071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل داروسازی در ترکیه | پذیرش داروسازی + دانشگاههای معتبر

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

داروسازی همواره یکی از سه رشته برتر و محبوب در در بین رشته های علوم پزشکی بوده و بسیاری از افراد آرزوی تحصیل در این رشته را دارند. دانشگاه های برتر و پیشرفته کشور ترکیه، با برگزاری آزمون های ورودی ساده شرایطی را فراهم کرده اند تا علاقه مندان به این رشته بتوانند به آرزوی دیرینه خود برسند.

اگر شما هم علاقه مند به تحصیل داروسازی در ترکیه هستید، می توانید بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور به هدف خود برسید. برای اطلاع از شرایط تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور و با آزمون ورودی در ترکیه، هزینه ها و شرایط بورسیه ها، این مقاله از میرداماد را از دست ندهید.

تحصیل پزشکی در ترکیه

تحصیل داروسازی در ترکیه با شرایط و هزینه در 2023

کشور ترکیه دارای دانشگاه های مجهز و پیشرفته علوم پزشکی می باشد که از اساتید برجسته بین المللی برخوردار بوده و دوره های آموزش داروسازی را به متقاضیان ارائه می دهند. همانگونه که از نام این رشته برمی آید داروسازی دوره ای است که متقاضیان دانش خود را در زمینه تولید و ساخت دارو، شناخت بدن انسان و موجودات زنده و نحوه تاثیر انواع مواد شیمیایی بر سلامت انسان، مکانیسم کم کردن بحران های بیماری زا تکمیل می کنند.

در حال حاضر رشته داروسازی در کنار رشته های پزشکی و دندانپزشکی جزوه محبوب ترین و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی است. سالانه تعدادی زیادی از ایرانیان نیز با هدف تحصیل در این رشته به دیگر کشورها مهاجرت می کنند تحصیل در ترکیه داروسازی، یکی از بهترین تصمیماتی است که افراد می توانند برای آینده خود اتخاذ کنند. از جمله سوالاتی که متقاضیان و علاقه مندان به این رشته می پرسند این است که تحصیل داروسازی در ترکیه چند سال است؟ یا هزینه داروسازی در ترکیه چقدر است؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا به همه سوالات شما پیرامون هزینه و شرایط تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه، پاسخ دهیم.

ویزاهای اخذ شده

شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه بدون کنکور

اغلب دانشگاه های کشور ترکیه برای ورود به رشته های علوم پزشکی از جمله داروسازی، یک آزمون ورودی برگزار می کنند. متقاضیان برای ورود به رشته هایی مثل داروسازی، باید بتوانند در یکی از آزمون های یس یا ست شرکت کرده و نمره حد نصاب را بدست بیاورند. نمره قبولی داروسازی در ترکیه، بسته به شهر و دانشگاه انتخابی شما متفاوت می باشد. طبیعتاً دانشگاه هایی که سطح علمی و رنکینگ جهانی بهتری دارند، نمره قبولی بالاتری نیاز خواهند داشت.

با این حال برخی از افراد تمایلی به شرکت در آزمون های ورودی ندارند و می خواهند بدانند آیا امکان تحصیل داروسازی در ترکیه بدون کنکور وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. متقاضیان می توانند در دانشگاه هایی که الزامی برای آزمون ورودی ندارند، پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

عمدتاً دانشگاه های خصوصی این کشور با بالا بردن ظرفیت پذیرش در برخی از رشته ها از جمله داروسازی، شرط آزمون ورودی و کنکور را حذف کرده و داوطلبان را پذیرش می کنند.

پذیرش بدون آزمون ورودی

چنانچه متقاضی شرایط لازم را داشته باشد می تواند به آسانی به تحصیل رشته داروسازی در ترکیه مشغول شود. به این نکته توجه داشته باشید که این نوع دانشگاه ها خصوصی بوده و شهریه آنها تا حدودی بالا می باشد.

طول دوره داروسازی در ترکیه

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه را دارند باید بدانند که این رشته ۱۰ ترم تحصیلی به طول می انجامد. در واقع معمولاً دانشجویان، رشته داروسازی را پنج ساله به اتمام می رسانند. برخی از متقاضیان با اخذ ترم های تابستانه و پاس کردن تعداد بیشتری از واحدهای درسی در طول سال، می توانند به مدت چهار سال یا چهار سال و نیم این رشته را به پایان برسانند.

 دوره های آموزشی در رشته داروسازی باعث می شود تا دانشجویان مهارت ها و دانش زیادی در زمینه ی آموزش و تحقیقات حرفه ای کسب کنند. در هشت ترم اول این رشته، دانشجویان باید دروسی مثل شیمی تجزیه، تاریخچه و اصطلاحات داروسازی، قوانین دارویی، فناوری اطلاعات پایه، شیمی دارویی، شیمی ارگانیک، تکنولوژی دارویی، علوم پایه، بیوشیمی بالینی، داروسازی، مواد اولیه دارویی، علوم پایه پزشکی و غیره آشنا می شوند.

در دو ترم پایانی نیز دانشجویان وقت زیادی را صرف پژوهش ها و کارهای عملی می کنند و بخش زیادی از وقت خود را در محیط داروخانه، شرکت ها و کارخانه های ساخت دارو مشغول کارآموزی خواهند بود تا بتوانند آنچه را که به صورت تئوری در دانشگاه یاد گرفته اند، در عرصه عمل تثبیت کنند.

در پایان چنانچه دانشجویان بتوانند پایان نامه خود را با موفقیت تهیه و ارائه کنند، موفق به فارغ التحصیلی از رشته داروسازی خواهند شد. مدرک داروسازی که دانشجویان از دانشگاه های این کشور ترکیه دریافت می کنند، مورد تایید تمامی کشورهای دنیا بوده و متخصصان داروسازی می توانند در قبال نظارت بر تهیه و تولید داروها نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا کنند.

زبان تحصیل داروسازی در ترکیه

یکی از دغدغه های مهم افرادی که متقاضی تحصیل داروسازی در ترکیه هستند، این است که بتوانند به زبان انگلیسی در این کشور مشغول به تحصیل شوند.

تحصیل به زبان انگلیسی

خوشبختانه این شرایط در کشور ترکیه برای دانشجویان به وجود آمده است متقاضیان این امکان را دارند تا بر اساس علاقه خود به تحصیل داروسازی به زبان ترکی یا انگلیسی مشغول شوند. دانشجویانی که می خواهند در دوره های آموزش داروسازی به زبان انگلیسی، شرکت کنند باید ضمن ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر، در آزمون هایی که توسط دانشگاه برگزار می شود نمره خوبی کسب کنند.

چنانچه متقاضی نتواند مدرک زبان بین المللی ارائه دهد، این امکان وجود دارد که در دوره های آموزش زبان که توسط دانشگاه برگزار می شود شرکت کرده و در نهایت وارد رشته داروسازی شود. دوره های آموزش زبان به مدت یک سال برگزار شده و در پایان از متقاضی آزمون گرفته شده و چنانچه دانش زبان انگلیسی وی تایید شود، می تواند در کلاس های آموزش داروسازی به زبان انگلیسی حضور پیدا کند. اگر می خواهید هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه را کاهش دهید می توانید در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان ترکی مشغول به تحصیل شوید. متقاضیان برای این که بتوانند در رشته هایی که به زبان ترکی ارائه می شود به تحصیل بپردازند نیز باید مهارت های زبانی خود را اثبات کنند.

اگر شما هم می خواهید برای دوره های عمومی یا تخصص داروسازی در ترکیه اقدام کنید، می توانید با کارشناسان و مشاورین با تجربه ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل کنید. کارشناسان ما علاوه بر ارائه راهنمایی و مشاوره تخصصی، صفر تا صد مهاجرت از طریق تحصیل داروسازی در ترکیه را برای شما انجام خواهند داد.

معادل سازی مدرک داروسازی در ترکیه

یکی از دغدغه های بسیاری از متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه را دارند یا تحصیلات خود را در این رشته در یکی از دانشگاه های ترکیه به اتمام رسانده اند، موضوع معادل سازی مدرک می باشد. سوالی که این افراد می پرسند این است که آیا می توان با معادل سازی مدرک داروسازی در ایران مشغول به کار شد؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که برخی از دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند.

چنانچه متقاضی تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران گذرانده باشد، مدرک وی مورد تایید بوده و پس از بازگشت به ایران می تواند مشغول به کار شود. در ادامه لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران را مشاهده می کنید اگر قصد دارید بعد از پایان تحصیل داروسازی به ایران بازگشته و مشغول به کار شوید، توصیه می کنیم تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه های زیر انجام دهید.

  1. دانشگاه استانبول
  2. دانشگاه حاجت تپه
  3. دانشگاه کوچ
  4. دانشگاه بوغاز چی
  5. دانشگاه اژه
  6. دانشگاه آنکارا
  7. دانشگاه مدیترانه شرقی در قبرس
  8. دانشگاه قاضی
  9. دانشگاه آنادولو
  10. دانشگاه آتاتورک
  11. دانشگاه مر مره

آزمون های ورودی برای پذیرش داروسازی در ترکیه

همانطور که گفتیم یکی از مهمترین شرایط برای ورود به رشته داروسازی در کشور ترکیه، موفقیت در آزمون های ورودی این دانشگاه می باشد. افرادی که می خواهند به تحصیل داروسازی در ترکیه بپردازند، باید بتوانند در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر خود نمره قبولی را کسب کنند.

البته همانطور که گفتیم متقاضیان می توانند برای ورود به رشته داروسازی بدون کنکور در ترکیه نیز اقدام کنند؛ اما با توجه به این که برخی از دانشگاه هایی که امکان تحصیل داروسازی در ترکیه بدون آزمون را مهیا می کنند مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند؛ متقاضیان می توانند در صورت تمایل در آزمون های ورودی شرکت کرده و به این طریق وارد رشته داروسازی شوند.

دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه برای پذیرش دانشجویان معمولاً دو آزمون برگزار می کنند. آزمون اول آزمون یوس می باشد که به زبان ترکی برگزار شده و شامل سه مبحث هندسه، هوش و ریاضی است. این آزمون هر ساله بین اردیبهشت تا تیر ماه برگزار می شود.

آزمون دوم ست نام دارد که به زبان انگلیسی برگزار شده و همانند آزمون قبلی شامل مباحث ریاضی، انگلیسی و هندسه می باشد. این آزمون ۴ بار در سال و به فاصله زمانی سه ماه برگزار می شود. متقاضیانی که قصد دارند در رشته داروسازی ترکیه، مشغول به تحصیل شوند می توانند بنا بر مهارت زبانی خود در یکی از این دو آزمون شرکت کرده و بعد از کسب نمره حد نصاب مشغول به تحصیل شوند.

دانشگاه های داروسازی در ترکیه

افرادی که می خواهند برای تحصیل داروسازی در ترکیه اقدام کنند، باید شناخت خوبی از دانشگاه ها و دانشکده های داروسازی در این کشور داشته باشند. همانطور که گفتیم برخی از دانشگاه های کشور ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند. البته این به آن معنا نیست که این دانشگاه ها سطح علمی خوبی ندارند.

در جدول زیر اسامی آن دسته از دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه که رشته داروسازی را ارائه می دهند، به همراه رنکینگ جهانی آنها مشاهده می کنید. لازم به ذکر است که هر یک از دانشگاه های این کشور از جایگاه علمی بسیار خوبی در دنیا برخوردار بوده و محققان و پزشکانی که در این دانشگاه ها فعالیت می کنند، هر ساله تعداد زیادی مقاله و تحقیقات علمی معتبر ارائه می دهند.

نام دانشگاه

رتبه در ترکیه

رتبه در آسیا

رتبه در جهان

نرخ پذیرش

دانشگاه آنکارا

1

151

518

48%

دانشگاه Hacettepe

2

155

531

95%

استانبول

3

158

540

35%

آتاتورک

4

166

559

55%

فنی خاورمیانه

5

168

568

5%

اژه

6

203

659

26%

دانشگاه اوندوکوز مایس

7

207

669

28%

دانشگاه فنی کارادنیز

8

208

670

15%

دانشگاه اینونو

9

238

750

65%

دانشگاه سلجوک

10

259

788

15%

هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه و شهریه دانشگاه

یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای دانشجویان و حتی خانواده های آنان هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه می باشد میزان شهریه و هزینه داروسازی ترکیه بسته به دانشگاهی که انتخاب می کنید متفاوت می باشد. دانشگاه های دولتی این کشور میزان شهریه کمتری دارند و به طور کلی هزینه تحصیل داروسازی در کشور ترکیه، در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است.

ناگفته نماند با توجه به این که شما تحصیل به زبان ترکی یا انگلیسی را انتخاب کنید، شهریه متفاوت خواهد بود. معمولاً تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان انگلیسی هزینه ای بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار آمریکا و به زبان ترکی هزینه ای بین ۲۴۰ تا ۷۵۰ دلار به همراه خواهد داشت. هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های خصوصی این کشور که معمولاً هم نیازی به آزمون ورودی ندارند، تقریباً ۲۰ هزار دلار می باشد. در جدول زیر لیست شهریه تحصیل داروسازی در دانشگاه های کشور ترکیه را مشاهده می کنید.

نام دانشگاه

زبان تدریس

شهریه سالانه

دانشگاه ACIBADEM

انگلیسی

12.000 دلار

دانشگاه ALTINBAŞ

انگلیسی

15.000 دلار

دانشگاه BEZMİALEM

ترکی

80.000 دلار

دانشگاه لوکمان هکیم

انگلیسی

15.000 دلار

دانشگاه یدیتپه

انگلیسی

18.500 دلار

دانشگاه بیرونی

انگلیسی

17.000 دلار

دانشگاه بیرونی

ترکی

15.000 دلار

دانشگاه مدیپل استانبول

انگلیسی

13.000 دلار

دانشگاه İSTANBUL YENİ YÜZYIL

ترکی

10.000 دلار

دانشگاه ایستینیه

انگلیسی یا ترکی

11.000 دلار

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

متقاضیانی که قصد دارند برای تحصیل در دانشگاه های داروسازی ترکیه اقدام کنند، باید مدارک خود را بر اساس استاندارد های خواسته شده، تهیه و ارسال نمایند. برای اطلاع از جزئیات و لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشکده های داروسازی کشور ترکیه می توانید به وبسایت های این دانشکده ها مراجعه کنید. در اینجا مهمترین مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در رشته داروسازی کشور ترکیه را مشاهده می کنید؛

  • ارائه مدرکی که نشان دهد متقاضی در آزمون های ورودی دانشگاه نمره حد نصاب را کسب کرده است
  • اصل و کپی پاسپورت
  • عکس سه در چهار
  • رزومه به زبان انگلیسی یا ترکی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه به زبان های ترکی یا انگلیسی
  • ریز نمرات به همراه ترجمه
  • مدرک دیپلم 12 ساله و پیش دانشگاهی به همراه ترجمه
  • مدارک هویتی
  • گواهی تمکن مالی

درآمد داروسازان در ترکیه

داروسازان در کنار پزشکان و دندانپزشکان، جزوه افشاری هستند که از سطح درآمدی بالایی در ترکیه برخوردار می باشند. خوشبختانه در حال حاضر نیز بازار کار داروسازی برای افرادی که به تازگی از این رشته فارغ التحصیل می شوند، مناسب بوده و حتی داروسازان جوان نیز می توانند درآمد خوبی کسب کنند.

این رشته جزو تخصص های مورد نیاز و محبوب در کشور ترکیه است. از این رو فارغ التحصیلان آن با مشکل بیکاری مواجه نیستند. از طرفی با توجه به این که دانشگاه های کشور ترکیه جایگاه علمی بسیار خوبی در دنیا دارند، فارغ التحصیلان می توانند با تکیه بر مدرک خود در دیگر کشورهای دنیا به کار مشغول شده و به این درآمد های بیشتری کسب کنند.

مواردی همچون دانش، تجربه کاری، تخصص و حتی شهر محل سکونت از جمله عوامل تاثیر گذار بر میزان درآمد داروسازان در ترکیه می باشد. میانگین حقوق داروسازان در ترکیه ۱۰ هزار لیر بوده و درآمد این افراد بین پنج هزار تا ۱۶ هزار لیر متغیر می باشد. بالاترین میزان درآمد ها بین داروسازان مربوط به متخصصین و افراد با تجربه کاری بالا می باشد.

شرایط کار پس از تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه

برای ارزیابی شرایط کار فارغ التحصیلان رشته داروسازی در ترکیه باید نگاهی به شرایط فعلی متخصصین این رشته بیندازیم. آمارها نشان می دهد که داروسازان در حال حاضر در ترکیه از سرانه درآمدی بالایی برخوردار بوده و نرخ بیکاری این رشته در ترکیه بسیار پایین می باشد.

اشتغال به کار پس از تحصیل

این موضوع نشان می دهد که یک متخصص داروساز، به راحتی می تواند در کشور ترکیه کار پیدا کرده و به کسب درآمد بپردازد. مهاجران نیز این امکان را دارند تا بعد از پایان تحصیلات خود به مدت شش ماه در این کشور به کاریابی پرداخته و چنانچه بتوانند شغلی پیدا کنند، ویزای کاری دریافت خواهند کرد.

مزایای تحصیل داروسازی در ترکیه

ترکیه به دلیل ارتباط و نزدیک جغرافیایی و فرهنگی با ایران و از طرفی ارتباط گسترده با کشورهای اروپایی، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی می باشد زیرا از یک سو دانشجویان در این کشور احساس غربت نکرده و از دیگر سو با جامعه بین المللی و اروپایی ارتباط برقرار می کنند.

اغلب دانشگاه های کشور ترکیه بر اساس استانداردها و الگوهای اروپایی و آمریکایی طراحی شده اند و از طرفی هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه بسیار مقرون به صرفه می باشد؛ بنابراین از مهم ترین مزایای تحصیل داروسازی در ترکیه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل در دانشگاه های برتر و برخورداری از اساتید برجسته جهانی
  • هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه
  • زندگی در یک کشور زیبا امن و با اقتصادی شکوفا
  • امکان کار در ترکیه یا مهاجرت و پس از فارغ التحصیلی به کشورهای اروپایی
  • نداشتن محدودیت سنی برای ورود به رشته داروسازی

اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل داروسازی در ترکیه

یکی از دغدغه های دانشجویان دریافت اقامت از طریق تحصیل داروسازی در ترکیه می باشد. سوالی که دانشجویان می پرسند این است که آیا می توانند از طریق ویزای تحصیلی ترکیه اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند؟ پاسخ مثبت است. متقاضیان برای این که بتوانند اقامت کشور ترکیه را از طریق تحصیل داروسازی به دست بیاورند باید تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده و بعد از آن مشغول به کار شوند. به این ترتیب می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. در نهایت بعد از ۵ سال کار در ترکیه، پرداخت منظم مالیات و نداشتن سابقه کیفری، متقاضی واجد شرایط دریافت اقامت دائم این کشور می باشد.

تابعیت ترکیه از طریق تحصیل داروسازی

افرادی که تابعیت ترکیه را دریافت می کنند، می توانند با استفاده از پاسپورت این کشور به بیش از ۱۱۵ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا مسافرت کنند. پاسپورت ترکیه مزایای زیادی را برای دارندگان آن به همراه خواهد داشت. به همین دلیل هم بسیاری از مهاجران مشتاق اخذ تابعیت کشور ترکیه هستند.

دانشجویانی که از طریق تحصیل داروسازی، وارد کشور ترکیه شده اند نیز می توانند بعد از گذشت پنج سال از اقامت خود برای دریافت اقامت دائم و تابعیت کشور ترکیه اقدام کنند. بعد از بررسی شرایط، تابعیت ترکیه به شخص اعطا می شود. از جمله مهمترین شرایطی که برای اخذ تابعیت ترکیه الزامی می باشد عبارت است از:

  • سابقه کار و دست کم پنج سال زندگی مداوم در ترکیه
  • مقید به اصول اخلاقی
  • ارائه تمکن مالی
  • تسلط به زبان ترکی
  • نداشتن سوء سابقه کیفری

مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی با وکیل موسسه میرداماد

کارشناسان، مشاورین و وکلای برجسته ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه هستند. همچنین چنانچه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و دریافت ویزای ترکیه به کمک نیاز داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه میرداماد تماس حاصل فرمایید. دریافت مشاوره تخصصی و کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه مهاجرت، باعث تسریع فرآیند مهاجرت و کاهش هزینه های جانبی می شود. همچنین شانس متقاضی را برای دریافت ویزا و پذیرش تحصیلی افزایش خواهد داد.

سخن آخر

ما تلاش کردیم تا در این مقاله شما را با شرایط مزایا و هزینه تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه آشنا کنیم. با توجه به این که داروسازی یکی از رشته های محبوب در ایران و سایر کشورهای جهان است، توصیه می کنیم فرصت تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های کشور ترکیه را از دست ندهید. اگر در این زمینه سوال یا ابهامی دارید می توانید با کارشناسان و مشاورین ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول درباره تحصیل داروسازی در ترکیه

متقاضیان ضمن داشتن مدرک دیپلم و تسلط به زبان انگلیسی یا ترکی، باید در آزمون ورودی دانشگاه های علوم پزشکی این کشور نمره حد نصاب را دریافت کنند.

بله متقاضیان می توانند در رشته های داروسازی که به زبان انگلیسی ارائه می شود تحصیل کنند.

 بله برخی از دانشگاه های خصوصی این کشور بدون آزمون ورودی و بر اساس سوابق و نمرات تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.

 بله متقاضیان بعد از فارغ التحصیلی می توانند در ترکیه مشغول به کار شوند.

اخبار مرتبط

تحصیل در مدارس ترکیه

تحصیل در مدارس ترکیه

بسیاری از خانواده ها با هدف تضمین آینده فرزندان خود و فراهم نمودن شرایط مناسب برای آنها، مهاجرت تحصیلی را

مشاهده

نظرات کاربران

  • توسط کیمیا
    تاریخ: بهمن 8, 1396
    نفر
    نفر

    سلام.من ۱۹ساله هستم.سال ۹۶کنکور دادم و رشته ای که دوست داشتم قبول نشدم.معدل دیپلمم ۱۸/۸۹.مدرک زبان ندارم.از پس هزینه های ترکیه بر میام.به نظرتون میتونم دندانپزشکی دانشگاه های برتر ترکیه قبول شم؟
    امکانش وجود داره که بدون ازمون به دانشگاه برم؟
    ازمون به چه صورت هست ؟و اینکه مفاد درسی چیه؟
    لطفاً راهنمایی کنید.

    • توسط مشاور بخش تحصیل و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 9, 1396
      نفر
      نفر

      با سلام
      بله امکان ورود به دانشگاه های ترکیه را دارید ولی بدون آزمون خیر، یعنی شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی بدون کنکور فعلا برای ایرانی ها چندان راحت نیست.
      منابع آزمون یوس ریاضی، هندسه و هوش می باشد.

  • توسط مجيد
    تاریخ: دی 26, 1397
    نفر
    نفر

    سلام
    من ٢٨ سال سن دارم، فوق ليسانس مهندسي مكانيك هستم،قصد تحصيل در رشته داروسازي در تركيه دارم لطفا شرايط رو برام توضيح بديد

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: دی 27, 1397
      نفر
      نفر

      دوست عزيز تركيه به دو صورت آزمون ورودی لحاظ نموده كه آزمون yos و sat نام دارند. شما با گذراندن دوره كالج امادگی لازم جهت پذيرش در دانشگاه را برای خود رقم خواهيد زد.

  • توسط پرند مهران
    تاریخ: دی 30, 1397
    نفر
    نفر

    سلام،من ۳۰ سالمه و داروسازی پردیس دانشگاه جندی شاپور میخونم،میخواستم ببینم این موضوع تاثیری روی آیونتر وارد سدن به این رشته رو در ترکیه نداره؟حتما لازمه که ظزمون رو شرکت کنم؟بعد شرایط آزمون چطوره؟فرض کنیم که مدرک زبان انگلیسیمو داشته باشم

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 1, 1397
      نفر
      نفر

      سلام وقت بخير برای شما كه مدرک زبان انگليسی دارید، جهت ورود به دانشگاه آزمون ورودی Sat انتخاب مناسبی خواهد بود.

  • توسط کیو
    تاریخ: بهمن 12, 1397
    نفر
    نفر

    سلام ببخشید میشه بگید کدوم دانشگاه های ترکیه داروسازی به زبان انگلیسی ارائه میدن و ایا با همون یوس پزشکی پذیرش میکنن یا ازمونش فرق داره
    من ایلس 6 دارم
    مرسی

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 15, 1397
      نفر
      نفر

      سلام وقت بخير برای دريافت شما مستلزم قبولی در آزمون ورودی يوس يا sat می باشيد، كه با داشتن پايه ی زبان انگليسی تعداد زيادی از دانشگاه ها رشته های پيراپزشكی را ارائه می دهند.

  • توسط زهرا ب
    تاریخ: خرداد 18, 1399
    نفر
    نفر

    با سلام
    من فارغ التحصیل رشته داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستم 24 سالمه
    یک مقاله isi + مدرک زبان (ایلس 6 و نیم) هم دارم
    معدلم هم بالای 16 بود دوره ی دکتری عمومی
    من بخام یکی از رشته های تخصصی داروسازی رو در ترکیه بخونم(مثل داروسازی بالینی) ایا میتونم مستقیما با GRE اقدام کنم؟باید برا فوق اقدام کنم دیگ؟ باید با اساتید در تماس باشم؟پیشنهاد شما چیه؟
    دیگ ازمون sat لازم نیست درسته؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 21, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      برای شرکت در دوره تخصص یا فوق دیگر نیازی به شرکت در آزمون SAT ندارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • توسط نگین
    تاریخ: خرداد 19, 1399
    نفر
    نفر

    سلام وقت به خیر من۲۵سالمه و پرستار هستم ولی دوست دارم رشته داروسازیو تو ترکیه بخونم با۴۰۰میلیون میتونم۵سالمو تموم کنم به زبان ترکی هم مسلط هستم ممنون میشم جواب بدین🙇

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 21, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام
      هزینه تحصیل شما بسته به دانشگاه انتخابی دارد.

  • توسط هدی
    تاریخ: خرداد 19, 1399
    نفر
    نفر

    سلام واحد های درسی رشته دارو سازی هر دانشگاه در ترکیه متفاوت و به انتخاب هر دانشگاه است؟ و یا مطابق سرفصل مصوب وزارت آموزش عالی ترکیه است؟ من سال دوم رشته زیست هستم آیا می توانم وارد رشته دارو سازی شوم، واحد های درسی گذرانده شده من تطبیق داده می شود؟ اگر انتقال ممکن است باید امتحان یوس را بدهم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 20, 1399
      نفر
      نفر

      سلام و عرض ادب
      سر فصل دروس داروسازی تمامی دانشگاه های شبیه یکدیگر براساس مصوب وزارت آموزش عالی ترکیه است.

  • توسط پانته آ
    تاریخ: خرداد 29, 1399
    نفر
    نفر

    سلام
    من فوق لیسانس شیمی دارم و سی سال سن. میخواستم برای دندانپزشکی و یا پزشکی اقدام کنم. میخوایتم بدونم سنم امتیاز منفی محسوب میشه ؟
    و ایا داشتن فوق لیسانس در مصاحبه امتیاز مثبت هستش ؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 1, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه محدودیت سنی ندارد. شما برای تحصیل رشته های پزشکی باید با مدارک تحصیلی دوازده سال تحصیل خود را ارائه دهید.

  • توسط Raha
    تاریخ: فروردین 14, 1400
    نفر
    نفر

    سلام من ۲۲ سالمه با دیپلم تجربی ، برای دانشگاه ترکیه رشته ی داروسازی بدون آزمون اگه بخوام اقدام کنم دانشگاهی که هم مورد قبول ایران باشه هم کشورهای اروپایی کدوم هستند و چقدر هزینه می خوان ؟ واین هزینه رو باید هر ترم پرداخت کرد ؟ و یا کلی ؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: فروردین 15, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      دانشگاه های خصوصی در ترکیه هستند که آزمون ورودی ندارند و مورد تایید ایران هستند این دانشگاه ها شامل آجه بادام، باهچه شهیر، کوچ و غیره می باشد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا