071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به اتریش

اعزام دانشجو به اتریش

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اتریش یکی از کشورها اتحادیه اروپا می باشد که تحصیل با هزینه بسیار کم را به همراه کیفیت بالای آموزشی به دانشجویان خارجی ارائه می دهد. همچنین به دلیل همسایگی با کشورهای قدرتمندی چون آلمان بازار کار مناسبی را برای فارغ التحصیلان ایجاد کرده است. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با اعزام دانشجو به اتریش می پردازد:

  • شرایط اعزام دانشجو برای تحصیل در اتریش
  • اعزام دانشجو به اتریش و مدرک زبان
  • اعزام دانشجو و هزینه تحصیل در اتریش
  • اعزام دانشجو به اتریش توسط موسسه میرداماد

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

شرایط اعزام دانشجو برای تحصیل در اتریش

اتریش از جذابیت های منحصر به فردی برخوردار است و هر بیننده ای از زیبایی های آن شگفت زده می شود. شما به عنوان یک دانشجو در اتریش، فقط از زیبایی های بی شماراین کشور لذت نمی برید. همچنین در یکی از دانشگاه هایی که گزینه های عالی برای تحصیلات هستند می توانید درس خود را شروع کنید. یکی از مزیت های بیشمار تحصیل و زندگی در اتریش، قرار گرفتن در یکی از امن ترین کشورهای جهان و برخورداری از کیفیت بالای زندگی است.اگر یک بار در برنامه های متنوع اجتماعی که در هر یک از شهرهای مهم آن برگزار می شود، شرکت کنید فرهنگ و تاریخ باورنکردنی اتریش را کشف می کنید.ازنمایشگاه های هنری گرفته تا کنسرت ها، نمایش های تئاتر و توپ های معروف تقریباً همه چیز را می توانید پیدا کنید.تعداد بسیار زیادی از موسسات آموزش عالی، یک سنت علمی طولانی و یک فضای یادگیری آزادانه، اتریش را برای دانشجویانی که به دنبال یک آموزش بین المللی هستند انتخاب ساده ای می کند.

شرایط اعزام دانشجو برای تحصیل در اتریش
شرایط اعزام دانشجو برای تحصیل در اتریش

دانشگاه های اتریش و همچنین شهرهای اتریش از محیط چند فرهنگی بسیار بالایی برخوردار هستند. بنابراین راحت است دانشجویان خارجی دراین کشور خود را وفق دهند. مدارک تحصیلی شامل پژوهش متمرکز هستند یا شامل تمرین های عملی به منظور توسعه مهارت های یادگیری مبتنی بر مسئله شما هستند. دانشگاه های اتریش با بسیاری از مراکز تحقیقاتی محلی که پروژه هایی را در فیزیک کوانتومی، زیست پزشکی، فناوری نان ، ارتباطات و فناوری های محیطی انجام می دهند، همکاری می کنند.دانشگاه های اتریش در سراسر جهان شناخته می شود. بسیاری از آنها در رده بندی دانشگاه های بین المللی رتبه بسیار بالایی دارند و اگر تصمیم به تحصیل در اینجا گرفتید، از داشتن کیفیت آموزشی خوب اطمینان حاصل می کنید. علاوه بر این، امتیاز برای دانشجویان که دارای ملیت های خارج از اتحادیه اروپا هستند، این است که شهریه در برخی از دانشگاه های دولتی رایگان است. حتی اگر هزینه تحصیل رایگان نباشد، مبالغی که دریافت می شود منطقی و پایین تر از بسیاری از سایر مناطق اروپا می باشد که حدود 1500 یورو در سال است. دانشگاه های خصوصی می توانند نرخ های خود را تعیین کنند که می تواند به طور قابل توجهی بالاتر باشد، اما انتخاب بسیار زیادی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد، شما مطمئناً یک مورد را پیدا خواهید کرد که متناسب با بودجه و اهداف تحصیلیتان باشد.به طور مثال دانشگاه وین قدیمی ترین دانشگاه در جهان آلمانی زبان است و در سال 1365 تاسیس شد و کاملاً در شهری مشهور به فرهنگ و همچنین زندگی شبانه قرار دارد. با 15 برنده جایزه نوبل و نزدیک به 200 برنامه درجه مختلفی که برای انتخاب دارد و حتی بسیاری از آنها به زبان انگلیسی تدریس می کنند می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل باشد.

اعزام دانشجو به اتریش و مدرک زبان

بسیاری از برنامه ها اثبات مهارت در زبان آلمانی ضروری است و در صورت موجود بودن نیز باید در اسناد برنامه درج شود (مثلاً امتحان آلمانی با امتحان مرخصی مدرسه، دیپلم دوره زبان).اسناد خارجی باید همراه با نسخه اصلی ارائه شوند و باید قانونی باشند. اگر اسناد به زبان های دیگری غیر از آلمانی تهیه شده باشد، ترجمه های قانونی نیز باید اضافه شوند. ترجمه های انجام شده در خارج از کشور نیز باید قانونی شوند.دانشگاههای علوم و هنر دانشگاهی اغلب نیازی به مدرک ورود به دانشگاه ندارند. در عوض، دانشجویان در آینده باید امتحان ورودی را بگذرانند یا مدرک صلاحیت حرفه ای مربوطه را ارائه دهند. در صورت رعایت کلیه پیش نیازها، موسسه آموزشی اعلان پذیرش یا دعوت نامه برای نشستن در امتحان ورودی را به آدرس مشخص شده توسط متقاضی ارسال می کند. دانشجویان ممکن است به عنوان دانشجویان برنامه دوره پذیرش پذیرفته شوند یا درصورت نیاز به امتحانات تکمیلی و در مورد دوره های آموزشی دانشگاه / دوره های سطح دانشگاه Universitätslehrgänge) و یا به عنوان دانشجویان در برنامه های کوتاه مدت پذیرفته می شوید. به یاد داشته باشید که 80% برنامه های تحصیلی در اتریش به زبان آلمانی تدریس می شود و افراد باید بتوانند برای شروه دوره مهارت زبان در سطح C1 را اثبات کنند. برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز باید نمره آیلتس خواسته شده توسط دانشگاه را ارائه بدهید.

اعزام دانشجو و هزینه تحصیل در اتریش

در اتریش می توانید در موسسات آموزش عالی مختلف مانند دانشگاه های دولتی یا خصوصی، کالج ها و دانشگاه های علوم کاربردی ثبت نام کنید.

اعزام دانشجو و هزینه تحصیل در اتریش
اعزام دانشجو و هزینه تحصیل در اتریش

شهریه در دانشگاه های دولتی

  • برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA: رایگان
  • برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: 1،452 برای یک سال تحصیلی

کلیه دانشجویان باید هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی و هزینه های بیمه حوادث دانشجویان را بپردازند که مبلغ آن حدود 20 یورو در هر ترم است.دانشجویان بین المللی کشورهای در حال توسعه نیز در بسیاری از دانشگاه های دولتی اتریش می توانند از پرداخت شهریه معاف شوند. باید دانشگاه یا برنامه تحصیلی را بررسی کنید تا بدانید کشور شما در این لیست قرار دارد یا خیر.

دانشگاه های علوم کاربردی

دانشگاه های علوم کاربردی (UAS) آزاد هستند که تصمیم بگیرند که آیا شهریه را دریافت کنند یا خیر. دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس شهریه 363 یورو در ترم پرداخت می کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی انتظار دارند بین 727 7500 یورو برای هر ترم پرداخت کنند.موسسات علوم کاربردی مانند دانشگاه علوم کاربردی وارارلبرگ (FH Vorarlberg) و دانشگاه علوم کاربردی Burgenland ، که دوره ها برای همه دانشجویان بین المللی رایگان کرده اند. تمام دانشجویانی که در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام می کنند مجبور به پرداخت اتحادیه دانشجویی و حق بیمه دانشجویان شوند.

دانشگاه های خصوصی

دانشگاه های خصوصی شهریه خود را دارند که می توانند بین 3000 تا 23000 یورو در سال دریافت کنند. برخی از برنامه های ی همچون MBAگران تر هستند ,هزینه شهریه آن 35000 یورو در سال یا بیشتر است.متوسط هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در اتریش تقریباً 950 یورو است. این مبلغ ممکن است بسته به موقعیت تحصیل شما کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال، محل اقامت و سایر هزینه های زندگی ممکن است در وین و سایر شهرهای بزرگتر از مبلغ گفته شده، بیشتر باشد. البته، میزان پولی که شما به آن احتیاج دارید بسیار بستگی به میزان زندگی اقتصادی شما دارد. بنابراین، دشوار است که دقیقاً گفته شود که یک دانشجو در اتریش به چه میزان پول در هر ماه نیاز دارد.

اعزام دانشجو به اتریش توسط موسسه میرداماد

از آنجایی که اتریش از دانشجویان بین المللی استقبال می کند و در واقع ورود دانشجویان با آزمون های مختلف و یا رقابت های سنگین همراه نیست، سالانه جوانان زیادی از دانشگاه های اتریش پذیرش می گیرند اما دریافت پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی اتریش نیز مراحل و جزییات مختلفی دارد که ممکن است یک شخص به تنهایی قادر به طی کردن مسیر نباشد. به همین دلیل موسسه میرداماد در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو به اتریش در حال فعالیت می باشد و انواع خدمات را که شامل مشاوره برای انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر در اتریش و همچنین بررسی شانس پذیرش شما، تاییدیه مدرک تحصیلی، ارسال مدارک، دریافت پذیرش، دریافت ویزای تحصیلی اتریش را به عهده می گیرد و از لحظه تصمیم گیری برای مهاجرت تحصیلی به اتریش تا ورود به این کشور شما را همراهی می کند. برای کسب اطلاعات دقیق تر و دریافت مشاوره های اولیه می توانید با مشاوران مجرب موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

با مطالعه مقاله بالا نسبت به شرایط تحصیل مقاطع مختلف برای اعزام دانشجو به کشور اتریش، مهارت زبانی لازم برای تحصیل ، مبلغ مورد نیاز برای هزینه تحصیل در موسسات مختلف اتریش و هزینه زندگی دانشجویی در این کشور آگاهی پیدا کردید.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به اتریش

1- هزینه تحصیل برای اعزام دانشجو به اتریش چقدر است؟

هزینه تحصیل دانشگاه های دولتی گاهی رایگان و نهایتا در حد 1500 یورو سالانه است.

2- مهارت زبانی لازم برای اعزام دانشجو به اتریش چیست؟

تحصیل به دو زبان آلمانی و انگلیسی صورت می پذیرد.

3- مهارت زبانی لازم برای ورود به دانشگاه و اعزام دانشجو به اتریش چیست؟

مهارت لازم در صورت تحصیل به زبان آلمانی C1 می باشد.

4- آیا دانشگاه های اتریش برای اعزام دانشجو معتبر است؟

بله دانشگاه هایی همچون دانشگاه وین در رتبه 200 دانشگاه برتر دنیا واقع شده است.

5- آیا می توان برای تحصیل پزشکی به اتریش رفت؟

بله اما ورود به رشته پزشکی در اتریش الزام بر دادن آزمون ورودی و قبولی در امتحان را دارد.

6- رشته پزشکی در اتریش به چه زبان تدریس می شود؟

رشته پزشکی در اتریش به زبان آلمان تدریس می شود.

7- آیا دانشگاه های اتریش مورد پذیرش وزارت علوم ایران است؟

بله بسیاری از دانشگاه های اتریش مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند.

8- آیا برای دریافت ویزای دانشجویی اتریش مدرک زبان لازم است؟

بله در هنگام دریافت ویزای دانشجویی شما باید حداقل مدرک A2 زبان آلمانی را داشته باشید.

9- هزینه زندگی دانشجویی در اتریش چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی به طور متوسط در حدود 950 یورو می باشد.

10- آیا امکان تحصیل رایگان در اتریش وجود دارد؟

بله بعضی دانشگاه های اتریش تحصیل را برای خارجی ها به صورت رایگان ارائه می دهند.

11- آیا بورسیه تحصیلی در اتریش داده می شود؟

بله دانشگاه های مختلف دارای بورسیه های تحصیلی زیادی هستند.

اسکرول به بالا