071-91009294  | 021-88724227  |

همه چیز درمود تحصیل در کالج های فرانسه

تحصیل در کالج های فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

فرانسه یکی قدرتمند ترین کشور های اروپایی است و سالانه افراد زیادی به دنبال مهاجرت به این کشور می باشند. تحصیل در کالج فرانسه آرزوی بسیاری از افراد می باشد و می تواند یک راه مطمئن برای یافتن کار در این کشور و یا ورود به دانشگاه باشد. تحصیل در کالج فرانسه آینده ای روشن را برای افراد فراهم می کند. این کشور هر ساله بیش از 23 درصد از بودجه خود را صرف آموزش می کند. به طور کلی کالج ها در فرانسه کیفیت بی نظیری را برای افرادی که قصد تحصیل دارند فراهم می کند.

ما به همراه همکارانمان در موسسه مهاجرتی میرداماد این مقاله را تهیه کرده ایم تا به سوالات شما در خصوص تحصیل در کالج فرانسه پاسخ دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما در این مجموعه تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

در صورتی که علافمند به تحصیل پزشکی در فرانسه هستید می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید و راهنمایی لازم را در این خصوص دریافت کنید.

بهترین کالج ها در فرانسه

به طور کلی کشور فرانسه دارای 3000 موسسه می باشد که از این میان 90 مورد دانشگاه، 240 مورد دوره های عالی مهندسی، 230 مورد دوره های عالی بازرگانی و حدود 2000 موسسه در زمینه هنر و معماری فعالیت دارند. وزارت علوم این کشور برای بررسی سطح علمی کالج های خود وسواس زیادی به خرج می دهد و در زمینه آموزشی بسیار موفق عمل کرده است. بسیاری از بهترین کالج های اروپا در فرانسه قرار گرفته اند.

متقاضیان برای تحصیل در کالج فرانسه و مهاجرت به فرانسه، باید با کالج های برتر این کشور اشنا شوند تا بتوانند در یکی از آن ها ثبت نام کنند. در ادامه به معرفی بهترین کالج های این کشور می پردازیم:

کالج DE فرانسه

کالج DE فرانسه یکی از معتبر ترین کالج ها در فرانسه است که در پاریس قرار دارد. این کالج در سال 1530 تاسیس شده است و دارای آزمایشگاه های تحقیقاتی و یکی از بهترین کتابخانه های تحقیقاتی اروپا می باشد. کالج DE در سال 2017 توانسته است 21 بار برنده جایزه نوبل شود. دروس ارائه شده در این کالج در زمینه علوم اجتماعی، علوم انسانی، شیمی و فیزیک تمرکز دارد.

ویزاهای اخذ شده

تحصیل در این کالج گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را دارند. توجه داشته باشید که تحصیل در کالج DE از دوره پیش دانشگاهی در ایران سخت تر است و متقاضیان باید بتوانند امتیاز لازم جهت ورود به دانشگاه را کسب نمایند.

در صورتی که علاقمند به آشنایی با بهترین دانشگاه های فرانسه هستید می توانید مقاله آن را درسایت موسسه مهاجرتی میرداماد مطالغه فرمایید.

کالج هنر CA فرانسه

کالج CA در سال 1530 تاسیس شده است و یکی از بزرگ ترین کالج ها در فرانسه محسوب می شود. این کالج بالا ترین استاندارد های آموزشی اروپا را در زمینه های طراحی و هنری دارد. کالج CA از استاندارد پارادایم آموزشی آمریکایی استفاده می کند و به طور کلی آموزش در این کالج تحت تاثیر محیط زیست فرانسه صورت می گیرد. کالج CA گزینه ای عالی برای متقاضیانی است که قصد دارند در رشته های هنر، موسیقی، بازیگری و تئاتر تحصیل کنند. این کالج امکانات زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد و نسبت به امکانات ارائه شده، هزینه اندکی دریافت می کند.

درمورد کالج ca فرانسه

 کالج ENS فرانسه

کالج ENS یکی از کالج های معروف فرانسه می باشد که در سال 1793 به عنوان بهترین کالج فرانسه انتخاب شد. این کالج در شهر پاریس واقع شده است و یکی از کالج های برتر برای تحصیل رشته های علوم انسانی و اجتماعی به شمار می رود. برندگان جایزه نوبل از این کالج فارغ التحصیل شده اند. همچنین کالج ENS فرانسه توانسته است جوایز تحقیقاتی زیادی را از آن خود کند. این کالج نسبت به دو کالج قبلی هزینه های کم تری برای تحصیل دارد.

کالج زبان برلیتز فرانسه

متقاضیانی که قصد دارند بدون مدرک زبان اقدام به تحصیل در فرانسه نمایند، باید در کالج های زبان شرکت کنند. یکی از بهترین کالج های زبان در فرانسه، کالج برلیتز می باشد که دوره های آموزشی متنوعی را نیز برای متقاضیان در نظر گرفته است. هر یک از این دوره ها نیز قیمت های متنوعی خواهند داشت. این کالج شعبه های زیادی در فرانسه دارد و یک انتخاب عالی برای افراد محسوب می شود.

کالج پی اس ال فرانسه

کالج پی اس ال در سال 2010 تاسیس شده است و یکی از بهترین کالج ها در کشور فرانسه به شمار می رود. این کالج یکی از مهم ترین مراکز آموزشی و پژوهشی در اروپا محسوب می شود و زیر نظر دانشگاه PSL فعالیت می کند. این دانشگاه در رتبه بندی جهانی QS دارای رتبه 52 می باشد و کالج پی اس ال بهترین کالج این دانشگاه است. کالج پی اس ال تاکنون حدود 28 برنده جایزه نوبل، 3 برنده آبل، 50 برنده سزار، 79 برنده مولیر، 49 مدال طلای CNRS   و 10 مدال آور فیلد داشته است. این کالج در سال 2018 رتبه جهانی 41 را از آن خود کرده است.

کالج پلی تکنیک فرانسه

کالج پلی تکنیک فرانسه یکی دیگر از بهترین کالج های این کشور به شمار می رود که در پاریس واقع شده است. این کالج در سال 1794 توسط یکی از برجسته ترین ریاضی دانان فرانسوی به نام گاسپارد مونژ تاسیس شد و زیر نظر دانشگاه پلی تکنیک پاریس فعالیت می کند.

اغلب افراد برجسته، رئیس جمهور ها و برندگان جایزه نوبل از کالج پلی تکنیک فرانسه فارغ التحصیل شده اند. این کالج مجهز به آزمایشگاه ها و پژوهشکده های برجسته ای است و از استاندارد های آموزشی بالایی برخوردار می باشد. همین موارد این کالج را بهترین و معتبر ترین کالج فرانسه تبدیل کرده است.

کالج سوربن فرانسه

کالج سوربن یک کالج دولتی می باشد که در سال 2018 با ادغام کالج های پیر و ماری کوری و دیگر موسسات کوچک تر تاسیس شد. این کالج زیر نظر دانشگاه سوربن که یکی از قدیمی ترین موسسات دانشگاهی فرانسه است، فعالیت می کند. افراد موفق بسیاری تا سال 2021 در این کالج تحصیل کرده اند که موفق به دریافت 33 جایزه نوبل، 6 مدال فیلد و یک جایزه تورینگ شده اند.

درمورد کالج سوربن

کالج سانترال سوپلک فرانسه

برای تحصیل کالج فرانسه، کالج سانترال سوپلک نیز یکی از انتخاب های مناسب می باشد. این کالج زیر نظر دانشگاه سانترال سوپلک فعالیت کرده و یکی از بهترین کالج ها در فرانسه می باشد. کالج سانترال سوپلک در سال 2015 با ادغام دو موسسه اکول سانترال پاریس و سوپلک تاسیس شد. این کالج برای تحصیل رشته های مهندسی بهترین انتخاب محسوب می شود.

کالج لیون فرانسه

کالج لیون یکی از بهترین کالج های اروپا می باشد که زیر نظر کالج ENS قرار دارد و در شهر لیون فرانسه واقع شده است. این کالج یکی از چهار کالج برتر فرانسه است و دارای دو پردیس در شهر لیون و اطراف این شهر می باشد. برنامه های تحصیلی در این کالج به دو دسته آکادمیک هنر و علوم تقسیم می شوند. کالج لیون با سایر دانشگاه های برتر جهان ارتباطات خوبی دارد و افراد می توانند پس از فارغ التحصیلی از این کالج، برای تحصیل در این دانشگاه و حتی دانشگاه های جهان اقدام کنند.

کالج پاریس تک فرانسه

تحصیل در فرانسه در کالج پاریس تک یکی از مناسب ترین گزینه ها می باشد. این کالج یکی دیگر از بهترین کالج ها در کشور فرانسه محسوب می شود. همچنین یکی از کوچک ترین کالج های این کشور می باشد که متقاضیان می توانند به آسانی پذیرش خود را در آن دریافت کنند. در کالج پاریس تک رشته های مختلفی از جمله مهندسی، اقتصاد، مدیریت، محیط زیست، حمل و نقل و … ارائه می گردد. این کالج در بهترین کالج های کشور فرانسه رتبه 6 را به خود اختصاص داده است.

در ادامه به سایر کالج های کشور فرانسه اشاره می کنیم:

  • کالج پاریس فرانسه
  • کالج پانتئون سوربن فرانسه
  • کالج پاریس ساکلی فرانسه

کالج زبان در کشور فرانسه

زبان فرانسوی یکی از مهم ترین زبان های دنیا می باشد و در حال حاضر در 29 کشور جهان به عنوان زبان رسمی استفاده می شود. از این رو یادگیری زبان در سال های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است. یکی از راه های آموزش این زبان شرکت در کالج زبان فرانسه در فرانسه می باشد. در واقع افراد می توانند برای یادگیری فرانسوی به خود کشور فرانسه رفته و اقدام به مهاجرت به این کشور از طریق کالج زبان نمایند.

لازم به ذکر است متقاضیانی که علاقمند به یادگیری زبان فرانسوی در فرانسه هستند، باید سن مناسب  را داشته باشند. حداقل سن برای مهاجرت به کشور فرانسه از طریق کالج زبان، 16 سال می باشد. همچنین افراد برای شرکت در کالج فرانسه باید دارای مدرک پیش دانشگاهی باشند.

تحصیل در کالج زبان فرانسه

طبق گزارشات به دست آمده، کسب نمره قابل قبول در آزمون های زبان دشوار و گاها غیر ممکن شده است و افراد بعضا هزینه های زیادی را در این راستا پرداخت می کنند. شرکت در کالج زبان فرانسه به متقاضیان کمک می کند که برای تحصیل در رشته تحصیلی خود که معمولا به زبان فرانسوی و یا انگلیسی می باشد، آمادگی های لازم را پیدا کنند.

دانشجویان با شرکت در این دوره ها می توانند به خوبی با موضوعات کالجی آشنا شوند و به صورت تخصصی در رشته مورد نظر خود به زبان فرانسوی تحصیل کنند. طول دوره زبان در کالج های زبان فرانسه، حدود 9 تا 15 ماه است و متقاضیان با تحصیل زبان در این کالج ها می توانند ویزا و مجوز ورودی نوع D را در فرانسه دریافت کنند. همچنین افراد اجازه کار نیمه وقت در حین خواندن زبان در این کشور را خواهند داشت.

اجازه کار در حین تحصیل در فرانسه

هزینه کالج زبان در کشور فرانسه

هزینه تحصیل زبان در کالج فرانسه بسته به این که افراد کدام یک از موسسات آموزش عالی و کالجی را انتخاب کرده اند، متفاوت می باشد. هزینه کالج زبان در فرانسه بین 2000 تا 6000 یورو در سال متغیر خواهد بود. هزینه تحصیل زبان در برخی از کالج های این کشور حدود 2500 یورو می باشد.

علاوه بر این هزینه آموزش زبان در فرانسه به طول دوره نیز بستگی دارد. به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های تحصیل در کالج های دولتی زبان در کشور فرانسه، کالج زبان فرانسه در پاریس، کالج زبان فرانسه در استراسبورگ و سایر کالج ها با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید. این موسسه با داشتن دفتر مهاجرتی در تهران، شیراز و سایر شهر ها می تواند به شما عزیزان در امور مهاجرت مشاوره ارائه دهد.

در نظر داشته باشید که دانشجویان امکان استفاده از بورسیه تحصیلی فرانسه را نیز خواهند داشت. این در صورتی امکان گذیر است که افراد شرایط اخذ بورسیه را نیز داشته باشند.

لیست کالج های زبان در فرانسه

در ادامه به برخی از کالج ها در لیست کالج های زبان فرانسه اشاره شده است:

  • Accord-Institut Superieur Prive (Paris)
  • Alliance Française Bordeaux Aquitaine (Bordeaux)
  • Alliance Linguistique et Interculturelle de Paris (Paris)
  • Alliance Française
  • Alliance Française Marseille-Provence (Marseille)
  • Alliance Francaise Paris Ile-De-France (Paris)
  • Centre International d’étude des Langues de Brest (Le Relecq-Kerhuon)
  • B Institut Linguistique (Nice)
  • Alpadia Lyon (Lyon)

تحصیل در کالج های زبان در فرانسه چه مزایایی دارد؟

برای آموزش زبان و بهبود مهارت های زبان در فرانسه شرکت در دوره های زبان فرانسوی یکی از بهترین انواع مهاجرت به این کشور می باشد. مهاجرت به فرانسه از طریق کالج زبان، مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • آشنایی با زندگی و فرهنگ کشور فرانسه
  • یادگیری واژگان فرانسوی به صورت محلی
  • تقویت مهارت های دستوری زبان فرانسوی
  • امکان بازدید از جاذبه های دیدنی فرانسه
  • امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی
  • افزایش اعتماد به نفس هنگام مکالمه به زبان فرانسوی

مدت زمان تحصیل در فرانسه

کالج زبان فرانسه با سایر کشور ها چه تفاوتی دارد؟

  • آسان بودن دریافت پذیرش در دوره های زبان فرانسه نسبت به سایر کشور ها
  • دریافت ویزای تایپ D از طریق شرکت در دوره های زبان
  • دریافت کارت اقامت تحصیلی OFFI)) پس از یک ماه
  • امکان برخورداری از تمامی مزایای یک دانشجو با دریافت کارت اقامت
  • امکان دریافت بیمه دانشجویی، حمل و نقل رایگان، مسکن و اجازه 20 ساعت کار در هفته

ثبت نام دوره زبان در فرانسه چه مراحلی دارد؟

مراحل ثبت نام در کالج زبان در فرانسه به شکل زیر خواهد بود:

  1. انجام پیش ثبت نام در وب سایت کالج مورد نظر با ارسال ایمیل
  2. دریافت ایمیل از سوی کالج مبنی بر صحیح بودن پیش ثبت نام که در صورت قبولی، متقاضی باید مبلغی را پرداخت کند.
  3. دریافت ایمیل از طرف کالج برای تعیین سطح زبان فرانسه که در صورت قبولی در این آزمون، متقاضی نامه ای تحت عنوان اجازه ورود یا ویزای تحصیلی دریافت خواهد کرد.
  4. تهیه مدارک مورد نیاز و مراجعه به سفارت فرانسه

مشاوره و وکیل مهاجرت به فرانسه

در صورتی که متقاضیان قصد مهاجرت به فرانسه برای آموزش زبان را داشته باشند، بهتر است از وکیل مهاجرت به این کشور استفاده کنند. وکیل مهاجرتی مشاوره های لازم در این خصوص را به متقاضی ارائه داده و کالج های فرانسه را به وی معرفی می کند. همچنین وکیل متخصص می تواند امور لازم برای دریافت ویزا و اقامت فرانسه را برای موکل خود انجام دهد و تا مرحله آخر مهاجرت و اسکان در فرانسه در کنار متقاضی بماند. برای انجام امور مشاوره می توانید با کارشناسان ما در موسسه میرداماد در تماس باشید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد کالج فرانسه صحبت کردیم و به معرفی کالج های این کشور پرداختیم. همچنین در خصوص کالج های زبان در فرانسه، هزینه تحصیل، مراحل و شرایط تحصیل در این کالج ها اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. امیدواریم در راستای این مقاله توانسته باشیم به سوالات و ابهامات شما در این خصوص پاسخ دهیم. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در موسسه میرداماد تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره تحصیل در کالج های کشور فرانسه

  1. هزینه تحصیل در کالج های فرانسه چقدر است؟

هزینه تحصیل در این کالج ها بسته به نوع و کیفیت دوره انتخابی متفاوت است و به طور متوسط بین 300 تا 1200 یورو در هر ترم می باشد.

  1. تحصیل در کالج های این کشور چقدر طول می کشد؟

مدت زمان تحصیل، بسته به برنامه مطالعاتی حدود 9 ماه تا یک سال به طول می انجامد.

  1. هزینه شرکت در دوره های زبان فرانسه چقدر است؟

این هزینه بین 2000 تا 6000 یورو در سال متغیر خواهد بود.

اسکرول به بالا