071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به استونی

اعزام دانشجو به استونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله هدف ما بررسی شرایط اعزام دانشجو به استونی است. برای این که بخواهید به کشوری جدید برای تحصیل مهاجرت نمایید لازم است تا در ارتباط شرایط اعزام دانشجو اظلاعات کافی داشته باشید. در حقیقت موسسات بسیاری در زمینه اعزام دانشجو فعالیت می کنند که البته باید به معتبر ترین این موسسات مراجعه نمود. مهاجرت به کشور های مختلف برای تحصیل شرایط خاصی دارد که با توجه به آن شرایط می توانید برای تحصیل خود اقدام نمایید. از این رو باید تمامی مراحل مربوط به روند اعزام دانشجو به کشور مورد نظر را با تمامی جزئیات بررسی نمایید.

برای مهاجرت به استونی روش های بسیار زیادی وجود دارد. در زمینه اعزام دانشجو به استونی باید توجه داشته باشید که روند مهاجرت تحصیلی به استونی باید دقیق بررسی شود. علاوه بر این روش، راه های زیادی وجود دارد که می توان به استونی مهاجرت نمود. از جمله این راه ها عبارتند از: مهاجرت کاری به استونی، مهاجرت سرمایه گذاری به استونی، مهاجرت از طریق تولد در استونی، مهاجرت از طریق ازدواج در استونی، مهاجرت از ریق تولد فرزند در استونی و … . برای این که بخواهید روش مهاجرت خود را انتخب نمایید می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی در شهر های شیراز و تهران می باشد.

اعزام دانشجو به استونی

برای این که بتوانید تحصیل در استونی را انجام دهید لازم است تا در ارتباط با اعزام دانشجو به استونی اطلاعات کافی داشته باشید. دانشجویان بسیاری برای تحصیل در استونی وارد این کشور می شوند. به عبارتی تحصیل در استونی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری طرفداران بسیار زیادی دارد و عده زیادی نیز برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی وارد این کشور می شوند.

از این رو برای دریافت ویزای تحصیلی استونی می بایست در ارتباط با شرایط تحصیل در این کشور اطلاعات کافی داشت. روند اعزام دانشجو به استونی با شناخت این کشور همراه می باشد و دانشجویان می بایست با شرایط زندگی در استونی آشنایی داشته باشند. پس از آن لازم است تا در ارتباط با دانشگاه های استونی اطلاعات کسب نموده و در ارتباط با دوره های تحصیلی در این دانشگاه ها اطلاعات داشته باشید. در ابتدا با کشور استونی آشنا می شویم تا در زمینه زندگی در استونی اطلاعات خلاصه ای داشته باشیم.

آشنایی با استونی جهت اعزام دانشجو

اگر تمایل به اقامت استونی و زندگی در استونی را از طریق تحصیلی داشته باشید لازم است که در ارتباط با کشور استونی به طور خلاصه اطلاعاتی کسب نمایید. استونی کشوری است در شمال اروپا که با کشور های روسیه و لتونی مرز مشتذک دارد. پایتخت این کشور که عضو اتحادیه اروپا هست می باشد،‌شهر تالین است و بزرگ ترین شهر این کشور هم محسوب می شود. زبان رسمی مردم این کشور استونیایی است و در کل جمعیتی کم تر از دو میلیون نفر دارد. مساحت کشور استونی چهل و پنج هزار و دویست و بیست و هفت کیلومتر مربع می باشد و با این شرایط یکی از کشور های دارای اقتصاد برتر است. واحد پولی و مبادلات در کشور استونی یورو می باشد.

چرا تحصیل در استونی ؟

در این بخش از مقاله به جهت بررسی شرایط اعزام دانشجو به استونی به این سوال پاسخ می دهیم که چرا تحصیل در استونی از اهمیت بالایی برخوردار است؟! استونی کشوری کوچک در اروپای شمالی است. با وجود این اندازه کوچک ، استونی فضا ها و فرصت های زیادی را برای خارجی هایی که برای تحصیل به اینجا می آیند ، فراهم می کند. از سویی ، این کشور یکی از سبزترین کشورها در جهان است و تراکم جمعیتی بسیار کمی دارد و همین امر باعث می شود محیط زندگی آن بسیار دوستانه باشد.

چرا تحصیل در استونی ؟
چرا تحصیل در استونی ؟

از سوی دیگر ، استونی مکانی مناسب برای ارتباط با تمام دنیا است ، زیرا این کشور یک کشور دیجیتالی و  نوآورانه است. در واقع می توان گفت که زندگی و تحصیل در استونی برای دانشجویان راحت تر است زیرا استونی جامعه ای بسیار دیجیتالی است. اعلام مالیات خود به صورت آنلاین (در 2 دقیقه) ، انجام نقل و انتقالات بانکی از طریق تلفن همراه یا انجام خرید مواد غذایی هفتگی خود بدون اینکه مجبور به ترک خانه شوید ، بسیار معمول است.

در این کشور سیستم آموزشی به گونه ای است که کودکان هم از سن هفت سالگی با اصول برنامه نویسی آشنا می شوند و استفاده از رایانه در همه زمینه های تحصیلی و زندگی گسترده است. علاوه بر آن دانشگاه های استونی برنامه های جدید و منحصر به فردی را ایجاد کرده اند که بر آموزش فن آوری پیشرفته (مانند امنیت سایبری ، فناوری ها و خدمات مدیریت الکترونیکی ، بازی های یادگیری دیجیتال) متمرکز شده اند. نکته مهم تر این است که هزینه زندگی در استونی و هزینه تحصیل در استونی نیز با توجه به امکانات موجود در این کشور بسیار مقرون به صرفه است.

معرفی دانشگاه های استونی برای اعزام دانشجو

به دلیل امکانات مناسب تحصیل و زندگی در استونی شرایط به گونه ای پیش رفته است که تعداد دانشجویان بین المللی تقریبا بیست درصد رشد کرده است و دانشجویان از کشور های مختلفی همچون فنلاند، روسیه،‌ایتالیا، انگلستان و … برای تحصیل وارد این کشور می شوند. تحصیل در استونی بسیار مناسب است و برنامه های تحصیلی بسیاری به زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد.

طبق گزارش های بین المللی نیز هشتاد و نه درصد دانشجویان بین المللی از تحصیلات خود در استونی رضایت دارند. اما باید دید چه دانشگاه هایی در استونی منجر به این همه رضایت شده اند. برخی از محبوب ترین دانشگاه های استونی عبارتند از: دانشگاه تارتو که بر اساس رتیه بندی جهانی در رتبه سیصد و یک قرار گرفته است، دانشگاه صنعتی تالین که رتبه ششصد و یک جهانی را به خود نسبت داده است، دانشگاه تالین و … . البته دانشگاه های دیگری نیز در این کشور وجود دارد که به آن ها اشاره می نماییم.

دقت کنید که دانشگاه تارتو قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه این کشور است. دانشگاه های دیگر در این کشور عبارتند از: فرهنگستان هنر استونی، آکادمی موسیقی و تئاتر استونی، آکادمی علوم امنیتی استونی، آکادمی هواپیمایی استونی ، آکادمی دریایی استونی، کالج دفاع ملی استونی، دانشگاه علمی کاربردی تالین، دانشگاه علمی کاربردی کارآفرینی استونی و … .

بررسی هزینه های تحصیل در استونی برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با هزینه ها و شهریه های تحصیلی در استونی صحبت کنیم. همان طور که گفیتم تحصیل در استونی دارای مزایای زیادی است که این امر باعث می شود تا دانشجویان برای تابعیت استونی نیز اقدام نمایند. شهریه و هزینه تحصیل در استونی با توجه به متغیر ها و مولفه های بسیاری می تواند متغیر باشد. به عبارتی مشخص کردن هزینه های تحصیل کمی با چالش همراه است و بهترین کار این است که به وب سایت موسسه مورد نظر یا کارشناسان میرداماد مراجعه نمایید.

اما ما در این بخش از مقاله طیفی از هزینه های تحصیل را برای شما ارائه می کنیم. شهریه رشته های عمومی در دانشگاه های استونی در سال بین هزار و صد و شصت یورو تا هفت هزار و پانصد یورو متغیر است. برای تحصیل رشته پزشکی در استونی می بایست حدود یازده هزار یورو در سال هزینه نمود. در کل باید توجه داشته باشید که بیشترین هزینه تحصیل در استونی برای رشته های داروسازی، وکالت، مدیریت کسب و کار و علوم اجتماعی می باشد. هزینه و شهریه تحصیل به شرایط دیگری هم بستگی دارد که عبارتند از: دانشجوی اتحادیه اروپا یا غیر اتحادیه اروپا بودن، داشتن برنامه رایگان برای دانشگاه هایی که متقاضی تحصیل در آن هستید و دریافت بورسیه های تحصیلی استونی.

برنامه بورسیه ملی استونی برای دانشجویان ، محققان و کارمندان بین المللی در دسترس خواهد بود. اغلب بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است که برای تحصیل در مقاطع بالا وارد استونی می بشوند. نکته مهم دیگر این است که هر دانشگاه در استونی برنامه بورسیه تحصیلی خود را دارد که باید بطور قطعی آن را بررسی کنید. با این وجود ، حتی اگر متقاضی بورس تحصیلی نیستید ، نباید نگران هزینه های زندگی خود در کشور استونی باشید.

برای مثال زندگی در تالین پایتخت استونی برای یک دانشجو بین ششصد تا نهصد یورو هزینه خواهد داشت. نکته مهم دیگر این که تحصیلات دکتری در استونی بدون شهریه است. دانشجویان دکترا از بیش از پنجاه کشور جهان در این کشور  تحصیل می کنند.

مهلت اخذ پذیرش از دانشگاه های استونی برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله در ارتباط با زمان درخواست برای پذیرش از دانشگاه های مختلف استونی صحبت می کنیم. شرایط زمان و برنامه دانشگاه اگر دانشجوی اتحادیه اروپا یا غیر اتحادیه اروپا باشید ، متفاوت است. از این رو باید بر مبنای شرایط خود در ارتباط با زمان پذیرش اطلاع کسب کنید. برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا زمان پذیرش دانشگاه ها به صورت زیر است:

  • دانشگاه تالین: اول آوریل
  • دانشگاه تارتو: پانزدهم مارس
  • دانشگاه صنعتی تالین: دهم آوریل

مهلت پذیرش از دانشگاه های استونی برای دانشجویان اتحادیه اروپا:

  • دانشگاه تالین: اول ژوئیه
  • دانشگاه تارتو: پانزدهم مارس
  • دانشگاه صنعتی تالین: اول ماه می

دقت کنید که برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور استونی بای مدارک مورد نظر خود را تهیه و ارسال نمایید. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه ها وابسته به رشته و دانشگاه مورد نظرتان است.

اخذ پذیرش از دانشگاه های استونی
اخذ پذیرش از دانشگاه های استونی

بررسی شرایط کار در زمان تحصیل در استونی جهت اعزام دانشجو

دانشجویان بین المللی در استونی در هنگام تحصیل تمام وقت به مجوز کار اضافی احتیاج ندارند. به این دانشجویان برای کار در زمان تحصیل اجازه داده می شود. اما مهم تر از این مسئله شرایط کار در استونی برای پس از دوران فارغ التحصیلی است. برای فارغ التحصیلان اتحادیه اروپا ، مجوزهای اضافی لازم برای شروع کار نیاز نیست و کارفرما همانند هر کارمند محلی با شما برخورد خواهد کرد. برای فارغ التحصیلان غیر اتحادیه اروپا ، پس از اتمام تحصیل شرایط کار متفاوت خواهد بود. این افراد پس از پایان تحصیلات خود به مدت دویست و هفتاد روز اجازه اقامت موقت خواهند داشت. این زمان اضافی به منظور جستجو و یافتن شغل در استونی داده می شود.

بررسی شرایط اقامت از طریق تحصیل در استونی

یکی از مهم ترین نکاتی که برای مهاجرت به استونی مورد بررسی قرار می گیرد بحث اقامت استونی و دریافت تابعیت استونی است. کشور استونی تفاوت خاصی با کشور های دیگر اروپایی دارد. از این رو اگر تحصیلات کارشناسی ارشد یا دکترا را از دانشگاه های استونی تکمیل کرده باشید خبر خوب این است که می توانید برای اقامت دائم در استونی ، درخواست اقامت موقت کنید.

اما اگر در استونی تحصیلات لیسانس را به اتمام رسانده باشید، شرط  این است که شما حداقل سه سال در استونی اقامت داشته باشید. اما مدارک لازم برای استفاده از اجازه اقامت موقت عبارتند از: درخواست مجوز اقامت موقت، اطلاعات نزدیکان و اعضای خانواده، عکس رنگی و سند پرداخت هزینه ها. دقت داشته باشید که این مرحله متفاوت از مراحل اولیه دریافت ویزای استونی و اقامت برای تحصیل است. روند درخواست ویزا و اجازه اقامت معمولاً پس از پذیرش دانشجو برای تحصیل در برنامه انتخاب شده آغاز می شود. این مرحله اما پس از فارغ التحصیلی فرد برای اقامت دائم استونی می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به استونی

  1. آیا استونی کشوری مناسب برای اعزام دانشجو است؟

    بله استونی کشوری مناسب برای تحصیل و اعزام دانشجو است.

  2. آیا دانشگاه های استونی برای اعزام دانشجو به استونی معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های استونی در رنکینگ جهانی دارای اعتبار بالایی هستند.

  3. چرا اعزام دانشجو به استونی برای تحصیل در این کشور مناسب است؟

    این کشور یکی از پیشرفته ترین کشور ها است و هزینه زندگی و تحصیل نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد.

  4. چه دانشگاه هایی در استونی برای اعزام دانشجو به استونی مناسب هستند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه تالین،‌ دانشگاه تارتو، دانشگاه صنعتی تالین و … .

  5. آیا در روند اعزام دانشجو به استونی امکان کار در زمان تحصیل است؟

    بله در این کشور دانشجویان می توانند در زمان تحصیل مشغول به کار شوند.

  6. آيا در زمینه اعزام دانشجو به استونی امکان دریافت بورسیه تحصیلی است؟

    بله بورسیه های تحصیلی هم به صورت دولتی و هم با بورسیه دانشگاهی موجود است.

  7. آیا در روند اعزام دانشجو به استونی امکان دریافت ویزای جستجوی کار است؟

    بله پس از پایان تحصیل دانشجویان می تواند ویزای جست و جوی کار در این کشور را دریافت کنند.

  8. هزینه تحصیل در استونی برای رشته های پزشکی چقدر است؟

    هزینه تحصیل برای رشته های پزشکی سالیانه یازده هزار یورو می باشد.

  9. هزینه کدام رشته های تحصیلی در استونی بیشتر از سایرین است؟

    هزینه رشته های داروسازی،‌ وکالت، مدیریت کسب و کار و علوم اجتماعی در رده های بالا قرار دارد.

  10. آیا در روند اعزام دانشجو به استونی امکان دریافت اقامت دائم استونی است؟

    بله دانشجویان خصوصا دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند برای اقامت این کشور اقدام نمایند.

  11. هزینه تحصیل در مقطع دکتری در استونی چقدر است؟

    تحصیل در مقطع دکتری در استونی رایگان است.

اسکرول به بالا