071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در ژاپن

سرمایه گذاری در ژاپن

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

سرمایه گذاری یکی از انواع راه های مهاجرتی است که برای هر فردی می تواند با شرایط مختلف پیش رود. روند سرمایه گذاری می تواند با مدل های مختلفی ایجاد شود. انواع روش هایی که می توان برای سرمایه گذاری از آن ها استفاده نمود را می توان به خرید ملک، ثبت شرکت، خرید سهام و … اشاره نمود. برای سرمایه گذاری لازم است تا از قوانین هر کشوری اطلاع داشت و در ارتباط با اقتصاد این کشور مزالب مهمی را بررسی نمود. بررسی روند های اقتصادی در یک کشور می تواند در این زمینه به شما کمک کننده باشد. در این مقاله نیز ما به بررسی دقیق جزيیات سرمایه گذاری در ژاپن می پردازیم.

مهاجرت به ژاپن دارای راه ها و روش های مختلفی است که هر کدام از آن ها با توجه به نوع انتخاب فرد می تواند متفاوت باشد. شما می توانید برای مهاجرت به ژاپن بسته به تصمیم گیری و آینده نگری خود یکی از راه های مختلف را امتخان کنید. از جمله راه های مهاجرت به ژاپن می توان به مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به ژاپن، مهاجرت کاری به ژاپن، مهاجرت سرمایه گذاری به ژاپن، مهاجرت از طریق تولد فرزند در ژاپن، مهاجرت از طریق ازدواح در ژاپن و … اشاره نمود. در این روند مهاجرتی شما می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

سرمایه گذاری در ژاپن

یکی از روش های مهاجرتی سرمایه گذاری می باشد. سرمایه گذاری در ژاپن که با عنوان مهاجرت سرمایه گذاری به ژاپن شناخته می شود، راه های مختلفی دارد. در واقع شما می توانید با روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در ژاپن اقدام نمایید. از جمله راه ها و روش های سرمایه گذاری می توان به خرید ملک در ژاپن، ثبت شرکت در ژاپن، خرید سهام و اوزاق قرضه در ژاپن و … اشاره نمود. البته دقت داشته باشید که برای مهاجرت به ژاپن شما می توانید از روش های دیگری هم اقدام نمایید.

به طور مثال می توانید با کار در ژاپن و اخذ ویزای کاری ژاپن یا تحصیل در ژاپن مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن برای حضور در این کشور اقدام نمایید. سرمایه گذاری در ژاپن مزایای بسیار زیادی دارد و همین مسئله باعث می شود تا ژاپن بتواند گزینه ای بسیار مناسب برای سرمایه گذاران خارجی باشد. با ادعای سومین اقتصاد بزرگ جهان ، ژاپن یکی از موتور های اصلی رشد آسیا است. با این وجود کشور ژاپن هم اکنون از نظر رشد اقتصادی در بهترین حالت خود قرار ندارد. رشد تولید ناخالص داخلی تقریباً در سه دهه گذشته در محدوده زیر سه درصد باقی مانده است.

با این حال می توان مطمٓن بود که ژاپن نقش خود را به عنوان یکی از مراکز برتر فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی جهان در آینده ای قابل پیش بینی ادامه خواهد داد. سرمایه گذاری در ژاپن نسبتاً با ثبات و ایمن است. ژاپن جزء معدود کشور های منتخب در آسیا است که خارجی ها می توانند در آن زمین و خانه داشته باشند. از این رو شما می توانید به راحتی در بخش املاک و مستغلات نیز سرمایه گذاری کنید.

شرایط و جزئیات سرمایه گذاری در ژاپن

سرمایه گذاری در ژاپن همراه با سرایط متفاوتی است که می تواند شما را در این مسیر به نتیجه برساند. ژاپن سومین اقتصاد پویا و فعال و بزرگ دنیا را دارد و شاخص های اقتصادی بسیاری را مورد بررسی قرار می دهد. صنایع بسیار زیادی در ژاپن فعال هستند که بزرگ ترین صنایع این کشور را می توان به خودرو، منسوجات، غذا های فرآوری شده، مواد شیمیایی، ماشین آلات، تجهیزات الکترونیکی، قطعات خودرو و … اشاره نمود. کشور ژاپن دارای ثبات بسیاری در زمینه امور داخلی است و یکی از سیاستمدار ترین کشور های جهان می باشد.

شرایط و جزئیات سرمایه گذاری در ژاپن
شرایط و جزئیات سرمایه گذاری در ژاپن

شما برای سرمایه گذاری در ژاپن می بایست ویزای سرمایه گذاری این کشور را داشته باشید. دو مدل از ویزای سرمایه گذاری در ژاپن وجود دارد که یکی با عنوان ویزای سرمایه گذاری ژاپن است و دیگری با عنوان ویزای مدیریت و کسب و کار ژاپن شناخته می شود. البته اصولا هر فردی برای سرمایه گذاری در اینکشور از طریق ویزای سرمایه گذاری وارد این کشور می شود. زمانی که قصد سرمایه گذاری در ژاپن را داشته باشید لازم است تا موارد بسیاری را مورد بررسی قرار دهید.

در ابتدا لازم است تا مکان مورد نظر برای کسب و کار خود را در ژاپن ارائه دهید و حداقل دو شخص ژاپنی یا مقیم ژاپن را استخدام نمایند. در ادامه لازم است تا اسناد و مدارک مورد نیاز برای دیافت ویزای ژاپن را ارائه داد و در نهایت برای دریافت ویزای این کشور اقدام نمود. حال باید ببینیم که چه روش هایی برای سرمایه گذاری در ژاپن وجود دارد و آیا می توان با سرمایه گذاری در ژاپن برای اقامت این کشور نیز اقدام نمود؟!

انواع روش های سرمایه گذاری در ژاپن

همان طور که گفتیم سرمایه گذاری در ژاپن روش های مختلفی را دارد و هر فرد می تواند با توجه به دیدگاه های خود یکی از انواع روش های سرمایه گذاری را انتخاب نمود. ما در ادامه روش های مختلف سرمایه گذاری را ارائه می دهیم. دقت داشته باشید که شما با استفاده از روش های سرمایه گذاری در این کشور می توانید برای اقامت دائم ژاپن و یا تابعیت ژاپن را نیز دریافت نمود. پس لازم است تا در این زمینه با شرایط مهم سرمایه گذاری پیش رفت تا برای اقامت و تابعیت اقدام نمود.

خرید ملک در ژاپن برای سرمایه گذاری

یکی از روش های سرمایه گذاری در ژاپن خرید ملک در این کشور می باشد. خرید ملک در ژاپن مزایای بسیار زیادی دارد. ژاپن نه تنها اجازه خرید ملک را در این کشور با هر شرایطی می دهد بلکه مالکیت زمین را نیز مجاز می دانند. شما برای خرید املاک و مستغلات شرایطی همانند افراد مقیم در این کشور را خواهید داشت. به همین دلیل ، ژاپن یکی از امن ترین کشور های آسیا برای خرید املاک و مستغلات به عنوان یک خارجی است و از نظر قانونی هم شرایط بسیار مناسبی را خواهد داشت. مهم ترین مسئله در این زمینه عدم تمایز بین سرمایه گذاران خارجی و شهروندان ژاپنی است.

مالیات بر املاک و مستغلات در ژاپن متوسط است و مقدار زیادی را از مالکان دریافت نمی کند. مالیات سالانه مسکن در ژاپن یک و هفت دهم درصد می باشد. اگر ملک خود را در ژاپن اجاره می دهید ، باید مالیات درآمد اجاره را نیز پرداخت کنید. میزان مالیات اجاره ای که پرداخت می کنید بستگی به این دارد که شما در ژاپن زندگی می کنید یا خیر. ژاپن یک کشور بزرگ با بیش از صد و بیست میلیون نفر جمعیت است. به همین ترتیب صد ها مکان مختلف وجود دارد که می توانید در ژاپن املاک و مستغلات خریداری کنید.

به طور مثال می توان به شهر های توکیو و اوزاکا یا روستاه ها و شهر های کوچک تر این کشور اشاره نمود. سرمایه گذاران در این کشور، بدون توجه به وضعیت و مدل ویزای خود می توانند برای خرید املاک و مستغلات اقدام نمایند. دقت داشته باشید که خرید ملک در ژاپن به هیچ عنوان همراه با اخذ تابعیت ژاپن یا حق اقامت دائم ژاپن همراه نخواهد بود. دقت داشته باشید که اگز شما از خارج ژاپن برای خرید املاک و مستغلات اقدام می نمایید، لازم است در مدت زمان بیست روز از زمان ثبت نام، فرم تکمیل شده و هزینه خرید را از طریق بانکی در ژاپن به وزارت دارایی ارائه داد.

البته دقت داشته باشید که قوانین خرید ملک در ژاپن به منظور روند های تحاری همراه با تفاوت های بسیاری خواهد بود. از این رو لازم است تا برای این منظور روند تجاری خود را مشخص نمایید و بر مبنای آن جهت خرید ملک مورد نظر اقدام نموده تا با این قوانین پیش بروید. به طور مثال روند خرید ملک برای یک شرکت قوانین به خصوصی خواهد داشت.

ثبت شرکت در ژاپن برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ژاپن از طریق ثبت شرکت یکی از راه های مختلف دیگر برای سرمایه گذاری در این کشور می باشد. یکی از مهم ترین مزایای ثبت شرکت در ژاپن این است که می توان با استفاده از آن اقامت ژاپن را دریافت نمود. افرادی که به عنوان مالکان یا مدیران یک شرکت فعالیت می کنند، می توانند مانند یک مدیر بازرگانی هم اقامت این کشور را دریافت نمایند. در این روش سرمایه گذاران می توانند به عنوان یک کارآفرین در ژاپن جهت اخذ ویزا اقدام نمایند. در واقع این افراد می توانند خود را با عنوان یک مدیر کسب و کار معرفی نموده و ویزای کسب و کار را دریافت کنند.

از این رو لازم است تا شرایط خاصی را برای کسب و کار یا همان ثبت شرکت خود داشته باشند. به عنوان مثال لازم است تا سرمایه شرکت حداقل پنج میلیون ین باشد و شرکت دارای دفتر کار اداری در کشور ژآپن باشد. دقت داشته باشید که برای ثبت شرکت در این کشور لازم است تا طرح کسب و کاری ارائه شود و در این زمینه طرح کسب و کار توسط مقامات مورد تایید قرار گیرد. نکته مهم دیگر این است که فرد متقاضی کسب و کار در ژاپن خود نیز باید برای زندگی در ژآپن شرایط مناسبی داشته باشد.

ثبت شرکت در ژاپن
ثبت شرکت در ژاپن

در ادامه این که حداقل یک کارمند ژاپنی باید به صورت تمام وقت در شرکت شما مشغول به کار باشد. ویزایی که از این طریق به عنوان ویزای ژاپن جهت سرمایه گذاری در این کشور داده می شود، اصولا یک ساله است و می توان آن را تمدید نمود. پس از دریافت ویزا نیز می توان برای همسر و فرزندان شرایطی را مهیا نمود. در نهایت این که پس از ده سال زندگی در این کشور می توان اقامت دائم ژاپن را دریافت کرد.

اوراق قرضه دولتی برای سرمایه گذاری در ژاپن

یکی دیگر از مهم ترین روش های سرمایه گذاری در ژاپن از طریق خرید اوراق قرضه دولتی می باشد. اوراق قرضه دولتی که توسط دولت ژاپن ارائه می شود و با عنوان JBG شناخته می شود، انواع مختلفی را دارد. دولت این کشور تا زمانی که اوراق سر رسید می شوند، سود مورد نظر را به سرمایه گذاران ارائه می دهد.

این روش یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری در ژاپن می باشد و در بازار اوراق مالی ژاپن دارای مزایای بسیار زیادی است. در این کشور به طور کلی سه مدل از اوراق قرضه تحت نظر دولت ارائه می شود. این مدل ها عبارتند از: اوراق قرضه عمومی، اوراق قرضه سرمایه گذاری فدرال و اوراق قرضه کمک مالی. دوره های مربوط به این اوراق بین شش ماه تا چهل سال هستند.

اخذ اقامت و تابعیت ژاپن از طریق سرمایه گذاری

در این مقاله ما به بررسی روش های مختلف سرمایه گذاری برای دریافت اقامت ژاپن  و تابعیت ژاپن پرداختیم و نکات مهمی را در این زمنیه بیان نمودیم. برای افرادی که تمایل دارند اقامت و تابعیت ژاپن را اخذ کنند بهترین روش ثبت شرکت می باشد. به عبارتی فردی که ویزای کسب و کار را داشته باشد می تواند وضعیت اقامت خود را به اقامت افراد با تجربه هم تغییر داده. این مسئله همراه با حداقل هفتاد امتیاز می باشد. در این حالت فرد می تواند پس از سه سال اقامت دائم این کشور را دریافت نماید. با هشتاد امتیاز نیز می توان پس از یک سال درخواست اقامت دائم را داد.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در ژاپن

بله ژاپن کشوری مناسب برای سرمایه گذاری و زندگی می باشد.

سرمایه گذاری در ژاپن به روش هایی چون خرید ملک، خرید اوراق قرضه، ثبت شرکت و … امکان پذیر است.

با تمام روش های سرمایه گذاری در ژاپن نمی توان برای اقامت دائم اقدام نمود.

خیر با تمام این روش ها امکان پذیر نمی باشد.

بهترین روش برای سرمایه گذاری در ژاپن ثبت شرکت در این کشور می باشد.

سه مدل اوراق قرضه عمومی، فدرال و مالی در این کشور وجود دارد.

بله با ثبت شرکت می توان اقامت دائم ژاپن را دریافت نمود.

بله در این روش می توان ویزای همراه را دریافت کرد.

در صورتی که ویزا را به حالت حرفه ای تغییر داد و هفتاد تا هشتاد امتیاز را دریافت نمود.

میزان سرمایه گذاری پنج میلیون ین می باشد.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا