071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رایگان در ترکیه برای دانشجویان ایرانی در 7 قدم

تحصیل رایگان در ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل رایگان در ترکیه خیلی راحت تر از کشورهای دیگر است چون دولت ترکیه بنابر سیاست های خاصی که دارد سطح علمی دانشگاه هایش را بسیار بالا برده و امکان دریافت بورسیه های متعدد تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. دانشجویان ایرانی این شانس را دارند که با کمک و راهنمایی مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد واجد شرایط تحصیل رایگان در ترکیه شوند.

مطالعه بیشتر:

تحصیل در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

شرایط تحصیل رایگان در ترکیه

ترکیه به خاطر دانشگاه های معتبر بین المللی با استانداردهای بالای آموزشی و وضعیت خاص جغرافیایی و فرهنگی خود، مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی خصوصاً ایرانیان شده است. ترکیه یک کشور اروپایی -آسیایی است که فرهنگ غربی و شرقی را در خود جای داده است. جالب است بدانید که تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.

یکی از دلایلی که ترکیه را تبدیل به یک مقصد عالی برای ادامه تحصیل کرده است، بورسیه های متنوع تحصیلی است که به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. بهترین راه برای تحصیل رایگان در ترکیه دریافت بورسیه تحصیلی است. در این مقاله به شما می گوییم چطور با هفت قدم برای دریافت بورسیه رایگان ترکیه آمادگی پیدا کنید.

توجه داشته باشید که شما منقاضیان عزیز می توانید برای تحصیل در کالج های ترکیه نیز اقدام نمایید و از این طریق آمادگی ورود به دانشگاه های این کشور را پیدا کنید.

قدم اول: یک رزومه تحصیلی خوب برای خود تهیه کنید.

یک رزومه خوب تحصیلی برای خودتان ایجاد کنید و سعی کنید تمامی نمرات بالا و افتخارات تحصیلی و فعالیت های درسی خارج از مدرسه و دانشگاه را در آن قرار دهید. هر چه رزومه شما نسبت به بقیه برجسته تر باشد شانس قبولی شما برای دریافت بورسیه بیشتر است.

جهت دریافت بورسیه از دانشگاه های رایگان ترکیه علاوه بر نمرات عالی و معدل بالا، بهتر است مدارک دیگری نیز ارائه دهید. اگر دوره خاصی گذرانده و مهارت خاصی دارید، گواهینامه آن را در رزومه بگنجانید. اگر مقاله ای ارائه داده و یا در سمینار و همایش های علمی شرکت کرده اید آن را در رزومه قید کنید.

هر چه فعالیت های فوق برنامه و علمی که در خارج از مدرسه و دانشگاه انجام داده اید بیشتر باشد، احتمال اینکه بورسیه را دریافت کنید بیشتر است. البته به این نکته توجه کنید که فعالیت ها و گواهینامه های شما مرتبط با رشته تحصیلیتان باشد.

قدم دوم: در مورد دانشگاه های رایگان ترکیه تحقیق کنید.

تقریباً تمام دانشگاه های دولتی ترکیه بورسیه تحصیلی می دهند. کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که دانشگاه های رایگان ترکیه را پیدا کنید و شرایطی که برای اعطای بورسیه به دانشجویان دارند را در سایت رسمی هر دانشگاه مطالعه کنید. پس از یک تحقیق جامع و بررسی شرایط تمام مراکز آموزشی، دانشگاهی که به شرایط شما نزدیک تر است را انتخاب کنید.

دانشگاه های رایگان ترکیه
دانشگاه های رایگان ترکیه

به عنوان مثال دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) به طور خودکار مدارک تمام متقاضیان ثبت نام خود را برای تخفیف یا معافیت شهریه ارزیابی می کند. این دانشگاه همچنین چندین بورسیه تحصیلی یا برنامه کمک مالی با شرایط و امکانات گوناگون را برای افراد نیازمند ارائه می دهد.

دانشگاه بیلکنت همچنین برای دانشجوهای بین المللی خود بورسیه های حذف کامل یا جزئی شهریه را ارائه می دهد. متقاضیان بر اساس نمرات و سابقه علمی خود ارزیابی می شوند و به همین ترتیب بورسیه های مختلفی به آنان تعلق می گیرد.

قدم سوم: یکی یا چند عدد از دانشگاه های ارزان ترکیه را انتخاب کنید.

شهریه دانشگاه های مختلف ترکیه متفاوت است. دانشگاه های دولتی خیلی ارزان تر از دانشگاه های خصوصی هستند. لذا جهت تحصیل رایگان در ترکیه حتما باید در دانشگاه دولتی پذیرش شوید. در این صورت حتی اگر موفق به دریافت بورسیه تحصیلی نشدید، باز هم برای تأمین بودجه شهریه دچار مشکل نمی شوید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه بین 5000 تا 20000 دلار در هر ترم است. در صورتی که شهریه دانشگاه های دولتی از 500 دلار تا 1500 دلار متغیر است. دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه شهریه های بیشتری نسبت به دانشگاه های ترکی زبان دارند. بنابراین اگر به زبان ترکی مسلط هستید با ثبت نام در یک دانشگاه ترکی زبان تقریباً از تحصیل رایگان در ترکیه بهره مند خواهید شد. در صورتی که غلاقمند به تحصیل به زبان انگلیسی بایبد نیر می توانید برای تقویت زبان خود به تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه مشغول شوید.

در ادامه چند دانشگاه ارزان ترکیه را به شما معرفی می کنیم:

دانشگاه فنی خاورمیانه

به جرأت می توان گفت دانشگاه فنی خاورمیانه معتبرترین، ارزان ترین و مجهزترین دانشگاه ترکیه است. دانشگاه فنی خاورمیانه شرایط تحصیل رایگان در ترکیه را برای متقاضیان بین المللی به خوبی فراهم می کند؛ چون شهریه آن حدوداً 250 دلار است. این دانشگاه هم به عنوان یک مرکز آموزشی و هم به عنوان یک مرکز تحقیقاتی در آنکارا، پایتخت ترکیه واقع شده و در سال 1956 تأسیس شده است.

دانشگاه فنی خاورمیانه
دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه فنی خاورمیانه پنج پردیس مختلف دارد که در حوزه های هنر، مهندسی و معماری فعالیت داشته و به زبان انگلیسی تدریس می کنند. این دانشگاه تحصیلات تکمیلی در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا را نیز ارائه می دهد، لذا مقصد مناسبی برای تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در ترکیه می باشد.

دانشگاه غدیر

دانشگاه غدیر واقع در استانبول بزرگ ترین و معتبرترین مرکز آموزشی در ترکیه به حساب می آید. این دانشگاه که در سال 1997 تأسیس شده است یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین المللی برای تحصیل رایگان در ترکیه است.

این دانشگاه جایگاه مهمی در زمینه آموزش و پرورش، تحقیقات و توسعه علمی دارد. دانشگاه غدیر شامل شش پردیس مختلف است که رشته های اقتصاد، ارتباطات، هنر، مهندسی، مدیریت و حقوق را پوشش می دهند. زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی می باشد.

دانشگاه بوغازیچی

دانشگاه بوغازیچی یک دانشگاه ارزان ترکیه محسوب می شود که شهریه ای حدوداً 500 دلار دارد. این دانشگاه یک موسسه آموزشی و تحقیقاتی رسمی و بزرگ است که در استانبول مستقر می باشد. دانشگاه بوغازیچی شش پردیس بزرگ در قسمت های مختلف شهر دارد و زبان تدریس در آن انگلیسی می باشد.

دانشگاه بوغازیچی
دانشگاه بوغازیچی

دانشگاه ازمیر

دانشگاه ازمیر در سال 1992 تأسیس شده و تمرکز اصلی آن روی رشته های مهندسی و علوم طبیعی می باشد. شهریه دانشگاه ازمیر حدوداً 2500 دلار است. این دانشگاه سه پردیس اصلی دارد که بیشتر روی رشته های فنی و مهندسی تمرکز دارند. زبان تدریس در دانشگاه ازمیر انگلیسی است.

دانشگاه اژه

دانشگاه اژه با توجه به شهریه کم می تواند یکی از دانشگاه های رایگان ترکیه به حساب بیاید. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی ترکیه است که در سال 1955 تأسیس شده است. پزشکی (تحصیل پزشکی در ترکیه)، دندانپزشکی، داروسازی، کشاورزی و مهندسی از جمله رشته هایی هستند که در این دانشگاه تدریس می شوند.

دانشگاه اژه جزو موسسات علمی است که فعالیت های خارج از برنامه تحصیلی زیادی دارد که دانشجویان علاقه مند برای بالاتر بردن سطح علمی خود می توانند در آنها شرکت کنند. این دانشگاه دارای انستیتوی انرژی خورشیدی و انستیتوی علوم هسته ای است که فرصت های بی نظیر تحقیقاتی را برای دانشجویان فراهم می کند.

قدم چهارم: مدارک خود را به دانشگاه انتخابی ارسال کنید.

پس از انتخاب دانشگاه مناسب که مهم ترین قدم برای تحصیل رایگان در ترکیه است لازم است مدارک و رزومه تحصیلی که در مرحله اول آماده کرده اید به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید. خوشبختانه دانشگاه های رایگان ترکیه که با وجود سطح آموزشی بالا شهریه خیلی کمی دارند، بسیار زیاد هستند. بنابراین بهتر است چند دانشگاه را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده و مدارک خود را ارسال کنید تا شانس قبولی بیشتری داشته باشید.

هر دانشگاه جدول زمانی و شرایط پذیرش خاص خودش را دارد که لازم است تمام این شرایط را در وب سایت رسمی آن دنبال کنید و مدارک را تا قبل از اتمام مهلت مقرر ارسال کنید.

قدم پنجم: برای دریافت بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه درخواست دهید.

مرحله قبل را آن قدر تکرار کنید تا از یکی از دانشگاه های رایگان ترکیه پذیرش بگیرید. پس از آن برای دریافت بورسیه تحصیلی درخواست دهید. ناگفته نماند که اکثر دانشگاه های دولتی ترکیه مدارک متقاضیان ثبت نام را جهت دریافت بورسیه نیز ارزیابی می کنند و در صورتی که مورد قبول باشد بورسیه تحصیلی را در اختیار شما می گذارند. در این صورت دیگر نیازی به درخواستی از جانب شما نیست.

بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه
بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه

قدم ششم: برای هزینه زندگی در ترکیه برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

برای تحصیل رایگان در ترکیه تنها پذیرش در یک دانشگاه دولتی و ارزان کافی نیست. شما باید برای زندگی در ترکیه نیز برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. خوشبختانه ترکیه یک کشور ارزان و مقرون به صرفه برای زندگی است و شما با هزینه متوسط 500 دلار در ماه می توانید به راحتی در ترکیه زندگی کنید.

اگر بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه را دریافت کرده باشید مقدار قابل توجهی از هزینه زندگی شما کاهش می یابد؛ چون بورسیه های تحصیلی ترکیه معمولاً خوابگاه، غذا، بیمه سلامت و حمل و نقل رایگان را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند.

اگر موفق به کسب بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه نشدید باز هم جای نگرانی نیست چون دانشگاه های رایگان ترکیه خوابگاه های ارزان در اختیار شما می گذارند. زندگی در خوابگاه دانشگاه و صرف غذا در کافه یا آشپزخانه های دانشگاه یکی از راه های پایین نگه داشتن هزینه زندگی شما در ترکیه است.

قدم هفتم: حین تحصیل کار کنید.

ترکیه قوانین سفت و سختی برای کار حین تحصیل دانشجویان دارد اما در صورت تمایل به کار کردن باید پس از اخذ اقامت تحصیلی، مجوز کار حین تحصیل را از دولت ترکیه بگیرید. حتی با داشتن مجوز تنها ساعت محدودی در هفته اجازه کار کردن دارید اما با همین مدت زمان محدود نیز می توانید کمک هزینه خوبی برای تحصیل خود به دست آورید.

کار در زمان تحصیل در ترکیه
کار در زمان تحصیل در ترکیه

تدریس خصوصی، کار به عنوان فریلنسر، کار در رستوران ها یا کافه ها از مشاغلی هستند که می توانید حین تحصیل اتخاذ کنید. در این صورت به راحتی شرایط تحصیل رایگان در ترکیه را برای خود فراهم کرده اید.

تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در ترکیه

موضوعی بسیار مهم درباره تحصیل رایگان در دانشگاه‌های کشور ترکیه، برخورداری از شرایط لازم برای اخذ بورسیه است. شما می‌توانید در هر سن و مقطعی بورسیه تحصیلی ترکیه را دریافت کنید؛ اما باید دارای نمرات بسیار خوب و همچنین رزومه تحصیلی و کاری مورد قبولی باشید. همچنین برای اخذ بورسیه تحصیلی کشور ترکیه تسلط به زبان ترکی نیز الزامی است. دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه نیز شهریه بسیار کمی برای تحصیل دانشجویان در نظر می‌گیرند. بنابراین با وجود بورسیه تحصیلی و همچنین شهریه بسیار کم، رقابت برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه بسیار زیاد است.

البته تعداد این بورسیه و کمک هزینه‌ها بسیار کم است. بنابراین در صورتی که نمرات بالایی ندارید و یا رزومه تحصیلی شما قوی نیست شانس زیادی برای اخذ این بورسیه نخواهید داشت. با این وجود هنوز هم می‌توانید با شهریه‌ای بسیار کم در دانشگاه‌های دولتی ترکیه پذیرفته شوید. دو شرط مهم برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه، یادگیری زبان ترکی استانبولی و همچنین قبولی در آزمون یوس ترکیه است.

در صورتی که موفق به تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه نیز نشدید می‌توانید در دانشگاه‌های خصوصی این کشور با شرایط بسیار آسان‌تر به تحصیل بپردازید. زبان تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی نیز زبان انگلیسی است. شهریه لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه بین 300 الی 800 دلار است. کارشناسان موسسه میرداماد می‌توانند به صورت تخصصی شما را در زمینه تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه راهنمایی کنند.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های کشور ترکیه چیست؟

شما می‌توانید با مقایسه دانشگاه‌های ترکیه با کشور‌هایی مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا به مزایای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه راحتت‌تر پی ببرید. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین و بهترین ویژگی‌های دانشگاه‌های ترکیه را بیان می‌کنیم.

  • شهریه‌های تحصیل بسیار کم
  • امکان انجام کار در حین تحصیل
  • هزینه‌های بسیار مناسب تحصیل و زندگی در ترکیه

تحصیل رایگان دندانپزشکی در ترکیه

رشته دندانپزشکی و پروتز دندان از جمله رشته‌های پر متقاضی هستند. زیرا درآمد این رشته‌ها پس از اشتغال بسیار زیاد است. طبیعتا رقابت برای پذیرش و اخذ بورسیه رشته دندانپزشکی و رشته پروتز دندان در ترکیه نیز کمی سخت است. سابقه تحصیلی بسیار خوب و همچنین توانایی رقابت با دانشجویان بسیار ممتاز دو شرط اصلی اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دولتی این کشور است. در واقع شما می‌توانید با طی کردن دو شرط مذکور، بورسیه و کمک هزینه تحصیلی رشته دندانپزشکی را از دانشگاه‌های ترکیه دریافت کنید.

رقابت برای دریافت بورسیه دندانپزشکی در ترکیه بسیار زیاد است. با توجه به احتمال بسیار کم اخذ این بورسیه و همچنین شهریه بسیار زیاد تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، تحصیل در این رشته در ترکیه زیاد مقرون به صرفه نیست. البته تحصیل در این کشور نسبت به تحصیل در برخی از کشور‌ها مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلیس بسیار ارزن است. همچنین ورود شما به بازار کار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های کشور ترکیه تضمینی است. بنابراین بد نیست کمی درباره شرایط تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه اطلاعاتی کسب کنید.

سخن آخر

ایجاد شرایط تحصیل رایگان در ترکیه نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد اما در صورتی که موفق شدید و یکی از دانشگاه های رایگان ترکیه شما را پذیرش کنند شانس بزرگی به شما رو کرده است؛ چون در کشوری تحصیل خواهید کرد که از لحاظ فرهنگی با ایران تفاوت چندانی ندارد و در دانشگاه های معتبر با کیفیت آموزشی بالا درس می خوانید. مشاورین موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در این هفت قدم شما را یاری خواهند کرد.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل رایگان در ترکیه

  1. بهترین دانشگاه جهت تحصیل رایگان در ترکیه کدام است؟

    دانشگاه های دولتی چون دانشکده فنی خاورمیانه یا دانشگاه بوغازیچی گزینه های مناسبی برای تحصیل رایگان در ترکیه هستند.

  2. چه مدارکی برای تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در ترکیه لازم است؟

    کارنامه نمرات مقطع کارشناسی و معدل قابل قبول در این زمینه و همچنین یک رزومه تحصیلی قوی برای تحصیل رایگان کارشناسی ارشد.

  3. هزینه زندگی در ترکیه حدودا چقدر است؟

    با صرف حدوداً 500 دلار در ماه می توان راحت در ترکیه زندگی کرد.

  4. آیا درخواست بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه هزینه دارد؟

    خیر، شما می توانید به صورت آنلاین و بدون پرداخت هزینه برای دریافت بورسیه اقدام کنید.

  5. آیا شرایط تحصیل رایگان در ترکیه برای دانشجویان ایرانی فراهم است؟

    بله، دانشجویان ایرانی به دلیل همسایگی با کشور ترکیه و داشتن فرهنگ مشابه می توانند راحت تر از دیگر کشورها برای تحصیل رایگان در ترکیه اقدام کنند.

  6. فعالیت های خارج از برنامه درسی چقدر در دریافت بورسیه موثر است؟

    شما هر چقدر فعالیت های فوق برنامه درسی بیشتری در مقطع تحصیلی قبلی خود داشته باشید، شانس قبولی بیشتری برای تحصیل رایگان در ترکیه دارید.

  7. شهریه دانشگاه های دولتی ترکیه چقدر است؟

    شهریه دانشگاه های دولتی ترکیه از 500 دلار تا 1500 دلار متغیر است.

  8. ارزان ترین دانشگاه ترکیه برای تحصیل در رشته معماری کدام است؟

    دانشگاه فنی خاورمیانه بهترین گزینه برای تحصیل رایگان یا کم هزینه رشته معماری در ترکیه است.

  9. چطور از زمان ارسال مدارک به دانشگاه های ترکیه با خبر شویم؟

    هر دانشگاه مهلت مقرر شده خود برای ارسال مدارک ثبت نام متقاضیان جدید را در وب سایت رسمی خود اعلام می کند.

  10. آیا تحصیل رایگان در ترکیه بدون دریافت بورسیه نیز امکان پذیر است؟

    بله، در صورتی که موفق به پذیرش در یک دانشگاه دولتی شوید و از خوابگاه و غذای دانشگاه استفاده کنید هزینه های تحصیل شما به شکل قابل توجهی پایین می آید.

  11. آیا تحصیل رایگان در ترکیه در دانشگاه های انگلیسی زبان میسر است؟

    بله، بسیاری از دانشگاه های معتبر انگلیسی زبان ترکیه بورسیه های تحصیلی با شرایط ایده آل برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

نظرات کاربران

  • توسط فرشاد
    تاریخ: دی 26, 1397
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشید
    من دانشجو کارشناسی پرستاری هستم ودنبال ادامه تحصیل ارشد پرستاری هستم واگر درسم تمام بشه با ۳سال سابقه کار سنم ۳۲میشه
    ایا امکانش هست برای ارشد بتونم اقدام کنم و اینکه هدفم برای دانشگاهایی بدون شهریه هست و مدت زمانی زیادبم برای یادگیری زبان ترکی هم دارم چقدر بهنظرتون شانس دارم

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: دی 29, 1397
      نفر
      نفر

      سلام وقت بخير در خصوص تركيه محدوديت سنی وجود ندارد و شما می توانيد در بهترين دانشگاه های اين كشور تحصيلات خود را ادامه دهيد.

  • توسط rahnama
    تاریخ: فروردین 18, 1398
    نفر
    نفر

    سلام.من 49سالمه وکارشناسی علوم تربیتی دارم درسال 1374مدرک گرفتم .آیا امکان ادامه تحصیل درترکیه برای من وجوددارد؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: فروردین 21, 1398
      نفر
      نفر

      سلام با قبولی در آزمون ورودی یوس ترکیه بدون محدودیتی در سن می توانید پذیرش از دانشگاه را ضمن قبولی دریافت نمائید.

  • توسط هدی
    تاریخ: تیر 20, 1399
    نفر
    نفر

    سلام.ببخشید یه سوال از حضورتون داشتم.بنده ۲۴ ساله و دانشجوی سال دوم دوره روزانه کارشناسی زبان و ادبیات روسی و اسلاوی دانشگاه شهید بهشتی هستم.من به رشته ام علاقه ای ندارم و میخوام که در رشته پزشکی تحصیل کنم.آیا امکان دریافت بورسیه تحصیل رایگان در ترکیه برای من وجود دارد؟با توجه به سنم و اینکه اکنون دانشجوی دانشگاه روزانه هستم.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 21, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه مقرون به صرفه است و برای دریافت بورسیه تحصیلی باید رزومه علمی قوی ارائه دهید.

  • توسط دانیال
    تاریخ: شهریور 16, 1399
    نفر
    نفر

    سلام من 18 سالمه و امسال دیپلم گرفتم و معدل کل دبیرستانم هم 18/64 هست برای اخذ بورسیه دانشگاه های ترکیه چطور باید اقدام کنم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: شهریور 17, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه باید در آزمون ورودی شرکت کرده و نمره خوبی را دریافت نمایید.

  • توسط علی
    تاریخ: آذر 18, 1399
    نفر
    نفر

    تحصیل رایگان پزشکی در ترکیه هم امکاپذیره؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: آذر 19, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار مقرون به صرفه است که با دریافت نمره خوبی در آزمون ورودی نیز می توانید برای اخذ بورسیه تحصیلی اقدام نمایید.

  • توسط romina
    تاریخ: اسفند 24, 1399
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشید
    من امسال دیپلم میگیرم ایا میتونم با معدل بالای 18/5 برای رشته هنر هم بورسیه بگیرم؟ و چه دانشگاهی برای رشته هنر خوبه؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اسفند 25, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ بورسیه تحصیلی نیاز به شرکت در آزمون وردی دارید.

  • توسط عسل
    تاریخ: اسفند 25, 1399
    نفر
    نفر

    سلام من ۱۸ سالمه امسال دیپلم علوم انسانی ام رو می گیرم تسلط کامل به زبان ترکی دا م می خوام تو ترکیه ادامه تحصیل بدم ایا امکان گرفتن بورسیه و کمک هزینه های زندگی برای مقطع کارشناسی در رشته های هنر حقوق و روان پزشکی هست ؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اسفند 25, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های دولتی ترکیه و کسب نمره مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی و هزینه های مقرون به صرفه تحصیل اقدام نمایید.

  • توسط asal
    تاریخ: فروردین 10, 1400
    نفر
    نفر

    سلام روز بخیر
    من ۱۸ سالمه امسال دیپلمم رو می گیرم به زبان ترکی تسلط کامل رو دارم می خوام در ترکیه ادامه تحصیل کنم در مقطع کارشناسی و رشته های حقوق ، هنر و روان پزشکی
    ایا امکان گرفتن بورسیه تحصیلی و زندگی هست
    مدارک مورد نیاز و شیوه ثبت نام برای بورسیه و پذیرش چیست ؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: فروردین 14, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      بله، در صورت ارائه نمره بالا در ازمون ورودی و یا ارائه رزومه علمی قوی امکان اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه وجود دارد.

  • توسط عبدالفایق
    تاریخ: خرداد 10, 1400
    نفر
    نفر

    سلام و وقت شما بخیر محترم من افغان هستم و اگر اقامت تحصیلی ترکیه را بگیرم میتوانم فامیل خودم را نیز به ترکیه دعوت کنم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 11, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      کشور ترکیه نیاز به دریافت ویزا ندارد و افراد اکثر کشور ها می توانند تا 90 روز در این کشور بدون ویزا باشند.

  • توسط ندا
    تاریخ: تیر 6, 1400
    نفر
    نفر

    سلام وقت به خیر
    دانشجوی سال اخر ریاضی صنعتی اصفهان با معدل ۱۴هستم
    مدرک زبان آیلتس ۶.۵دارم تمایل دارم بار دیگه لیسانس در زشته دیگه ای بخونم برنامه نویسی پایتون و یک سری نرم افزار هم بلدم .
    به نظرتون من میتونم بورسیه ترکیه بگیرم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 6, 1400
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بله، می توانید در سایت بورسیه تحصیلی ترکیه ثبت نام کرده و برای اخذ بورسیه اقدام نمایید.

  • توسط محبوبه
    تاریخ: آذر 1, 1400
    نفر
    نفر

    سلام، بنده کارشناس آموزش ابتدایی هستم، برای ارشدم کدوم دانشگاه ترکیه میتونم بورسیه بشم و تحصیلات رایگان داشته باشم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 7, 1400
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار پایین است و شما با ارائه رزومه علمی قوی نیز می توانید بورسیه تحصیلی دریافت نمایید.

  • توسط یوتاب
    تاریخ: مرداد 13, 1401
    نفر
    نفر

    سلام من دوازدهم انسانی هستم و میخوام کارشناسی رو در ترکیه در رشته طراحی لباس بگذرونم آیا دانشگاهی هست که ازمون ورودی نخواد؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مرداد 19, 1401
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      دانشگاه های خصوصی نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا