071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای استارت آپ استونی | مهاجرت و اقامت استونی از طریق استارت آپ

ویزای استارت آپ استونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور استونی یکی از کم جمعیت ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که با پیشرفت چشمگیر در حوزه علوم و تحقیقات شرایط لازم برای کار و اشتغال و تحصیل را برای متقاضیان فراهم کرده است. این کشور که عضو اتحادیه اروپا است متشکل از جزیره های فراوانی در خلیج فنلاند است.

کشور کوچک استونی که از لحاظ وسعت به اندازه استان آذربایجان شرقی ایران است دارای جمعیتی در حدود یک میلیون و دویست هزار نفر و دارای عضویت کشورهای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن می باشد. متقاضیان با اخذ اقامت این کشور کوچک و کم جمعیت از مزایای شگفت زندگی در یک کشور اروپایی برخوردار می شوند. کشور استونی علی رغم اینکه در قاره اروپا قرار دارد اما دارای هزینه های زندگی ارزان و مقرون به صرفه است.

کشور استونی با ارائه برنامه اقامت الکترونیکی و همچنین روند راحت و بدون پیچیدگی ثبت شرکت و صدور ویزای استارت آپ به یکی از مراکز پیشرفته برای اجرای طرح های استارت آپی در جهان تبدیل شده است. برای اطلاع از چگونگی اخذ ویزای استارت آپ استونی و دیگر شرایط لازم مطالعه این مقاله خالی از لطف نیست.

در این مطلب میخوانید

استونی در بین 3 کشور برتر اروپایی برای استارت آپ

کشور استونی در میان 3 کشور برتر اروپا برای موسسان و بنیانگذاران کسب و کارهای استارت آپ قرار دارد. سایت معتبر www.eu-startups.com کشور استونی را در بین 3 کشور اروپایی برتر برای راه اندازی استارت آپ و طرح های تجاری خلاقانه رتبه بندی کرده است.

بر اساس گزارش این سایت کشور استونی با هر منطقه دیگری در جهان متفاوت است. این نشریه الکترونیکی اشاره می کند که دولت استونی با حمایت از سیاست های مالیاتی کارآفرینان و تشویق آن ها به جذب سرمایه گذاری در این کشور اقتصاد خود را پربارتر کرده است.

کشور استونی یکی از بهترین کشورها در اتحادیه اروپا برای راه اندازی استارت آپ های نوآورانه است. برخورداری از خدمات دولتی کاملاً مجازی و آنلاین، دارا بودن قوانین مالیاتی مناسب و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح های تجاری استارت آپ از مهم ترین دلایل وجود استونی در بین 3 کشور برتر اروپایی برای راه اندازی کسب و کارهای استارت آپی است.

غول های استارت آپ استونی

کشور استونی که در سال ۲۰۱۱ عنوان آزادترین اینترنت در جهان را از آن خود کرده است، از موسسان شرکت استارت آپی عظیم اسکایپ Skype است. بر اساس گزارش های جهانی کشور استونی از لحاظ وجود IT در سازمان ها و اداره های دولتی دارای رتبه 3 در جهان می باشد. از غول های استارت آپ این کشور می توان به شرکت های Playtech، Bolt و Transferwise اشاره کرد. از لحاظ فعالیت در حوزه های کسب و کار استارت آپ و رقابت پذیری بنیانگذاران استارت آپ این کشور دارای رتبه اول در قاره اروپا می باشد. علاوه بر این کشور استونی از نظر دارا بودن تعداد استارت آپ های سرانه در اروپا دارای رتبه 3 است. در حال حاضر در حدود 550 استارت آپ در استونی در حال فعالیت می باشند.

چرا استونی یک انتخاب عالی برای استارت آپ است؟

  • یک تجربه جهانی

استونی خانه ده ها شرکت استارت آپ عظیم و جهانی و شناخته شده است.

  • 0% مالیات شرکتی

در استونی بر سود انباشته یا سرمایه گذاری هیچ مالیات شرکتی وجود ندارد.

  • خدمات آنلاین

هر کاری در مورد راه اندازی و مدیریت شرکت استارت آپ را می توان در استونی به صورت آنلاین و الکترونیکی انجام داد.

  • ثبت آنلاین مالیات

در حدود 95% از اظهارنامه های مالیاتی را می توان در استونی به صورت آنلاین ثبت کرد.

  • قوانین راحت راه اندازی استارت آپ

دولت حمایتگر استونی قوانین راه اندازی کسب و کار استارت آپ و انتقال پروژه های کسب و کار به این کشور را تسهیل کرده است. سهولت و راحتی راه اندازی طرح های تجاری استارت آپ و مدیریت مشاغل در این کشور یکی از مهم ترین دلایل برای اخذ ویزای استارت آپ استونی است.

  • دارا بودن صنعت تکنولوژی اطلاعات IT در سطح پیشرفته

دولت استونی از برترین کشورهای جهان در صنعت تکنولوژی اطلاعات و علوم کامپیوتر در جهان است و بر این اساس از طرح های استارت آپ در حوزه IT استقبال می کند.

اقامت استونی از طریق استارت آپ
اقامت استونی از طریق استارت آپ

دلایل راه اندازی استارت آپ در استونی

دلایل فراوانی برای راه اندازی کسب و کار استارت آپ در استونی وجود دارد. وجود نیروی انسانی ماهر، قابلیت های دیجیتال منحصر به فرد و محیط تجاری رقابتی با سیستم مالیاتی سودمند کشور استونی را به مکانی هوشمند و مناسب برای کسب و کارهای استارت آپ تبدیل کرده است. از دیگر دلایل اجرای طرح های تجاری استارت آپ در استونی موارد زیر را می توان نام برد:

حمایت از سیاست های مالیاتی

کشور استونی دارای سیستم آموزشی قدرتمند، سهولت در یافتن کار و ساده بودن ویزای کارآفرینی است و از این لحاظ مقصد عالی برای بنیانگذاران استارت آپ است. کشور استونی با حمایت از سیاست های مالیاتی در حوزه کسب و کارهای استارت آپ برای جذب سرمایه گذاران در حوزه های فناوری اطلاعات IT و Fentech انگیزه های فراوانی برای سرمایه گذاران در این حوزه ایجاد کرده است. کشور استونی هیچ مالیات بر درآمد را برای سود انباشته و سرمایه گذاری تعیین نکرده است. این کشور با ارائه چارچوب های مالیاتی بسیار انعطاف پذیر موجب توسعه زیر ساخت های شرکت های بین المللی فراوانی شده است.

دارای بالاترین نرخ سرانه استارت آپ در جهان

کشور استونی از جمله کشورهای اروپایی پیشرفته است که در زمینه تکنولوژی و دیجیتال رشد فراوانی دارد.  کشور استونی با تسهیل پروسه های سرمایه گذاری در حوزه استارت آپ موجب شده است تا متقاضیان واجد شرایط را جذب کند. کشور استونی دارای یکی از بالاترین نرخ های سرانه استارت آپ و جمعیت فعال اقتصادی با گرایش به کارآفرینی است. بسیاری از غول های بزرگ استارت آپی مانند شرکت های Skype، Taxify و Pipedrive در این کشور مشغول فعالیت می باشند.

اکوسیستم استارت آپی در حال رونق چشمگیر

مهم نیست که شرکت های نوپای استارت آپ چقدر متفاوت هستند، اما سرمایه گذاری ها برای اجرای طرح های تجاری آن واقعاً خیره کننده است. بر اساس آمار استارت آپ استونی از سال 2016 تا 2020  میزان سرمایه گذاری در استارت آپ های این کشور بیش از 4 برابر در واقع از حدود 106 میلیون یورو به 440 میلیون یورو افزایش داشته است. میزان گردش مالی ایجاد شده توسط استارت آپ های استونی نیز به همین میزان در این دوره افزایش داشته است. در سال رکورد اقتصادی جهان سال 2020 نیز میزان سرمایه گذاری در استونی به رقم 400 میلیون یورو رسید.

دارا بودن ملاک های مناسب برای راه اندازی استارت آپ

کشور استونی دارای امکانات اجتماعی مناسب، رفاه اجتماعی، آرامش و و ثبات و امنیت است که از مهم ترین معیارهای یک زندگی و کسب و کار و فعالیت اقتصادی مناسب محسوب می شود. وجود ثبات و امنیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از مهم ترین معیارهای لازم برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار استارت آپ و فعالیت اقتصادی است که کشور استونی دارای همه این معیارهای اقتصادی سالم است.

شرایط راحت برای سرمایه گذاری

شرایط راحت و بدون پیچیدگی سرمایه گذاری، خرید ملک و ثبت شرکت این کشور را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است. کشور استونی از لحاظ آزادی مطبوعات، آزادی سیاسی، آزادی اقتصادی و آموزش در بالاترین سطح جهان قرار دارد. کشور استونی در میان جمهوری های شوروی بالاترین سرانه ناخالص داخلی را دارد و از سوی سازمان ملل متحد در رتبه کشورهای دارای شاخص توسعه انسانی بسیار بالا رتبه بندی شده است. وجود نیروی انسانی ماهر، قابلیت های دیجیتال منحصر به فرد و محیط تجاری رقابتی با سیستم مالیاتی سودمند کشور استونی را به مکانی هوشمند و مناسب برای کسب و کارهای استارت آپ تبدیل کرده است.

رشد زیاد روند سرمایه گذاری خارجی در حوزه استارت آپ

در سال های اخیر کشور استونی یکی از مقاصد مهم سرمایه گذاری برای متقاضیان ایرانی ها بوده است. در سال ۲۰۱۹ نرخ متقاضیان ایرانی که کشور استونی را برای سرمایه گذاری و کار انتخاب کرده بودند، ۱۰ درصد از سال قبل افزایش داشت که حاکی از رونق اقتصاد و پیشرفت بازار کار این کشور و نشان دهنده رشد 22% روند سرمایه گذاری خارجی در استونی است.

اخذ اقامت الکترونیکی استونی برای اولین بار در جهان

برنامه اخذ اقامت الکترونیکی استونی دارای شهرت جهانی است و متقاضیان در هر نقطه از کره زمین می توانند شرکت استونیایی خود را از راه دور مدیریت کنند که در نوع خود به عنوان اولین برنامه اقامت الکترونیکی در جهان محسوب می شود.

برنامه ویزای استارت آپ استونی

برنامه ویزای استارت آپ استونی در سال 2017 برنامه ریزی و اجرا شده است. از آن زمان تا کنون در حدود 3162 ویزای استارت آپ و مجوز اقامت این کشور به متقاضیان واجد شرایط اعطا شده است. به هنگام انتخاب یک حوزه کاری در اتحادیه اروپا برای راه اندازی استارت آپ موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند: “قوانین و مقررات ساده، مالیات های مناسب، سهولت در اخذ اقامت و انعطاف پذیری.” در میان کشورهایی که دارای چنین ویژگی هایی برای راه اندازی طرح های تجاری استارت آپ هستند، کشور استونی یکی از برجسته ترین کشورها است.

ویزای استارت آپ استونی نوع خاصی از ویزا است که به موسسان استارت آپ از سراسر جهان اجازه می دهد تا محصولات و کالاها و خدمات نوآورانه خود را از طریق اجرای طرح های استارت آپ در کشور استونی توسعه دهند.

متقاضیان با راه اندازی طرح های استارت آپ در استونی می توانند پروژه کاری و حتی کارکنان شرکت استارت آپی خود را به کشور استونی منتقل کنند. علاوه بر این از تخفیف های مالیاتی اعتباری بهره مند شوند. یکی از مهم ترین موارد مربوط به راه اندازی طرح استارت آپی در استونی امکان اخذ اقامت استونی برای همسر و فرزندان می باشد. مدت زمان اعتبار ویزای استارت آپ استونی تا یک سال است که دارای قابلیت تمدید تا 6 ماه می باشد.

ویژگی های طرح تجاری استارت آپ واجد شرایط راه اندازی در استونی

طرح تجاری استارت آپ Business Plan برای راه اندازی و اجرا در کشور استونی باید دارای ویژگی های خاصی باشد. در واقع متقاضیان اخذ اقامت کشور استونی می توانند از طریق ارائه طرح کارآفرینی نیز تابعیت این کشور را دریافت کنند. متقاضیانی که از تمکن مالی خوبی برخوردار نمی باشند اما دارای ایده و طرح کارآفرینی و اشتغال زایی می باشند، می توانند طرح و ایده کارآفرینی خود را به دولت استونی ارائه دهند.

در صورتی که پس از بررسی و ارزیابی دقیق، این طرح و ایده کارآفرینی مورد تایید دولت استونی قرار گیرد و این طرح از لحاظ اقتصادی پر سود و منفعت باشد، دولت استونی بودجه کافی برای اجرای این طرح کارآفرینی را در اختیار متقاضی قرار می دهد. پس از یک مدت مشخص اگر این طرح به سوددهی خوبی برسد و از گردش مالی مناسبی برخوردار باشد، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت استونی اقدام کند. از مهم ترین ویژگی های طرح تجاری کارآفرینی استارت آپ استونی موارد زیر را می توان نام برد:

  • طرح تجاری استارت آپ Business Plan متقاضی باید نوآورانه، خلاقانه، توسعه پذیر و در حوزه علوم تکنولوژی و فناوری های پیشرفته باشد.
  • راه اندازی طرح تجاری استارت آپ Business Plan موجب توسعه و گسترش فضای کسب و کار و رونق اقتصادی کشور استونی شود.
  • مدل طرح تجاری استارت آپ Business Plan با پتانسیل های رشد جهانی مطابقت داشته باشد و بتواند در بازارهای جهانی رقابت کند.
  • ویزای استارت آپ استونی بیشتر بر طرح های استارت آپ در حوزه های فناوری و تکنولوژی پیشرفته متمرکز است که موجب اشتغال زایی و خدمت به شهروندان می شود.
  • طرح تجاری استارت آپ متقاضی باید قابلیت اشتغال زایی و ایجاد فرصت های شغلی برای شهروندان استونی را داشته باشد.

مقایسه ویزای استارت آپ استونی با کشور لتونی Latvia

هزینه های اخذ ویزای استارت آپ، مدت زمان اعتبار ویزای استارت آپ و شرایط و وضعیت راه اندازی طرح های استارت آپ در کشورهای استونی و لتونی تا حدود زیادی با هم متفاوت است. جدول زیر برخی از این تفاوت ها را به وضوح نشان می دهد:

 

موارد قابل مقایسه کشور استونی کشور لتونی
مدت زمان اعتبار ویزای استارت آپ 12 ماه + 6 ماه قابل تمدید 36 ماه (نیاز به تمدید ویزا در هر سال)
هزینه های اخذ ویزای استارت آپ 88 دلار آمریکا 221-433 دلار آمریکا
تمکن مالی شخصی (برای اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت) 2000 دلار آمریکا 5700 دلار آمریکا
حداقل سرمایه برای راه اندازی طرح استارت آپ صفر صفر
مدت زمان پردازش ویزای استارت آپ 60 روز 60 روز
قابلیت کار در شرکت های دیگر همزمان با راه اندازی شرکت استارت آپ بله/ کار تمام وقت/ کار پاره وقت خیر/ فقط در شرکت استارت آپ خود و یا به عنوان سهامدار در شرکت های دیگر
امکان راه اندازی طرح استارت آپ توسط خود موسس به تنهایی بله بله
وضعیت اکوسیستم استارت آپ عالی خوب
وضعیت فرآیند ارسال و اخذ ویزای استارت آپ خوب مناسب

برنامه اخذ ویزای استارت آپ استونی در یک نگاه

  • میزان سرمایه گذاری:

نیاز به سرمایه مشخصی ندارد

  • مدت زمان پردازش درخواست اخذ ویزای استارت آپ استونی:

در حدود 60 روز

  • مزیت مهم اخذ ویزای استارت آپ استونی:

سفر و رفت و آمد به کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن/ امکان اخذ مجوز اقامت دائم و شهروندی استونی

شرایط لازم اخذ ویزای استارت آپ استونی 2022

کسب و کار متقاضیان برای اخذ ویزای استارت آپ استونی و راه اندازی کسب و کار نوآورانه در این کشور باید دارای شرایط لازم باشد. از مهم ترین شرایط لازم برای اخذ ویزای استارت آپ استونی موارد زیر را می توان نام برد:

  • متقاضی باید کسب و کار استارت آپ نوآورانه و خلاقانه ای را در استونی راه اندازی کند که موجب رونق اقتصادی و بازار فعال این کشور شود.
  • متقاضی باید تاییدیه های لازم از سازمان های ارزیابی برای راه اندازی کسب و کار در استونی قبل از تاریخ درخواست ویزای استارت آپ استونی دریافت کرده باشد.
  • متقاضی باید دارای گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در استونی باشد و بودجه کافی برای حفظ و نگهداری کسب و کار خود پس از راه اندازی در این کشور را ارائه دهد.

شرایط لازم متقاضی برای اخذ ویزای استارت آپ استونی

متقاضی به عنوان موسس و بنیانگذار شرکت استارت آپی در استونی برای دریافت ویزای استارت آپ  و راه اندازی طرح و ایده تجاری کسب و کار در این کشور نیازمند دارا بودن شرایط زیر می باشد:

  • متقاضی اصلی باید بالاتر از 18 سال داشته باشد.
  • متقاضی نباید دارای سوابق کیفری و سوء پیشینه باشد.
  • متقاضی باید دارای طرح تجاری نوآورانه و توسعه پذیر و خلاقانه باشد و قابلیت و پتانسیل رشد جهانی را داشته باشد.
  • متقاضی باید هزینه های دولتی را پرداخت کرده باشد.
  • متقاضی باید برای اجرا و راه اندازی طرح تجاری استارت آپ دارای برنامه مالی دقیق باشد.
  • طرح تجاری متقاضی باید در حوزه های کسب و کار فناوری و تکنولوژی های پیشرفته باشد.
  • متقاضی باید تایید نامه های لازم از لحاظ نوآورانه بودن و قابلیت توسعه طرح تجاری کسب و کار را از هیئت استارت آپ استونی دریافت کرده باشد.
  • متقاضی باید دارای الزامات مالی و بودجه کافی برای هزینه های اقامت خود و خانواده خود در استونی باشد.
  • متقاضی باید دارای مبلغ 2400 یورو در یک حساب بانکی معتبر برای هزینه های زندگی یک سال در استونی باشد. دارا بودن حداقل ماهانه 200 یورو برای تامین هزینه های زندگی و اقامت در استونی الزامی است. حداقل میزان اجاره بهای یک آپارتمان معمولی در استونی ماهانه 600 یورو است.
مهاجرت به استونی از طریق ویزای استارت آپ
مهاجرت به استونی از طریق ویزای استارت آپ

مدارک لازم اخذ ویزای استارت آپ استونی

متقاضی به منظور دریافت ویزای استارت آپ استونی و راه اندازی کسب و کار استارت آپی در این کشور علاوه بر دارا بودن شرایط لازم باید مدارک مورد نیاز را نیز ارائه دهد. از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استارت آپ استونی موارد زیر را می توان نام برد:

  • پاسپورت معتبر یا مدرک معتبر دیگری برای اثبات هویت و ملیت متقاضی
  • نامه تاییدیه هیئت استارت آپ استونی در مورد دارا بودن صلاحیت های لازم برای اجرای استارت آپ در استونی یا تاییدیه شرکت در یک برنامه کسب و کار تجاری پرسرعت
  • فرم تکمیل شده درخواست اجازه اقامت استونی
  • یک قطعه عکس رنگی در اندازه 3 در 4
  • رسید پرداخت هزینه های دولتی اخذ مجوز اقامت موقت
  • هزینه های دولتی برای اخذ مجوز اقامت موسسان استارت آپ در حدود 190 یورو
  • هزینه های دولتی برای اخذ مجوز اقامت هر یک از اعضای خانواده در حدود 95 یورو
  • رسید هزینه اخذ ویزای استارت آپ استونی در حدود 80 یورو
  • بیمه نامه معتبر برای کشور استونی یا منطقه شینگن با پوشش حداقل 30.000 یورو برای کل مدت اقامت در این کشور
  • گواهی تمکن مالی برای اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در استونی که تا چند هزار یورو در ماه می باشد.
  • مدارک اقامت برنامه ریزی شده در استونی حداقل برای 2 هفته
  • هر گونه مدارک مانند بلیط پروازهای برگشت نشان دهنده ترک استونی و یا منطقه شینگن قبل از انقضای ویزای استارت آپ

گزینه های راه اندازی استارت آپ در استونی

متقاضیان برای راه اندازی طرح تجاری استارت آپ و اجرای کسب و کار در استونی دو گزینه در پیش رو دارند. دو گزینه راه اندازی استارت آپ در استونی عبارتند از:

  1. اگر متقاضی هنوز برای ثبت شرکت در استونی اقدام نکرده است، می تواند برای اخذ ویزای طولانی مدت استارت آپ (تا 12 ماه) یا ویزای استارت آپ کوتاه مدت (تا 3 ماه) درخواست خود را ارائه دهد.
  2. اگر متقاضی قبلاً یک شرکت استارت آپی در استونی ثبت و راه اندازی کرده است، می تواند برای اخذ ویزای (طولانی مدت یا کوتاه مدت) استونی اقدام کند یا برای اخذ مجوز اقامت موقت به منظور راه اندازی استارت آپ (حداکثر تا 5 سال) درخواست خود را ارائه دهد.

نیروی کار مناسب برای راه اندازی استارت آپ در استونی

یکی از مشکلات مهم راه اندازی طرح های تجاری استارت آپ در جهان کمبود نیروی انسانی برای راه اندازی طرح های استارت آپ در حوزه فناوری اطلاعات IT است. ویزای استارت آپ استونی یکی از راه حل های کلیدی برای رفع این مشکل است.

در کشور استونی در حدود 148 استارت آپ برای استخدام نیروی کاری مناسب و متقاضیان مستعد درخواست داده اند. علاوه بر این 124 استارت آپ به طور پیش فرض دارای وضعیت راه اندازی استارت آپ می باشند. از زمان شروع برنامه ویزای استارت آپ استونی در سال 2017 تا کنون در حدود 3162 ویزای استارت آپ و مجوز اقامت این کشور به متقاضیان واجد شرایط اعطا شده است.

در سال 2021 در حدود 925 نیروی کاری برای کار در استارت آپ های محلی از کشورهای روسیه، هند، برزیل و اوکراین مهاجرت به استونی داشته اند.

پروژه های استارت آپ تایید شده در استونی در سال 2022

طرح ها و ایده های تجاری استارت آپ که دارای پتانسیل توسعه و گسترش سریع است و می تواند به سرعت به بازارهای جهانی راه یابد از بهترین کسب و کارهای استارت آپ در استونی محسوب می شود. بهترین پروژه های مورد تایید استارت آپ در استونی عبارتند از:

  • حوزه های هوش مصنوعی
  • حوزه های بلک چین Blockchain (ارز دیجیتال)
  • حوزه های G5 و تجارت IT
  • حوزه های ارائه خدمات و حمل و نقل
  • حوزه های واقعیت مجازی Virtual Reality (شبکه های مجازی)
  • حوزه های خدمات آنلاین و راه دور
  • حوزه های نرم افزاری و تکنولوژی
  • حوزه های فناوری های الکترونیکی

فرآیند درخواست ویزای استارت آپ استونی

اگر طرح تجاری استارت آپ استونی با فاکتورها و ملاک های مشخص شده مطابقت داشته باشد، متقاضی می تواند فرآیند اخذ ویزای استارت آپ این کشور را با طی کردن مراحل زیر انجام دهد:

  • ثبت شرکت در استونی

متقاضی باید در ابتدا یک شرکت تجاری را در کشور استونی ثبت کند.

  • تکمیل فرم صلاحیت

متقاضی برای معرفی شرکت استارت آپ خود به هیئت ویژه باید فرم های مورد نظر را تکمیل کند و اطلاعات لازم در مورد طرح تجاری و اهداف کاری و کالاها و خدمات ارائه شده را توضیح دهد.

  • اخذ تاییدیه از هیئت بررسی طرح استارت آپ

هیئت بررسی طرح تجاری استارت آپ درخواست متقاضی را بررسی و ارزیابی می کنند و در بازه زمانی 10 روزه تاییدیه و یا ریجکتی را اعلام می کنند. متقاضی با اخذ تاییدیه از هیئت بررسی طرح استارت آپ یک کد برنامه را نیز دریافت می کند که برای اجرای مرحله بعد لازم است.

  • اخذ ویزای استارت آپ استونی

اگر متقاضی همه مدارک لازم را ارائه کرده باشد و درخواست اخذ ویزا را نیز ارسال کرده باشد و واجد شرایط باشد، می تواند فرم درخواست ویزای استارت آپ را به همراه فرم درخواست مجوز اقامت استونی با استفاده از کد مشخص تکمیل و ارسال کند. متقاضی باید در سفارت استونی یا در اداره پلیس مرزی استونی این درخواست را ارائه دهد.

  • آماده برای ورود به استونی

اگر درخواست اخذ ویزای استارت آپ متقاضی مورد پذیرش قرار گیرد و درخواست وی تایید شود، می تواند برای مهاجرت به استونی آماده شود.

روش های درخواست ویزای استارت آپ استونی

متقاضیان از طریق 3 روش می توانند برای اخذ ویزای استارت آپ استونی درخواست خود را ارائه دهند. روش های ارائه درخواست اخذ ویزای استارت آپ استونی عبارت است از:

  • ارائه درخواست به طور مستقیم

متقاضیانی که قبل از ارائه درخواست اخذ ویزا کسب و کار استارت آپی خود در کشور استونی را راه اندازی کرده اند، می توانند دوباره به طور مستقیم برای دریافت مجوز اقامت استونی درخواست دهند. مدت زمان اعتبار این مجوز اقامت از یک سال تا 5 سال می باشد که قابل تمدید است.

  • ارائه درخواست ویزای کوتاه مدت

متقاضیان می توانند برای سفر کوتاه مدت به استونی و راه اندازی کسب و کار استارت آپ خود در این کشور ویزای کوتاه مدت یا ویزای شینگن را دریافت کنند. متقاضی با اخذ ویزای شینگن می تواند به مدت ۳ ماه به منظور گردشگری و یا فعالیت اقتصادی در این کشور اقامت داشته باشد. متقاضیان با اخذ ویزای کوتاه مدت شینگن می توانند در یک دوره 90 روزه به استونی سفر کنند. مدت زمان اعتبار ویزای شینگن یک دوره 90 روزه است. متقاضی با اخذ ویزای کوتاه مدت می تواند به مدت ۳ ماه در یک دوره ۶ ماهه برای گردشگری و یا فعالیت اقتصادی و کسب و کار به استونی سفر کند.

  • ارائه درخواست ویزای طولانی مدت

متقاضیان برای راه اندازی کسب و کار استارت آپی خود در استونی می توانند با اخذ ویزای طولانی مدت 12 ماهه به این کشور وارد شوند. ویزای طولانی مدت 12 ماهه امکان حضور در این کشور برای اجری طرح تجاری استارت آپ و راه اندازی کسب و کار جدید را می دهد. متقاضیان قبل از انقضای این ویزای طولانی مدت باید برای تمدید مجوز اقامت استونی اقدام کنند. متقاضی با اخذ ویزای طولانی مدت می تواند بیش از ۳ ماه برای کار و یا تحصیل در استونی و یا موارد دیگر در استونی اقامت داشته باشد.

مراحل اخذ ویزای کوتاه مدت استونی

متقاضیان برای دریافت ویزای کوتاه مدت یا مجوز اقامت موقت استونی باید مراحل زیر را طی کنند:

  1. متقاضی باید یک شرکت در استونی راه اندازی کند و یک حساب بانکی استونیایی را نیز به صورت آنلاین در این کشور افتتاح کند.
  2. متقاضی باید مدارک لازم از جمله فرم تکمیل شده مجوز اقامت، عکس رنگی 40 در 50 میلیمتری، گواهی تمکن مالی کافی، رسید پرداخت هزینه های اخذ ویزا، گواهی های حساب بانکی اثبات کننده درآمد قانونی کافی، مدارک اثبات کننده اقامت برنامه ریزی شده در استونی و بیمه نامه پزشکی با پوشش 30.000 یورو را ارائه دهد.
  3. متقاضی باید درخواست خود را به هیئت راه اندازی استارت آپ در استونی ارسال کند. این هیئت درخواست متقاضی را بررسی کرده و ظرف مدت 10 روز کاری نتیجه نهایی را اعلام می کند. در صورت موافقت متقاضی یک تاییدیه با کد درخواست مشخص دریافت می کند که برای دریافت ویزای کوتاه مدت به آن نیاز دارد.
  4. متقاضی در این مرحله باید وقت سفارت مشخص کند و درخواست اخذ اقامت کوتاه مدت را به همراه کد مشخص برای سفارت استونی ارسال کند.
  5. متقاضی می تواند مجوز اقامت و ویزای موقت استونی را دریافت کرده و به این کشور سفر کند.
اقامت اروپا از طریق ویزای استارت آپ استونی
اقامت اروپا از طریق ویزای استارت آپ استونی

مراحل اخذ ویزای شینگن استونی

متقاضیان برای دریافت ویزای شینگن یا مجوز اقامت موقت استونی باید مراحل زیر را طی کنند:

  1. متقاضی باید فرم درخواست ویزای شینگن (فرم C) را تکمیل کند و این فرم را به همراه مدارک خواسته شده به طور آنلاین ارسال کند.
  2. متقاضی باید مدارک لازم از جمله فرم تکمیل شده مجوز اقامت و فرم تکمیل شده ویزای شینگن (فرم C)، عکس رنگی 40 در 50 میلیمتری، گواهی تمکن مالی کافی، رسید پرداخت هزینه های اخذ ویزا، گواهی های حساب بانکی اثبات کننده درآمد قانونی کافی، مدارک اثبات کننده اقامت برنامه ریزی شده در استونی، مدارک و گواهی های مالی کافی مبنی بر اثبات تامین هزینه های زندگی خانواده و همراهان و بیمه نامه پزشکی با پوشش 30.000 یورو را ارائه دهد.
  3. متقاضی در این مرحله باید یک وقت سفارت را در کنسولگری یا سفارت استونی به طور آنلاین تعیین کند.
  4. متقاضی باید در وقت سفارت شرکت کند و مدارک مورد نیاز را نیز ارسال کند.
  5. متقاضی می تواند ویزای 90 روزه خود را دریافت کند و به کشور استونی سفر کند.

مراحل اخذ ویزای طولانی مدت استونی

متقاضیان برای دریافت ویزای طولانی مدت یا مجوز اقامت ملی استونی باید مراحل زیر را طی کنند:

  1. متقاضی باید فرم درخواست ویزای طولانی مدت (فرم D) را تکمیل کند و این فرم را به همراه مدارک خواسته شده به طور آنلاین ارسال کند.
  2. متقاضی باید مدارک لازم از جمله فرم تکمیل شده مجوز اقامت و فرم تکمیل شده ویزای شینگن (فرم D )، عکس رنگی 40 در 50 میلیمتری، گواهی تمکن مالی کافی، رسید پرداخت هزینه های اخذ ویزا، گواهی های حساب بانکی اثبات کننده درآمد قانونی کافی، مدارک اثبات کننده اقامت برنامه ریزی شده در استونی، مدارک و گواهی های مالی کافی مبنی بر اثبات تامین هزینه های زندگی خانواده و همراهان و بیمه نامه پزشکی با پوشش 30.000 یورو را ارائه دهد.
  3. متقاضی در این مرحله باید یک وقت سفارت را در کنسولگری یا سفارت استونی به طور آنلاین تعیین کند.
  4. متقاضی باید در وقت سفارت شرکت کند و مدارک مورد نیاز را نیز ارسال کند.
  5. متقاضی می تواند ویزای 12 ماهه خود را دریافت کند و به کشور استونی سفر کند.

چه متقاضیانی واجد شرایط اخذ ویزای استارت آپ استونی می باشند؟

مسیر اخذ ویزای استارت آپ استونی برای همه شهروندان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا باز است. به طور کلی متقاضیان زیر برای اخذ ویزای استارت آپ استونی واجد شرایط می باشند:

  • دارا بودن سن بالاتر از 15 سال برای متقاضی اصلی
  • دارا بودن گواهی تمکن مالی حداقل 200 یورویی برای اثبات هزینه های زندگی ماهانه در استونی که این میزان تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در استونی سالانه در حدود 2400 یورو می باشد.
  • دارا بودن مبلغ 500 یورو برای اجاره بهای ماهانه یک آپارتمان در استونی که سالانه در حدود 6000 یورو می باشد و برای اخذ ویزای استارت آپ استونی ضروری است.
  • عدم سوء پیشینه و یا سوابق جرم و جنایت در استونی
  • متقاضیانی که به دلیل نداشتن مدرک زبان انگلیسی و یا عدم تسلط به زبان انگلیسی نمی توانند برای اخذ ویزای استارت آپ کشورهای انگلیسی زبان درخواست دهند.

مدت زمان پردازش ویزای استارت آپ استونی

به طور معمول مدت زمان لازم برای پردازش و رسیدگی به پرونده اخذ ویزای استارت آپ استونی در حدود 3 ماه می باشد. متقاضی برای تهیه اسناد و مدارک کسب و کار استارت آپ و یا اثبات توسعه پذیر بودن و نوآورانه بودن طرح تجاری استارت آپ به 3 ماه زمان نیاز دارد.

اگر متقاضی قصد ثبت شرکت در استونی و سپس ارائه درخواست اخذ ویزای استارت آپ استونی را داشته باشد، باید 3 ماه دیگر زمان سپری شود. اگر متقاضی بدون ثبت شرکت قصد ارائه طرح تجاری استارت آپ خود را دارد، 2 ماه زمان نیاز دارد. در نهایت متقاضی برای پردازش ویزای استارت آپ استونی به 4 تا 5 ماه زمان نیاز دارد.

هزینه ویزای استارت آپ استونی

برای ویزای استارت آپ استونی متقاضی نیازمند هیچ مبلغی برای سرمایه گذاری در کسب و کار نمی باشد. با این حال الزام به دارا بودن ایده و طرح تجاری “نوآورانه، قابل اجرا و توسعه پذیر” در عمل به معنای آن است که ممکن است برای راه اندازی آن متقاضی نیازمند سرمایه گذاری از طرف سرمایه گذاران خارجی باشد.

هزینه های استارت آپ در استونی هزینه اصلی هزینه های اضافی
هزینه های کمک برای اخذ مجوز اقامت (حداکثر دو نفر: متقاضی همراه با همسر)

-هر متقاضی اضافی برای اخذ مجوز اقامت استونی باید 600 یورو پرداخت کند.

1500 یورو 3000 یورو
هزینه های مشاوره بررسی همه مدارک (توسط هیئت ارزیابی طرح تجاری استارت آپ و مشاور شرکت استارت آپ در هر مرحله از راه اندازی طرح تجاری) 3000 یورو
هزینه های راه اندازی طرح تجاری استارت آپ در استونی

-هزینه های دولتی راه اندازی طرح تجاری استارت آپ در استونی در حدود 290 یورو است.

1500 یورو 3000 یورو

هزینه اخذ مجوز اقامت استونی

متقاضیان همزمان با درخواست برای اخذ ویزای استارت آپ استونی می توانند برای اخذ مجوز اقامت طولانی مدت و کوتاه مدت اقدام کنند. هزینه های اخذ ویزای استارت آپ استونی و مجوز اقامت این کشور برای متقاضی اصلی، همسر متقاضی و فرزندان عبارت است از:

  • متقاضی اصلی
نوع مجوز اقامت استونی هزینه های اخذ مجوز اقامت استونی
مجوز اقامت موقت (در هنگام درخواست از خارج از کشور) 190 یورو
مجوز اقامت موقت (در هنگام درخواست از داخل کشور) 160 یورو
تمدید مجوز اقامت موقت 64 یورو
مجوز اقامت طولانی مدت 100 یورو
مجوز اقامت کوتاه مدت یا شینگن 80 یورو
درخواست اخذ شهروندی 13 یورو
  • فرزند متقاضی
نوع مجوز اقامت استونی هزینه های اخذ مجوز اقامت استونی
مجوز اقامت موقت (در هنگام درخواست از خارج از کشور) 95 یورو
مجوز اقامت موقت (در هنگام درخواست از داخل کشور) 64 یورو
تمدید مجوز اقامت موقت 24 یورو
مجوز اقامت طولانی مدت (برای کودک 6 تا 11 ساله) 40 یورو
مجوز اقامت کوتاه مدت یا شینگن (برای کودک 6 تا 11 ساله) 40 یورو
درخواست اخذ مجوز اقامت دائم PR( کودک زیر 15 سال) 24 یورو

 

  • همسر متقاضی
نوع مجوز اقامت استونی هزینه های اخذ مجوز اقامت استونی
مجوز اقامت موقت (در هنگام درخواست از خارج از کشور) 95 یورو
مجوز اقامت موقت (در هنگام درخواست از داخل کشور) 64 یورو
تمدید مجوز اقامت موقت 64 یورو
مجوز اقامت طولانی مدت 100 یورو
مجوز اقامت کوتاه مدت یا شینگن 80 یورو
درخواست اقامت دائم PR 64 یورو
درخواست اخذ شهروندی 13 یورو

سودآورترین استارت آپ های استونی

دولت استونی مجموعه ای از استارت آپ های برتر و بین المللی را ایجاد کرده است و شرایط را برای راه اندازی طرح های استارت آپ نوین متقاضیان در سراسر جهان فراهم کرده است. این کشور به عنوان مرکز کارآفرینی و اجرای طرح های استارت آپی در اروپا معرفی شده است. استارت آپ های سودآور استونی از طریق کارآفرینی و با سرمایه گذاری سازمان های حامی در این کشور مشغول فعالیت می باشند. در ادامه فهرست سودآورترین استارت آپ های استونی و سرمایه هر کدام ارائه می شود:

برترین استارت آپ های استونی سرمایه استارت آپ ها
Veriff 7.9 میلیون یورو
Xolo 7.1 میلیون یورو
Salv 4.1 میلیون یورو
Klaus 1.8 میلیون یورو
Raison 1.1 میلیون یورو

برترین استارت آپ های استونی در سال 2022

کشور استونی با وجود جمعیت کم دارای برترین شرکت های استارت آپی در جهان است. این کشور دارای یک اکوسیستم استارت آپی فعال و پرجنب و جوش است که مدام در حال تولد استارت آپ جدید می باشد. این اکوسیستم در چند سال گذشته با ترکیب هوش تجاری، کمک های دولتی و طرح های استارت آپ نوین شاهد رشد و رونق روزافزونی بوده است. شهر تالیان Tallian در استونی به دلیل وجود تعداد فراون شرکت های استارت آپی به سیلیکون ولی Silicon valley اروپا شهرت دارد.

  • Primex Finance

در شهر تالیان Tallian

سال راه اندازی: 2021

موسسان: Dmitry Tolok, Vlad Kostanda

  • Vanongo

در شهر تالیان Tallian

سال راه اندازی: 2019

موسسان: Kateryna Rystsova, Mikhail Sokirnik, Viacheslav Levchenko

  • Lawato

در شهر تالیان Tallian

سال راه اندازی: 2021

موسسان: Anton Taraskin, Paul Opmann, Roman Ivanushkin

  • Vumonic Datalabs

در شهر تالیان Tallian

سال راه اندازی: 2018

موسسان: Aravind Raju, Gabriel Appleton

  • Glitter Finance

در شهر تالیان Tallian

سال راه اندازی: 2021

موسس: David Dobrovitsky

موارد مهم در راه اندازی کسب و کار استارت آپ در استونی

راه اندازی کسب و کار استارت آپ در کشور استونی به عنوان مرکز اروپایی استارت آپ ساده تر و راحت تر از دیگر کشورهای اروپایی است. مهم ترین کار برای راه اندازی کسب و کار استارت آپی در استونی دارا بودن شرایط و مدارک لازم است. مهم ترین موارد در راه اندازی کسب و کار استارت آپ در استونی عبارت است از:

  • متقاضی باید دارای طرح تجاری استارت آپ در حوزه های تکنولوژی اطلاعات، نوآورانه و قابل توسعه باشد.
  • متقاضی باید الزامات و شرایط راه اندازی کسب و کار مورد نظر را دارا باشد.
  • متقاضی نیاز به سرمایه گذاری خاصی برای راه اندازی کسب و کار استارت آپ در استونی ندارد.
  • متقاضی برای تامین هزینه های ماهانه خود در مدت اقامت در استونی با اخذ ویزای استارت آپ باید حداقل 200 یورو و برای هزینه های سالانه در حدود 2400 یورو تمکن مالی داشته باشد.
  • متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان خود نیز مجوز اقامت استونی و ویزای همراه دریافت کند.
  • فاکتورهای مهم اخذ ویزای استارت آپ استونی شامل کسب و کار و طرح تجاری نوآورانه، دارا بودن مدرک زبان استونیایی در سطح B1، دارا بودن گواهی تمکن مالی کافی و راه اندازی کسب و کار استارت آپ در این کشور است.
  • زمان پردازش پرونده ویزای استارت آپ استونی بر اساس ثبت شرکت و یا عدم ثبت شرکت در نهایت 4 تا 5 ماه می باشد.

شرایط ثبت شرکت در استونی

متقاضی برای اخذ ویزای استارت آپ استونی می توان اقدام به ثبت شرکت در این کشور کند. البته بدون ثبت شرکت نیز متقاضی می تواند ویزای استارت آپ را با دارا بودن شرایط لازم دریافت کند. متقاضی برای ثبت شرکت در ابتدا باید طرح و ایده تجاری Business Plan خود را به اتاق بازرگانی استونی ارائه دهد. اگر طرح تجاری شرکت متقاضی مورد پذیرش قرار گیرد، متقاضی باید شرکت تجاری خود را ثبت کند. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت تجاری در کشور استونی در حدود ۲۵۰۰.۰۰۰ یورو می باشد. متقاضی یا هر سرمایه گذار با سرمایه گذاری و ثبت شرکت تجاری می تواند مجوز اقامت موقت استونی را دریافت کند.

اگر در طی مدت ۷ تا ۸ ماه این شرکت ثبت شده به سوددهی برسد و دارای گردش مالی مطلوب  باشد و علاوه بر این متقاضی مالیات خود را پرداخت کرده و از قوانین و مقررات کاری این کشور تبعیت کند، می تواند پس از ۵ سال اقامت موقت خود را به اقامت دائم استونی تبدیل کند.

کشور استونی با تسهیل روند ثبت شرکت و اجرای طرح های استارت آپ بسیاری از متقاضیان مستعد بین المللی را جذب کرده است. متقاضی برای ثبت شرکت در استونی دارای شرایط و محدودیت سنی و یا دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی نمی باشد. شرکت تجاری در استونی نیاز به سهامدار و هیئت مدیره ندارد. علاوه بر این متقاضی می تواند پس از ثبت شرکت برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه استونی را دریافت کند.

متقاضی با ثبت شرکت می تواند اقامت موقت یک ساله استونی را دریافت کند. متقاضی می تواند  شرکت تجاری خود را به دو صورت ثبت کند: “شرکت تجاری با سهامی خاص و شرکت تجاری با سهامی عام.” البته برای متقاضیان بین المللی شرکت تجاری با سهامی خاص انتخاب بهتری است. با ثبت شرکت تجاری، سرمایه گذار می تواند در حیطه شرکت تجاری فعالیت های تجاری مختلفی را انجام دهد.

متقاضی برای ثبت شرکت در استونی باید مجوز اقامت یک ساله، گواهی سلامت و معاینه های پزشکی، پاسپورت معتبر، پرینت حساب مالی، طرح و برنامه تجاری برای شرکت و گواهی عدم سوء پیشینه را ارائه دهد. متقاضی با ارائه مدارک لازم و طرح تجاری شرکت دارای توجیه اقتصادی می تواند مجوز اقامت کشور استونی را دریافت کند.

مزایای ثبت شرکت در استونی

متقاضیان برای ثبت شرکت در استونی و راه اندازی طرح های تجاری استارت آپ باید از تجربه کافی در امور تجارت و مدیریت شرکت تجاری برخوردار باشند و همچنین دارای تمکن مالی کافی برای راه اندازی شرکت تجاری باشند. متقاضیان با ثبت شرکت در استونی و راه اندازی طرح های تجاری استارت آپ از مزایای زیر برخوردار می شوند:

  • امکان افتتاح حساب های بانکی در بانک های کشورهای اروپایی و دسترسی به بازارهای جهانی برای عرضه کالاها و محصولات و خدمات تولید شده
  • امکان برخورداری از حقوق شهروندی و خدمات درمانی استونی
  • عدم نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی و دارا بودن مدرک زبان استونیایی

اخذ پاسپورت از طریق ویزای استارت آپ استونی

کشور استونی دارای یکی از معتبرترین پاسپورت های جهان می باشد. پاسپورت استونی در رتبه بندی های جهانی برترین و قدرتمندترین پاسپورت های جهان در رتبه 13 جهانی قرار دارد. پاسپورت استونی در کنار پاسپورت های قدرتمند جهان مانند ژاپن و سنگاپور قرار دارد. متقاضیانی که موفق به اخذ پاسپورت این کشور شوند، می توانند با در دست داشتن این پاسپورت به بیش از 130 کشور جهان بدون نیاز به ویزا رفت و آمد کنند. متقاضیان با دارا بودن پاسپورت استونی می توانند آزادانه و بدون اخذ ویزا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک، کره جنوبی، ترکیه و ژاپن و دیگر کشورهای برتر جهان وارد شوند.

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای استارت آپ استونی

متقاضی با دریافت ویزای استارت آپ استونی می تواند به طور مستقیم ویزا و مجوز اقامت طولانی مدت یا PR این کشور را دریافت کند. بر اساس قانون 232 مهاجرت استونی متقاضی برای اخذ مجوز اقامت دائم استونی باید دارای شرایط لازم باشد.

از جمله شرایط لازم اخذ مجوز اقامت دائم استونی می توان به دارا بودن مدرک زبان استونیایی در سطح B1 و دیگر ملاک های اخذ مجوز اقامت طولانی مدت این کشور اشاره کرد. متقاضی برای تمدید مجوز اقامت همسر و فرزندان خود و همچنین اخذ مجوز اقامت دائم استونی می تواند همزمان با تمدید مجوز اقامت خود اقدام کند. متقاضیان از طریق راه اندازی طرح استارت آپ و کار در کشور استونی پس از ۳ سال می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

اخذ ویزای همراه از طریق ویزای استارت آپ استونی

بر اساس قانون مهاجرت استونی ماده های 46 بندهای 3 و 4 متقاضی می تواند همزمان برای همسر و فرزند زیر 18 سال خود درخواست ویزای اقامت استونی دهد. متقاضی با اخذ ویزای استارت آپ استونی می تواند از مزیت اخذ ویزای همراه برای خانواده خود برخوردار شوند.

متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه خانواده را برای همراهی در استونی دریافت کند. علاوه بر این متقاضی می تواند برای فرزندان بزرگسال خود که دارای بیماری و یا ناتوانی جسمی می باشند نیز ویزای همراه استونی را دریافت کند. متقاضی با تمدید ویزای استارت آپ می تواند ویزای اقامت استونی را برای خانواده خود نیز تمدید کند.

شرایط دریافت ویزای استارت آپ استونی
شرایط دریافت ویزای استارت آپ استونی

اخذ شهروندی از طریق ویزای استارت آپ استونی

متقاضیان با مهاجرت به کشور استونی می توانند از روش اخذ ویزای استارت آپ شهروندی و تابعیت این کشور را دریافت کنند. ذکر این نکته ضروری است که متقاضی پس از اخذ شهروندی و تابعیت استونی نمی تواند تابعیت کشور دیگری را داشته باشد. در واقع بر اساس ماده یک قانون شهروندی استونی متقاضی پس از اخذ تابعیت استونی باید تابعیت دیگر کشورها را ترک کند. متقاضی برای اخذ شهروندی و تابعیت استونی باید مسیر زیر را طی کند:

  • اگر متقاضی برای اخذ ویزای کوتاه مدت یا طولانی مدت درخواست داده است، باید قبل از پایان دوره 90 روزه یا 12 ماهه برای تمدید مجوز اقامت کشور استونی اقدام کند.
  • اگر متقاضی برای اخذ ویزای موقت اولیه دوره کمتر از 5 سال درخواست داده است، باید حداقل 2 ماه قبل از پایان مدت مجوز برای تمدید آن اقدام کند. اگر متقاضی بر اساس ماده 122 قانون مهاجرت واجد شرایط باشد، می تواند این مجوز اقامت را تمدید کند.
  • بر اساس قانون 232 مهاجرت متقاضی پس از 5 سال اقامت در استونی می تواند برای اخذ مجوز اقامت دائم یا PR درخواست دهد.
  • متقاضی برای اخذ مجوز اقامت دائم استونی باید دارای ملاک های لازم و از جمله مدرک مهارت زبان استونیایی در سطح B1 باشد.
  • متقاضی پس از اقامت 5 ساله در استونی با کسب نمره لازم در آزمون شهروندی استونی و آزمون قانون اساسی استونی می تواند برای اخذ شهروندی این کشور اقدام کند.
  • بر اساس قانون 6 شهروندی استونی متقاضی برای اخذ شهروندی استونی باید دارای 15 سال باشد.

مزایای اخذ ویزای استارت آپ استونی

متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای استارت آپ استونی و در نهایت پس از چند سال کار و اشتغال اقامت مجوز تابعیت و اقامت دائم کشور استونی می شوند از امتیازهای ویژه ای برخوردار می شوند. از مهم ترین مزایای اخذ ویزای استارت آپ و در نهایت شهروندی استونی موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • امکان کار و زندگی در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و امکان رفت و آمد آزادانه به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • امکان افتتاح حساب بانکی در کشورهای اروپایی و رقابت با بازارهای اروپا و جهان و فعالیت تجاری و اقتصادی با همه کشورهای جهان
  • امکان تحصیل رایگان در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • امکان اخذ پاسپورت معتبر استونی و امکان اخذ ویزای آمریکا
  • امکان اخذ کارت اقامت ۵ ساله اروپا
  • امکان زندگی و اقامت در آزادترین اینترنت جهان
  • امکان زندگی در کشوری با هزینه های مناسب

سخن آخر

در این مقاله شرایط اخذ ویزای استارت آپ استونی مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار گرفت. مهم ترین نکات در این مقاله چگونگی اخذ ویزای استارت آپ استونی، شرایط و مدارک لازم اخذ ویزای استارت آپ استونی و معیارها و ملاک های لازم برای دریافت این ویزا می باشد. متقاضیان برای اخذ ویزای استارت آپ استونی باید دارای شرایط و مدارک لازم باشند. اگر متقاضی بتواند طرح تجاری استارت آپی را با موفقیت در استونی راه اندازی کند، می تواند مجوز اقامت دائم این کشور را با رعایت شرایط و الزامات دریافت کند. متقاضی با کمک از وکلای مهاجرتی و مشاوران موسسه های مهاجرتی می تواند به نتیجه مطلوب برای اخذ ویزای استارت آپ استونی برسد.

سوالات متداول در مورد ویزای استارت آپ استونی

  • مهم ترین ویژگی های طرح تجاری کارآفرینی استارت آپ استونی چیست؟

طرح تجاری استارت آپ Business Plan متقاضی باید نوآورانه، خلاقانه، توسعه پذیر و در حوزه علوم تکنولوژی و فناوری های پیشرفته باشد. راه اندازی طرح تجاری استارت آپ Business Plan موجب توسعه و گسترش فضای کسب و کار و رونق اقتصادی کشور استونی شود. مدل طرح تجاری استارت آپ Business Plan با پتانسیل های رشد جهانی مطابقت داشته باشد و بتواند در بازارهای جهانی رقابت کند. ویزای استارت آپ استونی بیشتر بر طرح های استارت آپ در حوزه های فناوری و تکنولوژی پیشرفته است که موجب اشتغال زایی و خدمت به شهروندان می شود و طرح تجاری استارت آپ متقاضی باید قابلیت اشتغال زایی و ایجاد فرصت های شغلی برای شهروندان استونی را داشته باشد.

  • گزینه های راه اندازی استارت آپ در استونی کدامند؟

متقاضیان برای راه اندازی طرح تجاری استارت آپ و اجرای کسب و کار در استونی دو گزینه در پیش رو دارند. دو گزینه راه اندازی استارت آپ در استونی شامل این دو مورد است: اگر متقاضی هنوز برای ثبت شرکت در استونی اقدام نکرده است، می تواند برای اخذ ویزای طولانی مدت استارت آپ (تا 12 ماه) یا ویزای استارت آپ کوتاه مدت (تا 3 ماه) درخواست خود را ارائه دهد. و اگر متقاضی قبلاً یک شرکت استارت آپی در استونی ثبت و راه اندازی کرده است، می تواند برای اخذ ویزای (طولانی مدت یا کوتاه مدت) استونی اقدام کند یا برای اخذ مجوز اقامت موقت به منظور راه اندازی استارت آپ (حداکثر تا 5 سال) درخواست خود را ارائه دهد.

  • متقاضیان واجد شرایط اخذ ویزای استارت آپ استونی کدامند؟

دارا بودن سن بالاتر از 15 سال برای متقاضی اصلی، دارا بودن گواهی تمکن مالی حداقل 200 یورویی برای اثبات هزینه های زندگی ماهانه در استونی که این میزان تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در استونی سالانه در حدود 2400 یورو می باشد. دارا بودن مبلغ 500 یورو برای اجاره بهای ماهانه یک آپارتمان در استونی که سالانه در حدود 6000 یورو می باشد و برای اخذ ویزای استارت آپ استونی ضروری است و عدم سوء پیشینه و یا سوابق جرم و جنایت در استونی. متقاضیانی که به دلیل نداشتن مدرک زبان انگلیسی و یا عدم تسلط به زبان انگلیسی نمی توانند برای اخذ ویزای استارت آپ کشورهای انگلیسی زبان درخواست دهند.

  • آیا امکان اخذ مجوز اقامت دائم استونی با ویزای استارت آپ وجود دارد؟

بله. متقاضی با دریافت ویزای استارت آپ استونی می تواند به طور مستقیم ویزا و مجوز اقامت طولانی مدت یا PR این کشور را دریافت کند. بر اساس قانون 232 مهاجرت استونی متقاضی برای اخذ مجوز اقامت دائم استونی باید دارای شرایط لازم باشد. از جمله شرایط لازم اخذ مجوز اقامت دائم استونی می توان به دارا بودن مدرک زبان استونیایی در سطح B1 و دیگر ملاک های اخذ مجوز اقامت طولانی مدت این کشور اشاره کرد. متقاضی برای تمدید مجوز اقامت همسر و فرزندان خود و همچنین اخذ مجوز اقامت دائم استونی می تواند همزمان با تمدید مجوز اقامت خود اقدام کند. متقاضیان از طریق راه اندازی طرح استارت آپ و کار در کشور استونی پس از ۳ سال می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه استونی از طریق ویزای استارت آپ وجود دارد؟

بله. بر اساس قانون مهاجرت استونی ماده های 46 بندهای 3 و 4 متقاضی می تواند همزمان برای همسر و فرزند زیر 18 سال خود درخواست ویزای اقامت استونی دهد. متقاضی با اخذ ویزای استارت آپ استونی می تواند از مزیت اخذ ویزای همراه برای خانواده خود برخوردار شوند. متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه خانواده را برای همراهی در استونی دریافت کند. علاوه بر این متقاضی می تواند برای فرزندان بزرگسال خود که دارای بیماری و یا ناتوانی جسمی می باشند نیز ویزای همراه استونی را دریافت کند. متقاضی با تمدید ویزای استارت آپ می تواند ویزای اقامت استونی را برای خانواده خود نیز تمدید کند.

اسکرول به بالا