071-91009294  | 021-88724227  |

کار در روسیه | مراحل دریافت ویزای کار روسیه

مهاجرت به روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از راه‌های مهاجرت به کشور روسیه مهاجرت کاری به این کشور است. به این منظور شما نیاز دارید در کشور روسیه از طرف یک کارفرما درخواست کار کنید و پس از تایید فرد می‌توانید برای دریافت ویزا و مهاجرت به روسیه اقدام کنید. به عنوان یک قاعده کلی، دوره اقامت موقت کار در روسیه برای ایرانیان با دوره اعتبار ویزا نیز تعیین می‌شود. در ادامه این موضوع را باهم بررسی می‌کنیم. در مورد ویزای کار و یا قانون کار در روسیه قانون های متفاوتی آورده شده است. این قانون این امکان را فراهم می آورد که اشخاص خارجی برای مدت 3 ماه نسبت به گسترش کار خود توسط بخش محلی وزارت امور داخلی نیز مبادرت ورزند.

البته ناگفته نماند که این امر از طریق ثبت نام به عنوان یک شهروند خارجی و به منظور صدور ویزای چندگانه و در مدت زمان عقد قرارداد استخدام (با توجه به قانون کار یا قانون مدنی) نیز امکان پذیر می باشد. بخاطر داشته باشید که دیگر برنامه های افزودنی توسط دفتر مرزی و خدمات مهاجرت فدرال نیز ارائه می شود. علاوه بر تمامی مباحث ذکر شده در فوق؛ برای دریافت ویزا بایستی یک دعوت نامه برای ورود به روسیه دریافت کنید؛ این ویزا تا حد بسیاری بستگی به اهداف بازدید توسط سازمان های دولتی مختلف نیز خواهد داشت. به عنوان مثال، خدمات مهاجرت فدرال و ادارات محلی به دعوت نامه ای برای ورود به فدراسیون روسیه نیز نیاز خواهند داشت.

ویزاهای اخذ شده

مجوز اقامت موقت ایرانیان برای کار در روسیه

کار در روسیه برای ایرانیان با مجوز رسمی امکان پذیر می باشد. با اختیار کردن مجوز اقامت موقت؛ سهمیه سالانه توسط دولت روسیه با توجه به عواملی نظیر: جمعیت شناختی و سایر عوامل دیگر تعیین خواهد شد. روش تعیین سهمیه توسط حکم دولت فدراسیون روسیه نیز تعیین می گردد. بعضی از افراد می توانند چنین مجوزهایی را خارج  از سهمیه صادر نمایند ، مثلا کسانی که سرمایه گذاری خاصی را در روسیه انجام داده اند یا با یک شهروند روسی (بر اساس ماده 6 قانون فدرال که در مورد وضعیت حقوقی شهروندان خارجی در فدراسیون روسیه می باشد) ازدواج کرده اند مشمول این قانون می باشند. به طور کلی مجوز اقامت موقت را می توان در بسیاری از موارد طبق ماده 7 قانون فدرال که در مورد وضعیت حقوقی شهروندان خارجی در فدراسیون روسیه می باشد نیز بدست آورد. مثلا اگر شهروند خارجی بیش از 6 ماه در خارج از کشور بوده است و یا اگر وی بارها و بارها قوانین ثبت نام مهاجرت را نقض کرده است طبق قانون به مدت 6 ماه در صف تمدید مجوز نیز قرار خواهد گرفت.

مجوز مهاجرت کاری به روسیه

مجوز کار بدون در نظر گرفتن اینکه آیا حقوق (و یا جبران خسارت) پرداخت می شود یا نه، مورد نیاز است. انتصاب یک فرد خارجی به موقعیت خود در یک شرکت روسی تا حد بسیاری به در اختیار داشتن مجوز نیز بستگی خواهد داشت. اخذ مجوز و اطلاع از قوانین شرایط و راه های مهاجرت به روسیه را توسط مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد دریافت کرده و به کمک وکلای موسسه دست به اقدام بزنید و به موفقیت قطعی برسید.

کار در روسیه برای ایرانیان
کار در روسیه برای ایرانیان

با قوانین ویزای کار روسیه آشنا شوید.

کار در روسیه از قواعد و قوانین خاصی برخوردار است که در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم کرد. در ادامه ویدیوی از یکی از مدارس روسیه که به دنبال استخدام معلم هست را خواهیم دید و با سیستم آموزشی و نحوه استخدام و کار در کشور روسیه بیشتر آشنا خواهیم شد.

مرخصی کاری در کشور روسیه

هر فرد می تواند ۲۸ روز در سال را مرخصی بگیرد. اما دریافت این مرخصی مستلزم حداقل ۶ ماه کار کردن با کارفرما می باشد.

ساعت کاری در روسیه برای ویزای کار روسیه

میزان طبیعی کار در کشور روسیه ۴۰ ساعت در هفته تعیین شده است اما چنانچه فرد زیر ۱۶ سال داشته باشد، ۱۶ ساعت کار در هفته برای او در نظر گرفته می شود. هزینه زندگی در روسیه 2021 در مقاله ای دیگر بررسی شده است.

اضافه کار در روسیه

چنانچه کارفرما بخواهد ساعاتی اضافه تر از کارمند خود درخواست کار کند، این مسئله باید به صورت کتبی و با رضایت کتبی فرد انجام شود.
* اضافه کاری نباید بیشتر از ۴ ساعت باشد و سقف آن ۱۲۰ ساعت در سال است*.

* زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال نمی‌توانند اضافه کاری انجام دهند.

بیمه بیکاری در روسیه

کار در روسیه برای ایرانیان بسیار به صرفه و زضایت بخش می باشد. زمانی که کارگر بیکار می شود به مدت دو ماه دستمزد، و علاوه بر آن مخارج فرعی مثل بیمه را از یک تا سه ماه دریافت می کند. درآمد پزشکان در روسیه باور نکردنی است.

شروط لازم برای دریافت بیمه بیکاری

برای دریافت بیمه بیکاری شما باید بیش از ۱۶ سال سن داشته باشید.
توانایی کار کردن داشته باشید و همزمان به دنبال کار متناسب بگردید؛ علاوه بر آن باید اثبات کنید که هیچ دستمزد و یا درآمدی در کشور روسیه ندارید. چنانچه شما ساکن شهر مسکو باشید درخواست ها را به اداره کار و استخدام این شهر تحویل می دهید اما اگر در مناطق دیگر کشور روسیه سکونت دارید، باید به نزدیکترین اداره کار و استخدام فدرال مراجعه کنید.‌
یکی دیگر از مواردی که برای دریافت بیمه بیکاری ضرورت دارد این است که شما باید بیش از صد و هشتاد و سه روز در هر دوره ۱۲ ماهه در خاک کشور روسیه حضور داشته باشید.

کار در روسیه
کار در روسیه

نحوه محاسبه مالیات بر درآمد در روسیه

در جدول زیر نحوه محاسبه مالیات بردرآمد در روسیه را مشاهده می‌کنید.

میزان در آمد به روبلمیزان مالیات (درصد از میزان درآمد)
درآمد سالانه کمتر یا مساوی 5 میلیون و است.13 درصد
درآمد سالانه بیش از 5 میلیون15 درصد
افراد غیر مقیم30٪ (نرخ ثابت)

مرخصی زایمان در روسیه

دولت روسیه برای مهاجرت کاری به روسیه شرایط خاصی برای بانوان باردار در نظر گرفته است. زنان بارداری که دارای قرارداد کاری باشند می توانند ۱۴۰ روز مرخصی زایمان، به این صورت که ۷۰ روز پیش از تولد و ۷۰ روز پس از تولد دریافت کنند و در حین این مرخصی نیز حقوق را طبق روال گذشته دریافت کنند. جالب است بدانید که اگر فرزند شما دو قلو و یا بیشتر باشد، تعداد روزهای مرخصی شما به ۱۹۴ روز افزایش پیدا میکند. اعتبار و ارزش پاسپورت روسیه بسیار بالا است.

حقوق بازنشستگی در روسیه

در تقسیم بندی کلی حقوق بازنشستگان این کشور به سه بخش بازنشستگی دولتی، بازنشستگی غیردولتی و مشاغل اجباری تقسیم می شود. لازم است بدانید که برای دریافت بازنشستگی در کشور روسیه باید حداقل ۸ سال در صندوق بازنشستگی فدراسیون PFR شرکت داشته باشید. ۶۰ سالگی سن بازنشستگی برای مردان و ۵۵ سالگی سن بازنشستگی برای زنان است؛ خالی از لطف نیست که بدانید به بازماندگان افراد بیش از ۵۵ سال نیز حقوق بازنشستگی تعلق می‌گیرد.

حقوق بازنشستگی در مسکوحقوق بازنشستگی در سن‌پترزبورگ
۱۳۴۷۰ روبل۱۳۶۰۰ روبل

انواع قراردادهای کاری در روسیه

  • قرارداد کاری فصلی: این قرارداد تنها دو ماه اعتبار دارد.
  • قرارداد کاری با متن آزاد: این نوع قرارداد شامل شرط فسخ می باشد و بدون اعتبار دقیق است.
  • قرارداد کار با زمان معین: حداکثر اعتبار این قرارداد ۵ سال است. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص مهاجرت کاری به روسیه با کارشناسان متخصص مجموعه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل کرده و پاسخ پرسش های خود را از این تیم توانمند جویا شوید.

کار در روسیه

دریافت ویزای کاری روسیه 

مراحل و مدارک لازم جهت دریافت کار در روسیه برای ایرانیان به دو بخش تقسیم می‌شود. در قسمت اول باید کارفرما در داخل کشور روسیه درخواست شما را تایید کند و موفق به دریافت دعوت‌نامه یا مجوز کاری در کشور روسیه شوید. پس از دریافت دعوت نامه باید برای دریافت ویزای کاری روسیه اقدام کند. اگر مجوز کاری مخصوص نیروی متخصصان و کارکنان ماهر باشد، فرد متخصص می‌تواند سریعا با دریافت یک ویزای کاری مولتی، اعتبار سه ساله کار در روسیه را بدست آورد. البته اقدام برای این‌کار بستگی به مدت زمان قرارداد کاری و مجوز کار دارد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری روسیه شامل:

  • ارائه مدارک ضروری(شناسنامه، پاسپورت، دعوت‌نامه کاری و بیمه. همه مدارک ضروری باید توسط کنسولگری روسیه در کشور محل زندگی فرد تایید شده باشند.)
  • پرداخت هزینه ویزا که مقدار آن بستگی به کشوری که فرد از آن مهاجرت می‌کند دارد.
  • ارسال درخواست و اسناد به کنسولگری روسیه در خارج از کشور
  • دعوت‌نامه ویزا از طرف وزارت داخلی روسیه
  • نامه کارفرما
  • بیمه سلامت(این مدرک تنها توسط شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایران، ایسلند، فلسطین اشغالی، لیختنشتاین، موناکو، نروژ و سوییس باید ارائه شود).
  • شرح مختصری از زندگی‌نامه خود به زبان روسی

کار در ورسیه برای ایرانیان

انواع ویزای کاری روسیه

  • ویزای ورود سینگل نوعی ویزاست که برای ۹۰ روز معتبر است و توسط کنسولگری روسیه براساس دعوت‌نامه کاری و مجوز کار صادر می‌شود.
  • ویزای ورود مولتی که براساس ویزای ورودی سینگل در دفتر محلی پلیس مهاجرت روسیه برای مدت اعتبار مجوز کار صادر می‌شود(مدت اعتبار آن بیشتر از ۱ سال نیست).
  •  ویزای کارکنان ماهر که از سال ۲۰۱۰ نوع جدیدی از ویزای کار به وجود آمد به‌ نام ویزای کارکنان ماهر. این ویزا مخصوص متخصصان و کارکنان ماهر است که 2 ویژگی برتر دارد. ویژگی اول برخلاف دو ویزای قبل، ویزای کارکنان ماهر برای ۳ سال اعتبار دارد. ویژگی دوم این است که حقوق متخصصانی که از طریق این ویزا وارد کار می‌شوند بیش‌تر از ۲ میلیون روبل(حدود ۲۷۱۷۰ دلار) در سال است.

آیا بدون ویزای کاری می‌شود در روسیه کار کرد؟

کشور روسیه دریافت ویزای کاری را برای برخی افراد با شرایط خاصی لغو کرده است. این افراد با توجه به شرایط خاص خود می‌توانند بدون ویزای کاری در کشور روسیه کار کنند که شامل: کارکنان ماموریت‌های دیپلماتیک، دانشجویان که در کشور روسیه با استفاده از ویزای تحصیلی درس می‌خوانند و در زمان استراحت یا تابستان به کار در کشور روسیه مشغول می‌شوند نیازی به دریافت ویزای کاری ندارند. افرادی که برای کار در شرکت‌های خارجی به کشو روسیه می‌آیند یا کارکنان خارجی که برای تعمیر و نگهداری از تجهیزات موجود در کشور روسیه به این کشور می‌روند نیازی به دریافت ویزای کاری کشور روسیه ندارند.

نرخ بیکاری در کشور روسیه

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید قبل از انتخاب یک کشور برای کار در نظر گرفته شود نرخ بیکاری در آن کشور است به این دلیل که نرخ بیکاری در پیدا کردن شغل مناسب و نگه داشتن آن اهمیت بالایی دارد. نرخ بیکاری درصد نیروی کاری را نشان می‌دهد که بدون کار هستند و به دنبال شغل مناسب می‌گردند و هر چه کم‌تر باشد یعنی شرایط کار در کشور بهتر است. نرخ بیکاری در کشور روسیه در سال‌های اخیر بالا نبوده است و نزدیک به 5 درصد است با این حال پیدا کردن کار برای افراد خارجی در کشور روسیه سخت است به این دلیل که بیشتر فرصت‌های شغلی برای بومیان در نظر گرفته است. برای اینکه بتوانید در کشور روسیه کار مورد نظر خود را پیدا کنید مسلط بودن به زبان روسی می‌تواند کمک زیادی در مصاحبه‌های شغلی به شما بکند.

بهترین مشاغل کشور روسیه کدام اند ؟

اگر قصد مهاجرت کاری به روسیه را دارید، بهتر است تا با مشاغل پر درآمد و محبوب در این کشور آشنا شوید. کار در روسیه برای ایرانیان بسیار زیاد است. شغل‌های مانند مدیریت بحران، حسابداری، بازاریابی، دندانپزشکی و … در کشور روسیه محبوبیت و تقاضا فراوانی دارد. در ادامه شرایط هر کدام از این شغل‌ها و درآمد آن‌ها در کشور روسیه آشنا خواهیم شد.

مدیریت بحران 

مدیریت بحران یکی از مشاغل پر درآمد و محبوب کشور روسیه می باشد. حقوق و دستمزد سالانه این شغل نسبتاً بالا بوده و همین مسئله باعث شده تا افراد زیادی برای تحصیل و اشتغال در آن علاقه مند شوند. کمترین میزان دریافت حقوق در این رشته ۱۰۷۰ هزار روبل و حداکثر درآمد آن مبلغی حدود ۳۷۰۰ هزار روبل می باشد. اگر شما با سابقه ۲ تا ۵ ساله وارد این رشته شوید درآمد شما حدود ۱۶۲۰ هزار روبل در سال خواهد بود. این مسئله نشان دهنده تاثیر سابقه کاری بر میزان حقوق دریافتی می باشد؛ بنابراین هرچه سابقه شما بیشتر باشد، حقوق و مزایای مضاعفی را دریافت خواهید کرد.

مسئله مهم دیگری که در خصوص اشتغال در این رشته وجود دارد این است که مردان فعال در حوزه مدیریت بحران از زنان شاغل در این رشته حدود ۱۰ درصد حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.

جسابداری

شرایط فعالیت در رشته حسابداری در کشور روسیه بسیار مطلوب بوده و از بازار کار مناسبی برخوردار می باشد. چنانچه شما به عنوان یک حسابدار در کشور روسیه مشغول به فعالیت شوید، حداقل حقوق دریافتی تان ۵۲۰ هزار روبل و حداکثر آن حدود ۲۵۷۰ هزار روبل خواهد بود. خالی از لطف نیست که بدانید حساب داران مرد در روسیه ۵ درصد بیشتر از حساب داران زن در این کشور حقوق دریافت می کنند.

بازاریابی در روسیه

بازاریابی از جمله مشاغلی است که میزان تحصیلات شما در دریافت حقوق تان نقش اساسی ایفا می‌کند. به طور مثال کسانی که با مدرک لیسانس در این رشته  مشغول به فعالیت هستند، سالانه حدود ۲۱۷۰ هزار روبل دریافت می کنند؛ اما افراد با مدرک دیپلم حقوقی حدود ۱۳۷۰ هزار روبل در سال دارند.
مسئله جنسیت نیز در دریافت حقوق شما تاثیر گذار خواهد بود؛ چرا که مدیران بازاریابی مرد نسبت به زنان فعال در این رشته، حدود ۸ درصد درآمد بیشتری دریافت می‌کنند. به طور کلی حداقل حقوق دریافتی در این شغل حدود ۹۹۰ هزار روبل و حداکثر آن حدود ۳۳۴۰ هزار روبل خواهد بود.

دندان پزشکی در روسیه

دندانپزشکی یکی از حرفه های پر درآمد در سراسر جهان به شمار می رود و کشور روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسته به شهری که در آن فعالیت میکنید و تخصصی که در آن مشغول به کار هستند درآمد شما متفاوت خواهد بود. حداقل درآمد یک دندانپزشک حدود ۷۰ هزار روبل در ماه و حداکثر آن مبلغی حدود ۳۵۰ هزار روبل در ماه خواهد بود. جالب است بدانید که شرایط تحصیل در این رشته در مقایسه با سایر کشورهای جهان نسبتاً ایده‌آل بوده و مقرون به صرفه می باشد.

متخصصین زنان و زایمان در روسیه

این تخصص پرمخاطب دارای زیر شاخه های متنوع و متعددی بوده و در کشور روسیه از درآمد نسبتاً بالایی برخوردار می باشد. متوسط درآمد یک متخصص زنان حدود ۸۰ هزار روبل در ماه تخمین زده شده است. چنانچه شما تخصص، تجربه و مهارت مضاعفی داشته باشید و علاوه بر آن در شهری مثل مسکو و یا سن پترزبورگ مشغول به فعالیت شوید حقوق شما به ۵۰۰ هزار روبل در ماه نیز می‌رسد.

مهندسی

رشته های مهندسی از جمله رشته های مورد نیاز و محبوب در کشور روسیه به شمار می روند. عموما رشته های مهندسی زیر شاخه های فراوانی دارند که از پر درآمد ترین آن ها در روسیه میتوان به مهندسی برق اشاره کرد. چنانچه شما از سابقه و مهارت خوبی در این رشته برخوردار باشید به راحتی جذب بازار کار این کشور خواهید شد.

مشاوره املاک

اگر سرمایه دار هستید و می‌خواهید در یک شهر پویا و فعال سرمایه گذاری کنید، مسکو را به عنوان یک گزینه طلایی مد نظر داشته باشید. ۱۵۰ هزار روبل کم ترین میزان حقوق دریافتی در این شغل است. چنانچه شما قدرت برقراری ارتباط بالا و دانش و تخصص کافی در زمینه خرید و فروش ملک را داشته باشید، حتما در این شغل عملکرد موفقیت آمیزی خواهید داشت.

با در امد ۵ شغل برتر در کشور روسیه آشنا شوید.

همانطور که در جدول زیر ملاحظه می کنید قضات، وکلاء،  اساتید دانشگاه، خلبانان و مدیران امور مالی در کشور روسیه از درآمد نسبتا خوبی برخوردارند. مسئله ای که لازم است در اینجا مطرح شود این است که شهر مسکو به عنوان پایتخت روسیه، از فرصت های شغلی و در مقابل از درآمد بیشتری برخوردار است اما زندگی در این شهر نیز نسبتا هزینه های بالاتری را به دنبال دارد. بنابراین توصیه می‌شود که پیش از عقد قرارداد کاری و یا جست و جوی شغل در کشور روسیه، با هزینه های زندگی در شهرهای مختلف این کشور آشنا شوید تا برنامه ریزی مالی دقیقی را انجام دهید.

معرفی شغلمیانگین درآمد
قاضی۳۲۴ هزار روبل در ماه
وکیل۲۶۵ هزار روبل در ماه
استاد دانشگاه۱۸۵ هزار روبل در ماه
خلبان۱۵۴ هزار روبل در ماه
مدیر امور مالی۲۱۶ هزار روبل در ماه

کاریابی در کشور روسیه

برای یافتن کار در روسیه افراد می‌توانند از روش‌های متفاوتی استفاده کنند. موسسات کاریابی، وبسایت‌های کاریابی و یافتن کار به صورت فردی از روش‌های مختلف کاریابی در روسیه است. فردی که می‌خواهد در کشور روسیه کار مورد نظر خود را پیدا کند باید ابتدا با کارفرماهای روسی که در حیطه کار مورد نظر او هستند به صورت غیرحضوری مکاتبه کند و رزومه و سوابق کاری خود را برای کافرما روسی ارسال کند. در این مرحله باید نظر کارفرما را به خود جلب کنید تا بتوانید کار مورد نظر را به دست آورید مسلط بودن به زبان روسی یکی از نکات مهم و پر اهمیت است. پس از تایید اولیه کارفرما باید برای متقاضی دعوت نامه کاری اسرسال کند تا فرد بتواند با استفاده از دعوت نامه ویزای کاری روسیه را دریافت کرده و به کشور روسیه مهاجرت کند.

یکی از بهترین روش‌های کاریابی در کشور روسیه استفاده از وبسایت‌های کاریابی این کشور است. متقاضی کار در روسیه وارد وبسایت‌های کاریابی شده و ثبت نام می‌کند. پرکردن فرم‌های موجود در سایت و وارد کردن اطلاعات به صورت دقیق می‌تواند در کمترین زمان به پیدا کردن شغل مورد نظر متقاضی کمک کند. سایت‌های کاریابی در کشور روسیه را در ادامه نام برده‌ایم.

  • SuperJob.ru
  • HeadHunter.ru
  • Jobs in Moscow
  • The Moscow Expat Site
  • Xpat Jobs
  • Career.ru
  • CareerJet
  • Moscowjob.net
  • Indeed
  • Bankir.ru
  • eGraduate
  • oficinaempleo
  • iagora
  • monster

قوانین اخذ شهروندی روسیه

قانون وضع حقوق شهروندان خارجی؛ شرایطی را برای وضعیت مهاجرین خارجی به وجود آورده است که به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:
1) اقامت موقت؛
2) اقامت دائم
به عنوان یک قاعده کلی، دوره اقامت موقت شهروندان خارجی با دوره اعتبار ویزا نیز تعیین می شود.
بخاطر داشته باشید که مدت اقامت موقت زندگی در روسیه برای خارجیانی که نیازی به ویزا ندارند و یا اشخاصی که بسیار متخصص می باشند؛ در فدراسیون روسیه و برای اعضای خانواده آنان نیز به صورت کامل آورده شده است. این در حالیست که دوره اعتبار با استفاده از مجوز کار تعیین می گردد.
برای به دست آوردن حق اقامت دائم، اشخاص خارجی باید ابتدا به وضعیت اقامت موقت بنگرند.

هزینه‌های زندگی در روسیه

قبل از مهاجرت به یک کشور باید از هزینه‌های زندگی و مسکن در آن کشور مطلع باشید. هزینه زندگی و مسکن در شهرهای مختلف آن می‌تواند متغییر باشند. در جدول زیر هزینه‌های زندگی در روسیه را به صورت میانگین مورد بررسی قرار داده ایم.

        نوع خدمت یا کالا        هزینه به روبل             هزینه به دلار
           رستوران ارزان قیمت          500.00            6.84
           بطری آب          40.23            0.55
           1 کیلوگرم پیاز          32.85            0.45
           1 کیلوگرم پرتغال          98.42            1.35
           1 کیلوگرم مرغ          274.97            3.76
           12 عدد تخم مرغ          86.66            1.18
           1 لیتر شیر          64.68            0.88
           1 کیلوگرم برنج          81.98            1.12

جهت کسب اطلاعات تخصصی در رابطه با مقوله مهاجرت به کشور روسیه، انواع روش های مهاجرتی، چگونگی اخذ ویزای کار روسیه و کار در روسیه برای ایرانیان … به شعب منتخب و قانونی مؤسسه مهاجرتی میرداماد مراجعه کرده و یا با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل کنید.

سوالات متداول درباره مهاجرت کاری به روسیه

هر فرد می تواند ۲۸ روز در سال را مرخصی بگیرد. اما دریافت این مرخصی مستلزم حداقل ۶ ماه کار کردن با کارفرما می‌باشد.

زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال نمی‌توانند اضافه کاری انجام دهند.

  • قرارداد کاری فصلی: این قرارداد تنها دو ماه اعتبار دارد.
  • قرارداد کاری با متن آزاد: این نوع قرارداد شامل شرط فسخ می باشد و بدون اعتبار دقیق است.
  • قرارداد کار با زمان معین: حداکثر اعتبار این قرارداد ۵ سال است.
  • ارائه مدارک ضروری(شناسنامه، پاسپورت، دعوت‌نامه کاری و بیمه. همه مدارک ضروری باید توسط کنسولگری روسیه در کشور محل زندگی فرد تایید شده باشند.)
  • پرداخت هزینه ویزا که مقدار آن بستگی به کشوری که فرد از آن مهاجرت می‌کند دارد.
  • ارسال درخواست و اسناد به کنسولگری روسیه در خارج از کشور
  • نامه کارفرما

نرخ بیکاری در کشور روسیه در سال‌های اخیر بالا نبوده است و نزدیک به 5 درصد است با این حال پیدا کردن کار برای افراد خارجی در کشور روسیه سخت است به این دلیل که بیشتر فرصت‌های شغلی برای بومیان در نظر گرفته است.

ویزای ورود سینگل نوعی ویزاست که برای ۹۰ روز معتبر است و توسط کنسولگری روسیه براساس دعوت‌نامه کاری و مجوز کار صادر می‌شود.

کشور روسیه دریافت ویزای کاری را برای برخی افراد با شرایط خاصی لغو کرده است. این افراد شامل کارکنان ماموریت‌های دیپلماتیک، دانشجویان که در کشور روسیه تحصیل می‌کنند و به کار در روسیه نیز می‌پردازند و کارکنان خارجی که برای تعمیر و نگهداری از تجهیزات موجود در کشور روسیه به این کشور می‌روند؛ می‌شوند.

  • SuperJob.ru
  • HeadHunter.ru
  • Jobs in Moscow
  • The Moscow Expat Site
  • Xpat Jobs
  • Career.ru
  • CareerJet
  • Moscowjob.net
  • Indeed
  • Bankir.ru
  • eGraduate
  • oficinaempleo
  • iagora
  • monster

اخبار های مرتبط

اجازه کار در روسیه

اجازه کار در روسیه

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] آمدن به روسیه برای کار به عنوان یک خارجی، فرایند پیچیده و طولانی برای اکثر مردم دارد

مشاهده
بازار کار روسیه

بازار کار روسیه

اقتصاد روسیه در سال های اخیر شاهد رکود اقتصادی بزرگی بوده به صورتی که بازار کار روسیه نیز تحت تاثیر

مشاهده
کاریابی در روسیه

کاریابی در روسیه

برای کاندیداهای بین المللی کاریابی در روسیه که مهارت تحصیلی انگلیسی دارند، ممکن است برای کار در روستاهای اطراف نیز

مشاهده
کار در روسیه

کار در روسیه

روسیه کشوری با صنایع مختلف همچنین کمبود نیرو در برخی بخش های علوم پزشکی می باشد. این کشور از متخصصان

مشاهده

اسکرول به بالا