071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل پزشکی در دانشگاه تارتو استونی جزء 400 دانشگاه برتر بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر در نیویورک تایمز است. به این معنی است که دانشگاه تارتو متعلق به 3٪ از بهترین دانشگاه های جهان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی است. دانشگاه تارتو نیز به عنوان یکی از “نامزدهای دریافت موقعیت بالای جهانی در اروپای شرقی” معرفی شد. مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز آماده هستند تا شما عزیزان را در این راستا راهنمایی کنند.

تحصیل در استونی

مهاجرت تحصیلی به استونی

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

هنگامی که صحبت درباره تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی به میان می آید، دانشگاه تارتو (Tartu University)، دانشکده پزشکی استونی یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت به استونی جهت تحصیل است. دانشگاه تارتو به خاطر اعتبار بالایی از کیفیت تحصیلات و تحقیقات و شهرت عالی دیپلم که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی دریافت می کنند، شناخته شده است. این دانشگاه تحصیلات پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به زبان انگلیسی و استونی ارائه می کند.

پزشکی به زبان انگلیسی در استونی

هدف کلی برنامه پزشکی دانشگاه پزشکی تارتو، آموزش پزشکانی است، که قادر به ارائه خدمات پزشکی با کیفیت بالا مطابق با دستاوردهای اخیر در پزشکی و استانداردهای اخلاقی بالا هستند. افزایش آگاهی جامعه از اهمیت اقدامات ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماری بسیار حائز اهمیت است.

پزشکی به زبان انگلیسی در استونی

برنامه پزشکی انگلیسی دانشگاه تارتو 6 ساله است و دانشجویان موفق به دریافت مدرک پزشکی (M.D) می شوند. پس از فارغ التحصیلی موفق، دانشجویان فرصت های حرفه ای و تحصیلی مانند، تحصیل در یک برنامه و تبدیل شدن به پزشک متخصص و همچنین برای تحصیل پزشکی در برنامه های دکترا در هر کشور دیگری از شهروندی اتحادیه اروپا، و یا شغلی که نیاز به یک مدرک پزشکی دارد، را به دست خواهند آورد.

ویزاهای اخذ شده

پذیرش پزشکی در استونی

یک پیش شرط برای درخواست شرکت در آزمون SAT در زیست شناسی E / M (حداقل امتیاز 640) است. علاوه بر این، متقاضیان باید نامه انگیزشی ارسال کنند. هنگام رتبه بندی متقاضیان، هر دو نمره (SAT 50٪) و نامه انگیزشی (50٪) در نظر گرفته می شوند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه تارتو 11.000 یورو است. این شهریه را می توان در دو قسط در هر ترم (5500 یورو / ترم) پرداخت کرد.

  • دسامبر: سیستم درخواست نامه باز می شود.
  • آوریل: مهلت نهایی برای درخواست پزشکی به زبان انگلیسی
  • ژوئن: نتایج پذیرش نهایی برای پزشکی به زبان انگلیسی اعلام می شود.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت استونی

طبق لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای 2018-2019 فقط دانشگاه تارتو مورد تایید برای کشور استونی می باشد.

دانشگاه های پزشکی کشور استونی

نام دانشگاه پزشکی واقع در استونی به نام تارتو می باشد. (TARTU UNIVERSITY)

ویزای تحصیلی کشور استونی

یکی از شرایط مهاجرت به استونی از طریق ویزای تحصیلی این می‌باشد که فرد باید مدرک زبان آیلتس حداقل ۵ تا ۶٫۵ را داشته باشد زیرا زبان تدریس در این کشور انگلیسی می‌باشد و فرد باید برای پذیرش با دانشگاه یک مصاحبه آنلاین داشته باشد که سطح زبان متقاضی را بسنجند.

پس توصیه ما به شما این می‌باشد که اگر خواستار ویزای تحصیلی استونی هستید باید قبل از هر اقدامی جهت پذیرش از دانشگاه و درخواست ویزای تحصیلی استونی، مدرک زبان آیلتس خود را دریافت کنید زیرا امکان گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور وجود ندارد و اگر شما مدرک زبان آیلتس را اخذ نکرده باشید امکان صدور ویزای تحصیلی استونی و همچنین پذیرش از دانشگاه‌های این کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

دانشجویان متقاضی ویزای تحصیلی استونی می‌توانند در ابتدا و قبل از هرگونه اقدامی به سایت‌های دانشگاه‌های استونی مراجعه کرده و شرایط و قوانین موجود دانشگاه‌ها را مطالعه نمایند و بعد از آن رشته تحصیلی مورد علاقه خود را یافت و تمام جزئیات آن را با دقت مطالعه نمایند و سپس زمانی که تمام اطلاعاتشان تکمیل گردید برای دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود درخواست ارسال نمایند. زمانی که می‌خواهید درخواست خود را به دانشگاه بفرستید باید توجه داشته باشید که تمام مدارک شما باید به زبان انگلیسی و یا استوانیایی ترجمه شد باشد.

ویزای تحصیلی کشور استونی

بعد از بررسی‌های لازمه شما باید با زمانی که دانشگاه برای شما تعیین می‌کند یک مصاحبه از طریق اسکایپ به صورت آنلاین با دانشگاه داشته باشید که آن‌ها سطح زبان شما را بسنجند. بعد از انجام مصاحبه زمانی بین دو تا سه هفته و یا بیشتر که بستگی به دانشگاه دارد، جواب تأییدیه دانشگاه جهت درخواست پذیرش شما فرستاده می‌شود. شما می‌توانید با دریافت نامه تأییدیه دانشگاه برای گرفتن ویزای تحصیلی استونی به سفارت این کشور مراجعه نمایید. اطلاعات مهمی که دانشجویان باید در خصوص درخواست ویزای تحصیل در استونی بدانند:

  • حتماً باید نامه و سندی که نشان دهد شما پذیرش را از دانشگاه کشور استونی دریافت کرده‌اید را همراه داشته باشید.
  • باید شخص درخواست‌کننده ویزا به صورت حضوری به دفتر نمایندگی استونی مراجعه نماید و مراحل را طی کند.
  • همراه داشتن پاسپورتی که قابل خواندن باشد و باید حداقل سه صفحه خالی داشته باشد.
  • یک سری هزینه‌ای که باید به دفتر نمایندگی استونی پرداخت شود.
  • باید فرم درخواست ویزای تحصیلی استونی توسط خود فرد متقاضی پر شود.
  • باید حتماً گزارشی مبنی بر سلامت کامل فیزیکی متقاضی به همراه داشته باشید.
  • اثبات اینکه فرد بعد از اتمام تحصیل به کشور خود بازخواهد گشت.
  • اثبات تمکن مالی برای اینکه فردی که می‌خواهد دانشجو را در استونی ساپورت کند و توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی را داشته باشد.
  • مشخص کردن محل اقامت دانشجو در استونی (هتل، خوابگاه، اجاره خانه)
  • اگر فرد دانشجو متأهل می‌باشد باید گواهی ازدواج را به همراه داشته باشد.
  • اگر دانشجو دارای فرزند می‌باشد هم باید مدارک آن را به دفتر نمایندگی ارائه دهد.
  • عدم سوء پیشینه
  • رضایت‌نامه والدین (اگر لازم باشد)
  • آخرین مدرک تحصیلی (برای دانشجوی کارشناسی: دیپلم و پیش‌دانشگاهی و ریزنمرات سه سال پایانی، برای دانشجوی کارشناسی ارشد: مدرک کارشناسی معتبر و ریزنمرات آن، برای مقطع دکترا: مدرک کارشناسی ارشد معتبر به همراه ریزنمرات)
  • داشتن مدرک زبان آیلتس ضروری می‌باشد و نمره آیلتس آن‌ها بر اساس مقطع تحصیلی متغیر می‌باشد.
  • مدارک شناسایی دانشجو به همراه کپی از تمام صفحات آن
  • فرد بعد از ارائه این مدارک باید مدت‌زمان دو تا سه هفته منتظر پردازش مدارک بماند و بعد از بررسی‌های سفارت و تائید مدارک اجازه صدور ویزای تحصیلی برای دانشجو داده خواهد شد.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در استونی

هدف کلی دوره های پزشکی دانشگاه آموزش پزشکانی است که:

  • قادر به ارائه خدمات پزشکی با کیفیت بالا مطابق با دستاوردهای اخیر در علم پزشکی و استانداردهای اخلاقی بالا هستند.
  • در افزایش آگاهی جامعه از اهمیت اقدامات ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماری نقش دارند.
  • علاقمند به فعالیت درزمینه ی توسعه پزشکی به عنوان یک رشته و یک علم باشند.
  • مایل به خود پروری در طول فعالیت حرفه ای خود هستند.

پس از فارغ التحصیلی موفقیت آمیز در این دوره، دانشجویان فرصت دریافت آموزش حرفه ای به دست خواهند آورد و می توانند برای ادامه تحصیل در یک دوره ی کارآموزی در تخصص مورد نظرشان در استونی یا در هر کشور دیگری از اتحادیه اروپا شرکت کنند و یا شغلی داشته باشند که نیاز به مدرک پزشکی دارد. برای درخواست شرکت در دوره پزشکی به زبان انگلیسی، در ابتدا دانشجو باید تمام مدارک مورد نیاز را آماده کند. نتیجه ی درخواست ها در ابتدای ژوئن هر سال اعلام می شود.

  • دسامبر: شروع سیستم در تقاضای تحصیل
  • آوریل: اخرین مهلت برای درخواست تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی
  • ژوئن: اعلام نتایج پذیرفته شدگان نهایی برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

توجه داشته باشید به دلیل محدودیت بسیار زیاد در پذیرش دانشجو، رقابت زیادی برای پذیرفته شدن وجود دارد. مدارک مورد نیاز برای پذیرش در رشته ی پزشکی در دانشگاه تارتو به زبان انگلیسی، پیش شرط لازم برای ارائه ی درخواست داشتن دریافت حداقل امتیاز 680 در آزمون SAT در زیست شناسی E / M می باشد.

علاوه بر این، متقاضیان باید نامه انگیزشی ارسال کنند. پذیرش بر اساس لیست رتبه بندی انجام می شود. هنگام رتبه بندی متقاضیان، هر دو نمره (70%) و نامه انگیزشی (30%) در نظر گرفته می شوند. در مجموع حداکثر امتیاز 100 امتیاز است. اگر 66 امتیاز یا بیشتر بدست آورید، آنگاه درخواست پذیرش در این دانشگاه مورد بررسی خواهد گرفت.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در استونی

تمامی دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در یکی از رشته های پزشکی دندان پزشکی و یا داروسازی در دانشگاه های استونی را دارند می بایست به زبان استونیایی مسلط باشند (در صورتی که دروس آنها به زبان دیگری تدریس نشوند). موافقت با درخواست پذیرش شما طبق لیست رتبه بندی به خصوصی صورت می گیرد. شرایط کلی: دانشجوی متقاضی باید یکی از این شرایط را بپذیرد:

  • شرکت در آزمون ورودی شیمی و زیست شناسی
  • تست SAT زیست شناسی. حداقل نمره ای که باید در ازمون زیست شناسی SAT کسب کنید 640 امتیاز است.

شرایط زبان انگلیسی: تمامی متقاضیان رشته های زیر شاخه پزشکی لازم است که در زمان پذیرش در دانشگاه به حد نیاز به زبان استونیایی تسلط داشته باشند و مدرکی که نشانگر مهارت زبانی آنها باشد را همراه با سایر مدارکشان به دانشگاه مدنظر خود ارائه دهند. حداقل باید در سطح B2 زبان استونیایی باشید. اگر در خارج از کشور درس خوانده باشید ولی 9 کلاس اولتان را در استونی گذرانده باشید می توانید مدارک مربوط به آن را به جای مدرک زبان استونی ارائه دهید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در استونی

روند درخواست دانشجویان بین المللی به این شکل است که شما فرم درخواست آنلاینی را دریافت کرده و آن را پر میکنید. بعد از ارسال آن فرم به شما یک کد داوطلبی داده می شود که به وسیله آن میتوانید به حساب کاربریتان دسترسی پیدا کنید. پس از آن مدارک اسکن شده و الکترونیکی خود را آپلود مینمایید و تمامی مدارک لازم را همراه با درخواستتان برای دفتر پذیرش دانشجویان بین المللی ارسال می کنید.

مدارکی که برای درخواست پذیرش لازم اند شامل این موارد می شوند: درخواست آنلاین، کپی پاسپورت، کپی مدرک دیپلم دبیرستان، ترجمه شده ی مدرک دبیرستان و ریز نمرات به انگلیسی، مدرک تسلط به زبان استونی. توجه داشته باشید برای اینکه مدارکتان به رسمیت شناخته شوند می بایست توسط مسئولین صلاحیت دار صادر شده باشند و مهر و امضای معتبر داشته باشند.

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

به طور کلی هزینه های دانشگاه پزشکی و دندان پزشکی به زبان انگلیسی در حدود 5500 یورو هر ترم میشود درصورتی که دروس به زبان انگلیسی تدریس شوند. این هزینه ها برای مقاطع پزشکی عمومی و لیسانس دندانپزشکی است. با این هزینه تنها می توانید شهریه ی دانشگاه و کتب درسی را بدهید.

در صورتی که دروس عملی بگیرید یا بخواهید دروس را به زبان دانمارکی بگذرانید هزینه ی متفاوتی نیاز است. اگر بخواهید برای تخصص و فوق تخصص پزشکی یا فوق لیسانس دندانپزشکی اقدام به تحصیل در کشور استونی کنید باید در حدود 100 یورو هر ترم اضافه تر بپردازید. تمامی هزینه های تحصیلی را باید کامل پرداخت کنید.

مدارک و شرایط اخذ پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی در استونی

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی استونی سیستم تحصیلی خاصی دارد و دانشجویان خاصی در این دانشگاه می توانند به تحصیل بپردازند. جهت تحصیل در این کشور باید 3 مرحله را پشت سر بگذارید. مرحله ی اول دریافت نامه ی قبولی از دانشگاه است. مرحله ی دوم دریافت ویزای تحصیل و مرحله ی سوم ارائه ی اطلاعات پرواز، مکان و مدت زمان اقامت به دولت و دانشگاه استونی است.

مدارک لازم برای اخذ نامه ی قبولی از دانشگاه از جمله کپی پاسپورت معتبر و کپی از مدرک دیپلم لازم است و باید در آزمون ورودی زیست یا شیمی شرکت کنید و نمره ی قبولی بگیرید و سپس با توجه به رزومه ی تحصیلی رئیس دانشگاه استونی برایتان نامه ی پذیرش ارسال می کند. پس از دریافت نامه ی قبولی از دانشگاه استونی به سفارتخانه رفته و مدارک زیر را تحویل دهید. ارائه ی مدارک لازم به سفارت اجباریست اگر می خواهید از طریق قانونی وارد کشور استونی شوید و حتما باید شهریه ی ترم اول دانشگاه را پرداخت کنید و رسید واریزی را ضمیمه کنید تا دانشگاه و دولت اجازه ی اقامت به شما دهند.

  • اصل نامه ی دعوت از دانشگاه استونی
  • مدرک دیپلم را به انگلیسی ترجمه کنید و ریز نمرات درسی را متناسب با نمره دهی کشور استونی وارد کنید.
  • پاسپورت معتبر (تاریخ انقضای آن تا 6 ماه باشد)
  • شناسنامه (صفحات شناسنامه به زبان انگلیسی ترجمه شود)
  • برای هر ترم تحصیلی دروس تئوری و عملی باید اخذ کرد، چارت درسی را ضمیمه پرونده تحصیلی کنید و با توجه به مدت
  • زمان تحصیل (پزشکی و دندانپزشکی 6 سال) برای اقامت درخواست کنید و مکان زندگی را باید به شهرداری و پلیس گزارش دهید.
  • مدرک زبان استونیایی داشته، زیرا اکثر دروس پزشکی و دندان پزشکی به زبان رسمی کشور آموزش داده می شوند.
  • 2 قطعه عکس به ابعاد عکس پاسپورت

برای درخواست برنامه پزشکی انگلیسی در دانشگاه تارتو، دانشجو باید تمام مدارک مورد نیاز را سریع آماده کند.

برای دریافت اطلاعات کامل تر و اخذ اقامت استونی با مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز همراه باشید.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

هزینه های دانشگاه پزشکی به زبان انگلیسی در حدود 5500 یورو هر ترم می شود.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در استونی سالانه حدودا 12 تا 15 هزار یورو می باشد.

 دانشجوی متقاضی باید یکی از این شرایط را بپذیرد:

  • شرکت در آزمون ورودی شیمی و زیست شناسی
  • تست SAT زیست شناسی. حداقل نمره ای که باید در آزمون زیست شناسی SAT کسب کنید 640 امتیاز است.

پیش شرط لازم برای ارائه ی درخواست داشتن دریافت حداقل امتیاز 680 در آزمون SAT در زیست شناسی E / M می باشد. علاوه بر این، متقاضیان باید نامه انگیزشی ارسال کنند.

تحصیل پزشکی در کشور استونی 6 سال زمان نیاز دارد.

  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای استونی
  • یک قطعه عکس 2*2
  • بیمه دانشجویی یک ساله به ارزش 30 هزار یورو
  • نامه پذیرش قطعی دانشگاه
  • ترجمه شناسنامه

هزینه زندگی یک دانشجو در این کشور به صورت میانگین بین 500 الی 800 یورو در هر ماه اعلام شده است.

هزینه تحصیل در داروسازی سالانه 11 الی 12 هزار یورو می باشد.

  • پاسپورت با داشتن حداقل 6 ماه اعتبار
  • ترجمه و اصل مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری
  • ترجمه و اصل مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری
  • شرکت در آزمون SAT و اخذ نمره قبولی حداقل 680.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا