071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط زندگی در نروژ

شرایط زندگی در نروژ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

نروژ یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که رفاه زیادی را برای شهروندان به ارمغان آورده است و طبق آمار درصد زیادی معتقد به وجود تعادل کار و زندگی در نروژ هستند. این کشور پیشرفته از میزان کمی بیکاری و میزان زیادی امنیت همچنین سلامت جسمی و روحی افراد ساکن برخوردار است. د ر این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با شرایط زندگی در نروژ می پردازد:

  • شرایط زندگی و کار در نروژ
  • میزان درآمد در نروژ
  • فرهنگ و زبان در نروژ
  • شرایط بهداشت و بیمه درمانی در نروژ

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

شرایط زندگی و کار در نروژ

در مقیاس جهانی، مهاجران شاغل به طور تمام وقت به طور متوسط 44.3 ساعت در هفته در محل کار می گذرانند: حدود سه نفر از پنج نفر توازن بین کار و زندگی (60٪) و همچنین ساعات کار (61٪) راضی هستند. جالب اینجاست که به نظر می رسد فقط تعداد ساعات صرف شده در محل کار منجر به رضایت زیاد از تعادل کار و زندگی نمی شود، همانطور که آخرین بررسی Expat Insider نشان می دهد، بر اساس بینش نزدیک به 13،000 مهاجر از 188 کشور و سرزمین در نظرسنجی سالانه، InterNations ، بزرگترین شبکه جهانی برای افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند و کار می کنند ، رتبه بندی مقصد را با بهترین تعادل کار و زندگی تهیه کرد.این رتبه بندی نشان می دهد که افرادی که از تعادل کار و زندگی خود راضی هستند، لزوماً ساعات کار کمتری ندارند.رضایت زیاد از تعادل زندگی و کار لزوماً به معنای ساعات کاری کمتر نیست .مهاجران در جمهوری چک حتی بیشتر از میانگین جهانی وقت بیشتری را در محل کار می گذرانند.براساس این بررسی، دانمارک، بحرین، نروژ، جمهوری چک، نیوزلند، سوئد، کاستاریکا، هلند، عمان و مالت بهترین کشورهایی هستند که تعادل کار و زندگی را فراهم می کنند.
در این بررسی، نروژ در رتبه سوم کشور برتر قرار دارد. مهاجران در نروژ از تعادل کار و زندگی (72٪) و ساعات کار (77٪) رضایت دارند. در حقیقت، آنها فقط بطور متوسط 42.9 ساعت در هفته را در محل کار می گذرانند که 1.4 ساعت کمتر از مهاجران در مشاغل تمام وقت در سراسر جهان (44.3 ساعت) است.دوازده درصد مهاجران در نروژ بیش از 150،000 دلار درآمد خانوار ناخالص دارند که در میان 10 کشور برتر برجسته قرار دارد. بنابراین جای تعجب ندارد که 72 درصد از مهاجران بر این باورند که در نروژ بیشتر از آنچه در یک شغل مشابه در کشور خود داشته باشند، درآمد بیشتری دارند. این نه تنها بسیار بالاتر از میانگین جهانی (51٪) بلکه بالاترین سهم از بین 10 کشور برتر با تعادل عالی کار و زندگی است. با این حال ، به نظر می رسد هنوز کافی نیست: 71 درصد از مهاجران هزینه زندگی در نروژ را منفی ارزیابی می کنند (در مقابل 35 درصد در سطح جهانی).

شرایط زندگی و کار در نروژ
شرایط زندگی و کار در نروژ

میزان درآمد در نروژ

فردی که در نروژ مشغول کار است، معمولاً سالانه حدود 62000 دلار درآمد دارد. حقوق از 16000 دلار (پایین ترین میانگین) تا 280000 دلار (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق )است.این متوسط حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین شغل های مختلف بسیار متفاوت است. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هرچه سالها تجربه شود، دستمزد نیز بیشتر می شود.به طور کلی، کارکنان با تجربه ای بین 2 تا 5 سال به طور متوسط 32 درصد بیشتر از افراد جوان و تازه کار در تمام صنایع و رشته ها درآمد کسب می کنند. افراد حرفه ای با بیش از پنج سال تجربه به طور متوسط 36٪ بیشتر از افرادی که دارای پنج سال یا کمتر سابقه کار هستند، درآمد کسب می کنند. تغییر حقوق و دستمزد بر اساس تجربه به شدت از یک مکان به مکان دیگر متفاوت است و به حوزه شغلی نیز بسیار وابسته است.حقوق برای 21٪ و کسانی که از مرز 15 سال عبور کرده اند، 21٪ افزایش می یابد.کارگرانی که دارای گواهینامه یا دیپلم هستند، به طور متوسط 17٪ بیشتر از همسالان خود که فقط به مقطع دبیرستان رسیده اند، درآمد کسب می کنند.کارمندانی که موفق به اخذ مدرک لیسانس شده اند، 24٪ بیشتر از کسانی که فقط موفق به کسب مدرک دانشگاهی یا دیپلم شدند، درآمد کسب می کنند. به متخصصانی که مدرک کارشناسی ارشد را کسب کرده ان ، حقوق هایی دریافت می شود که 29 درصد بیشتر از کسانی که دارای مدرک لیسانس هستند، باشد.سرانجام، دارندگان دکترا به طور متوسط در حالی که همان کار را انجام می دهند، 23٪ بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد درآمد کسب می کنند.

میزان درآمد در نروژ
میزان درآمد در نروژ

فرهنگ و زبان در نروژ

اگرچه نروژ از بسیاری جهات بسیار مدرن است، اما بسیاری از سنت های خود را حفظ کرده است. داستان گویی و فولکلور، که در آن ترول ها نقش برجسته ای را ایفا می کنن ، هنوز رایج است. در مناسبت ها و جشن، لباس های محلی پوشیده می شود و آوازهای مردمی اجرا می شود به خصوص در گرونلوفسادن (روز قانون اساسی)، معمولاً 17 مه تاریخ جشن می باشد. از دیگر جشنواره های محبوب می توان به Sankhansaften (عید میان زمستان)، اولسوک (روز سنت اولاف) و ژوئیه (کریسمس) اشاره کرد که آخرین جشنواره توسط جشن های خانوادگی مشخص می شود که هزینه آن از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است اما به طور سنتی با حضور هفت نفر مشخص شده اند.تقسیم کار براساس جنسیت در دوره معاصر، نروژ پیروی از ایدئولوژی برابری ، بی طرفی جنسیتی در دسترسی به نقش های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی داشته است. در دهه 1970 زنان با تعداد کارمندان بیشتری وارد کار شدند اما همچنان درگیر کارهای بدون مزد و درجاتی پایین تر از مردان بودند. تعداد کمی از زنان در سطوح بالای مدیریت مشاغل و صنایع وجود دارد. مطابق برنامه توسعه سازمان ملل متحد، که برای سنجش دستاوردهای افزایش امید به زندگی، دستیابی به تحصیلات و برابری درآمدی برای زنان و مردان در 146 کشور، “فهرست توسعه مرتبط با جنسیت” ایجاد کرده اس ، نروژ در رتبه دوم بعد از کانادا و پیش از سوئد قرار دارد.حدود 95٪ از مردم نروژی به عنوان اولین زبان خود صحبت می کنند. نروژی دارای دو شکل نوشتاری است نروژی و نانوریا که هر دو به عنوان زبان رسمی شناخته می شوند. اکثریت قریب به اتفاق مردم (حدود 80-85٪) از نروژی استفاده می کنند. همچنین تعدادی گویش در سراسر کشور وجود دارد که کمی متفاوت از زبان سنتی است. حدود 0.2٪ از مردم فنلاندی صحبت می کنند.

شرایط بهداشت و بیمه درمانی در نروژ

سیستم مراقبت های بهداشتی نروژ بر اساس اصول دسترسی جهانی، عدم تمرکز و انتخاب رایگان ارائه دهنده تأسیس شده است. این بودجه توسط مالیات، همراه با مشاغل مرتبط با درآمد کارمندان و کارفرمایان و پرداخت های خارج از برنامه (پرداخت سهم) تأمین می شود. کلیه شهروندان تحت پوشش بیمه نامه ملی (Folketrygden، NIS) هستند که توسط اداره اقتصاد بهداشت نروژ اداره می شود (Helseøkonomiforvaltningen، HELFO). بیمه پزشکی خصوصی نیز محدود است.در حالی که سیاست مراقبت های بهداشتی به صورت مرکزی کنترل می شود، مسئولیت ارائه خدمات درمانی غیرمتمرکز است. مقامات محلی در سطح شهرداری خدمات مراقبت های بهداشتی اولیه را براساس تقاضای محلی سازماندهی و تأمین می کنند. دولت مرکزی مسئولیت کلی مدیریتی و مالی برای بخش بیمارستان ها دارد. چهار مقام بهداشت منطقه ای نروژ ارائه خدمات تخصصی بهداشتی توسط 27 شرکت بهداشتی را کنترل می کنند.بیشتر بیمارستان های نروژ بیمارستان های دولتی هستند که توسط دولت تأمین می شوند و متعلق به آنها هستند تعداد کمی از بیمارستان ها متعلق به بخش خصوصی است. با این حال ، بیشتر بیمارستان های خصوصی توسط مردم تأمین می شوند.از کلیه شهروندان نروژ دعوت می شود پزشک عمومی خود (GP) را از یک لیست انتخاب کنند. 99٪ از نروژی ها این کار را انجام داده اند. پزشکان سرپایی برای مراقبت های ویژه به عنوان ذخیره عمل می کنند.

با مطالعه مقاله بالا نسبت به میزان درآمد در نروژ، فرهنگ متداول نروژ، شرایط کار و زندگی و بهداشت و سلامت در نروژ آگاهی کافی پیدا کردید. لازم به ذکر است که نروژ از نظر رفاه و شرایط زندگی جزو 10 کشور برتر جهان قرار داشته و شما می توانید در آرامش کامل به زندگی بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب موسسه میرداماد تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد شرایط زندگی در نروژ

1- هزینه زندگی در نروژ چقدر است؟

هزینه زندگی یک خانواده دو نفره حدود 1500 تا 2000 دلار در ماه می باشد.

2- شرایط کار و ساعات کاری در نروژ چگونه است؟

ساعات کار در نروژ حدود 42 ساعت در هفته می باشد که افراد رضایت زیادی نسبت به آن دارند.

3- میزان درآمد در نروژ چقدر است؟

میزان درآمد متوسط سالانه حدود 66000 یورو در سال می باشد.

4- مذهب موجود در نروژ چیست؟

مذهب موجود در نروژ با درصد بالایی مسیحی ها را تشکیل می دهد و پس از آن نیز یهودی ها و مسلمانان بیشترین جمعیت را دارند.

5- زبان مردم نروژ چیست؟

زبان مردم در حدود 80% نروژی می باشد و تعداد کمی نیز فنلاندی صحبت می کنند.

6- وضعیت بیکاری در نروژ چگونه است؟

بیکاری در نروژ حدود 3% از حجم افراد را در بر می گیرد.

7- میزان رضایت از زندگی در نروژ چگونه است؟

شهروندان و مهاجران میزان بالایی از تعادل بین کار و زندگی را دارند و رضایت قابل توجهی دیده می شود.

8- آیا مهاجر از زندگی در نروژ راضی هستند؟

بله درصد بالایی از از مهاجران از زندگی در نروژ راضی هستند که شامل 70% مهاجران می باشد.

9- آیا بیمه درمانی در نروژ رایگان است؟

بله برای تمامی شهروندان نروژ هزینه بیمه درمانی رایگان می باشد.

10- آیا بیمه بیکاری در اختیار مهاجران قرار می گیرد؟

بله در صورتی که شما اقامت دائمی اخذ کنید می توانید از بیمه بیکاری استفاده کنید.

11- میزان امنیت در نروژ چگونه است؟

امنیت در نروژ به گونه ای است که افراد به راحتی در ساعات مختلف رفت و آمد می کنید و نگرانی نخواهید داشت.

نظرات کاربران

  • توسط سجاد علی نژاد
    تاریخ: فروردین 17, 1398
    نفر
    نفر

    با درود و خسته نباشید
    من لیسانس زبان انگلیسی دارم ، در هتل اول در رستوران و الان بعنوان پذیرشگر کار می کنم، آیا میتونم ویزای کار در کشورهای اروپایی مثل نروژ،آلمان یا انگلستان بگیرم؟
    حالا یا در حرفه کاری خودم یا بعنوان کارمن و کارگر در کارخانه یا رستوران ها یا …

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: فروردین 18, 1398
      نفر
      نفر

      سلام شما با دریافت تاییدیه مدارک از ادارات ملی آلمان می توانید با ویزای جستجوی کار بر این اساس در خصوص کشور مذکور اقدام نمائیدو با توجیه اقتصادی مطلوب ویزای کاری خد را دریفت کنید که منجر به اقامت شما خواهد گردید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا