشش سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی قرار خواهید گرفت. شما با مهارت های ویژه خود می توانید در این زمینه و برای این مدل ویزا اقدام نمایید. در واقع اگر پیشنهاد کاری طولانی مدت یا دائمی از کارفرمای معتبر در نیوزلند دارید می توانید برای ویزای کار برای اقامت نیوزلند اقدام کنید. شما باید سن ، شرایط سلامتی و شخصی مروبطه را داشته باشید و پیشنهاد شغلی شما باید شرایط خاصی را داشته باشد. 


امتیاز بندی مهارت های شخصی و کاری برای مهاجرت به نیوزلند

همان طور که گفتیم تنوع ویزا های کاری در نیوزلند بسیار متفاوت می باشد. از این رو لازم است تا مهارت های خاصی داشته باشید که در سیستم و امتیاز بندی مشاغل بتواند جهت اخذ ویزا کمک کننده باشد. در این راستا افراد را با مهارت های سطح یک تا پنج طبقه بندی می کنند. افرادی که در مهارت های طبقه بندی شده سطح یک تا سه قرار دارند می توانند با روش های خاصی برای اخذ ویزای کاری اقدام نمایند. اگر در این حالت فردی دارای سابقه کار پنج ساله باشد، می تواند این سابقه کاری را جایگزین مدرک تحصیلی خود نماید.

امتیاز بندی مهارت های شخصی و کاری برای مهاجرت به نیوزلند
امتیاز بندی مهارت های شخصی و کاری برای مهاجرت به نیوزلند

مورد بعدی این است که شغل فرد در لیست مشاغل با کمبود نیروی کار موجود باشد و شرایط را فراهم نماید. در حالت بعدی هم شما باید ثابت کنید که در رشته های اعلام شده توسط دولت این کشور تجربه و مهارت کافی را دارید. اگر فردی دارای مهارت سطوح چهار و پنج باشد لازم است تا خداقل سه سال سابقه کاری ارائه دهد و شغل او نیز در لیست مشاغل با کمبود نیروی کار موجود باشد. دقت داشته باشید که هر محدوده سنی نیز برای دریافت ویزای کاری نیوزلند امتیازاتی دارد.

بیشترین امتیاز مربوط به محدوده سنی بیست تا سی و نه سال است که سی امتیاز خواهد داشت. تجربه کاری هم امتیازات خاصی دارد و تجربه ماری بیش از ده سال دارای پنجاه امتیاز خواهد بود. سطح مدرک زبان هم در این زمینه دارای امتیازات خاصی می باشد.

سوالات متداول درباره مهاجرت کاری به نیوزلند

بله نیوزلند کشوری جذاب با طبیعتی زیبا برای کار و زندگی است.

هشتاد مدل ویزای کار نیوزلند موجود است.

بهترین مدل ویزای کار نیوزلند ویزای افراد ماهر است.

بله اصولا با داشتن ویزای کار نیوزلند می توان برای اقامت این کشور اقدام نمود.

بله معمولا داشتن ویزای کار نیوزلند می تواند منجر به دریافت ویزای همراه شود.

بله اما در صورتی که ویزا مدل ویزای مهارت باشد.

بله در حالتی خاص که قرارداد کاری دائم باشد و شرایط ویژه ای داشته باشد اقامت دائم اعطا می شود.

بله و بیشترین امتیاز برای ویزای کار نیوزلند برای سن بین بیست تا سی و نه سال است.

بله و تجربه بالای ده سال پنجاه امتیاز دارد.

بله داشتن مدرک زبان در سطوح خاص امتیاز ویژه ای دارد.

اولین کار یافتن یک کارفرما در کشور نیوزلند است.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا