071-91009294  | 021-88724227  |

مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا

مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت به هر کشور دارای شرایط و قوانین مخصوص به خود می باشد. هر کشوری نیاز به شرایطی دارد که بر مبنای آن لازم است تا شما بتوانید قوانین مورد نظر را بررسی نمایید. برای مهاجرت باید قبل از هر چیزی راه و روش مهاجرتی خود را انتخاب نمایید و پس از آن برای روند مهاجرتی اقدام کنید. از این رو یکی از روش هایی که به هر فرد متقاضی مهاجرت کمک می کند این است که بین کشور ها و شرایط پیش رو مقایسه ای را انجام دهد. در واقع شما با مقایسه شرایط کشور های مختلف می توانید برای مهاجرت خود اقدام نمایید. در این مقاله نیز ما به بررسی مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا می پردازیم.

مهاجرت به کشور های اروپایی یا کشور کانادا هر کدام دارای قواعد و قوانین خاصی است. روند مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم تصمیم درست تری برای مهاجرت خود بگیریم. قوانین مهاجرتی برای کشور ها با هم متفاوت هستند. به طور مثال مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به اتریش با مهاجرت تحصلیی و اعزام دانشجو به کانادا شرایط متفاوتی دارند و هد کدام از آن ها قواعد خاص خود را دارند. در عین حال مهاجرت کاری به کانادا روش متفاوتی نسبت به مهاجرت کاری به فرانسه خواهد داشت. برای این که در ارتباط با این روش های کاری اطلاعات کسب کنید بهترین کار این است که به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد نمایندگی های فعالی را در شهر های شیراز و تهران را به فعالیت های خود اختصاص داده است.

مطالب مرتبط:

مهاجرت به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا

بررسی مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا به ما این امکان را می دهد که بتوانیم شرایط مهاجرتی مورد نظر خود را با توجه به کشور های مختلف مقایسه کنیم. به طور مثال شرایط تحصیل در ایتالیا مثلا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا کاملا متفاوت با شرایط تحصیل در کانادا مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا می باشد. در نقطه دیگر شرایط کار در کانادا یا سرمایه گذاری در کانادا کاملا متفاوت با کار در پرتغال یا سرمایه گذاری در هلند می باشد.

اما کدام شرایط برای هر فرد متقاضی بهتر است؟! چگونه می توان متوجه شد که شرایط کاری یا تحصیلی و حتی سرمایه گذاری در کشور های اروپایی بهتر است یا کشور کانادا؟! مقایسه روند مهاجرتی به اروپا و کانادا این امکان را به هر فرد متقاضی می دهد که بتواند برای زندگی و مهاجرت خود تصمیم بگیرد. قطعا شرایط زندگی در کانادا با شرایط زندگی در کشور های اروپایی متفاوت خواهد بود و هر کشوری قوانین خاص خود را خواهد داشت. از این رو با این مقایسه می توان اطلاعات دقیقی در ارتباط با جزئیات به دست آورد.

دقت داشته باشید که در مقایسه هر شرایطی می تواند کمک کننده باشد و شما می توانید در نهایت به راحتی کشور مورد نظر خود را برای ادامه زندگی انتخاب نمایید. در واقع باید دید که چه شرایطی به بهبود روند زندگی و مهاجرتی افراد کمک بیشتری خواهد کرد؟! در ادامه این مقاله به این سوالات پاسخ دقیق خواهیم داد. اما قبل از هر چیزی باید بدانید که اتحادیه اروپا (EU) یک شریک استراتژیک برای کانادا است.

روابط کانادا و اتحادیه اروپا بر اساس ارزش های مشترک ، سابقه طولانی همکاری نزدیک و روابط قوی بین مردم است. رابطه کانادا با با اتحادیه اروپا قدیمی ترین رابطه رسمی اتحادیه اروپا با هر کشور صنعتی است که از سال هزار و نهصد و پنجاه و نه میلادی آغاز شده است. کانادا و اتحادیه اروپا از یک رابطه تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه قوی برخوردار هستند.

مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا از لحاظ هزینه ها

یکی از مهم ترین مولفه هایی که در سیستم مهاجرتی باید مورد بررسی قرار گیرد هزینه های زندگی می باشد. در واقع زمانی که شما بخواهید برای زندگی در کشوری جدید اقدام نمایید لازم است تا هزینه های زندگی در کشور مورد نظر را به دقت بررسی کنید. هزینه های زندگی در کشور های مختلف با توجه به مولفه های اقتصادی با هم متفاوت هستند. از این رو هزینه های زندگی در کانادا با هر کشور اروپایی دیگری هم متفاوت می باشد.

 

البته در عین حال باید به این نکته هم توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در هر کشور اروپایی با هم متفاوت خواهند بود. به طور مثال هزینه های زندگی در فرانسه و آلمان بسیار زیاد هستند. این در حالی است که هزینه های زندگی در پرتغال و یا استونی کم تر از سایر کشور ها می باشند. از این رو زمانی که قصد مقایسه هزینه های زندگی در کانادا و کشور های اروپایی را دارید باید ببینید که مقصد شما کدام کشور می باشد. با این حال هزینه های زندگی در کانادا را می توان تقریبا مشابه با هزینه های زندگی در آلمان دانست که از بسیاری از کشور های اروپایی مانند نروژ یا ایسلند کم تر می باشد.

با این وجود این هزینه ها نسبت به زندگی در کشور های بلاروس یا اوکراین بیشتر خواهند بود.  از این رو مولفه هزینه های زندگی در روند مقایسه ای کاملا به کشوری بستگی دارد که شما می خواهید برای زندگی در آن اقدام نمایید. دقت داشته باشید که هزینه های زندگی در هر شهر هم می تواند با شهر دیگر متفاوت باشد.

به طور کلی می توان گفت که حدود هزینه های زندگی برای زندگی در کانادا دو هزار و هفتصد دلار می باشد و این عدد به طور مثال برای سوئیس سه هزار یورو و یا برای فرانسه دو هزار یورو می باشد. پس در کل می توان نتیجه گرفت که به طور میانگین هزینه های زندگی در کانادا بسیار کم تر از هزینه های زندگی در کشور های اروپایی خواهد بود.

مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا از لحاظ تحصیلی

یکی از مهم ترین مولفه هایی که در زمینه مهاجرت باید به آن توجه داشت در زمینه مهاجرت تحصیلی می باشد. برای مهاجرت تحصیلی باید هم شرایط دانشگاه های کشور مورد نظر را بررسی نمود و هم شرایط سیستم آموزشی را. در کل می توان گفت که سیستم آموزشی کانادا یکی از چند سیستم آموزشی برتر در کل دنیا محسوب می شود. با این وجود در زمینه دانشگاهی باید به این نکته اشاره نمود که دانشگاه های اروپایی در رنکینگ بالا تری نسبت به دانشگاه های کانادا قرار دارند. همین مسئله نشان دهنده رشد بسیار زیاد سیستم آموزش عالی در دانشگاه های اروپایی می باشد.

به طور مثال می توان به دانشگاه آکسفور انگلستان اشاره نمود که در رتبه چهار رنکینگ بهترین دانشگاه ها قرار دارد. یا این که می توان به دانشگاه کمبریج انگلستان با رتبه هفت، دانشگاه امپریال کالج لندن با رتبه نه، موسسه فناوری فدرال سوئيس با رتبه هفت و غیره اشاره نمود. با این حال بهترین دانشگاه در کانادا دانشگاه تورنتو کانادا با رتبه بیست و نه جهانی می باشد. دقت داشته باشید که برای تحصیل در کانادا لازم است تا مدرک زبان انگلیسی را ارائه دهید. در واقه شما باید مدرک آیلتس یا تافل را ارائه نمایید. معمولا دانشگاه های کانادا این مدارک را با نمره بالای شش و نیم دریافت می کنند.

اما برای دانشگاه های اروپا داستان متفاوت است. شما برای تحصیل در دانشگاه های اروپایی می بایست مدارک زبان مربوط به آن کشور را ارائه دهید. به طور مثال برای تحصیل در دانشکاه های آلمان لازم است تا مدرک مربوط به زبان آلمانی را ارائه نمایید. این مدارک عموما در سطح های A1 تا C2ارائه می شوند.

اما تفاوت ها را می توانید در هزینه های تحصیلی هم مشاهده نمایید. به طور مثال هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا به طور آزاد سالانه پانزده هزار دلار می باشد. البته بورسیه های جامع این کشور را نباید در نظر گرفت. در اروپا بسته به کشور هرینه های تحصیل از شرایط رایگان تا شهریه سالانه بیش از پنجاه هزار دلاری متغیر خواهد بود.

مقایسه میزان امنیت در کشور های اروپایی و کانادا

یکی از مهم ترین مولفه های موجود برای مقایسه بین کشور های اروپایی و کانادا در زمینه میزان امنیت کشور های مختلف می باشد. در واقع مسئله امنیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دقت داشته باشد که کانادا یکی از امن ترین کشور های دنیا می باشد و برای زندگی شخص هم به تنهایی و هم به همراه خانواده بسیار مناسب خواهد بود. اما این مسئله برای تمامی کشور های اروپایی صادق نیست.

در واقع برخی از کشور های اروپایی از لحاظ امنیتی در رتبه های خوبی قرار ندارند. به همین دلیل است که عده زیادی از مهاجرت به این کشور ها منصرف می شوند و روند مهاجرتی خود را برای کشور دیگری تنظیم می نمایند. به همین دلیل اگر تمایل به مهاجرت به کشور مورد نظر خود را در اروپا دارید لازم است تا قبل از هر چیز مسائل امنیتی را در این کشور مورد بررسی قرار دهید. به طور مثال می توان به کشور روسیه اشاره نمود که از لحاظ امنیتی در رتبه مناسبی قرار ندارد. به همین دلیل است که می تواند برای افراد زیادی که مولفه امنیت را برای خود مهم می دانند انتخاب مناسبی نباشد.

مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا از لحاظ کیفیت زندگی

کیفیت زندگی یا استاندارد زندگی یکی از مولفه های بسیار مهم است که با استفاده از بررسی آن مشخص می شود که چه کشوری برای مهاجرت مناسب می باشذ. هر ساله وب سایت معتبر نامبئو لیستی از کشور های با بهترین شاخص و کیفیت زندگی را ارائه می دهند. عموما در این لیست کشور های اروپایی رتبه های بسیار مناسبی را کسب می کنند و اگر بخواهیم به طور میانگین این موضوع را در نظر بگیریم باید به این نکته اشاره نماییم که شاخص زندگی در کشور های اروپایی نسبت به کانادا وضعیت بسیار بهتری دارد.

در این لیست به ترتیب کشور های دانمارک، سوئیس، فنلاند، استرالیا، هلند، اتریش، ایسلند،‌نیوزلند، آلمان، استونی، نروژ، عمان، سوئد، اسلونی، آمریکا، اسپانیا، ژاپن، پرتغال، بریتانیا، لیتوانی و کانادا. از این رو در این لیست می توان تعداد زیادی از کشور های اروپایی را دید که در سه تای اول هم کشور های دانمارک، سوئیس و فنلاند قرار دارند. با این حال کشور کانادا از این نظر در رتبه بیست و یک جهان قرار دارد.

مقایسه خدمات اجتماعی اروپا و کانادا

سبک خدمات اجتماعی اروپا و کانادا با هم متفاوت هستند. سیستم خدمات اجتماعی مانند سیستم بهداشتی در کانادا یکی از بهترین سیستم ها در دنیا است. با این وجود باید دقت داشته باشید که سیستم های درمانی و اجتماعی در کشور های اروپایی با هم متفاوت هستند.

مقایسه خدمات اجتماعی اروپا و کانادا
مقایسه خدمات اجتماعی اروپا و کانادا

از این رو لازم است تا قبل از مراجعه به کشور مورد نظر خود سیستم ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در واقع تمام کشور های اروپایی از سیستم های درمانی یکسانی برخوردار نیستند. برخی از کشور های اروپایی از سیستم درمانی مناسبی برخوردار نیستند. در نقطه مقابل اما برخی از کشور های اروپایی دارای بهترین کیفیت در سیستم درمانی خود هستند. ار این رو می توان گفت که خدمات اجتماعی و سیستم های درمانی را باید به دقت مورد بررسی قرار داد.

سوالات متداول در ارتباط با مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا

  1. آيا شرایط زندگی در اروپا مناسب است؟

    بله کشور های اروپایی شرایط مناسبی برای زندگی دارند.

  2. آیا شرایط زندگی در کانادا برای مهاجران مناسب است؟

    بله کشور کانادا یکی از بهترین کشور ها برای زندگی و کار می باشد.

  3. مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا چه کمکی به متقاضیان مهاجرت می کند؟

    این مقایسه باعث می شود تا بتوانیم در زمینه مهاجرت بهترین تصمیم را بگیریم.

  4. با چه مولفه هایی می توان به مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا پرداخت؟

    این مولفه ها عبارتند از هزنیه های زندگی، کیفیت زندگی، کیفیت تحصیل، هزینه های تحصیل و …. .

  5. مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا از نظر هزینه های زندگی نشان دهنده چیست؟

    این مقایسه نشان دهنده این است که به طور میانگین هزینه های زندگی در کانادا کم تر از اروپا است.

  6. مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا از نظر سیستم های آموزشی نشان دهنده چه مسئله ای است؟

    این مقایسه نشان دهنده این است که سیستم آموزشی کانادا و بیشتر کشور های صدر اول اروپایی مثل هم هستند.

  7. مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا از نظر دانشگاه ها و رنکینگ دانشگاهی چگونه است؟

    به طور میانگین رنکینگ دانشگاه های اروپایی بهتر از کانادا است.

  8. مقایسه مهاجرت به اروپا و کانادا از نظر کیفیت زندگی نشان دهنده چیست؟

    شاخص کیفیت زندگی در کشور های اروپایی بهتر از کانادا می باشد.

  9. شرایط خدمات اجتماعی در اروپا بهتر است یا کانادا؟

    برخی کشور های اروپایی از نظر خدمات اجتماعی در مقایسه با کانادا بسیار عقب تر هستند.

  10. کانادا از لحاظ کیفیت زندگی در چه رتبه ای قرار دارد؟

    کانادا از این نظر در رتبه بیست و یک جهان قرار دارد.

  11. کدام کشور ها رتبه های برتر کیفیت زندگی را دارند؟

    کشور های دانمارک، سوئیس و فنلاند که هر سه اروپایی هستند بهترین رتبه را دارند.

اسکرول به بالا