071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به استونی

مهاجرت به استونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور استونی راه های مختلفی مانند ازدواج، کار، تحصیل و غیره را برای ورود مهاجرین از تمام نقاط دنیا در نظر گرفته است. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به استونی با مشاوران دفاتر شیراز و تهران موسسه میرداماد تماس حاصل فرمایید.

مزایای زندگی و مهاجرت به استونی

در طول 20 سال کشور استونی به یکی از پیشرفته ترین کشور ها در زمینه ی تکنولوژی تبدیل شد. برخی از سریعترین پهن باد ها در جهان به طور گسترده ای در سراسر این کشور در دسترس هستند. در این کشور تمام کار ها به صورت دیجیتالی انجام می شود، از سیستم بانک داری آن لایی گرفته تا مدارس الکترونیکی. در اینجا، دسترسی به اینترنت به عنوان یک حق انسانی اعلام شده است و در اغلب مکان ها رایگان یا بسیار ارزان است.

تحصیل در استونی

مهاجرت کاری به استونی

مهاجرت تحصیلی به استونی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به استونی

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در استونی

هزینه های زندگی در استونی

از آنجایی که خدمات عمومی دیجیتال به طور کامل در زندگی روزمره افراد و سازمان های گنجانده شده است، این کشور در حال حاضر با عنوان استونی الکترونیکی یا e-Estonia شناخته شده است. کشور دارای محیطی بسیار تمیز و امن می باشد و غذاهای طبیعی و ارگانیک برای استونییایی ها در الویت می باشد. این بدین معناست که شما همیشه از ماهیت غذایتان با خبرید و احساس خوبی نسبت به آن دارید.

از دیگر مزایای این کشور این است که لازم نیست به یک بانک دستبرد بزنید تا بتوانی خانه ای بخرید یا اجاره کنید بلکه هردو نوع خانه های مدرن و تاریخی در استونی هنوز قابل دسترس و خریدن هستند. حتی می توانید به راحتی خانه ای پیدا کنید که در نزدیکی پارک یا جنگل باشد. مردم استونی به سختی کار می کنند و به خوبی مهمانی برگزار می کنند. کار متعهدانه و منظم در این بخش از جهان بسیار رواج دارد ولی در عین حال آن ها می دانند که چطور تفریح کنند.

بر اساس سازمان جهانی سلامت استونی از یکی از بهتربن کیفیت های آب و هوایی در جهان برخوردار است. تحصیلات عالی در این کشور کوچک اتحادیه اروپا بسیار ارزشمند است وشرکتت در دوره های تحصیلی نسبتا کم هزینه، هزینه های زندگی پایین و بورس های تحصیلی مختلف برای دانشجویان بین المللی نیز در این کشور امکان پذیر است.

به عنوان یک محصل در استونی، می توانید از تخفیف های مختلف و پیشنهادات ویژه ی تمام وقت مخصوص دانشجویان بهره ببرید. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی می توانند مطالعات خود را با یک شغل نیمه وقت یا تمام وقت ترکیب کنند و درآمد بیشتری برای پوشش هزینه های زندگی در طول مطالعات خود داشته باشند.

کشور استونی پذیرای مهاجران است و دارای فرصت های شغلی زیادی در بخش فناوری اطلاعات می باشد که این به دلیل رشد بازار فناوری اطلاعات و حمایت از راه اندازی کسب و کار، ارائه حقوق بهتر نسبت به همسایگان اروپای شرقی خود می باشد. از دیگر مزایای این کشور آسان و سریعتر بودن روند دریافت ویزا از این کشور و پاسخ به در خواست کار می باشد.

ویزاهای اخذ شده

مهاجرت به استونی از طریق تحصیل

در کشور استونی ویزایی تحت عنوان ویزای دانشجویی جهت تحصیل در این کشور صادر نمی شود بلکه دانشجویان غیر اروپایی باید اجازه ی اقامت موقت تحصیلی (TRP ) داشته باشند .دانشجویان غیر اروپایی که ملیت کشور های جهان سوم را دارند باید جهت دریافت اجازه ی اقامت موقت تحصیلی به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری استونی در کشور محل زندگیشان، درخواست دهند.

اجازه ی اقامت موقت تحصیلی در کشور استونی برای مدت 3 سال جهت تحصیل در مقطع کارشناسی و 2 سال برای تحصیل در مقطع ارشد صادر می شود. دانشجویان کشور های جهان سوم باید محل اقامتشان را ظرف یک ماه از تاریخ ورودشان به این کشور بر اساس اجازه ی اقامت تحصیلی در اداره دولتی محلی ثبت نمایند. روند دریافت اجازه ی اقامت و ویزا معمولا پس از قبولی در دوره ی آموزشی دلخواه و پس از آنکه دانشگاه لیست مدارک مورد نیاز را به دانشجوی قبول شده ارسال کرد ، شروع می شود. جهت تقاضای کارت شناسایی باید مدارک زیر به اداره ی پلیس و مرزداری ارائه شود:

  • یک فرم تقاضا نامه ی استاندارد تکمیل شده
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • یک قطعه عکس رنگی 40 در 50
  • رسید پرداخت هزینه ی دولت که 25 یورو می باشد.
  • کارت شناسایی طی 1 ماه از زمان ارائه ی درخواست صادر خواهد شد.

مهاجرت به استونی از طریق تحصیل

اغلب دوره های تحصیلات عالی دانشگاه ها و موسسات کشور استونی به زبان استونیایی تدریس می شوند اما می توانید دوره های بسیاری پیدا کنید که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. 9 موسسه ی آموزش عالی در استونی وجود دارد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود و مدرک آن ها نیز به همین زبان است. طول دوره ی مقطع کارشناسی 3 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری 4 سال می باشد.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی شما همزمان با تحصیل اجازه کار نیزدارید و دانشجویان خارج از اتحادیه ی اروپا نیز می توانند به دنبال شغلی تمام وقت مرتبط با رشته ی تحصیلی خود باشند و پس از تحصیل به آنان 6 ماه فرصت جستجوی کار داده می شود. دولت استونی و دانشگاه های این کشور بورس های تحصیلی متنوعی را برای حمایت از دانشجویان بین المللی که علاقه به تحصیل در این کشور دارند، پایه ریزی کرده است. شما از طریق پایگاه اطلاعاتی بورس تحصیلی می توانید بورسیه ای را که بیشترین تناسب با خواسته ها و علایقتان دارد را جستجو کنید .


مهاجرت کاری به استونی از طریق تخصص

اگر یک فرد خارجی تحت آموزش حرفه ای مناسب قرار گرفته باشد یا تجربه کافی برای استخدام در زمینه ی مورد نظر را داشته باشد ، بدون نیاز به اجازه ی صندوق بیمه بیکاری در استونی، امکان دریافت اجازه اقامت جهت استخدام به عنوان یک متخصص برای وی وجود دارد.

متخصص ارشد فردی خارجی با آموزش حرفه ای مناسب و یا تجربه در هر حوزه ای می باشد که یک کارفرمای ثبت شده در استونی باید برای کار حرفه ای هزینه ای حداقل معادل دو برابر آخرین میانگین دستمزد سالانه در استونی که توسط آمار استونی منتشر می شود، پرداخت کند. اجازه اقامت برای استخدام به عنوان یک متخصص ارشد در صورتی صادر می شود که شرکتی که در آن فرد خارجی قرار است استخدام شود، حداقل 12 ماه در استونی ثبت شده باشد و شرکت حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشد.

این شرکت حداقل 65،000 یورو سرمایه داشته باشد که برای خرید در استونی مورد استفاده قرار گرفته باشد و به عنوان دارایی های غیر منقول ، ماشین آلات یا دستگاه ، طبقه بندی شده باشد و یا برای سرمایه گذاری در شرکت تجاری ثبت شده دیگری در استونی که دارای فعالیت های اقتصادی حقیقی در استونی است و یک صندوق سرمایه گذاری ایجاد شده با توجه به قانون صندوق های سرمایه گذاری، مورد استفاده قرار گیرد.

درآمد حاصل از فروش این شرکت حداقل 200،000 یورو در سال باشد. مالیات های اجتماعی که در استونی به طور ماهانه برای افراد مشغول به کار در این شرکت پرداخت می شود، حداقل معادل با مالیات های اجتماعی که به طور ماهانه به پنج برابر میانگین درآمد ناخالص سالیانه در استونی تعلق می گیرد، باشد. اگر شرکت مادرحداقل 12 ماه فعالیت داشته باشد و گردش مالی سالانه شرکت مادر حداقل 10 میلیون یورو باشد الزام فوق الذکر که این شرکت نباید کمتر از 12 ماه ثبت شده باشد را می توان نادیده گرفت.

پس از گذشت یک سال از تاریخ دریافت مجوز اقامت، شرکت باید حداقل یکی از الزامات فوق را رعایت کند. اگر شرکتی که در آن فرد استخدام می شود، کمتر از 12 ماه در استونی ثبت شده باشد مجوز اقامت برای استخدام به عنوان یک متخصص ارشد درصورتی صادر می شود که آن شرکت فعالیت خود را با حمایت از سرمایه گذاری دولتی یا خصوصی شروع کرده باشد و یک سرمایه گذاری یا وام دولت یا خصوصی از سوی شرکتی با مجوز فعالیت صادرشده توسط بازرسی مالی، دریافت کرده باشد و یا از طرف واحد های تبلیغاتی ملی حمایت شده باشد.

مهاجرت به استونی از طریق سرمایه گذاری

اجازهی اقامت کشور استونی برای افراد خارجی که در یک فعالیت تجاری در کشور استونی حداقل 65000 یورو ( 16000 یورو در صورت خویش فرما بودن ) سرمایه گذاری می کنند، صادر خواهد کرد. سهام سرمايه و دارايي ثابت ثبت شده مي تواند به عنوان سرمايه گذاري در نظر گرفته شود. اجازه ی اقامت موقت معمولا 5 سال اعتبار دارد. پس از ان می توانید این اجازه را تمدید کنید یا برای اجاز اقامت دائم در خواست دهید. البته در صورتی که محل اقامت شما در اداره ی ثبت احوال استونی وارد شده باشد و بیمه ی درمانی ، درآمد قانونی دائمی و مدرک زبان استونی در سطح B2 داشته باشید.

پس از زندگی در کشور استونی به مدت هشت سال ممکن است برای دریافت تابعیت واجد شرایط باشید ، البته 5 سال از این 8 سال را باید اجازه ی اقامت دائم داشته باشید. برای انکه بتوانید شهروند استونی شوید باید مهارت زبان استونیایی داشته باشید ، در امتحان قانون اساسی و حقوق شهروندی پذیرفته شوید و درامد قانونی دائمی حداقل 260 یورو در ماه داشته باشید و به دولت استونی وفادار باشید.

مهاجرت به استونی از طریق سرمایه گذاری

کشور استونی دوتابعیتی بودن را نمی پذیرد و هرکسی که تابعیت و شهروندی کشور استونی را می پذیرد از تابعیت سابق خود باید خارج شود. مدارک مورد نیاز برای ویزای سرمایه گذاری داشتن بیمه ی سلامت است. برنامه ی تجاری به زبان انگلیسی و یااستونیایی. که توضیحات برنامه ی تجاری باید موارد زیر را در بر بگیرد

  • اسم یا کد ثبتی شرکت یا مالکیت فردی
  • ایده ی تجاری _ فعالیتهای برنامه ریزی شده ، بازار مصرف و تامین کنندگان بلقوه ، دارایی های ثابت موجود در شرکت، سرمایه ی در گردش ، نیروی کار مورد استفاده
  • پیشبینی های مالی برای دوسال مالی آینده – بیانیه سود پیش بینی شده ، ترازنامه، پیش بینی جریان نقدی
  • سوابق تحصیلی افرادی که عملکردهای مدیریتی و نظارتی را انجام می دهند
  • انگیزه، چرا استقرار متقاضی در استونی برای شرکت مهم است

پس از گذشت یک سال، هنگام درخواست برای تمدید اجازه اقامت، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری برای درخواست مجوز اقامت با درآمد حاصل از فروش (حداقل 200،000 € در سال) یا پرداخت مالیات تامین اجتماعیپرداخت شده در کشور استونی جایگزین شود. مدارک مورد نیاز:

  • یک قطعه عکس گذرنامه
  • مدارک بیمه درمانی
  • مدارک میزان درآمد
  • طرح کسب و کار
  • طرح سرمایه گذاری
  • اصل یا کپی برابر با اصل گواهی تولد (درصورت امکان)
  • اصل یا کپی برابر با اصل گواهی ازدواج (درصورت امکان)
  • اسناد مبنی سرمایه گذاری در کسب و کار
  • رسید پرداخت هزینه ها
  • اصلی و فتوکپی گذرنامه

مهاجرت به استونی از طریق ازدواج

دولت استونی صدور اجازه اقامت موقت برای همسر شهروندان استونیایی و یا افراد خارجی مقیم استونی با حدقل 5 سال اقامت قانونی و یا همسر افراد خارجی ای که اجازه ی اقامت کاری در این کشور دارند را تضمین کرده است. اگر طول دوران پس از ازدواج کمتر از 3 سال باشد، همسر خارجی اجازه ی اقامت یک ساله دریافت خواهد کرد و پس از گذشت سه سال از اقامت موقت در کشور استونی در صورتی که همچنان ازدواجشان برقرار باشد، هسرِ خارجی اجازه ی اقامت موقت سه ساله دریافت خواهد کرد.

اما اگردرزمان درخواست ویزای ازدواج از زمان ازدواج بیش از 3 سال گذشته باشد ، همسر خارجی مستقیما اجازه ی اقامت موقت 3 ساله دریافت خوهد کرد. درنظر داشته باشید در بیشتر مواردی که فرد خارجی قصد دریافت اجازه ی اقامت بر اساس رابطه ی خانوادگی را دارد، حامی وی باید درآمدی موقت و قانونی در این کشور داشته باشد. مجوز اقامت در موارد ذیل رد می شود:

  • ارسال اطلاعات نادرست در هنگام ارائه ی درخواست
  • ازدواج ظاهری و سوری
  • قرار نباشد همسر درکشور استونی اقامت کند.

اگز زنی خارجی با مردی ازدواج کند که شهروند استونی محسوب می شود در نهایت شهروند استونی خواهد شد، اما اگر مردی خارجی با زنی ازدواج کند که شهروند استونی است از طریق ازدواج شهروند استونی نخواهد شد. اگر یکی یا هر دو والدینِ همسر شما هنگام تولدتان شهروند استونی بوده باشند، همسرتان نیز احتمالا یک شهروند استونیایی محسوب می شود.در نتیجه شما می توانید برای اقامت از طریق همسر خود درخواست دهید.

لطفا توجه داشته باشید که همسر شما باید به عنوان یک همسر یا شریک شناخته شده و ثبت شده در قوانین محلی باشد. هزینه ویزا برای کسب و کار، گردشگری، بازدید از خانواده و دوستان در حال حاضر 60 یورو می باشد که هزینه ها ی به روز شده را می توان در وب سایت VFS جهانی مشساهده کرد. مدت زمان صدور ویزا معمولا بین 2 تا 4 هفته طول می کشد. البته بسته به ماهیت درخواست شما می تواند تا دو ماه طول بکشد.

اخبار های مرتبط

ویزای کار استونی

ویزای کار استونی

کشورهای اروپایی به دلیل تنوع در اقتصاد و مزیت حضور در حوزه شینگن همواره مورد توجه مهاجران از طریق کار

مشاهده
تحصیل در استونی

تحصیل در استونی

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در استونی می پردازیم و چنانچه شما عزیزان سوالاتی در این خصوص دارید

مشاهده
اقامت استونی

اقامت استونی

معمولا افرادی که قصد مهاجرت به استونی را دارند، به دنبال بهترین راه برای مهاجرت به این کشور هستند. در

مشاهده
مهاجرت به استونی

مهاجرت به استونی

کشور استونی راه های مختلفی مانند ازدواج، کار، تحصیل و غیره را برای ورود مهاجرین از تمام نقاط دنیا در

مشاهده

اسکرول به بالا