071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای تحصیلی استونی

ویزای تحصیلی استونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله با بررسی شرایط اخذ ویزای تحصیلی استونی می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و در سایز زمینه های مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان مجرب و خبره موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

شرایط و روال اخذ ویزای تحصیلی استونی

کلیه دانشجویانی که از شهروندان استونی یا اروپا نیستند جهت تحصیل در این کشور به مجوز اقامت موقت نیاز دارند. شهروندان اروپایی تنها به یک نامه حق اقامت در این کشور نیازمند می باشند. لازم به ذکر است که ویزای تحصیلی برای کشور استونی تعریف نشده، بلکه دانشجویان غیر اروپایی جهت تحصیل در استونی به مجوز اقامت موقت نیاز دارند (TRP). در شرایط کاملا مشخص متقاضیان می توانند بعد از رسیدن به این کشور جهت اخذ ویزای نوع C (کوتاه مدت) یا ویزای نوع D (بلند مدت) اقدام نمایند.

فرایند درخواست ویزا یا مجوز اقامت معمولا بعد از پذیرش دانشجو در دانشگاه و رشته مورد نظر و همچنین بعد از ارسال مدارک پذیرش از طرف دانشگاه به متقاضی، آغاز می شود. دانشجویان اروپایی جهت اخذ حق اقامت در کشور استونی باید 3ماه پس از اقامت در این کشور، محل اقامت خود را در اداره دولتی محلی معتبر ثبت نمایند. همچنین دانشجویان موظف به اخذ کارت شناسایی، 1 ماه پس از دریافت حق اقامت خود می باشند.

دانشجویانی که از کشورهای جهان سوم می باشند جهت تحصیل در استونی موظف به اقدام جهت اخذ مجوز اقامت موقت خود از طریق نزدیکترین اداره کنسولی به محل زندگی خود می باشند. اگر در کشور متقاضی اداره کنسولی وجود نداشته باشد، متقاضی موظف است با نزدیکترین سفارت خانه این کشور ارتباط برقرار کند.

از تاریخ 1 اکتبر سال 2010 کلیه مهاجرین کشورهای جهان سوم که به طور قانونی در کشور استونی مانده اند جهت تحصیل در مقطع ارشد یا دکترا در این کشور، این حق را دارند که در راستای اخذ مجوز اقامت اقدام نمایند. مجوز اقامت موقت به دانشجویان اجازه تحصیل در مقطع کارشناسی به مدت 3 سال و در مقطع ارشد 2 سال را می دهد. دانشجویانی که از کشورهای جهان سوم مهاجرت نموده اند موظف به ثبت محل اقامت خود ، 1 ماه پس از رسیدن به این کشور، در اداره دولتی محلی معتبر می باشند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استونی

دانشجویانی که جهت تحصیل از کشورهایی به جز کشورهای اروپایی به استونی مهاجرت می کنند، باید در راستای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند. به استثناء مواردی که دانشجو با وجود غیر اروپایی بودن، طبق قراردادی که کشور بومی وی با استونی دارد، نیاز به ویزا نخواهد داشت. بنابراین اولین اقدام یک متقاضی تحصیل در کشور استونی، باید بررسی این که نیاز به ویزا دارد یا خیر، باشد.

در صورت نیاز به ویزا، متقاضیان می توانند درخواست ویزای کوتاه مدت (نوعC) برای اقامت کمتر از 90 روز یا بلند مدت (نوعD) برای اقامت به مدت 3 تا 12 ماه، نمایند. با توجه به اینکه ممکن است دوره تحصیل به بیش از 12 ماه بینجامد، بهتر است که متقاضیان در راستای اخذ مجوز اقامت استونی به صورت موقت اقدام نمایند. زیرا این روند ممکن است بسته به فصل به 2 ماه یا بیشتر بینجامد.

  • همچنین لازم به ذکر است که اقدام جهت اخذ مجوز اقامت موقت و ویزا می تواند همزمان صورت گیرد.
  • مجوز اقامت موقت برای کل دوره تحصیل (3 سال جهت مقطع کارشناسی و 2 سال جهت مقطع ارشد) معتبر می باشد.
  • جهت تمدید مجوز اقامت موقت (TRP) باید 2 ماه قبل از پایان تاریخ اعتبار آن اقدام نمود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استونی

همچنین لازم به ذکر است که دانشجویان موظف به ثبت محل اقامت خود در اداره دولتی معتبر، 1ماه پس از رسیدن به این کشور، می باشند. مدارک لازم جهت اخذ مجوز اقامت موقت:

  • تکمیل فرم درخواست مجوز اقامت موقت (TRP)
  • داشتن توانایی مالی یا درآمد کافی
  • بیمه نامه سلامتی معتبر
  • نامه پذیرش دانشگاه یا مؤسسه مورد نظر
  • اطلاعاتی پیرامون اعضای خانواده و وابستگان نزدیک
  • رسید پرداخت شهریه
  • ارائه مدارک شناسایی هویت متقاضی
  • یک قطعه عکس رنگی 40×50 mm

لازم به ذکر است که دانشجویان، چه اروپایی و چه غیر اروپایی، جهت کار در این کشور به مجوز نیاز ندارند. مجوز اقامت موقت به صورت خودکار حق کار حتی به صورت تمام وقت را به کلیه دانشجویان می دهد مشروط بر اینکه ساعات کاری با برنامه های دانشگاه تداخلی نداشته باشد. نکته آخر این که دانشجویان تا 6 ماه پس از فارغ التحصیل شدن حق اقامت در این کشور را دارند.

شرایط اخذ ویزای همسر و همراه استونی

اعضای خانواده شهروند اروپایی تنها در صورتی حق اقامت موقت در این کشور را دارند که شهروند مستقر در استونی شاغل باشد یا درآمد قانونی کافی جهت تامین خانواده خود را داشته باشد. اگر خانواده شهروند اروپایی از کشورهای جهان سوم باشند جهت ورود به کشور استونی ملزم به اخذ ویزا می باشند. این افراد می توانند بعد از ورود به کشور جهت دریافت حق اقامت موقت در استونی اقدام نمایند.

شهروند غیر اروپایی (جهان سوم)، این افراد که جهت کار یا تحصیل به کشور استونی مهاجرت نموده اند می توانند برای اخذ مجوز اقامت موقت اعضای خانواده خود اقدام نمایند. اخذ مجوز اقامت موقت کودکان متفاوت و در طبقه بندی وابستگان نزدیک که با متقاضی زندگی می نمایند قرار می گیرد. لازم به ذکر است که متقاضیان می توانند همزمان با درخواست مجوز اقامت موقت خود جهت اخذ این مجوز برای اعضای خانواده خود نیز اقدام نمایند.

در صورت درخواست مجوز اقامت موقت به صورت همزمان و نه جداگانه نیازی به اخذ مجوز کار برای هر یک از اعضا نمی باشد و یک مجوز برای خانواده کفایت می کند. در صورتی که متقاضی بخواهد از طریق همسر/ همراه خود مجوز اقامت موقت را دریافت نماید داشتن یکی از شروط زیر الزامیست:

  • همسر/ همراه متقاضی باید اهل کشور استونی باشد.
  • همسر/ همراه متقاضی در صورت بیگانه بودن، مجوز اقامت موقت این کشور را داشته باشد.

همسر/ همراه متقاضی در شرف اخذ مجوز اقامت موقت خود به عنوان یکی از موارد زیر باشد:

  • به عنوان کارمندی خلاق در مؤسسه هنرهای نمایشی استخدام شده باشد.
  • معلم باشد.
  • از اعضای تحقیقات علمی یا کارمندان آکادمی باشد.
  • فعالیت حرفه ای داشته باشد مانند: ورزشکار، مربی، داور
  • کارمند نهاد قانونی باشد.
  • به عنوان کارشناس یا مشاور فعالیت کند.
  • در صنعت خاصی متخصص باشد.
  • به عنوان متخصص برتر شناخته شود.

هزینه ویزای تحصیلی استونی

امروزه افراد بسیاری علاقه مند به تحصیل در کشور استونی می باشند. در این راستا عده ی زیادی از افراد علاقه مند به مهاجرت از طریق تحصیل، به کشور استونی جویای کسب اطلاعات از هزینه های ویزای تحصیلی این کشور می باشند. طبق قوانین و آیین نامه های دولت کشور استونی هزینه ویزای هر مهاجر مبلغی معادل 80 یورو می باشد که فرد ملزم به پرداخت به موقع و کامل این هزینه می باشد. شرایط و راه های مهاجرت به استونی را می توانید از مشاورین موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز بخواهید، مشاورین ما می توانند اطلاعات شما را در این زمینه به روز کنند.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی استونی

1- آیا ایرانیان برای تحصیل در استونی به ویزا نیاز دارند؟

ویزای تحصیلی برای کشور استونی تعریف نشده، بلکه دانشجویان غیر اروپایی جهت تحصیل در استونی به مجوز اقامت موقت نیاز دارند (TRP).

2- دانشجویان چه زمانی می توانند برای ویزا ویزای نوع C استونی درخواست داد؟

فرایند درخواست ویزا یا مجوز اقامت معمولا بعد از پذیرش دانشجو در دانشگاه و رشته مورد نظر و همچنین بعد از ارسال مدارک پذیرش از طرف دانشگاه به متقاضی، آغاز می شود.

3- جهت اخذ مجوز اقامت موقت استونی به کجا باید درخواست داد؟

از طریق نزدیکترین اداره کنسولی به محل زندگی خود می باشند.

4- مجوز اقامت موقت استونی برای مقطع کارشناسی چه مدت است؟

به دانشجویان اجازه تحصیل در مقطع کارشناسی به مدت 3 سال را می دهد

5- مجوز اقامت موقت استونی برای مقطع کارشناسی ارشد چه مدت است؟

اجازه تحصیل در مقطع ارشد 2 سال را می دهد.

6- ویزای کوتاه مدت (نوعC) اجازه اقامت برای چه مدت را می دهد؟

برای اقامت کمتر از 90 روز

7- ویزا بلند مدت (نوعD) اجازه اقامت برای چه مدت را می دهد؟

برای اقامت به مدت 3 تا 12 ماه، نمایند.

8- آیا می توان مجوز اقامت موقت استونی را تمدید کرد؟

جهت تمدید مجوز اقامت موقت (TRP) باید 2 ماه قبل از پایان تاریخ اعتبار آن اقدام نمود.

9- مدارک لازم جهت اخذ مجوز اقامت موقت استونی چیست ؟

  • تکمیل فرم درخواست مجوز اقامت موقت (TRP)
  • داشتن توانایی مالی یا درآمد کافی
  • بیمه نامه سلامتی معتبر
  • نامه پذیرش دانشگاه یا مؤسسه مورد نظر
  • اطلاعاتی پیرامون اعضای خانواده و وابستگان نزدیک
  • رسید پرداخت شهریه
  • ارائه مدارک شناسایی هویت متقاضی
  • یک قطعه عکس رنگی 40×50 mm

10- هزینه ویزای تحصیلی استونی چقدر است؟

80 یورو می باشد

11- شرایط اخذ ویزا همسر برای مهاجرت تحصیلی به استونی به چه صورت است؟

در صورتی حق اقامت موقت در این کشور را دارند که شهروند مستقر در استونی شاغل باشد یا درآمد قانونی کافی جهت تامین خانواده خود را داشته باشد.

اسکرول به بالا