071-91009294  | 021-88724227  |

مقایسه شرایط زندگی و تحصیل در دانمارک و سوئد

مقایسه زندگی در دانمارک و سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانمارک و سوئد از جمله کشورهایی می‌باشد که در شمال اروپا و در حوزه اسکاندیناوی قرار گرفته‌اند و با توجه به این که کیفیت زندگی مردم در این دو کشور در سطح بسیار بالایی قرار گرفته و درآمد شهروندان این کشورها بسیار مطلوب است، از این رو می‌توان گفت براساس آمارهای ارائه شده، این کشورها از ثبات اقتصادی مناسب و وضعیت آموزشی فوق العاده‌ای نیز برخوردار هستند. به همین دلیل در میان سایر کشورهای اروپایی به شهرت خاصی رسیده‌اند. بنابراین بسیاری از افراد بر سر دو راهی جهت مهاجرت به دانمارک یا مهاجرت به سوئد مانده‌اند، از این رو در این مقاله با مقایسه شرایط زندگی و تحصیل در دانمارک و سوئد می‌پردازیم تا افراد بتوانند با اطلاع بیشتری یکی از این کشورها را با توجه به نیاز خود برای مهاجرت برگزینند.

درباره کشورهای دانمارک و سوئد

کشور دانمارک از جمله کشورهای اروپایی می‌باشد که دارای 5.5 میلیون نفر جمعیت است و در شمال اروپا واقع گردیده و پایتخت آن شهر کپنهاگ می‌باشد. این کشور دارای زبان رسمی دانمارکی بوده است و از نظر اقتصادی رتبه هفتم جهان را به خود اختصاص داده و جزء کشورهای می‌باشد که دارای کمترین نرخ بیکاری در جهان است و با توجه به کیفیت زندگی بالا و اختلاف درآمد کم مردم، این کشور شادترین و راضی‌ترین مردم جهان را دارد. همچنین دانمارک از کشورهای عضو شینگن است و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال اخذ ویزای دانمارک هستند، چرا که با گرفتن پاسپورت این کشور، امکان سفر آزادانه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای آنها به راحتی میسر خواهد شد.

در مقابل کشور سوئد، کشوری سرد و بسیار زیبا می‌باشد که پایتخت آن شهر استکهلم است و دارای جمعیتی در حدود ۱۱ میلیون نفر می‌باشد. این کشور هم مانند کشور دانمارک عضو شینگن می‌باشد، به طوری که با اخذ اقامت این کشور امکان سفر آزادانه به کشورهای حوزه شینگن به راحتی میسر خواهد بود. با توجه به جمعیت این کشور، سوئد به عنوان پنجمین کشور بزرگ قاره اروپا محسوب می‌گردد. زبان رسمی مردم سوئد، سوئدی خواهد بود و واحد پول این کشور نیز کرون است. بنابراین بسیاری از افراد با توجه به شرایط اقتصادی و امکانات و تجهیزات بالای این کشور، خواهان مهاجرت به سوئد هستند. لازم به ذکر است که کشور سوئد و دانمارک دارای مرز مشترک می‌باشند.

مقایسه شرایط تحصیل در سوئد و دانمارک

امروزه بسیاری از افراد به خصوص دانشجویان بین المللی با هدف تحصیل در دانمارک یا تحصیل در سوئد به فکر مهاجرت به این کشورها هستند و از آنجایی که هر دو کشور دانمارک و سوئد عضو اتحادیه اروپا هستند، بنابراین مهاجرت تحصیلی به این کشورها مزیت‌های فراوانی برای آنها ایجاد خواهد کرد.

اما این دو کشور با یکدیگر از لحاظ تحصیل تفاوت‌های دارند، دانشگاه‌های کشور دانمارک دارای رتبه‌های علمی و رنکینگ جهانی بسیار بالایی هستند و دانشجویانی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، از مدارک بسیار معتبری برخوردار می‌شوند به طوری که که مدارک آنها دارای اعتبار بین‌المللی نیز می‌باشد.

آنها امکان ادامه تحصیل در تمامی مقاطع همچون لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در رشته های مختلفی همچون تحصیل پزشکی در دانمارک، تحصیل حقوق در دانمارک و … را خواهند داشت. مقط%

اسکرول به بالا