071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس موسسه آموزشی پزشکی برتر جمهوری بلاروس (2001) است و دارای امتیاز و اقتدار بین المللی است و  در سال 1921 به عنوان یک دانشکده جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس به عنوان بخشی از دانشگاه ایالتی تاسیس شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز همراه باشید.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

دانشگاه دولتی کشور روسیه سفید یعنی بلاروس برای دانشجویان بین المللی در زمینه های روسی و انگلیسی به آموزش های تخصصی می پردازد. پزشکی عمومی یک برنامه 6 ساله است، که مطالعات بر روی درمان، جراحی، زنان و مامایی، بیهوشی و مراقبتهای ویژه متمرکز شده است. دندانپزشکی برنامه 5 ساله که منجر به پزشك دندانپزشکی می شود. فارغ التحصیلان به عنوان دندانپزشک عمومی، درمان دندانپزشکی، ارتودنسی، پروتز دندان، جراحان دهان، دندانپزشکان اطفال، فک و صورت مشغول به کار می شوند.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس
هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

طب پیشگیری برنامه 6 ساله است، که منجر به پزشکی می شود. فارغ التحصیلان به عنوان پزشکان بهداشت، میکروب شناسان، پزشکان بهداشت تابش، اپیدمیولوژیست ها و پزشکان عمومی کار می کنند. تحصیل داروسازی در بلاروس برنامه 6 ساله است، که منجر به داروساز می شود. متخصصان به عنوان شیمی دان، در صنعت داروسازی، آزمایشگاه های علمی و تحقیقاتی کار می کنند. آموزش های پزشکی بر اساس هزینه پرداخت می شود. فارغ التحصیلان دیپلم معتبر بین المللی را دریافت می کنند. هزینه های تحصیل پزشکی در زیر آمده است:

  • دوره های آماده سازی زبان روسی: 2500 USD/ سالانه
  • دوره های آماده سازی زبان انگلیسی: 3000 USD/ سالانه
  • برنامه دندانپزشکی به زبان روسی: 3820 USD/ سالانه
  • برنامه دندانپزشکی به زبان انگلیسی: 4800 USD/ سالانه
  • برنامه پزشکی عمومی به زبان روسی: 3450 USD/ سالانه
  • برنامه پزشکی عمومی به زبان انگلیسی: 4200 USD/ سالانه
  • داروسازی به زبان روسی: 3450 USD/ سالانه
  • طب پیشگیری به زبان روسی: 3450 USD/ سالانه

تحصیل دندانپزشکی در بلاروس

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه دولتی بلاروس در سال 1960 تاسیس شد. آموزش حرفه ای در 9 بخش تخصصی دانشکده انجام می شود. دندانپزشکی بخش پزشکی بالینی است که شامل علم، عمل و هنر پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های اندام ها و بافت های حفره دهان و ناحیه فک و صورت است. این تخصص در طول قرن گذشته به سرعت در حال توسعه است و به دلیل افزایش رشته های جدید، رشد پویای خود را ادامه می دهد.

جهت های اصلی آموزش دندانپزشکان همراه با مطالعه رشته های مربوطه در بخش های دندان پزشکی دانشکده است. دندانپزشکی محافظه کارانه رشته ای است که  شامل متخصصان آموزش در پیشگیری و درمان بیماری های دندان، و همچنین بیماری های پریودنتال و مخاط دهان می شود.

دوره های دندانپزشکی در بلاروس
دوره های دندانپزشکی در بلاروس

دوره های دندانپزشکی در بلاروس

کارهای درمانی دندانپزشکی شامل جنبه های گوناگون خدمات مشاوره ای، درمانی و تشخیصی و نیز توسعه و اجرای روش های جدید تشخیص است و درمان بیماری های دندانی در عمل بالینی یکی از مهم ترین بخش های فعالیت دندانپزشکی ترمیمی است. متخصصان در بیماریهای دندان کودکان از رویکردهای فعلی برای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های دندانی در کودکان استفاده می کنند. رشته دندانپزشکی کودکان به آموزش متخصصانی می پردازد، که قادر به ارائه مراقبت های جراحی و درمانی دندانپزشکی مناسب برای کودکان هستند.

دانشگاه های پزشکی بلاروس

دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس با داشتن تاریخ کهن و با داشتن بهترین شیوه ها به یک دانشگاه مقتدر جهانی تبدیل شده است. در این کشور 72 اداره آموزشی وجود دارد که پزشکان عمومی، داروسازان دندانپزشکان و پزشکان نظامی و منخصصان اطفال را تعلیم می دهد، امتیازات دریافتی از دانشگاه های پزشکی به خصوص در دندانپزشکی و داروسازی بالاست. این دانشگاه با موسسات آموزشی همکاری می کند و در سازماندهی رویدادهای علمی تا سطوح بالا نقش به سزایی دارد. استادان دانشگاه پزشکی متخصصان با درجات علمی بالا هستند. دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک پزشکان و داروسازان در دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک تحصیل می کنند.

سالانه برای دانشجویان در دیگر دانشگاه های پزشکی دوره های کارآموزی برنامه ریزی شده است و یک برنامه کارشناسی ارشد باز شده است که دانشجویان از سال 2010 دوره را در کشورهای مستقل مشترک المنافع می گذرانند، دانشگاه گومل دانشگاه دولتی گومل یک دانشگاه تازه تاسیس ولی معتبر در کشور بلاروس است. در این دانشگاه دوره های کارآموزی، تحصیلات تکمیلی و دکترا وجود دارد. دانشگاه گوندو دانشگاه علوم پزشکی گودنو یک دانشگاه مدرن است که در آن دروس پزشکی با کیفیت عالی تدریس می شود.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در بلاروس

در لیست دانشگاه های مورد تایید، هیچ دانشگاهی از کشور بلاروس مورد تایید وزارت بهداشت واقع نشده است، قبلاً دانشگاه مینسک بلاروس مورد تایید بود که بنا به دلایلی از تایید وزارت بهداشت خارج شد.

ویزای تحصیلی بلاروس
ویزای تحصیلی بلاروس

ویزای تحصیلی بلاروس

امروزه تعداد بیش از 11000 نفر از دانشجویان خارجی در دانشگاه های بلاروس تحصیل می کنند که بیشترین تعداد دانشجو از کشور های ترکمنستان، روسیه و چین است. برای گرفتن ویزای تحصیلی بلاروس دانشجویان در ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب و پس از مطالعه شرایط کلی پذیرش آن دانشگاه، درخواست را به دانشگاه مربوطه فرستاده و پس از اخذ نامه از دانشگاه بلاروس به نزدیک ترین کنسولگری یا سفارت آن کشور مراجعه و با داشتن مدارکی مانند، کپی فرم درخواست ویزای این کشور، یک عدد عکس، گذر نامه، نامه از دانشگاه بلاروس، نتایج آزمایش های عمومی اقدام کنند. برای دریافت اقامت روسیه جهت تحصیل بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

  • Belarusian State Medical University — Minsk
  • Homiel State Medical University
  • Hrodna State Medical University
  • Vitsebsk State Medical University

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان روسی3820 USD/ سالانه می باشد.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی4800 USD/ سالانه می باشد.

هزینه تحصیل در رشته پزشکی عمومی به زبان روسی3450 USD/ سالانه می باشد.

هزینه تحصیل در رشته پزشکی عمومی به زبان انگلیسی4200 USD/ سالانه می باشد.

خیر, جهت اخذ پذیرش برای فرد متقاضی نیاز به مدرک آیلتس یا تافل نمی باشد.

متوسط هزینه زندگی دانشجویی حدود 5000 دلار در ماه است.

  • اصل مدرک دیپلم و ریز نمرات دیپلم , در صورت داشتن پیش دانشگاهی، اصل مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن.
  • پاسپورت.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا