071-91009294  | 021-88724227  |

همه چیز درباره کشور فرانسه

همه چیز درباره فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

نام کشور فرانسه از گذشته تا به الان یادآور زیبایی و تمدن و شکوه بوده است و افراد بسیاری برای تحصیلات و زندگی بهتر به این کشور مهاجرت می کنند. این کشور همچنین مقصد توریستی بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا بوده است، چرا که زیبایی های بسیاری دارد که همه را جذب خود می کند. در این مقاله قصد داریم به آشنایی با کشور فرانسه بپردازیم و همه چیز درباره این کشور را بررسی کنیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

فرانسه کجاست؟

این کشور با نام رسمی جمهوری فرانسه یا République Française، در جنوب غربی اروپا واقع شده است و یکی از زیبا ترین کشور های جهان به شمار می رود. این کشور با مساحتی حدود 643 کیلومتر مربع، بزرگ ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ قاره اروپا محسوب می شود. فقط سه کشور وجود دارد که سواحل آن ها به اقیانوس اطلس و برخی به دریای مدیترانه راه دارند، که یکی از این سه کشور،  فرانسه می باشد و این نشان از وسعت پهناور این کشور دارد. کشور فرانسه با کشور هایی همچون سوئیس، بلژیک، ایتالیا، آلمان و … مرز مشترک دارد و همسایه می باشد. این کشور با جمعیتی حدود 69 میلیون نفر، دومین کشور اتحادیه اروپا از نظر جمعیت می باشد. فرانسه یکی از قدرت های اروپایی به شمار می رود که با شنیدن نام آن، مفاهیمی همچون علم، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و هنر به ذهن می رسد. کیفیت زندگی در این کشور از بالا ترین سطح برخوردار است و مردم آن دارای رفاه کامل هستند.

پایتخت فرانسه کجاست؟

پایتخت فرانسه، شهر زیبای پاریس است که در ناحیه شمالی ایل دو فرانس واقع شده است. پاریس نامی آشنا در زمینه علم، هنر، فرهنگ و مد می باشد و در این زمینه ها یکی از شهر های مهم جهان به شمار می رود. علاوه بر این پاریس پنجمین رتبه را در میزان تولید نا خالصی داخلی در جهان دارد، به طوری که 25 درصد از تولیدات ناخالص فرانسه را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که پاریس با داشتن بیش از 48 هزار درخت، به سبز ترین پایتخت اروپا نام گرفته است. این شهر مساحتی حدود 105 کیلومتر مربع دارد و جمعیت ان با احتساب حومه این شهر بیش از 12 میلیون نفر می باشد، که یکی از پر جمعیت ترین شهر های فرانسه محسوب می شود. خوب است بدانید که پاریس در سال 2019 توسط KPMG عنوان دومین شهر جذاب جهانی را از آن خود کرد. از دیدنی های معروف این شهر می توان به کلیسای نوتردام، برج ایفل، کلیسای سلطنتی گوتیک سنت شاپل، کاخ بزرگ و قصر کوچک، طاق پیروزی در شانزه لیزه، موزه لوور و … اشاره کرد.

ویزاهای اخذ شده

پرچم فرانسه

پرچم فرانسه، یک پرچم سه رنگ، دارای سه خط عمودی با عرض های یکسان آبی، سفید و قرمز می باشد. پرچم سه رنگ فرانسه نخستین بار در سال 1790 معرفی شد که از رنگ های سنتی پاریس تاثیر گرفته است. رنگ آبی این پرچم نماد آزادی است که به مارتین تور نسبت داده می شود و رنگ قرمز آن نماد برادری است که به قدیس دنیست نسبت داده شده است. همچنین رنگ سفید پرچم این کشور نماد برابری را به تصویر می کشد.

تاریخچه فرانسه

در قرن دوم پیش از میلاد مسیح، مردم گل در فرانسه سکونت داشتند و در اواخر قران پنجم میلادی فرانک ها به این کشور وارد شدند. پس از جنگ با مردم گل، فرانک ها توانستند فرماندار رومی سرزمین گل را شکست دهند و خود صاحب فرانسه شوند و بر آن حکومت کنند. فرانک ها تا نیمه های قرن 14 میلادی بر فرانسه حکومت کردند و با آغاز جنگ فرانسه و انگلیس حکومت این گروه به پایان رسید. این جنگ ها که به جنگ های صد ساله معروف شدند، بر سر مالکیت سواحل مانش در گرفت و تا سال 1453 نیز ادامه پیدا کرد. فرانسه پس از این جنگ ها، با کشور های دیگری همچون ایتالیا و اسپانیا هم وارد جنگ شد که در این میان بیماری طاعون نیز رواج یافت که اوضاع را بدتر کرده بود. لویی چهاردهم با حکومتی مستبدانه 72 سال در این کشور سلطنت کرد و اوضاع بیش از گذشته بحرانی تر شد. بعد از او لویی پانزدهم روی کار آمد و با جنگ هایی علیه اتریش، خزانه این کشور را به کل خالی نمود.

انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789، بزرگ ترین رویداد تاریخی فرانسه بود که عصری نوین در تاریخ این کشور ایجاد کرد. در قرن بیستم، فرانسه در جنگی مهلک درگیر شد که 4 سال طول کشید. این کشور پس از جنگ جهانی دوم و تحمل خسارت های فراوان، نواحی از دست داداه اش را از آلمان پس گرفت. پس از گذشت چند دهه، فرانسه درگیر جنگ با نازی ها شد که به این کشور حمله کرده و آن را تحت اشغال خود درآورده بودند. کشور فرانسه تا سپتامبر سال 1945 میلادی، تحت اشغال نیرو های نازی بود تا سرانجام آزاد شد. پس از آزادی فرانسه و پایان جنگ در این کشور، جمهوری چهارم فرانسه شکل گرفت و از آن زمان پیشرفت این کشور آغاز شد و تا به امروز ادامه یافت.

شهر های مهم فرانسه

تمام شهر های فرانسه دارای زیبایی های خیره کننده، رفاه کامل و استاندارد های مناسب زندگی هستند. به غیر از پاریس که وصف زیبایی آن را بسیار شنیده اید، فرانسه شهر های مهم دیگری نیز دارد که می خواهیم به معرفی آن ها بپردازیم.

  • یکی از این شهر ها مارسی می باشد، که پس از پاریس بیشترین جمعیت را دارد. این شهر یکی از قطب های صنعتی و خدماتی فرانسه محسوب می شود. دومین بندر دریای مدیترانه در مارسی واقع شده است.
  • از دیگر شهر های مهم فرانسه بوردو می باشد که افرادی چون مونتسکیو و میشل دومونتنی در آن زاده شده اند.
  • شهر بعدی لیل می باشد که در بخش شمالی نور-پا-دو-کاله قرار گرفته و جمعیتی بیش از 228 هزار نفر دارد.
  • شهر لیون هم از مهم ترین شهر های فرانسه محسوب می شود که سومین شهر بزرگ این کشور می باشد. لیون یکی از قطب های مهم اقتصاد فرانسه است.
  • شهر های دیگری همچون نانسی، نانت،بورژ، گرونوبل، نیس، مون پلیه و استراسبورگ هم از شهر های مهم فرانسه به شمار می روند.

جمعیت فرانسه

طبق گزارشات به دست آمده فرانسه جمعیتی بیش از 65 میلیون نفر دارد و در قاره اروپا، دومین کشور پر جمعیت پس از آلمان محسوب می شود. همچنین بیست و دومین کشور پر جمعیت در جهان می باشد. میانگین سنی افراد در فرانسه حدود 82.3 سال می باشد.

جغرافیای فرانسه

کشور فرانسه از لحاظ جغرافیایی در منطقه غربی قاره اروپا واقع شده و قسمت هایی از آن نیز در آمریکای جنوبی، اقیانوس هند و کارائیب قرار گرفته است. مساحتی حدود 550 هزار کیلومتر مربع دارد و وسیع ترین کشور اروپایی محسوب می شود. این کشور در اروپا با دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس مرز مشترک دارد. همچنین در ضلع شمالی این کشور کانال مانش و در غرب آن خلیج بیسکای قرار گرفته است. فرانسه بر اساس آخرین تقسیمات کشوری که صورت گرفته، به 22 ناحیه و 96 شهرستان تقسیم بندی شده است.

کشور های همسایه فرانسه

کشور هایی که با فرانسه همسایه هستند و با آن مرز مشترک دارند، به شرح زیر می باشند:

  • بلژیک
  • لوکزامبورگ
  • سوئیس
  • آلمان
  • موناکو
  • ایتالیا
  • اسپانیا
  • آندورا

قوانین و مقررات فرانسه

اطلاع از قوانین هر کشوری پیش از مهاجرت به آن، سبب آگاهی افراد شده و به روند اخذ اقامت و زندگی در آن کشور کمک زیادی خواهد کرد. از این رو لازم است که قوانین فرانسه با دقت بررسی شوند تا مهاجران و افرادی که شناختی از این کشور ندارند، با مشکلی مواجه نشوند. در فرانسه نیز مانند همه کشور های دیگر، در زمینه های مختلف، قوانین خاصی وجود دارد. در ادامه به این قوانین اشاره نموده و به بیان توضیحاتی خواهیم پرداخت.

مالیات در فرانسه

افراد در تمام کشور های دنیا باید مالیات پرداخت کنند، که میزان و نوع مالیات در هر کشوری متفاوت است. ساکنان فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و موظف به پرداخت مالیات در این کشور می باشند. اگر چه تامین اجتماعی این کشور بسیار سخاوتمند است، اما باید مالیات زیادی نیز برای هزینه های اجتماعی پرداخت شود. مالیات بر درآمد در فرانسه بنا به شرایط و درآمد افراد از صفر تا 45 درصد می باشد. همچنین مالیات بر کالا ها و خدمات در این کشور حدود 20 درصد می باشد. به طور کلی مالیات در فرانسه به سه دسته تقسیم می شود:

  • مالیات بر درآمد
  • مالیت های تامین اجتماعی
  • مالیات بر کالا ها و خدمات

مردم فرانسه برای مواردی از جمله درآمد حاصل از اشتغال، سود سهام، سود بانکی، سرمایه گذاری، حقوق بازنشستگی و دارایی خود، بایستی مالیات پرداخت کنند.

قوانین رانندگی در فرانسه

در فرانسه برای رانندگی سخت گیری های زیادی انجام می شود و قوانین محکمی در این زمینه وضع شده است. برای کسانی که این قوانین را نادیده می گیرند، جریمه های سنگینی تعیین شده، که واقعا کسی خلاف می کند که پول زیادی داشته باشد.

  • در فرانسه موتور سواران حتما باید از کاپشن ایمنی استفاده کنند.
  • صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی ممنوع است حتی افراد حق استفاده از هدست برای پاسخ دادن به تماس های تلفنی را ندارند.
  • تمام مسافران خودرو باید کمربند ایمنی ببندند.
  • کودکان زیر ده سال باید در صندلی های عقب و در صندلی مخصوص کودکان بنشینند.
  • افراد باید فارغ از این که از کشور خود گواهینامه کامل دارند، باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • رانندگی در حالت مستی تخلفی جدی محسوب می شود و حداکثر الکل خون باید 0.05 باشد، که این مقدار برای رانندگان با تجربه کم تر از 3 سال، 0.02 خواهد بود.

همسایه های کشور فرانسه

افرادی که اهل کشور های کانادا، استرالیا و ایالات متحده هستند می توانند با گواهینامه کشور خود در فرانسه رانندگی کنند. اما در حالت کلی افراد برای رانندگی در این کشور نیاز به گواهینامه بین المللی (IDP) خواهند داشت. رانندگان در فرانسه باید همیشه مدارک خود را همراه داشته باشند که این مدارک عبارتند از:

  • گواهینامه رانندگی معتبر و کامل
  • بیمه خودرو
  • پاسپورت یا کارت ملی
  • کارت مالکیت خودرو و یا مدرک اجاره خودرو

قوانین ازدواج در فرانسه

ازدواج در فرانسه مانند دیگر کشور های جهان، دارای قوانینی می باشد که در این قسمت می خواهیم به ان ها اشاره کنیم. در این کشور سن قانونی برای ازدواج حداقل 18 سال است و اگر فردی بخواهد زیر 18 سالگی ازدواج کند، باید از والدین خود رضایت بگیرد. همچنین دو نفر باید برای این که ازدواج معتبر باشد حضور داشته باشند. یکی دیگر از قوانین ازدواج در فرانسه این است که در صورتی که افراد مقیم فرانسه نباشند، برای ازدواج قانونی باید یکی از دو شرط زیر را داشته باشند، وگرنه امکان ازدواج در این کشور را نخواهند داشت.

  • افرد باید حداقل 40 روز قبل از ازدواج در فرانسه اقامت داشته باشند و آن را اثبات کنند.
  • یکی از والدین فرد و یا شریک زندگی شخص، اقامت فرانسه را داشته باشد، که باید این اقامت مجددا ثابت شود.

از آن جایی که این کشور فقط ازدواج مدنی را به رسمیت می شناسد، افراد قبل از این که مراسم مذهبی برگزار کنند، باید از نظر قانونی ازدواج کنند.

نژاد فرانسوی ها

کشور فرانسه دارای نژاد های مختلفی می باشد و از چندین قوم مختلف تشکیل شده است. نژاد بیشتر مردم در این کشور، سلتیک، فرانکیش و لاتین می باشد. در حالت کلی می توان گفت در فرانسه 85 درصد از مردم جزو سفید پوستان اروپایی هستند، 10 درصد آفریقای شمالی، 3.5 درصد سیاه پوستان و 1.5 درصد آن را زرد پوستان تشکیل داده اند.

زبان و مذهب در فرانسه

زبان رسمی مردم این کشور فرانسوی است که تشکیل شده از زبان هند و اروپایی از دسته زبان های رومی می باشد. زبان فرانسه در اثر تغییرات بومیان این کشور در زبان لاتین به وجود آمده است. در حال حاضر بیش از 136 میلیون نفر در جهان به این زبان صحبت می کنند و زبان اصلی آن ها فرانسه می باشد و در حدود 200 میلیون نفر این زبان را به عنوان زبان دوم برگزیده اند. به طور کلی بیش از 88 درصد مردم فرانسه به زبان فرانسوی صحبت می کنند و در برخی مناطق این کشور زبان های متعددی مانند آلمانی، باسک و … رواج دارد.

در مورد دین و مذهب مردم در این کشور نیز باید بگوییم که بیشتر جمعیت این کشور از دین مسیحیت کاتولیک پیروی می کنند. حدود 88 درصد مردم از مذهب کاتولیک تبعیت می کنند و پس از آن مسیحیت پروتستان، یهودیت و اسلام در این کشور رایج است.

 آداب و رسوم و فرهنگ در فرانسه

فرانسه و بخصوص شهر پاریس مهد هنر ها و فرهنگ های مختلفی است که از این میان می توان به هنر هایی همچون معماری، آشپزی، هنر، ادبیات و … اشاره کرد. بنا های تاریخی متعدد، موزه ها و سینما های فراوان نشان از وجود فرهنگ و تمدن در این کشور دارد. فرانسوی ها مردمی بسیار مبادی آداب هستند و افرادی که با آن ها صمیمی نیستند را با نام کوچک صدا نمی زنند، چرا که در فرهنگ آن ها کار ناپسندیده ای است. فرانسوی ها همواره در سلام کردن پیش قدم هستند و در مجامع عمومی همچون اتوبوس و مترو سلام می کنند و هنگام خارج شدن خداحافطی می کنند. مردم فرانسه اعتقاد زیادی به استفاده از عطر و ادکلن دارند، به گونه ای که این کشور، به بزرگ ترین تولید کنندگان عطر در جهان تبدیل شده است. مردم این کشور انتقادات و نظرات منفی علیه دولت و حکومت را توهین می دانند، بنابراین وقتی وارد این کشور شدید از صحبت های سیاسی اجتناب کنید. در فرانسه اهمیت زیادی به لباس حتی لباس های راحتی داده می شود. در میهمانی های این کشور لباس رسمی مخصوص مراسم و مهمانی استفاده می شود که با سایر کشور های اروپایی تفاوت دارد. فرانسه و خصوصا شهر پاریس منبع مد و فشن می باشد و برند های مختلفی همچون شنل، دیور، هرمس و لویی از برند های معروف این کشور می باشند.

در فرانسه مردم بر روی زبان فرانسوی تعصب ویژه ای دارند و ترجیحشان این است که به غیر از این زبان به زبان دیگری صحبت نکنند. فرانسوی ها صحبت کردن با تلفن در اماکن عمومی و فضا های سربسته را دوست ندارند، به همین دلیل بهتر است در تاکسی و فضا های این گونه، با تلفن همراه صحبت نکنید. فرانسوی ها علاقه زیادی به دور همی های دوستانه در کافه دارند و بخش مهمی از زندگیشان کافه نشینی می باشد. شاید فکر کنید که کافه رفتن آن هم این قدر زیاد، هزینه زیادی خواهد داشت، اما با یک قهوه 2 یورویی می توانید در کافه ای زیبا برای مدت طولانی بنشینید و گپ بزنید. عموما کافه ها و رستوران ها هم مشکلی با سفارش یک قهوه و یا سالاد و نشستن های طولانی مدت ندارند.

آب و هوا در فرانسه

فرانسه به دلیل واقع شدن در مناطق جغرافیای مختلف، در بخش های گوناگون دارای آب و هوای متفاوتی است و دارای چند اقلیم مختلف می باشد. این کشور دارای انواع و اقسام آب و هوا های مختلف می باشد و کشوری چهار فصل محسوب می شود. قسمت های غربی فرانسه به دلیل همجوار بودن با اقیانوس، آب و هوایی اقیانوسی دارند و با این که بارندگی در این منطقه زیاد است، تابستان های گرمی در آن وجود دارد. همچنین این مناطق زمستان های معتدلی دارند. مناطق شمالی فرانسه آب و هوای متعادل دارند و در جنوب این کشور آب و هوا مدیترانه ای می باشد. این منطقه آب و هوای خشکی دارد و در فصل های پاییز و بهار بارندگی وجود دارد، اما تابستان ها در این منطقه، رطوبت هوا کم است و آفتاب تیزی دارد.  ناحیه شرقی این کشور به دلیل قرار گرفتن در مجاورت کوه های آلپ، دارای آب و هوای کوهستانی می باشد. در شهر پاریس هیچ وقت هوا خیلی سرد نمی شود و برف کمی هم در این منطقه می بارد.

سفر به فرانسه یک سفر خاطره انگیز!

فرانسه یکی از زیبا ترین کشور های جهان است که سالانه گردشگران زیادی این کشور را برای گردش انتخاب می کنند. همه چیز در این کشور جذاب و دیدنی است، از لباس های با دامن پف دار و زیبا گرفته تا غذا های بی نظیر و خوش طعم، همه و همه، انسان را مجذوب خود می کند. جاذبه های طبیعی و تاریخی این کشور هم از سویی دیگر گردشگران را شیفته گشت و گذار در آن می کند. پاریس در تمام طول سال، توریست ها را به سمت خود می خواند و در هر فصلی، زیبایی های خود را دارد. شهر های پاریس و بوردو، برای گردشگری نسبتا گران هستند، اما ارزش یک بار دیدن را دارند. افرادی که قصد سفر به فرانسه را دارند، می توانند در بهار و پاییز به این کشور بروند، چرا که در این فصل ها، آب وهوا مناسب است و ازدحام جمعیت سبک است و شلوغی زیادی نخواهد بود. برای سفر به این کشور، لازم است افراد ویزای فرانسه دریافت کنند و به دلیل این که فرانسه در منطقه شینگن قرار دارد، برای سفر به این کشور به اخذ ویزای شینگن نیاز است.

سفر به فرانسه چقدر هزینه دارد؟

دغدغه همیشگی افراد، بحث هزینه هاست که باید این مسئله قبل از سفر به فرانسه روشن شود. قبل از سفر به فرانسه باید هزینه های سفر را بررسی کنید، تا بدانید که چقدر پول نیاز خواهید داشت. به طور کلی فرانسه کشور گرانی است و اقامت در هتل های این کشور و غذا های آن هزینه نسبتا بالایی دارد. هزینه لازم برای اقامت در هتل های نسبتا لوکس فرانسه به ازای یک شب برای هر نفر بین 160 تا 200 یورو می باشد. افراد برای این که در هزینه های سفر صرفه جویی کنند، می توانند به جای هتل در هاستل ها اقامت کنند که هزینه ای بین 15 تا 40 یورو به ازای یک شب خواهد داشت. برای سفر به فرانسه باید بودجه زیادی در نظر بگیرید، چرا که سفر به این کشور هزینه های بالایی دارد.

در سفر به فرانسه قطعا نیاز به رستوران برای صرف غذا خواهید داشت، اما باید بگوییم که به صرفه آن است که خودتان آشپزی کنید. برای صرفه جویی در هزینه های سفر می توانید مواد اولیه غذایی را خریداری کرده و خودتان دست به کار شوید، چرا که رستوران های فرانسه دارای منو های گرانی هستند. به عنوان نمونه برای صرف یک وعده غذا در رستوران های فرانسه باید نزدیک 40 یورو پرداخت کنید. در حالت کلی هزینه لازم برای یک سفر دو هفته ای به فرانسه برای دو نفر به طور متوسط 5.195 یورو می باشد. در صورتی که افراد با یک خانواده سه یا چهار نفره به این کشور سفر کنند، هزینه های آن ها نسبت به سفر یک نفره کم تر خواهد بود.

فستیوال های کشور فرانسه

فرانسه به موجب داشتن تاریخی کهن و فرهنگی غنی، هر ساله میزبان جشنواره ها و فستیوال های مختلفی می باشد که در نواحی مختلف این کشور برگزار می شوند. یکی از اهداف توریست ها هم برای سفر به فرانسه، وجود همین فستیوال ها می باشد. این کشور با برگزرای فستیوال های با شکوه، همه ساله هزاران نفر را دور هم جمع می کند تا در جشن های با شکوه شرکت کنند. افرادی که علاقه دارند در فستیوال های با شکوه فرانسه شرکت کنند، باید با آن ها آشنا شوند. فستیوال هایی همچون جشنواره فیلم کن، فستیوال آوینیون، فستیوال روز موسیقی، فستیوال بین المللی بادبادک ها، روز باستیل، فستیوال پاریس لته، فستیوال راک، فستیوال نورها و ده ها فستیوال دیگر در این کشور برگزار می شوند.

فستیوال های فرانسه

سوغات و صنایع دستی کشور فرانسه چیست؟

از آن جایی که فرانسه کشور خوراکی های خوشمزه، فرهنگ و هنر های تاریخی و همچنین عطر و ادکلن است، سوغاتی های این کشور هم از همین دست هستند.

  • افرادی که به فرانسه سفر می کنند، می توانند به عنوان سوغاتی، انواع لباس ها و عطر و ادکلن های برند را خریداری کنند. همچنین می توانند لوازم آرایشی با کیفیت و کیف و کفش بخرند که همگی کیفیتی عالی دارند.
  • شیرینی های خوشمزه مکرون از دیگر سوغاتی های فرانسه می باشد که طعمی لذیذ و به یاد ماندنی دارد و همچنین ظاهر زیبا و رنگارنگ آن، افراد را جذب خود می کند. این شیرینی ها در طعم ها و مدل های مختلف عرضه می شوند که تفاوت آن ها در خامه وسط آن می باشد. طعم این شیرینی در کنار چای بی نظیر است و پاریسی ها نیز این شیرینی را با چای سرو می کنند.
  • فرانسه مملو از اماکن تاریخی و دیدنی است که روح انسان را تازه می کند. بهترین سوغات فرانسه مجسمه هایی از این اماکن دیدنی می باشد که می توان به واسطه آن ها، بخشی از زیبایی فرانسه را به کشور خود برد. مجسمه برج ایفل، هرم های شیشه ای موزه لوور و نماد فلزی طاق پیروزی تماما نشان از این کشور زیبا دارند که می توانند میز کار شما را لوکس و زیبا کنند.
  • یکی از جذاب ترین جاذبه های توریستی در پاریس دیزنی لند می باشد که نظر همه را به خود جلب می کند. حال شما می توانید عروسک های دیزنی که در فرانسه به عنوان سوغاتی به فروش می رسند را تهیه کنید و به عنوان نمادی از این کشور به کشور خود ببرید.
  • بهترین شکلات ها را می توان در کشور زیبا و لوکس فرانسه پیدا کرد. شکلات سازی صنعتی معروف و پول ساز در این کشور می باشد که با طعم های عالی و بی نظیر به اغلب نقاط جهان صادر می شود. شکلات را نیز می توان به لیست سوغاتی های فرانسه اضافه کرد.

اقتصاد در فرانسه

اقتصاد این کشور رتبه ششم در دنیا و رتبه سوم در اروپا را دارد. همچنین این کشور دهمین کشور پر درآمد دنیا محسوب می شود و نزدیک به یک پنجم تولید ناخالص اروپا را در دست دارد. سیستم اقتصاد فرانسه به صورت ترکیبی از دو بخش خصوصی و دولتی می باشد. واحد پول این کشور یورو می باشد. مهم ترین صنایع فرانسه که تاثیر زیادی بر اقتصاد این کشور دارند عبارتند از: صنایع خودرو سازی، هواپیما سازی، عطر و لوازم آرایشی، پتروشیمی، نظامی، البسه و منسوجات، کشتی سازی و ماشین آلات. این کشور در بسیاری از شرکت های بزرگ دارای سهام می باشد و یا در موارد لزوم، این شرکت ها را حمایت می کند. از این میان می توان به شرکت خودرو سازی رنو اشاره کرد. شرکت هواپیما سازی ایرباس که از بزرگ ترین شرکت ها در تولید هواپیما به شمار می رود، در این کشور فعالیت می کند.

سوغاتی های فرانسه

بخش عمده ای از اقتصاد فرانسه نیز وابسته به گردشگران در دنیا می باشد، به طوری که می توان اذعان کرد که شهر پاریس حدود 500 میلیارد یورو از تولید ناخالص این کشور را از آن خود کرده است. سالانه بیش از 7 میلیون توریست از برج ایفل بازدید می کنند و بیش از 12 میلیون نفر از سراسر جهان برای دیدن موزه لوور به فرانسه سفر می کنند. فرانسه طیف گسترده ای از کالا ها و خدمات خود را صادر می کند و می توان تخمین زد نسبت صادرات به تولید ناخاص داخلی در این کشور حدود 30 درصد می باشد. فرانسه در صادرات کالا هایی همچون هواپیما و فضاپیما، ماشین آلات، تجهیزات الکترونیکی و دارو، سود بسیاری می کند و این کالا ها جزو با ارزش ترین صادرات ها در این کشور محسوب می شوند. بیشترین صادرات کشور فرانسه به آلمان می باشد و پس از آن کشور هایی همچون بلژیک، اسپانیا، ایتالیا و بریتانیا قرار دارند. در خارج از اتحادیه اروپا هم، بزرگ ترین مقصد برای صادرات فرانسه، ایالات متحده می باشد.

روش های مهاجرت به فرانسه

از آن جایی که فرانسه کشوری توسعه یافته و پیشرفته است، مهاجرت به این کشور، رویای بسیاری از افراد در سراسر دنیا می باشد. برخورداری از سطح رفاه بالا، داشتن دانشگاه های معتبر، وجود فرصت های شغلی، وجود استاندارد های بالا برای زندگی، همه و همه افراد را به سمت مهاجرت به این کشور سوق می دهد. افرادی که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند، از راه های مختلفی می توانند اقدام کنند. هر یک از روش های مهاجرت به فرانسه، شرایط مخصوص به خود را دارد و افراد باید با توجه به وضعیت تحصیلی، شغلی و مالی ای که دارند، از بین این روش ها، یکی را برای مهاجرت انتخاب کنند. به طور کلی متقاضیان می توانند از طریق روش های زیر به فرانسه مهاجرت کنند:

  • مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل
  • مهاجرت به فرانسه از طریق کار
  • مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق الحاق به خانواده
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این بود که به همه چیز درباره فرانسه اشاره شود و از موارد مربوط به این کشور حتی در حد اشاره نیز یاد شود. نکاتی در رابطه با پایتخت فرانسه، تاریخچه، نژاد و زبان مردم این کشور، اقتصاد، آب و هوای این کشور و موارد دیگر مطرح شد، امید است که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. در صورتی که هر گونه سوالی در رابطه با فرانسه و راه های مهاجرت به این کشور داشتید، می توانید به مشاوران ما در مجموعه مهاجرتی میرداماد مراجعه کرده و از راهنمایی های لازم را در این خصوص بهره مند شوید.

سوالات متداول درباره کشور فرانسه

این کشور در حدود 69 میلیون نفر جمعیت دارد و دومین کشور پر جمعیت در اتحادیه اروپا محسوب می شود.

آب و هوای این کشور در کل معتدل است و افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، می توانند در چهار فصل به این کشور سفر کنند.

پاریس یکی از بهترین و زیبا ترین شهر های این کشور می باشد.

این کشور بسیار صنعتی می باشد و در صنایع مختلفی از جمله هواپیماسازی، ماشین آلات، تولید منسوجات و البسه، عطر و لوازم آرایشی، پتروشیمی و … فعالیت دارد.

پرچم این کشور دارای سه نوار عمودی سفید، آبی و قرمز است، که رنگ آبی این پرچم نماد آزادی، رنگ قرمز آن نماد برادری و رنگ سفید هم نماد برابری را به تصویر می کشد.

اخبار مرتبط

بورسیه تحصیلی فرانسه

فرانسه همواره یکی از مقاصد جذاب دانشجویان بین المللی برای تحصیل بوده است. دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا آرزوی تحصیل

مشاهده

اقامت دائم فرانسه

طی کردن روند مهاجرت به کشور فرانسه با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. در صورتی که قصد دارید تا اقامت فرانسه

مشاهده

اسکرول به بالا