071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به مالزی

مهاجرت به مالزی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور مالزی به عقیده خیلی از کارشناسان بهترین کشور برای زندگی و مهاجرت است که سالیانه افراد زیادی از کشورهای گوناگون از جمله ایران برای مهاجرت به مالزی درخواست می دهند. کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی میرداماد در این مقاله تلاش می کنند تا شما بهترین و مفید ترین اطلاعات را در این زمینه به دست آورید.

مزایای مالزی برای مهاجرت

مالزی طی دهه های گذشته توانسته است دستاوردهای قابل توجهی را بدست آورد، از جمله ریشه کن کردن شدید فقر و ترویج رشد فراگیر کار. هدف از این دستاورد ها این است که تا سال 2020 درآمد مردم و وضعیت ملت بهتر شود، که فراتر از صرفا رسیدن به آستانه تولید ناخالص داخلی سرانه است. در طول سال ها، مهاجران نقش مهمی در توسعه اقتصادی مالزی ایفا کرده اند و حدود 2/1 میلیون مهاجر به مالزی مهاجرت کرده اند. سطح تحصیلات در میان مردم مالزی در دو دهه گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است و کارگران مهاجر تبدیل به یکی از منابع اولیه کار برای حرفه های کم مهارت شده اند، که بیشتر در بخش های کارآمد مانند ساخت و ساز، کشاورزی و تولید مشغول به کار هستند.

تحصیل در مالزی

مهاجرت کاری به مالزی

مهاجرت تحصیلی به مالزی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به مالزی

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در مالزی

مطالعات اقتصادی نشان می دهد که افزایش 10 درصدی کارگران خارجی با مهارت پایین می تواند تولید ناخالص داخلی مالزی را 1.1٪ افزایش دهد و برای بسیاری از مالزیان اشتغال ایجاد کند و دستمزدها را افزایش دهد. مهاجرت به مالزی به علت عوامل ساختاری مانند تفاوت درآمد سرانه و الگوهای جمعیت شناسی و همچنین مرزهای متخلخل نسبی بین مالزی و کشورهای همسایه آن است. به عنوان مثال، درآمد ناخالص ملی مالزی در سرانه 10،570 دلار در مقایسه با 3،440 دلار در اندونزی، و همچنین در مقایسه با سایر کشورها مانند بنگلادش و نپال است.

مهاجرت به مالزی از طریق تحصیل

طبق قوانین و مقررات مهاجرت در مالزی، تمام دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در مالزی در هر سطح تحصیلی هستند، مجبورند مدارک تحصیلی معتبر از اداره مهاجرت مالزی (IMI) داشته باشند. ویزای تحصیلی برای دانشجویان بین المللی 30 روز معتبر است. به همین ترتیب، موسسه آموزشی مجاز به ارائه گذرنامه دانشجویان به اداره مهاجرت دولتی در چهار هفته پس از ورود داشجو است تا بتواند یک برچسب گذرنامه دانشجویی را تأیید کند.

مهاجرت به مالزی از طریق تحصیل

گذرنامه دانشجویان و ویزا در گذرنامه دانشجویان توسط اداره مهاجرت مالزی تأیید می شود. تاییدیه نشان دهنده نوع ویزای آن ها، طول اقامت آن ها در مالزی، تعداد ورودی مجاز به مالزی و اعتبار ماندن دانشجویان است. از سال 2016، مدت اعتبار پاسپورت دانشجویی برای کل دوره تحصیل، با اعتبار گذرنامه دانشجویان خواهد بود. دانش آموزان باید ظرف 7 روز پس از ورود به مالزی، یک غربالگری پزشکی داشته باشند.

شما باید با دانشگاه خود مشورت کنید و فرم استاندارد را از وب سایت EMGS دانلود کنید. موسسه شما به شما کمک خواهد کرد تا در یک کلینیک تأیید شده EMGS برای بررسی غربالگری وقت بگیرید. شما ملزم هستید که فرم و کپی پاسپورت خود را به کلینیک ارائه دهید.

ویزاهای اخذ شده

برای دریافت اقامت تحصیلی مالزی باید مدارک زیر ارائه شود:

  • یک کارت هویت معتبر یا پاسپورت
  • مدارک ثبت نام در موسسه آموزشی مرتبط با کشور مالزی
  • بیمه درمانی ضمن پوشش همه خطرات در کشور میزبان
  • معیار کافی تمکن مالی برای زندگی
  • یک گذرنامه معتبر
  • بیمه درمانی که شامل خدمات ضروری بهداشتی است.
  • گواهینامه عدم سو پیشینه پلیس که به زبان انگلیسی ترجمه گردیده و ارائه شود.
  • یک عکس معتبر از خودتان، و همچنین شما باید دو اثر انگشت خود را برای ضبط دیجیتال ارسال کنید.
  • شرایط اقامت برای کشورهای غیر شهروندی اتحادیه اروپا
  • برای دانشجویان بین المللی که برای تحصیل و یا اهداف کاری به مالزی می آیند مجوز اقامت موقت یا ویزا صادر می شود.

مهاجرت به مالزی از طریق کار

به عنوان یک خارجی که می خواهد در مالزی کار کند، تعدادی از رویه ها و قواعد برای پیگیری به منظور دریافت اجازه کار و مجوز وجود دارد. یک خارجی باید گذرنامه معتبر ملی یا سایر اسناد مسافرتی شناخته شده بین المللی که برای سفر به مالزی حداقل 6 ماه از زمان ورود اعتبار داشته باشد، ارائه دهد. با این حال، دوره زمانی که یک خارجی می تواند در کشور کار کند تقریبا 90 روز است، بعد از اتمام آن، شرکت ها باید برای کمک به کارکنان خود برای درخواست مجوز کار مشروع در آن دوره اقدام کنند.

قبل از درخواست مجوز کار، خارجی ها باید یک نامه پیشنهاد شغلی در کشور خود از یک شرکت حمایت کننده دریافت کنند. شرایط مورد نیاز برای هر نوع مجوز کار متفاوت است. با این حال، متقاضیان باید گذرنامه حداقل 18 ماهه داشته باشند. 

شرایط دریافت اقامت :

  • حداقل 3 سال در مالزی کار کرده باشید.
  • در زمان درخواست، یک پاسپورت معتبر داشته باشید.
  • دارای پرونده مالیاتی در مالزی باشید یعنی مالیات بر درآمد حداقل 2 سال را پرداخت کرده باشید.
  • مدرک دیپلم/ کارشناسی ارشد/ لیسانس در هر رشته ای از یک دانشگاه شناخته شده داشته باشید.

پس از تأیید شدن کارکنان توسط کارفرمایان، شرکت ها می توانند با ایجاد یک حساب کاربری در اینترنت و اجرای بقیه روش درخواست، دعوت نامه کاری را ارسال کنند.

مهاجرت به مالزی از طریق خانه دوم

برنامه خانه دوم من مالزی یا MM2H یک طرح اقامت بین المللی است که توسط دولت مالزی به تصویب رسیده است و اجازه اقامت افراد خارجی در این کشور را با ویزای طولانی مدت و تا 10 سال می دهد. متقاضیان برنامه MM2H باید معیارهای خاصی را برآورده کنند و در عوض، یک ویزای مالتیپل اینتری 10 ساله برای متقاضیان و وابستگان آنها ضمانت می شود. این به طور موثر یک مجوز اقامت است که متقاضی موفق و خانواده اش می توانند در مالزی زندگی کنند.

وزارت گردشگری و فرهنگ مسئول پردازش تمام متقاضیان است. واحد مهاجرت یک نامه تصویب مشروط به هر متقاضی تایید شده صادر می کند. متقاضیان باید توانایی حمایت مالی خود را در مالزی بدون مشاغل یا کمک دولت نشان دهند. برای متقاضیان زیر 50 سال:

  • اثبات دارایی های قابل اعتباری حداقل 125.000 USD
  • اثبات درآمد حداقل 2.500 USD در هر ماه

برای متقاضیان 50 ساله و بالاتر

  • اثبات دارایی های بانکی حداقل 85.000 USD
  • اثبات درآمد حداقل 2.500 USD در هر ماه

هنگامی که متقاضی یک نامه تصویب مشروط دریافت می کند، باید موارد زیر را برآورده کند. برای متقاضیان زیر 50 سال یک حساب بانکی باید با سپرده حداقل 75،000 دلار آمریکا باز شود. پس از یک سال، تا مبلغ 37،500 USD ممکن است برای هزینه های تایید شده مربوط به خرید خانه، آموزش کودکان در مالزی یا اهداف پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. برای متقاضیان 50 ساله و بالاتر:

  • باز کردن حساب بانکی 37.500 USD
  • پس از یک سال، تا مبلغ 12،500 USD ممکن است برای هزینه های تایید شده مربوط به خرید خانه، آموزش کودکان در مالزی یا اهداف پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.
  • مدرک دریافت حقوق بازنشستگی حداقل 2.500 USD در هر ماه

اقامت دائم مالزی

مالزی همیشه یکی از مقاصد اصلی و عمده برای مهاجران بوده و خواهد بود. دریافت اقامت دائم مالزی مسیری دشوار است اما می تواند به واقعیت تبدیل شود. دارندگان اقامت دایم مالزی می‌توانند به طور نامحدود در آن‌جا ساکن شوند، کسب و کار خود را راه اندازی کنند، صاحب مسکن شوند و همانند یک شهروند مالزیایی از کشور خارج شوند. علاوه بر مزایای بسیار، دارندگان اقامت دایم موظفند تعهدات مشخصی را نیز متقبل شوند و در هر شرایطی از قانون کشور مالزی پیروی کنند. بخشی از این تعهدات شامل ممنوعیت حضور در تشکلات سیاسی نیز می‌شود. این نکته را باید در نظر داشت که درصورتی که دولت احساس نیاز کند، مجوز اقامت دایم قابل لغو است.

چه کسانی برای دریافت اقامت مالزی به صورت دائم واجد شرایط‌‌‌‌‌ هستند؟ اشخاص ثروتمند و تجار، این افراد در مقایسه با سایر گروه‌ها پروسه‌ی راحت‌تری را برای دریافت اقامت دائم خواهند داشت. طبق سیاست‌های پذیرش مهاجر مالزی، این دسته از متقاضیان با داشتن حساب بانکی حداقل 2 میلیون دلار در بانک‌های مالزی می‌توانند اقامت خود را دریافت کنند. این مبلغ بعد از یک دوره‌ی 5 ساله قابل برداشت است. همچنین همسر و فرزندان متقاضی نیز بعد از 5 سال می‌توانند اقامت خود را دریافت کنند.

متخصصان، این دسته از متقاضیان که شامل افراد ماهر و متخصص در صنعت می‌شود برای دریافت اقامت دایم خود نیاز به سعی و تلاش بیشتری دارند. از جمله این صنایع می‌توان به پزشکی، داروسازی، علم و تکنولوژی، ورزش و اقتصاد اشاره کرد. این دسته از متقاضیان برای دریافت اقامت دایم، می‌بایست رزومه‌ی کاری، توصیه‌نامه و مدارک مربوط به حوزه‌ی تخصصی خود را ارسال کنند. همسران شهروندان مالزی، برای واجد شرایط شدن در این دسته، متقاضی باید برای حداقل مدت 5 سال همسر یک شهروند مالزی باشد. همچنین باید به مدت 5 سال پیوسته در مالزی ساکن باشد و حداقل یک حامی مالی مالزیایی داشته باشد.

دریافت اقامت بر اساس سیستم امتیاز بندی، این دسته متقاضیان، پروسه‌ی طولانی تری را نسبت به سایر متقاضیان برای دریافت اقامت دایم خواهند داشت. طبق سیاست‌های مهاجر پذیری مالزی؛ متقاضی باید حداقل امتیاز 65 از 120 را کسب کند تا شریطش مورد بررسی قرار گیرد. همچنین متقاضی باید یک حامی مالی مالزیایی داشته باشد و از کشور خود گواهی عدم سو پیشینه دریافت کند. متقاضیان گروه 2 باید درخواست های خود را مطابق با فرم های تعیین شده به دپارتمان مهاجرت واقع در شهر پوتراجایا ارسال کنند اما متقاضیان سایر گروه‌ها می توانند درخواست‌های خود را به هر یک از دفاتر مهاجرت ارسال کنند.

مطابق با نوع درخواست، نیازمند است شخص متقاضی و حامی مالی‌ او برای مصاحبه‌ در پارتمان مهاجرت حضور یابند. اگر جز متقاضیان گروه اول یا دوم هستید، علاوه بر درخواست‌ نامه باید توصیه‌ نامه‌ای از طرف آژانس مربوطه در مالزی به همراه داشته باشید. اطلاعات بیشتر را از مشاورین موسسه میرداماد بخواهید.

اخبار های مرتبط

ویزای کار مالزی

ویزای کار مالزی

هر فردی برای گذران زندگی خود و بهبود شرایط زندگی اش به روند کاری نیاز دارد. افراد بسیاری روند کاری

مشاهده
ویزای کار مالزی

ویزای کار مالزی

روند های کاری و استخدامی در هر کشوری دارای قوانین خاص خود هستند. در واقع برای این که بتوانید در

مشاهده
مهاجرت به مالزی

مهاجرت به مالزی

کشور مالزی به عقیده خیلی از کارشناسان بهترین کشور برای زندگی و مهاجرت است که سالیانه افراد زیادی از کشورهای

مشاهده
اقامت مالزی

اقامت مالزی

کشور مالزی یکی از محبوب ترین مقصد های مهاجرتی است. در این مقاله بر روش های مهاجرت و دریافت اقامت

مشاهده

نظرات کاربران

  • توسط زهرا
    تاریخ: تیر 1, 1399
    نفر
    نفر

    سلام
    بنده دکتری عمران هستم و مدرک دکتری را سال 94در دانشگاه یو تی ام مالزی به پایان رسانده ام و اکنون در دانشگاه آزاد تدریس میکنم و مدیر گروه هستم .میخواهم در دانشگاه یو تی ام به تدریس مشغول شوم . آیا امکان همکاری با دانشگاه برای من وجود دارد ؟؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 3, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل دکتری مجدد و یا تحصیل در این دانشگاه باید رزومه علمی و پژوهشی قوی داشته باشید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا