071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط تحصیل در دانشگاه ایتمو روسیه

دانشگاه ایتمو روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور روسیه به دلیل ارائه امکانات تحصیلی مناسب و داشتن سطح بالای آموزشی، در شمار یکی از پرمخاطب‌ترین کشور‌ها جهت مهاجرت تحصیلی قرار گرفته است. دانشگاه ایتمو روسیه از دانشگاه‌های برتر کشور روسیه در زمینه علوم فناوری، تکنولوژی و برنامه‌نویسی به شمار می‌رود. اگر از علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های نام بره شده و زیر مجموعه‌های آن هستید، اگر به دنبال آینده شغلی تضمین شده پس از تحصیل می‌گردید، فرصت تحصیل در دانشگاه ایتمو روسیه را از دست ندهید.

آشنایی با دانشگاه ایتمو روسیه

دانشگاه دولتی ایتمو به عنوان یکی از دانشکده‌های ملی تحقیقاتی در کشور روسیه شناخته می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۹۰۰ و در شهر سن پترزبورگ احداث شده است. هم اکنون بیش از ۱۲۰۰ مدرس برجسته و توانمند در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و بالغ بر ۱۱۰ رشته تحصیلی را به بیش از ۱۲ هزار دانشجو ارائه می‌دهند. این دانشگاه معتبر و پرمخاطب با بسیاری از مؤسسات و دانشگاه‌های علمی سراسر جهان ارتباط برقرار می‌کند. از جمله کشور‌های که با دانشگاه ایتمو همکاری دارند می‌توان به هلند، آمریکا، فرانسه و استرالیا اشاره کرد. تحصیل در روسیه و در این دانشگاه متقاضیان زیادی از سراسر دنیا دارد.

دانشگاه ایتمو روسیه

رنگینگ دانشگاه ایتمو

ایتمو در شمار ۱۵ دانشگاه برتر کشور روسیه قرار دارد. مؤسسه QS این دانشگاه را در شمار ۳۶۰ دانشگاه برتر جهان و مؤسسه تایمز آن را در شمار ۵۱۰ دانشگاه برتر جهان معرفی کرده است.

نام رشته رتبه بندی جهانی
علوم کامپیوتر و سیستم اطلاعات ۱۰۵ تا ۱۵۰
نجوم و فیزیک ۲۰۱ تا ۲۵۰
فناوری و مهندسی ۲۱۵ تا ۲۲۰
مهندسی برق و الکترونیک ۲۰۱ تا ۲۵۰
علوم مواد ۲۵۱ تا ۳۰۰

نکات جالب در خصوص دانشگاه ایتمو

جالب است بدانید که استیو جابز مؤسس شرکت اپل دارای دکترای افتخاری از این دانشگاه می‌باشد. دانشگاه ایتمو طراحان قدر و توانمندی در زمینه پروژه‌های نظامی، موشک‌های بالستیک و هواپیما‌سازی دارد که با مؤسسات و نهاد‌های مختلف همکاری می‌کنند. بسیاری از دانشجویان دانشگاه ایتمو در المپیاد‌های علمی و مسابقات جهانی شرکت کرده و به موفقیت‌ها و دستاورد‌های علمی بزرگی دست پیدا می‌کنند. همچنین اقامت پس از تحصیل در روسیه نیز با شرایط خاصی امکان‌پذیر است.

امکانات دانشگاه ایتمو

این دانشگاه از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار بوده و امکانات فراوانی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. به شما توصیه می‌شود قبل از مهاجرت از مزایا و معایب تحصیل در روسیه مطلع شوید.

کتابخانه

دانشگاه ایتمو دارای کتابخانه‌ای بزرگ و مجهز می‌باشد و کتاب‌های مختلفی در زمینه علوم مهندسی، تکنولوژی و فناوری را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه

این دانشگاه به منظور ارتقاء سطح علمی و حمایت از دانشجویان، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی مجهزی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند تا پروژه‌ها و‌ایده‌های ذهنی خود را عملیاتی کرده و آن‌ها را به ثمر برسانند.

سالن‌های ورزشی مجهز

این دانشگاه با ارائه مجموعه ورزشی‌های متعدد و متنوع نظر علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب می‌کند. ورزش‌هایی مثل فوتبال، فوتسال، کشتی، دوچرخه سواری، هنر‌های رزمی، بدنسازی و… برای گذراندن اوقات فراغت دانشجویان در نظر گرفته شده است.

خوابگاه‌های دانشجویی

دانشگاه ایتمو خوابگاه‌های فراوانی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. برخی از این خوابگاه‌ها در داخل دانشگاه قرار داشته و برخی دیگر خارج از محیط دانشگاهی قرار گرفته‌اند. به منظور رفاه حال دانشجویان هزینه پرداختی بابت استفاده از این خوابگاه‌ها بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

موزه دانشگاه‌اتیمو

این موزه جذاب و پرمخاطب اختراعات بسیار زیادی را به نمایش گذاشته و اخرین دستاورد‌های فنی، تکنولوژی و مهندسی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه ایتمو

متقاضیان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان تحصیل در دانشگاه ایتمو را خواهند داشت. توجه داشته باشید که تنها برخی از رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه با زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه خواهد شد. در ادامه به پنج رشته پرمخاطب و هزینه تحصیل در آن‌ها به زبان انگلیسی اشاره خواهیم کرد.

دانشگاه ایتمو روسیه

هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی

نام رشته هزینه تحصیل به زبان انگلیسی
فیزیک و ساختار مواد ۴۵۰۰ دلار
هنر و علم ۴۵۰۰ دلار
نانو فوتونیک ۵۰۰۰ دلار
فناوری و هوش مصنوعی ۴۴۰۰ دلار
شیمی کاربردی و مواد ۴۵۰۰ دلار

هزینه تحصیل در روسیه بسیار متفاوت است و نمی‌توان مبلغ دقیقی را بری آن در نظر گرفت. یکی از نکات جالبی که در خصوص تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ایتمو وجود دارد این است که شما در طول تحصیل دو ساله خود می‌توانید تنها یک سال را در دانشگاه ایتمو سپری کنید و برای یک سال باقی مانده به یکی از دانشگاه‌های اروپایی انتقال بگیرید و پس از فارغ التحصیلی مدرک معتبر از هر دو دانشگاه را از آن خود کنید.

مقاله پیشنهادی : تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان

۱۰ دانشکده برتر دانشگاه ایتمو

بیش از ۱۹ دانشکده فعال و پویا در دانشگاه ایتمو وجود دارو که به عنوان مقصد نهایی بسیاری از دانشجویان انتخاب می‌شود. در این قسمت از مقاله ۱۰ دانشکده برتر دانشگاه ایتمو را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

  1. مؤسسه طراحی و مطالعات شهری
  2. مؤسسه کاربردی‌سازی علوم پزشکی
  3. دانشکده سیستم‌های کنترل و رباتیک صنعتی
  4. دانشکده مهندسی نرم‌افزار و سیستم‌های کامپیوتری
  5. دانشکده امنیت اطلاعات و فناوری‌های کامپیوتری
  6. دانشکده فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی
  7. دانشکده فوتونیک و اطلاعات نوری
  8. دانشکده مهندسی لیزر و نور
  9. دانشکده تجارت و حقوق بین‌الملل
  10. دانشکده مدیریت و کنترل اتوماسیون

مقاله پیشنهادی : بررسی شرایط بورسیه تحصیلی در روسیه

رشته‌های پر مخاطب دانشگاه ایتمو

هم اکنون بیش از ۱۱۰ رشته تحصیلی در دانشگاه ایتمو به دانشجویان ارائه می‌شود. از پرمخاطب‌ترین رشته‌های این دانشگاه می‌توان به کامپیوتر، برنامه‌نویسی، رباتیک، مکانیک، مهندسی، تکنولوژی و علوم اپتیکی اشاره کرد. خالی از لطف نیست که بدانید سطح علمی بالا و مهارت‌آموزی عملی با کیفیت دانشجویان دانشگاه ایتمو، مسأله اشتغال پس از تحصیل را به میزان بسیار بالایی پوشش می‌دهد. به عبارت دیگر اعتبار مدرک دانشگاهی و بار علمی فارغ التحصیلان دانشگاه ایتمو، باعث می‌شود آن‌ها به راحتی جذب بازار کار شوند.

بورسیه‌های دانشگاهی ایتمو

همانند سایر دانشگاه‌های جهان دانشگاه ایتمو از افراد متخصص، توانمند و با استعداد حمایت‌های مالی به عمل آورده و وام‌های دانشجویی فراوانی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرد. از جمله بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه ایتمو می‌توان به

  • بورسیه تحصیلی ریاضیات، فیزیک و فناوری اطلاعات
  • بورسیه رئیس جمهور فدراسیون
  • بورسیه سن پترزبورگ
  • بورسیه آموزشی متخصصین فناوری اطلاعات
  • بورسیه دولت فدراسیون اشاره کرد

توجه داشته باشید که تسلط به زبان انگلیسی و روسی، ارائه مقاله‌های علمی، نشر کتاب، عضویت در گروه‌های علمی و تحقیقاتی، سابقه فعالیت و یا کسب رتبه‌های علمی در جشنواره‌ها و مسابقات، از جمله مواردی است که احتمال دریافت بورسیه تحصیلی شما را افزایش می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و چگونگی دریافت بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه به سایت معتبر و قانونی دانشگاه ایتمو مراجعه کنید.

جمع‌بندی

بدون تردید تحصیل در دانشگاه ایتمو یک فرصت طلایی برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی و پیگیری ادامه فرایند تحصیل خود در خارج از کشور را دارند. این دانشگاه با جذب و پذیرش دانشجویان توانمند و فعال به دنبال آن است تا سطح کیفی و رنگینگ جهانی خود را ارتقا دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه مهاجرت، چگونگی ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه، مدارک لازم و… با کارشناسان متخصص و با تجربه مؤسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل کرده و پاسخ سؤالات خود را جویا شوید.

اسکرول به بالا