071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به سوئد

تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد پایتخت سوئد، استکهلم، بزرگترین شهر این کشور است، این شهر دارای جمعیتی بیش از 850،000 نفر است. دیگر شهرهای بزرگ این کشور عبارتند از گوتنبرگ، در غرب سوئد (جمعیت 532،000) و مالمو (جمعیت 300،000) در جنوب می باشد. اوپسالا و لوند شهرهای دانشگاهی سوئد هستند. زبان رسمی سوئد سوئدی است و به طور کلی اکثریت قریب به اتفاق سوئد به زبان انگلیسی در یک سطح بسیار بالا صحبت می کنند.

بسیاری از سازمان های چند ملیتی سوئدی انگلیسی به عنوان زبان شرکت های خود اعلام کردند و تعداد زیادی از برنامه های دانشگاهی و دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شود. سوئد دارای پنج زبان رسمی اقلیت ملی است، و زبان های بی شمار دیگری توسط جمعیت متنوع سوئد سخن گفته است. بزرگترین زبان ها پس از سوئدی، فنلاندی می باشد و پس از آن صربستانی و کرواتی، عربی، کردی، اسپانیایی، آلمانی و فارسی زبان هایی هست که افراد به آن در این کشور صحبت می کنند.

اعزام دانشجو به سوئد در مقاطع مختلف

دانشگاه های سوئد با توجه به استاندارد اروپا برنامه ریزی شده اند. این کشور دارای مدارج کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. شرایط تحصیل رایگان در سوئد بعد از سال 2011 حذف شد و هم اکنون تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی تا دکترا در این کشور شامل هزینه می شود البته این هزینه ممکن است برای مقطع دکترا با اخذ بورسیه و فاند رایگان باشد.

زندگی بین المللی دانشجویی پسند در سوئد

سوئد کشوری سبز، خلاق، برابر و باز است. هر کس به زبان انگلیسی می تواند به راحتی افدام به مهاجرت به سوئد نماید، در این کشور تحصیل کرده و به برقراری ارتباط با افراد بپردازد؛ سوئد طور منظم به عنوان یکی از کشورهای برتر جهان برای زبان مادری غیر از انگلیسی قرار دارد. این بدان معناست که شما لازم نیست که به سوئدی صحبت کنید یا به مطالعه بپردازید.

حمل و نقل عمومی گسترده است. شبکه حمل و نقل گسترده سوئد از اتوبوس، قطار، مترو، تراموا، قایق، هواپیما تشکیل شده است. حمل و نقل عمومی در سوئد رایگان است.

دانشجویان بین المللی می توانند در سوئد کار کنند. هر چند تحصیلات خود را بایستی در اولویت قرار دهند، هیچ محدودیتی قانونی برای میزان ساعت کار دانشجویان بین المللی وجود ندارد آنها می تواند در طول مطالعات خود به کار بپردازند. پس از تکمیل تحصیل خود، شما می توانید درخواست اجازه اقامت خود را ارسال کنید و تا شش ماه به دنبال کار تبگردید. اگر شما می خواهید برای کار اقدام کنید، یادگیری زبان سوئدی برای این مورد مهم است. سوئد کشوری تمیز و امن است، و استاندارد زندگی بالا را دارا است. یکی از راه های دیگر مهاجرت تحصیلی به این کشور تحصیل دوره های زبان در سوئد است.

تحصیل دوره زبان در سوئد

دوره های زبان سوئدی در سوئد برای افراد بزرگ سال و افرادی که تاکید بسیار زیادی بر کیفیت تدریس و حرفه ای بودن آن دارند طراحی شده اند. کشور سوئد مدرسین بسیار با تجربه و باسوادی دارد که به طور تخصصی به تدریس زبان مشغول اند. هدف از این دوره ها پیشبرد چهار مهارت اصلی زبان ( خواندن، نوشتن، گفتار و شنیدار ) است و تاکید اصلی آن بر ارتباط برقرار کردن کلامی می باشد. هر کدام از دروس ، برنامه درسی مربوط به خود را دارد و سطح آنها با چارچوب متداول اروپایی در یادگیری زبان (CEFR) هم خوانی دارد. همچنین برای ارزیابی توان زبانی دانشجویان و تعیین سطح آنها از سیستم CEFR استفاده می شود.

تحصیل دوره زبان در سوئد

مدارس یادگیری زبان انگلیسی در سوئد:

  • استوکولمو (Estocolmo)
  • کیستا (Kista)
  • مالمو ( Malmo)
  • استکهلم (Stockholm)

بیشتر دانشگاه های کشور سوئد شرایط زبان انگلیسی خود را به این شکل تعریف میکنند :

English 5 , English 6 , English 7 که هر کدام از آنها به یکی از سطوح آموزش زبان در نظام آموزشی کشور سوئد برمیگردند. English 6 ( که گاهی اوقات به عنوان English B) نیز شناخته می شود تاکنون متداول ترین سطح زبان مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های کشور سوئد و شرکت در کلاس های انگلیسی زبان مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده است اگر بدانید که دانشگاه مد نظر شما کدام یک از سطوح زبان را به عنوان شرط پذیرش خود عنوان کرده است به راحتی می توانید نمره زبان انگلیسی مورد نیاز را محاسبه نمایید.

در کشور سوئد، دانشجویان باید برای دریافت مجوز اقامت تحصیلی نیز اقدام کنند. کارهای اداری که برای تحصیل در کشور سوئد باید به انجام برسانید می تواند با توجه به ملیت شما متفاوت باشد. مدت زمان تحصیلتان در کشور سوئد نیز (کمتر یا بیشتر از 3 ماه) میتواند در تعیین این که برای تحصیل به ویزای تحصیلی سوئد نیاز دارید یا خیر و یا اینکه باید در سیستم مهاجرتی سوئد اقامت خود را ثبت نمایید یا خیر تاثیر بگذارد.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد دکتری

تحقیقات و پژوهش در سوئد به طور گسترده انجام می شود و مورد قبول در سطح بین المللی هستند، به همین دلیل این کشور گزینه مناسبی برای تحصیل در مقطع دکترا می باشد.

تمرکز اصلی برنامه های دکترا در سوئد عمدتا بر اساس تحقیقات می باشد، این بدان معناست که شما باید بیشتر وقت خود را برای انجام تحقیقات بر روی پایان نامه تان صرف کنید. همچنین مطالعات نظری در قالب دوره های کوتاه مدت و سمینارها از بخش های مهم برنامه های دکترا هستند. برنامه های دکترا 4 ساله و به صورت تمام وقت می باشند و باید 240 ECTS اعتبار کسب کنید.

پایان نامه ها می توانند درباره یک موضوع خاص و یا متشکل از چندین مقاله محققانه کوتاه باشد که در طول دوره دکترا بر روی آنها کار کرده اید. تمام دانشجویان دکترا توسط استاد راهنمای منحصر به فرد خود آموزش می بینند و پشتیبانی می شوند. برای برخی از گروه های( دانشگاه) باید پایان نامه بخشی از یک پروژه در حال جریان در گروه باشد. در زمینه های تکنولوژی، علوم طبیعی و پزشکی باید به صورت تیمی کار کنید.

معمولا برای دانشجویان دکترا حقوقی از طرف دانشگاه ها و یا از طرف بودجه بخش های خارجی در نظر گرفته می شود.این بدان معناست که در صورتی که در مقطع دکترا پذیرفته شدید ، لازم به پرداخت هزینه ای نیست و ماهانه حقوقی دریافت خواهید کرد.

در سوئد ، پذیرش در مقطع دکترا منحصرا توسط هر دانشگاه انجام می شود. لیست رشته های دکترا و موقعیت های شغلی خالی آموزشی در وب سایت هر دانشگاه موجود می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید تا از نحوه درخواست و رشته های موجود مطلع شوید. برخی از گروه های دانشگاه تاریخ درخواست مشخصی دارند، در حالی که برخی از گروه های دیگر، پذیرش دانشجویان به صورت مداوم انجام می شود.

توجه داشته باشید که متفاضیان می توانند برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد نیز اقدام نمایند و در این کشور مشغول به تحصیل شوند.

شرایط پذیرش دانشجو دکترا در سوئد

داشتن مدرک کارشناسی و یا بالاتر در همان زمینه ای که قصد ادامه تحصیل دارید. در اکثر موارد مدرک کارشناسی ارشد نیز مورد نیاز است. مطالعات قبلی باید دارای پایان نامه ای باشد که نتایج تحقیقات مستقل در آن نشان داده شده باشد.

مهارت کافی در زبان انگلیسی مورد نیاز است . مهارت زبان سوئدی برای گذراندن برخی دروس که دارای سخنرانی و سمینارهایی به زبان سوئدی می باشد، لازم است .

اطلاعات دقیق از شرایط پذیرش توسط گروه های آموزشی دانشگاه مورد نظر تنظیم و مشخص شده اند و شما می توانید از طریق مشاورین موسسه حقوقی میرداماد از آنها مطلع گردید. 

هزینه های اعزام دانشجو و تحصیل سوئد

هزینه سالانه آموزش عالی در سوئد با توجه به نوع دانشگاه و برنامه تحصیلی متفاوت است. هزینه تحصیل در سوئد از حدود 80،000 کرون (حدود 8،300 یورو یا 9،200 دلار از اکتبر سال 2018) تا 130،000 کرون (یا حدود 13،000 یورو یا 14،600 دلار از اوت 2018) در سال است.

هزینه های اعزام دانشجو و تحصیل سوئد

هزینه های انجمن دانشجویی

دانشجویان معمولا با پرداخت مبلغ کمی برای عضویت، به اتحادیه دانشجویان محلی می پیوندند. این عضویت به شما اجازه دسترسی به فعالیت ها و تخفیف های دانشجویی مختلف می دهد. با توجه به انجمن، هزینه ها در هر ترم از 50 تا 350 کرون (5.54 تا 38.777 دلار آمریکا) می باشد. اتحادیه دانشجویی مربوطه می تواند اطلاعاتی درباره هزینه عضویت و مزایا برای شما فراهم کند.

کتاب های درسی

به طور میانگین انتظار 750 کرون ( حدود 73.095 یورو یا 83.093 دلار آمریکا) در ماه برای کتاب های درسی داشته باشید. برای برخی رشته های درسی مانند حقوق و علوم طبیعی، این رقم بالاتر می رود. بسیاری از اتحادیه های دانشجویی حراج کتاب را برگزار می کنند، که دانشجویان در آن می توانند کتاب های درسی دست دوم را ارزان تر تهیه کنند.

همچنین، دانشجویان با نصب اعلامیه در محوطه دانشگاه کپی کتاب های سال قبل خود را به فروش می رسانند. وب سایت های معروفی برای فروش کتاب های درسی دست دوم نیز موجود است. میانگین بودجه ماهانه یک دانشجو حدود 8.000 کرون (حدود 779.68 یورو یا 886.32 دلار آمریکا) است. البته، هزینه شما با توجه به مکان زندگی و علایق شخصی متفاوت است. برای بررسی شرایط خود و تطبیق توانایی و مدارکتان با خواسته های دانشگاه مقصد جهت تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد، با مشاورین ما در موسسه حقوقی میرداماد در تماس باشید. این مرکز به عنوان موسسه اعزام دانشجو به سوئد و سایر کشور ها فعالیت می کند.

سوالات متداول در مورد شرایط اعزام دانشجو به سوئد

1- چند نوع دانشگاه و موسسه اعزام دانشجو به سوئد وجود دارد؟

دو نوع موسسه آموزشی برای تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد وجود دارد. موسسات آموزش عالی که کورس های اصلی دانشگاهی را ارائه می دهند و کالج های دانشگاهی که بیشتر مبنی بر دوره های فنی حرفه ای است.

2- اعزام دانشجویان به سوئد در مقطع کارشناسی چگونه است؟

اعزام دانشجو و تحصیل کارشناسی در سوئد 3-4 سال به طول می انجامد و به زبان سوئدی و انگلیسی ارائه می شود.

3- مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به کشور سوئد چیست؟

مدارکی که باید برای تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد آماده نمایید، عبارتند از: کپی از پاسپورت، مدارک نحصیلی و ریز نمرات، ارائه تمکن مالی، گواهی سلامت جسمی و گواهی و سوء پیشینه.

4- شرایط اعزام دانشجو به سوئد در مقطع کارشناسی ارشد به چه شکل است؟

کارشناسی ارشد در سوئد 1-2 سال به طول می انجامد. بیشتر رشته های کارشناسی ارشد در سوئد به زبان انگلیسی ارائه می شود. برای تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد حتما میبایست مدرک زبان انگلیسی بین المللی را ارائه دهید.

5- دلایل اعزام دانشجو به کشور سوئد چیست؟

کشور سوئد امکانات رفاهی خوبی را به دانشجویان ارائه می دهد و از سیستم آموزشی با کیفیتی بر خوردار است. دانشگاه های سوئد رتبه و رنکینگ خوبی در جهان دارند.

6- اعزام دانشجو به کشور سوئد در چه زمانی انجام می گیرد؟

بشتر دانشگاه های سوئد مانند دانشگاه های دیگر کشور ها در ژانویه و سپتامبر انجام می شود. دانشجویان باید حداقل از 8-10 ماه قبل برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

7- آیا از طریق دوره های زبان می توان برای اعزام دانشجو به سوئد اقدام کرد؟

بله، می توانید بر اساس دوره های زبان سوئد برای دریافت ویزای دانشجویی سوئد و تحصیل در سوئد اقدام نمایید.

8- آیا دانشگاه های سوئد به زبان انگلیسی تدریس می کنند؟

بله، بیش از 860 برنامه در دانشگاه های سوئد به زبان انگلیسی تدریس می شود.

9- آیا می توان به صورت رایگان در سوئد تحصیل کرد؟

دانشگاه های سوئد برای شهروندان سوئدی و شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا رایگان است. با این حال، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا هزینه پرداخت می کنند.

10- آیا می توانید بدون مدرک زبان انگلیسی برای اعزام دانشجو به کشور سوئد اقدام کنید؟

برخلاف سایر کشورها، دانشجویان بین المللی ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند IELTS یا PTE نیستند، می توانند در ابتدا در دوره های زبان شرکت کنند.

11- آیا در هنگام اعزام دانجشو به سوئد، می توان برای ویزای همراه نیز اقدام نمود؟

بله، می توانید زمان اخذ ویزای دانشجویی سوئد برای ویزای همراه یا الحاق اقدام نمایید.

اسکرول به بالا